rino Napisano 27 Listopad 2014 Napisano 27 Listopad 2014 (edytowane) Wyciągnąłem stare modele samochodów które robiłem daaaaawno temu przy okazji nauki modelowania (niektórzy pewnie kojarzą Mustanga z Digital Tutors) i mam zamiar zrobić za ich pomocą scenkę wyścigu. Ma być szybko, dynamicznie, mają sypać się iskry a spod kół tumany kurzu, dymu i zrywanego asfaltu. Wszelka konstruktywna krytyka, sugestie odnośnie sceny, ujęcia i wszystkiego co się tutaj będzie działo bardzo mile widziane :) Edytowane 27 Styczeń 2015 przez rino
DrRambo Napisano 28 Listopad 2014 Napisano 28 Listopad 2014 z chęcią zobaczę efekt końcowy powodzenia
rino Napisano 29 Listopad 2014 Autor Napisano 29 Listopad 2014 Dzięki DrRambo, póki co wstępne ustawienie kamery plus test z motion blurem.
Pawlito Napisano 29 Listopad 2014 Napisano 29 Listopad 2014 A bydzie animacja to? Pytam bo zapoczątkowałem podobny projekt, na razie odłożyłem na wieszak ale od przyszłego roku ruszam dalej. Wyrendziłem coś w stylu , widzę że króluje Ameryka, u mnie jest Japan.
rino Napisano 1 Grudzień 2014 Autor Napisano 1 Grudzień 2014 Nie wiedzieć czemu mam dziwną słabość do amerykańskich bryk :) Animacji nie planuję, chociaż nie wiadomo co będzie w przyszłości. Póki co będę chciał się skupić na jednym dynamicznym ujęciu.
maciek.m Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 radzilbym ustawic lakier do testow bo to ze na matowym to oswietlenie ladnie wyglada nie znaczy ze bedzie ladnie wygladac na polysku i cala prace od nowa bedziesz musial robic.
rino Napisano 1 Grudzień 2014 Autor Napisano 1 Grudzień 2014 Good point. Te światła to i tak tylko na próbę żeby kamerę i motion blura ustawić. W dalszej kolejności chcę narzucić pierwsze materiały i zacząć próby z HDRką.
rino Napisano 2 Grudzień 2014 Autor Napisano 2 Grudzień 2014 Nieco podstawowych materiałów i pierwsze efekty zastosowania hdri. W domyśle scenę chcę jaśniejszą zrobić z lampami ustawionymi wzdłuż drogi.
STRZYG Napisano 3 Grudzień 2014 Napisano 3 Grudzień 2014 (edytowane) Musisz mi wybaczyć. Odkąd siadłem do Fusion koloruje wszystkie co wpadnie mi w łapska i tak się zastanawiałem, czy da się uratować ten obrazek. takie coś -> http://imageshack.com/a/img673/4760/UbqObp.jpg . . . albo takie -> http://imageshack.com/a/img673/2365/XY95x5.jpg . . . albo takie -> http://imageshack.com/a/img537/581/LQVBg7.jpg (połączenie dwóch poprzednich) ...prawie 3 w nocy, nie mam co robić i sobie koloruje Edytowane 3 Grudzień 2014 przez STRZYG
rino Napisano 3 Grudzień 2014 Autor Napisano 3 Grudzień 2014 (edytowane) Nie ma to jak kolorowanie o 3 w nocy :) Fajnie wyszło, jak dla mnie trzecia wersja najlepsza. EDIT: Jak się tak przypatrzyłem to się zastanawiam czy dodałeś ziarno (plus do realizmu :) czy to efekt rozjaśniania obrazka? Edytowane 3 Grudzień 2014 przez rino
maciek.m Napisano 3 Grudzień 2014 Napisano 3 Grudzień 2014 teraz maska mustanga wydaje sie krzywa, dobrze było by to poprawic. I od poczatku mi to troche niepasowalo, auta sa strasznie blisko siebie jak bys je ciut rozsunal jakies 20cm to chyba by duzo zmienilo. a planujesz zaplaic swiatla autkom bo to by tu super wygladalo w tym ujeciu?
rino Napisano 3 Grudzień 2014 Autor Napisano 3 Grudzień 2014 @maciek.m - Światła koniecznie, bez tego ani rusz. Z maską coś pokombinuję żeby to tak nie wyglądało, a co do bliskości obu samochodów zrobiłem tak bo docelowo chciałem żeby to był moment zetknięcia, później bym jakieś iskry dodał w postprodukcji. Ale to co napisałeś w sumie dało mi do myślenia i faktycznie rozsunięte mogłyby wyglądać znacznie lepiej. Zrobię testa i wrzucę efekt.
rino Napisano 9 Grudzień 2014 Autor Napisano 9 Grudzień 2014 Jeszcze bez świateł ale za to jest pierwszy zarys środowiska. @maciek.m - rozsunięte faktycznie wyglądają lepiej, dzięki za hint.
Sebazx6r Napisano 9 Grudzień 2014 Napisano 9 Grudzień 2014 Jakies duze te auta w porownaniu do trasyu i jakies pobocze imo piaszczyste powinno byc.. Jakbys dal szerzej to moglys zwiekszyc odleglosci mniedzy autami lekko.
susanthedeath Napisano 10 Grudzień 2014 Napisano 10 Grudzień 2014 Zapowiada się świetnie, ale moim zdaniem poprawki zalecone przez Sebazx6r (przede wszystkim za duże fury)są niezbędne
maciek.m Napisano 10 Grudzień 2014 Napisano 10 Grudzień 2014 a moze to waska gorska droga :P nie no zar mozna je pomniejszyc a razem z nimi bande bo jak zmniejszysz same auta to banda bedzie ogromna. droge na koncu ja bym zakrecil za gore. aha i nie rozmywaj tla, tak dalekie obiekty nierozmywaja sie, czym blizej kamery tym bardziej rozmyte.
Jaack Napisano 10 Grudzień 2014 Napisano 10 Grudzień 2014 Ja kibicuje :) fajnie jak by bokiem szły na zakręcie i nad przepaścią ;)
Byczek82 Napisano 11 Grudzień 2014 Napisano 11 Grudzień 2014 Lubie takie klimaty, grało się w need for speed'a :) te starsze były lepsze od tych nowych. Fajny motyw:) To będzie animacja tak?? jak tak to w czym robisz renderujesz, a potem w jakimś programie dodajesz różne efekty?? Pozdrawiam :)
Slim_ Napisano 11 Grudzień 2014 Napisano 11 Grudzień 2014 Fajnie się zapowiada. Pomysł na scene ma potencjał :) Droga faktycznie trochę szerokawa.
rino Napisano 13 Grudzień 2014 Autor Napisano 13 Grudzień 2014 No dobra dobra, dotarło :) Droga nieco poszerzona plus zwiększone pobocze, do tego bryki nieco bardziej rozsunięte, no i droga się zakręca. W sumie jak na to patrzę to nie wiem czy ciągle samochody nie są nieco za duże, ale chciałem gdzieś tam zachować kompromis pomiędzy proporcjami a taką ciasną, klaustrofobiczną górską drogą. droge na koncu ja bym zakrecil za gore. aha i nie rozmywaj tla, tak dalekie obiekty nierozmywaja sie, czym blizej kamery tym bardziej rozmyte. Rozmyte tło to tylko efekt testów z hdrką. Sprawdzałem jak się będą reflecty zmieniać w momencie jak do reflectu w environmencie wrzucę rozmazaną hdrkę. Obecne tło też jest tylko chwilowe. Będę je dopicowywał na samym końcu. Ja kibicuje :) fajnie jak by bokiem szły na zakręcie i nad przepaścią ;) Mówisz o czymś w ten deseń? :) http://www.hdnewwallpapers.com/wp-content/uploads/2014/09/wallpaper-speed-carbon-wallpapers-car-series-game-cool-wallwuzz-hd-wallpaper-15929.jpg Lubie takie klimaty, grało się w need for speed'a :) te starsze były lepsze od tych nowych. Fajny motyw:) To będzie animacja tak?? jak tak to w czym robisz renderujesz, a potem w jakimś programie dodajesz różne efekty?? Oj grało się grało :) Animacji póki co nie planuję, ale kto wie. Na razie ograniczam się do jednej stilki, a robię w maxie, render w vrayu, postpro standardowo fotoszap.
maciek.m Napisano 14 Grudzień 2014 Napisano 14 Grudzień 2014 dla mnie super to wyglada, bardzo fajnie wyszlo ci otoczenie te gory, jest klimat, teraz pobaw sie z tymi zapalonymi swiatlami zeby nie odstawaly od reszty potestuj rozne rozwiazania. a no i nie zapomnij o kierowcach!!:)
Slim_ Napisano 14 Grudzień 2014 Napisano 14 Grudzień 2014 zgadzam sie z maciekm, bardzo fajnie spasowane tło z 3d :)
STRZYG Napisano 14 Grudzień 2014 Napisano 14 Grudzień 2014 Hmm, teraz jak rozsunąłeś te samochody to tak trochę akcja siadła. Po prostu jadą szybko samochody obok siebie. Bezpośredni kontakt dawał większe pole do dramaturgi w obrazku (iskry, jakaś fela w powietrzu, odłamki, szkło). Można by się pokusić o testowy strzał, w którym jest kontakt bezpośredni, ale ten żółty samochodzik nie jest równoległy do czerwonego, przekrzywiony jest nieco, kierowca traci kontrolę nad pojazdem i zanosi się na to, że zaraz zaliczy glebę.
rino Napisano 21 Grudzień 2014 Autor Napisano 21 Grudzień 2014 Hmm, teraz jak rozsunąłeś te samochody to tak trochę akcja siadła. Po prostu jadą szybko samochody obok siebie. Bezpośredni kontakt dawał większe pole do dramaturgi w obrazku (iskry, jakaś fela w powietrzu, odłamki, szkło). Można by się pokusić o testowy strzał, w którym jest kontakt bezpośredni, ale ten żółty samochodzik nie jest równoległy do czerwonego, przekrzywiony jest nieco, kierowca traci kontrolę nad pojazdem i zanosi się na to, że zaraz zaliczy glebę. W sumie racja, gdzieś tam po drodze akcja nieco padła, ale tutaj testowy strzał - droga skrócona do zakrętu, auta blisko siebie w lekkim drifcie. dla mnie super to wyglada, bardzo fajnie wyszlo ci otoczenie te gory, jest klimat, teraz pobaw sie z tymi zapalonymi swiatlami zeby nie odstawaly od reszty potestuj rozne rozwiazania. a no i nie zapomnij o kierowcach!!:) Światła biorę w następnej kolejności, co do kierowców myślałem zrobić fotkę w jakimś samochodzie i spróbować spasować w fotoszopie i sprawdzić jak by to wyszło. zgadzam sie z maciekm, bardzo fajnie spasowane tło z 3d :) Dzięki :)
Vaticinator Napisano 21 Grudzień 2014 Napisano 21 Grudzień 2014 Strzyg świetnie podpowiedział. Czuć dreszczyk. Zmiana zdecydowanie baaardzo na plus.
Pawlito Napisano 22 Grudzień 2014 Napisano 22 Grudzień 2014 Możesz trochę powyginać i powgniatać barierkę co by świadczyło że to taka w sumie niebezpieczna droga.
rino Napisano 29 Grudzień 2014 Autor Napisano 29 Grudzień 2014 Dodane światła, pokrzywiona barierka i kilka innych zmian, głównie w shaderach. Plus czysty render:
Reanimator Napisano 29 Grudzień 2014 Napisano 29 Grudzień 2014 Idzie w fajna strone:) Czysto kompozycyjnie odwrocilbym kolejnosc: zolty blizej, czerwony dalej. Dzieki temu nie zaslania jeden drugiego i chociaz w jednym widzisz bok (dopiero za piatym razem zauwazylem, ze zolty driftuje, bo czerwony to zaslania) Kamere obnizylbym jeszcze troche pewnie i zblizyl sie do zoltego. Jezeli chcialbym widziec droge za nimi to pewnie zrobilbym slope`a w dol zakreconego;)
rino Napisano 31 Grudzień 2014 Autor Napisano 31 Grudzień 2014 Kamery już raczej nie będę zmieniał, próbowałem już kilka ustawień i szczerze mówiąc to ustawienie mi się najbardziej podoba :) Ze zmianą kolejności też będzie ciężko, bardziej ze względu na to że dodge jest trochę bardziej dopicowany pod względem szczegółów i jest nieco bardziej reprezentatywny jak na pierwszy plan. Ale spróbuję zmienić ich ustawienie, dodge bardziej bokiem itp. coś w deseń jak mówisz i wrzucę testy. Dzięki za opinię. By the way, dodge też lekko driftuje chociaż wiem że tego nie widać, ale jak się przyjrzeć to widać że ma skręcone koło po stronie kierowcy :)
rino Napisano 4 Styczeń 2015 Autor Napisano 4 Styczeń 2015 Kilka testów z różnymi ustawieniami aut. Pierwszy to ten sam co już był umieszczany, wrzucam żeby lepiej się porównywało. Z ostatnim dzieje się coś dziwnego, auta wyglądają jakby były spłaszczone (prawdopodobnie przez odsunięcie kamery i zmianę obiektywu) ale wrzucam mimo wszystko.
maciek.m Napisano 5 Styczeń 2015 Napisano 5 Styczeń 2015 jedynka, ewentualnie w odległej kolejności 3 :)
rino Napisano 6 Styczeń 2015 Autor Napisano 6 Styczeń 2015 Dzięki wielkie za opinię, osobiście mam zamiar trzasnąć jeszcze jeden shot, coś pomiędzy jedynką a dwójką i zobaczyć jak wyjdzie.
rino Napisano 20 Styczeń 2015 Autor Napisano 20 Styczeń 2015 Finalny shot z początkiem postprodukcji.
xypnise Napisano 20 Styczeń 2015 Napisano 20 Styczeń 2015 (edytowane) Ostatni still bardzo zacny (-: Czym to rendzisz? Pozdrawiam. Edytowane 20 Styczeń 2015 przez xypnise
STRZYG Napisano 20 Styczeń 2015 Napisano 20 Styczeń 2015 W tle, za barierką jest nienaturalnych rozmiarów ozdobne ogrodzenie.
rino Napisano 21 Styczeń 2015 Autor Napisano 21 Styczeń 2015 Ostatni still bardzo zacny (-: Czym to rendzisz? Pozdrawiam. Dzięki :) robione w maxie, renderowane na vrayu. W tle, za barierką jest nienaturalnych rozmiarów ozdobne ogrodzenie. Tło i tak idzie do zmiany bo te mi średnio pasuje.
maciek.m Napisano 21 Styczeń 2015 Napisano 21 Styczeń 2015 super :) tylko nie zapomnij o kierowcach bo bedzie lipa :) i dodalbym na mustangu na boku ocierke, tak jak by sie zetkneli przy wyprzedzaniu.
Jakub Wydro Napisano 21 Styczeń 2015 Napisano 21 Styczeń 2015 Szykuje się mocna stillka :) obserwowałem temat od początku i nie myślałem że w tak dobrą stronę pójdzie. Czekam na finalny obrazek! ps. Jak zrobiłeś ten teren przy drodze? Na displacement?
rino Napisano 21 Styczeń 2015 Autor Napisano 21 Styczeń 2015 super :) tylko nie zapomnij o kierowcach bo bedzie lipa :) i dodalbym na mustangu na boku ocierke, tak jak by sie zetkneli przy wyprzedzaniu. Hehe, no bez kierowców to by była kicha do kwadratu :) ocierki pododaje, trochę kurzu również, oczywiście żeby zbytnio nie przebajerować. Szykuje się mocna stillka :) obserwowałem temat od początku i nie myślałem że w tak dobrą stronę pójdzie. Czekam na finalny obrazek! ps. Jak zrobiłeś ten teren przy drodze? Na displacement? Fajnie że zaczyna się podobać :) Tak jak mówisz, teren przy drodze to vray displacement mod - bez żadnych bajerów, zwykła tekstura skały w diffuse i jej wersja czarno biała do dispacementa. Nałożone na nieco powykrzywianą noisem, nieco ręcznie płaszczyznę.
rino Napisano 27 Styczeń 2015 Autor Napisano 27 Styczeń 2015 Już prawie koniec. Mam zamiar jeszcze nad tłem popracować, bo z tym ciągle jest coś nie tak.
Sebazx6r Napisano 27 Styczeń 2015 Napisano 27 Styczeń 2015 Super wygląda. Tło po prostu jest za ostre. Przydałaby się także perspektywa powietrzna. Przykład z googla:
STRZYG Napisano 27 Styczeń 2015 Napisano 27 Styczeń 2015 Elegancko! Mógłbyś się jeszcze pokusić o jakis malunek na masce tego czerwonego autka. Dodało by to charakteru....aż się prosi, taka duża powierzchnia EDIT: w sumie to najbardziej pasuje tam coś w stylu emblematu Punishera :D
DrRambo Napisano 27 Styczeń 2015 Napisano 27 Styczeń 2015 bardzo zacnie trochę nie pasuje mi to błoto i iskry błoto bo droga wygląda raczej na nieobłoconą, iskry bo trochę kiczowato wyglądają. jak w szybcy i wściekli :D a ja tu widzę doświadczonych kierowców z mistrzowskimi umiejętnościami wydaje mi się, że mustang jest za bardzo obrócony. fizyka by sugerowała, że przy takim przekręceniu powinien być bliżej barierki tło może trochę za mało ostre i nie wiem czy refleksy na autach nie są zbyt niebieskie jednakże co by nie było to bardzo mi się podoba, dlatego wyszukuje się tylu szczegółów i czepiam się tak mocno:D
maciek.m Napisano 27 Styczeń 2015 Napisano 27 Styczeń 2015 zgadzam sie z DrRambo bloto musi zniknac, auta ciut za niebieski zobacz na nie i na niebo. i miasto w oddali moze ciut mniejsze wtedy bedzie bardziej ostre, albo inne tlo znajdz, bo mam nadzieje ze to nie jest finalna wielkosc :) i jak dla mnie troche za duzo tego dymu za autami, albo za gesty. no i ten malunek na masce to nie glupi pomysl, z mapowaniem nie powinienes miec zadnego problemu
rino Napisano 1 Luty 2015 Autor Napisano 1 Luty 2015 Super wygląda. Tło po prostu jest za ostre. Przydałaby się także perspektywa powietrzna. Dzięki za uwagę, wrzuciłem zupełnie inne tło, w sumie teraz jest duuużo lepiej, przynajmniej tło tak bardzo nie odwraca uwagi od tego co się dzieje. Elegancko! Mógłbyś się jeszcze pokusić o jakis malunek na masce tego czerwonego autka. Dodało by to charakteru....aż się prosi, taka duża powierzchnia EDIT: w sumie to najbardziej pasuje tam coś w stylu emblematu Punishera :D Testowałem różnego rodzaju emblematy i ich główną wadą było to, że jak patrzyło się na obrazek to najbardziej przyciągały uwagę (widać maska faktycznie za dużo miejsca zajmuje :) Więc wybrałem takie które najbardziej się wpasowywały i nie odstawały tak mocno - przynajmniej maska nie zieje pustką :) bardzo zacnie trochę nie pasuje mi to błoto i iskry błoto bo droga wygląda raczej na nieobłoconą, iskry bo trochę kiczowato wyglądają. jak w szybcy i wściekli :D a ja tu widzę doświadczonych kierowców z mistrzowskimi umiejętnościami wydaje mi się, że mustang jest za bardzo obrócony. fizyka by sugerowała, że przy takim przekręceniu powinien być bliżej barierki tło może trochę za mało ostre i nie wiem czy refleksy na autach nie są zbyt niebieskie jednakże co by nie było to bardzo mi się podoba, dlatego wyszukuje się tylu szczegółów i czepiam się tak mocno:D Tak długo jak czepianie jest uzasadnione to jest mile widziane :) W sumie to trochę taki zamiar miałem żeby nieco tacy szybcy i wściekli wyszli, taki lekko przerysowany obrazek z dymem, kurzem i iskrami. Więc iskry zostają bo w jakiś dziwny pokręcony sposób mi się podobają, błoto jednak żeby nie przynosiło skojarzeń z błotnistą drogą nieco zdesaturowałem i zrobiłem mniej widoczne. Co do pozycji mustanga - ogólnie można mówić że się odbijają od siebie, że już wychodzą z tego driftu itp. ale w sumie sprowadzam to do tego że taka pozycja mi najbardziej pasuje, robiłem trochę testów ustawień samochodów względem siebie i te mi jakoś najbardziej odpowiada. A refleksy na autach faktycznie zbyt niebieskie - nieco zdjąłem. zgadzam sie z DrRambo bloto musi zniknac, auta ciut za niebieski zobacz na nie i na niebo. i miasto w oddali moze ciut mniejsze wtedy bedzie bardziej ostre, albo inne tlo znajdz, bo mam nadzieje ze to nie jest finalna wielkosc :) i jak dla mnie troche za duzo tego dymu za autami, albo za gesty. no i ten malunek na masce to nie glupi pomysl, z mapowaniem nie powinienes miec zadnego problemu Hehe, akurat dym to jeden z elementów które mi się najbardziej podobają :) Wiem że asfalotwa droga, ale jakoś dodaje uroku. Dodatkowo jeszcze w jednej z wersji lekko zmieniłem grading, sam nie wiem która wersja kolorsytyczna lepsza.
maciek.m Napisano 1 Luty 2015 Napisano 1 Luty 2015 Fakt duzo naszych uwag to kwestia gustu i wizji artystycznej, wiec traktuj je luzno. Ale bloto teraz przerodzilo sie w kurz i super. Dla mnie obrazek numer jeden super, troche cieplejszy przez co jest wiecej kolorow i taki rzywszy sie wydaje. Ja juz nie mam uwag, bardzo ladnie :)
Jakub Wydro Napisano 1 Luty 2015 Napisano 1 Luty 2015 Wersja z miastem jak dla mnie wygląda ciekawiej, dodaje całej scenie uroku. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem było by połączyć te dwa tła aby nadać miastu głębi ( jak wspomniał Sebazx6r, brakowało perspektywy powietrznej) ponieważ pierwotnie wygląda zbyt płasko. Tak to widzimy dwa auta gdzieś na jakiejś drodze w jakiś górach. Poza tym obrazek KOSA ps. Malowanie na pierwszym obrazu jest dużo lepsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się