Napisano 19 Luty 201510 l Jaką kartę graficzną do programów 3D ( max, zbrush, blender ) oraz photoshopa. do około 1700 zł, zastanawiałem się między gtxem 970 a r9 290X.
Napisano 19 Luty 201510 l Gtx 970 i nie żebym miał coś przeciwko radeonom tylko akurat renderery hybrydowe korzystaj z technologi cuda, nie mają wsparcia dla kart graficznych od AMD
Napisano 19 Luty 201510 l Popieram skalpela. Jakbyś się chciał kiedyś pobawić w rendering na GPU to czerwoni odpadają. OpenCL jeszcze długo nie będzie popularny w rendererach GPU, właśnie przez AMD które nie potrafi stworzyć kompilatorów zgodnych ze standardem. BTW. Zbrush nie korzysta z GPU, to software renderer działający na CPU. Mocny procek bardzo wskazany.
Napisano 20 Luty 201510 l Jak tylko praca w oknach widoku to nawet geforce 480 wystarczy , różnicy miedzy seria 4xx a 9xx dużej nie uraczysz , szczególnie na polu cena wydajność. Jedyny aspekt to gwarancja :)
Napisano 20 Luty 201510 l @Predator ma racje, w maxie różnica wydajnosci viewportu miedzy 970 i 480 bedzie niewielka(albo inaczej-nieopłacalna za cene karty 970!). Zbrush bazuje na CPU, co do blendera to sie nie orientuje. Wiec przemysl dobrze wydatek, bo moze lepiej kupic tansza karte a wymienic procka na lepszy? Ale wszystko zależy, od czestotliwosci Twojej pracy w poszczegolnych programach.
Napisano 20 Luty 201510 l Może i macie racje z tą wydajnością w viewportach. Tylko że serie 400 i 500 to karty już nie produkowane, obecne tylko w drugim obiegu albo jako resztki magazynowe. Natomiast serie 600 i 700 są po prosu mniej opłacalne niż ten 970.
Napisano 12 Marzec 201510 l Może i macie racje z tą wydajnością w viewportach. Tylko że serie 400 i 500 to karty już nie produkowane, obecne tylko w drugim obiegu albo jako resztki magazynowe. Natomiast serie 600 i 700 są po prosu mniej opłacalne niż ten 970. Tym lepiej dla Ciebie... :) Jedyny problem to taki, że 970 ma 3,5GB+0,5GB cache, a 480/580 ma Jeśli masz monitor dobry albo twoje dzieła idą do druku można pomyśleć nad quadro.
Napisano 12 Marzec 201510 l Tym lepiej dla Ciebie... :) Jedyny problem to taki, że 970 ma 3,5GB+0,5GB cache, a 480/580 ma Jeśli masz monitor dobry albo twoje dzieła idą do druku można pomyśleć nad quadro. lol a co ma druk do quadro? Quadro wydajnościowo jest dużo gorsze. To jest karta typowo pod CAD i tylko tam jest szybsza.
Napisano 12 Marzec 201510 l Nie myśl o quatro w żadnej sytuacji. Obecnie faktycznie 970 wydaje się byc najrozsądniejsze.
Napisano 13 Marzec 201510 l Quadro to pieniadze wyrzucone w bloto. Bralbym GTX970 - wszystko smiga, w tym rzeczy wymagajace CUDA a w przypadku radeona o tym mozesz zapomniec. Sam mam 760ke i wszystko smiga jak trzeba.
Napisano 4 Maj 20159 l a co jeśli chodzi o ten problem z zapychaniem 3,5GB ramu karty i podobno gigantyczny spadek wydajności kart gtx970? Trąbią o tym w necie dosyć głośno, ale o żadnych takich przypadkach nie słyszałem od grafików 3d. Macie z tym jakieś doświadczenia? Pozostaje jeszcze gtx980 jakby co.... tylko tysiak droższa. Pozdr
Napisano 4 Maj 20159 l Posterow piszacych o zaletach Quadro traktuj jak akwizytorow chcacych wepchnac Ci garnki za 10 tysi.
Napisano 5 Maj 20159 l tylko odświeżę swoje pytanie: a co jeśli chodzi o ten problem z zapychaniem 3,5GB ramu karty i podobno gigantyczny spadek wydajności kart gtx970? Trąbią o tym w necie dosyć głośno, ale o żadnych takich przypadkach nie słyszałem od grafików 3d. Macie z tym jakieś doświadczenia? Pozostaje jeszcze gtx980 jakby co.... tylko tysiak droższa. Pozdr
Napisano 5 Maj 20159 l Bardzo rozdmuchana sprawa. To występuje tylko paru nowych grach gdy odpali się je na max detalach w rozdzielczości większej niż FullHD. Nie bronie Nvidii ale ludzie przesadzają. O robienie grafiki na takiej karcie nie masz się co martwić. Nawet jeśli ci się uda zapchać sceną pamięć i odczujesz spadek wydajności to ukryjesz jakąś warstwę i już. Obstawiam że prędzej CPU, nawet mocarne, będzie ci ograniczało viewport a nie ten GTX. To trochę inne wyświetlanie grafiki niż w grach. W przypadku renderowania prędkość pamięci nie ma prawie żadnego znaczenia. Tutaj GPU wisi na właściwych kalkulacjach których jest tysiące razy więcej niż przy wyświetlaniu grafiki realtime.
Napisano 5 Maj 20159 l dzięki za odpowiedź! Mam jeszcze tylko ostatnie pytanie. Czy w Unrealu, przez którego muszę wywalić starą grafikę, też będę mógł się swobodnie poruszać?
Napisano 5 Maj 20159 l Pewnie. Jeśli nie upchasz na scenie gigabajtów unikalnych assetów to będzie ok. Pytanie czemu chciałbyś tworzyć scenę która wymaga do odpalenia powyżej 3.5 gigabajta ramu. ;) Te wykresy spadku fpsów były robione przy maksymalnym zarzynaniu grafy- nowe gry, ultra-detale, rozdzielczość 4k. Nawet pół procenta graczy nie ma monitorów 4K.
Napisano 5 Maj 20159 l póki co, nie zamierzam tworzyć ww wypasów, ale kiedy kupowałem ostatnią grafikę, nie przypuszczałem, że zaledwie 7 lat później wywali mi Unreala:) No i jak coś robić, to z wykopem:) Dzięki jeszcze raz!
Napisano 5 Maj 20159 l Jak planujesz z wykopem to polecam poczekać parę tygodni jak wyjdzie GXT 980 TI i konkurent od AMD. Wtedy 980, bez Ti, ma potanieć znacznie, podobno. Ewentualnie od razu się rzucić na 980 TI. ;) To będzie lekko przycięty Titan X z mniejsza ilością rdzeni i połową ramu, jednak nadal dużo wydajniejszy od pierwszej wersji 980. A tak serio serio to lepiej wymieniać sprzęt częściej i nie celować w hi-end (chyba że na prawdę go potrzebujesz do pracy). GTX 970 to bardzo dobra karta i większość osób jest z niej zadowolona. Edytowane 5 Maj 20159 l przez Monio
Napisano 6 Maj 20159 l czytałem wczoraj o tym, że za kilka tygodni będzie wielka premiera, ale potrzebuję jej już na wczoraj... Poza tym zdrowy rozsądek nie pozwala mi na szaleństwa przy tak ograniczonym budżecie. Zastanawiam się też czy nie kupić przejściowej karty do czasu zakupu właściwej. Ale na takich kombinacjach nie oszczędzę...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto