Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zupełnie nie mam pojęcia jak cząsteczkami rozmieścić śrubki!

 

Pixel Factory robi błoto za pomocą cząsteczek, czego też nie potrafię rozgryźć.

 

Nie wiem jakich informacji szukać, rozległy temat...

 

Edit:

 

Zwykła mapa bump tyle że w odpowiedniej rozdzielczości .

 

Czyli maluje się ją w Photoshop.

Kiedyś to sprawdzę! :)

Napisano

ogarnij sobie książkę wojciecha tam jest to opisane odnośnie tych nitów... natomiast co do błota przecież pixel zrobił bardzo dobrego tuta na ten temat.

Napisano

O widzisz, teraz to rozumiem jak to działa!

No bardzo ładnie je rozmieściłeś, tak się zastawiam jak rozmieszcza się takie elementy w Photoshopie.

Jeśli chodzi o odstępy to wiem jak to zrobić, ale tu jest pełno krzywych, okręgów, nigdy czegoś takiego nie robiłem.

Poszukam sobie jakiegoś tutoriala.

Napisano

Niepytany odpowiem.

Jak chce mieć nity wokół kółka, to robię kółko w inkscape, robię nit jeden na obwodzie i snapuje jedo pivot obrotu do środka kółka.

Potem robię alt D (linked duplicate) i obracam ten duplikat z controlem by się snapował o stały kąt oczywiście z pivotem obrotu w środku koła.

powtarzam czynność naście razy (kąt snapowania można w opcjach zmienić) i mam połączone duplikaty po okręgu. jeśli zmienię jeden, na przykład powiększę, to zmieniają się wszystkie nity, które są klonami.

 

Układanie nitów w równych odstępach w linii jest jeszcze bardziej trywialne narzędziem align, też w Inku

 

Tekstura w Inkscape jest wektorowa, to mogę sobie eksportować z dowolną rozdzielczością i patrzyć jak wygląda, żeby dobrze dobrać kompromis między wielkością, a wyglądem. Raczej próbuję się zmieścić z modelem w pamięci karty graficznej, żebym mógł wyrenderować na GPU.

Napisano
Jak masz pod spodem rozłożone siatki to okręgi można ręcznie ;)

 

To też dobry sposób!

Ale musi być jakiś trick to zrobienia tego z automatu, po krzywych! :)

 

@ikkiz dziękuję za rady, ale ja tylko w Photoshopie operuję i wolę w nim się tego nauczyć :)

 

Proste linie to banał roku, ustawia się odległość w brush i rysuje z wciśniętym shift chyba (nie pamiętam robię to odruchowo)

Ale zaokrąglenia to nie mam pojęcia.

Napisano
To też dobry sposób!

Ale musi być jakiś trick to zrobienia tego z automatu, po krzywych! :)

 

@ikkiz dziękuję za rady, ale ja tylko w Photoshopie operuję i wolę w nim się tego nauczyć :)

 

Proste linie to banał roku, ustawia się odległość w brush i rysuje z wciśniętym shift chyba (nie pamiętam robię to odruchowo)

Ale zaokrąglenia to nie mam pojęcia.

 

 

rysujesz scieszke i potem prawym wciaz miejac piurko klikasz i wybierasz stroke costam dawno nie uzywalem wiec juz nie pamietam hakie to bylo polecenie dokladnie i wybierasz potem brush

Napisano

Właśnie o to chyba mi chodziło, dziękuję!

 

A co do książki oraz tutorialu jak zrobić błoto to mogę liczyć na linki? :)

Napisano

Widzę go na polowym zbombardowanym lotnisku, potrzaskane drzewa w pobliskim lesie, leje po bombach, tu i ówdzie jeszcze się pali..

Napisano

Sunedge masz racje pospieszyłem się nie popatrzyłem na model a od modelu B2 rury są podniesione do góry i na fotach widać tylko czarne osmolenie brak wypalenia farby

Napisano

moim zdaniem zostawianie tych śladów w ten sposób niszczy całą koncepcję

 

z jednej strony, powstaje model odwzorowany "co do śrubki", a tu nagle inwencja twórcza i dusza artysty ponieważ fajnie wyglądają wypalenia

Napisano

..czuję się dobity. Niemcy wygrywają złoto na Mundialu, dół na lata, wchodzę na max3D i co widzę..... samolot modelowany od miesięcy przez najlepszego grafika wśród strażaków w Polsce to jakaś maszyna śmierci ze swastyką :(

Napisano
..czuję się dobity. Niemcy wygrywają złoto na Mundialu, dół na lata, wchodzę na max3D i co widzę..... samolot modelowany od miesięcy przez najlepszego grafika wśród strażaków w Polsce to jakaś maszyna śmierci ze swastyką :(
Napisał user posiadający awatar z błyskawicą Hitlerjungen :D:D:D:D:D
Napisano

rury wydechowe za długie i wyglądają jak gumowe rurki reszta rewelacyjna. (wydech na pewno nie był taki długi bo pogarszało by to właściwości nośne skrzydła przyjrzyj się na fotkach które zostały tu wrzucone)

Napisano

Czysta przyjemność! :D

 

Swoją drogą tak się zastanawiałem jak ja bym przedstawił taki samolot finalnie, no i doprawdy ciężko się zdecydować na finalny kadr, pewnie zrobiłbym kilka.

Napisano

Czyli Henschel będzie jeszcze do nas wracał!

Fajnie! :)

 

Zrobiłeś kiedyś scenę ze zniszczonym modelem?

Widziałem chyba większość twoich prac i wszystkie modele są w pełnej gotowości bojowej.

Napisano (edytowane)

Może by go tak lekko pochylić i ugrząźć koła od strony wody? I trochę wody w bliższym śladzie czołgu.

Ale fajny czołg i ładna scena.

 

Ten z zebrą na tle zimowego pola też świetny, tylko może lepiej obrócić tak żeby nie ucinął drzew i ich cienia? Ale świetne tło, z tą zebrą wygląda trochę surrealistycznie, pasuje.

Edytowane przez Ania
Napisano

Wojtku, tym razem przesadziłeś!

Cudownie to wygląda, śliczna ta blacha, soczysta na maxa!

To strasznie ciężkie przedstawić pełen detalu model w pełnej krasie na jednym obrazku!

Aby docenić całość twojej pracy musisz zrobić ich przynajmniej 50.

Wiele ujęć, wiele scen!

Te nity mnie hipnotyzują!

Napisano

Twoje modele są zawsze perfekcyjne, jak dal mnie wątek do oglądania i podziwiania :) 2013 dobrze pisze, będziesz musiał mnóstwo renderów porobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności