Skocz do zawartości

Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

Maya i Max sa industry standard bo one moze i sa problematyczne ale SA. Sa tu i teraz. Umozliwiaja zrobienie czegos DZIS a nie kiedys, niedlugo, moze, zobaczycie, w przyszlosci, juz zaczeli, juz za chwile, juz prawie, jeszcze tylko, jak sie uda, jak dodadza, jak zadziala, jak dopracuja.

Maya juz ktorys update z rzedu poprawia wydajnosc. Nikt tam sie nie zachwyca, tak sobie to przechodzi w zasadzie bez wiekszego echa. A pozniej znowu bedzie ze "no robilbym w sofcie X gdyby tylko wydajnosc byla lepsza" 😄  I tak w kolo Macieju. W skrocie - jakby inne softy byly lepsze i tansze teraz to bylyby standardem. A nie sa bo przy wszystkich ich zaletach sa gorsze i albo drozsze albo jak Blender "wiecznie przyszlosciowo-rozwojowe i jeszcze zobaczycie za chwile".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo! To się nazywa porządna inżynieria. A co sądzicie o tym że może Houdini zastąpi w przyszłości Maye. Teoretyzuję teraz, że Maya będzie już tak posklejanym Frankensztajnem, że nikt ani nic nie będzie w stanie jej ani przepisać ani naprawić. Konkurencja wprowadzi coraz nowocześniejsze rozwiązania do zarządzania wielkimi scenami i firmy zaczną się naturalnie przerzucać na optymalniejsze rozwiązania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, Skyrush said:

ta, składam scenę właśnie i jak z jajkiem trzeba się obchodzić. Zapisujesz plik i nagle 15 mash networków znika tak o xD i jak otworzysz plik to ni ma scatteru... Wszystko trzeba powoli robić poczekać 2 razy bo coś liczy i nie wiesz co, bo jak klikniesz za szybko to wyskakuje okienko “A software problem has caused Autodesk Maya to close unexpectedly”
Jeszcze w wiadomościach im pisałem że "super stabilny soft wcale się nie wywala i dobrze robią, dobrze wszystko" xD ale już mi się nie chce.
Ten soft, jak i max jest tylko industry standard, bo houdini jest za drogi, a blender nie obsługuje silników takich jak jak arnold, rs, czy vray i nie można na farmę tego wrzucić...
Taka norma dzienna mayi to ~10 crashów w ciągu dnia przy spokojnej pracy, jest stabilnie

a w C:\Users\username\Documents\maya\projects\default\scenes  patrzyłeś? bo tam czasami zapisuje

Mash to taki "unreliable" odpad, że najlepiej go nie używać bo to loteria, nawet 2-3 nody potrafi działać różnie jak im się zachce albo się psuć bez wyraźnego powodu. Duplikowanie networku to nigdy poprawnie nie działa bo zawsze się cos pokaszani a np dodanie tego samego influence object do dwóch networków to już ponad siły tego wspaniałego systemu i trzeba robić oddzielnie i dodatkowy "rig" to manipulowania kilkoma na raz 🙂

Ale na dużo prostych rzeczach potrafi się wywalić, booleany na 2 boxach już pokazywałem kilka postów wyżej, ale np modelujesz, dodać kilak krawędzi cut toolem czy coś ale potem chcesz cofnąć i geometria wybuchnie i już nie możesz tego cofnąć żaden sposób, model rozwalony i musisz wracać do poprzedniego zapisanego 🙂 

BKPDfzV.png

 

7 hours ago, Skyrush said:

można tez zapisywać kolejne iteracje scen żeby sobie wrócić jak coś się z plikiem stanie, ale jak plik waży 1GB, 5, 10, albo 30 GB i co zaraz robi ci się 1TB danych, a ssd nie jest z gumy. W Hudym np meshe nie są zapisywane w pliku i scena waży 2MB xD tak samo w clarisse. Wszystko masz czytane z dysku podczas renderu.

można

ale

Bo możesz sobie cały dzień pracować i zapisywać kolejne sceny ale gdzieś na samym początku coś się majce nie spodobało i pomieszało i sceny które zapisujesz nie są kompletne np wszystkie materiały w scenie wylatują a geoemtria jest bez przypisanych shaderów. Gdy masz większą scenę i otwierasz ją następnego dnia to jest zawał i gniew a potem szaleńcze otwieranie pozostałych scen i autozapisów a potem rezygnacja, akceptacja i utracenie ostatniej resztki wiary w ten soft mimo, że byłeś już absolutnie przekonany, że już dano straciłeś cała wiatę.

2BtV2ux.png

ztvOnBx.png

 

MKz5ilr.jpg

 

Albo otwierasz scenę z postaciami a tam część meshy nagle jest zoffsetowanych, skining gdzieś rozwalony, contrainy nie działają jak powinny, cześć materiałów nie jest przypisanych do obiektów 

3EO62jD.png

SVRVGNj.png

EWW1NIA.png

 

Ale majka jest królem aniamcji i w tej dziedzinie błyszczy

także maya 😄

VwfzPvj.png

WjKF0J3.jpg

 

Albo w ogóle maya już sama nie wie co się dzieje i tylko wywali pusty błąd w stylu "wiesz co? domyśl się" i uj! 🙂

jaNmqGa.png

3X29Oft.jpg

jjjBBhI.jpg

 

Z mojego doświadczenia z mayą jest dokładnie tak samo jak z kobietą w długoletnim związku. Na początku jest miło ale lata mijają i już nawet na swoje własne urodziny masz nieco inne marzenia i fantazję. Już nie myślisz o miło spędzonym czasie we dwoje, jakieś spełnianie swoich fantazji erotycznych tylko gdy cię zapyta co byś chciał to bez chwili namysłu i szybko odpowiadasz zgodnie z prawdą i największym swoim pragnieniem "W tym wyjątkowym dla mnie dniu, jedynym w roku, a wiesz, że już od bardzo dawna o nic cię nie proszę bo szkoda moich słów, to choć tej jeden raz, tylko w tym dniu, tak dla odmiany, choć raz w życiu Weź mnie nie wkurwiaj!
- taki uj! nie ma i nie będzie
🙂

 

Edytowane przez Destroyer
  • kekw 4
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no miałem raz takie cyrki z meshem i wystarczyło wyczyścić historie, ale na rigu to nie zadziała, to i tak by nic nie dało 

1 godzinę temu, gryzon napisał:

A co sądzicie o tym że może Houdini zastąpi w przyszłości Maye.

Oby jak najszybciej 🙂  ale softu idealnego niestety nie ma ;(

1 godzinę temu, gryzon napisał:

Konkurencja wprowadzi coraz nowocześniejsze rozwiązania do zarządzania wielkimi scenami i firmy zaczną się naturalnie przerzucać na optymalniejsze rozwiązania

niektóre firmy na zachodzie (francja/uk) mają hudego jako main soft do wszystkiego oprócz modelowania nieproceduralnego, rigu i animacji bo tutaj maya jeszcze daje rade, chodziarz jak widać na powyższych obrazkach to nie zawsze xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Skyrush said:

wystarczyło wyczyścić historie

Czyszczenie historii to ja już mam jako pamięć mięśniową wyrobiony nawyk i tak jak szybki zapis robię czasem kilka razy pod rząd tak dla pewności 🙂 W większości moich przypadków to nie w tym był problem a czasem historia jest jednak potrzebna 🙂 Tak czy tak to by nic nie dało 🙂

W majce nadal jest wygodniej poukładać scenę, coś na szybko zmodyfikować, złapać 50 obiektów i przesunąć dla wszystkich wertexy czy uvałki, w hudym to już takie zabiegi są bardziej karkołomne ale do skłądanai dużych scen hudy chyba jednak lepszy i bardziej uporządkowany i przewidywalny. Ale zabiera trochę tej kreatywnej wolności na rzecz programistycznego uporządkowania. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Destroyer napisał:

Czyszczenie historii to ja już mam jako pamięć mięśniową wyrobiony nawyk

Chyba przeglądarki 😏

 

2 godziny temu, gryzon napisał:

eoretyzuję teraz, że Maya będzie już tak posklejanym Frankensztajnem, że nikt ani nic nie będzie w stanie jej ani przepisać ani naprawić. Konkurencja wprowadzi coraz nowocześniejsze rozwiązania do zarządzania wielkimi scenami i firmy zaczną się naturalnie przerzucać na optymalniejsze rozwiązania. 

Z ZBrushem tak chyba będzie w końcu. 

 

Może ktoś kto pracuje w większym studio się wypowie, jak to w pipelinie się wpisują te całe błędy i bugi, crashe itp? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to zabawne jest - jak Maya ma addony to jest "Frankensteinem" a jak Blender nie moze sie juz chyba odpalic bez addona 😄 to  jest super przyszlosciowo i zaraz obejmie wladanie nad swiatem 3D!

Wszystkie softy maja addony, pluginy, skrypty. Same "Frankensteiny", panie (a w zasadzie "potwory Frankensteina" bo sam Victor Frankenstein to byl naukowiec co tego potwora stworzyl). Jest jakas psycha z tym ze co by Autodesk nie zrobil to jest krytykowane pod niebiosa a wszystkim obok przechodzi to na sucho.

Wyszlo Indie to kazdy producent wizualizacji butelek z nalepka, za ktore bierze $5 na Fiverr, narzekal na ograniczenie do $100k na rok. Bo mu to kurna strasznie zagraza i uniemozliwia rozwiniecie skrzydel...

Teraz jak sa tokeny od juz chyba roku czy dluzej - dalej narzekac ze zlodzieje Autodeskowi, scamerzy i juz ci wymyslac wszystkie mozliwe scenariusze gdzie tokeny sa bez sensu. Ale bron Boze nie wolno wspomniec zadnej sytuacji gdzie tokeny sie przydaja 😄

Bifrost ma zajebiste mozliwosci ale zle bo to trudne jest i w ogole po co jak jest Houdini i meh. Blender wypusci dwa geometry nody - wow, rewolucja i wszyscy nagle proceduralnie robia kreatory tych butelek na Fiverr za $5.

Maya za droga wiec Autodesk zly - Houdini duzo drozszy ale Houdini dobry bo tak na miescie mowia ze dobry to musi byc dobry jak mowia, bo jakby byl zly to by nie mowili.

Taka kurna moda na narzekanie na Autodesk - tak jakby te wszystkie firmy mialy noz na gardle i nie mogly sie przesiasc na inny soft. "Ale ty nie rozumiesz, bo zmienic pipeline to jest duzo roboty i koszta sa!". A, czyli lepiej pracowac caly czas na sofcie ktory CALY CZAS nie dziala i CALY CZAS sie wywala i w ogole cokolwiek by nie ruszyc na nim to sie wypieprza a te wszystkie inne softy takie zajebiste sa..?

Z jednej strony oczywiscie jest masa pierdol w Mayi wkurzajacych i pewnie im wiecej w niej robisz tym wiecej pierdol znajdujesz i masz wrazenie ze jest gowniana. Tez mi kiedys mesha rozwalilo, tez mi tekstur nie wyswietla itd. DUZO mniej mi sie wywala teraz - mam otwarty projekt czesto przez 5-6 dni bo tylko usypiam kompa i wszystko dziala... Na poczatku mialem crash co 15 minut i zachodzilem w glowe jak do cholery ludzie cos robia na tym a Blender wydawal mi sie ultra stabilny w porownaniu. Teraz sie nauczylem ze historia, ze zapisywac i ni hu hu bym nie wrocil do Blendera.

Wszystko ma swoje slabe strony. I tak jak powiewem swiezosci jest moc sobie ponarzekac na soft ktorego uzywasz, zamiast jak w Blenderze chwalic WSZYSTKO i cieszyc sie jak Indianin z paciorkow z byle g...wna, to znowu wsrod ludzi uzywajacych Mayi jest trend przesadzania w druga strone. NIC sie nie da, WSZYSTKO zbugowane, WSZYSTKO sie sypie, rzeznia jest taka ze szok 😄 No a AZ TAK zle nie jest po prostu. Problemy sa jak wszedzie. Te inne programy wygladaja nam tym lepiej i stabilniej im mniej ich uzywamy. Trawa u sasiada zawsze bardziej zielona...

Po premierze nastepnej wersji Hudego dobrze jest nastroszyc piorka na forach i powiedziec cos w stylu "no, trzeba sie temu przyjrzec" czy cos. Ale koniec koncow jakos wielu sie nie przesiada. O Blenderze to nawet nie wspominam bo tez to juz jest taka konwencja, ze jak wychodzi nowa wersja to w dobrym tonie jest postnac "Jeszcze dokoncze jeden projekt i dam szanse Blenderowi bo juz mam dosc tej Mayi a to wyglada super!".

I tak latka leca 😉 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tan moda na narzekanie, krytyka nie jest tutaj na miejscu ale jest konieczna i choćby taki news sped 3 dni gdie nordyckie stowarzyszenie architektów co pewnie na fiverze za 5$ wieżowce projektują żąda od autodeski lepszej wartości swoich softów a to nei pierwszy raz takie oficjalne stanowiska firm🙂 

https://aecmag.com/bim/nordic-architectural-associations-demand-better-value-from-autodesk/

Ja to bym chciał żeby po prostu, tak po ludzku z grubsza działała tak jak powinna i żeby się dało z niej sensownie korzystać 🙂

btw why maya i black in movie above?
Because it doesn't work 😄

 

-

Błąd z teraz, mam obiekt, robię 3 klucze w transformacji i daje motion trail żeby zrobić ładny łuk w viewporcie za pomocą uchwytów. Ciągnę za tangent i nic nie mogę zmienić, przesuwam klucz w przestrzeni przesuwa się cały motion trail.  Więc ustawiam to w curve editorze. Robię klucze w drugim obiekcie i do niego motion trail ot choćby po to żeby widzieć w oknei jak wygląd krzywa ruchu, teraz mogę przesuwać klucze ale tengent nie mogę zmieniać, zaznaczam pierwszy motion trail i teraz w nim też już można poprawnie przesuwać klucze w przestrzeni. What the fuck is going on here! 

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedzialem ze projektuje wiezowce w Mayi 😮  Ow, wait... 😉

Chyba ze dzialamy na zasadzie "ale z tamtym jest zle to z tym tez!". Jak to szlo?

"If a man builds a thousand bridges and sucks one dick, they don't call him a bridge-builder... they call him a cocksucker."

Moze i w Mayi sie produkuje tysiace kapitalnych rzeczy - ale za to JAK CIEZKO sie je produkuje!

I tak ma byc i tak trzymac!

(Napisalbym zebys moze w Blenderze sprobowal, ale byloby to czysta zlosliwoscia 😄 W sumie to napisalem.. Ale bez zlosliwosci - to taki zart tylko. W Blenderze zrob jak wyjdzie Blender 4. Wtedy na pewno juz bedzie zajebisty.)

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, Nezumi said:

Chyba ze dzialamy na zasadzie "ale z tamtym jest zle to z tym tez!". Jak to szlo?

Idąc tym tokiem rozumowania to złodziej nie jest złodziejem o mnie nie okradł 😄 

W ogóle to dlaczego tylko my tutaj prowadzimy odwrócony softwarowy flame war i nnikt za bardzo nie chce się przyłączyć do narzekania tylko dwóch schorowanych starców się potyka kto ma gorzej i gorszy program 🙂Powinniśmy założyć jakąś grupę albo zespół i mam już nawet dobrą i chwytliwą nazwę: "Age Against Machines" 😄 

  • kekw 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Destroyer napisał:

Błąd z teraz, mam obiekt, robię 3 klucze w transformacji i daje motion trail żeby zrobić ładny łuk w viewporcie za pomocą uchwytów. Ciągnę za tangent i nic nie mogę zmienić, przesuwam klucz w przestrzeni przesuwa się cały motion trail.  Więc ustawiam to w curve editorze. Robię klucze w drugim obiekcie i do niego motion trail ot choćby po to żeby widzieć w oknei jak wygląd krzywa ruchu, teraz mogę przesuwać klucze ale tengent nie mogę zmieniać, zaznaczam pierwszy motion trail i teraz w nim też już można poprawnie przesuwać klucze w przestrzeni. What the fuck is going on here! 

Te doświadczenia z jakimiś dziwnymi błędami w Maya które opisywałeś wcześniej i teraz znowu przytaczasz, jeżą mi włosy na grzbiecie. Po prostu nie wróży to nic dobrego, wygląda jak by w tym programie był jakiś straszny bałagan. Historia w Maya to jest chyba tylko po to by ją systematycznie kasować, ja nie mogę z niej sensownie korzystać. Dostarcza mi ona nieustannych crashów. W XSI historię miałem wielopoziomową pogrupowaną na Secondary Shape, Animation Construction, Shape Modeling, Modeling. Przełączanie tych trybów wyświetlało w viewporcie konkretny strumień historii, genialnie to działało i bardzo mi pomagało w pracy. Można było łatwo coś w historii edytować i to miało relacyjny wpływ na resztę. A teraz w Maya klikam ciągle czyszczenie historii  by zaraz mi się coś nie wywaliło i w myślach mam zgrzyt czemu to wszystko jest tak spier........

Krytyka jest właściwa i słuszna, należy ich upominać, bo moim zdaniem nie wywiązują się wystarczająco dobrze ze swojej funkcji wydawcy/developera tego softu. 

 

 

Edytowane przez gryzon
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, RaVirr said:

Mogę coś o photoshopie?

Dawaj. Co prawda od dawna zastapilem go Affinity Photo, ale wciaz troche pamietam dlaczego go zastapilem 😄

@gryzonEh nawet nic nie mow o XSI... To se ne wrati. 😞 Ale co do Mayi to autentyk - na poczatku mialem te legendarne crashe co chwile. MINIMUM raz na godzine. A teraz nic. No, prawie nic 😉  Nie wiecej niz inne softy. A robie w Mayi wiecej niz na poczatku. Nie smiem twierdzic, ze Maya sie nie crashuje bo na pewno to bylaby nieprawda ale nie jest tez tak ze co ruszysz myszka to musisz historie czyscic. Wrecz mam wrazenie, ze jedyny raz kiedy spieprzyla mi siate nieodwracalnie i trafil mnie szlag niemal bo to byl jedyny save - mialo to miejsce kiedy co dwie-trzy operacje czyscilem historie. Moze trzeba tak nie za czesto ale i nie za rzadko czyscic  🤣 Ying-yang, strona ciemna-strona jasna, feng-shui etc. Nie wiem, ale nie crashuje mi tak czesto.

Zeby nie bylo sucho to tak wrzuce tu bo czemu nie - podczas gdy wszyscy jaraja sie geometry nodes koles robi calkiem spoko tutoriale do Bifrosta. Zapiernicza jak dziki ale jak przestudiowac sobie na powoli to mozna sie sporo nauczyc. Szkoda ze tak niewiele jest materialow do nauki Bifrosta. Cos tam jest ale nie za duzo a potencjal tego jest ogromny:

Taki losowy filmik, na kanale ma sporo ciekawych rzeczy do Bifrosta:

Troche malo narzeka na to jaka Maya jest beznadziejna, ale moze potrzebuje troche czasu 😛😉

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Skyrush dział hardware byłby lepszy na rozmowy sprzętowe 🙂 

 

 

--

Krita idzie drogą blendera a Intel jest pierwszym złotym korporacyjnym patronem wykładającym 30,000$ rocznie na rozwój softu! 🙂 Super informacja i oby był boost w rozwoju i kolejne firmy żeby dołączały 🙂 
Jeszcze gdyby Inkscape też się tak wybił i postawił mocno na "performacnję" i lepszy UX to by było złoto 🙂 

https://krita.org/en/item/intel-becomes-first-krita-development-fund-corporate-gold-patron/

https://fund.krita.org/

2021-development-fund.png

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, Destroyer said:

Urender w mayi, tak powinien wyglądać zwykłe viewport, ale te tuby światła screen space to tak średnio dają radę w ruchu

Tachnical Alpha. To jak pokazac szkic klientowi a ten na to "nie tak to sobie wyobrazalem" majac na mysli finalna wersje 😉 

Osobiscie bardziej mnie interesuje natywna wersja fajnego viewportu w stylu tej autodeskowej Aurory. Mam nadzieje ze to wejdzie koniec koncow do Mayi tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minutes ago, Nezumi said:

Tachnical Alpha. To jak pokazac szkic klientowi a ten na to "nie tak to sobie wyobrazalem" majac na mysli finalna wersje 😉 

Osobiscie bardziej mnie interesuje natywna wersja fajnego viewportu w stylu tej autodeskowej Aurory. Mam nadzieje ze to wejdzie koniec koncow do Mayi tez.

Alpha Alphą ale jeśli to jest screen space to duże lepiej nie będzie 🙂 Tak czy inaczej i tak wygląda super i takie cos powinno być dawno i działać z arnoldem czy redshiftem bo to najpewniej będzie wymagało odrębnych materiałów, świateł i całego setupu sceny a jednocześnie nie da tego co zwykły render i będzie miało większe ograniczenia i niższy sufit możliwości. No ale lepiej mieć więcej możliwości i narzędzi niż mniej bo na idealne rozwiązanie pewnie nikt za życia sienie doczeka 🙂 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Destroyer said:

takie cos powinno być dawno i działać z arnoldem

Najbardziej mnie w Mayi rozwala to, ze viewport nie pokazuje materialow choc zblizonych do Arnolda tylko czesto to jest czarny blob po prostu. WTF 😄 W weekend wrzucilem svg i mam kolor jaki byl na wektorach. OK, spoko. Ale chcialem go zmienic. Na renderze jest jak powinno a w viewporcie ma dalej kolor z jakim sie zaimportowal 😄  Nie rozumiem. Jeszcze jedna fajna rzecz niezwiazana z renderowaniem ale za to zwiazana z narzekaniem 😉 - wpisuje sobie wartosc obrotu, zatwierdzam enterem, chce dac keyframe'a a tu okazuje sie, ze to pole z wartoscia jest dalej aktywne i zamiast wstawiac keyframe to kasuje co tam bylo i wpisuje "E"... Bo normalny enter zatwierdza wpisana wartosc, ale juz enter z alfanumerycznej nie... Acha.
To jeszcze jeden motyw, ktory mnie kosztowal godzine szukania - pojedyncza klatka bez problemu renderuje sie z alpha channelem do PNG. Ale jak renderujesz sekwencje to juz nie - musisz uzyc TIFFa na przyklad. Dlaczego? Dowiedzialem sie tego po wyrenderowaniu 96 klatek.

Wciaz bym nie wrocil do Blendera 🤣

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

images?q=tbn:ANd9GcSxjTSd_3pJxdr88_oPmWCSp8BGE2bBbQ6Dow&usqp=CAU@Nezumi Gdzieś w starożytnym tekście, w opasłym tomie o potworach i czarach, znalazłem taka definicję:
NEZUMI - rodzaj: człeko-duch 😈
Opis: Jest godny i poważny, ze srogim skilem, lecz Blendera niecierpiący, niczym wampir przed czosnkiem po nim parskający. Gromi on Blendera słowem i czynem, bo duch starożytnego MAYa go posiąćwszy, podsyca nienawiść do brata swego biedniejszego Blendera. Bo te dychy z ojców różnych pochodzą, lecz matką im piękna 3D Renderomira, kochająca ich po równo piękna niewiasta, z dużym czerwonym guzikiem na licu swoim.
Spotykając NEZUMa niechęć wyrażaj do brata Jego, a on cię starożytnym błogosławieństwem obdarzywszy i kopa w D..ę nie sprzedawszy, pozdrowi cię szczerze, złorzecząc Blenderowi i akolitom zwanym przez niego Open-surrow-cowcom nieczystym 😉 
Występuje: NEZUM jako pół człowiek i pół duch często w domenach cyfrowych się objawia, fora i Facebook to Siedliszcza jego. W formie człowieka można go spotkać przy komputerach ze srogą karta graficzną. 
Rady jak wypędzić NEZUMa - po pierwsze na drzwiach naklej znak świętego Blendera, co dzień skrapiaj potem próg najwyższego powiernika Ton'a Roosendaala. Jeśli nie posiadasz potu Ton'a, to kubek w kształcie znaku Blendera wyrzeźbiwszy, wypal go w ogniu 20 smoków, po czym nalawszy do niego źródlanej wody, oblej się w twarz. Roztwór zetrzyj ręczniczkiem papierowym, po czym wysmaruj nim próg swój starannie, a NEZUM i jego akolici już proga twego nie przekroczą.

  • kekw 7
  • Wow 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tylko z ta sroga karta graficzna to jakies przeklamanie sie wkradlo niestety... Chyba ze sroga w znaczeniu "bardzo stara" czy cos...

Swoja droga ciekawe - przez caly post narzekam na Maye a na koncu tylko wspomnialem zartem Blendera a tu taka reakcja... Czyzbys nalezal do tej sekty @Mortom ? Z tego mozna wyjsc, na prawde! 😉

 

 

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi Dla mnie już za późno mój drogi, ale miło wiedzieć że ktoś się wydarł ze szponów pomarańczowego wiru 🙂 

Gdybym miał za niego płacić, to srogo bym tu się wyżył, ale jak jest za free, to żalę się w samotności sam do siebie 🙂 Soft jest mocno pokiereszowany i działa miejscami jak Januszowy "jeszcze dobry" mercedes z 1989 roku - śmierdzi jak odpali, ale mimo wszystko nadal się toczy 😉 Nie chciałbym napisać posta na 2 strony i nie będę was nudził 😉 

P.S.
Znalazłem zastosowanie dla AI - oto "render" Renderomiry 3D 😄 
Renderomira.png.92d31f57db6e485b30b78509e00d686e.png

No?? I jak moja czerwona piękność? Pewnie was teraz zazdrość zjada?! 😄 
 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mortom napisał:

images?q=tbn:ANd9GcSxjTSd_3pJxdr88_oPmWCSp8BGE2bBbQ6Dow&usqp=CAU@Nezumi Gdzieś w starożytnym tekście, w opasłym tomie o potworach i czarach, znalazłem taka definicję:
NEZUMI - rodzaj: człeko-duch 😈
Opis: Jest godny i poważny, ze srogim skilem, lecz Blendera niecierpiący, niczym wampir przed czosnkiem po nim parskający. Gromi on Blendera słowem i czynem, bo duch starożytnego MAYa go posiąćwszy, podsyca nienawiść do brata swego biedniejszego Blendera. Bo te dychy z ojców różnych pochodzą, lecz matką im piękna 3D Renderomira, kochająca ich po równo piękna niewiasta, z dużym czerwonym guzikiem na licu swoim.
Spotykając NEZUMa niechęć wyrażaj do brata Jego, a on cię starożytnym błogosławieństwem obdarzywszy i kopa w D..ę nie sprzedawszy, pozdrowi cię szczerze, złorzecząc Blenderowi i akolitom zwanym przez niego Open-surrow-cowcom nieczystym 😉 
Występuje: NEZUM jako pół człowiek i pół duch często w domenach cyfrowych się objawia, fora i Facebook to Siedliszcza jego. W formie człowieka można go spotkać przy komputerach ze srogą karta graficzną. 
Rady jak wypędzić NEZUMa - po pierwsze na drzwiach naklej znak świętego Blendera, co dzień skrapiaj potem próg najwyższego powiernika Ton'a Roosendaala. Jeśli nie posiadasz potu Ton'a, to kubek w kształcie znaku Blendera wyrzeźbiwszy, wypal go w ogniu 20 smoków, po czym nalawszy do niego źródlanej wody, oblej się w twarz. Roztwór zetrzyj ręczniczkiem papierowym, po czym wysmaruj nim próg swój starannie, a NEZUM i jego akolici już proga twego nie przekroczą.

Jebłem ze śmiechu 🤣

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mortom piękny opis 😄 

@Nezumi teraz musisz zmienić avatar na ten z posta, całkiem nieźle pasuje do niespokojnego ducha 🙂

Poza tym ta wstawka o blenderze przy każdej okazji to kojarzy mi się z Januszem Korwin-Mikke i jego tekst zamykający niemal każdą wypowiedź hołdując rzymskim tradycjom wypowiedzi Kato Starszego "A poza tym sądzę, że Unia Europejska powinna zostać zniszczona" 😉

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • Sad 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, triget napisał:

Jak tam nowe updaty 3ds Max? Coś tam się w ogóle zmienia? Niby jestem dodany do beta testów i mogę pobierać wersje testowe, ale z tego co widzę to jest to ciągłe "doklejanie" czegoś do tego ulepu jakim jest max.

Ja tam nie znam nikogo kto miałby najnowszego maxa 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, michalo napisał:

Ja tam nie znam nikogo kto miałby najnowszego maxa 😉

Niestety "w pracy" używam 2018 i nie zanosi się na szybki update, ale zastanawiam się tak z ciekawości czy coś się zmieniło w nowszych wersjach. Raz zapłaciłem za indie na rok i sobie coś tam robiłem, ale zgubiło mnie to, że odpaliłem Blendera i się w nim zakochałem xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, triget said:

Niestety "w pracy" używam 2018 i nie zanosi się na szybki update, ale zastanawiam się tak z ciekawości czy coś się zmieniło w nowszych wersjach. Raz zapłaciłem za indie na rok i sobie coś tam robiłem, ale zgubiło mnie to, że odpaliłem Blendera i się w nim zakochałem xD

Tu masz listę nowości w roadmapie, kilka rzeczy wygląda na przydatne  

https://makeanything.autodesk.com/3dsmax

 

  • bogactwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@triget Jako konwertyta z MAXa 2015 (bo taki był ostatni jakim dysponowałem) powiem że niemal każdy soft był już lepszy jak ja jeszcze na 2015 siedziałem 🙂 MODO na jakiś czas spokojnie zastąpił mi MAXa, co mnie przekonało do MODO? MeshFusion - jak na tamte czasy TO było COŚ! (przynajmniej dlamnie) Takie połączenie CADa z Polymodelingiem 😄 Ciekawe czy jeszcze rozwijają ta technologie? 🤔
A potem przeszedłem na pomarańczową stronę szachownicy 😄

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem kiedyś nad Modo i co mnie odrzuciło? To, że nie było wyrównywania vertexów względem XYZ (takiego przycisku). Wiem, że to się głupie wydaje, ale wtedy tak na to patrzyłem 😃

xyz.jpg

 

Z innej beczki. Dostałem takie info dzisiaj: vray.png.37e8e40e5a2e26d4a66536d739ec5ee8.png

No to ja pokusiłem się i sprawdziłem co tam zmienili na tym gitcie:zmiany.jpg.cc938e8328b0bca75065f36d8a719748.jpg

😄😄

Edytowane przez triget
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, triget said:

Myślałem kiedyś nad Modo i co mnie odrzuciło? To, że nie było wyrównywania vertexów względem XYZ (takiego przycisku). Wiem, że to się głupie wydaje, ale wtedy tak na to patrzyłem

Korzystałem z modo lata temu od pierwszej wersja 101 i był taki przycisk tylko musaiłeś sobie to skryptem zrobić a wtedy skryptów do modo było dużo w sieci, nie tyle co wtedy do mayi ale można było przebierać jak w ulęgałkach 🙂 

Minusem takiego vraya jest to żę musisz oddzielnie kupować dla każdego softu w redshifcie jak kupujesz  to masz do wszystkiego do czego wypuścili co może być plusem. A jak widać pracę nad wersja dla blendera idą jak burza 😛 

 

3 hours ago, triget said:

Pytanie czy są to rzeczy, za które warto jest płacić chore pieniądze. 

~1500 za indyka to nie tak dużo a czy warto to każdy musi sobie sam odpowiedzieć a głównym wyznacznikiem jest ot czy na siebie zarabia z nawiązką czy trzeba dokładać 🙂 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiedziałem gdzie to pacnąć, więc daje info tutaj - drogi adminie jeśli popełniam grzech wsadzania info tam gdzie być nie powinno, to proszę o pokutę i rozgrzeszenie 🙂 

Nie wiem czy ktoś jeszcze tutaj, poza mną, używa Substance Designera 6 - AKA 2018 i uruchamia go na Windowsie 11. Ale jeśli znajdzie się tu chociaż jeden taki (sprawiedliwy 😉) z problemem crashowania się programu podczas startu, to mam dla ciebie drogi 💸 czytelniku rozwiązanie 🙂. Oczywiście sam na to nie wpadłem, ale trafiłem przypadkowo na TO:
https://steamcommunity.com/app/330160/discussions/0/5154941593365903330/
designer.jpg.db80fc439d8e8cce82dbf2f51f5bd713.jpg
W razie gdyby link na stemie zniknął dodaje też samą bibliotekę: updated_libeay32.zip

Pewnie się nikomu nie przyda, ale co tam, na wszelki wypadek życzę SMACZNEGO 😉 

P.S.
Miałem kupić nowego na wyprzedaży STEAMa - bo tylko tam można jeszcze wieczystego nabyć... ale teraz chyba poczekam jeszcze z zakupami 🙂 No chyba że dobra promocja będzie, to wezmę 🙂 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak pokazali unrealowy viewport w mayi to chyba trochę spóźnione te deklaracje o współpracy 😛 Ale z drugiej strony autodesk jest jak google z całym cmentarzyskiem rozpoczętych i porzuconych projektów i jeśli coś nie jest od 3 wersji w sofcie to nie można być pewnym czy nagle nie zniknie 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szef marketingu Autodesku: Wiecie co by fajnie wyglądało na grafikach reklamowych? 
Pracownicy: co?
Szef marketingu: Że zacieśniamy współpracę z Epiciem!
Szef programistów Autodesku: No i shit hit the fan... Rysiek... RYYYSIEK! Cho no, mam dla ciebie bojowe zadanie. Weź 5 stażystów, 2 sprzątaczki i jednego PRowca i od jutra implementujecie Unreala w naszych softach! Tylko RYSIEK, jest jeden warunek: jak sprzątaczki znowu nie wydolą po PRowych imprezkach z waszego działu to KOŃCZYMY sprawę! Nie będę świecił oczami za te sprzątaczki JASNE!?
RYSIEK:... ale ja tu tylko paczkę miałem dostarczyć...

😉 

  • kekw 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Mortom napisał:

Szef marketingu Autodesku: Wiecie co by fajnie wyglądało na grafikach reklamowych? 
Pracownicy: co?
Szef marketingu: Że zacieśniamy współpracę z Epiciem!
Szef programistów Autodesku: No i shit hit the fan... Rysiek... RYYYSIEK! Cho no, mam dla ciebie bojowe zadanie. Weź 5 stażystów, 2 sprzątaczki i jednego PRowca i od jutra implementujecie Unreala w naszych softach! Tylko RYSIEK, jest jeden warunek: jak sprzątaczki znowu nie wydolą po PRowych imprezkach z waszego działu to KOŃCZYMY sprawę! Nie będę świecił oczami za te sprzątaczki JASNE!?
RYSIEK:... ale ja tu tylko paczkę miałem dostarczyć...

😉 

autodeskowane.jpg

Tydzień później....
Szef: I to jest to?!
Rysiek: Kropka w kropkę.
Szef: K*rwa, ale brzydki, no nic najważniejsze że działa.
Rysiek: I tu jest mały problem... nie działa....
 

  • kekw 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności