Piwczyk Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 (edytowane) FINAŁ: OPIS: W mojej wizji przyszłości zawód detektywa jest zawodem prawie wymarłym. Szybko analizujące maszyny udowodniły, że są bardziej wydajne w tej specjalizacji... a co za tym idzie, sprawiły, że ludzie przestali znajdować zlecenia. LINK HI_RES (2800x1750): http://imageshack.com/a/img853/5611/i93d.jpg OBRAZEK FULL_HD: ____________________________________________________________________________________________________ Jeśli jest to istotne, tekstury do shaderów sponsorował cgtextures.com ____________________________________________________________________________________________________ STARE: W mojej wizji przyszłości, zawód detektywa jest zawodem prawie wymarłym. Wszystko szło dobrze, dało się żyć na w miarę dobrym poziomie, rozwiązując kilka spraw w miesiącu, póki błyskawicznie analizujące maszyny nie przejęły tej części walki z przestępczością. Szybko się okazało, że radzą sobie dużo lepiej w te klocki od ludzi. Odsetek przestępstw zaczął spadać bardzo szybko, maszyny okazały się być nieomylne. W tenże sposób zawód detektywa stał się bardziej interesującą atrakcją z poprzedniej epoki, niż efektywnym narzędziem dla społeczeństwa. Taka zmiana wcale nie musi oznaczać czegoś złego, ot kolejny zawód - tak jak w najbliższej przyszłości antykwariusz czy szewc, nie wytrzymał próby czasu. W swojej pracy będę chciał pokazać właśnie zmierzch zawodu tradycyjnego detektywa :) Gdzieś na pierwszym planie znajdzie się obszarpana postać kloszarda-detektywa, który już od dłuższego czasu nie ma zleceń. Może będzie patrzył gdzieś zrezygnowanym wzrokiem, może żebrał w zaułku, jeszcze nie wiem. W tle będzie się rozgrywała scenka aresztowania złoczyńców przez owe ultra nowoczesne maszyny. Niestety nie mogę się powstrzymać, będę musiał trochę się poinspirować najlepszym anime w historii o tej tematyce (oj nieszczęście, będę musiał je obejrzeć jeszcze raz ;) ) W skrócie - minus dziki zachód, trochę rdzy i odniesień do starych westernów (w klimacie, nie stylistyce), w kontekscie nowoczesnych technologii, innych światów na skolonizowanych przez człowieka planetach i dużego rozwarstwienia społeczeństwa. [ATTACH=CONFIG]92557[/ATTACH] Edytowane 28 Luty 2014 przez Piwczyk finisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 17 Grudzień 2013 PIERWSZY UPDATE: projekty stoją w martwym punkcie, więc trochę podziergałem WERSJA BETA KADRU: tak jak w opisie, przedstawiam koniec zawodu klasycznego detektywa :) pomysł z "will do sth for food" jest już deko oklepany, więc pewnie nie będzie to aż tak chamsko na pierwszym planie, ale na tym etapie dobrze pokazuje, co miałem na myśli z opisem. Zastanawiam się, czy postać kloszarda-detektywa nie będzie tylko kontekstem, nie wiem jeszcze, co chcę bardziej pokazać. Na drugim planie rozgrywa się scenka aresztowania złoczyńców przez nowy rodzaj detektywów/stróżów prawa w towarzystwie gapiów. I... wlasnie od konceptu mecha-detektywa chciałem zacząć pracę :) Złoczyńcy pakowani są do wozów transportowych zdolnych unosić się w powietrzu, co naszkicowałem kilkoma kreskami. W tle będzie pewnie ściana slumsów, a za nią jakieś futurystyczne miasto. KONCEPT MECHA-DETEKTYWA: Chciałem, żeby maszyna ta miała prostą budowę, żeby się odróżniać od otoczenia. Tak jak widać na rysunku, główna obudowa składa się z kuli z wyciętym w niej wizjerem. Wizjer wypełniony jest różnego rodzaju soczewkami i obiektywami. Do kuli przytwierdzone są również wiszące, metalowe macki zakończone chwytnymi końcówkami do zbierania próbek Robot lewituje w powietrzu, jest wysoki na 2,4-2,6m BETA_MODEL_001: Podczas modelowania zdecydowałem, że zrobię go trochę bardzie badassowego, więc nieco wykrzywiłem proporcje wizjera PS: Może mi jakaś dobra dusza podpowiedzieć czy i jak da się zmienić temat konkursowy? Wkradła się tam literówka - jest napisane tracycja zamiast tradycja :(. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badassky Napisano 17 Grudzień 2013 Share Napisano 17 Grudzień 2013 To chyba jakoś tak idzie: Naciśnij "edytuj" w pierwszym poście, potem edycja zaawansowana, a potem już się sam połapiesz ;D Fajny pomysł, trzymam kciuki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bakteria Napisano 18 Grudzień 2013 Share Napisano 18 Grudzień 2013 jest napisane tracycja zamiast tradycja :(. Tradycja, piękne imię dla dziewczynki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mookie Napisano 18 Grudzień 2013 Share Napisano 18 Grudzień 2013 Bardzo złożony projekt, zobaczymy, jak się rozwinie. Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
STRZYG Napisano 18 Grudzień 2013 Share Napisano 18 Grudzień 2013 Fajnie się zapowiada :) Moim zdaniem byłoby czytelniej jeśli postać detektywa byłaby żywcem wyjęta z konwencji - czyli w kapeluszu, niechlujnej koszuli, krawacie, no i oczywiście w płaszczu. Chodzi o pierwszy strzał - odbiorca patrzy na obrazek i nie ma złudzeń, że ten żebrak to detektyw, który przyjmie każde zlecenie. Patrząc na obecny projekt miałbym z tym problem (jakiś obdarciuch i rzeczywistość opanowana przez maszyny) Powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 19 Grudzień 2013 Share Napisano 19 Grudzień 2013 W czym modelujesz? Bardzo ładnie wycięte na tej kulce. Gęstą masz siatkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 19 Grudzień 2013 Share Napisano 19 Grudzień 2013 Trzymam kciuki! DO ATAKU Arek! :) No i powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 19 Grudzień 2013 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2013 (edytowane) Bombadil - dzięki za tipa! Nie będę już patrząc na temat myślał o cyckach, może bardziej skupię się na pracy :P Sebazx6r - część mechaniczną w 3Ds MAX. Postać detektywa pewnie powstanie przynajmniej po części w ZBrushu. Staram się przy tym zachować w miarę low poly siatkę, bo mam w pamięci, że te roboty nie będą znajdowały się na pierwszym planie (i tutaj troche nawet przesadzilem z poly macek). Masz próbkę: Siatka może nie jest poprawna, ale nikt nie zamierza na to wrzucać turbosmootha :) Załączam też update robota w prostym studio i mały teścik rigu macek (który zrobiłem, żeby ułatwić sobie pozowanie robota): STRZYG - postać dotektywa na pierwszym planie jeszcze kminię. Masz oczywiście rację, powinna być to taka esencja klasycznego detektywa, ale jak będzie wyglądał, jeszcze nie wiem. Spróbuję natomiast utrzymać klimat Bebopa. Kris, mookie - dzięki, postaram się dać z siebie wszystko. Kiedyś trzeba wreszcie sprawdzić swoje możliwości i ograniczenia :) Edytowane 15 Styczeń 2014 przez Piwczyk zmiana sciezek picow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 4 Luty 2014 Autor Share Napisano 4 Luty 2014 Hmm... Plan był taki, że dzisiaj wrzucę zaawansowane rendery kadru do tematu... Ale. Międzyczasie nabyłem pierwszy własny tablet... i tak się zajarałem, że bawiłem się nim dłuższy czas :D Efekt tego taki, że temat detektywa mam trochę opóźniony, ale i tak wrzucam WIP, w końcu termin cuta się zbliża: Poza detektywa chyba już się znacząco nie zmieni, będzie stał patrząc na rozgrywającą się scenę za nim. Właśnie zacząłem dziergać jego ciuchy. Ręka, która teraz znika w ścianie będzie trzymała jakąś cyber-lupę, a żeby nie było wątpliwości, kim jest postać, dodatkowo będzie miała charakterystyczny płaszcz i nakrycie głowy a'la sherlock z brytyjskiego serialu: http://1.fwcdn.pl/ph/89/92/528992/473023.1.jpg Płaszcz będzie pełen różnokolorowych łat, coby sugerowało, że detektyw jest conajmniej w kiepskiej sytuacji finansowej. Ręka na najbliższym planie odpycha kloszardo-wózek z którego będzie się wysypywało kilka codziennych szpargałów typu śpiwór, koce itp. Koncept tyłu znacząco się nie zmienił. Wymyśliłem z grubsza już bryłę transporterów. Pozostało mi jeszcze zapełnić je szczegółami. Jeśli wystarczy mi czasu, będę chciał ustawić w scenie światełka nocne, coby klimat był ciekawszy. Oczywiście, jeśli widzicie jakieś babole, albo zrobilibyście coś inaczej, chętnie poczytam. Ide spać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 5 Luty 2014 Autor Share Napisano 5 Luty 2014 Update ciucha: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrRambo Napisano 5 Luty 2014 Share Napisano 5 Luty 2014 a jakim światłem będziesz tu świecił? to będzie dzień czy scena nocna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 5 Luty 2014 Autor Share Napisano 5 Luty 2014 Dzisiaj up niewielki Kloszard musi jakoś zarabiać na życie a aluminium ciągle jest drogie :) Nie modliłem się tutaj nad siatką i materiałami jakoś długo, bo to raczej dodatek, nie danie główne. DrRambo: Jeśli zdążę, zrobię noc, ale nie wiem, czy wystarczy mi na to czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 7 Luty 2014 Autor Share Napisano 7 Luty 2014 Zapełnia się wózek na pierwszym planie... i robię pierwsze przymiarki do tła sceny: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mookie Napisano 7 Luty 2014 Share Napisano 7 Luty 2014 Przeczytałem opis, bo nie byłem pewien, co tutaj właściwie się dzieje. Wydawało mi się, że oto policjant/detektyw wychodzi ze sklepu z wózkiem na zakupy i nagle napotyka roboty, które chcą go zaatakować. Jego poza jest bardzo dynamiczna, zupełnie jakby uciekał i niespodziewanie natknął się na przeciwnika. Trochę na zasadzie - o nie, znaleźli mój wóz, zaraz przyjdą po mnie, zostałem zdemaskowany! Może warto by jakoś podkreślić planowaną fabularną część scenki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 9 Luty 2014 Autor Share Napisano 9 Luty 2014 Ach, wreszcie ktoś z konstruktywną krytyką :) Masz rację, póki co, postać na pierwszym planie nie do końca wygląda na kloszarda-detektywa. Ale jest to kwestia ubrania jej w odpowiednie materiały. Owszem, skaczę w pracy z tematu na temat, ale to dlatego, że staram się ogarniać pracę jako całość. Efekt jest taki, że sporo rzeczy jest WIP. Zdecydowałem się na tak dynamiczną pozę, bo postać, jako osoba, która straciła przez maszyny na drugim planie pracę... ma bardzo emocjonalny do nich stosunek :) Do not worry, w pracy będzie trochę wskazówek, o co chodzi. Dzięki, że chciało Ci się coś skrobnąć! PS. postaram się dzisiaj wrzucić update płaszcza detektywa - włąśnie nakładam plamy i łaty. Nie wiem, o której godzinie (jak widać, najczęściej postuję w okolicach północy), więc nie wiem, czy osobom ogarniającym wątki będzie chciało się czekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adek Napisano 9 Luty 2014 Share Napisano 9 Luty 2014 Gratulujemy nominacji. Praca weźmie udział w kolejnej części konkursu. Do dnia 28 lutego 2014 roku (28 lutego, 23:59:59) można kontynuować pracę nad nią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 9 Luty 2014 Autor Share Napisano 9 Luty 2014 O, dobre info, dzięki ;) Nie skończyłem brudzić płaszcza, ale obiecałem, więc wrzucam update tak, czy inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 21 Luty 2014 Autor Share Napisano 21 Luty 2014 Na razie jeszcze daleko w polu, ale wrzucam pierwsze próbki oświetlenia sceny (czysty render): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 22 Luty 2014 Autor Share Napisano 22 Luty 2014 kolejny update - głównie bezdomny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 22 Luty 2014 Share Napisano 22 Luty 2014 Zdecydowanie za mocny SSS na dłoniach. Może zamiast tego czerwonawego światła z prawej coś bardziej zielonkawego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 22 Luty 2014 Autor Share Napisano 22 Luty 2014 SSS robię pierwszy raz w życiu - co to znaczy, że jest za mocny? :D to jest ten scatter, co u Gumena? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 22 Luty 2014 Share Napisano 22 Luty 2014 I tak i nie. U Ciebie za mocny jest BackScaterr Tak do staje swiatlem po dloniach ,że czerwona obwoluta się robi. SSS w mentalu przykladowo ma epidermal subdermal i backdermal. 2 pierwsze to plyw swiatal rozpraszanie sie pod skora. 3 rowniez ale od swiatal bedace za obiektem. Wazna jest skala obiektu dobrze jest modelwoac w rzeczywistej skali i sobie porobic wstepne pomiary na ile mm ma wchodzic i ropraszac sie swiatlo pod skora. Zbyt radius zabija detal i powoduje woskowatosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 24 Luty 2014 Autor Share Napisano 24 Luty 2014 koleny update: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piwczyk Napisano 28 Luty 2014 Autor Share Napisano 28 Luty 2014 (edytowane) FINAŁ: OPIS: W mojej wizji przyszłości zawód detektywa jest zawodem prawie wymarłym. Szybko analizujące maszyny udowodniły, że są bardziej wydajne w tej specjalizacji... a co za tym idzie, sprawiły, że ludzie przestali znajdować zlecenia. LINK HI_RES (2800x1750): http://imageshack.com/a/img853/5611/i93d.jpg OBRAZEK FULL_HD: Edytowane 28 Luty 2014 przez Piwczyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Przybyłek Napisano 28 Luty 2014 Share Napisano 28 Luty 2014 Fajny klimat :). Widzę zdesperowanego, doprowadzonego do szaleństwa człowieka, który traci wszelką nadzieję :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi