Monio Napisano 19 Marzec 2014 Napisano 19 Marzec 2014 Blender w wersji 2.70 został dzisiaj oficjalnie wydany. Ten program od dawna rozwija się w błyskawicznym tempie ale tym razem lista zmian jest nad wyraz ogromna. Tak dużego wydania nie było od 2 lat. Na tą wersje miedzy innymi składają się: - Wielowątkowy system zależności. Od teraz animacja i interakcje na scenie mogą korzystać z zasobów wielordzeniowych procesorów! - Efekty Wolumetryczne w silniku Cycles - 30% szybsze renderowanie Cycles na CPU - API dla silnika renderującego Freestyle - Nowy system zakładek w panelu Toolbar- Teraz narzędzia są dużo sensowniej uporządkowane. - Kilkadziesiąt zmian i poprawek w interface. - Udoskonalony motion tracking w tym plane tracking. - Obsługa plików PSD - Tryb nawigacji Walk Mode (poruszanie się klawiszami WSAD i rozglądanie myszką) - Obsługa Level of Detail w Game Engine i w Viewporcie - Nowy modyfikator Wireframe - Nowy modyfikator Laplacian Smooth - Udoskonalenia i nowe opcje narzędzi do modelowania Bevel i Knife. - Poprawki w modyfikatorach Bevel, Screw, Triangulate - Udoskonalona tesselacja n-gonów - 560 poprawionych bugów z poprzednich wersji i wiele innych poprawek Więcej o tym wydaniu można przeczytać tutaj: http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.70 Blendera można pobrać tutaj: http://www.blender.org/download/
albinoski1989 Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 Obsługa plików psd? Czyli tworzę teksturkę w Photoshopie, robię save i od razu na modelu pojawiają się poprawki?
olaf Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 rozmiarem instalki blender od dawna zawstydza korporacje.
Barti87 Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 Rozmiar się nie liczy - liczą się możliwości, a te ma ogromne ;)
Gość kakaku Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 myślę o przerzuceniu sie na blendera. a przynajmniej wyprobowanie go. I chyba się przekonałem :)
lukiszlak Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 Niemoge sie doczekać kiedy wypróbuje te nowe walk mode :D
adek Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 Przede wszystkim! Jest i też coś dla mnie: http://www.blender.org/about/logo/ (w końcu!)
mallow Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 Adek, o co Ci chodzi z tym logo? Chyba się nie zmieniło. A strona o logo była też na starszej wersji blender.org
adek Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 mallow: serio? Kiedyś szukałem, była dostępna tylko wersja PNG, nie było wektorów. W ogóle nie kojarzę na starej stronie podstrony o identyfikacji. Jedyne co pamiętam na starej to odwołania do wiki i png właśnie tam wgrane, ale nie było to dobrej jakości. Teraz są wektory oficjalnie z czego się cieszę. Zawsze miałem problem ze zrobieniem grafiki bo oni używali grafik szerokości 400-500px. W w rozwinięciu mam prawie 900px. Jest dobrze. No i strona nowa też mi się podoba.
mallow Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 Serio, co najmniej od roku, dwóch, jak nie więcej te logotypy były dostępne w wektorach. Wiem, bo korzystałem. Tyle że na wcześniejszej stronie trochę ta podstrona o logo była trudniejsza do znalezienia.
Azbesty Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 No i do niego COrona REnder i jest git szkoda tylko że exporter jest nie officialny :X
ttaaddeekk Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 a gdzie quad chamfer i powiększone przyciski undo i redo :D ?
olaf Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 a gdzie quad chamfer i powiększone przyciski undo i redo :D ? instalka by wtedy miala 7gb
Nezumi Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 a gdzie quad chamfer i powiększone przyciski undo i redo :D ? Jak wprowadza subskrypcje za pierdylion zielonych to beda. Na razie sie trzeba zadowolic tym co dali... instalka by wtedy miala 7gb Do jakich rozmiarow oni powiekszyli te przyciski? :D
ttaaddeekk Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 zawsze chciałem ztrollowac watek o blenderze nowościami maxa. Dziękuję !
Nezumi Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 Zarty na bok - od zawsze sie zastanawiam co tam w tych instalkach z Autodeski siedzi. Rozumiem ze te ich softy maja wiecej mozliwosci ale jakby ten rozmiar proporcjonalnie przeniesc na mozliwosci to Blender w podobnym rozmiarze generowalby rzeczywistosc w real time :P
olaf Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 ok, to jakbyś wytłumaczył, że jednego flasha (numer 8) miałem na pendrive jako 80mb instalkę, a zaraz po wykupiniu przez adobe wyszedł Flash CS mający w zasadzie to samo i instalka ważyła 1.6gb
Azbesty Napisano 20 Marzec 2014 Napisano 20 Marzec 2014 To jest działanie na psychikę ameryki :D Dużo program zajmuje znaczy się musi być dobry :D
legomir Napisano 21 Marzec 2014 Napisano 21 Marzec 2014 (edytowane) Kwestia bibliotek?(Maya w 2015 chyba ma mniejszę instalke nawet od 2014). Edytowane 21 Marzec 2014 przez legomir
Monio Napisano 21 Marzec 2014 Autor Napisano 21 Marzec 2014 http://blenderartists.org/forum/showthread.php?327950-Flakes-%96-nodular-everything Wooooow. Powstaje do blendera system w założeniach podobny do ICE. Pierwsza wersja dla użytkowników ma się pojawić po wakacjach. Oby gościowi się udało to wszystko spiąć w całość. Wrzucam tutaj żeby ludzie nie odwiedzający działu blendera też mogli popatrzeć.
ptaszek Napisano 24 Marzec 2014 Napisano 24 Marzec 2014 Blendera mecze od kilku miesiecy i jestem nim zachwycony.. tyle w temacie :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się