Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Nazywam się Piotrek, mam 17 lat i od około roku próbuje rysować :D.

W związku z tym, że bardzo mnie to wciągnęło chce dołączyć do tej społeczności

i zasięgnąć porad oraz krytyki od ludzi po fachu.

Będę starał się zamieszczać prace na bieżąco.

Aby nie być gołosłownym- oto pare moich dotychczasowych pracek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gehtht4yqrtdbfau.jpeg

 

 

 

ac43evqjkrswhbdl.jpeg

 

 

nue9zkpxagxn1eme.jpeg

 

 

dgt5cgsf4ylxksmf.jpeg

 

 

eqfwcjifb6fqiyg1.jpeg

 

 

pxvq27pkaywjbmqq.jpeg

 

 

3mjcgyqa6xtlhzlc.jpeg

 

 

qnfjy2ls0g1urjte.jpeg

 

 

wlc3u6kmfmigygr9.jpeg

 

 

gvfgb3ehcowgtpnn.jpeg

 

 

gx13rhqzure5koeg.jpeg

 

emq4oydqgxy42rws.jpeg

 

 

yyz75ys0gom00gvv.jpeg

 

 

k324ibm9roaoah7h.jpeg

 

 

woawye5nd3f5qgcj.jpeg

 

 

qooxxhnwmnlllr9m.jpeg

 

 

z9px9i4njtc68xwg.jpeg

 

Proszę o krytykę i z góry dziękuję 😄

gouache1piotrjamroz.jpg.2dd24841f217701b717dc2ffb07ab7fd.jpg

Napisano (edytowane)

Bardzo fajny start. No i oczywiście niezły wypas jak na Twoje lata. Ja mogłem pomarzyc o taki mpoziomie w twoim wieku. Z tym że ja nawet nie miałem wtedy komputera (co dopiero mówić o internecie i tablecie). Teraz pierwszy laptop dostaje się na komunię. A za moich czasów kredki + długopis w dłoń i jechane.

Bleh...

 

Zwrócę uwagę na jeden wyraźny błąd. Bo sam ostatnio dziargam portrety. Trzeba zwracać mocno uwagę na walor. Na początku jak malujesz twarz, staraj się nawet ani razu nie przybliżać pracy. Bo raz że detale to się robi później a dwa że na początku należy stworzyć taką "blokową" pracę. Co to dokładnie znaczy? Blokowa praca to taka która zawiera wszystkie informacje oprócz detali. Czyli proporcje, formę' temperaturę, nasycenie no i oczywiście walor. Tutaj oczy jednocześnie są za ciemne (obwoluta, rzęsy, rogówka) i za jasne w przypadku bielma. Początkujący często popełniają ten błąd bo chcą podkreślić ich (oczu) wagę. A to się tak nie robi. Wagę podkreśla się głównie poprzez ilość detali a walor musi po prostu trybić. Tu nie do końca trybi i dziewczyna wygląda trochę jak manekin Ewa z alternatywy4.

Pamiętaj- przez pierwszą godzinę lub dwie maluj obraz z daleka (z boku malunku umieść refkę rzecz jasna) i będzie git.

 

Reszta... Na razie nie zwala z konia. Ale jest na dobrej drodze. I aż się prosi o dalsze działania.

 

A, z jakiego forum jeszcze korzystasz? Może ja bym się spróbował dodatkowo wypromować, zasięgnąć jakiś rad?

Edytowane przez JonJoan
Napisano

Masz tendencje do takiego dziubdziania w detalu kiedy wiele innych globalnych aspektow w pracy jest zapomnianych jak perspektywa i poprawne oswietlenie czy dobor barw.

Wiecej szkicuj. Zamiast jednego obrazka... Wymysl sobie 20 tematow i na kazdy poswiec 5 minut. pozdrawiam.

Napisano

Widzisz zmiana na plus. Poswieciles mniej czasu a rozkminiles wiecej tematow.

 

Teraz z powyzszych obrazkow mozesz sobie wybrac ktorys ktory najbardziej uwazasz ze ci wyszedl i kontynnuowac go dodajac do niego jakas historie albo

pojsc w jeszcze inne tematy. Sprobuj dodac jakies postaci/ architekture by bylo ciekawiej, jakas historie dziejaca sie. Ja osobiscie lubie krajobrazy ale wiekszosc ludzi tzw generalnej publiki zawsze to troche usypia.

 

Teraz ludzie lubia cos co jest:

- Dynamiczne.

- Nowatorskie w jednym lub kilku aspektach.

- Wciaz na wysokim poziomie techniczego wykonania.

- Najlepiej gdy tematem sa legendy albo opowiesci o herosach.

 

Oczywiscie warto myslec poza pudelkiem i pojsc calkowicie w odmienne swiaty/ tematy. O ile nie jest ot naiwne i zrozumiale kazdy na pewno polubi.

 

pozdrawiam

  • Like 1
Napisano

A mógłbyś może trochę bardziej rozwinąć tą poradę? Nie dałeś mi do zrozumienia dlaczego właściwie miałbym zacząć od ołówka i farb (nie twierdzę, że ich nie używam). Mogę się mylić, ale czy to nie jest jedynie narzędzie? Co za różnica czy maluje cyfrowo czy analogowo?

Napisano

Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na pytania. Zapytam jeszcze czy jest jakaś możliwość obejrzenia pańskich prac? Chciałbym po prostu mieć pewność, że dostaje poradę od osoby znającej się na tym.

Napisano

Moich prac nie ujrzysz bo nie chce abyś się poddał z rysunkiem ale jak już chcesz wiedzieć to rysuje skilem między Kuciarą/John Park a Okoniem, więc bierz farby i pomaluj bardzo dobrze, bardzo długo i wstaw prace no chyba że chcesz być nie wiadomo kim i masz gdzieś rade innych

Napisano

Wszystko w dobra strone panie Jamroz!

 

Zacznij obczajac powoli tematy zwiazane z 3d jezeli planujesz w przyszlosci prace w grafice. Na poczatku mozesz np sprobowac przygotowywac sobie takie layouty pod rysunki...gdzie skala obiektow i kamera beda mialy precyzyjne poparawne parametry.

Napisano

Pierwsze dwa bardzo dobre - widać, że próbujesz się rozwijać i eksperymentujesz co jest ok. Natomiast concept tej postaci jest kilka poziomów niżej niestety. Wszystko jest rozmazane, nieczytelne i niczemu nie służy tak naprawdę. Zastanów się czy robiąc taki rysunek możesz go dać następnej osobie i nie będzie ona miała do ciebie żadnych pytań? Tutaj pytań byłoby 1000 więc nie jest to dobry concept. Podejrzewam, że pomysł możesz mieć ciekawy ale kiedy go przedstawisz tak słabo- nikt nie potraktuje cię poważnie jako pracownika. Może spróbuj najpierw prostszych rzeczy- lineartów i płaski kolor. W concepcie najbardziej liczy się pomysł- wykonanie to już kwestia gustu. Zobacz, że concepty do gry pokroju Uncharted 4 były robione w ten sposób- i wystarczyły.

 

richard-lyons-laz-mp-military-rlyons.jpg?1468275115

 

Nie zrażaj się bo widać, że pracujesz nad sobą ale przy koncepcie zwracaj uwagę na "następną" osobę której ten pomysł przekazujesz.

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Niczego nie poprawiaj mr Piotrze. Lec dalej z tematami ktore masz w glowie. Nie zatrzymuj sie na poparawkach. Kiedys jeszcze cie zmaltretuja poprawkami. Narazie czerp fun z tej grafiki.

 

Jezeli masz problem z tematami... Mam cos co mi kiedys pomoglo nieco. Wymyslasz historyjke (nie musi miec sensu)... Wlasna lub bierzesz jakas twoja ulubiona ksiazke lub film... Ilustrujesz ta ksiazke, albo wymyslasz dodatkowe sceny ktore w filmie moglyby byc a ich nei ma. Chodzi o to by tematy ktore robisz nie byly rozchwiane jak na wietrze. Robiac seriami pod dany "swiat" wyuczysz sie roznych stylow i podejdziesz do kazdego z uniwersow kilka razy. W miedzyczasie mozg sobie bedzie pracowal nieswiadomie nad tymi tematami.

 

W grafice nie chodzi tyle o detal co o to bys posiadal w glowie baze danych/ biblioteke wszystkiego tego co istnieje + wszystkiego tego co nie istnieje ale egzystuje w popkulturze, sztuce. Mowie tu o takich starwarsach, startrekach, obrazach klasykow, sztuce nowoczesnej etc... Im wiecej bedziesz pamietal z tego co bylo tym latwiej bedzie ci tworzyc rzeczy ktorych... jeszcze nie bylo!

 

Oprocz 3d. Zainteresuj sie tez programowaniem. Nie chodzi mi o to bys nauczyl sie odrazu wszystkiego naraz... Raczej chodzi mi o to bys sprobowal sie dowiedziec co jest i z czego sie korzysta w pracy. Odpal sobie np kompilator do pythona i sprobuj zaprogramowac jakies bardzo proste rzeczy. Moze ci sie spodoba.

 

Duze pieniazki i fajna kariere mozna robic gdy masz oprocz artystycznej rowniez techniczna wiedze... To pozwala na bardzo spobodne poruszanie sie po roznych miejscach potem. Wiec jezeli masz czas. Zainwestuj go nawet w to w co do tej pory nie inwestowales. Ot tak z ciekawosci. W internecie do wszystkiego sa poradniki i tutoriale.

Edytowane przez norden
Napisano

Coś nowego :D Proszę o wskazanie błędów i krytkę. Zdaję sobie sprawę z tego, że zapewne w waszych oczach cała ta praca to jeden wielki błąd no ale cóż zrobić, może kiedyś do was dorównam ;D Z góry dziękuje

 

 

 

 

DQvmafX.jpg

Napisano

Hej Piotr,

 

Wydaje mi się, że przydało by się nieco zróżnicowania koloru. Po prawej stronie obrazka pojawiają się jakieś brązy, jasne plamki, trochę bladej żółci a nie tylko zielenie jak w reszcie obrazka i to właśnie tam jest zdecydowanie najciekawiej. Co do kompo się nie wypowiem bo z tym kuleję, ale pewnie ktoś odpowiedni się zdecyduje.

 

Generalnie widać że idziesz do przodu.

Napisano

Wydaje mi sie, ze Jacek ma troche racji! Obraz jest mocno monochromatyczny. Tez moznaby troche urozmaicic miejsce, dodac elementy zwracajace uwage, sama flore tez przyprojektowac, moze pooperowac wiecej ksztaltami. Tez madrzej operowac walorem, wokol najwazniejszego elementu. Zgaduje, ze Twoim celem bylo zwrocenie uwagi widza na schodach, a nie na tym tajemniczym lesie po prawej, przynajmniej nie w pierwszej kolejnosci! A wlasnie na prawo ucieka wzrok, bo jest tam najwiekszy kontrast.

 

Taka propozycja luzna z mej strony, uspokoilem dalszy plan, wyeksponowalem schody, koncentrujac tam najwiecej rzeczy przyciagajacych uwage (rzezby, kwiaty, jakies swietliki, magia czy cokolwiek mialem na mysli dodajac swiecacy syf w powietrzu, oraz roznicujac kolor lokalny schodow, i rzezb wzgledem otoczenia). Mam nadzieje, ze widac na zalaczonym obrazku co mam na mysli, a nie jest wcale takie pewne, bo robie to pozno w nocy, jutro zlekne sie mego waloru... :)

 

o6N8Dlx.jpg

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Panie Złyczłowiek'u, jestem w wielkim szoku. Dzięki za zaangażowanie jakie włożyłeś w ten over :) Przyznaje, spierniczyłem kolorystyke i pare innych żeczy ale głównym celem rysunku było poćwiczenie kompozycji z której w pewnym sensie jestem zadowolony (nie wiem czy słusznie, pewnie za chwile mi to minie) . Kurde, aż trudno mi uwierzyć że to był mój rysunek :D

Edytowane przez Piotr Jamroz
Napisano

Nono fajnie Ci to wyszło. Widać, że wziąłeś sobie rady do serca, i Twoja praca nie jest już taka monochromatyczna. Wydaje mi się tylko, że poszczególne plany są zbyt płaskie, brakuje trochę większego zróżnicowania waloru, szczególni na drugim planie, przez co wygląda to trochę nienaturalnie. Ale ogulnie dobra robota ;)

Napisano

Ładnie operujesz kolorem i swiatlem ale w twoich pracach drazni taka "mechaniczna szkicowosc". Slabo roznicujesz materialy. Skala, kora drzewa, rosliny, mech - wszystko malujesz w podobny sposob mechanicznym ruchami pedzla. Np. ten domek z ostatniej pracy - nie jestem wstanie w ogole odczytac z czego jest zbudowany (o dachu nie wspominajac) ani zidentyfikowac roslinnosc (wyglada jak kupa zielonych bobkow). Po pierwsze - za malo uzywasz refek. Po drugie - robisz za szybko. Namaluj roslinke lisc po lisciu. Gore skalka po skalce. Zrobisz tak raz, drugi, trzeci a za czwartym juz nie bedziesz musial.

Napisano

Dzięki za krytyke purinie. Wstawiam kolejny rysunek, w którym niestety nie zastosowałem twoich porad. Słabo w nim z materiałem i tymi mechanicznymi ruchami, ale wykonałem go bez żadnych referek, także czego możnaby się spodziewać. W każdym razie w kolejnych pracach wezmę sobie twoje rady do serca. Proszę o krytykę i z góry dziękuję

 

 

UlXjz8o.jpg

Napisano (edytowane)

Od niedawna zacząłem próbować rysować w szkicowniku, tak więc dodaje kilka moich bazgrołów:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

yWtHzLu.jpg

GcKl3Lo.jpg

CAIeL7d.jpg

 

I na koniec dwa nowe digitale

F8csgHP.jpg

hhKDPHI.jpg

Edytowane przez Piotr Jamroz
Napisano

Myślę, że czasem chcesz zrobić pewne rzeczy za szybko. Podejrzewam, że kiedy nad czymś siedzisz to coś Cię goni i nie robisz podstawowej rzeczy podczas tworzenia czyli nie jesteś tu i teraz. Może nie skupiasz się na samym procesie tworzenia który koniec końców jest sam dla siebie? Spróbuj tworzyć nie myśląc o efekcie tego co tworzysz, nie myśląc o tym, że ktoś to zobaczy.

 

Widać to szczególnie w szkicach mechów w szkicowniku. Są szybkie do tego stopnia, że nawet chyba nie zastanowiłeś się co jest czym, jaki ma kształt. Bardziej od mechów przypadły mi do gustu potwory które są super.

Podoba mi się Twoje poszukiwanie tekstury w portretach czy zieleni, tworzy to naturalny odbiór tego co robisz.

Napisano

Coś nowego ode mnie. Krytyka jak zawsze mile widziana :D

Pao25CB.jpg

 

 

8MIfYZ6.jpg

 

10 minutowe szkice bez refek. Ogólnie mam pewien problem z nimi, mianowicie prawie w ogóle ich nie używam a przynajmniej nie w ten sposób że podczas rysowania mam przed sobą zdjęcie. Rysowanie z głowy jakoś daje mi większą przyjemność, bo wiem że tworzę to sam od początku do końca. Czy to błąd?

53K6lZc.jpg

 

 

qEE8Bzy.jpg

Napisano

Chyba tak. Na początku kiedy się uczysz, refek trzeba stosować bardzo dużo. Jeden mistrzu powiedział że powinno to być przynajmniej 5- 6 na pracę. Chociaż przyznam że bardzo fajnie idzie ci tworzenie pejzaży "z bani".

Napisano

Zgadzam się z JonJoan'em, z głowy ciężko wyciągnąć rzeczy, których nie narysowało się wcześniej z obserwacji. To tak jakby malować postacie nie rysując wcześniej ludzi.

Mimo wszystko wychodzi Ci to fajnie, a ja z kolei rozumiem Twoją rozterkę bo mam tak samo. Chciało by się tworzyć ale najpierw trzeba się nauczyć. Im więcej się nauczysz tym bardziej Twoje prace będą przypominać rzeczywistość, czyli będą bardziej wiarygodne.

 

Zmruż oczy i popatrz na swoje prace. Mają klimat ale przydałoby się coś jasnego dla zrównoważenia tonów.

Napisano

Łódka w #50 - linia wody wygląda krzywo (przy łódce), bo chyba zrobiłeś linię prostą a powinna być wykrzywiona do przodu wzdłóż styku z łódką.

I wygląda jakby ten tylni pokład łódki miał inne nachylenie niż przedni, a powinny być równolegle.

 

Woda w żadnej z tutejszych prac nie wygląda zbyt naturalnie, chyba to byłby właśnie taki temat żeby podglądnąć i poćwiczyć na referencjach. Niestety w obrazkach z referncji też woda jest chyba najsłabszym punktem, również te kałuże i morze. Ćwicz. Nie żebym potrafiła lepiej, ale tak mi podpadło.

 

Niektóre prace bardzo przyjemne, mam wrażenie że im szybszy szkic tym ci lepiej wychodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności