Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 97
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jakby tak zrobic roczne zestawie update'ow blendka, to na tle innych programow wypada niezle, jak nie lepiej. Wole dodawnie praktycznych pierdolek niz kolorowych ficzerow przez nikogo i tak nie uzywanych. Rozwoj istniejacych juz narzedzi tez jest lepszy niz wkladnie co wersje innego pluginu, a pozniej zapominianie o jego istnieniu.

Napisano

A ja wole naprawianie bugow, niz implementowanie coraz to nowych zabawek.

 

Az przegladne liste naprawionych robali w tej wersji.

 

 

Swoja droga jakie kolorowe ficzery "przez nikogo nieuzywane" dodaja w innych softach?

Napisano

Ja jednak wolę taką dynamikę jak Blenderze niż gdyby kolejna stabilna wersja miała ukazywać się na przykład raz na dwa lata jak to w przypadku niektórych Open Sourcowych projektów bywa (vide Inkscape).... By po 5 latach dojrzeć do wersji 1.00...

Napisano

zeby tak autodesk latal bugi w swoim 3dsmaxie :) nie jestem fanatykiem blendera jak czesc jego userow, ale jestem pod wrazeniem jego rozwoju. Blender z kazda wersja dodaje cos uzytecznego albo poprawia cos co nie dzialalo dobrze wczesniej. Jakos rzadko slysze jak kto sie cieszy z kolejnej wersji maxa. Niektorzy do dzis jada na 2009, inni z powodu subskrypcji maja nowsze wersje, albo z powodu kompatibilnosci z klientem itp. Ostatnim ciekawym updatem to maxa to byl chyba nitrous, reszta to zbedy ficzersy. Ciekawy rozwoj ma tez Cienema 4d, jesli w nastepnej wersji poprawia troche viewport, to bedzie genialny soft.

Napisano

interface blendera jest bardzo dobry powiedziałbym że lepszy od MODOwego. od paru miesięcy testuje sobie Modo i z początku myślałem że ma lepszy interface ale ostatnio działa mi na nerwy że niema takiej dowolności konfiguracji jak w blenderze.

Napisano
Blender z kazda wersja dodaje cos uzytecznego albo poprawia cos co nie dzialalo dobrze wczesniej. Jakos rzadko slysze jak kto sie cieszy z kolejnej wersji maxa.

 

Moze dlatego, ze rzeczy, ktorych nie ma w Blenderze sa od lat w Maxie?;)

 

To akurat pewnie dobry przyklad, bo Max jest wielka kobyla obrosnieta hubami, wiec nawet trudno go bronic;)

Napisano

Nie ma softu idealnego, ale blender ma rzeczy ktorych w maxie nie ma i nie wiadomo czy beda. Blender od wersji ze zmienony interfesjem jest bardzo dobry. Wiele lat uzytkowalem maxa i po przejsciu na blendera stwierdzam ze maxowe UI smierdzi. W blenderze poprostu brakuje paru ikon ktore mozna by wsadzic w puste miejsca, a tak to dostep do wszystkich potrzebnych opcji albo mamy na dole w menu, albo uzywamy skrotow. Jestem fanem hotkeyi, ale klawiatury zabraknie by wszystko przypisac i tu jest ten problem blendera. Niby powstalo to pie menu, ale mysle ze poprostu trzeba dodac pare ikonek gdzies na panelu gornym, bocznym itd. Najlepsze i najlogiczniejsze UI i tam ma C4d. Outliner z cinemy powinen byc wzorem dla wszystkich softow.

Napisano
Moze dlatego, ze rzeczy, ktorych nie ma w Blenderze sa od lat w Maxie?;)
W drugą stronę jest dokładnie tak samo. Sculpt, Texture painting, Compositing na nodach, Game Engine, Motion Tracking, wiele toolsów do modelowania których nie ma w maxie i tak dalej.
Napisano (edytowane)

Tylko ze sam fakt istnienia czegos w sofcie nie znaczy, ze da sie tego uzywac sensownie w produkcji.

 

Czy to nie ktos z Was narzekal, ze compo w Blendku nie pozwala cache`owac i kazda klatka jest zawsze przeliczana od poczatku przy playbacku?

Game Engine? Gdzie sa te fajne, zoptymalizowane gry zrobione na Blenderze? Motion Tracking? Troszke pozostawia do zyczenia niestety i trudno mi go osobiscie bylo troubleshootowac. Zadalem kiedys nawet pytanie na forum, ale nikt mi nie odpowiedzial.

 

Naprawde chlopaki nie ma sensu sie przescigac w ilosci ficzerow. Bo to jak z telefonami: co z tego, ze marka X ma dluzsza liste bajerow i wyzsze statsy, jezeli marka Y ma ich mniej, ale bardziej zoptymalizowane, lepiej zaprojektowane i latwiejsze w obsludze? :)

 

Blender dostaje rozne ficzery dlatego, ze sa zapalency sklonni za darmo poswiecic swoj czas i umiejetnosci. Nawet, jezeli biznesowo one nie maja wiekszego sensu. Troche jak demo-scena: udowodnimy, ze sie da. No da sie, da:)

 

Z cala sympatia, ale Blendek mimi wielu swietnych ficzerow i rozwiazan, ktore bardzo mi sie podobaja ma takze kilka rejonow, w ktorych musi gonic. Dlatego puszenie sie chyba nie ma sensu.

 

Swoja droga argument, ze jest darmowy jest podnoszony zwykle wtedy, gdy probuje sie obronic jego slabosci, ale jako zaleta wtedy, gdy chce sie dowalic innym softom.

Edytowane przez Reanimator
Napisano (edytowane)

Pie menu, ktore jest w majce od zawsze? ;>

 

Ktore ficzery osatnio dodane sa nowoscia zupelnie wczesniej nie widziana nigdzie? Tak z ciekawosci, bo nie sledze.

Edytowane przez Reanimator
Napisano

Co z tego że jest w majce?

 

A który program ma niezależny local view dla każdego viewportu.. ahh i który program pozwala mi na ustawienie tyle viewportów ile zapragne. i każdy z innymi ustawieniami wyświetlania.. ? Jest jakiś program który to ma?

Napisano

W mojej opinii to przyszłość Blendera zależy od młodych, nowych userów, którzy wykorzystają potencjał i jego argumenty. Liczba osób pracująca na komercyjnych softach która przeniesie się na darmowy soft jest znikoma. Zmienić to może jedynie jakiś kryzys w branży w który trudno uwierzyć na dzień dzisiejszy. Zmiana softu dla studia jest nieopłacalna i dla każdej firmy wydatek związany z subskrypcją nie jest żadnym obciążeniem, bo musi na siebie zarabiać jeśli firma chce przetrwać. Prędzej zacznie się ciecie kosztów po wypłatach niż rezygnacja z komfortu, tym bardziej że to też czas, a czas to $. Wielu pracowników stawia też na komfort pracy, rezygnując z wyższego wynagrodzenia.

Blender z ,fundacją nie mają ambicji na wypieranie płatnych programów, więc całe to zamieszanie robi tylko społeczność.

 

Warto tylko dodać, że w świadomości niektórych PRO, Blender jest nic nie znaczącym programem, ale to wynika z tego że większość nie ma czasu i musi gonić kolejne projekty, rozwijając skilla.

 

@Renimator patrzysz też przez pryzmat narzędzi które już masz w Mayce, 3dmaxie czy MB. Przecież nikt w żadnym studiu nie pracuje na gołym sofcie, tylko macie dostępną masę skryptów i narzędzi tworzonych na bieżąco.

 

Co do robienia narzędzi bez znaczenia za free to nie bardzo wiesz co piszesz, bo jest masa rzeczy, które są bardzo przydatne:

Meta Rig Automated Rigging Tool, czy inspirowany Pixarowym rigiem addon:

[video=youtube_share;OI81pu4KzgU]

Napisano

Reanimator-

Odpowiedź: Malowanie po modelu gradientem HSV. Wygrałem coś?

 

Max miał majkowe pie menus od zawsze? Oh, nadal nie ma... Porównywanie jednego softu do wszystkich innych na raz jest z bzdurą.

Zgadzam sie ze wiele rzeczy blender musi jeszcze podciągnąć. Tylko z miesiaca na miesiac jest ich co raz mniej.

Napisano
Co z tego że jest w majce?

 

A który program ma niezależny local view dla każdego viewportu.. ahh i który program pozwala mi na ustawienie tyle viewportów ile zapragne. i każdy z innymi ustawieniami wyświetlania.. ? Jest jakiś program który to ma?

 

Na fajnie, super, dalo sie to zrobic w Blenderze. No i znowu - co z tego? Co zrobisz lepiej i szybciej dzieki takiej ilosci viewportow?

Ja osobiscie zwykle korzystam z maxymalnie 2, takze w Blenderze, wiec nic specjalnego do mojego workflow to nie wnosi, ale moze sa osoby, ktore lubia pracowac na duzej ilosci widokow wielkosci znaczka pocztowego;)

 

Swoja droga majka moze wyswietlac na rozne sposoby w kazdym VP, ale moze masz cos konkretnego na mysli.

 

 

floo:

 

NIGDY nie napisalem, ze narzedzia pisane za free sa bez sensu, trosdzke przeinaczyles. CHodzilo mi o to, ze jest wiele takich rzeczy, ktore sa robione dla sportu niejako. Oczywiscie sa takie, ktore sa mega potrzebne i swietne.

 

 

Monio: Tylko czy to userzy innych softow przychodza i mowia: "oh, X ma to od zawsze hahaha", jeszcze troche i Blenderowcy beda przechodzic na inne softy bla blabla. :)

 

Fajne jest to w Blendku, ze ktos wezmie whitepapery z Sigrapha i po miesiacu zaimplementuje system w sofcie;)

 

 

 

 

edit: do czego moze mi sie przydac malowanie gradientem HSV po modelu?

Napisano

@Reanimator jest bardzo dużo dobrego, tylko panuje totalny chaos. Fundacja przejmuje zbyt mało inicjatywy nad tym co tworzą sami ludzie, a po jakimś czasie jak ktoś coś zrobi to traci zapał. Troszkę za dużo tej biurokratycznej gry, a za mało ustępstw.

 

Blendera wcale nie traktuje jako konkurencje dla Mayki, Maxa, a raczej uzupełnienie czy start dla ludzi którzy chcą. Ludzie tworzą takie mury i gadają takie rzeczy że strach dotknąć jakiegokolwiek softu. Mnie tam dobrze się riguje w 3dsMaxie, animuje lepiej w mayce, ale i tak jestem nazywany fanboyem Blendera. Niech tak zostanie i ludzie niech mają radość z tego że oni wiedzą myśląc przy tym że ja nie wiem.

Nie mam zamiaru tworzyć religii i nikogo nawracać, bo dla mnie to jest ciekawe, że jest pewnego rodzaju klimat i potencjał jaki daje community.

Wiele osób pomaga sobie i tworzy dla innych bezinteresownie, co przynosi niezłe efekty i to jest najlepsze.

Napisano (edytowane)

Monio: Nie bardzo rozumiem co zlego jest w maxowym "quads menu", przeciez to dziala na tej samej zasadzie.

Azbesty: Po co komu wiecej okien viewportu niz 4?

 

Rozmowa zaczyna isc w strone rzeczy kompletnie nieistotnych:)

Edytowane przez Traitor
Napisano
Pie menu, ktore jest w majce od zawsze? ;>

 

Na podobnej zasadzie mozna sie nabijac z Mayi ze z wielkim hukiem dodali grease pencil ktory byl w Blenderze od dawna :D

Ale autodesk potrafi - kiedys przeciez wydali nowa wersje Mayi nie dodajac doslownie NIC do niej samej (dodali dodatkowy soft wtedy, nie pomne jaki - w samej mayi po roku pracy byl jeden (sic!) bug fix). Potem przestalem sie interesowac - po czesci schodzac na ziemie, po czesci przestajac piracic.

 

Pomijajac fakt ze te nasze przepychanki pomiedzysoftware'owe nie maja sensu ;)

Napisano (edytowane)

Wydanie jest mało efektowne, ale zawiera sporo ciekawych usprawnień i optymalizacji, narzędzia do modelowania i teksturowania, VFX są z każdą wersją coraz lepsze i pozwalają zaoszczędzić więcej czasu. 2.72 to pewna cezura i przybicie przez Blendera do brzegu po długiej operacji związanej z przepisywaniem programu od czasów przejścia z 2.49 na 2.5 - ta zmiana była obarczona kosztem regresu z której BF się wybroniła, mimo przesilenia w ostatnim czasie (Brecht itd.)

 

Dziś, cyclesowi w zasadzie brakuje dwóch rzeczy: optymalizacji i wydajnego displacementu zaszytego gdzieś w shaderze, który na moje oko ma szansę być wdrożony po OpenSubdivie. Kierunek rozwoju blendera jest wciąż ambitny - cele, które są wyznaczone przy okazji projektu gooseberry są bardzo pragmatyczne i będą rozwijane przez doświadczonych developerów: usprawnienie viewportu, sculptu, obsługa alembica, dependency graph i wiele innych zmian...

 

Blender 2.72 osiągnął pewną dojrzałość, mimo swoich ambicji wciąż jeszcze nie jest to soft produkcyjny, choć ma niszowe zastosowania profesjonalne i komercyjne; jest to inny pomysł na ergonomię w programie 3D i wygodę pracy, którą ciężko w pewnych aspektach odnaleźć w innych softach, jeśli komuś to pasuje to ma blendera w swoim workflow.

 

Osobnym torem rozwija się rynek płatnych addonów i skryptów poszerzających funkcjonalność blendera. Zawsze można kogoś krytykować, ale Roosendaal uparcie dąży do celu, okrojony projekt gooseberry, odejście Brechta, niespecjalnie były to w stanie zmienić. Osobiście myślałem, że blender szybciej osiągnie status pełnoprawnego programu dla freelancerów, małych i średnich studio, ale widać jeszcze mu potrzeba trochę czasu.

 

@floo masz sporo racji; z mojego doświadczenia wynika, że są jakby dwa światy blendera co jest paradoksem a może ograniczeniem - mimo, że jest powszechnie dostępny to wciąż istnieje znikoma grupa artystów, profesjonalnych grafików i tych pojedynczych i tych w zespole (może poza Indiami), którzy swoimi pracami pokazaliby co ten soft potrafi (akurat na rodzimym gruncie jest parę osób). To powoduje, że na takim naprawdę wysokim poziomie blender jest produktem bardzo niszowym (pewnie na tym forum jest mniej profesjonalnych użytkowników blendera niż np. lightwave'a :) ). Technicznie jest możliwość, żeby blender pracował w standardzie rendermana (choćby 3delight), ale nie było chętnych nigdy, jest technicznie możliwość żeby renderować przez blendera w Arnoldzie, technicznie, bo politycznie niezbyt. Jak ktoś ma wąską specjalizację to blenderowi brakuje integracji z takimi high-endowymi narzędziami jak Golaem Crowd, Bifrost, RealFlow, (pojawiają się czasem jakieś skrypty, ale to nie jest integracja pełna).

Edytowane przez alex3d
Napisano

@alex3d to jest pewnego rodzaju utopia, bo fundacja nie za bardzo chce integrować Blendera z programami z którym Blender nie może konkurować. Dobry Importer/Exporter FBX. Integracja z silnikami takimi jak Unity, UE4, CryEngine, to podstawa. Jestem jednak ciekawy czy chcieli by coś takiego wspierać, jakby ktoś im dał coś gotowego, bo dużo fajnych narzędzi umarło z racji tego że przestało być wspieranych.

Napisano

@floo zdezaktualizowane addony/niezgodność wersji to osobna historia, choć z tym borykają się wszystkie softy, dużo zbędnych projektów, które nie doszły do skutku to już urok blendera. No właśnie skoro sama fundacja niekoniecznie jest zainteresowana konkretnym rozwiązaniem albo go nie promuje to dobrze, że w tej licencyjnej układance jest jednak jakaś droga dla płatnych addonów - chętnie kupię wtyczkę do realflowa jak ktoś ją napisze. Zgadzam się, że blender zyskałby sporo użytkowników, gdyby w BF bardziej przyłożyli się do gamedevu, tylko pytanie na ile to wina BF, a na ile monopolu na rynku, zamkniętego kodu itd. Przykład: tu gdzie Sony ImageWorks udostępniło swoje źródła mamy implementacje: OSL, OpenColorIO, jest w planach Alembic, z drugiej strony pixarowego PTex-a brak? Dlaczego? BF prowadzi złą politykę personalną i nie docenia geniuszy programistycznych takich jak Farsthary (gość ciągle pracuje nad 3D-Coatem); Brecht (wiadomo), Nicholas Bishop i innych.

 

Opensource jest specyficzny, sytuacja blendera jest specyficzna, bo wynika ze styku kilkudziesięciu okoliczności, grafika 3D, która wciąż wydaje się jakąś "elitarną" dziedziną (ile powstaje filmów pełnometrażowych 3D rocznie na świecie, w Polsce?), ze względu na stopień skomplikowania i czasochłonność, pracę w dużych zespołach z drugiej strony opensource, który ma być dla mas; do tego przewaga firm, które robią to od lat 80-tych albo i wcześniej (gdzieś w zakamarach uniwersytetów) i jeszcze najnowsze osiągnięcia technologiczne, cena sprzętu; hermetyczność środowiska itp. itd. - same sprzeczności.

 

Może w przypadku blendera powinno istnieć coś w rodzaju analogii do linuxa i różnych distro albo równolegle powinny istnieć płatne wersje blendera zintegrowane z softem komercyjnym, sam nie korzystam, ale może coś w stylu Fluid Designer Software. System dotacji chyba się nie sprawdził - wszyscy chcą coś dostać, ale mało kto chce dać coś od siebie, inna sprawa czy w takim kraju jak Nasz kogoś stać czy nie i czy te uzbierane 100 tys. euro to dużo pieniędzy dla społeczności i BF? Inna kwestia to filozofia życiowa, ambicje itd.,jeśli taki Sergey ma jakąś pensję w BF, etos pracy, wystarcza mu, żeby utrzymać dziewczynę i jest szczęśliwy to czemu jego linijka kodu ma być gorsza niż gościa z Autodesku? Doszliśmy do punktu: na ile pieniądze rządzą światem :) Tak czy inaczej biorąc pod uwagę powyższe trudności: obiektywnie blender to solidny program, który ciągle dynamicznie się rozwija i coraz mniej mu brakuje do pełnej funkcjonalności.

Napisano
Monio: Nie bardzo rozumiem co zlego jest w maxowym "quads menu", przeciez to dziala na tej samej zasadzie.

Azbesty: Po co komu wiecej okien viewportu niz 4?

 

Rozmowa zaczyna isc w strone rzeczy kompletnie nieistotnych:)

 

czy masz możliwość ustawienia tych viewportó i ich wielkości jak chcesz? po co? Proszę bardzo.. gdy mam np 3 monitory mogę ustawić sobię. aby na jednym monitorze pokazywał mi całą scenę ze wszystkich kamer. Tymczasem w głownym viewporcie środkowym np na środkowym monitorze mogę modelować tylko jeden element. podczas gdy na pozostałych widzę całą scenę.

 

sytuacja której używam bardzo często dziele sobie ekran na 3. 2 viewporty ustawiam sobie tak że widzę dobrze cały obiekt. z 2 perspektyw w 3 viewporcie głownym jest najwiekszy. modeluje sobie wybrany element. widzę odrazu zmiany jak wygląda to w całości nie muszę włączać i wyłaczać co chwile local view.. i wiele wiele innych.

 

Mogę sobie ustawić jak dany obiekt wygląda np w 3 różnych enviromentach w czasie rzeczywistym. podczas modelowania. albo w ilu enviro bym zechciał bardzo przydatne przy ustawianiu shaderów np.. sprawdzasz odrazu jak dany model zachowuje się w wielu enviro...

 

 

Przy budowie studia np do pack shota moge ustawć sobię wszystkie mi potrzebne kamery wyświetlić je równocześnie na tylu viewportach ile dusza zapragnie i mogę je ustawić jak chce.. a na głównym monitorze np budować sobie studio i patrzeć na zmiany.. i na kazdym viewporcie life rendering.

Napisano
Na podobnej zasadzie mozna sie nabijac z Mayi ze z wielkim hukiem dodali grease pencil ktory byl w Blenderze od dawna :D

 

 

Czyzby? A czy Grease Pencil nie powstal najpierw jako narzedzie napisane przez Jasona Schleifera (bylego pracownika Aliasa nomen omen) do Majki, a dopiero pozniej wciagniete do Blendera jak wiele innych rzeczy wciagnietych do Blendera? ;)

 

Moge sie oczywiscie mylic co do chronologii, ale wczesniej nie slysalem o tym nigdzie.

 

 

 

czy masz możliwość ustawienia tych viewportó i ich wielkości jak chcesz? po co? Proszę bardzo.. gdy mam np 3 monitory mogę ustawić sobię. aby na jednym monitorze pokazywał mi całą scenę ze wszystkich kamer. Tymczasem w głownym viewporcie środkowym np na środkowym monitorze mogę modelować tylko jeden element. podczas gdy na pozostałych widzę całą scenę.

 

Poza Maxem, ktory jest latwym chlopcem do bicia, chyba kazdy soft pozwala na takie rzeczy teraz;)

Napisano

@Reanimator max też ma Grease Pencil i AnimSculpt, ale jako wtyczka, więc nie widzę różnicy.

@ikkiz większość dyskusji nic nie zmienia, po za tym, że gdy ludzie argumentują, to wymieniają się doświadczeniami. Sam nie napisałeś nic istotnego, dodając jakieś teksty o kompleksach. Taka jest rzeczywistość. Jak chcesz coś wnieść to chętnie posłucham argumentów, bo fascynacja odchodami jakoś mnie nie interesuje.

Napisano

Poza Maxem, ktory jest latwym chlopcem do bicia, chyba kazdy soft pozwala na taki rzeczy teraz;)

 

tak? to podaj mi program w którym można w tym samym czasie mieć włączony render z paru kamerek np i żeby to był live rendering i żebym mógł sobie edytować scenkę. nie przypominam sobie żeby gdzieś był taka opcja.

Napisano

Cała ta dyskusja zaczyna przypominać dyskusję o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy a najważniejszą rzeczą dla przeciętnego Kowalskiego którego tu reprezentuje jest to że nikt mi jako hobbyście i amatorowi takiego Maxa, Cinemy C4D czy innego nie podaruje. Dla mnie więc nic lepszego niż Blender nie istnieje...

Napisano

nie rozumiem osób którzy hejtują tą dyskusję. Można się dowiedzieć ciekawych funkcji programów ciekawtych zastosowań nie tak oczywistych. Wad braków porównań świetny temat.. jak kogoś to denerwuje to niech nie czyta lolz

Napisano
tak? to podaj mi program w którym można w tym samym czasie mieć włączony render z paru kamerek np i żeby to był live rendering i żebym mógł sobie edytować scenkę. nie przypominam sobie żeby gdzieś był taka opcja.

 

TAKIEJ konkretnej opcji prawdopodobnie faktycznie zaden nie ma (rendering z kilku kamer), ale wiesz dlaczego? Bo nie ma ona wiekszego sensu dla wiekszosci firm, np. filmowych. Bo renderuje sie wsyzstko z jednej ustalonej kamery, pod swiatlo ustawione do jednej kamery:)

 

Da sie? Da. Ale po co? :)

Napisano

W ramach rozładowania sytuacji zorganizowałbym małą bitwę - do zrobienia ta sama rzecz, tyle samo czasu - Blender vs Max może ktoś dołączy z innym softem? Trzeba tylko dobry temat wymyślić.

Napisano

to raczej liczy się skill artysty.. niż sam program. ja miałem taki pomysł a żeby przygotować masę częsci takich sci-fi mech hardsurface. i udostępnić je w ramach konkursu i kto zrobi z nich coś fajniejszego :D

Napisano

Reanimator, ale dlaczego jestes takim betonem i odrazu negatywnie sie nastawiasz na blendera? Nikt tu nie napisal ze Blender jest najlepszy. Chodzi o to, ze ma super rozwoj i w niektorych aspektach jest lepszy od konkurencji w innych gorszy. Kiedy ostatnio max dostal cos przydatnego w updatecie? Sa rzeczy z maxa ktore chcialbym miec w blendku, ale sa tez takie rzeczy ktore blender rozwiazane ma lepiej. Wszyscy zyja tym stereoptym, ze Blender to w sredniowieczu stoi i nawet glupich ngonow nie ma. Czasy sie zmienily i blender w wielu miejscach blyszczy. Ja latami siedzialem w maxie, a teraz niewyobrazam sobie modelowac w tym pokracznym czyms, co wessal w siebie nieudolnie polyboosta i wszyscy sie ciesza. Modelowac sie we wszystkim da, ale jak ktos da szanse blendkowi, to odczuje super komfort na etapie modelowania. To troche tak jak ktos zasmakuje tableta, to za cholere nie bedzie chcial malowac/sculptowac. za pomoca myszki, pomimo ze wczesniej nawet robil za jej pomoca fajne rzeczy. W modelingu to chyba tylko modo moze mierzyc sie z blenderem.

 

PS. Sam nigdy nie lubilem i nie lubie fanboyow blendera ktorzy krzycza zawsze to samo, ale hejtowanie softu dla zasady gdy nie poznalo sie jego zalet, tez nie jest fajne.

Napisano

ja generalnie stawialem blendera ponad modo w kwesti prędkości modelowania. ale odkąd wyszło mesh fusion noto szala się przechyliła na strone modo zdecydowanie.

Napisano

Szczerze mowiac w d*** mam maxa, moze zostac zakopany pod ziemie jak gra I.T. ;)

 

Ja beton? Ucze sie Blendera, wiec nie wiem dlaczego tak mnie okreslasz:)

 

A jezeli chodzi o porownania do Maxa jeszcze i tego co kto dostaje...

To, ze w nowym budynku co miesiac przybywa pietro, a w continentalu juz nie nie znaczy wcale, ze nowy budynek jest wyzszy. Po prostu w continentalu mieszkaja od lat wygodnie i nie potrzebuja nowych pieter ;>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności