G.P Napisano 15 Styczeń 2015 Napisano 15 Styczeń 2015 Jak zapowiedzieli tak zrobili. Jest 15 stycznia, jest i Houdini 14 ;) Więcej tutaj.
Gość e=mc^2 Napisano 16 Styczeń 2015 Napisano 16 Styczeń 2015 zajebiste wydanie - jak zwykle zreszta ;) zajebisty soft, musze sobie wrocic w koncu do niego tak calkiem hobbystycznie
gryzon Napisano 16 Styczeń 2015 Napisano 16 Styczeń 2015 Świetny soft, jak zwykle patrzę z dużym zainteresowaniem. Nie ma ICE jest Houdini :)
MariushO Napisano 18 Styczeń 2015 Napisano 18 Styczeń 2015 Miał ktos okazje przetestowac "nowy piasek" w Hudym?
Pionier Napisano 18 Styczeń 2015 Napisano 18 Styczeń 2015 Takich pytan bylo juz sporo ale, co mi tam :) Dla takiego smiertelnika jak ja, na co moze sie przydac wersja Houdini Apprentice Edition i czy mozna z tego softu cos wyniesc bez umiejetnosci programowania itd? Oraz, gdzie mozna poogladac w miare aktualne tutki (poza oficjalna strona)? Jak tez wyglada sprawa integracji efektow z H z innym softem np. modo/max?
kengi Napisano 18 Styczeń 2015 Napisano 18 Styczeń 2015 HAE jest tylko 4 non commercial, czyli raczej do nauki niż czegoś więcej. Ale już z Indie za 200$ można sporo wycisnąć. Mantra to dobry renderer, takiemu Pionierowi może się nawet spodobać :). No i proceduralne tworzenie "Sztuki" do KeyVisuals, nawet jakbyś miał renderzyć potem w czym innym nie do przecenienia. A no i może najważniejsze... złapiesz bakcyla i się nauczysz programować w Pythonie chociaż. Mimo, że w hudym do podjarki wystarczy obczaić minimum skryptowania... np. jak wrzucić funkcję random do jakiegoś slota hehe. Poza tym spokojnie można się obejść bez programowania (chyba, że weźmiemy to pojęcie w szerszym znaczeniu i wrzucimy do niego też programowanie za pomocą nodów). Edit: Sidefx chyba musi zacząć pokazywać, że hudy to w gruncie rzeczy soft 3d, a nie jakaś magiczna fabryka dla programistów do robienia symulacji rozwalania co najmniej kilkumilionowych miast ;P
Monio Napisano 18 Styczeń 2015 Napisano 18 Styczeń 2015 (edytowane) Houdini to soft proceduralny, więc może niekoniecznie musisz znać jakiś język programowania ale na pewno musisz myśleć jak programista. Podejście proceduralne to w samej istocie programowanie, to czy piszesz kod czy układasz nody nie ma najmniejszego znaczenia. Ważne jest to że prace opierasz na tworzeniu instrukcji dla programu jak ma coś powstać a nie wykonujesz to manualnie. Przykładowo, jeśli wcześniej nie bawiłeś się modyfikatorami maxa/ nodami w modo w taki sposób żeby uzyskać jakiś złożony efekt bez manualnej edycji siatki to ten soft będzie dla ciebie męką. Jeśli chodzi o samo programowanie w formie klepania literek to w Hudym masz taki język co się nazywa VEX. To coś trochę podobnego do C tylko z natury przystosowany do radzenia sobie z instrukcjami SIMD. Teoretycznie da się pracować bez pisania w nim ale to tak jakbyś korzystał z majki/maxa/blendera bez żadnych pluginów i skryptów. Można tak pracować, tylko po poznaniu podstaw i tak stwierdzisz że musisz się go nauczyć bo bazowy zestaw funkcji ci już nie wystarcza. ;) Integracja Hudego z innymi softami jest zrobiona na tip-top. Masz wiele metod jak przerzucić ukończoną symulacje do innych softów. Alembic, OpenVDB, sekwencja meshy. Zawsze możesz sobie napisać import/eksport do własnego formatu pośredniego. ;) Edytowane 18 Styczeń 2015 przez Monio
Rotomonks Napisano 19 Styczeń 2015 Napisano 19 Styczeń 2015 @Pionier Nie ma co demonizować Houdego. Np. z Excela korzysta bardzo wiele sekretarek i im do głowy nie przyjdzie, że do budowy swoich raportów używają programowania deklaratywnego. Tak samo z Houdego korzysta z powodzeniem bardzo wiele osób, które się nie zastanawiają czy się tam gdzieś przypadkiem broń Boże nie będą musieli ubrudzić programowaniem. Jesteś zdolne chłopię, jeśli wiesz z której strony usiąść*do komputera, to i w Houdinim sobie poradzisz. To co możesz wynieść, to np. lepsze zrozumienie wszystkiego, co intuicyjnie robisz w innych softach. Różnica taka jak między kupnem gotowego ciasta a wzięciem przepisu i upieczeniem własnego. Nie trzeba być cukiernikiem, prawda? A satysfakcja gwarantowana, nawet jeśli efekt nie od razu będzie zadowalający :)
Monio Napisano 19 Styczeń 2015 Napisano 19 Styczeń 2015 Racja. Słowo "Programowanie" zyskało przez lata zbyt negatywny wydźwięk. Moim zdaniem przez programistów starej daty którzy za wszelką cenę chcieli podkreślać swoją elitarność. Oni pamiętają czasy abstrakcyjnie trudnego assemblera a nie "jakiegoś tam pythona". Nie ma nic magicznego w programowaniu i podejściu proceduralnym. To jest jak Lego Technics. Skąd ten minus? ;)
Tazio Napisano 20 Styczeń 2015 Napisano 20 Styczeń 2015 Prawda że nie ma co demonizować. Ja zawsze szerokim łukiem omijałem programowanie. Zacząłem sie uczyć Houdiniego dość niedawno, a teraz udało mi się załapać prace na nim. Teraz nawet programowanie zaczęło mnie interesować :)
alex3d Napisano 20 Styczeń 2015 Napisano 20 Styczeń 2015 @MariushO osobiście nie miałem, bo jeszcze jestem na etapie rozkminiania podstaw i męczę symulację fali oceanicznej :), ale goście od FX-ów wrzucają testy na vimeo, gdzie widać co potrafi nowy solver : http://vimeo.com/116958637 http://vimeo.com/117222057
Pionier Napisano 21 Styczeń 2015 Napisano 21 Styczeń 2015 Dzięki za posty (oraz wiadomość na prv z linkami do tutkow). Zdecydowanie bedzie to kolejny soft do sprawdzenia po MODO. Generalnie od dluzszego czasu moj sposob na nauke softu wyglada tak ze ogladam wszystko co mozna online przez okolo dwa miesiace i dopiero pierwszy raz odpalam soft - zadzialalo z modo/nuke wiec i z H sie sprawdzi :). 200$ za taki soft, masakra :)
Gość e=mc^2 Napisano 21 Styczeń 2015 Napisano 21 Styczeń 2015 200 dolcow za houdini indie ;) ona ma jakies tam ograniczenia - nie sa jakies mega ale sa ale fakt indie warto kupic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się