Skocz do zawartości

Brecht van Lommel odchodzi z Blender Institute


adek

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu środowisko związane z programem Blender obiegła dla wielu osób smutna wiadomość - Brech van Lommel, główny developer blenderowego silnika renderującego Cycles poinformował, że przechodzi do firmy Solid Angle, aby pomóc w rozwijaniu renderera Arnold.

 

Pełna treść: Brecht van Lommel odchodzi z Blender Institute

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Niestety do garnka trzeba coś włożyć i w zasadzie każdy duży projekt open source prędzej czy później musi się z tym zmierzyć i szukać zastępców dla osób które podjęły sie pracy na pełen etat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety do garnka trzeba coś włożyć i w zasadzie każdy duży projekt open source prędzej czy później musi się z tym zmierzyć i szukać zastępców dla osób które podjęły sie pracy na pełen etat.

Z tego co pamiętam dla blendera też pracował na pełny etat. Przecież blender foundation mu płaciło... po prostu facet jest niezły i właśnie dostał awans. Życie, nie ma co się smucić tylko cieszyć :) A skoro nie ma cyclesa standalone ani wtyczki do mayi to jakoś mnie to do łez nie porusza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cycles standalone istnieje tylko jak na razie jest oparty o API w C++. Cycles jest na wolnej licencji Apache co oznacza że można go sobie połączyć z dowolnym programem, nawet modyfikować i sprzedawać. Pierwszą firmą która się na coś takiego zdecydowała jest Rhinoceros, zatrudnili jednego programistę powiązanego z blenderem i za jakiś czas Cycles będzie w Rhino głównym rendererem. Może kiedyś ktoś napisze plugin do majki który zintegruje ją z Cyclesem, ten renderer ma taki potencjał że obstawiam że to tylko kwestia czasu.

 

Podcast Anderw Pricea w którym przeprowadził wywiad z Brechtem już po pojawieniu się tej informacji:

http://www.blenderguru.com/podcasts/brecht-leaves-blender/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blenderowcy już się otrząsnęli trochę :), temat przewałkowaliśmy na paru forach. Brecht to geniusz, Marcos Fajardo, Solid Angle i Arnold jak i wszyscy użytkownicy z pewnością zyskają tak jak było w przypadku innych devów, którzy osiągnęli poziom światowy dzięki blenderowi i rozwijają się dalej przy tworzeniu topowych softów 3D albo robiąc karierę naukową w dziedzinie grafiki na wyższych uczelniach i dostając techoscary.

 

Osobiście myślałem, że Brecht będzie rozwijał wersję standalone nawet poza BF, ale zdecydował inaczej. Być może blender zyska wtyczkę do Arnolda, kiedyś były już takie podejścia (zresztą początki arnolda sięgają blendera; Daniel Martinez Lara itd.). Powiedzmy sobie szczerze, że blender jest niedoceniany w "środowisku", zresztą na tym forum też, tak jak i cycles. Blender to nie jest typowy program opensource.

 

W sensie konstrukcji silnika cycles i arnold mają wiele analogii. Porównując główne funkcje z tą specyfikacją https://www.solidangle.com/arnold/features/ Cycles potrzebuje dobrego displacementu, optymalizacji i poza tym niewiele brakuje do szczęścia - jest kilku aktywnych programistów, którzy mogą pociągnąć temat do końca. Jeśli chodzi o blendera to program przede wszystkim do animacji, jego słabym punktem są symulacje cieczy na dużą skalę (ocean itp. - nie ma w tej chwili wydajnego meshera) i zaawansowana symulacja tłumu i ewentualnie integracja z softem, który to potrafi. Poza tym program ma pełną funkcjonalność i niesamowitą ergonomię pracy.

 

Poza cyclesem jest kilka rendererów takich jak V-Ray, Octane, Corona, Thea, Indigo,Yafaray Luxrender, Mitsuba. Były próby i wtyczki do współpracy ze standardem rendermana w stylu RIB Mosaic, 3Delight, ale jakoś ten temat nie miał nigdy ssania. W tej chwili ciekawy wydaje się potencjał blendera jeśli chodzi o gamedev. Jeśli chodzi o dokończenie pisania cyclesa to sprawa jest otwarta i to kwestia czasu :)

Edytowane przez alex3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem mam wrazenie, ze niektorzy wrecz chcieliby zeby to oznaczalo cos strasznego dla Blendera ;) Tymczasem temat juz przemielony, zamkniety poniekad.

To jak z rozstaniami - mlodym czesto sie wydaje, ze jak ich zostawila dziewczyna w liceum to juz koniec swiata, a po jakims czasie sie okazuje, ze mieli jeszcze kilka zanim ozenili sie z kims zupelnie innym.

Brecht jest wysokiej klasy specjalista ale to nie oznacza, ze gdzies tam nie siedzi w domu godny nastepca. Cierpliwosci, nie musi NATYCHMIAST wskoczyc na jego miejsce geniusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten specjalista siedzi już od dawna w Instytucie Blendera. Nazywa się Sergey Sharybin i to on teraz będzie główną osobą odpowiedzialną za rozwój Cyclesa. Obecnie Brecht dogłębnie wdraża go w architekturę swojego renderera. Gość podobnie jak Brecht ma głowę na karku i podejmował się już ogromnych projektów nie mniej skomplikowanych od Cyclesa. Na pewno nie ma takiej wiedzy w temacie pathtracerów ale nie widze przeszkód żeby w ciągu kilku(nastu) miesięcy stał się godnym następcą Brechta. Jest jeszcze kilku innych gości którzy non-stop pracują nad nowymi featuresami cyclesa i ciągle się doskonalą. Development zwolni, to fakt ale nie ma co snuć czarnych scenariuszy. Będzie dobrze. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności