Skocz do zawartości

Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, michalo napisał:

 ktoś w ogóle używa C4D (nazwy jakby ją jakiś janusz z pl wymyślił)? Bo redshifta tylko @Destroyer  XD 

Ja dzielnie od wersji 9.5 🙂 Już mi się nie chce zmieniać, bo mam pluginy i wszystko dopasowane, więc utknąłem przy R21 (teraz jest bodaj R25) i puki będzie działać, to nie ruszam 😉

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, michalo said:

Ja się obawiam, że jedyne co zobaczymy to jak przezajebiście można skakć miedzy cinemą a zb a redshiftem i jak to usprawiedliwi cenę 😉  ktoś w ogóle używa C4D (nazwy jakby ją jakiś janusz z pl wymyślił)? Bo redshifta tylko @Destroyer  XD 

No niestety tez tego sie obawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niezły ten ZBrush Feature Presentation, taki 4D xD
ale widzę że shaderowy node edytor w c4d został odświeżony
@Nezumi pozdrowionka 👋 🙂

image.png.b14a2183a4bfc66a80e4855dbc624b31.png
Mogliby ten workflow z zb do c4d zrobić jako one click, w ustawieniem materiału i map disp ...

Edytowane przez Skyrush
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Nezumi napisał:

No niestety tez tego sie obawiam...

Żadnych nowości. Używa aktualnej wersji i po prostu prezentuje workflow z zb do c4d i tender w redshift.

Żadnych fajerwerków tylko zwykłe eksporty lub goz. Masakra 😕 ale trzeba dotrwać do końca może jakieś ceny zbrusha rzucą.

 

Spodziewałem się takiej integracji jak z keyshotem a tutaj to jakaś epoka kamienia łupanego 😛 

 

2 minuty temu, michalo napisał:

Żadnych nowości. Używa aktualnej wersji i po prostu prezentuje workflow z zb do c4d i tender w redshift.

Żadnych fajerwerków tylko zwykłe eksporty lub goz. Masakra 😕 ale trzeba dotrwać do końca może jakieś ceny zbrusha rzucą.

 

Spodziewałem się takiej integracji jak z keyshotem a tutaj to jakaś epoka kamienia łupanego 😛 

 

aa jest cośimage.png.30a3a580216dc7cb120584b30c4b77c6.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, blood_brother napisał:

Przy miesięcznej subskrypcji jest lekko ponad 200zł. Zakładam, że z podatkami skoro podane w PLN.

@Nezumi nie psuj im radości na czacie 😛

POdatki tak 23% ale cena ci sięnie zgadza

image.thumb.png.0d5927058c578b7c2dc6e100ed20d082.png

Ahh już nie ma Keyshot for Zbrush  a  bridge jest za free 😕 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, blood_brother napisał:

Te 150zł, to jest przy płatności rocznej, przy rozliczeniu miesięcznym jest jak wspomniałem 200zł. Jest na stronie przełącznik rocznie/miesięcznie 🙂

image.thumb.png.a06a2698fce7059147e9751689221f0c.png

WIem wiem, myślałem o rocznej. Miesięcznie nie rozważam.. Tzn ewentualnie .. chyba, że zb 2023 będzie miał update taki jak mudbox XD 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie ładnie. Bardzo ciekawa prezentacja od Pixologic o Cinemie4d o której niewiele do tej pory wiedziałem. No przez te kilkanaście lat pracy na ZBrush w tej branży nie miałem ani jednego klienta z tym softem. Może zaczną się tacy pojawiać? 😄 Wtedy ta wiedza będzie cenna. Póki co wracam do sculptowania. 

Jeszcze tak sobie siedzę i myślę czy ta fuzja naprawdę odciśnie na mnie jakieś piętno? Czy ja oldschoolowy zjadacz pixoli kiedykolwiek będę czuł pozytywny wpływ tej fuzji? Co sądzicie? 

Edytowane przez gryzon
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, gryzon napisał:

Jeszcze tak sobie siedzę i myślę czy ta fuzja naprawdę odciśnie na mnie jakieś piętno? Czy ja oldschoolowy zjadacz pixoli kiedykolwiek będę czuł pozytywny wpływ tej fuzji? Co sądzicie? 

Nie sądzę, chyba, ze będziesz używał c4d. 

Dopóki nie zintegrują redshifta jak keyshota dla wielu nie będzie miało to żadnego sensu. 

Mogło by tak być i jakiś fajniejszy eksport mapek. Materiały pbr w zb były by naprawdę super i do tego renderowanie bezpośrednio, nawet z tym redshiftem. 

Szkoda, że nie dali znać, że to będzie tylko workflow pomiędzy tymi softami, bez nowości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to prezentacja byla tak fajna ze wybralem zmywanie naczyn zamiast ogladanie jej. A nienawidze zmywania naczyn. Nie wiem kto pomyslal sobie ze to dobry pomysl jest gadac na kanale Zetki o innym sofcie ale coz. Przyznaje ze dawno sie tak nie wkurzylem @blood_brother😄 Najbardziej spodobalo mi sie #FREEPAUL 😄

A propos subskrypcji to ja od dawna mam polroczna i sie pytalem dzis Pixoli czy bedzie nadal czy nie bo nie chce byc zaskoczony pociagnieciem na raz za caly rok "bo teraz polrocznej nie ma". Okazuje sie ze bez zmian (na razie?..).

Psycha z tym traktowaniem ludzi jak debili - "damy im znajoma twarz, pogadamy pare slow a ZB a reszte o Cinemie i pewnie kupia cineme!". Masterplan z dupy... Dalej jestem wkurzony 😄

2 hours ago, gryzon said:

Jeszcze tak sobie siedzę i myślę czy ta fuzja naprawdę odciśnie na mnie jakieś piętno? Czy ja oldschoolowy zjadacz pixoli kiedykolwiek będę czuł pozytywny wpływ tej fuzji? Co sądzicie? 

Ja mam nadzieje ze POMIMO tej fuzji bede nadal mogl sie kiedys cieszyc nowymi wydaniami zetki. Nie sadze zeby bylo tragicznie ale tez nie widze za bardzo jak mialoby to jakos bardzo pozytywnie wplynac na dalszy los. Po prostu mam nadzieje ze pomoga przez nieprzeszkadzanie 😉

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekamy zobaczymy. Na razie nic nie pokazali poza uzytkownikom c4d, ze moga sobie dzialac w zb i importowac modele.. wow ryly? Pewnie i tak to wiedzieli.  

Ciekawe jak z wydajnością takich dużych obiektów. W viewporcie hełm działał spoko, ciekawe co w edycji. 

 

Ale jakby to było na zasadzie:

możesz sobie zrobić rig w cinma i przenieść go do zb - spoko

naciksasz ctr r w zb i ci renderuje redshift - spoko

matsy z redshift dzialaja w zb spoko

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się

winds of change 🙂

pAg17Lg.jpg

 

Nie sądzę żeby integrowali redshifta w zbrushu bo zbrush trochę się do tego nie nadaje a developerzy już ślamazarnie wprowadzają updaty do tych 50 programów, od zakupu cinema dostała priorytet, czemu nie można się dziwić, i pewnie będą cisnęli na sój ekosystem czyli cienma <-> zbrush live link, redsift + redgiant do robienia obrazka. Bardzo bym się zdziwił gdyby chcieli renderer w zbrushu zintegrować biorąc pod uwagę ile lat im zajęło wprowadzenie podstawowych folderów w subtoolach 😛 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Destroyer napisał:

Bardzo bym się zdziwił gdyby chcieli renderer w zbrushu zintegrować biorąc pod uwagę ile lat im zajęło wprowadzenie podstawowych folderów w subtoolach 😛 

Jeśli serio mieli mały team to może to nie był dla nich priorytet. Pamiętacie ile zajmowało czasu wypuszczanie macowej wersji po windowsowej parę lat temu? Wtedy to była rozpacz.

 

54 minuty temu, Destroyer napisał:

Nie sądzę żeby integrowali redshifta w zbrushu bo zbrush trochę się do tego nie nadaje

A czemu nie? W formie pluginu jak ten polygroup it. Ja to sobie właśnie tak wyobrażam 

 

A poważnie to  jak dotąd byłem umiarkowanym optymistą co do przyszłości, teraz jakoś trochę patrzę na to w ciemniejszych barwach.  Trudno, najwyżej za parę lat przyjdzie zmienić soft. Wtedy to może już na vr, a co 😉

Blender wreszcie będzie już miał TO, mudbox jeszcze lepszy instalator, ja kasiore na upgrade kompa więc są jakieś alternatywy na przyszłość 🥺

 

edit. w sumie jakby teraz autodesk zainwestował w rozwój mudboxa to wolał bym ich ekosystem chyba niż maxonowy..

Edytowane przez michalo
  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no relaxik 🙂 nie ma co sie napinac 🙂 ja tam juz wiem na 100% ze updateu nie kupie, bo nie ma nic za co czuje ze moglbym zaplacic 🙂 i w sumie to tyle 🙂

jak mi firma kupi to spoko, jak nie to w sumie tez spoko 🙂 czas odkurzyc konto na peersach XD

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minutes ago, KLICEK said:

a tak juz w ogole szczerze mowiac 🙂 to mamy idealna okazje zeby podniesc ceny na freelancie, bo zbrush kosztuje 😄 wiec cyk +2k za zlecenie 😄

Ale to po co komu jakiś powód i pretekst? Klienta i tak nigdy to nie obchodzi dlatego podnosisz ceny przy każdym kolejnym zleceniu dla tego samego klienta do oporu aż powie "hola hola panie kolego co to tak drogo?" i odpowiadasz, że tanio to już było i pandemia, wojna, stagflacja i co tam chcesz ale dodasz, że odejmując sobie chleb od ust, uchylając nieba i płacąc ciężką cenę swoją własną krwawicą możesz ustabilizować cenę na taką jaka jest teraz tak długo jak to tylko będzie możliwe bo właśnie odkryłeś punkt krytyczny tego klienta ile maksymalnie może zapłacić 🙂

giphy.gif?cid=ecf05e47a1jm9piv8xa72xkv7r

giphy.gif?cid=ecf05e47w6jjwwr4s0fopihw6z

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Destroyer napisał:

Ale to po co komu jakiś powód i pretekst? Klienta i tak nigdy to nie obchodzi dlatego podnosisz ceny przy każdym kolejnym zleceniu dla tego samego klienta do oporu aż powie "hola hola panie kolego co to tak drogo?" i odpowiadasz, że tanio to już było i pandemia, wojna, stagflacja i co tam chcesz ale dodasz, że odejmując sobie chleb od ust, uchylając nieba i płacąc ciężką cenę swoją własną krwawicą możesz ustabilizować cenę na taką jaka jest teraz tak długo jak to tylko będzie możliwe bo właśnie odkryłeś punkt krytyczny tego klienta ile maksymalnie może zapłacić 🙂

a potem ci mówi ze za 75 dolcow gość robi cała postać AAA z animacja i teksturami. 

Nienawidzę przepychanek o kasę 😕 

  • Sad 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, michalo said:

a potem ci mówi ze za 75 dolcow gość robi cała postać AAA z animacja i teksturami. 

Nienawidzę przepychanek o kasę 😕 

Dlatego trzeba negocjować jak kiedyś jakiś żul ze mną

"Da pan piniondze na jedzenie
- ile potrzebujesz
-a ile masz?" 

😄

V9MdXqu.png

giphy.gif?cid=ecf05e47shi7lj5fskif83zvwj

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Destroyer napisał:

"Da pan piniondze na jedzenie
- ile potrzebujesz
-a ile masz?" 

w PL chyba mało kto powie ci ile ma. Ci z zachodu częściej mają jakieś budżety. 

Najczęściej słyszę, że za drogo 

 

A taka strona istniała z ludzmi co za grosze robili całe postacie, gry. Trafiłem tam bo ktoś płąkał na twittereze, że gość reklamuje się jego renderami. Miałem nawet tą stronę w ulubionych bo niezła beka. 

Ale w końcu chyba straciłem ten link bo nie mogę  go znaleźć.. była to strona jak freelancers.com itp.. ale nie pamiętam już. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, michalo said:

w PL chyba mało kto powie ci ile ma. Ci z zachodu częściej mają jakieś budżety. 

Najczęściej słyszę, że za drogo 

Zawsze jest ktoś taniej nawet za 5$ na fiverze czy innym gówneiku pewnie się znajdzie i zawsze dal klienta będzie za drogo. Jak te stawki godzinowe czy dniówki, w w RPA 25$ za dzień pracy w Nowym Yorku 6500 jeżeli można temu wierzyć  🙂 

Kilka dni temu ktoś polajkował mój starszy wpis o zleceniu co też było "drogie" dla klienta złapane na odesku czy czy czymś takim. Podobna sytuacja teraz poprawkę do starej animacji  wyceniłem na tyle samo co zrobienie animacji od zera i bez zajęknięcia łyknęli a i tak jak junior pisała " tym razem będziemy grzeczne" i klasycznie nie były i się zastanawiam czy jeszcze z tysiąc bym za to nie urwał bo nie chce mi się tego robić a karty graficzne trzeba w końcu wymienic🙂

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobrze odtwarzac mozna sculpt za pomoca displacement map z uzyciem UDIM. Jedyny warunek to trzeba miec u1_v1 no i RGB w kanale R disp. w reszcie tez moze byc. Wiec jak klient przesle pliki mdl plus disp mozna odtworzyc sculpt i podrzezbic. 
Ogólnie z pkt widzenia technicznego ten soft jest lepszy od Zbrusha jesli chodzi od OPENSUBDIVE etc.

W przypadku Zetki trzeba dodawac 0,5 bo nie wciaga ujemnych wartosc i okreslic water level. Do tego UDIM nie wciagnie.


Ostatnio nawet renamer do textur pisze to mam opcje renamowania z UDIM do UVTILE (2 typy sa).
Tez ze wzgledu na to jeszcze konwerter z gray scale do RGB mi został.

 

Odnosnie Zbrusha xD to ja nie zamierzam updateowac xD. W firmie nie wiem jak to ogarniemy ale chyba bede optowal ze jak jest wszystko od zera robione to cisniemy w starej zetce by ludzie mogli w domach robic tez jak maja - czytaj ja xD.

 

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Sebazx6r napisał:

Odnosnie Zbrusha xD to ja nie zamierzam updateowac xD. W firmie nie wiem jak to ogarniemy ale chyba bede optowal ze jak jest wszystko od zera robione to cisniemy w starej zetce by ludzie mogli w domach robic tez jak maja - czytaj ja xD.

Ja polegam tylko na zetce więc przemyślę upgrade. Ale nie sądzę by wersja 2023 była jakaś bogata patrząc na rozwój softów pod szyldem Maxona. 

Aktualna wersja też mi wystarczy, bo w sumie poza naprawą bugów i jakimiś ulepszeniami ui to nie mam dużych potrzeb. Chociaż przydała by się wyższa rozdziałka dynamesha i wycinanie tych otworów bez booleana 😉 

I curvy jakieś normalne też by się przydały...

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko szkoda ze Mudbox we wszystkim innym moze zetce possac... cala reszte ciala 😄 Sa ludzie ktorzy robia zajebiste rzeczy w Mudboxie ale przypominaja mi kolesi co z wykalaczek buduja repliki budynkow - da sie? No niby da sie...
Ja od klientow czesto dostaje ZTLe wiec cale to bajanie w stylu "a ja sie przesiade na Blendera/Mudboxa/3dCoat" to moge sobie odpuscic na wstepie.

Z ciekawostek to Pixologic powiedzial mi wczoraj ze moja wersja polroczna zostanie odnowiona zgodnie z planem, ale jest to wersja niezgodna z nowym systemem autoryzacji Maxonowym (bo Maxon nie oferuje juz opcji 6 miesiecznej...). I ze jakbym chcial sie przesiasc na opcje roczna czy miesieczna to musze na nowo przeinstalowac zetke sciagnieta od Maxona. Czyli w zasadzie ja nadal bede mial Pixologic ZBrush u siebie a nie Maxon ZBrush 😄

@michaloNo, wycinanie dziur to podstawa 😄 Co sie tyczy krzywych to ostatnio mialem rurke taka puscic po siatce i mnie szlag trafial jak probowalem to zrobic w ZB - tu pociagne, tam sie spierniczy. Tam poprawie - przesunie tutaj. Zablokuje koncowke - to przesunie mi calosc... W koncu odpalilem Maye zamienilem krawedz na krzywa i z tej krzywej zrobilem "rurkiem". Zajelo to okolo 1025% mniej czasu i bylo dokladnie tak jak chcialem. Tak ze krzywe jak najbardziej by sie przydaly bardziej sensowne no i to wymiarowanie. Nie odpuszcze. Wiem ze "da sie" jak jest teraz ale czuje sie jakbym wchodzil do domu przez komin a moznaby przez drzwi po prostu.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minutes ago, Nezumi said:

No tylko szkoda ze Mudbox we wszystkim innym moze zetce possac

Nezumi to niesprawiedliwe porównanie to jak porównywać aktywnego trójboistę z chłopkiem na emeryturze aktywności fizycznej który po przyniesieniu trzeciej paczki chipsów przed telewizor ma pot na czole i płytki oddech który musi uspokoić bo straci przytomność 🙂 Rozwój mudboxa to od lat slim to none więc ciężko konkurować z czymkolwiek co się jakoś rozwija 🙂 

Konkurencja jaka by nie była to dobra rzecz i możliwość wyboru a teraz to masz zbrush, długo, długo nic i reszta hołoty 🙂 3dcoat, blender, mudbox nadal mają jakieś funkcje którymi w specyficznej pracy czy budżecie będą lepsze od zbrusha ale to nisza i mniejszość.

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Nezumi napisał:

to podstawa 😄 Co sie tyczy krzywych to ostatnio mialem rurke taka puscic po siatce i mnie szlag trafial jak probowalem to zrobic w ZB - tu pociagne, tam sie spierniczy. Tam poprawie - przesunie tutaj. Zablokuje koncowke - to przesunie mi calosc... W koncu odpalilem Maye zamienilem krawedz na krzywa i z tej krzywej zrobilem "rurkiem". Zajelo to okolo 1025% mniej czasu i bylo dokladnie tak jak chcialem. Tak ze krzywe jak najbardziej by sie przydaly bardziej sensowne no i to wymiarowanie. Nie odpuszcze. Wiem ze "da sie" jak jest teraz ale czuje sie jakbym wchodzil do domu przez komin a moznaby przez drzwi po prostu.

Nooo te krzywe to jest masakrra. Nawet nie da się normalnie czegoś "opleść" krzywą czy modyfikatorem bo skręca się tak masakrycznie w niektórych miejscach część krzywej, że nie da się ni jak tego naprostować. 

Ja się ratuję zspheres albo zmodlerem sobie robię takiej "krzywe". Nie mam do czego szybko z tym przeskoczyć żeby zrobić inaczej. Mógłbym do blendera niby ale nie lubię, męczy mnie to klikanie tam. 

Masakra 😕 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, michalo said:

Ale można już CADy w blenderze, jeszcze chwila i blender do wszystkiego  🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jesteś zgred.

 

Aaaa  przypomniałem się tekst Kazika - "Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży, to że już więcej do niej nie należę" 

I to chyba dotyczy mnie 😉 Bo zaczynałem z Blenderem. Kiedyś miałem instalkę na cd-action chyba czy gdzieś - czasy przed interentem, i nawet nie mogłem ruszyć się w  viewporcie  - chyba do tego był potrzebny środkowy klawisz w myszce a ja nie miałem.. i potem parę lat przerwy 😛 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, michalo said:

Sam jesteś zgred.

 

Aaaa  przypomniałem się tekst Kazika - "Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży, to że już więcej do niej nie należę" 

I to chyba dotyczy mnie 😉 Bo zaczynałem z Blenderem. Kiedyś miałem instalkę na cd-action chyba czy gdzieś - czasy przed interentem, i nawet nie mogłem ruszyć się w  viewporcie  - chyba do tego był potrzebny środkowy klawisz w myszce a ja nie miałem.. i potem parę lat przerwy 😛 

Ja właśnie zaczynałem od blednera i też z kursu chyba w cdaction albo to był pcformat, 3-4 strony co miesiąc, internet to dopiero się pojawiał w kawiarenkach więc dostęp do wiedzy nie był najłatwiejszy a mój caleron 300mhz i 32 mb ramu były rządne wyzwań 🙂 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Destroyer napisał:

mój caleron 300mhz i 32 mb ramu były rządne wyzwa

pentium 200mmx 8 mb ramu, 200gb dysk.

Kumpel z 486 strasznie zazdrościł 😉 a na tej 486-tce przeszedł quake2 (chyba wszystkie tekstury wyłączył) a save z fallout2 (na 90% 2) wczytywał mu się z jakieś 20 minut 😉 

Jestem taki stary, że miałem oryginalny cd-rom z obrazkami hentai XD

Zeby grac w fighting force musailem dokupic voodoo gfxa,  a w final fantasty 7  ramu 😉 

To były czasy.. 

A jak już z powrotem zainteresowałem się 3d to nauczyłem się i śmigałem w belnderze jak mały samochodzik.. tzn w sensie na klawiaturze 😉 bo tam wszystko na skrótach polegało wtedy i wszystkie potrzebne pamiętałem jeszcze wile lat nie używania blednera. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minutes ago, michalo said:

Jestem taki stary, że miałem oryginalny cd-rom z obrazkami hentai XD

KJlyuDR.jpg

 

Trochę wcześniej miałeś komputer, ale z tamtych czasów to jest masa wspomnień i jak fascynował każdy mały skrawek raczkującej technologii ale wtedy to była magia 🙂

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam że ten komp kosztował 4 koła i że w tym momencie to byłchyba najlepszy procek i zaraz za chwileńkę wyszedł caleron .

Czsy były magiczne.

Próbowałem pisać ziny w... jak się ten dosowski prosty język nazywał? 

Kumpel robił modki na fast trackerze

oglądało się demo scene i nawet trochę open gl liznąłem a w c++ chciałem zrobić własnego roguelika.. skończyło się na tym, że po planszy gania cię szczur i tyle hehe. 

a 3d zająłem się z celem stworzenia realistycznej animacji w świecie gry ultima online, bo parę lat straciłem w tej grze.. i mój pierwszy soft to był pov-ray i myślałem, że w nim to wszystko jakoś "napiszę" XD haha dopiero potem na nowo odkryłem blendera. Ale ze mnie był noob 🙂

Edytowane przez michalo
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat kurna Blender to nie jest nic nowego. Ten soft zaczynal jeszcze na Amidze. Amiga to byl zajebisty komp - do 3D mial Lightwave'a, C4D i Real3D wiec nawet wtedy Blender nie byl najlepszy przy tak malej konkurencji. Blender od dziesiecioleci doslownie "juz za chwile ma byc fajny" 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jeszcze raz ten news, bo pomyliłem działy 🤪

Kumpel doniósł że Adobe Substance Art Modeler wjechał jak xsiac po kolędzie. Open Beta! 

Chwilę się bawię ale działa to naprawdę rewelacyjnie. Jestem ciekaw dłuższego obcowania z tym toolem. Dla Digital Sculptorów pozycja obowiązkowa w połączeniu z jakimiś googlami VR. 

https://www.adobeprerelease.com/beta/8A2BE121-2A41-4CA7-DB92-BC9D165D7811?fbclid=IwAR0MBBQDqsc0FVuOJ7YSRURqjY30GUJeLPJYqhyRANh9YHnfSPQsqgUK3K8

 

 

Edytowane przez gryzon
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, gryzon said:

Miło wspominam pracę na tym sofcie, widać że pięknie rozwijają narzędzia do modelowania. Dawno już nie odpalałem, i nie upgradowałęm licki bo Maya Indie weszła na salony, ale sentyment mi pozostał do tego modelera. 

Ja korzystałem z pierwszych wersji gdy było głównie modelerem a modelowanie w Mayi było masakrycznie prymitywne, teraz jest znośne ale zawsze będę pamiętał jak smigalem z tym w modo prawie wyłącznie za skrótach i jakie to wrażenie robiło gdy ktoś patrzał z boku 🙂 niestety modo z czasem się trochę pogubiło i zaczęło się robić na kompletny pakiet 3d i cena zaczęła rosnąć i się rozstaliśmy dawno temu ale trochę sentymentu pozostało i czasem nieśmiało zerkam co tam ciekawego u nich za płotem się dzieje 🙂

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności