Jump to content
gryzon

Mój PC lub MAC i ZBrush

Recommended Posts

Witam was i chciałbym abyśmy mogli tutaj wspólnie porozmawiać o tym ile koxu musicie ładować do "pieców" i kompostowników z "jabłkami". Ciekawi mnie na jakich konfiguracjach pracujecie na ZBRUSH :)

 

 

Skoro jestem pierwszy to może opowiem trochę o swoim przypadku.

 

Jakieś 3 lata temu poprosiłem was na tym forum o pomoc w złożeniu kompa który będzie miał służyć głównie do sculptingu na ZBrush. Została zaproponowana taka kofiguracja:

 

Microsoft Windows 7 Professional

 

amd.pngAMD Phenom II X6 1055T running at 2809 MHz

 

nvidia.png NVIDIA GeForce GTS 250 GPU

I tutaj taki test na NovaBench

 

8190 MB System RAM (Score: 155)

- RAM Speed: 3791 MB/s

 

CPU Tests (Score: 530)

- Floating Point Operations/Second: 155317536

- Integer Operations/Second: 533375454

- MD5 Hashes Generated/Second: 867904

 

Graphics Tests (Score: 226)

- 3D Frames Per Second: 662

 

Hardware Tests (Score: 24)

- Primary Partition Capacity: 199 GB

- Drive Write Speed: 98 MB/s

Łącznie uzyskałem: 935 puntów! ;) hyhy

Test wykonany na NovaBench. Polecacie jakieś inne Benchmarki?

 

Na projekcie który ma:

 

TotalPoints: 38.577 Mil

Project loaded successfully in 28.345 secondes.

 

Praca na takim projekcie jest znośna, ale czuję zwolnienia przy przełączaniu widoczności subtooli lub zmin w gęstości wyświetlania ich na innych poziomach subdiv. Otwieranie całej palety pędzli też jest okupione delikatnym spowolnieniem.

Zastanawiam się o ile można ten czas skrócić jeśli pracujemy na dysku SSD, lub gdy mamy do czynienia ze znacznie mocniejszą maszyną jeśli chodzi o procesor lub nowocześniejszą pamięcią o krótszym czasie dostępu. Interesuje mnie też jaki wpływ ma na to system oraz architektura komputera. Interesuje mnie na co trzeba jeszcze zwrócić uwagę aby kupić komputer który będzie miał tyle mocy co stacja robocza w Pentagonie ;)

 

Zastanawiałem się co mogli by powiedzieć ludzie którzy używają do tego celu komputerów MAC. Czy ich niezawodność i szybkość można stawiać obok PC? Mam nadzieję że są tutaj na forum użytkownicy i takich kompów jak MAC PRO i będą mogli coś więcej opowiedzieć o wrażeniach z pracy na ciężkich modelach, chodzi mi tutaj głównie o ZBrush.

 

Mnie osobiście zależy na tym aby praca na naprawdę ciężkich modelach była płynna, chodzi mi też o przyśpieszenie operacji które potrzebują czasu na przeliczenie czyli

  • projekcje geometri
  • tworzenie nowych topologii siatek
  • DynaMesh na naprawdę dużych ustawieniach
  • przetwarzanie skanów itd.

 

A może powinienem zapytać w Pixologic? :)

 

Czujcie się swobodnie, zapraszam do dyskusji :)

 

ps. fajnie jak by ten wątek można przykleić wszyscy byśmy na tym skorzystali. (Z góry dziękuję)

Edited by gryzon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba trzeba poczekac na x64bit... Mi znosi toola na poziomie do 20mil a scena na poziomie 30mil jest mecząca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaką masz konfigurację?

 

ps. nie wiesz czy lub kiedy planują taką Z-kę wypuścić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzone że 64 bity będą w zbrushu 5. Tylko że nastepne wersje mogą równie dobrze mieć oznaczenia 4r7, 4r8 i 4r9. ;D Poczekajmy do siggrapha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procesor, ram i dysk SSD. Mac pro do grafiki 3d ma kilka minusów - karty graficzne Ati i brak niektórych programów i pluginów. Zwłaszcza jeśli byś szedł w stronę gamedevu - nie ma xnormal, nie ma UDK. NDO i DDO też chyba nie ma. Słabo. A kupowanie Maca pro tylko po to żeby zainstalować na nim windows to się chyba mija z celem:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
karty graficzne Ati

 

a od kiedy ATI to jest minus? viewport chodzi na kartach AMD dużo lepiej niż na nvidiach... Jedynie co to nie ma wsparcia dla aplikacji które są akcelerowane CUDA.

 

Mac pro do obróbki filmów jak najbardziej z final cutem :>

Share this post


Link to post
Share on other sites
a od kiedy ATI to jest minus?

 

Od zawsze.

 

Mac pro do obróbki filmów jak najbardziej z final cutem :>

 

Nie pisałem o obróbce video. 3D to nie obróbka filmów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Generalnie zbrush to jest tylko Procesor :D
To żeś zabłysnął. Po co piszesz jak nie wiesz? Zbrush używa software renderera na CPU ale to nie znaczy że reszta kompa nie ma znaczenia, ma ogromne.

 

W skrócie najważniejsze rzeczy poza procesorem: Ilość ramu na tyle dużo żeby zbrush mógł zaalokować dla siebie 4 gigabajty. Szybkość i przepustowości ramu oraz szyny pamięci na głównej. Stabilność sekcji zasilania na głównej i zasilacz- bardzo ważne jak we wszystkich programach intensywnie korzystających z pamięci. Na koniec jeszcze szybkość dysku bo zbrush również intensywnie korzysta z pamięci wirtualnej.

 

Co do Maców w zbrushu- Jakby porównywać maka i pieca z takimi samymi CPU to maki prawie zawsze wygrywają wydajnością. Chodzi o inny sposób zarządzania pamięcią, scenariusz makowy bardziej pasuje do architektury zbrusha. Porównanie cenowe oczywiście pomijam bo to każdy wie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
viewport chodzi na kartach AMD dużo lepiej niż na nvidiach...

 

Chyba w Blenderze...

 

Jakby porównywać maka i pieca z takimi samymi CPU to maki prawie zawsze wygrywają wydajnością. Chodzi o inny sposób zarządzania pamięcią, scenariusz makowy bardziej pasuje do architektury zbrusha.

 

Monio z ciekawości było porównanie Mac/PC winda/PC linuch na takiej samej konfiguracji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chyba w Blenderze...
Również nie bardzo. Jest równie słaby na kartach od zielonych i czerwonych. ;)

 

Monio z ciekawości było porównanie Mac/PC winda/PC linuch na takiej samej konfiguracji?
Nie, mowa tylko o kompach które mają to samo CPU. Reszta komponentów inna (macowe kontra pecetowe, taka sama ilość ramu). Nie ma ZB na linucha ale emulowany na Wine podobno działa prawie tak wydajnie jak na windowsie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A jaką masz konfigurację?

 

ps. nie wiesz czy lub kiedy planują taką Z-kę wypuścić?

 

Zacznę od konfig:

Phenom X6 1090T

16GB ram 1600Mhz Patriot

Plyta: Gigabyte

Karta 660GTX 2GB Gigabye.

 

Tak więc dupy nie urywa :

 

Odnośnie drugiego to ciężko powiedzieć.

 

Wbrew wszelkim opiniom 64bit Mudbox lepiej znosi większą ilość poligonów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do Maców w zbrushu- Jakby porównywać maka i pieca z takimi samymi CPU to maki prawie zawsze wygrywają wydajnością. Chodzi o inny sposób zarządzania pamięcią, scenariusz makowy bardziej pasuje do architektury zbrusha. Porównanie cenowe oczywiście pomijam bo to każdy wie.

 

Oj kapeńkę zgeneralizowałeś PC to także Linux a tam z wydajnością jest o wiele, wiele lepiej. Pamiętam jeszcze jak była wersja trial dostępna zetki to było bodjże 3.1 testowałem na windowsie i przez wine na linuxie skok wydajnościowy był znaczny, pozwolił mi o ile dobrze pamiętam na dodatkowe 2 subdivy (zagęszczenie tak to się o ile dobrze pamiętam w "z" nazywało) czyli działał o wiele lepiej niż na win, a to chyba ty nawet wspomniałeś że zBrush jest tak skonstruowany że bez problemu mógłby być przeportowany dla linuxa (natywnie działa pod openGL czy jakoś tak) - czemu nie robią nie wiem. Taki dream team Maya, zBrush, xNormal (od roku zapowiadany na linucha), Blender i po co komu winda ;P. Wróć UDk, Unity, CryTek - winzgroza ehhh pomarzyć można.

P.S. Do dzisiaj Sculptris i Blender sculpt tylko pod linuxem ma znacznego kopa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Y Monio serio?...

 

Na dzień dzisiejszy zbrush maksymalnie może użyć 4 giga ramu. A każdy kto kupuje komputer do grafiki.. ma minimum 6 czy 8 giga więc temat ramu pominołem.

 

Idaho jeszcze photoshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że jest lepiej z wydajnością na linuchu ale oficjalnie nie ma na niego Zbrusha a odpalając przez Wine łamie się licencje. Przeportowanie na linucha byłoby pewnie możliwe bo mac i linuch są pod pewnymi względami podobne. To jest decyzja biznesowa a nie technologiczna. Widocznie uznali że nie zarobiliby na supportowaniu pingwina.

Może kiedyś branża się odklei od windozy, wiele studio filmowych ma poustawiane wszystko na linuksach. Z grami jest dużo gorzej przez zamkniętego directa windows-only. Z tego co mówi Colin Levy to cały departament 3d w pixarze siedzi na Ubuntu a to przecież firma założona przez Jobsa. ;)

 

Software renderer zetki nie korzysta z directx ani opengla, to jest autorska technologia pixologic.

 

Kramon- Na ilu konfiguracjach pracowałeś w zbrushu? Również pominąłeś kluczową przepustowość ramu, szybkość napędu na swapa i stabilnośc sekcji zasilania. Nie mogłeś po prostu pominąć kliknięcia w "zatwierdź odpowiedź"? ;)

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Procesor, ram i dysk SSD. Mac pro do grafiki 3d ma kilka minusów - karty graficzne Ati i brak niektórych programów i pluginów. Zwłaszcza jeśli byś szedł w stronę gamedevu - nie ma xnormal, nie ma UDK. NDO i DDO też chyba nie ma. Słabo. A kupowanie Maca pro tylko po to żeby zainstalować na nim windows to się chyba mija z celem:D

 

No wiem wiem :) Ale zakładałem taki scenariusz że w firmie miał bym specjalnie taki osobny komputer do Z-tki i jakiś innych zastosowań które by przyjął. Tylko że ja nigdy nie testowałem Z-tki na Macach i nie wiem czy to jest faktycznie gra warta świeczki. Chętnie bym poznał opinię kogoś kto działa na MAC PRO i Z-ce.

 

...Na koniec jeszcze szybkość dysku bo zbrush również intensywnie korzysta z pamięci wirtualnej.

 

Co do Maców w zbrushu- Jakby porównywać maka i pieca z takimi samymi CPU to maki prawie zawsze wygrywają wydajnością. Chodzi o inny sposób zarządzania pamięcią, scenariusz makowy bardziej pasuje do architektury zbrusha. Porównanie cenowe oczywiście pomijam bo to każdy wie.

 

Ale skąd to wiesz? Jeśli nie masz Maca to rozumiem że znasz opinię od ludzi którzy pracują w takiej konfiguracji?

 

Oj kapeńkę zgeneralizowałeś PC to także Linux a tam z wydajnością jest o wiele, wiele lepiej. Pamiętam jeszcze jak była wersja trial dostępna zetki to było bodjże 3.1 testowałem na windowsie i przez wine na linuxie skok wydajnościowy był znaczny, pozwolił mi o ile dobrze pamiętam na dodatkowe 2 subdivy (zagęszczenie tak to się o ile dobrze pamiętam w "z" nazywało) czyli działał o wiele lepiej niż na win, a to chyba ty nawet wspomniałeś że zBrush jest tak skonstruowany że bez problemu mógłby być przeportowany dla linuxa (natywnie działa pod openGL czy jakoś tak) - czemu nie robią nie wiem. Taki dream team Maya, zBrush, xNormal (od roku zapowiadany na linucha), Blender i po co komu winda ;P. Wróć UDk, Unity, CryTek - winzgroza ehhh pomarzyć można.

P.S. Do dzisiaj Sculptris i Blender sculpt tylko pod linuxem ma znacznego kopa.

 

No to tutaj mnie zaskoczyłeś z tym że szybciej na emulowanej Z-ce pod linuchem. Ale to faktycznie jakiś szczególny wypadek wynikający z architektury tego programu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monio:

Laptop i5 GT620M (dom)

Mac book Pro Retina 15 (znajomy)

Mac book Pro (dom)

Mac book G4 (tutaj sie nie udało zainstalować) xD (dom)

I stacjonarny 4770k (znajomy)

 

co do procka wiesz o co mi chodzi no... viewport na procu wszystko tam się liczy na procu... wiadome jest że ram też istotny ale rozumiesz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
a to przecież firma założona przez Jobsa

 

Heretyk! Założył ją Lucas wraz z ILM na potrzeby SW, a potem kiedy wpadł w kłopoty finansowe a Jobsa wywali z Apple, Jobs odkupił Lucasa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale skąd to wiesz?
Głownie bazuje na opinni Katona Callawaya z Sony Santa Monica. Robiłem u niego kurs gameartowej grafy, przewinął się temat jakie ludzie mają kompy u niego w pracy. Jedyny minus maków w zecie jest taki że lightbox nie wykrywa poprawnie skrótów do katalogów. Wywala się tak samo jak na WinPC. ;)

 

Jednak mowa jest o kompach o podobnej specyfikacji, dlatego jak to przełożysz na nasze warunki i złotówki to pecet się dużo bardziej opłaca. Jak wyjdzie Z5 który będzie pochłaniał większe ilości ramu, to ta różnica opłacalności jeszcze bardziej się zwiększy na korzyść WinPC, bo apple sobie sporo liczy za duże ilosci ramu.

 

legomir- Wtedy to nie był jeszcze Pixar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że linux pozwolił komuś na jeden subdivide więcej w zbrushu to mało istotne. Na windowsie poprzestawiasz w opcjach i też dojdziesz do 30 mln poly na 8gb ramu, to więcej niż wystarczająco do pracy. Bardziej istotny jest komfort, jak Gryzon pisał - szybkość przełączania, zapisu itd. Tutaj potrzebujesz jak najmocniejszy procesor i szybki HDD. Do tego z 16GB ramu. Kiedyś w jakimś wątku na zcentral kombinowali z ustawianiem swapa zbrusha na ramdisku, to by mogło dać kopa. Ja bym wziął mocnego PC a za różnice w cenie do maca pro kupił sobie Cintiq:D. Ale to tylko moja opinia.

 

Jak wygląda Z na win 8? Ktoś używa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę że zbrush renderuje viewport na CPU to z całą pewnością:D. NIe dało się na macbooku pro, przyszło ci do głowy że przczyną mogły być na przykład STEROWNIKI:D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Biorąc pod uwagę że zbrush renderuje viewport na CPU to z całą pewnością:D. NIe dało się na macbooku pro, przyszło ci do głowy że przczyną mogły być na przykład STEROWNIKI:D.

 

-,- na pokazie wacoma? błagam... bawiłem się na innym pokazie wacoma cintiqiem gdzie było dobro GPU i chodził o niebo lepiej.

 

zresztą wystarczy poczytać recki na necie.

 

Dealing with Lag and Calibration Wacom products are always top-notch in quality and performance, but top-notch does not mean perfect. A persistent problem with Cintqs (some might argue with Intuos tablets as well) is lag. Lag occurs when the stroke being drawn lags behind the pen tip. This usually happens when working with very large files or complex brushes. Unlike a mouse the pen is transmitting vast amounts of data in real time to the processors. When the data transmitted exceeds the processor’s capability, lag occurs. Lag can be reduced or avoided by increasing RAM and working with a good graphics card. - See more at: http://www.studiodaily.com/2012/05/review-wacom-cintiq-24hd/#sthash.PYgaFw3u.dpuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffff..... wacom ma często problemy ze sterami, żadna nowość. Do tego macbook, podwójne problemy gwarantowane. Na youtybe są setki filmów z cintiq podłączonym do zwykłych laptopów...i wszystko działa.

 

 

Zresztą dlaczego mioałoby być inaczej, to działa po prostu jak drugi monitor...Wyświetla obraz a pod matrycą masz bebechy intuosa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To że linux pozwolił komuś na jeden subdivide więcej w zbrushu to mało istotne.

Korzyść nie ograniczała się wyłącznie do "jednego subdiva więcej" ale także do o wiele większego komfortu pracy czyt: szybsze działanie, wyświetlanie we viewporcie. Ale to tak tylko na marginesie.

Zastanawia mnie jeszcze taka rzecz jak system plików, win-NTFS, mac ma własny, linuch ext, rieser itd - jakie jest faktyczne przełożenie na szybkość działania i udział w tymże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy