Skocz do zawartości

Porównanie: blender vs max


neriust

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem studentem architektury wnętrz 4 roku. Półtora roku temu zacząłem korzystać z maksa, ponieważ mam dostęp do studenckiej wersji i ogólnie warto go znać. Korzystałem z wersji 2012 na silniku mental ray i byłem bardzo zadowolony z efektów mojej pracy. Teraz jednak chciałbym przerzucić się na blendera z uwagi na to, że po studiach będę mógł go używać do komercyjnych celów.

 

Chciałbym wiedzieć:

1. Czy uda mi się uzyskać te same efekty w blenderze z darmowym silnikiem?

2. Czy proces renderowania będzie trwał dłużej?

3. Jaki silnik polecacie dla architekta wnętrz?

4. Czy płatne silniki jak np. V-ray znacznie skracają czas renderu?

 

Załączam jeszcze parę moich renderów, gdyby komuś rzuciły się w oczy jakieś rażące błędy, albo efekty które koniecznie powinienem dodać to proszę o wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na wszystkie pytania odpowiedzią jest skill jaki posiadasz.

 

Co do arch-wiz. Vray ma tą przewagę że jest masę gotowych mebli pod niego.

 

Obecnie świetnym silnikiem do 3ds maxa jest Corona, stworzona głównie z myślą o stillach i arch-wiz.

 

Co do prędkości, zależy jaki komputer. Vray i Corona to silniki CPU Blender Cycles to silnik GPU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy uda mi się uzyskać te same efekty w blenderze z darmowym silnikiem?

2. Czy proces renderowania będzie trwał dłużej?

3. Jaki silnik polecacie dla architekta wnętrz?

4. Czy płatne silniki jak np. V-ray znacznie skracają czas renderu?

1. Tak.

2. Kwestia ile wydasz na kartę grafiki. Jeśli tyle samo co na procesor to będziesz renderował dużo szybciej niż w mentalu na CPU.

3. Vray z tych zewnętrznych płatnych. Cycles z wbudowanych.

4. Skracają i często dają lepsze efekty przy mniejszej potrzebie ustawiania wszystkiego. To czy skracają znacznie to już zależy od ustawień sceny i twojej wiedzy na temat Vraya/Cyclesa oraz decyzji o sprzęcie. Jak chcesz szybko się zabrać za robotę i wiesz że vray ci się zwróci po iluś zleceniach to go kupuj.

 

PS. Spodziewaj się zupełnie innej mechaniki interfaceu niż tej którą znasz z maxa. Oba koncepty są okej ale różnią się diametralnie.

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, nie podałem parametrów kompa. Nastawiam się na renderowanie procesorem - karta graficzna zintegrowana. Jaki silnik z darmowych i płatnych polecilibyście pod blendera z tym zestawem?

 

Płyta główna Asus H97M-PLUS, H97, DualDDR3-1600, SATA3, RAID, HDMI, DVI, D-Sub, mATX (H97M-PLUS)

Procesor Intel CORE i5-4460 3.20GHz LGA1150 BOX BX80646I54460 - Haswell Refresh

Pamięć Crucial Ballistix Tactical DDR3-1600 CL8 - 8GB (BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU)

Dysk SSD Samsung SSD840 EVO 120GB SATAIII 2.5'', (540MB/s, 410MB/s), 7mm (MZ-7TE120BW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ja cos dodam;)

Wszystkie trzy osoby wypowiadajace sie sa blenderowcami, trudno tu o obiektywne opinie. Azbest aka Kramon jest fanatycznym wyznawcą tego programu. Na forum jest mnóstwo architektów, wiekszosc to maksiarze. Niestety rzadko zdarza sie, zeby któryś zszedł z piedestału i uraczył biednych szaraczków swoją radą ;( Jesli to zrobi to odpowiedz zazwyczaj brzmi "liczy sie skill" lub "posciagaj triale i wybierz". Moze nie maja czasu na jalowe dyskusje, w przeciwienstwie do blenderowców;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ja cos dodam;)

Wszystkie trzy osoby wypowiadajace sie sa blenderowcami, trudno tu o obiektywne opinie. Azbest aka Kramon jest fanatycznym wyznawcą tego programu. Na forum jest mnóstwo architektów, wiekszosc to maksiarze. Niestety rzadko zdarza sie, zeby któryś zszedł z piedestału i uraczył biednych szaraczków swoją radą ;( Jesli to zrobi to odpowiedz zazwyczaj brzmi "liczy sie skill" lub "posciagaj triale i wybierz". Moze nie maja czasu na jalowe dyskusje, w przeciwienstwie do blenderowców;)

 

Dzięki za komplement, ale tak się składa że Blenderowcem nie jestem. Pracuje głównie w Mayce i Motiobuilderze ;)

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ja cos dodam;)

Wszystkie trzy osoby wypowiadajace sie sa blenderowcami, trudno tu o obiektywne opinie. Azbest aka Kramon jest fanatycznym wyznawcą tego programu. Na forum jest mnóstwo architektów, wiekszosc to maksiarze. Niestety rzadko zdarza sie, zeby któryś zszedł z piedestału i uraczył biednych szaraczków swoją radą ;( Jesli to zrobi to odpowiedz zazwyczaj brzmi "liczy sie skill" lub "posciagaj triale i wybierz". Moze nie maja czasu na jalowe dyskusje, w przeciwienstwie do blenderowców;)

 

 

po przeczytaniu tego postu, wiem już ze nic o mnie nie wiesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

neriust - jestem po architekturze i pracuje zarówno w Maxie jak i Blenderze. Maxa musiałem przyswoić w trakcie swojej pierwszej pracy na etacie, w której i tak 80% roboty wykonywałem w Blenderze. Portfolio które dało mi tę pracę było wykonane w 100% w Blenderze.

 

Obecnie pracuję na własny rachunek, robię wizualizacje i Max potrzebny mi jest tylko do otwierania plików podesłanych przez klienta (17 tys. zł za możliwość konwersji max -> obj/fbx/dae tak bardzo super). Pod Blenderem renderuję w Cyclesie i Vrayu - oba mają swoje plusy i minusy w zależności od sceny czy zlecenia. Vray pod Blendera kosztuje 50% mniej, moim osobistym zdaniem pracuje się w nim dużo wygodniej pomimo paru braków (na MACu mialbys więcej niedociągnięć ale skoro pytasz o Maxa to zakładam że pracujesz na Windowsie).

 

Większość wizek powstaje pod Maxem bo większość wizek tworzą ludzie obecni na rynku od ok 10 lat kiedy Max był jedynym sensownym rozwiązaniem. Większość "nowych" osób wchodzących na rynek 3D wybiera Maxa bo to pod niego jest najwięcej tutoriali i gotowców. Poza tym, większość nowych "wizkarzy" pochodzi z krajów trzeciego i czwartego świata gdzie kwestie legalności oprogramowania traktowane są z dużym przymrużeniem oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reynevan- Przepracowałem 2 lata na majce i znam mentalraya... Wystarczająco wiele żeby mieć porównanie z cyclesem.

 

neriust- Bardzo ale to bardzo polecam ci zakup jakiejś sensownej karty grafiki, najlepiej od nvidia żeby działała stabilnie. Nie ważne czy chcesz na niej renderować albo z jakiego programu korzystać. Odczujesz dużo wygodniejszą pracę przy skomplikowanych scenach.

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób to co ja: zmarnuj pare lat na poznanie maxa by później i tak przejść na blendera. Uprzedzam, ze zadnym fanatykiem czy fanbojem nie jesem... ba z takich to sam zawsze wysmiewam. Jaki userbase blendka by nie byl, to jednak nie ma co odrazu skreslac tego softu. Blender jest fajny i rosnie w sile, a znajomosc 2 lubi wiecej softow jeszcze nikomu nie zaszkodzila a i czasami pomogla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna wiedziec czy klienci bardzo zwracaja uwage na dyplom architekta? Czy moze liczy sie tylko skill pokazany w portfolio?

 

A czy ty zwracasz uwage na dyplom kucharza czy na smak potrawy? A moze na sztucce uzyte w procesie gotowania?

Pewnie sa i tacy ktorzy zwracaja uwage na papierki, ale w przypadku wizualizacji to chyba tylko umiejetnosc czytania planow potrzebna jest z typowo architektonicznych umiejetnosci...

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna wiedziec czy klienci bardzo zwracaja uwage na dyplom architekta? Czy moze liczy sie tylko skill pokazany w portfolio?
a przepraszam będziesz projektował domy , mosty, szpitale czy robił wizualizacje że się pytasz o zwracanie uwagi na dyplom, co innego jak chcesz błysnąć w biurze architektonicznym tam się dyplom zapewne przyda, a na pewno będzie dodatkowo w cenie skill jeśli chodzi o robienie wizualizacji, taki wszechstronny pracownik to już jest coś :)

 

Nerius zastanów się nad jeszcze innym softem, od pewnego czasu na zachodzie spotykam się z tym ze wzięte biura architektoniczne bardzo chętnie przesiadają się i korzystają z rhino +vray, nie mówiąc już ze warto patrzeć co się dzieje z programem stricte projektowym jakim jest Archicad najnowsza wersja dostała fajny silniczek renderujący cinerender zacieśnia się współpraca na całego z cinemą, jak dalej będzie szedł w tą stronę rozwój programu to spokojnie będzie można mieć jeden program do projektowania i renderowania wizualizacji :)

Edytowane przez skalpel3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to dlatego ze niekoniecznie się dobrze pracuje z grafikami :) (na grzyba mam tracic nerwy jak zrobie sam ), a w naszej pracy klient ma co raz częściej wymogi typu "panie ja chce to zobaczyć jak będzie wyglądało na mojej działce" a wnętrzarze bez wizualizacji przy kliencie co niema wyobraźni przestrzennej nie daleko pociągną, cóż rysunek odręczny w fachu architekta odchodzi na tor boczny ja np się ciesze jak co parę miesięcy trafia się klient dla którego trzeba wyciągnąć dechę kreślarską :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dwa lata kończę studia i pewnie będę chciał parę lat popracować w jakiejś dużej firmie. W tym celu, którego programu lepiej się uczyć, bo maksa już trochę kojarzę i jestem zadowolony z efektów i nie wiem czy się przerzucać teraz na blendera? Na pewno taka zmiana odbije się trochę na jakości moich projektów bo zamiast skupić się na projekcie będę ogarniał tutoriale, więc nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki rynek cię interesuje bo to istotne. Jak gameart to możesz przeskoczyć na blendera. Ale jak rynek filmowy bardziej to Ja bym skoczył na Maykę. jak vfx'y to Houdini. Jak archwiz to hmmm tutaj ciężkie pytanie max + vray albo blender + vray/octane. Za 2 lata może się wiele zmienić.. to jest inna sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi raczej o jakieś biuro architektoniczne, czy wnętrzarskie - ogólnie jestem na Krakowskim ASP na Architekturze Wnętrz.

 

Standardem rynkwoym jest max + vray. dlatego że obecni wyjadacze którzy startowali 10 lat temu nie mieli nic innego do wyboru. Obecnie czasy są inne i jest wiele świetnych i lepszych programów, ale ciągle jest ten jakby no ale wszyscy używają to i ja... więc musisz sam zdecydować :)

 

+ jest to że Vray jest zaróno jak i maxa jak i blendera i innych programów...

 

+ taka moja osobista opinia na temat studiów:

 

Według mnie trochę strata czasu jeśli chodzi o studia bo architekt wnętrz de fakto nic niemoże.. (według mnie najbardziej bezsensowny kierunek) lepiej iść na pełnego architekta albo wcale. Sorry ale mówie szczerze co myślę.

 

Klient często chce zrobić okienko wściane(aka pułka) czy wywalić całą. Ty nie masz uprawnień do tego. A do wybrania tapety farby i mebli to 3 lat studiów nie potrzeba. potrzeba mieć dobry gust.

Edytowane przez Azbesty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki rynek cię interesuje bo to istotne. Jak gameart to możesz przeskoczyć na blendera. Ale jak rynek filmowy bardziej to Ja bym skoczył na Maykę. jak vfx'y to Houdini. Jak archwiz to hmmm tutaj ciężkie pytanie max + vray albo blender + vray/octane. Za 2 lata może się wiele zmienić.. to jest inna sprawa...

Zrób to co ja: zmarnuj pare lat na poznanie maxa by później i tak przejść na blendera. Uprzedzam, ze zadnym fanatykiem czy fanbojem nie jesem... ba z takich to sam zawsze wysmiewam. Jaki userbase blendka by nie byl, to jednak nie ma co odrazu skreslac tego softu. Blender jest fajny i rosnie w sile, a znajomosc 2 lubi wiecej softow jeszcze nikomu nie zaszkodzila a i czasami pomogla.

Czyli chcesz powiedzieć, że źle robię przerzucając się z Blender'a do max'a, chcąc w przyszłości być grafikiem w jakiejś dużej firmie zajmującej się gamedev'em? Na początek za cel stawiam sobie CDPR.

Jeśli tak, to czy ktoś byłby tak miły i powiedział, co zrobić? Jednak jeden z tych programów to moja przyszłość(tylko proszę nie piszcie, że to zależy od umiejętności, przyjmiecie, że po waszych postach, pierwszy raz włączę jeden z tych programów i będę się go uczył).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma prostej odpowiedzi. Nie bede pisal ze liczy sie skill (choc sie liczy), ale naprawde ciezko odpowiedziec na takie pytanie. Nie ma softow idealnych i kazdy blyszczy w jakims miejscu a w innym juz troszke gorzej. Napewno max jest popularniejszy i dluzej dziala na rynku. Znajac maxa napewno bedziesz mial wiekszy wybor firm, w ktorych bedziesz chcial pracowac, ale Blender ostatnio zaczyna pojawiac sie w mniejszych i srednich firmach. Jesli chodzi o przyjemnosc uzytkowania to blender jest strasznie wygodny jesli zalapiesz jego paradygmat, z maxem masz wieksze szanse na wcisniecie sie do branzy, bo jednak przez wiele lat ten soft krolowal i pomimo tego ze teraz jest zacofanym i przedrogim softem, to wciaz trzym pozycje przez wzlad na stare czasy. Znajomosc tych dwoch softow zawsze sie przyda. Wedlug mnie combo maya + blender byloby lepsze, ale zawsze wiedza z wielu programów sie przydaje. Nie musisz zadnego znac na 100% ale lepiej korzystac z kilku softow wykorzystujac ich zalety niz ograniczyc sie do jednego narzedzia. Zycie grafika jest ciezkie i oprocz jednego pakietu 3d trzeba znac mase pluginow, softow od 2d i jeszcze innych takich :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż....

Zycze powodzenia. Wszyscy z gameartu zaczynali w cdpr, przeciez to niszowa, nic nie znaczaca firma.

 

Przecież nic takiego nie powiedziałem, określiłem tylko, że chciałbym pracować właśnie w CDPR.

Po za tym uważam właśnie wręcz przeciwnie, że to duża profesjonalna firma zajmująca się tworzeniem gier. Użyłem określenie ,,na początek", gdyż prawdopodobnie nie zostanę do końca życia ,,w naszym pięknym" kraju.

Mam nadzieję, że cię w żaden sposób nie uraziłem, ale na pewno nie uważam redów za niszowe studio.

 

Nie bede pisal ze liczy sie skill (choc sie liczy),

Wiesz, każdy progam trzeba poznać i w każdym się tego skilla wypracuję, przynajmniej tak uważam.

 

Wedlug mnie combo maya + blender byloby lepsze, ale zawsze wiedza z wielu programów sie przydaje.

Wiadomo, że bez sensu ograniczać się do jednego programu, ale wydaję mi się, że jakiś program trzeba poznać tak na 99%(hah;p), dlatego chciałbym zdecydować się co poznać najlepiej(max/blender+wcześniej wspomniany Zbrush), a jakie poznać tak by wykorzystać ich najmocniejsze strony i nie zagłębiać się w te mniej potrzebne, bardziej rozbudowane w innych softach.

 

Rob nadal w maxie i powiekszaj swoj skill. Zle na tym nie wyjdziesz

Tak też myślałem, ale zaczynam mieć wątpliwości, czy dobrze robię, które powiększają się po przeczytaniu niektórych postów w tym temacie...;/

Edytowane przez czaaje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli "na poczatek" chcesz byc w redach to baaaaaaaardzo wysoko cenisz swoje umiejętności.

Nie cenię swoich umiejętności bardzo wysoko, bo nie umiem wiele. Gdybym umiał, to nie pisałbym tu, prosząc o pomoc w wyborze softu, tylko pomagałbym innym zdecydować co wybrać. Maxa dopiero poznaję, Blendera znam na tyle, że mogę już zacząć ćwiczy praktycznie(a nie spędzać czas nad interfejsem, podstawowymi funkcjami itp.), co robiłem przed pobraniem studenckiej wersji 3ds.

Mam 3 lata na naukę, lub 8 jeśli pójdę na studia, które moim zdaniem są lekką stratą czasu, więc ten czas jest wystarczający żeby nauczyć się tyle, by zostać przyjętym do CDPR, jeśli się mylę to trudno, przekonam się za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym uczył się równolegle obu programów. W przyszłości będziesz w stanie przerzucać się na jeden albo drugi w zależności od potrzeb. I opracował bym idealny dla siebie workflow, jeśli chodzi o wymianę danych między nimi, żeby móc przerzucać modele w prawo i w lewo. Modelowanie w zasadzie jest identyczne, jedynie narzędzia inaczej pochowane, więc nie jest to nic strasznego dwa na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narius a ja powiem jeszcze inaczej po pierwsze poznaj dobrze zagadnienia dotyczące grafiki 3d, podstawy fizyki światła, fotografii, fizykę cząsteczek, na początek poznaj dokładnie jeden soft nie rozdrabniaj się w fazie nauki bo to tylko strata czasu, nie zmieniaj softów w tym okresie jak rękawiczki bo się po prostu pogubisz. Rozwiń wysoko skilla w 3ds na którego już poświeciłeś czas jak ogarniesz te wszystkie umiejętności na dobrym poziomie, przesiadka na inny soft tak naprawdę nie będzie bolesna, no może oswojenie się z jego interfejsem oraz logika działania ale podstawy będziesz już miał i szybko się znajdziesz w innym oprogramowaniu. Do blendera nic nie mam ale zasadniczo to nie jest program lubiany przez architektów max, cinema , rhino - pamiętaj ze te softy są kompatybilne z kombajnami projektowymi jak autocad, archicad czy revit wygoda współpracy jest naprawdę odczuwalna.

 

Azbestuś do zajmowania się wnętrzarstwem w ogóle nie trzeba kończyć studiów, wystarczy wiedza która szczerze mówiąc jest wszech-dostępna a także dryg i wyczuciu kolorystyki i dobra wyobraźnia przestrzenna :) A co do robienia "dziur w ścianach" to tak naprawdę nawet architekt niema do tego uprawnień od tego jest szara eminencja p.Konstruktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temporal czemu maya+ bledner to dobre combo ?

Też myślę żeby przerzucić się na blendera albo wrócić do c4d, żeby

zacząć tworzyć jakieś projekty architektoniczne.

Uczyłem się teraz mayii to podstawy opanowalem +rigging postaci wraz z dobrym oświetleniem w MR.

Modelowanie w mayce jest trochę toporne a jeżeli miałbym przejść na 3dsmax to odpada całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blender i maja mogę się dobrze uzupełnić. Modelowanie, mapowanie i teksturki robisz w blendku, bo jest szybciej i wygodniej. Rig i animacje robisz w majce bo jest wygodniej i ma więcej funkcji.

Combo max + blender już nie będzie tak korzystne bo animacja w maxie nie jest taka zajebista w porównaniu do blendera.

 

Wszystkie obecnie liczące się renderery mają exportety do większości softów albo będą je za chwilę miały więc tutaj wybór softu niczego nie blokuje. Może poza arnoldem ale stawiam browara że w ciągu rogu doczekamy się BtoA. Szczególnie że parę miesięcy temu dostał tam robotę jeden z czołowych programista blendera, Brecht Van Lommel.

Tymczasem Vray i do przodu.

http://max3d.pl/forum/threads/93728-Blender-Lista-obs%C5%82ugiwanych-silnik%C3%B3w-do-renderingu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności