polka dot Napisano 13 Październik 2016 Napisano 13 Październik 2016 to Ty jesteś nie ustępliwy! trzymaj tak dalej, stosuj się do rad bardziej doświadczonych kolegów, a każdy kolejny model będzie o niebo lepszy od poprzedniego. powodzenia.
Akierek Napisano 13 Październik 2016 Autor Napisano 13 Październik 2016 polka dot- Dzieki za slowa motywujace do dalszej pracy . :) Wiadomo jeszcze duzo nauki przede mna, ale juz chyba duzo tez za mna i mam nadzieje ze to lepsze tez przede mna :)
polka dot Napisano 13 Październik 2016 Napisano 13 Październik 2016 za Tobą całkiem niemało, ale pamiętaj zawsze - ale to zawsze, że to lepsze, a nawet najlepsze, jest tylko przed Tobą. dziękuj sobie, bo to Ty odwalasz tutaj kawał dobrej roboty! a teraz, do dzieła!!!
Sebazx6r Napisano 13 Październik 2016 Napisano 13 Październik 2016 Akier bryzdka ta oponoa. Znowu zrobiles z oddzielnych elementow bieznik. Możesz tak zrobić i potem blendowac z poziomu shadera. Możesz tez spbrowac jaka mapke i displecementem zrobić. Daj bump na bok z napisami troche ich jest w necie. I weź jakiś ladniejszy bierznik a co najważniejsze chyba jakas waska ta oponka jak do takiego auta to nie trabant. Bumpki na boczna scianke. Zrob UV.boki oddzielnie i bierznik oddzielnie. http://previewcf.turbosquid.com/Preview/2014/08/01__19_40_10/sidewall.jpg519ff7a1-1558-4508-b781-a3051afe32c2Larger.jpg Bierznik: https://library.creativecow.net/articles/cruz_nelson/car_wheel2/image05.jpg
Akierek Napisano 14 Październik 2016 Autor Napisano 14 Październik 2016 Seba - ja wiem czy brzydka? to raczej kwestia gustu, mi sie podoba :D. I nie robilem jej odzielnie bieznik osobno i opona, wszystko razem, moza tak wyglada. Co do sidewallu i mapki na tym to oczywiscie zamierzam zrobic odpowiednia forme. ;)
Sebazx6r Napisano 14 Październik 2016 Napisano 14 Październik 2016 Za ostre krawedzie. Nie bedzie wogole sie specular odkladac. Wyglada jak od fiata 125P.
Akierek Napisano 18 Październik 2016 Autor Napisano 18 Październik 2016 Nowa opona , wedlug wzoru podanego przez Sebe, nie wiem czy dobrze, troche czasu nad nia spedzilem, troche ja poszerzylem , zmienilem profil. I wygladzilem bieznik bardziej.
marekkonieczny Napisano 18 Październik 2016 Napisano 18 Październik 2016 Pierwsze co mi się rzuciło w oczy, to duzo wolnej przestrzeni bez bieżnika oraz nienaturalnie duza przerwa na środku... Ale można przyjąć że opona oponie nie równa, bieżnik się będzie różnić w zależności od modelu i producenta.
Sebazx6r Napisano 18 Październik 2016 Napisano 18 Październik 2016 Różne obłosci i dziwnie ten srodek wyglada. I krztal oponydzinwy samego cylindra.
Akierek Napisano 18 Październik 2016 Autor Napisano 18 Październik 2016 Dziwny srodek? Wszystko wedlug blueprinta... Ale chyba juz tak zostanie ta opona, bo nie wiem co tu poprawic.
Sebazx6r Napisano 18 Październik 2016 Napisano 18 Październik 2016 Na blueprincie masz tylko pattern a dodam ze sa tez ciekawsze opony na necie;p. Ksztalt zas ty nadajesz. Jedne krawedzie sa ostre jak brzytwa drugie oblem a opona jest kanciasta jakas. http://kxwheels.s3.amazonaws.com/media/cache/f8/80/f880cd97673bd6ca04f9d5a5bc73aa2a.jpg
Akierek Napisano 16 Listopad 2016 Autor Napisano 16 Listopad 2016 Powracam do tworzenia Bmw: tym razem probny lakier, z tym mam problem, podaje zdjecie studia co by tu poprawic, do zrobienia jeszcze duzo elementow. Korzystam z Hdrki, a nie moge uzyskac fajnego efektu...
Hris Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 Gdzie masz umieszczoną tą mapkę HDRI ? W slocie Environment czy dodaną do VrayLight typu DOME ?
Akierek Napisano 16 Listopad 2016 Autor Napisano 16 Listopad 2016 Hris- mowisz chyba o 3d maxie, ja w blenderze robie,mam hdrke w zakladce world, (Environment Texture)
Sebazx6r Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 Zakryłeś całą HDRK tym tłem. To jak oswietlisz tło tak bedziesz miał. To jest jakis car paint czy sam składasz. Mozesz dawac swiatła na plany? Ustaw sobie konkretny kadr. Ustal czy lakier będzie mat czy właśnie połysk. Przy ustalonym kadrze wyłącz wszystkie światła i wywal tło lub wyłącz je z odbić. Tło możesz dodaćw poscie jak wyrenderujesz sobie sam. wymodeluj sobie plane i daj na niego jakis surface shade jasny lub swiecocy. Jak masz mozliwosc mozesz go wlaczyc tylko do odbic. W podglodzie ustawiaj modeluj go i trafiaj odbiciami lub wez sobie sproboj HDRI light studio do zrobienia HDRKI. Cien wyrenderuj oddzielnie bez auta ale tak by byl tylko cien dodasz go w poscie. Material musia miec frenel by odbicia skupialy sie na krzywiznach.
Hris Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 Hris- mowisz chyba o 3d maxie, ja w blenderze robie,mam hdrke w zakladce world, (Environment Texture) W tym pprzypadku nie ma znaczenia soft :) HDR jeśli jest dodana to World Environment w Blenderze to i tak nie zadziała - wszystkie obiekty dookoła samochodu zaslaniają resztę świata- HDR'ka się przez to nie przebije. Sebazx6r to Ci na napisał. Ale trzymam cały czas kciuki że HDR'kę uda Ci się poprawnie ustawić (wyłącz te pozaginane Plane'y dookoła fury) i samochód chwyci odbicia. Model tego BMW nie jest idealny, ale wart tego by dorobić otoczenia (lub chociaż wstawić go w zdjęcie jakieś typu backplate - czyli scena oświetlona HDR'ką ale sam render wstawiony w jedno ze zdjęć które było robione w tym samym miejscu i o tej samej porze co HDR'ka - częst są dołączane te backplate'y do map HDR). Tu zapisz się do newslettera i dostaniesz 3 super HDR'ki plus backplate'y do nich: http://www.panocapture.com/subscribe/ Szacun że tak dużo modelujesz i nie poddajesz się i wciąż poprawiasz - mam nadzieję że niebawem ktoś Cię tu mocniej zauważy i przechwyci pod swoje skrzydła - jakaś agencja reklamowa lub inna instytucja która lubi takich co dłubią i się nie poddają, i pod ich skrzydłami dalej będziesz warsztat rozwijać (chyba że wolisz freelance). Pozdrawiam i powodzenia!
Akierek Napisano 16 Listopad 2016 Autor Napisano 16 Listopad 2016 Dzieki Panowie :) Zrobilem tak jak pisaliscie i odkrylem hdrke i od razu lepiej : Najgorzej bedzie mi zrobic tak aby wkomponowac w tlo, czyli teraz ( oczywiscie jak skoncze model) to rednerowac w pasach najlepiej? I bawic sie w compositingu?
Hris Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 Akierek - no jednak nie polecam próbować wpasować tej fury w obrazek w 1 pass'ie :) czyli bez compositingu :) zero kontroli będziesz mieć nad postprodukcją. Wypluj sobie z Blendka mapę Reflection, Refraction, Diffuse, Specular (jeśli jest w blendku, nie pamiętam), alpha, shadows, może też Z-buffer, Indirect Lighting i Direct Lighting jeśli da radę. No i z tego co pamiętam to na node'ach można ustawić podłoże żeby działało tak jak Shadow Catcher - czyli cień od fury będzie, a samego podłoża nie będzie widać (tak by cień łatwo się pomontował z backplate'm). Tutorial tutaj: Powodzenia!
Akierek Napisano 17 Listopad 2016 Autor Napisano 17 Listopad 2016 Ok, troche sie pobawilem kompo, posklejalem kilka warstw w blenderze i podrasowalem w photoshopie, i musze przyznac ze mi sie to spodobalo, oczywiscie do idealu daleko ale z kazdym kolejnym razem bedzie lepiej. Do zrobienia jeszcze: - tylne swiatla - klamka - lusterko - dokonczenie opon - felga, hamulec, tarcza - tablica rejestracyjna - podwozie - wnetrze
Sebazx6r Napisano 17 Listopad 2016 Napisano 17 Listopad 2016 Skala tła. Auto wydaje się być za małe. Modeluj dalej.
Akierek Napisano 18 Listopad 2016 Autor Napisano 18 Listopad 2016 ok, poprawilem pare rzeczy i dodalem, po pierwsze skala , potem dodalem lusterka, klamki, podwozie, zmienilem opony( to juz moje 5 podejscie, wiec chyba takie opony juz pozostana - zmeczony jestem tymi oponami :D. Dodalem teksture na sidewalla, ale tu jeszcze bede pracowal nad lepszym efektem.I jeszcze co do opony to osobno zrobilem bieznik i opone , po prostu tak mi wygodniej.
Sebazx6r Napisano 18 Listopad 2016 Napisano 18 Listopad 2016 Sproboj po prostu dispalcement na bierznik i wywal ta nie potrzebna scianke w srodku i zostawa jednostronne . Nie wiem co to za bierznik ale jest masakryczny.
Akierek Napisano 18 Listopad 2016 Autor Napisano 18 Listopad 2016 Nie wiem co to za bierznik ale jest masakryczny. Ze brzydki czy ladny?
Maciek Jutrzenka Napisano 18 Listopad 2016 Napisano 18 Listopad 2016 tragedia zrób z opony która jest sprzedawana z BMW.
DrRambo Napisano 18 Listopad 2016 Napisano 18 Listopad 2016 Cień pod autem większy i nie wiem dlaczego nie oświetlasz go z przodu tylko z tyłu. Opona do wywalenia. W internecie jest tak dużo tutoriali do kół, że staje się to tak proste, że prościej się nie da.
Akierek Napisano 18 Listopad 2016 Autor Napisano 18 Listopad 2016 Dzieki Wam za rady. Postanowilem robic tą opone do skutku az sie naucze, w koncu szkoda dobrego modelu auta psuc felerna opona.
Akierek Napisano 19 Listopad 2016 Autor Napisano 19 Listopad 2016 Chyba mi sie udalo uzyskac zadowalajacy efekt jesli chodzi o opone:
Akierek Napisano 20 Listopad 2016 Autor Napisano 20 Listopad 2016 Dorobilem felge, nie bylo latwo, spedzilem nad nia kilka godzin.
DrRambo Napisano 21 Listopad 2016 Napisano 21 Listopad 2016 bieżnik całkiem spoko, ale odstaje od reszty opony
Akierek Napisano 21 Listopad 2016 Autor Napisano 21 Listopad 2016 bieżnik całkiem spoko, ale odstaje od reszty opony Dzieki za opinie. Co do tego odstawania, to postaram sie to poprawic.
Sebazx6r Napisano 21 Listopad 2016 Napisano 21 Listopad 2016 łądnie "_" widze ze felge taka latwiejsza sobei wybrales chodzi mi o otwory w osi z ramieniem :)
Akierek Napisano 21 Listopad 2016 Autor Napisano 21 Listopad 2016 łądnie "_" widze ze felge taka latwiejsza sobei wybrales chodzi mi o otwory w osi z ramieniem :) Tak, chociaz mi sprawila troche trudnosci , mimo ze nie jest ona z tych najtrudniejszych :)
Gajowy Napisano 21 Listopad 2016 Napisano 21 Listopad 2016 Widać, że już wiesz jak zachowuje się siatka i jako tako ją kontrolujesz, postęp w porównaniu do tego co było na początku jest widoczny. Ale oczywiście dalej musisz popracować nad krzywiznami tej siatki. Felga z daleka wygląda dobrze, ale z bardzo daleka :) Ja widzę nierówną siatkę, szczególnie przy otworach na śruby. Wygląda mi to na zbyt wcześnie nałożone chamfery na ostre krawędzie. Podstawą jest (sam się o tym przekonałem na własnej skórze) IDEALNIE równa siatka na samym początku, złapanie poprawnych proporcji i geometrii. Wspomagaj się prostymi bryłami, bo one mają własnie idealna geometrię. Ważne jest też by siatka miała równo rozłożone krawędzie i vertexy, chodzi o to, żeby było między nimi możliwie takie same odległości, jeżeli będą inne to powstaną uwypuklenia, co jest właśnie widoczne na feldze. Model bmw jest niezły na początek, z czasem będzie lepiej. Jedyna moja uwaga to staraj się zrozumieć jak działają różne elementy, po co są stworzone. Co to jest wywiew w masce, dlaczego jest tu, jak jest zbudowany, jak działa. To przeniesie Twoje modelowanie na nowy poziom. Bez zrozumienia co się robi, nic się nie zrobi :) I jeszcze polecam od czasu do czasu wziąć karteczkę z ółówkiem i poszkicować coś z natury, pomoże Ci to zapanować nad proporcjami. Tyle ode mnie, ciśnij dalej :)
Akierek Napisano 21 Listopad 2016 Autor Napisano 21 Listopad 2016 (edytowane) Dzieki za wyczerpujaca wypowiedz :). Co do tych krzywizn kolo otworow na sruby to fakt troche zrabalem sprawe,a to dlatego ze chyba za duzo segmentow dalem na cylindra - 100, bo 5 srub razy 20 ramion. a powinienem dac 50 segmentow, ale bede wiedzial na przyszlosc ze za gesto polecialem. Co do pozostalych rad oczywiscie sie zastosuje. Jeszcze raz dzieki ! :) @Update: Pobawilem sie materialami opony: Edytowane 21 Listopad 2016 przez Akierek
Sebazx6r Napisano 22 Listopad 2016 Napisano 22 Listopad 2016 Te otwory na feldze do porawy. Pokaz siatke na zblizeniu. Zaczac bylo je z 8 katnego cylindra.
Akierek Napisano 22 Listopad 2016 Autor Napisano 22 Listopad 2016 Prosze o to siatka, nie jest idealna, tak jak pisalem,za gesto polecialem:
Sebazx6r Napisano 22 Listopad 2016 Napisano 22 Listopad 2016 (edytowane) To juz wiemy czemu sie krzywi wieczorem ci podrysuje podpowiedz wyslij mi widok z przodu. Na plaskich powierrznach mozesz sobie nivelowac robic trojkaty etc. Edytowane 22 Listopad 2016 przez Sebazx6r
Akierek Napisano 22 Listopad 2016 Autor Napisano 22 Listopad 2016 ok, wyslalem Tobie na priva, zdjecie felgi od przodu.
Akierek Napisano 22 Listopad 2016 Autor Napisano 22 Listopad 2016 Udalo mi sie poprawic topologie otworow:
Akierek Napisano 23 Listopad 2016 Autor Napisano 23 Listopad 2016 Kolejne test rendery. Ktora wersja najlepsza?
Sebazx6r Napisano 23 Listopad 2016 Napisano 23 Listopad 2016 Ty widzisz ze te otwory są krzywe? Do tego zostawiasz ngony.Środkowy otwor mozęsz zorbic na samy końcu opierając się o cylinder. Te małe także. ja bym zaczął tą felge od początku zaczynajac od cylindrów. 5 cylindrów.musisz, Wychodzisz z 8 kątów. Potem robisz ramiaona ale bez tych kwadratowych wycięć je dodasz po 1 smoothie by miec wiecej podziałów pod otwory na śroby dzieki temu beda bardziej okrągłe. Chodzi głownei o te wycięcia ktore idą do otworów pod śruby. Jak już zrobisz ramiona to robisz pierscien zewnetrzny tyle podziałow cylindrze aż mniej więcej spasuje się z ramionami. Musisz myslec co bedzie ci latwiej zrobi. Od ktorego ksztaltu zaczac. Co spowoduje ze otwor nie bedize sie wykrecac. Czasem trzeba zrobic gesciej ale dzielic model na etapy potem łączyć.
Akierek Napisano 23 Listopad 2016 Autor Napisano 23 Listopad 2016 Sam dales podpowiedz ze mozna zostawiac ngony,to zostawilem typu ngon 8-katny, wiec nie kumam o co chodzi
reminoir Napisano 23 Listopad 2016 Napisano 23 Listopad 2016 Akierek, chodzi o to, że te otwory są powykrzywiane w chińskie 8, każdy w inną stronę - innymi słowy te ośmiokąty powinny być foremne, a u Ciebie każdy bok ma inną długość, domyślam się, że robiłeś je na oko zamiast wrzucić jakiś miły cylinder ;) ogólnie samochód coraz lepiej się prezentuje i propsuję za wytrwałość, ale felgę chyba rzeczywiście lepiej będzie zrobić od nowa. Może zostaw ją na jakiś czas, zrób jakiś inny element, a za parę dni jak wrócisz do tematu i popatrzysz świeżym okiem to zauważysz o co biega. Spójrz np. na otwór w samym środku. Po dodaniu smootha powinien być idealnie okrągły, a u Ciebie ze względu na nierówne podziały w siatce będzie kanciasty. Z daleka może tego nie będzie widać, ale na zbliżeniach wyjdzie od razu.
Akierek Napisano 23 Listopad 2016 Autor Napisano 23 Listopad 2016 ok , namowiliscie mnie , bede robil ponownie felge, w koncu jak ma by porzadnie to niech bedzie
keajra Napisano 23 Listopad 2016 Napisano 23 Listopad 2016 Te felge da sie jeszcze poprawic - na Twoim miejscu bym wstawil dwa cylindry foremne (z prymitywow) w miejsce otworow i po dociagla vertexy do tych cylindrow aby byly jak najblizej, a potem poprawil reszte siatki. Chociaz jak to sie zle zrobi to caly model bedzie do wywalenia.
Sebazx6r Napisano 23 Listopad 2016 Napisano 23 Listopad 2016 To ze nie narysowalem topologi w srodku to nie znaczy ze masz tak zostawic.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się