Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

1)Jak zrobić niepelna selekcje np. od jednego edga do drugiego?

2)Jak zrobić neipelny edge loop tool.

 

Mam Blendera w trybie Maya, ale także nie mogle znaleźć tego w trybie Blender. Anybody?

Czy jest jakaś opcja by zrobić te selekcje pod podwójne klikniecie jak Mayce? Blender ze swoimi skrótami karze mi tanczyc po całej klawiaturze. Troche ta meczace jako ze jestem wielbicielem floatingowych menu z mayki/ marking menu moja reka zazwczyaj spoczywa w obszarze lewego ctrl...

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
1)Jak zrobić niepelna selekcje np. od jednego edga do drugiego?

2)Jak zrobić neipelny edge loop tool.

 

Mam Blendera w trybie Maya, ale także nie mogle znaleźć tego w trybie Blender. Anybody?

Czy jest jakaś opcja by zrobić te selekcje pod podwójne klikniecie jak Mayce? Blender ze swoimi skrótami karze mi tanczyc po całej klawiaturze. Troche ta meczace jako ze jestem wielbicielem floatingowych menu z mayki/ marking menu moja reka zazwczyaj spoczywa w obszarze lewego ctrl...

 

w obu przepadkach musisz nacisnąć ctr przy 2 wyborze, przy edga'ch, vertexach, poligonach.

 

w standardowych addonsach znajdziesz Dynamic Spacbar menu, powinno trochę pomóc, ewentualnie zainteresuj się tematem pie menu.

Napisano

dynamic spacebar menu to shit. samo spacebar po wcisnieciu mozna szukac 60% opcji w programie. :D way better. niż 5 opcji na x.

 

W blenderze jest pie menu i można je sobie skonfigurować i wrzucić swoje opcje.

 

używanie blendera w trybie maykie jest trochę bez sensu według mnie. bo tylko sobie utrudniasz życie.

Napisano
używanie blendera w trybie maykie jest trochę bez sensu według mnie. bo tylko sobie utrudniasz życie.

 

Chciałem sobie przestawić sama nawigacje, ale rotacja nie działa w trybie selekcji tak jak powinna. Tzn nie działa a w trybie obiektowym działa. Ogólnie pasowałoby mi zrobić nawigację tak jak w Maya lub Zbrushu.

 

Z t a selekcją to bym chciał zaznaczyć 5 edgy w lupie 2 kliknięciami od 1 do 5 a nie pelny loop. Z CTRL cos mi nie działa.

Napisano (edytowane)

Zaznaczasz 1 edge potem z ctrl klikasz na ostatni, który chcesz mieć w zaznaczeniu. Ctrl i kliknięcie daje zaznaczenie najkrótszej "drog" między zaznaczonym elementem, a klikniętym elementem.

 

 

Sprawdziłem to w tym trybie maya i faktycznie nie działa...

Edytowane przez HubertP
Napisano (edytowane)
W 2.77 będzie super usprawniona selekcja - zupełnie jak w Modo ;)

W test buildzie jeszcze tego nie ma z tego co widze...

 

Sebazx6r - nie wiem co Ci nie dziala, moze sprobuj wylaczy udawanie innego softu ;) Klikasz w edga/facea/verta, Blender go zaznacza, wciskasz ctrl i z wcisnietym ctrl (SAMYM ctrl, bez zadnych altow czy shiftow) klikasz sobie na koniec odcinka ktory chcesz zaznaczyc a blender zaznacza to co pomiedzy wybranymi miejscami. Musi dzialac ;)

 

edit

W trybie udawania Mayi faktycznie nie dziala. Sprobuj sie przemoc do Blendera bez tej kotwicy w przyzwyczajeniach z innego softu. Mysle ze warto ;)

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Albo ustaw skrót dla select->ShortestPath. Np pod ctrl+lmb. W tedy zaznaczasz pierwszą i ostatnią krawędź i klikasz z wciśniętym ctrl.

Napisano (edytowane)

Seba- W tymi trybami udawania innych softów jest trochę problemów w blenku, raczej nie polecam. Zamiast trybu maya albo jakiś customizacji keymapy polecam ci włączyć prostą opcje Emulate 3 button mouse. Korzystam z tego od zawsze bo od wduszania scrolla co chwile męczy mi się łapa. Z tą opcją rotacje masz tak samo jak w maya czyli ALT+LMB. Zoom to scroll tak samo jak w maya (ewentualnie ALT+CTRL+LMB jak potrzebujesz precyzji). Tylko przesuwanie na boki działa inaczej - ALT+SHIFT+LMB. W parę dni przywykniesz i będziesz śmigał swobodnie w obu softach.

Tak przy okazji 2 sprawy.

Focus ( czyli klawisz F w większości softów) jest w blenderze pod kropką na klawiaturze numerycznej... ;) Nie pod F dlatego że w editmode F robi Facea (działa jak połączenie kilku majkowych funkcji, w zależności od kontekstu). Ale dlaczego tak daleko tego focusa wsadzili to dla mnie zagadka. ;)

Manipulatory i W,E,R z maya. Te rzeczy są w blednku pod innymi buttonami ale nie sil się na korzystanie z manipulatorów tak jak jesteś do tego zmuszony w majce. Po wduszeniu operacji działasz wygodnie na view-plane i zatwierdzasz guzikiem jak jesteś zadowolony z przesunięcia czy rotacji, that simple.

Jak potrzebujesz konkretnych osi go wciskasz je na klawie, jak potrzebujesz możesz wtedy wklepać wartość w jednostkach blendera (da się wpisać nawet działanie matematyczne). Czyli G>Z to przesuwanie po globalnej osi Z. G>Z>Z to przesuwanie po osi Z na podstawie obecnie wybranej Transform Orientatnion (local, normal..). G>SHIFT+Z to blokada przesuwania po danej osi (przydaje się jak rozstawiasz obiekty na scenie, albo skalujesz pogrubiasz cylinder bez zwiększania jego wysokości).

Te rzeczy funkcjonują bardzo inaczej niż w reszcie softów ale to jest właśnie moc blendka że nie musisz się pieniczyć z tymi gizmosami, one są tylko przydatnym dodatkiem.

 

https://cgcookiemarkets.com/all-products/pie-menu-editor/

Kupuj i poświęć parę wieczorów na dotweakowanie twoich menusów. Najbardziej przydatny addon do blendera jak dla mnie.

Edytowane przez Monio
Napisano
Sprawdziłem to w tym trybie maya i faktycznie nie działa...

 

to taki ficzer blender ograniczył swoje bajery żeby maykowcy po przesiadce nie załamali się, że istnieją takie boskie narzędzia do modelowania xD

Napisano (edytowane)

Gdyby nie istanily to bym o nie nie pytal ;).

Spoko ten 3 mous buton działa teraz jak przestawi sobie zoom na left mouse righ click to zoom w trybie edycji nie działa.

 

Ten shortpath działa ale jak zrobić w ten sam sposób z ringami?

 

Zmapowalem sobie nawigacje ja kw Zbrushu prawy ctrl i alt. Może to głupie ale Blender jak pokrywają się 2 skroty zostawia oba. Nie kasuje innego i wtedy jest kaszana.

 

Czy jest opcja by wylaczyc wszystkie skroty i wlaczyc sobe wybrane?

 

 

Coraz mniej bawi mnie ten blender xD... jest tu opcja double click? czy nie ma? czy musze tanczyc po całej klawiaturze?

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano
ale Blender jak pokrywają się 2 skroty zostawia oba

 

whut? nie ma takiej opcji, z tego co pamietam wyskakiwało okno że już jest coś pod tym shortcutem. albo po prostu zamieniało tamten na nieaktywny. aż sprawdzę..

Napisano

Mam 2.76 i pozstaja mi 2 skroty. Chciałbym zmienić tylko nawigacje na tak jak w maya . Przyzan mze Blenderowa rotacja skalowanie i move trochę również mnie drazni. Przy przelaczeniu na tryb maya polowa funkcji znika. Tego short path nie ma wtedy.

Napisano

Alt P dla bevela xD? wtf? ledwo ręka sięga. nie ogarniam. faktycznie można kilka ale to łatwo znaleśc bo jest wyszukiwarka po skrótach więc można se sprawdzić czy było czy nie ale kurde pamiętam że kiedyś się nie dało. może zmienili aby można było robić kilka operacji w jedynm skrócie.

Napisano

Dude. Zamiast nawigacji nastawienie se zmień. ;) Jak potrafisz operować zbrushem który ma najbardziej popieprzoną nawigacje we wszechświecie to z blenderem sobie poradzisz. Do każdego softu można się zrazić jak na siłę chce się z niego korzystać inaczej niż powinno.

W każdym programie takie udawane keymapy (jeśli w ogóle istnieją tak btw) mają jakieś problemy i podobnie jest w blenderze, nie wszystko da się pogodzić. Te blenderowe powstawały dawno temu i niewielu jest chętnych żeby je poprawiać więc działają średnio.

 

Ringi zaznaczasz klikając ctrl+alt na edge.

Napisano

Trochę ciężko się zmienia nastawianie przy n-tym sofice. W pracy Mudboxa w pracy sobie przestawiałem pod Zbrushu. shift+D w Zbrushu schodzi z Subdivow a Mudboxowy default dodaje subdivow. Jednymi slowy wsyzstko co dotyczyło dodawania i zmieniania poziomu subdivision ustawiłem jak w Zbrushu. Jakbym tego nie zrobił to bym ciągle podbijał subdvision wciskając shift+D. Dla mnie Zbrush jest prosty jak budowa cepa. Prosty i logiczny.

W blenderze chciałbym sobie przemapowac nawiagacje w viewporcie i posustawiac skroty. Niestety gdy zmieniam shortcut i okazuje sie ze jest on zajęty to zostaj zapisane 2 shortcuty drugi nie jest kasowany.

 

 

CTRL-P to tylko przykład bo po prostu sprawdzałem ze powiela mi. Ile mam tam zmapowanych shortcutów?

 

 

Zaznaczenie Edge Loop działa Edge Ringa działa ale chciałbym robic zaznaczenia Edg Ring od jednego do n-tego a nie wszystkie. Shortest path dzial dla loopów w trybie blender. Tak mysllaem ze tryb Maya nei jest updatetowany bo shortcuty znikają.

Napisano

Możesz wyszukiwać shortcuty nie tyko po nazwie operacji ale też po samych klawiszach więc przez zmianą go wyszukaj. Imho jak będziesz wychodził od defaultowej keymapy to będzie dużo lepiej niż jakbyś miał naprawiać ten crap który ktoś kiedyś zrobił przy majkowej.

Napisano (edytowane)
Ja polecam pod Q sobie ustawic local view i pod shift+Q okienko z F6 oraz shift+space full view danego okna.

 

Wygodnie jest też zmienić opcję Merge (dla Edit Mode) pod Q (domyślnie było chyba alt+M). Sporo to przyspiesza pracę.

Edytowane przez McGavish

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności