Skocz do zawartości

Autodesk - zmiany licencyjne


adek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 107
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Płacenie bardzo ciężkiego hajsu rocznie na rzecz softu od autodeska + silniki renderujące + pluginy ... to jest główny problem, który zmusza mnie do przejścia na Cinemę 4D. Na tym też się da robić kasę.

Jeśli chcesz, to potrafisz. Jeśli znasz maxa, to 6 tygodni nauki Cinemy i już ogarniasz interface.

Najtańsza wersja Prime ma to do siebie, że nie możesz liczyć na mographa, ale jak chcesz mieć odpowiednik array, ktoś napisał już taki plugin do C4D. BARDZO WAŻNY jest konkretny program nauki, uwzględnij to, co na co dzień robisz w maxie i co możesz zrobić, by takie codzienne czynności poszły tak samo szybko lub szybciej niż w maxie.

Powstaje jeszcze z mojej strony taki temat zbiorczy - jak zrobić dywaniki/futerka, wyczesać je w Blenderze, a następnie zrobić mesha i przenieść do C4D Prime. Aktualnie badam tą sprawę i jeśli wszystko będzie obcykane od początku do końca, będzie w jednym miejscu konkretny tutorial. Do scatterowania proxy jest jakiś plugin od laubwerka.

 

No i widzicie, to wszystko z mojej strony jeśli chodzi o archviz. Ale jak ktoś chce się bawić w animację, tworzenie postaci to już polecę zacząć od Blendera. W każdym razie... bardzo ciężki temat rzeka, ciężko się oddycha na samą myśl o interface blendera, ale blendek to sprawa trochę inna niż przejrzysta cinema do archviz, gdzie silniki renderujące pracują natywnie, jak w maxie - v-ray i uwaga- jeszcze ale to jeszcze DARMOWA Corona (przynajmniej na razie, jak rozwinie skrzydła, będzie płatna)

 

Nie głoszę o C4D ale uważam że dla tych którzy chcą zainwestować w zakup oprogramowania, muszą pomyśleć o ryzyku problemów finansowych związanych z maxem. No ale jak ktoś ma kasę i jest gotów na ryzyko, to niech kupuje maxa. Bycie uczciwym i legalnym w tym kraju to mordęga, ale jak się chce to i może. Pytałem kilku archvizowców, jak bardzo oni cierpią z powodu braku modeli w formacie innym niż .max .. Wniosek? Nie jest źle, nie cierpią tak bardzo, prawie tego cierpienia nie ma. Da się zrobić sporo rzeczy dla klienta.

 

Tak naprawdę każdy soft jest fajny na miarę możliwości i każdy podejmuje jakieś ryzyko gdzie i w co inwestować :)

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda biuro zażalenia czy feature request u autodesku?

 

https://www.youtube.com/watch?v=izs6eP_ahl4

 

- - - Połączono posty - - -

 

ciężko się oddycha na samą myśl o interface blendera

 

ja mam osbiście taką myśl na interface maxa. który jest przestarzały i się nie scaluje i generalnie zatrzymał się w latach 800x600 rozdzielczości.. Blender oraz Zbrush według mnie mają najlepsze interfacy bo można je dostosować do każdego monitora i zadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stracą sporo użytkowników na tej zmianie. Nie jest to Adobe - są firmy konkurencyjne dla nich i to naprawdę dobre. Odbije im się to sporą czkawką.

 

czyja wiem? Firmy które pracują na ich sofcie i miały wykupiony ich soft. raczej stać aby płacić tą subskrypcje. I jest im to raczej na rękę bo jeśli chcą liczyć się na tym AAA, to raczej muszą korzystać z najnowszej technologi. Tzn troche beka bo autodesk jakby według mnie nie wprowadził od długiego czasu nic takiego z kategori chociaż troche game changer... Natomiast ludzie którzy jechali na piratach dalej będą jechać na piratach... oczywiście jakieś takie młode studia. itp które mają niestabilny budżet, i jadą od kilku lat na starej wersji maxa. mogą rozważyć przesiadkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Camel- Obsługa Blendera nie jest trudniejsza niż maxa czy majki. Rozchodzi się o to że fundamenty interfaceu są zupełnie inne i osobom które są przyzwyczajone do innych programów jest trudniej się przestawić. Dokładnie analogiczna sprawa jak z nauką zbrusha przez starych wyjadaczy 3D, większość z nich psioczy że wszystko działa inaczej, osoby które uczyły się zetki jako pierwszy program psioczą bardzo rzadko.

Dojrzewam do tego żeby zrobić tutorial o tych fundamentach interfaceu bledera. Niestety oficjalna dokumentacja opisuje je imho fatalnie, nie uwzględniając podstawowego konceptu wielu edytorów i zależności pomiędzy nimi. Szukając podobieństw do innych programów można blendera znienawidzić, ucząc się go od podstaw można go pokochać za super elastyczność i logiczność wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry Boże zmiłuj się nad gdybaczami i daj możliwość douczenia się:) ....

Wieść gminna niesie, że ILM przechodzi na Blendera i Cineme bo dostrzegli potencjał taniości i doskonałości rozwiązania .....

A gdyby tak .............

 

Amen:)

 

Fakt faktem ceny Autodesk kompletnie nie są dopasowane do rynku polskiego tylko np do niemieckiego:)

Niemcy zakładają, że przeciętna pensja ich inżyniera to około 15 000 zł:(za tyle można było kupić maxa) ...

wiec sami się zastanówmy kto kogo gdzie i jak.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz Monio, obsługa Blendera może być całkiem spoko, jak się człowiek przyzwyczai. To w końcu narzędzie, najważniejsze są dobre rezultaty. Boli mnie tylko słaba współpraca z V-Ray/Corona/Maxwell . Brak wewnętrznej pracy, tylko konieczność eksportu na zewnątrz.

 

JohnDV trzeba na truskawki do niemiec hehehehhe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry Boże zmiłuj się nad gdybaczami i daj możliwość douczenia się:) ....

Wieść gminna niesie, że ILM przechodzi na Blendera i Cineme bo dostrzegli potencjał taniości i doskonałości rozwiązania .....

A gdyby tak .............

 

Amen:)

 

Tylko, że oni nie żyją z samego ILMu i dużych studiów. Nie mam dokładnych danych, ale idę o zakład, że jednak te małe-średnie firmy generują więcej kasy dla nich niż duże studia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale blendera używają w dużych studiach np.

 

Captain Murica winter solider.

The building crash also featured shots of Wilson running to avoid a debris field of glass, furniture and dust. Proof helped previs this sequence. “I had no idea how we were going to crumble the building on a previs scale to sell the idea,” says Granito, “but one of our artists developed a cool way of doing it.”

 

He brought the shots into Blender – normally we work in Maya – and created a simulation where you could just drag the Helicarrier into the building at different angles in realtime and see how the pieces would crumble and how the entire wall would give way. And once the previs was approved, we handed off a techvis to the second unit director, and used our debris field for how that scene was shot.

 

nie istotny soft liczy się skill :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt faktem ceny Autodesk kompletnie nie są dopasowane do rynku polskiego tylko np do niemieckiego:)

Niemcy zakładają, że przeciętna pensja ich inżyniera to około 15 000 zł:(za tyle można było kupić maxa) ...

wiec sami się zastanówmy kto kogo gdzie i jak.......

 

Co Ty piszesz?? Zarobki nie mają tu nic do rzeczy... Choćbym zarabiał i 200 tys miesięcznie nie dam się wykorzystywać producentowi oprogramowania..

To ja jako klient powinienem mieć wybór aktualizować go czy nie..... W ten oto cwaniacki sposób użytkownik w zasadzie co roku płaci za nową licencję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taką cenę można oczekiwać, że soft będzie niezawodny. Zamiast tego mamy dramat na W10 z kartami AMD i zero obsługi ekranów Hi-DPI. Zgaduję, że Autodesk musi w całości przepisać interfejs, ale skoro soft kosztuje worek pieniędzy, to chyba nie powinno im to zajmować kilku lat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autobiurkowcy nawet maxa na Maca nie przepisali. C4D może zdaniem niektórych nie powala jeśli chodzi o stabilność, ale w moim odczuciu jest o wiele stabilniejszy niz max.

 

Nasi z forum wrzucili kiedyś animację zrobioną w C4D, całość zamknęła się w 12 giga ramu.

Polecam zajrzeć.

http://max3d.pl/forum/threads/69426-Animacja-3d-Osiedle?highlight=

 

Usiadłem jakiś czas temu do dema C4D. Zauważyłem, że wszystko chłonę jak gąbka - niedługo przestanie mnie boleć brak maxa.

 

Jeśli ktoś chce kupić sobie C4D Prime - to polecam dokupienie sobie pluginów Laubwerk SurfaceSpread do scatterowania xrefów/proxy i zestaw plugEllo (ponieważ nie ma w C4D mographa, wiec zestaw dobrym zamiennikiem jest jak znalazł- naharowałem się z googlaniem i testowaniem, która wersja plugello zadziała).

 

Coronę macie gratis, dosłownie gratis. Aktualnie zerowym kosztem.

Da się żyć bez maxa. A ja jakoś byłem bardzo, bardzo oporny jeśli chodzi o dokonywanie jakichkolwiek zmian. Kiedyś kolega przesiadł się na C4D to puknąłem się w czoło.

 

O clothu i hair&fur trzeba jednak wtedy niestety zapomnieć. Gdyby tak udało się napisać tutorial od włosów do blendera... od clotha też zresztą. Proste transformacje mesha w blenderze nie powinny dla kogoś stanowić problemu. Chce się, to się da.

(Mam na myśli też zmeshowanie futerka i eksport do c4d, bo czasem są włochate poduszki, obicia, dywaniki itp)

 

To taka propozycja dla wizkowców i modelerów 3D. Z góry prosiłbym o wzięcie na mnie poprawki - ja tylko robię wizki :P

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to jest tak jak z Corona, ze mozna kupic tylko na miesiac soft czy trzeba placic kwote miesieczna przez minimum rok?

 

@Camel, dzieki za info odnosnie pluginow do C4d, sam sie zastanawiam nad zestawem c4d prime + arnold, stirkte do renderingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to jest tak jak z Corona, ze mozna kupic tylko na miesiac soft czy trzeba placic kwote miesieczna przez minimum rok?
Możesz na miesiąc i po tym miesiącu zrobić cancel, nie sprzedajesz duszy na rok. Oczywiście jak weźmiesz z góry na rok, to wyjdzie Ci taniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pionier :

 

Corona pod 3ds Maxa jest płatna, a że ta pod c4d na etapie rozwoju, taka alpha, no to za darmo.

Jak w 3ds max scena pożerała mi 16 GB pamięci, to w C4D tylko jakieś koło 7GB razem z windowsem.

Zgadzam się ze zdaniem Creatora, jest dokładnie tak jak on mówi - RenderLegion nie wciska bullshitu, ich zasada sprzedaży licencji to Fair Software as a Service - z naciskiem na słowo Fair ;)

 

Polecam ostrożnie rozejrzeć się za wersją demo. Obecnie Maxon prowadzi bardzo mądrą politykę w sprawie demo.

Aktywacja na 45 dni pozwala Ci zapisać sceny, przed aktywacją albo po wygaśnięciu aktywacji możesz zapomnieć o zapisywaniu scen, ale co stoi na przeszkodzie byś poznał możliwości C4D Prime.

 

Teraz ostatnio mnie bardzo zabolały braki w fazowaniu krawędzi (edge extrude takie jak w maxie) i już sobie pomyślałem, że zostanę przy maxie. Ale dziś jest nowy dzień i pomyślałem inaczej: czy naprawdę istnieje możliwość podejścia do tego alternatywnie, czy raczej naprawdę must have do wizek jest ta cała zabawa z bevelowaniem krawędzi?

 

Patrzę tak na Twoje prace i mi się podobają bardzo, dawno nie zaglądałem. I mój wniosek jest taki że dobrze by było gdybyś bardzo dobrze sprawdził demo wersji Prime (zawsze możesz przełączyć na Visualize, Broadcast czy Studio jako demo)

 

Na demo sobie spokojnie odpalisz Coronę i wersję demo pakietu wtyczek plugEllo do instancingu. A Laubwerk SurfaceSPREAD działa bez problemu bez względu na licencję. A bardzo fajny jest, pracuje z X-refami (proxy) - działa w V-Ray i Corona!

Zauważyłem że kupienie V-Ray for C4D od producenta albo innego resellera jest dużo tańsze niż kupienie akurat tego na allegro.

 

Zawsze możesz skorzystać z full ficzersów w C4D Studio. Powiem tak - kupując C4D Studio, na ładnych parę lat unikasz chamskiej polityki Autodesku, masz import Alembic , FBX i coś tam jeszcze na pewno. I wieść gminna głosi, że w starszej wersji C4D podobno można odpalić sceny z nowszej C4D. Polecam, żebyś to sprawdził :)

 

Moi znajomi z grupy corona tłuką wizki na Prime - przesiadka z maxa na C4D zajęła im 6 tygodni nauki.

 

http://www.wlodarski.org/

 

 

EDIT: Muszę przeprosić za narzekanie na ekstrudowanie krawędzi w C4D Prime. Okazuje się, że jednak można. Bevel, fazowanie. Oto screen z C4D Prime na dowód.

 

AMfp8zf.png

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pionier: w C4D są na samym starcie w Prime różne layouty - jeden bazowy, drugi od modelowania, trzeci od animacji, czwarty to BodyPaint. I są jeszcze jakieś inne, nie zainteresowałem się nimi. Można to sprawdzić na demo. Nic dodać, nic ująć. Po prostu rewelacja! Tego Max nie ma.

 

EDIT: Zapomniałem jeszcze o czymś jednym. Dostrzegłem że mnóstwo ciekawych operacji modelowania w C4D można zrobić znacznie szybciej niż w maxie.

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Camel to prawda ale to bylo dawno i nieprawda :P

 

edit: bardzo prosty przyklad to zrobienie szwow. Co ja sie w majce nie napocilem z jakimis chain generatorami a teraz zobacz tutaj jakie to latwe w blenderze

 

noi tak jest prawie ze wszystkim :)

Edytowane przez ptaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Camel to prawda ale to bylo dawno i nieprawda :P

 

edit: bardzo prosty przyklad to zrobienie szwow. Co ja sie w majce nienapocilem z jakimis chain generatorami a teraz zobacz tutaj jakie to latwe w blenderze

 

noi tak jest prawie ze wszystkim :)

No Maya w modelowaniu ssie, sam w Blendku modeluję. Natomiast do animacji nie wyobrażam sobie niczego innego niż Maya :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit: bardzo prosty przyklad to zrobienie szwow. Co ja sie w majce nie napocilem z jakimis chain generatorami a teraz zobacz tutaj jakie to latwe w blenderze

 

W 3ds maxie od lat można zrobić to samo w bardzo podobny i szybki sposób;) Tak czy inaczej faktycznie Blender ostatnimi laty dosyć mocno zyskuje. W sumie to dobrze, ale na konkurencyjność i ceny Autodesku raczej to nie wpłynie, a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za jakiś czas wpłynie, nie tylko za sprawą Blendera ale też roznącej popularności i jakości Modo i Cinemy. Autodesk od kilu lat traci udziały w rynku M&E, inne softy zyskują.

W ciągu następnych 2 lat w Blenderze mają zadziać się duże zmiany dotyczące integracji w mieszanych pipelineach. Alembic, OpenVDB, OpenSubdiv + Ptex, pełen redesign cacheowania i eksportu. Jeśli Universal Scene Description od Pixara wypali to wiele barier IO zostanie zniesione. Autodesk powinien wtedy zacząć trzęś portkami i ciąć ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie. O ile jest spoko do drobnych rzeczy o tyle nie mozesz duplikowac obiektow w locie (tylko mozesz puscic wczesniej przygotowany mesh) nie mozesz zwiekszac zmniejszac ilosci modeli i obracac kazdego znich po lokalnej osi (mesh obraca sie czasem roznie na poczatku i na koncu splajna) przez co pozniej otrzymujesz sraczke ;)

 

no ale nie paczylem od maxa 2014 w zwyz, moze sie cos zmienilo albo jest jakis sposob na obejscie tych ograniczen ktorego nie znam :) (z checia sie doszkole, bo to mega przydatne rzeczy sa, ale cos mi mowi ze szybciej bedzie sciagnac blenderka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie. O ile jest spoko do drobnych rzeczy o tyle nie mozesz duplikowac obiektow w locie (tylko mozesz puscic wczesniej przygotowany mesh) nie mozesz zwiekszac zmniejszac ilosci modeli i obracac kazdego znich po lokalnej osi

 

Dodam jeszcze ze w Blenderze np jesli obiekty sa bez odstepu to mozesz dowlonie edytowac ich wielkosc a odstep zawsze bedzie ten sam.

Widac to tutaj

generalnie mialem 5 lub wiecej podejsc do BLendera, ale w pewnym momencie jak juz kliknie to jest bardzo git :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniają strategię która i tak w zasadzie niczego nie zmienia na plus :)

I tak większość nie myśli o 3ds maxie jako o software do wypożyczenia. Jeśli chcą dobrą politykę to powinni dać dwie opcje do wyboru - wieczysta jak i subskrypcje. Ale format .max jest bardziej ograniczony odczytowo jeśli chodzi o nowe pliki w starym maxie. Bo np w starym C4D da się jakoś nowszą scenę odczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zdecydowanie za wysoka cena w stosunku do tego co oferuje pełna Cinema !!!

- zastój w ficzerach, upgrejd tylko po to aby nie stracić możliwości na przyszłość

- upgrejd do 3 wersji w tył (sprostujcie jeśli się myle)

- sporo starych, nie łatanych bugów

- proste funkcje wymagające zewnętrznych pluginów

- zero feedbacku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz rację, ale np. Prime bym wybrał ze względu na inny profil biznesu, głównie wizki. I nie jest tak źle. Kwestia tego, czy ktoś będzie w stanie to wszystko przetrawić. Każdy ma jakieś preferencje i godzi się na takie a takie wydatki. Nie wepchniemy tam komuś wyboru z jakiego narzędzia będzie korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Camel to prawda ale to bylo dawno i nieprawda :P

 

edit: bardzo prosty przyklad to zrobienie szwow. Co ja sie w majce nie napocilem z jakimis chain generatorami a teraz zobacz tutaj jakie to latwe w blenderze

 

noi tak jest prawie ze wszystkim :)

 

Blender jest mega, chyba każdy kto się na niego przerzuci chwali soft

 

.... bez jaj coś takiego w Majce to problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1pudel: jedna najważniejsza różnica - możesz dobrać sobie wersję od Prime aż po Studio. Druga to taka, że nie narzucają Ci modelu abonamentowego. Tyle dobrego.

 

EDIT:

C4D z całą pewnością wykorzystam do wizek, ale jak będę chciał się pobawić w różnej maści kreatury i włosy, no to oczywiste, że Blender.

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"chyba każdy kto się na niego przerzuci chwali soft"

 

Yeap, been there done that. Poki nie trafilem na irytujace bugi uniemozliwiajace mi progress z projektem;)

 

I nie, cos takiego nie jest problemem w Majce.

 

to fajnie, że Maja radzi sobie z takimi rzeczami o których Ptaszek wspomniał :)

 

bugi są w każdym sofcie a zdaje się, że np. Max już słynie z nich ... obecnie każdy projekt da radę pociągnąć w każdym dostępnym sofcie tylko trzeba ten soft znać na wskroś, wiadomo jedne rzeczy są łatwiejsze do osiągnięcia w sofcie X a inne w sofcie Y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy pracuje na tym na czym jest mu wygodnie. Nikt nikomu nie kaze uzywac tego czy innego softu, wiec dywagowanie w zasadzie nie ma sensu. Ja lubie pracować na maxie, i watpie bym się kiedyś przesiadł na blendera ze względu na jego toporne UI. To jest najwieksza wada tego programu, i ciekaw jestem czy kiedykolwiek cos z tym zrobia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności