Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam was i chciałbym abyśmy mogli tutaj wspólnie porozmawiać o tym ile koxu musicie ładować do "pieców" i kompostowników z "jabłkami". Ciekawi mnie na jakich konfiguracjach pracujecie na ZBRUSH :)

 

 

Skoro jestem pierwszy to może opowiem trochę o swoim przypadku.

 

Jakieś 3 lata temu poprosiłem was na tym forum o pomoc w złożeniu kompa który będzie miał służyć głównie do sculptingu na ZBrush. Została zaproponowana taka kofiguracja:

 

Microsoft Windows 7 Professional

 

amd.pngAMD Phenom II X6 1055T running at 2809 MHz

 

nvidia.png NVIDIA GeForce GTS 250 GPU

I tutaj taki test na NovaBench

 

8190 MB System RAM (Score: 155)

- RAM Speed: 3791 MB/s

 

CPU Tests (Score: 530)

- Floating Point Operations/Second: 155317536

- Integer Operations/Second: 533375454

- MD5 Hashes Generated/Second: 867904

 

Graphics Tests (Score: 226)

- 3D Frames Per Second: 662

 

Hardware Tests (Score: 24)

- Primary Partition Capacity: 199 GB

- Drive Write Speed: 98 MB/s

Łącznie uzyskałem: 935 puntów! ;) hyhy

Test wykonany na NovaBench. Polecacie jakieś inne Benchmarki?

 

Na projekcie który ma:

 

TotalPoints: 38.577 Mil

Project loaded successfully in 28.345 secondes.

 

Praca na takim projekcie jest znośna, ale czuję zwolnienia przy przełączaniu widoczności subtooli lub zmin w gęstości wyświetlania ich na innych poziomach subdiv. Otwieranie całej palety pędzli też jest okupione delikatnym spowolnieniem.

Zastanawiam się o ile można ten czas skrócić jeśli pracujemy na dysku SSD, lub gdy mamy do czynienia ze znacznie mocniejszą maszyną jeśli chodzi o procesor lub nowocześniejszą pamięcią o krótszym czasie dostępu. Interesuje mnie też jaki wpływ ma na to system oraz architektura komputera. Interesuje mnie na co trzeba jeszcze zwrócić uwagę aby kupić komputer który będzie miał tyle mocy co stacja robocza w Pentagonie ;)

 

Zastanawiałem się co mogli by powiedzieć ludzie którzy używają do tego celu komputerów MAC. Czy ich niezawodność i szybkość można stawiać obok PC? Mam nadzieję że są tutaj na forum użytkownicy i takich kompów jak MAC PRO i będą mogli coś więcej opowiedzieć o wrażeniach z pracy na ciężkich modelach, chodzi mi tutaj głównie o ZBrush.

 

Mnie osobiście zależy na tym aby praca na naprawdę ciężkich modelach była płynna, chodzi mi też o przyśpieszenie operacji które potrzebują czasu na przeliczenie czyli

  • projekcje geometri
  • tworzenie nowych topologii siatek
  • DynaMesh na naprawdę dużych ustawieniach
  • przetwarzanie skanów itd.

 

A może powinienem zapytać w Pixologic? :)

 

Czujcie się swobodnie, zapraszam do dyskusji :)

 

ps. fajnie jak by ten wątek można przykleić wszyscy byśmy na tym skorzystali. (Z góry dziękuję)

Edytowane przez gryzon
  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Potwierdzone że 64 bity będą w zbrushu 5. Tylko że nastepne wersje mogą równie dobrze mieć oznaczenia 4r7, 4r8 i 4r9. ;D Poczekajmy do siggrapha.

Napisano

Procesor, ram i dysk SSD. Mac pro do grafiki 3d ma kilka minusów - karty graficzne Ati i brak niektórych programów i pluginów. Zwłaszcza jeśli byś szedł w stronę gamedevu - nie ma xnormal, nie ma UDK. NDO i DDO też chyba nie ma. Słabo. A kupowanie Maca pro tylko po to żeby zainstalować na nim windows to się chyba mija z celem:D

Napisano
karty graficzne Ati

 

a od kiedy ATI to jest minus? viewport chodzi na kartach AMD dużo lepiej niż na nvidiach... Jedynie co to nie ma wsparcia dla aplikacji które są akcelerowane CUDA.

 

Mac pro do obróbki filmów jak najbardziej z final cutem :>

Napisano
a od kiedy ATI to jest minus?

 

Od zawsze.

 

Mac pro do obróbki filmów jak najbardziej z final cutem :>

 

Nie pisałem o obróbce video. 3D to nie obróbka filmów.

Napisano
Generalnie zbrush to jest tylko Procesor :D
To żeś zabłysnął. Po co piszesz jak nie wiesz? Zbrush używa software renderera na CPU ale to nie znaczy że reszta kompa nie ma znaczenia, ma ogromne.

 

W skrócie najważniejsze rzeczy poza procesorem: Ilość ramu na tyle dużo żeby zbrush mógł zaalokować dla siebie 4 gigabajty. Szybkość i przepustowości ramu oraz szyny pamięci na głównej. Stabilność sekcji zasilania na głównej i zasilacz- bardzo ważne jak we wszystkich programach intensywnie korzystających z pamięci. Na koniec jeszcze szybkość dysku bo zbrush również intensywnie korzysta z pamięci wirtualnej.

 

Co do Maców w zbrushu- Jakby porównywać maka i pieca z takimi samymi CPU to maki prawie zawsze wygrywają wydajnością. Chodzi o inny sposób zarządzania pamięcią, scenariusz makowy bardziej pasuje do architektury zbrusha. Porównanie cenowe oczywiście pomijam bo to każdy wie.

Napisano
viewport chodzi na kartach AMD dużo lepiej niż na nvidiach...

 

Chyba w Blenderze...

 

Jakby porównywać maka i pieca z takimi samymi CPU to maki prawie zawsze wygrywają wydajnością. Chodzi o inny sposób zarządzania pamięcią, scenariusz makowy bardziej pasuje do architektury zbrusha.

 

Monio z ciekawości było porównanie Mac/PC winda/PC linuch na takiej samej konfiguracji?

Napisano
Chyba w Blenderze...
Również nie bardzo. Jest równie słaby na kartach od zielonych i czerwonych. ;)

 

Monio z ciekawości było porównanie Mac/PC winda/PC linuch na takiej samej konfiguracji?
Nie, mowa tylko o kompach które mają to samo CPU. Reszta komponentów inna (macowe kontra pecetowe, taka sama ilość ramu). Nie ma ZB na linucha ale emulowany na Wine podobno działa prawie tak wydajnie jak na windowsie.
Napisano
A jaką masz konfigurację?

 

ps. nie wiesz czy lub kiedy planują taką Z-kę wypuścić?

 

Zacznę od konfig:

Phenom X6 1090T

16GB ram 1600Mhz Patriot

Plyta: Gigabyte

Karta 660GTX 2GB Gigabye.

 

Tak więc dupy nie urywa :

 

Odnośnie drugiego to ciężko powiedzieć.

 

Wbrew wszelkim opiniom 64bit Mudbox lepiej znosi większą ilość poligonów

Napisano

Co do Maców w zbrushu- Jakby porównywać maka i pieca z takimi samymi CPU to maki prawie zawsze wygrywają wydajnością. Chodzi o inny sposób zarządzania pamięcią, scenariusz makowy bardziej pasuje do architektury zbrusha. Porównanie cenowe oczywiście pomijam bo to każdy wie.

 

Oj kapeńkę zgeneralizowałeś PC to także Linux a tam z wydajnością jest o wiele, wiele lepiej. Pamiętam jeszcze jak była wersja trial dostępna zetki to było bodjże 3.1 testowałem na windowsie i przez wine na linuxie skok wydajnościowy był znaczny, pozwolił mi o ile dobrze pamiętam na dodatkowe 2 subdivy (zagęszczenie tak to się o ile dobrze pamiętam w "z" nazywało) czyli działał o wiele lepiej niż na win, a to chyba ty nawet wspomniałeś że zBrush jest tak skonstruowany że bez problemu mógłby być przeportowany dla linuxa (natywnie działa pod openGL czy jakoś tak) - czemu nie robią nie wiem. Taki dream team Maya, zBrush, xNormal (od roku zapowiadany na linucha), Blender i po co komu winda ;P. Wróć UDk, Unity, CryTek - winzgroza ehhh pomarzyć można.

P.S. Do dzisiaj Sculptris i Blender sculpt tylko pod linuxem ma znacznego kopa.

Napisano

Y Monio serio?...

 

Na dzień dzisiejszy zbrush maksymalnie może użyć 4 giga ramu. A każdy kto kupuje komputer do grafiki.. ma minimum 6 czy 8 giga więc temat ramu pominołem.

 

Idaho jeszcze photoshop.

Napisano (edytowane)

Wiem że jest lepiej z wydajnością na linuchu ale oficjalnie nie ma na niego Zbrusha a odpalając przez Wine łamie się licencje. Przeportowanie na linucha byłoby pewnie możliwe bo mac i linuch są pod pewnymi względami podobne. To jest decyzja biznesowa a nie technologiczna. Widocznie uznali że nie zarobiliby na supportowaniu pingwina.

Może kiedyś branża się odklei od windozy, wiele studio filmowych ma poustawiane wszystko na linuksach. Z grami jest dużo gorzej przez zamkniętego directa windows-only. Z tego co mówi Colin Levy to cały departament 3d w pixarze siedzi na Ubuntu a to przecież firma założona przez Jobsa. ;)

 

Software renderer zetki nie korzysta z directx ani opengla, to jest autorska technologia pixologic.

 

Kramon- Na ilu konfiguracjach pracowałeś w zbrushu? Również pominąłeś kluczową przepustowość ramu, szybkość napędu na swapa i stabilnośc sekcji zasilania. Nie mogłeś po prostu pominąć kliknięcia w "zatwierdź odpowiedź"? ;)

Edytowane przez Monio
Napisano
Procesor, ram i dysk SSD. Mac pro do grafiki 3d ma kilka minusów - karty graficzne Ati i brak niektórych programów i pluginów. Zwłaszcza jeśli byś szedł w stronę gamedevu - nie ma xnormal, nie ma UDK. NDO i DDO też chyba nie ma. Słabo. A kupowanie Maca pro tylko po to żeby zainstalować na nim windows to się chyba mija z celem:D

 

No wiem wiem :) Ale zakładałem taki scenariusz że w firmie miał bym specjalnie taki osobny komputer do Z-tki i jakiś innych zastosowań które by przyjął. Tylko że ja nigdy nie testowałem Z-tki na Macach i nie wiem czy to jest faktycznie gra warta świeczki. Chętnie bym poznał opinię kogoś kto działa na MAC PRO i Z-ce.

 

...Na koniec jeszcze szybkość dysku bo zbrush również intensywnie korzysta z pamięci wirtualnej.

 

Co do Maców w zbrushu- Jakby porównywać maka i pieca z takimi samymi CPU to maki prawie zawsze wygrywają wydajnością. Chodzi o inny sposób zarządzania pamięcią, scenariusz makowy bardziej pasuje do architektury zbrusha. Porównanie cenowe oczywiście pomijam bo to każdy wie.

 

Ale skąd to wiesz? Jeśli nie masz Maca to rozumiem że znasz opinię od ludzi którzy pracują w takiej konfiguracji?

 

Oj kapeńkę zgeneralizowałeś PC to także Linux a tam z wydajnością jest o wiele, wiele lepiej. Pamiętam jeszcze jak była wersja trial dostępna zetki to było bodjże 3.1 testowałem na windowsie i przez wine na linuxie skok wydajnościowy był znaczny, pozwolił mi o ile dobrze pamiętam na dodatkowe 2 subdivy (zagęszczenie tak to się o ile dobrze pamiętam w "z" nazywało) czyli działał o wiele lepiej niż na win, a to chyba ty nawet wspomniałeś że zBrush jest tak skonstruowany że bez problemu mógłby być przeportowany dla linuxa (natywnie działa pod openGL czy jakoś tak) - czemu nie robią nie wiem. Taki dream team Maya, zBrush, xNormal (od roku zapowiadany na linucha), Blender i po co komu winda ;P. Wróć UDk, Unity, CryTek - winzgroza ehhh pomarzyć można.

P.S. Do dzisiaj Sculptris i Blender sculpt tylko pod linuxem ma znacznego kopa.

 

No to tutaj mnie zaskoczyłeś z tym że szybciej na emulowanej Z-ce pod linuchem. Ale to faktycznie jakiś szczególny wypadek wynikający z architektury tego programu.

Napisano

Monio:

Laptop i5 GT620M (dom)

Mac book Pro Retina 15 (znajomy)

Mac book Pro (dom)

Mac book G4 (tutaj sie nie udało zainstalować) xD (dom)

I stacjonarny 4770k (znajomy)

 

co do procka wiesz o co mi chodzi no... viewport na procu wszystko tam się liczy na procu... wiadome jest że ram też istotny ale rozumiesz...

Napisano
a to przecież firma założona przez Jobsa

 

Heretyk! Założył ją Lucas wraz z ILM na potrzeby SW, a potem kiedy wpadł w kłopoty finansowe a Jobsa wywali z Apple, Jobs odkupił Lucasa ;)

Napisano
Ale skąd to wiesz?
Głownie bazuje na opinni Katona Callawaya z Sony Santa Monica. Robiłem u niego kurs gameartowej grafy, przewinął się temat jakie ludzie mają kompy u niego w pracy. Jedyny minus maków w zecie jest taki że lightbox nie wykrywa poprawnie skrótów do katalogów. Wywala się tak samo jak na WinPC. ;)

 

Jednak mowa jest o kompach o podobnej specyfikacji, dlatego jak to przełożysz na nasze warunki i złotówki to pecet się dużo bardziej opłaca. Jak wyjdzie Z5 który będzie pochłaniał większe ilości ramu, to ta różnica opłacalności jeszcze bardziej się zwiększy na korzyść WinPC, bo apple sobie sporo liczy za duże ilosci ramu.

 

legomir- Wtedy to nie był jeszcze Pixar.

Napisano

To że linux pozwolił komuś na jeden subdivide więcej w zbrushu to mało istotne. Na windowsie poprzestawiasz w opcjach i też dojdziesz do 30 mln poly na 8gb ramu, to więcej niż wystarczająco do pracy. Bardziej istotny jest komfort, jak Gryzon pisał - szybkość przełączania, zapisu itd. Tutaj potrzebujesz jak najmocniejszy procesor i szybki HDD. Do tego z 16GB ramu. Kiedyś w jakimś wątku na zcentral kombinowali z ustawianiem swapa zbrusha na ramdisku, to by mogło dać kopa. Ja bym wziął mocnego PC a za różnice w cenie do maca pro kupił sobie Cintiq:D. Ale to tylko moja opinia.

 

Jak wygląda Z na win 8? Ktoś używa?

Napisano

Biorąc pod uwagę że zbrush renderuje viewport na CPU to z całą pewnością:D. NIe dało się na macbooku pro, przyszło ci do głowy że przczyną mogły być na przykład STEROWNIKI:D.

Napisano
Biorąc pod uwagę że zbrush renderuje viewport na CPU to z całą pewnością:D. NIe dało się na macbooku pro, przyszło ci do głowy że przczyną mogły być na przykład STEROWNIKI:D.

 

-,- na pokazie wacoma? błagam... bawiłem się na innym pokazie wacoma cintiqiem gdzie było dobro GPU i chodził o niebo lepiej.

 

zresztą wystarczy poczytać recki na necie.

 

Dealing with Lag and Calibration Wacom products are always top-notch in quality and performance, but top-notch does not mean perfect. A persistent problem with Cintqs (some might argue with Intuos tablets as well) is lag. Lag occurs when the stroke being drawn lags behind the pen tip. This usually happens when working with very large files or complex brushes. Unlike a mouse the pen is transmitting vast amounts of data in real time to the processors. When the data transmitted exceeds the processor’s capability, lag occurs. Lag can be reduced or avoided by increasing RAM and working with a good graphics card. - See more at: http://www.studiodaily.com/2012/05/review-wacom-cintiq-24hd/#sthash.PYgaFw3u.dpuf
Napisano

Pffff..... wacom ma często problemy ze sterami, żadna nowość. Do tego macbook, podwójne problemy gwarantowane. Na youtybe są setki filmów z cintiq podłączonym do zwykłych laptopów...i wszystko działa.

 

 

Zresztą dlaczego mioałoby być inaczej, to działa po prostu jak drugi monitor...Wyświetla obraz a pod matrycą masz bebechy intuosa.

Napisano
To że linux pozwolił komuś na jeden subdivide więcej w zbrushu to mało istotne.

Korzyść nie ograniczała się wyłącznie do "jednego subdiva więcej" ale także do o wiele większego komfortu pracy czyt: szybsze działanie, wyświetlanie we viewporcie. Ale to tak tylko na marginesie.

Zastanawia mnie jeszcze taka rzecz jak system plików, win-NTFS, mac ma własny, linuch ext, rieser itd - jakie jest faktyczne przełożenie na szybkość działania i udział w tymże.

Napisano
...Jedyny minus maków w zecie jest taki że lightbox nie wykrywa poprawnie skrótów do katalogów. Wywala się tak samo jak na WinPC. ;)

 

Jednak mowa jest o kompach o podobnej specyfikacji, dlatego jak to przełożysz na nasze warunki i złotówki to pecet się dużo bardziej opłaca. Jak wyjdzie Z5 który będzie pochłaniał większe ilości ramu, to ta różnica opłacalności jeszcze bardziej się zwiększy na korzyść WinPC, bo apple sobie sporo liczy za duże ilosci ramu...

 

Masz na myśli skrót katalogowy wrzucony do drzewa na którym operuje Lightbox? Jak wywala się tak samo? Przecież na WinPC to działa. Przepraszam trochę się zamotałem.

 

 

To że linux pozwolił komuś na jeden subdivide więcej w zbrushu to mało istotne. Na windowsie poprzestawiasz w opcjach i też dojdziesz do 30 mln poly na 8gb ramu, to więcej niż wystarczająco do pracy. Bardziej istotny jest komfort, jak Gryzon pisał - szybkość przełączania, zapisu itd. Tutaj potrzebujesz jak najmocniejszy procesor i szybki HDD. Do tego z 16GB ramu. Kiedyś w jakimś wątku na zcentral kombinowali z ustawianiem swapa zbrusha na ramdisku, to by mogło dać kopa. Ja bym wziął mocnego PC a za różnice w cenie do maca pro kupił sobie Cintiq:D. Ale to tylko moja opinia.

 

Jak wygląda Z na win 8? Ktoś używa?

 

To co trzeba poprzestawiać w opcjach? Tak z ciekawości pytam. Chodzi o wyłączenie jakiś bajerów z Windowsa czy o jakieś ustawienia w Z-ce?

 

Tablet mam pozostaje mi jedynie zwiększyć moc komputera. Załóżmy że zdecydował bym się na jakąś nowoczesną konstrukcję PC, jaki windows do niego kupić? Podłączam się do Twojego pytania.

 

Ja teraz mam Windows7 professional i nie wiem co miał bym postawić na nowym kompie. Ludzie mi ostatnio mówili: "Nie kupuj Windows8! Oszalałeś". To mam jeszcze jedną kopię Windowsa7 kupić? Za chwilę updejty do Windowsa7 przestaną płynąć :)

 

Jeśli idzie o Cintiq, nie zauważyłem jakiś problemów z prędkością, a pracuję na karcie NVIDIA GeForce GTS 250. Ale to co warto wiedzieć przy Cintiq'ach to że wersje Touch nie mają pełnego wsparcia funkcji zoomowania i rotacji na Windows. Dlaczego? Ponieważ są konflikty softu z wbudowanymi w windowsa funkcjami dotykowymi. Ponoć nad tym pracują :) Swoją drogą sporo ludzi bardzo denerwuje się bo nie jest to informacja którą jakoś dobrze można znaleźć na stronie producenta.

 

Skoro Windows8 jest jeszcze bardziej "dotykowy", to boję się jeszcze większych problemów z tym systemem:)

Napisano
Do cintiqa musisz mieć topową kartę graficzną typu GTX 780 czy titan
Skąd ty wyczarowujesz te rewelacje? Cintika możesz podłączyć do czegokolwiek, to zwykły monitor o rozdzielczości FullHD. Lag to coś co dotyczy pracy z dowolnym tabletem lub myszką i dowolnym programem graficznym który próbkuje pociągnięcia kursorem po ekranie.

 

Masz na myśli skrót katalogowy wrzucony do drzewa na którym operuje Lightbox? Jak wywala się tak samo? Przecież na WinPC to działa.
Źle się wyraziłem. Skrót katalogowy w Lightboxie na macu nie działał ale mogło się coś zmienić od tego czasu. O wywalaniu się to było tak ogólnie, te same przeładowania ramu albo bugi.

 

Co do nowego kompa. Szczerze to jak obecny komp cię bardzo nie ogranicza albo się nie sypie to ja bym poczekał sierpnia. Na 90% wydadzą wtedy jakąś nową wersje zetki. Jeśli to będzie nasz upragniony Z5 to wtedy będzie się można zastanawiać jaką konfiguracje wybrać. To pixologic... ;) Kto wie czy nie wyczarują nagle czegoś co również wymaga również dobrej karty grafiki do renderu czy obliczeń na GPU. Może nie będzie się opłacało brać więcej niż 16 giga ramu bo nie będzie procków które to przemielą, może będzie odwrotnie i bez 16 giga nie będzie sensu się bawić w 64bity i będziemy szukać płyt głównych obsługujących 64 giga.

Napisano (edytowane)
Skąd ty wyczarowujesz te rewelacje? Cintika możesz podłączyć do czegokolwiek, to zwykły monitor o rozdzielczości FullHD. Lag to coś co dotyczy pracy z dowolnym tabletem lub myszką i dowolnym programem graficznym który próbkuje pociągnięcia kursorem po ekranie.

 

skoro tak? to dlaczego jakoś monitor 27 cali od apple z tym macbookiem chodzi bez problemów filmy w fullHD leciały wszystko płynnie. A jak odłaczyliśmy tego monitora i podłaczyliśmy cintiqa. to muliło nie miłosiernie, zresztą w wielu miejscach piszą że jest wymagana dobra karta graficzna. Może wy akceptujecie opóźnienie bo jesteście przyzwyczajeni ale ja tego nie trawie i jeżeli jużbym kupował cintiqa to tylko z najlepszą kartą graficzną żeby wyeleminować lag jak tylko się da.

 

http://vimeo.com/30960532

 

miej więcej tak laguje. na macbook'u pro 4:33

Edytowane przez Nomark
Napisano
... Może wy akceptujecie opóźnienie bo jesteście przyzwyczajeni ale ja tego nie trawie i jeżeli jużbym kupował cintiqa to tylko z najlepszą kartą graficzną żeby wyeleminować lag jak tylko się da.

 

http://vimeo.com/30960532

 

miej więcej tak laguje. na macbook'u pro 4:33

 

 

O ho ho, to faktycznie lag jak cholera. U mnie jest lag jest włączam jakiś mega ciężki pędzel. I ten lag jest taki sam na Cintiq, Intuos, Myszka. Identyczny lag.

Napisano

Kramon- Nie ogarniam jak bardzo ty tego nie ogarniasz. Jeśli ten Cintiq wam nie wyświetlał filmów płynnie to dlatego że miał sprzętowo ustawione niskie odświeżanie matrycy i nawet sto Titanów nic z tym nie zrobi bo obraz nadal będzie odświeżał się tak samo płynnie. Wiem że da się zmienić to odświeżanie na większe.

 

Lag który jest na filmiku jest oczywiście spowodowany przez software i procek i nie ma nic wspólnego z podłączonym monitorem. Gość ma uruchomione Bristle Brushe które są wymagające obliczeniowo i pracuje na sporej rozdziałce. Jakby zmniejszył rozdzielczość i korzystał ze zwykłych brushy to lag byłby mniejszy. Bez znaczenia na monitor i bez znaczenia czy korzysta z cintiq, bamboo czy taniego aipteka.

 

Albo serio nie tego nie ogarniasz na poziomie elementarnym albo jesteś wyśmienitym trollem.

Napisano (edytowane)
Ponoć nad tym pracują :) Swoją drogą sporo ludzi bardzo denerwuje się bo nie jest to informacja którą jakoś dobrze można znaleźć na stronie producenta.

 

Skoro Windows8 jest jeszcze bardziej "dotykowy", to boję się jeszcze większych problemów z tym systemem:)

 

W mudboxie wydaje się działać touch:

 

 

W zbrushu i tak narazie nie ma wsparcia.

 

To co trzeba poprzestawiać w opcjach? Tak z ciekawości pytam. Chodzi o wyłączenie jakiś bajerów z Windowsa czy o jakieś ustawienia w Z-ce?

 

W zbrushu preferences - mem - max poly mesh, uważaj, jak przesadzisz z subdivide to się wywali;)

 

Ja teraz mam Windows7 professional i nie wiem co miał bym postawić na nowym kompie. Ludzie mi ostatnio mówili: "Nie kupuj Windows8! Oszalałeś". To mam jeszcze jedną kopię Windowsa7 kupić? Za chwilę updejty do Windowsa7 przestaną płynąć :)

 

No właśnie też się zastanawiam nad win 8:D. Z tego co widziałem opinie na necie to niby jest wydajniejszy niż 7, ale mógłby ktoś napisać kto używa do 3D i zbrusha.

 

 

 

 

skoro tak? to dlaczego jakoś monitor 27 cali od apple z tym macbookiem chodzi bez problemów filmy w fullHD leciały wszystko płynnie. A jak odłaczyliśmy tego monitora i podłaczyliśmy cintiqa. to muliło nie miłosiernie, zresztą w wielu miejscach piszą że jest wymagana dobra karta graficzna. Może wy akceptujecie opóźnienie bo jesteście przyzwyczajeni ale ja tego nie trawie i jeżeli jużbym kupował cintiqa to tylko z najlepszą kartą graficzną żeby wyeleminować lag jak tylko się da.

 

 

http://vimeo.com/30960532

 

 

miej więcej tak laguje. na macbook'u pro 4:33

 

Po pierwsze to photoshop - ma akceleracje z karty graficznej a zbrush nie. Po drugie spytaj Apple:D. Po trzecie już pisałem - były problemy ze sterownikami na makówkach, gorsze niż na windows. Po czwarte jaka jest karta w tej makówce na twoim filmiku, nie integra intelHD przypadkiem? Może ci się to wydawać dziwne ale macbook pro to słaba maszynka w porównaniu do średniego stacjonarnego PC, najwyraźniej nie daje rady z dużym pędzlem w PS. Cintiq nie ma tu nic do rzeczy, działa jako dodatkowy monitor z tabletem POD ekranem.

 

BTW właśnie zrobiłem terst na wacom intuos i w PS miałem podobny lag na duzym brushu, to samo na myszce. Po przełączeniu w PS w advanced settings z advanced na basic lag znika całkowicie. Więc cintiq nie ma ZUPEŁNIE nic do rzeczy.

Edytowane przez diabelt
Napisano (edytowane)
Wracając do tematu ZBrusha i sprzętu.

 

Oni są w stanie przenieść licencję z Win na MAC lub na odwrót?

 

ZBrush is purchased for PC or Mac. If you are a private (non-business) user wishing to run ZBrush on both platforms, Pixologic provides a 50% discount on a second (cross-platform) license. After purchasing the first license for either platform, please register at support.pixologic.com and then Submit a Ticket requesting the second license. This option is for individual users only; the second copy may not be shared by another user and the discount is not available to companies.

 

Więc za free raczej nie przeniosą.

 

Zadzwoń do Wacoma i spytaj.

 

O co mam spytać? Taki sam lag miałem na myszce. Czytaj uważniej. To nie jest kwestia wacoma tylko programu i sprzętu, PS ma akceleracje sprzętową. Zbrush NIE. CIntiq ma dokładnie takie same parametry piórka jak intuos. Jedyne co bardziej obciąża kartę graficzną na cintiq niż na Intuos to fakt że masz 2 monitory. Cintiq istnieją od lat i ludzie pracowali na nich bez kart Titan i GF 780. Ciekawe.

Edytowane przez diabelt
Napisano

Nie ale licencje możesz odsprzedać. Dzięki temu na ZBcentral ludzie często się nimi legalnie wymieniają, czasami jest po kilka wątków.

 

Kramon- Czekam aż przedstawisz jeden racjonalny argument dlaczego niby przesyłanie obrazu o tej samej rozdzielczości przez uniwersalny interface hdmi w przypadku monitorów od wacoma nagle wymaga o wiele większej mocy obliczeniowej. W sumie to wiem że się nie doczekam. Na Cintiqu możesz sobie wyświetlić nawet obraz z konsoli albo komórki...

Napisano

Wątek wyczyszczony. Sorry Nomark. Miałeś szansę, a ja miałem nadzieję, że jednak z niektórymi rzeczami dasz sobie spokój. Ale przyznawanie się do trollowania? Zrozumieliśmy w każdym bądź razie. Musimy to zakończyć.

Gość ZGLISZCZ
Napisano

Witam serdecznie. W poprzedniej pracy miałem do dyspozycji nowego iMac'a 27' ten chudszy wyglądający jak przerośnięty iPad. Nie jestem fanem Apple a z tym makiem miałem naprawdę sporo problemów (drganie zaznaczenia przy skalowaniu warstw w photoshopie nawet na stosunkowo małych plikach, zwieszanie itp.) dokładnej konfigóracji nie pamiętam ale komputer miał jakąś i5, gtx6xx już teraz nie wiem ale chyba 660 w wersji mobile i 8gb ramu z dosyć dobrym taktowaniem (tak koło 1600 ale nie jestem pewien). Zaraz po uruchomieniu ZBrusha 4r6 były straszne lagi, nie musiałem nawet otwierać żadnego tool'a sam interfejs. przy szybkim machaniu piórkiem intuosa jak i myszką (odinstalowywałem sterowniki wakoma by sprawdzic czy to nie tablet) zurzycie procesora dochodziło do 100% i to było tylko machanie myszką bez klikania czy coś. te starsze maki (mniej płaskie bez QHD monitora) ogarniały lepiej ZBrusha ale też nic nadzwyczajnego. Dodam jeszcze że w firmie było sporo problemów z dziwnym zachowaniem komputerów jak np wspomniane drgania kursora albo zwiechy photoshopa, przy upgradzie ramu część tych problemów znikała (ja sam nigdy nie doczekałem się większej ilości ramu;) ) dodam jeszcze że te lagi w ZBrushu nie zwiększały się wraz z otwarciem jakiegoś toola i pracy do około 8mln poligonów (i tak niewiele) ale tak czy siak były od samego otwarcia programu. Dodam że wszystkie aktualizacje były zainstalowane a komputer nie był zasyfiały. Dlatego sam osobiście odradzał bym maka. Jak dla mnie przepłacone i przereklamowane, a za te pieniądze można złorzyć porządnego pc'ta

Napisano
Witam serdecznie. W poprzedniej pracy miałem do dyspozycji nowego iMac'a 27' ...

 

Co prawda w ogóle nie brałem pod uwagę tego sprzętu, ale bardzo dziękuję za spisanie Twoich doświadczeń w tej materii.

 

ps. oglądałem ostatnio dyski SSD. Taki terrabajtowy kosztuje w granicach 2000zl. Można by też kombinować z mniejszym dyskiem a aktualne modele nad którymi mamy zamiar pracować przerzucać sobie na ten dysk. Na tym dysku musiał by stać system i program.

Napisano

Wybór padł na SSD Samsung 840EVO.

 

Krótko. Nie poznaję sprzętu, a to wciąż mój stary komputer. :)

 

Ryzyko utraty danych na zawsze rozwiązuję robiąc codzienne backup'y. Jak dla kogoś kto operuje na niewielkich projektach nie jest to zbyt uciążliwa przestrzeń pracy. Warte tej prędkości.

 

Polecam.

 

ps. rozglądam się za nową maszyną do Z-tki i gdzieś widziałem ciekawą konfigurację. Wrzucę wam na dniach ciekawi mnie wasze zdanie.

Napisano

Przymierzam się do kupna nowego komputera. Chciałbym aby to była naprawdę potężna maszyna, która poradzi sobie z naprawdę ciężkimi modelami. (cały czas liczę, że następna odsłona Z-tki będzie przepisana na 64-bit)

 

Budżet na ten cel przeznaczam od 10k do 15 k.

 

Jeśli moglibyście coś doradzić, byłbym bardzo wdzięczny. Od siebie dodam tylko że nie chcę kupować komputera na części, potrzebuję gotowej maszyny.

 

Zainteresowały mnie komputery u nich:

 

http://www.gpucomputer.pl/produkty/stacje-robocze/renderstream-entry-level-workstation/

 

Pytania.

 

Czy możecie coś polecić?

Macie jakieś inne propozycje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności