kengi Napisano 15 Marzec Napisano 15 Marzec Pierwsze wrażenie po update. v3 działa tak sprawnie jak 1.9. Dodali mieszanie kolorów prawdziwe, tylko trzeba ręcznie brushe poprzestawiać. Reszta dodatków mnie za bardzo nie rusza. Rysuje się dalej fajnie. Nic to w porównaniu z papierem i ołówkiem, ale z softów digital ma najlepszy feeling dla mnie. Soft odpalający i aktywujący tragedia, gorsze niż poprzednio (a było źle)... webappka zamknięta w elektron jeżeli się nie mylę. Dobrze, że można odpalić omijając to badziewie. 2
Destroyer Napisano 15 Marzec Napisano 15 Marzec Chyba całkiem fajna paczka tutków od flipped normals za 18 ojro https://www.humblebundle.com/software/become-3d-artist-complete-tutorial-bundle-movie-maestros-software?partner=max3d 3
Destroyer Napisano 22 Marzec Napisano 22 Marzec @Nezumi jest oficjalna informacja 3dcoata, serwery im wywaliło ale dają linki do ostatnich wersji zanim wszystko przywrócą. 3dcoattextura 1
Nezumi Napisano 22 Marzec Napisano 22 Marzec (edytowane) @Destroyerdzieki! Ta sprawdzalem i faktycznie zastanawialem sie czy ma to zwiazek z wojna ale nie sadzilem zeby stawiali serwery w Kijowie. W sumie bylbym spokojniejszy o los softu gdyby tworcy nie byli codziennie narazeni na smierc 😞 . Nie chce zeby to zabrzmialo jakby mnie bardziej soft obchodzil jak oni ale tez mam jedno zycie tylko i jak poswiece mase czasu na nauke softu ktory potencjalnie zniknie wraz z tworcami to tez mi czasu nikt nie odda. Oczywiscie oby nic z tego nie mialo miejsca. Updacik leci. Czas raz jeszcze zobaczyc czy wygra UI znow czy dam rade sie nie odbic od niego. Bo fajny sofcik i spoko cena. edit: O, po updacie learning edition do nowszej wersji znowu dostalem 30 dni pelnego triala 🙂 Trzeba poszalec 🙂 Edytowane 22 Marzec przez Nezumi 1
Destroyer Napisano 22 Marzec Napisano 22 Marzec @Nezumi Chłop mówi, że ma serwery w ue a ja wiem ,że nie 😉 serwer to starty komputer w dużym pokoju i wczoraj chłop zdziwiony podchodzi a tam dziura w obudowie i coś kapie 😉 1 1
KLICEK Napisano 24 Marzec Autor Napisano 24 Marzec 16 godzin temu, Destroyer napisał: Unity 6 na gdc a dali roadmape robienia devow w h? XD
Destroyer Napisano 24 Marzec Napisano 24 Marzec 27 minutes ago, KLICEK said: a dali roadmape robienia devow w h? XD Mądrzejsze o tym nie wspomnieć, to wcale niepodobne, to nie jest koszer 1
Mortom Napisano 26 Marzec Napisano 26 Marzec (edytowane) Tak tylko wspomnę że jest promka na softy z reallusion - 40% upustu. Character Generatora z Head Shotem można wyrwać za $298.80. Chyba najtaniej od jakiegoś czasu. https://www.reallusion.com/character-creator/ Kod rabatowy to: RLwelcome40 Edytowane 26 Marzec przez Mortom 2
Nezumi Napisano 26 Marzec Napisano 26 Marzec (edytowane) "FSpaniala" wiadomosc dzis rano na mailu. Canva wykupila Affinity. Nawet sie nie martwie tak bardzo tym co wszyscy - czyli tym ze wejdzie subskrybcja (podobno jesli wejdzie to nadal zostanie opcja permanentnej licencji wiec przynajmniej nie sciemniaja ze "nie nieeee, NIGDY!") ale bardziej martwi mnie rozwoj samego softu. Zeby nie napakowali go jakims AI gownem i templejtkami. Podobno Canva kupila Affinity bo te narzedzia dla pospolstwa juz ma a potrzebuje czegos bardziej pro. Co troche zabawne jest bo Adobe zdaje sie isc w strone przeciwna ze swoimi dodawaczami usmiechow i odwracaczami glow AI POWERED... W kazdym razie - raczej smutny news ale co zrobic. Zobaczymy jak to bedzie. ZBrush zmaxonial ale przynajmniej istnieje. Tez wole zeby Affinity istnialo pod szyldem Canva niz mialo zniknac. Uobejrzymy zobaczymy jak to bedzie. Jak zwykl mowic Benedykt z "Nad Niemnem" - "Niech jeszcze i to!.." https://www.canva.com/newsroom/news/affinity/ Edytowane 26 Marzec przez Nezumi 2
Mortom Napisano 26 Marzec Napisano 26 Marzec (edytowane) @Nezumi No ja pierdziu... strasznie przykro mi sie zrobiło... myślałem że lepiej ciągną w Affinity 😞 Co do napakowania AI Affinity - jedno by się bardzo przydało: trasowanie bitmap rodem z vectorizer.ai który od jakiegoś czasu stał się płatny 😞 nie używam tego trace-owania aż tak często ale jak działało za free to miło oszczędzałem nieco czasu na wektorach. No i właśnie bardzo bym się ucieszył z jakiegoś takiego narzędzia do Affinity Designer. Gorzej jak zaczną wpakowywać tam SD lub coś pochodnego bo w sumie to nie soft do tego. No nic pożyjemy zobaczymy co z tego urośnie Edytowane 26 Marzec przez Mortom 1 2
Nezumi Napisano 26 Marzec Napisano 26 Marzec (edytowane) 6 hours ago, Mortom said: jedno by się bardzo przydało: trasowanie bitmap rodem z vectorizer.ai Dobre to mieli to fakt. Tez tam raz skorzystalem a jak sie zrobilo platne to wrocilem do Inkscape'a. Na szczescie nie potrzebuje cudow jak chodzi o traceowanie. Z rzeczy AI to bym chetnie widzial rozszerzanie obrazka bo milion razy mi sie zdarza ze musze cos poszerzyc i potem stepluje i wymyslam a content aware nie zawsze daje rade. Tak jak mowisz, zobaczymy. Byle nie zasyfili softu jakimis bzdurami typu "teraz mozesz sobie wygenerowac inna babcie jak ci sie nie podoba twoja na zdjeciu" 😄 edit O! Jeszcze wyszla Maya 2025. @Destroyer Wrzucam nowy, grzeczny post :D. Moj byl ostatni tutaj i nie chcialem tworzyc nowego. Nie znam poslkiej terminologii co do beveli i booleanow i innych takich ale moze sie nada zeby pchnac na glowna. Edytowane 27 Marzec przez Nezumi 1
Destroyer Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec 5 hours ago, Nezumi said: O! Jeszcze wyszla Maya 2025. Już się zastanawiałem gdzie te informacje i czy autodesk pominie tę wersję jak zrobił z 2021 ale maxa też nie pokazywał a zwykle wszystko razem szło. Rok temu jedno i drugie 29 marca było ale zwykle w okolicy gdc bo tam rok fisklany czy coś. Anyway już jest @Nezumi takie newsy to wal do nowego wątku to będzie można łatwo na główną wyciągnąć a nie do jednego wora wszystko 🙂 Zrobisz wątek? 1
Destroyer Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec @Nezumi Miałem na myśli cały nowy wątek z obrazkiem w dziale newsy a nie osobny post tutaj 🙂 https://max3d.pl/forums/forum/43-aktualności-mam-newsa/?do=add A boolean czy bevel nie tłumacz, boolean jeszcze można na operacje logiczne na obiektach ale po co to tak rozciągać niepotrzebnie 🙂
Nezumi Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec @Destroyer Swego czasu to mialem obsesje na dodawanie newsow. Teraz juz nie pamietam jak to sie robilo 😄 1
Destroyer Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec 2 minutes ago, Nezumi said: @Destroyer Swego czasu to mialem obsesje na dodawanie newsow. Teraz juz nie pamietam jak to sie robilo 😄 No kiedyś ten dział żył a teraz to wszyscy walą tutaj jak na czacie czy Facebooku 🙂 trzeba to zmienić bo jak tak można żyć 😄 ostatnio sam trochę pospamowalem wątków newsowych ale sam wszystkiego nie zrobię i trzeba przywrócić tę tradycję w narodzie :DJeszcze by się przydało obrazek dodać na miniaturkę gdyby na główną miało trafić no i ładniej by wyglądało na liście newsów 🙂 1
Nezumi Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec @DestroyerNie trzeba bylo robic dzialow "Mam duzego newsa", "Mam sredniego newsa", "Mam malego... newsa!", "Chyba mam newsa", "Nie mam newsa, ale moglbym miec newsa", "Mam AI newsa", "Mam newsa do Blendera"...etc. To ostatnie mogloby zostac zeby nie zasmiecac reszty cotygodniowa rewolucja, AI tez bo co dwa dni "nothing is going to be the same again!" ale reszta juz moglaby byc razem po prostu.
Destroyer Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec @Nezumi z jednej strony racja ale wyjście mayi czy phtoshopa to jest większy news a budel na humblu, promocja na jakiś soft, mały update czy jakiś nowy niszowy sofcik i ciekawstka to tutaj akurat jest miejsce w sam raz na taki gruz 🙂 1
kengi Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec Ciekawy projekt, open source Apache license... ma zastąpić wszystko, kurła wszystko. 😁 Na razie podoba mi się podejście z nodami. Photoshop/Illustrator z nodami. Na ten moment w przeglądarce, ale w dobie webassembly to już bez znaczenia, w rust pisane w każdym razie, jakby kogoś interesowało. Na razie dość ograniczone wszystko niestety. Ale @Nezumi możesz wskoczyć na bandwagon jak to z Blenderem było, jak już ci Canva Affinity ubije. Najwyżej potem wrócisz. 🤣 https://graphite.rs/ Edytor: https://editor.graphite.rs/ 4
Nezumi Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec 4 hours ago, kengi said: Ale @Nezumi możesz wskoczyć na bandwagon jak to z Blenderem było, jak już ci Canva Affinity ubije. Najwyżej potem wrócisz. 🤣 Cichaj! Nie ubije! 😉 A soft wyglada.. Dziwnie. Po jakiego grzyba mi te nody tam? Jakby co odpalam Photopea gdzie mam wszystko normalnie bez cudowania z nodami. "Ale.. ale masz wieksza kontrole!" Nie CZEba 😉
kengi Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec Zdarzają się takie sytuacje w których aż prosi się, żeby to na nodach zrobić. Dla mnie takie coś jest bardzo fajne, bo zamiast część robić w blenderze mógłbym sobie w tym "szopie" zostać, i jeszcze sam fakt nie wychodzenia do zew. apki pozwala na dużo więcej. A potem jak trzeba coś podmienić, to tylko pierwszego noda modyfikujesz i koniec. Dla mnie super sprawa. Zwłaszcza jak robisz jakiś "asset" z którego potem chcesz korzystać i robić na przykład pełno designów z nim, a wiesz, że to będzie do podmiany, bo to placeholder tylko. Figma ma to trochę rozwiązane komponentami, w szopie niby możesz smart objectem, generalnie są na to opcje innego rodzaju. Ale ja w nodach widzę tylko potencjał, zwłaszcza, że ten soft "nie działa" jak houdini, gdzie wszystko musisz w tych nodach wyrysować, on ma po prostu silnik nodowy pod spodem, nie trzeba z tego korzystać w ogóle, za to dzięki temu opcja "one to rule them all" staje się całkiem możliwa i co więcej sensowna, jak masz potem te assety z "ilustratora" czy "szopa" do "nuke'a" przenieść i skomponować to nie ma problemu a ew. poprawki wewnątrz assetu nie potrzebują grzebania w osobnym sofcie. To jest soft, którego główne założenia siedziały w mojej głowie jak sobie marzyłem, że kiedyś sam sobie zrobię... i proszę, ktoś podobnie myślał, tylko, że umie w programowanie. Szkoda, że na razie to wczesna alfa, kiepsko ze stabilnością, szybkość tragiczna, jakieś glitche i bugi... może za 10 lat będzie to na poziomie blendera 🙂, ale czy open source jest w stanie to wytrzymać? 3
Mortom Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec Pewnie wiecie.. ale wklejam linki jak by co.Darmoszka assetów dźwiękowych z GDC 2024 Może się komuś przyda. Ja sobie chyba ściągnę... bo jak za tą cenę to czemu by nie🧅. Nigdy nie wiadomo co sie może człowiekowi przydać w przyszłości cnie? 🙂 https://gdc.sonniss.com/Lista co gdzie jest i Licencja 3
Destroyer Napisano 27 Marzec Napisano 27 Marzec (edytowane) Wygląda ciekawie choć sam nie wiem czy to najlepszy pomysł tzn czasem fajnie mieć coś proceduralnie i z historią tworzenia ale zrobiłbym to jako opcję a nie konieczność i dał możliwość robienia też elementów destrukcyjnie bo tak to bardzo szybko zrobi się gigantyczne i nieczytelne drzewo nodów nad którym nie będzie mozna zapanować. Ale do części pracy coś takiego byłoby świetne, szczególnie bardziej powtarzalnej czy zostawiając możliwość edycji jakichś danych wejściowych. Ciekawi mnie też jak z wydajnością i czy to nie będzie się dławiło jeszcze wcześniej niż photoshop, affinity w porównaniu z nim radziło sobie znacznie lepiej z dużą ilością warstw czy olbrzymią rozdzielczością. Przy takim compositingu jak tutaj z kilku render passów czy efektów to pełne nody w tle dla każdej opcji jak najbardziej spoko bo mocno chyba nie urośnie 🙂 1 hour ago, kengi said: może za 10 lat będzie za 5 😉 1 hour ago, kengi said: ale czy open source jest w stanie to wytrzymać? No właśnie open source and free forever to może się okazać, że rozwój będzie wolny jak inkscape, fajny soft, sporo uniklanych funkcji ale wydajność momentami tragiczna a szkoda 😕 Opensourcowy odpowiednik nuke Natron też fajnie zaczął, rozbudził nadzieje i tak trochę zniknął z radaru choć nadal żyje https://natrongithub.github.io/ Edytowane 27 Marzec przez Destroyer 1
Mortom Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec (edytowane) WOW myślałem że Natron juz dawno jest w open sursowym czyśćcu. Kiedyś go spróbowałem... nawet spoko ale wydajność i ilość crashy jasno wskazała mi droge i wysupłałem kasę na Davinchi Studio i teraz nie żałuje ani jednego centa wydanego na ten soft. Może to nie Nuke ale starcza do moich niewyszukanych celów. Choć te narzędzia AI co do dodają do Davinchi są coraz bardziej przydatne, jak bym był jakiś Tuberem to już w ogóle cacy. Nawet dodam, że potrafi ładnie ustabilizować kiepski denosie... może kosztem paru detali ale i tak wole mieć wideo bez "gotującej się wody" na powierzchni niż ultra detal z miganiem. I tak nie zawsze robię temporal Denoisa... bo ghosting z tego temporalna bywa mocno irytujący. Może ktoś wreszcie wpadnie aby zrobić Denoisera co by wiedział co się działo klatkę lub 2 do tyłu? Tyle tych ładnych AI wychodzi a żadne nie pomaga w prozaicznych lecz kluczowych czynnościach dnia codziennego 😞 Edytowane 28 Marzec przez Mortom 2
Skyrush Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec 10 godzin temu, Mortom napisał: Nigdy nie wiadomo co sie może człowiekowi przydać w przyszłości cnie? Moja wewnętrzna cebula też by wszystko pobrała, ale nie ma jeszcze dysków 100TB za 1000$ xD
Destroyer Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec 27 minutes ago, triget said: O kuuuur XD że też się chce chłopu takie tutoriale robić 😄 Sam też spróbuję 😄 1
adek Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec W dniu 26.03.2024 o 22:07, Mortom napisał: @Nezumi No ja pierdziu... strasznie przykro mi sie zrobiło... myślałem że lepiej ciągną w Affinity 😞 Co do napakowania AI Affinity - jedno by się bardzo przydało: trasowanie bitmap rodem z vectorizer.ai który od jakiegoś czasu stał się płatny 😞 nie używam tego trace-owania aż tak często ale jak działało za free to miło oszczędzałem nieco czasu na wektorach. No i właśnie bardzo bym się ucieszył z jakiegoś takiego narzędzia do Affinity Designer. Gorzej jak zaczną wpakowywać tam SD lub coś pochodnego bo w sumie to nie soft do tego. No nic pożyjemy zobaczymy co z tego urośnie vectorizer.ai WOW! Naprawdę spoko to działa. Jak dla mnie cennik akceptowalny. Cholera. Muszę pomyśleć jak tutaj gdzieś zrobić bazę danych na tego typu narzędzia. Płatne/bezpłatne. Taki knowlegde base. Bo tych AI wychodzi całkiem sporo też fajnych do automatyzacji (to zaliczam do takich) i pozniej w takim jednym wątku to ginie. 2
Mortom Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec (edytowane) Mówcie co chcecie... taki Tutek ma podwójną wartość. A) Praktyczna wiedza B) Wysublimowany poziom smaku w podaniu też tej wiedzy. Win-Win! Gdyby tak została mi podana wiedza w dziedzinach humanistycznych w szkole... moje zainteresowanie nauką szkolną było by o jakieś 1400% większe. A na lekcjach pchałbym się do pierwszej ławki! 😉 @adek jedyny minus w cenniku vectorizer.io to brak opcji opłaty za jedno tracowanie bitmapy. Jak by coś takiego było chętnie bym im wręczył parę centów a nawet i dolara. A tak szkoda mi trochę abonamencic się dla 4 obrazków miesięcznie. Ale jak ktoś często robi tego typu prace to się opłaci. Edytowane 28 Marzec przez Mortom
adek Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec 9 minut temu, Mortom napisał: Mówcie co chcecie... taki Tutek ma podwójną wartość. A) Praktyczna wiedza B) Wysublimowany poziom smaku w podaniu też tej wiedzy. Win-Win! Gdyby tak została mi podana wiedza w dziedzinach humanistycznych w szkole... moje zainteresowanie nauką szkolną było by o jakieś 1400% większe. A na lekcjach pchałbym się do pierwszej ławki! 😉 @adek jedyny minus w cenniku vectorizer.io to brak opcji opłaty za jedno tracowanie bitmapy. Jak by coś takiego było chętnie bym im wręczyła parę centów a nawet i dolara. A tak szkoda mi trochę abonamencic się dla 4 obrazków miesięcznie. Ale jak ktoś często robi tego typu prace to się opłaci. Ale jak to? za 42zł można nieograniczoną liczbę przekonwertować lub te kredyty z tego co widzę właśnie są per obrazek. Czyli można sobie wykupić 50 i tak korzystać.
Mortom Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec (edytowane) @adek Czekaj czekaj, może coś źle rozumie ale nadal trzeba chyba tak czy siak uiścić miesięczną opłatę. Edytowane 28 Marzec przez Mortom
kengi Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec Też to rozumiem tak jak @Mortom, że możesz cancel anytime, ale korzystać możesz tylko do końca okresu rozliczeniowego. "You can cancel your subscription any time with just a few clicks on your account page. You can keep using your subscription until the end of your billing period, even after you cancel." A tutorial 3DS wyśmienity 🤦♂️
Destroyer Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec (edytowane) Kredyty są w wersji APi czyli jeśli chcemy to zintegrować ze swoją aplikacją ale to jest i subskrybcja czasowa i kredytowa ale niewykorzystane kredyty przechodzą na kolejny miesiąc aż do pięciokrotności wybranego planu All API plans come with roll over of unused credits (up to 5× monthly credits) Remaining credits are lost upon cancellation. A jak to siema fo Vector magic bez AI? 🙂 https://vectormagic.com/ Edytowane 28 Marzec przez Destroyer
Araiel Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec Nie wiem czy była wzmianka, ale jakiś czas temu pojawiła się data dla nowej edycji Promised Land w Łodzi. W tym roku festiwal odbędzie się w dniach 8-10 września. Nie ma jeszcze cen biletów, ale może nasi koledzy z CD Projekt mogliby zrobić jakiś przeciek @KLICEK ? @Destroyer Ty też chyba w CDP pracujesz, jeśli dobrze pamiętam. A może jakiś konkurs na max3d z biletami do wygrania? Bo spodziewam się, że pewnie cena będzie niestety podobna do tej z zeszłego roku
Destroyer Napisano 28 Marzec Napisano 28 Marzec 23 minutes ago, Araiel said: @Destroyer Ty też chyba w CDP pracujesz, jeśli dobrze pamiętam. Miło mi ale nie 😄 gdzie ja taki prosty chłop to wielkiego świata, HR by mnie wywaliło pierwszego dnia bo bym się nie powtrzymał od złośliwości 😄 25 minutes ago, Araiel said: spodziewam się, że pewnie cena będzie niestety podobna do tej z zeszłego roku Przez samą inflamację to powinno być min +15% żeby nei być stratnym :) 2
michalo Napisano 3 Kwiecień Napisano 3 Kwiecień (edytowane) Chyba jeszcze w tym półroczu ruszą beta testy zbrush dla ipada. Jeśli nie zapisaliście się na newslettera a chcecie w tym wziąć udział to trzeba wysłać maila z linkiem do swoich prac o tytule Link Submission: BETA TESTING na adres: create_on_mobile 🐒 maxon.net treść: Cytat Hello! We are happy to announce our global search for BETA TESTERS as we move into the pre-release phase of ZBrush for iPad development. Since the announcement, many of you have inquired about this exciting new version of the world’s favorite digital sculpting software. We appreciate having such supportive community members and world-wide fanfare for ZBrush. As a result, the BETA TESTING phase will be structured by invitation only. Your time is now! To be considered for beta testing please provide links to your ZBrush work, portfolios and websites here or submit below. We ask that you remain patient as the selection process may take 30 to 60 days to complete. We encourage you to keep up to date with all things ZBrush by signing up for an account or visiting ZBrushCentral. Happy ZBrushing! Ja tam się zapisuję. Może jakimś fartem mnie wezmą i ruszy to na air mojej córki 😛 No i nie trzeba będzie mieć subskrypcji do testowania.. Marzy mi się łatwe "GoZ" z kompa na ipada bo przy niektórych rzeczach fajnie było by odejść od fotela i robic w wygodniejszym środowisku. Trochę bawię się nomadem i spoko sprawa tak bezstresowo, na kanapie lub w łóżeczku sobie coś skrobnąć. Jeśli zbrush dla ipada był by zajebisty i wydajny i przypominał zbrusha 😛 to chętnie rozważyłbym kupno subskrypcji i sprzętu. (Trudno, najwyżej update gpu poczeka na 60xx). Edytowane 3 Kwiecień przez michalo
Destroyer Napisano 3 Kwiecień Napisano 3 Kwiecień Graswald rozdaje wszystkie swoje roślinki za darmo bo... teraz zajmuje się ai, a jakże 🙂 https://gscatter.com/post/graswald-ai
Holloway35 Napisano 3 Kwiecień Napisano 3 Kwiecień Czy planujesz wziąć udział w beta testach ZBrush dla iPada? 2
Nezumi Napisano 3 Kwiecień Napisano 3 Kwiecień @michalo nie mam nic przeciwko ipadowym wersjom mimo ze to nie dla mnie, ale smutno mi bo pewnie update normalnej zetki bedzie ultra slaby przez tego ipadowego. I caly ZBrush Summit bedzie brandzlowaniem sie wersja na tablet... Eh... Przynajmniej nie dodaja AI do zetki 😄 2
Destroyer Napisano 3 Kwiecień Napisano 3 Kwiecień 3 hours ago, Holloway35 said: Czy planujesz wziąć udział w beta testach ZBrush dla iPada? silny północy wiatr szarpie wzburzone grzbiety fal 56 minutes ago, Nezumi said: @michalo nie mam nic przeciwko ipadowym wersjom mimo ze to nie dla mnie, ale smutno mi bo pewnie update normalnej zetki bedzie ultra slaby przez tego ipadowego. I caly ZBrush Summit bedzie brandzlowaniem sie wersja na tablet... Eh... Przynajmniej nie dodaja AI do zetki 😄 A potem jeszcze rendering redshifta na zbrushu na ipadzie, idą ciężkie czasy, jak zwykle zresztą 🙂 1 1
michalo Napisano 3 Kwiecień Napisano 3 Kwiecień 10 minut temu, Destroyer napisał: A potem jeszcze rendering redshifta na zbrushu na ipadzie, idą ciężkie czasy, jak zwykle zresztą Mi wystarczy okrojony zbrush ze sculptową funkcjonalnością - taki nomad z znormalnym interfacem, goz, subdivs, dynamesh, brushe.. takie podstawy zetki za co ją jeszcze kochamy.. Godzinę temu, Nezumi napisał: Eh... Przynajmniej nie dodaja AI do zetki no kurdeee... jeśli nie będzie się czym chwalić na summicie.. ochy na ipada a achy być może na... O nie! Tak nie może być Chyba, że achy na wycinanie dziur. To wtedy tak XD 1
Nezumi Napisano 3 Kwiecień Napisano 3 Kwiecień 14 minutes ago, michalo said: taki nomad z znormalnym interfacem Wiesz ja tez lubie zetke ale nie przesadzajmy z nazywaniem zetkowego interface'a "normalnym" 😄 15 minutes ago, michalo said: Chyba, że achy na wycinanie dziur. To wtedy tak XD Jak dla mnie najlepszy Summit bylby taki - "witajcie! Do wersji na desktopa dodalismy dziury nozem i normalna skale. Do sciagniecie teraz. Dziekujemy i zapraszamy za rok!" A potem 12 godzin zachwytow dla tych co lubia rzezbic na kibelku, w autobusie i w starbucksie. Ciekawe jak z wydajnoscia bedzie. Szkoda bo najzwyczajniej w swiecie nie umiem usprawiedliwic kupna zabawki w cenie i-pada ale jakbym byl zamozniejszy to bym moze sobie sprawil. Tylko na prawde nie wiem gdzie bym tego uzywal... Moze w ogrodku czy cos... Ale w ogrodku to ja pracuje w ogrodku a po pracy w ogrodku to siadam przy kompie... Jakis jestem niekompatybilny z tymi nowoczesnymi modami.. No nic, milej zabawy jesli dostaniesz sie do bety. Osobiscie czekam na nomada na desktopa. Fajny jest. 1
michalo Napisano 4 Kwiecień Napisano 4 Kwiecień (edytowane) 9 godzin temu, Nezumi napisał: Wiesz ja tez lubie zetke ale nie przesadzajmy z nazywaniem zetkowego interface'a "normalnym" Dlatego użyłem słowa "znormalny" 😄 Dla mnie interface jest świetny. Ale może to dlatego, że tyle lat w nim siedzę.. Jedynie to układ opcji, których rzadko używam, jest mało intuicyjny i czasem szykam na liście odpowiednich zakłądek Albo slidery i ich własna skala.. to jest coś co nadaje się do śmieci. Jednak ogólnie rzecz biorąc jest dla mnie bardzo wygodny i elastyczny, wspierając szybkość. Wspominam maxa - wcale jakoś lepiej nie było. Może standardowo ale to nie znaczy że takie interface jest wygodniejszy. O blenderze nie będę wspominał.. 9 godzin temu, Nezumi napisał: Szkoda bo najzwyczajniej w swiecie nie umiem usprawiedliwic kupna zabawki w cenie i-pada ale jakbym byl zamozniejszy to bym moze sobie sprawil. Tylko na prawde nie wiem gdzie bym tego uzywal... Mi też będzie ciężko sobie to usprawiedliwić. Tak tylko mówię, że kupię a w rzeczywistości mam istotniejsze sprawy na głowie niż tablet. Cena Ipada PRO jest naprawdę wysoko biorąc pod uwagę jego możliwości ALE jest niższa niż konkurencji - surface pro i mobile studio pro są droższe albo gorsze. I to cała konkurencja... Dla mnie używanie tego.. ja naprawdę dużo ostatnio spędzam czasu przy biurku, no i chętnie bym się przeniósł czasem z robotą na fotel lub może plener. Ciekawy jestem jak by mi to pasowało wtedy. Co do nomada. Spoko się w nim marze ale nie widzę w nim jakoś wielkiej przewagi nad takim blenderem. JEst jeszcze opcja VR ii Meta Quest 2 za 250 eur co jest chyba dobrą ceną Meta Quest 2: Immersyjne, autonomiczne gogle VR | Sklep Meta | Meta Store ale vr to jeszcze większy bajer niż tablet. Edytowane 4 Kwiecień przez michalo 1
Destroyer Napisano 4 Kwiecień Napisano 4 Kwiecień (edytowane) 11 hours ago, Nezumi said: Wiesz ja tez lubie zetke ale nie przesadzajmy z nazywaniem zetkowego interface'a "normalnym" 😄 Można przywyknąć, ale jakim kosztem 😄 I tak mam wrażenie, że to właśnie blender ma najbardziej elastyczny i konfigurowalny interface, do tego stopnia, że jak czasem otwierałem cudze pliki to nie wiedziałem gdzie jestem i co jest do czego 😄 Ale jak ktoś nie jest niedzielnym blenderowcem to może sobie bardzo mocno to dopasować, do tego oddzielny program do pie menu i chyba mało co się zbliży do tej elastyczności. 2 hours ago, michalo said: Wspominam maxa - wcale jakoś lepiej nie było. Nooo w ostatnim updacie do maxa dali możliwość powiększania okna wyszukiwania za pomocą slidera w opcjach a nie jak człowiek łapiąc zwyczajnie za krawędź, to daje do myślenia jak bardzo zaawansowane i user freindly są tam opcje do dostosowania UI w tym programie, także tego 🙂 Edytowane 4 Kwiecień przez Destroyer
Nezumi Napisano 4 Kwiecień Napisano 4 Kwiecień (edytowane) @michaloracja! "Znormalny" 😄 Ta dla mnie tez zawsze byl wygodny poza malymi wyjatkami. Do dzis na przyklad mnie mega wkurza ze jak jestes na jakims subtoolu to mimo wylaczonej widocznosci tego subtoola jest widoczny dopuki nie przejdziesz na jakis inny. JAkos wolalbym normalnie zeby wylaczona widocznosc wylaczala... widocznosc 😄 Na razie jedynym softem jaki mnie odrzuca swoim UI totalnie jest 3DCoat. Chcialbym go lubic ale nie umiem... Dla mnie przewaga Nomada nad Blenderem jest taka ze to nie Blender 😉 A powazniej to spoko jest to, ze jest to soft typowo do rzezby a nie do wszystkiego. VR totalnie nie dla mnie. Poprobowalem, dziekuje. Fajna zabawa nawet, czasem z synem cos pogramy na VR w takim miejscu co sie placi za czas spedzony na tym. Ale to tyle - nie wyobrazam sobie codziennie w helmie pracowac. Nawet jakbym kupil to by lezalo i sie kurzylo przez wiekszosc czasu, jak juz emocje zwiazane z nowoscia by opadly. @Destroyer Ta, Blender ma spoko opcje dostosowania do siebie UI - ale chyba nie siedziales jakos dlugo w zetce. Zbrush ma ogromne mozliwosci dostosowania wszystkiego pod siebie. Nie widzialem drugiego takiego softu. Bez problemu swoje menu mozna robic, poprzestawiac co chcesz, zniknac co chcesz albo wyciagnac "na wierzch" cos z nawet najbardziej ukrytego podmenu. Pozmieniac wyglad, kolory... Wszystko. W Blenderze to w sumie mozna okienek sobie naotwierac w opor i ustawic w kazdym cos innego ale juz swojego menu nie zrobisz bez pisania addona 😄 Tak przy okazji to mozna ustawic zeby otwieral cudze pliki bez zmieniania ci twojego UI. To rozszerzanie z 3dmaxa... WTF? Kto to wymyslil? 😄 Edytowane 4 Kwiecień przez Nezumi 1
Destroyer Napisano 4 Kwiecień Napisano 4 Kwiecień 3 minutes ago, Nezumi said: VR totalnie nie dla mnie. Poprobowalem, dziekuje. Fajna zabawa nawet, czasem z synem cos pogramy na VR w takim miejscu co sie placi za czas spedzony na tym. Ale to tyle - nie wyobrazam sobie codziennie w helmie pracowac. Nawet jakbym kupil to by lezalo i sie kurzylo przez wiekszosc czasu, jak juz emocje zwiazane z nowoscia by opadly. Tak jest, u mnie to samo, najpierw zachwyt, nowość ,emocje, gra się w zupełnie inaczej, uczucie porównalne jak za dzieciaka grało się w pierwsze gry, 2 tygodnie i już stało się normalne a setup zanim się uruchomi, trochę niewygoda jednak robi swoje. Poza tym jak jesteś zmęczony to grać myszką można kilka godzin ruszjaąc tylko lekko nadgarstkiem a do vr to trzeba mieć więcej energii więc też się tak nie da na koniec dnia pograć i koniec końców potem tylko leżało i się kurzyło 🙂 Inna sprawa jak się najpierw ograło HL Alyx to potem już wszystko tylko gorsze, zresztą gra od połowy trochę traci urok, w innych czuć toporność i niski budżet, ograniczenia technologii, ciężko na łbie, morda się poci, odciski na twarzy i koniec końców to się nie chce tego wszystkiego 🙂 Czekam na Meta Quest 5 i się może znowu zobaczy 😄 Tak się czułem zanim hełm się rozgrzał do temperatury głowy, kilak razy trzeb zdejmować i przecierać soczewki jednym słowem 1
Destroyer Napisano 4 Kwiecień Napisano 4 Kwiecień (edytowane) 1 hour ago, Nezumi said: ale chyba nie siedziales jakos dlugo w zetce. Zbrush ma ogromne mozliwosci dostosowania wszystkiego pod siebie. Nie widzialem drugiego takiego softu. Bez problemu swoje menu mozna robic, poprzestawiac co chcesz, zniknac co chcesz albo wyciagnac "na wierzch" cos z nawet najbardziej ukrytego podmenu. Pozmieniac wyglad, kolory... Wszystko. Siedziałem, siedziałem od wersji 1.46 czy ile tam było, ostatnimi czasy mało choć mam zainstalowany bo w pakiecie maxona i tam ze dwa razy w tym roku coś tam użyłem 😛 Wiem, że mozna przeciągać i sobie ikonek i sliderów nawalić dookoła okna ile się chce, usunąć standardowe ale ze standardowego menu chyba się nie da? Dodatkowe menu własne już można bez ograniczeń. O kolorach już kiedyś gdzieś pisałem dawno temu, można ale po tych butonach i "nazwach" text 1 text 2 etc. to w większości nic nie wiesz jaki kolor zmieni a wycofać zmiany się nie da - user zfriendly 😛 Poza tym często naćkane jedno na drugim, mało czytelne, często mało logiczne. No i czego od zawsze mi brakowało to rebulacja brasaha jak w mudboxie, mayci czy nawet 3dcoat, płynnie bez interface tj przyciskasz skrót i zmieniasz wielkość, miękkość czy intensywność a w zbuschu to albo przywołujesz menu pod spacją albo sam slider do tego, ewentualnie skrót do skokowej zmiany a nie płynnej i wygodnej jak w wyżej wymienionych. Teraz chyba niedawno dodali zapamiętywanie skali busha relatywnie do modelu niezależnie od tego jak bardzo się oddalisz czy przybliżysz, w mudboxie takie rzeczy były od samego początku. Zresztą w muboxie warstwy czy outliner to bajka, a w zburshu to katorga. Do tej pory chyba nie ma jak w mudboxie fajnych warstw które możesz sobie w dowolnym momencie częściowo zamaskować lud odmaskować, kolor czy scuplt. Outlinera też normalnego nie ma? Jest niezły plugin ZSceneManager co nieźle wygląda ale już nierozwijany i nawet nie wiem czy działa jeszcze poprawnie z nowymi wersjami. edit znalazłem info "it still works with ZBrush 2021, but not with ZBrush 2023 and later versions" no to pozamiatane. Dużo rzeczy w zbrushu jest doklejanych w postaci pluginów jak w majce, czuć na każdym kroku, że to taka sklejka, sami twórcy się zdziwili, że ten program stał się tak wielki i popularny i nigdy nie planowali tak jego rozwoju a po iluś tam latach ciężko przeskoczyć jakieś ograniczenia w samej podstawowej architekturze 🙂 Jak ja kiedyś naiwnie myślałem, że jak wchodził mudbox, 3dcoat, sculpt w mayi to większość przydatnych funkcji i najbardziej sensownych i dopracowanych rozwiązań się przeniknie i zduplikuje pomiędzy programami a tu 15 lat i nawet nie ma takiej próby 😄 Najważniejsze funkcje mozna sobie na wierch wyciągnąć żeby niepotrzebnie nie szukać 😄 1 hour ago, Nezumi said: W Blenderze to w sumie mozna okienek sobie naotwierac w opor i ustawic w kazdym cos innego ale juz swojego menu nie zrobisz bez pisania addona 😄 Tak przy okazji to mozna ustawic zeby otwieral cudze pliki bez zmieniania ci twojego UI. Ale nawet pisząc addona czy pythona masz taką "łatwą" możliwość, no i są jakieś gotowce od których możesz wyjść i zgapić od kogoś. To nie jest takie pisanie programu od zera i hakowanie skostniałego kodu tylko korzystasz z tego do czego masz łatwy dostęp, chyba, tak to dla mnie wygląda 😛 Skalowanie całego interfacu w realtimie to chyba żaden inny progam nie ma, zwykle trzeba je ponownie uruchamiać a samo to, że możesz sobie ustawić wielkość idealnie już nie jest takie powszechne np maya to masz 150%, 200% windows dpi i tyle z opcji, w houdinim masz dowolną gradację ale po każdej zmiana ponowne uruchamianie i generowanie ikonek, blender wydaje się mieć pod tym względem dużo bardziej nowoczesną i elastyczną architekturę Edytowane 4 Kwiecień przez Destroyer 1
Nezumi Napisano 4 Kwiecień Napisano 4 Kwiecień 1 hour ago, Destroyer said: ale ze standardowego menu chyba się nie da? nie da sie chyba tylko tylko usunac z rozwijanego menu na gorze - bo jakbys sobie usunal tam opcje to bys okulawil program. Naokolo mozesz dac co chcesz. Albo usunac co chcesz. Jak ktos chce sie posmiac z ZB to zawsze daje przyklad ze wszystkim wyciagnietym na wierzch bo to smiesznie wyglada ale prawda jest taka ze mozna sobie genialnie pod siebie ustawic 😉 Z kolorami jest jazda zeby sie zorientowac co jest czym. Ja to rozkminialem ustawiajac jakies ekstremalne kolorki zeby bylo widac co sie zmienia. Niewygodnie jest ale da sie ustawic fajnie. Zmiana wielkosci, intensywnosci czy focal shift jest od dawna taka ze wciskasz skrot i plynnie zmieniasz. Pojawia sie suwak ale nie musisz w niego celowac. Mam ustawione ze po prostu dopoki trzymam skrot to plynnie zmieniam kiedy poruszam piorkiem nad tabletem (nie trzeba dotykac tabletu). Sa osobne skroty do wielkosci, intensywnosci czy focal shift ale to mi pasuje akurat bo nie musze sie martwic ze chcac zmienic wielkosc zmienie tez intensywnosc bo mi sie reka w pionie ruszyla tez. Outlinera "normalnego" nie ma, to fakt. I nie bedzie pewnie bo teraz beda sie jarac ze mozna pracowac "on the go", zebys mogl crunchowac w drodze do roboty tez... A co do Blendera to oni sami nie wiedza juz co gdzie upchac w UI 😄 Jedna z najbardziej wkurzajacych rzeczy w tym sofcie to wieczne zmiany w UI i szukanie rzeczy ktore wczoraj byly w jednym miejscu ale dzis sa gdzies indziej. W Mayi na "polke" wyciagasz sobie co chcesz w sekunde, w Zetce to samo - co chcesz wyciagasz bez problemu. A w Blenderze... musi ci sie podobac co oni wymyslili a jedyne co mozesz zrobic to sobie dodac skrot do quick menu pod "Q". Ma fajne skalowanie ale nie da sie nic zmienic tak na prawde bez programowania tego super nowoczesnego UI - ani dodac buttona ani go wywalic. Tylko dzieleniem okienek i skalowaniem calosci sie mozna pobawic i to fajnie dziala faktycznie. Ale to tyle. Glupiego guziczka sie nie da samemu gdzies dodac. A jak chcesz kolor zmienic to tez jest bardzo przejrzyscie i bardzo latwo znalezc element ktory chcesz zmienic 😉 Wrzucilbym screenshota ale juz nie mam Blendera zainstalowanego. Moze po jakiejs rewolucji wrzuce znow zeby sprawdzic 😉
Destroyer Napisano 4 Kwiecień Napisano 4 Kwiecień (edytowane) 31 minutes ago, Nezumi said: Jak ktos chce sie posmiac z ZB to zawsze daje przyklad ze wszystkim wyciagnietym na wierzch bo to smiesznie wyglada ale prawda jest taka ze mozna sobie genialnie pod siebie ustawic 😉 Wiem, widziałem bardzo schludne i bardzo minimalistyczne i takie w sam raz pomiędzy ale taki zawalony ekran zawsze wygląda najciekawiej 😄 Pamiętam jakiś azjatycki atysta, chyba na 80.lv, maił drugie tylko ikonek dookoła i malutkie okienko z modelem pośrodku 😄 można i tak. Na początku to nawet by się chciało "okulawić" tego zbrusha bo np nie chcesz renderowąć, wystarczy ci ze 4 materiały do podglądu, nie chcesz makr czy aniamcji to 1/3 interacu można wyłączyć a i tka będzie przytłaczający 🙂 W sumie to taki shelf z zakładkami jak w majce może też by się sprawdził zamiast ładować różne UI w zależność od pracy jaką się robi albo mieć jeden do wszystkiego. Można gdybać co jest a czego brakuje i co by było lepsze ale do wszystkiego można jakoś przywyknąć a nawet polubić a porównywalnej konkurencji nie ma i jeszcze długo nie będzie jeśli w ogóle za naszego życia. Bledner i maja mają swoje problemy z UI jak i mocniejsze strony, w majce też buttona sobie nie dodasz poza slelfem a on różnie działa i potrafi się blokować, skorumpowac czy zamieniać kolejność shelfów, już przez lata trochę mi to krwi napsuło a to właściwie dość prosty twór. W blednerze for artist jest coś podobnego, ale jak działa to nie wiem Edytowane 4 Kwiecień przez Destroyer 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się