Marcinos Napisano 25 Marzec 2018 Share Napisano 25 Marzec 2018 Witam. Od 10 -12 lat pracuje na 3ds max plus vray od jakiegos czasu też na corona render. Głównie zajmuję się wizualizacjami architektury (exteriory) oraz produkty. Obecnie pracuje w firmie architektonicznej i zabawie tam dłuższy czas (spokojna bezstresowa praca :)). Z racji tego, że pracuje na 3ds max firma co roku opłaca licencję za program plus render oraz forestpack z railclonem. Jakiś czas temu dostałem informacje, że firma chce kupić oprogramowanie w wersji box jednorazowo i nie ponosić corocznych wysokich kosztów. (Moje stanowisko jest jednoosobowe). Nie ukrywam, że jest mi to na rękę, ponieważ nauka programu na który bedzie mnie stac pozwoli mi dodatkowo zarabiać w domu. Na maxa mnie nie stac. Rozważam dwa programy: Blender plus cycles oraz Modo plus vray.Obydwa są w porządku. Blender ma naprawde przyjemny interfejs i obsługę, oraz zintegrowany render co dla mnie jest dużym plusem. Modo zaimponował mi narzędziami do modelowania w szczególności proceduralnymi (można robić rzeczy ala railclone) oraz możliwościami replikatorów. Do tego mam sprawdzony render vraya, którego znam. Wypowiedzcie się proszę, który z programów będzie lepszy w mojej pracy. 1. Który poradzi sobie lepiej przy większych scenach osiedli mieszkaniowych gdzie mamy kilkanascie, kilkadziesiąt budynków, rosliny, samochody itp. (gdzie są lepsze możliwości optymalizacji sceny)? 2. W jakim stopniu narzędzia do modelowania Blendera różnią się od tych w 3ds max albo modo? Czy sa lepsze? Gorsze? Mowa o modelach pod Subdivide typu części samochodowe, mechaniczne itp. 3. Przy renderach na cycles zakładam, że dużych scen nie zrobię na GPU, więc rozważam render na CPU. Czy ten render jest dużo wolniejszy od Vraya? Zauważyłem, że ma bardzo fajny denoise. Czy posiada odpowiedniki materiałów vraya jak Vray2Sided albo VrayMultiSubTex. Moj sprzet w pracy to AMD Ryzen 1800X plus GTX 1080 TI Mozliwośc wymiany procesora na mocniejszy. 4. Ukształtowanie terenu w maxie robię na patchach, co daje mi prosta kontrole krzywymi (często jest zmieniane przez architektów) W modo jest podobna możliwość. Czy w blenderze też są podobne narzędzia? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 25 Marzec 2018 Share Napisano 25 Marzec 2018 link do skróconej wersji nie działa ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 25 Marzec 2018 Share Napisano 25 Marzec 2018 Blendera sciagasz za darmoche i mozesz sobie poprobowac czy ci lezy czy nie. Nie jestem w stanie porownac Modo i Maxa do Blendera bo Modo pouzywalem chyba w dwoch projektach, Maxa nigdy a Blendera uzywam codziennie. Nikt tez ci nie pomoze w kwestii "ktore narzedzia do modelowania sa lepsze". Fan Blendera powie ze Blenderowe, fan Modo powie ze Modo jest najlepszy i tak dalej. Sciagnij sobie i sam zobacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 26 Marzec 2018 Share Napisano 26 Marzec 2018 Używałem obu programów i powiem że blender mi bardziej odpowiada. Zwłaszcza że ostatnio pojawiła się cała masa bardzo fajnych pluginów do modelowania. Takich jak hard opps, cuber, ice tools. Modo jest pewnie trochę szybszy niż blender ale to co mnie w tym sofcie wkurzyło to to że podobnie jak w maya nie można ustawić widoku ortograficznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benton Napisano 29 Marzec 2018 Share Napisano 29 Marzec 2018 W Modo jest ortogonalny, w lewym-górnym rogu viewportu jest taka żółta kropka, kliknij prawym i daj Split Quad. Albo jakiś inny Split, a usuwa się je opcją Delete. Żeby jeden z viewportów rozszerzyć na całe Modo naciskać zero na numerycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 30 Marzec 2018 Share Napisano 30 Marzec 2018 Siemka, Szczerze to tylko ze wzgledu na Vray'a polecilbym modo albo cineme4d. Cycles jest spoko, ale bedzie Ci brakowalo jakosci i jest za bardzo skomplikowany jesli chodzi o materialy. Jesli wezmiemy jakosc renderu i photorealizm to Maxwell to 100% to Vray 90-95% a Cycles 75-80%. I nie przeskoczysz chocby nie wiem co :) Jesli Ci nie zalezy na wypas jakosci to blender i cycles spoko. Do modelowania Blender super chociaz Modo to Modo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinos Napisano 31 Marzec 2018 Autor Share Napisano 31 Marzec 2018 Siemka,Szczerze to tylko ze wzgledu na Vray'a polecilbym modo albo cineme4d.Cycles jest spoko, ale bedzie Ci brakowalo jakosci i jest za bardzo skomplikowany jesli chodzi o materialy.Jesli wezmiemy jakosc renderu i photorealizm to Maxwell to 100% to Vray 90-95% a Cycles 75-80%.I nie przeskoczysz chocby nie wiem co :) Jesli Ci nie zalezy na wypas jakosci to blender i cycles spoko.Do modelowania Blender super chociaz Modo to Modo :)Zaskoczyło mnie to. Widziałem rendery robione na cycles i były świetne. Myślałem że ten silnik nie ma problemu z fotorealizmem. W czym problem z tą jakościa i fotorealizmem? Dlaczego tego nie idzie przeskoczyć? :) Czegoś mu brakuje? Za bardzo skomplikowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 2 Kwiecień 2018 Share Napisano 2 Kwiecień 2018 To prawda, materialy sa super ale nie tylko. Chodzi mi o "feeling". Jest po prostu duzo bardziej naturalny. No i z cyclesem troche zabawy typu Filmic https://www.blenderguru.com/tutorials/secret-ingredient-photorealismitp. najepiej samemu potestowac na jednej scenie. Najlepiej wez jedna scene testowa albo jakas swoja i zrob ten sam render w tych dwoch silnikach. Mozesz tez wrzucic przez maxwella zeby zobaczyc jak to powinno wygladac jakosciowo :) niestety dosc wolno.:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 2 Kwiecień 2018 Share Napisano 2 Kwiecień 2018 Filmic jest po prostu do wybrania w menu od bardzo dawna. Nie ma zadnej "zabawy". Wybierasz w menu i tyle. To co linkujesz jest z czasow kiedy Filmic sie pojawil i trzeba go bylo podmienic manualnie (btw w linku Ci sie "itp" dolaczylo. Poza tym co masz na mysli mowiac "itp" - konkretnie). Troche to tak jakby po wydaniu stabilnej 2.8 (w przyszlym roku pewnie) linkowac do testow z teraz i mowic ze "jakis ten Blender niedorobiony" :D. Roznica pomiedz Blenderem a innymi softami jest taka ze caly czas na bierzaco wiemy co sie dzieje, mamy dostep do codziennych buildow, mozna jak w przypadku Filmica nie czekac na oficjalne wydanie z fanfarami, czerwonym dywanem i prezesem przecinajacym wstege - mozna sprobowac od razu. Do czego - podobnie jak i @ptaszek - namawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 2 Kwiecień 2018 Share Napisano 2 Kwiecień 2018 Spoczko spoczko :) Ja akurat jestem fanem blendera. Jedyne czego mi brakuje to porzadnego zintegrowania V-Ray'a. Cycles po prostu jest slabszy i to widac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 2 Kwiecień 2018 Share Napisano 2 Kwiecień 2018 Ja jestem fanem ZBrusha ;) Co do cyclesa to nie wiem na ile cos wynika z jego konstrukcji a na ile z umiejetnosci renderujacego. Pamietam jak mialem okazje sie pobawic KeyShotem i trzema klikami dostalem genialny renderek, zero szumu. Ale jak wszedlem glebiej w temat to sie poczulem jakbym mial rece zwiazane.. Jak chcialem zrobic cos wiecej niz model czegos na stole to wrocilem do Blendka. Sporo jest fajnych rendererow ale ich ceny mnie skutecznie odstraszaja. A juz dawno nauczylem sie kalkulowac co mi sie oplaca. Bo jesli moge sprzedac render na darmowym cyclesie to po cholere mam inwestowac ciezkie pieniadze w inny? Nie oszukujmy sie - render lazienki nie otworzy nam drzwi do galerii. To zadna sztuka - to rzemieslniczy wyrob. Wiec jesli nie planujesz zachwycic swiata kolejnym kanciastym domkiem w lesie a po prostu chcesz miec narzedzie do zrobienia calkiem przyzwoitej wizki - to jakbym nie liczyl Blender wygrywa finansowe starcie. A da sie zrobic na prawde super renderki w Blenderze. Ale tak, koniec koncow to wszystko zalezy od tego w czym sie lepiej czujemy. Pozytyw jest taki ze Blenderka mamy zawsze legalnie do sprawdzenia bez grzebania sie w torrentach ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drakul Napisano 3 Kwiecień 2018 Share Napisano 3 Kwiecień 2018 ptaszek, a widziales interiory z evermotion spod cyclesa i porownywales je z tymi vray z maxa? jest watek na BA. szczerze mówiąc tylko 1 obrazek bardziej mi się podobał z vraya :) ii.. spod cyclesa bez post pro, a z vraya z post pro robione wizki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 6 Kwiecień 2018 Share Napisano 6 Kwiecień 2018 Siema :) Zgadzam sie, i wilee razy probowalem sobie udowodnic ze cycles jest rownie dobry jak vray.. Dochodzilem do momentu ze udalo mi sie odtworzyc jakosc Vraya. Ale zawsze trzeba bylo kombinowac. Tutaj przyklad.: Carpaint material na shader ballu w Vrayu (scaned material) https://dl.dropbox.com/s/swrbgnhyiihs34f/scanned_carpaint_blue.png?dl=0 i tutaj odtworzenie w Cyclesie https://dl.dropbox.com/s/v0iudu0ge68f2v4/0carpaint_cycles_v07.png?dl=0 Jest prawie rownie dorbrze jak w vrayu ale przy malych zrodlach swiatlo cycles wolno czysci noise. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vaticinator Napisano 6 Kwiecień 2018 Share Napisano 6 Kwiecień 2018 Proponuję challenge na odwzorowanie w cycles materiału vraya ze sceny ptaszka ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matiuss Napisano 7 Kwiecień 2018 Share Napisano 7 Kwiecień 2018 Ja na twoim miejscu wybrał bym Blendera, jeżeli Cię nie odrzuca (tak jak mnie)i dobrze Ci się w nim modeluje to masz darmowy program :) Ja akurat używam modo ze względu na to, że blender całkowicie mi nie przypadł do gustu i nie mogłem się z nim oswoić :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qnaman Napisano 8 Kwiecień 2018 Share Napisano 8 Kwiecień 2018 Blender z cycles jest świetny i myślę, że da się w nim odtworzyć wszystkie efekty, ale stworzenie porządanego materiału jest czasami tak samo skomplikowane i czasochłonne, jak stworzenie całego modelu. Tutoriale sa bardzo ważne. Bez tutoriali nie byłbym w stanie wpaść na to jak używać systemu node by stworzyć materiał lakieru albo ceramik, która mieni się kilkoma kolorami zależnie od kąta patrzenia. Czy nawet materiał głupiej butelki wody - gdzie plastik częściowo zachowuje się jak szkło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 4 Maj 2018 Share Napisano 4 Maj 2018 Chciałem tylko nieśmiało zauważyć dwie rzeczy. Po pierwsze w ostatnich wersjach Blendera doszedł shader Principled, który wiele rzeczy załatwia automatycznie (chociażby Fresnel), tylko trzeba poznać jego funkcje. Ale generalnie bardzo upraszcza wiele rzeczy (jeden potężny shader do wszelkiego rodzaju materiałów). Tu fajny tutek na jego temat: I druga sprawa - W nowej wersji Blendera będzie nowy silnik renderujący - Eevee, który może zrobić małą rewolucję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 5 Maj 2018 Share Napisano 5 Maj 2018 Cycles sobie jakoś radzi. Zobaczymy, co pokaże Eevee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się