Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Troche za mocno pojechales z kontrastem i wyostrzeniem, ale tak poza tym do bardzo ladne i "cieple" wizki, kilent pewnie zadowolony. Domyslam sie ze skoro blender to renderowane w Cycles? Jakie czasy na jedna wizke, w jakiej rozdzialce i na czym renderowane? Drzewka z jakiejs kolekcji?

 

Pozdrawiam

Napisano

Fajne. Fajnie że blenderek:) może podzielisz się swoimi doświadczeniami z blenderem w archiviz w praktyce? czasy w cycles. Jakieś trudności oraz ich obejścia. Jak z importem dwg?:) chętnie bym coś więcej przeczytał

Napisano

No więc tak Panowie:

 

Drzewka, owszem z kolekcji z cgaxis.com oraz te daleko w tle zrobione add-onem do blendera "sapling-tree". Czasy niezbyt optymistyczne... przy rozdziałce 4000x2250 i 2200 samplach cycles renderował jeden widoczek średnio 17 godzin na GTX Titan Xtreme. Klient podesłał mi FBX'a z budynkami.

Napisano

Hmm myślałem że Cycles przy scenariuszu który nie jest interiorem będzie jednak troszku szybszy. Dużo RAMu karty scena zeżarła? Tak czy siak mi się podoba:)

Napisano
No więc tak Panowie:

 

Drzewka, owszem z kolekcji z cgaxis.com oraz te daleko w tle zrobione add-onem do blendera "sapling-tree". Czasy niezbyt optymistyczne... przy rozdziałce 4000x2250 i 2200 samplach cycles renderował jeden widoczek średnio 17 godzin na GTX Titan Xtreme. Klient podesłał mi FBX'a z budynkami.

17 godzin? Na Titanie? Rany julek...niech oni coś zrobią z Cyclesem, bo tak jak powoli już przekonuję się do modelowania (sculptu też), to renderowanie (pomimo potęgi node'ów) mnie odstrasza :(

Bardzo ładnie wybrnąłeś z całego tematu bo wizki nie wyglądają na blender'owe. Dużo pracy, fajny klimat. faktycznie nieco za kontrastowe ale efekt PRO. Gratulacje:)

Napisano (edytowane)

Propsy za filmik z postprodukcją.

 

 

o wizki nie wyglądają na blender'owe

 

 

 

 

 

 

Haha, racja :D

Edytowane przez Reynevan
Napisano

Drzewa i trawa zabijają cyclesa praktycznie, mimo tego iż staram się robić najoptymalniejsze shadery do trawy która jest daleko od kamery (Tylko diffuse + transculency bez normalek ani glossa). Scena zajeła około 7gb VRAM'u.

Napisano

@Hris. Ostatnio coś się zabierają bardziej za Coronę. I myślę że ona też będzie na nodach, widziałem screeny.

Szczerze to Corona zdarza sie być szybsza od cycka... i to na CPU...

Napisano

Taka scena, w Coronie na 2 x Xeon e5-2897 v2 (czyli 24 rdzenie,48 wątków) idzie około 2 godzin w 3500x2000 px. Plus fakt że teraz jeszcze odszumianie dorzucili to strzelam że w godzinę pójdzie - 100 passów starczy na takie coś. Nie znalazłem jeszcze ani jednego miejsca gdzie Cycles by doganiał wydajnością Coronę. Dlatego te rendery budzą mój podziw bo zmielić takie widoki Cycles'em to wyczyn. Tylko że przeraża mnie koszt sprzętu żeby to zrobić :( Ale to nic tej pracy nie ujmuje. Liczy się efekt. A wyszedł świetnie.

Napisano
(Tylko diffuse + transculency bez normalek ani glossa)

 

to nie jest dobra optymalizacja :)

 

Cycles w cale taki szybki nie jest. Do Corony mu mega daleko ale Corona to jeden z najszybszych renderów na rynku..

 

Największym plusem cyclesa jest generalnie brak problemów. w sensie takim że niebędzie artefaktów nie będzie flickeringu, nie musisz się niczym przejmować po prostu odpalasz render idziesz spać i wiesz że na 100% będzie cacy bez niespodzianek etc. na domyślnych ustawieniach nawet.... jest po prostu bardzo stabilny i przewidywalny. Minusem jest to że jest wolny.

 

Corona to jak dla mnie inna liga Cyclesowi mega daleko do niej..

Napisano

Ciekaw jestem jak dużo czasu Shomp'sowi zajęło przeniesienie modeli z kolekcji Cgaxis'a (chodzi o materiały), żeby dobrze wyglądały. Bo zieleń ładnie wyszła. Ciekawi mnie też, czy dałoby się jakoś w miarę szybko w Cycles'ie poustawiać maski obiektów (żeby wypluć na koniec renderu maski dla Object ID - czyli np. maskę dla samych trawników, osobno dla samych chodników, osobno maskę tylko budynków etc.). Wtedy robota idzie mega szybko, a widziałem w Shomps w Twoim wideo że sporo "pędzlowałeś" i rysowałeś maski ręcznie.

Corona aktualnie jest super dla 3ds Maxa, dla Cinemy 4D już też, i rodzi się w bólach dla Sketchup'a.

Aktualnie jestem betatesterem Corony dla Sketchupa, i jeszcze sporo wody w kałużach wyschnie zanim to do czegoś będzie się nadawać. Tak jak Cycles ewoluuje powoli, czasem zakręca i stoi (nadal podziwiam jak ktoś zrobi nie zaszumioną wizkę wnętrza w Cycles) - tak też i Corona ma swoje odnogi gdzie coś się wydarzyło, i też stoi (Corona dla Sketchup'a i standalone dla Blender'a). Kolejny raz widzę dowód (Shomps pokazał) że w sofcie openource też można, i co się chce i co tylko się zamarzy. Tylko czasy renderu :( Tak się ten świat zepsuł że dziś model wjeżdża do programu, a za 12 godzin klient chce mieć pierwszy podgląd tego co się dzieje z modelem.

Ciekaw też jestem ile dni od momentu pojawienia się modelu u Ciebie, aż do ostatniego kliknięcia w PS'ie zajęło stworzenie projektu. Jesteś w stanie jakoś tak krótko rozpisać ile godzin czy dni zajęło teksturowanie, oświetlenie?

Napisano

Hris cycles ma tą specyfikę że odszumia bardzo szybko.. a potem potrzeba 8H żeby zlikwidować szum do zera praktycznie.. i tu jest problem de fakto ;/ Co do Masek.. Banał do zrobienia możesz 2 kliknięciami wygenerować sobie maskę na podstawie materiałów.. też myślę że sporo czasu jest do urwania w tej scenie z racji słabej optymalizacji trawy z tego co widziałem. + dołączam sie do twoich pytań ile czasu zeszło na wszystko.

 

dobrze by było gdyby lechu mógłby sie wypowiedzieć bo on też klepie sztos wizki.

http://max3d.pl/forum/threads/101307-Wiz-Brooklyn-Interior?highlight=

 

co do samych długich czasów renderingu.. o ile pamiętam Titan X nie jest supportowany jakoś officialnie. powinien przyśpieszyć jakoś niedługo dosyć mocno też jestem ciekaw.

Napisano
hej ej weź ściągnij 2.78 blendera bo..

Ja też wczoraj czytałem "release note" dla 2.78. Mam ogromną nadzieję że nasz forumowy kolega Shomps będzie miał choć kilka godzin wolnych przebiegów na kompie, żeby choć jeden widok puścić raz jeszcze na nowym blendku :) Trzymam mooooocno kciuki:)

Serdecznie pozdrawiam

Napisano

Ja mogę tylko od siebie potwierdzić że czasy w Cyclesie na Titanie X były do niedawna zdecydowanie gorsze niż na poprzedniej generacji Titanów, GTX960 czy nawet CPU (laptopowy CPU renderował mi pewne rzeczy o 40% szybciej...). Problem pojawiał się tylko pod Windowsami, była na ten temat dosyć żywa dyskusja: https://developer.blender.org/T45093

 

Od miesiąca pracuję na jakimś testowym buildzie 2.77 i widzę ogromną poprawę, ale przyznam, że mimo wszystko oczekiwałem lepszych rezultatów jak na kartę w tej cenie. Być może 2.78 przyniesie dodatkowe optymalizacje.

 

PS. Bardzo wdzięczne wizki :)

Napisano
Ciekaw jestem jak dużo czasu Shomp'sowi zajęło przeniesienie modeli z kolekcji Cgaxis'a (chodzi o materiały), żeby dobrze wyglądały. Bo zieleń ładnie wyszła. Ciekawi mnie też, czy dałoby się jakoś w miarę szybko w Cycles'ie poustawiać maski obiektów (żeby wypluć na koniec renderu maski dla Object ID - czyli np. maskę dla samych trawników, osobno dla samych chodników, osobno maskę tylko budynków etc.). Wtedy robota idzie mega szybko, a widziałem w Shomps w Twoim wideo że sporo "pędzlowałeś" i rysowałeś maski ręcznie.

Corona aktualnie jest super dla 3ds Maxa, dla Cinemy 4D już też, i rodzi się w bólach dla Sketchup'a.

Aktualnie jestem betatesterem Corony dla Sketchupa, i jeszcze sporo wody w kałużach wyschnie zanim to do czegoś będzie się nadawać. Tak jak Cycles ewoluuje powoli, czasem zakręca i stoi (nadal podziwiam jak ktoś zrobi nie zaszumioną wizkę wnętrza w Cycles) - tak też i Corona ma swoje odnogi gdzie coś się wydarzyło, i też stoi (Corona dla Sketchup'a i standalone dla Blender'a). Kolejny raz widzę dowód (Shomps pokazał) że w sofcie openource też można, i co się chce i co tylko się zamarzy. Tylko czasy renderu :( Tak się ten świat zepsuł że dziś model wjeżdża do programu, a za 12 godzin klient chce mieć pierwszy podgląd tego co się dzieje z modelem.

Ciekaw też jestem ile dni od momentu pojawienia się modelu u Ciebie, aż do ostatniego kliknięcia w PS'ie zajęło stworzenie projektu. Jesteś w stanie jakoś tak krótko rozpisać ile godzin czy dni zajęło teksturowanie, oświetlenie?

 

 

Co do przeniesienia modeli z CGAxisa to użyłem tylko kilku drzew a nie wszystkich więc nie było jakoś strasznie dużo z tym roboty, na cały projekt zeszło mi około 2 tygodnie roboty (dośc dużo miałem dłubaniny jesli chodzi o czyszczenie siatki dostarczonej przez klienta).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności