RaVirr Napisano 23 Październik 2022 Share Napisano 23 Październik 2022 Ugułem fajny klimacik, ale tutaj coś się dziwnego wydarzyło: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 23 Październik 2022 Autor Share Napisano 23 Październik 2022 To są takie "kryształy" mocno osadzone w gruncie. Niby emeraldy- ale według MJ te się świecą. Jak sie pewnie domyślacie finałowy obraz jest patchworkiem obrazów generowanych przez AI. Ja uznałem że nie jest to złe, więc zostawiłem jak jest. A jak ty uważasz? Pytam bo to chyba jedyna już strona na świecie na której specjalista z zawodu coś doradzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RaVirr Napisano 23 Październik 2022 Share Napisano 23 Październik 2022 (edytowane) Wiesz co, jak już wytłumaczyłeś co to jest to faktycznie dostrzegłem, że mogą to być kryształy, ale myślę, że dla przeciętnego widza będzie to po prostu nieczytelne. Ogólnie wyglądało mi to na błąd, starałem się to opisać, ale po prostu narysuję jak "zrozumiałem" te miejsce: I w 3d: Żeby to wyklarować to po prostu dałbym tam kształty, które nie będą aż tak bardzo pokrywać się z kształtem gór, np. w taki sposób: Edytowane 23 Październik 2022 przez RaVirr 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 23 Październik 2022 Autor Share Napisano 23 Październik 2022 No to się to usunie. Dla mnie też to było deczko kontrowersyjne. A i też Klicek kliknął z aprobatą- więc do poprawy. A może zrobie takie odstajace kryształy jak zasugerowałeś... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 29 Październik 2022 Autor Share Napisano 29 Październik 2022 Wy tu gadu, gadu a ja działam. Dużo na razie tylko poprawiania w wersji angielskiej: https://linktr.ee/stephanbored Jak poprawki się dokonają to zrobię update polskiej i wtedy zajmę się dalszym ciągiem. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 29 Październik 2022 Share Napisano 29 Październik 2022 no super klimet na tych ostatnich obrazkach 😄 nie wiem czemu, ale bardzo lubie 😄 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 5 Listopad 2022 Autor Share Napisano 5 Listopad 2022 To czas pokazac animację skleconą ze spriteów namalowanych przeze mnie(opublikowanych ostatnio) i cześciowo też wygenerowanych przez AI (podmalowanych przeze mnie). Jako taki mały dowodzik że nowoczesna technologia nie tylko po to je żeeby o niej gadać ale też się przydaje: Zastosowałem też taką "klikbajtową" miniaturę. Wieśniacko wygląda ale zobaczymy jaką będzie miała przełożenie na oglądalność. 🙂 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 26 Listopad 2022 Autor Share Napisano 26 Listopad 2022 Mam wrażenie że moje ostatnie dzieła oparte na AI zaczynają trochę wpieniać (może to i dobrze) więc parę szkiców, które robię (prawie) codziennie. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 26 Listopad 2022 Share Napisano 26 Listopad 2022 Super to wygląda! podoba mi się kreska i charakter postaci, robinson na 53 i kobieta obok chyba najfajniejsze 🙂 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 26 Listopad 2022 Autor Share Napisano 26 Listopad 2022 No dzięki. Chociaż nie jest to w 100% moje. To akurat przerysowane szkice Ladowskiej, Tsukushiego i Loisela. Nie wiem czy dobrze robie tak przerysowując sobie dość chamsko. Oczywiście uwzględniam przy tym szkice konstrukcyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 27 Listopad 2022 Autor Share Napisano 27 Listopad 2022 (edytowane) To może jeszcze jeden na dzisiaj. Edytowane 27 Listopad 2022 przez JonJoan 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 28 Listopad 2022 Autor Share Napisano 28 Listopad 2022 No work- no fame No fame- no condoms No condoms- no fun Exercise 59. 🙂 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 28 Listopad 2022 Share Napisano 28 Listopad 2022 super te rzeczy naprawde 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianSz Napisano 28 Listopad 2022 Share Napisano 28 Listopad 2022 Hej, pozwoliłem sobie trochę pobawić Twoimi pracami, może coś Ci się przyda. Co Ty na to, żeby odpuścić trochę detalu i wyrzucić te szarości? I zamiast tego zblokować niektóre elementy w większe plamy? Nie chcę narzucać Ci stylówy, ale może mniej kreseczek dałoby lepszy efekt, no i mniej dziubdziania = mniej roboty 🙂 Nie musi być tak ultra graficzne jak u jakiegoś Mignoli, ale może właśnie takie odważniejsze, grubsze pociągnięcia podbiją końcowy efekt? I gif z porównaniem: 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 28 Listopad 2022 Autor Share Napisano 28 Listopad 2022 (edytowane) Powiem Ci że sam o tym myślałem. Ale na tym etapie człowiek nie jest tego pewien. Jasne spoko. Następnym racem użyję "kloca" do malowania. Dzięki. Zobaczymy jak mi z tym pójdzie. Edytowane 28 Listopad 2022 przez JonJoan 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianSz Napisano 28 Listopad 2022 Share Napisano 28 Listopad 2022 Po prostu poeksperymentuj w studiach, nic nie możesz stracić 🙂 Nie chodzi tu też o samego klockowego brusha, bardziej o wykorzystanie innych elementów niż linia. Można je połączyć, trochę linii, trochę plamy i żeby uniknąć takiego uncanny valley, zobacz: Mamy sobie Winstona: Narysujmy go linią: Samą linią wygląda dziwnie, i chociaż to jest przekalkowane ze zdjęcia to nawet podobieństwo jest bardzo takie se. A teraz samą plamą: Dużo atrakcyjniej i do tego podobniej, a wkład pracy prawie taki sam. Masz swój sposób rysowania i nie chcę tutaj kategorycznie mówić, że linia jest be, bo nie jest, ale może różnicując trochę grubość linii i dodając większe plamy tu i tam, mogłoby podbić Twoje prace. Myśl mniej o tym CO rysujesz, a więcej o tym jakiego kształtu abstrakcyjne plamy cienia i światła te rzeczy robią, nie przejmując się tym, czy jest to oko, nos, lufa karabinu czy tyłek Mirandy z Mass Effecta. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 28 Listopad 2022 Share Napisano 28 Listopad 2022 Mi akurat bardziej podobają się te pieczołowicie pociągnięte kreski o różnym stopniu grubości i delikatności, przy tej dziewczynie działa to idealnie ale już ten chłopek obok w kapeluszu gdy zrobi się go plamami światła i cienia to powstaje zupełnie inna postać i zmienia się jej charakter. Świecące okulary robią swoje i twarz skryta w cieniu, wygląda tajemniczo, złowrogo i demonicznie, bardziej działa na wyobraźnie 🙂 Te dwie twarze poniżej też są w podobny sposób zmienione ale nie aż tak dramatycznie. Przykład z Churchillem dobry ale myślę, że @JonJoan dalby radę zrobić to samymi kreskami tak żeby było duże podobieństwo? 🙂 Podejmiesz wyznawanie? Może być ciekawy challange ile jesteś w stanie wyciągać samą kreską w swoim stylu bo jednak realistyczną postać będzie ciężej tak uchwycić niż stylizowaną. Rady @SebastianSz jak zwykle są bardzo dobre i trzeba z nich czerpać ile się da 🙂 Jak nie masz deadlinu na wczoraj to zawsze warto eksperymentować bo może wyjść cos lepszego, czegoś się nauczysz albo zobaczysz co działa a co nie zamiast się tylko czysto teoretycznie zastanawiać. To tak jak z zagadaniem do dziewczyny zamiast tygodniami się zastanawiać czy lubi czy nie, od razu masz prawdziwą informację zwrotną jaka by nie była🙂 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianSz Napisano 28 Listopad 2022 Share Napisano 28 Listopad 2022 14 minutes ago, Destroyer said: Mi akurat bardziej podobają się te pieczołowicie pociągnięte kreski o różnym stopniu grubości i delikatności, przy tej dziewczynie działa to idealnie ale już ten chłopek obok w kapeluszu gdy zrobi się go plamami światła i cienia to powstaje zupełnie inna postać i zmienia się jej charakter. Świecące okulary robią swoje i twarz skryta w cieniu, wygląda tajemniczo, złowrogo i demonicznie, bardziej działa na wyobraźnie 🙂 Te dwie twarze poniżej też są w podobny sposób zmienione ale nie aż tak dramatycznie. Zgadzam się, światło mocno wpływa na charakter postaci i pozmieniało je na tych przykładach, ale to ostatecznie kwestia doboru oświetlenia bardziej niż samej techniki rysunku. 19 minutes ago, Destroyer said: Przykład z Churchillem dobry ale myślę, że @JonJoan dalby radę zrobić to samymi kreskami tak żeby było duże podobieństwo? 🙂 Podejmiesz wyznawanie? Może być ciekawy challange ile jesteś w stanie wyciągać samą kreską w swoim stylu bo jednak realistyczną postać będzie ciężej tak uchwycić niż stylizowaną. No taki mini challenge to dobry pomysł. I ogólnie to sama linia też jest OK, trochę przerysowałem efekt tutaj, ale to dla lepszego zobrazowania co mam na myśli. Edouard Guiton ma fajną komiksową kreskę z samych linii, można się poinspirować: 25 minutes ago, Destroyer said: zawsze warto eksperymentować bo może wyjść cos lepszego, czegoś się nauczysz albo zobaczysz co działa a co nie zamiast się tylko czysto teoretycznie zastanawiać. To tak jak z zagadaniem do dziewczyny zamiast tygodniami się zastanawiać czy lubi czy nie, od razu masz prawdziwą informację zwrotną jaka by nie była🙂 No dokładnie 😄 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 28 Listopad 2022 Autor Share Napisano 28 Listopad 2022 (edytowane) Ten nazwijmy to "klockowy" styl jest często używany przez Przybysia. I jak widać na tym: https://www.artstation.com/artwork/yb3mlK obrazku- można stworzyć mega dobre rzeczy, które nawet mają mega głębię. Studiując tego typu styl mam nadzieję też lepiej ogarnąc walor. Bo jakby nie mówić w tym stylu walor w początkowej szkicowej fazie jest taki mega uproszczony. Albo co jest zupełnie białe albo czarne. Nie wiem czy dobrze kombinuję i czy tego typu ćwiczenia pomogą w ogarnianiu waloru. Jakby co to niech ktoś uświadomi. Quote Rady @SebastianSz jak zwykle są bardzo dobre i trzeba z nich czerpać ile się da 🙂 To trochę tak jak by sam Marc Brunet udzielił rady na cubebrushu. Ale tam prędzej piekło zamarznie niż sam "szef" się pofatyguje i cię choć trochę nakieruje. Mało tego, Żaden użytkownik tego nie zrobi chyba że jakiś totalny świerzak jako towarzysz niedoli. No ale nad max 3d się już spuszczałem nie raz więc wystarczy. Ok. Dzięki Panowie. Widzę że te szkice to jednak lepszy pomysł niż bezduszne AI. Edytowane 28 Listopad 2022 przez JonJoan 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blood_brother Napisano 28 Listopad 2022 Share Napisano 28 Listopad 2022 Tylko żebyś nie wpadł w pułapkę "stylów", bo na przykładzie Przybysia, moim zdaniem, zrozumienie waloru nadaje styl, a nie odwrotnie. Dlatego tak jak Sebastian mówi, warto eksperymentować i wychodzić ze swoich komfortzonów, a nuż coś się odkryje nowego 🙂 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 29 Listopad 2022 Autor Share Napisano 29 Listopad 2022 Quote zrozumienie waloru nadaje styl, To jest mój główny cel. Ogarnięcie podstaw na takim poziomie żeby to robota szukała mnie a nie jak do tej pory- ja sszukam roboty. 🙂 Ok. Nowa technika- klackowa. 🙂 . Czy wyszło lepper? Chyba za wcześnie na ocene bo to pierwszy raz. Napewno o 1/3 dłużej. 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 29 Listopad 2022 Share Napisano 29 Listopad 2022 Całkiem fajnie wyszło! zupełni inny klimat ale daje radę! Czyli jest potencjał w tej klockowej technice 🙂 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 30 Listopad 2022 Autor Share Napisano 30 Listopad 2022 (edytowane) W takim razie na razie będę kontunuował. Miałem przy 60- tce wrócić do ćwiczenia anatomi, ale wrzucę może jeszcze 2- 3 tego typu prace. Chyba trochę bardziej się podobają niż te linearne: Edytowane 30 Listopad 2022 przez JonJoan 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianSz Napisano 30 Listopad 2022 Share Napisano 30 Listopad 2022 IMO to krok w dobrą stronę. Podpatrz jak rysuje Siya Oum: Pewne elementy są zblokowane w plamy, pewne zupełnie odpuszczone, a inne zrobione lineartem. Zobacz jak portraktowała włosy na pierwszym obrazku (szczególnie te na czole) - praktycznie same plamy, miejscami w ogóle pusto, i tylko tu i tam linia, żeby podkreślić detal. I wygląda bardzo estetycznie. 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 1 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2022 Pewnie do tego będę zmierzał. Kombinowania różnych technik. I zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieję że coś oryginalnego. A tymczasem zrobiłem sobie mały filmik z dzisiejszego sketchu. Możno zobaczyć jak wyglądał proces i skrytykować. 🙂 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianSz Napisano 2 Grudzień 2022 Share Napisano 2 Grudzień 2022 (edytowane) Wg mnie powinieneś popracować nad tymi rzeczami: 1. Oświetlenie. Nie mam tu na myśli samego pokazania formy, ale nastroju, jaki daje światło. Zobacz: Wziąłem skrina z Twojego filmiku Tu jest Twój efekt: Nie bardzo wiem jak odebrać tę postać - czy jest zadowolona, smutna, bezpieczna, zaniepokojnona itd, no po prostu nie wiem. Światło dramatyczne i ostre, a postać siorbie z kubka, oczy jakbym jej matkę zabił, ale niby troszkę usmieszek na ustach. Taki miszmasz. A tu mój: Pomijając kwestie stylu, bo manga i jej pochodne to zupełnie nie moja bajka (weź na to poprawkę 🙂 ) ale chodzi mi tu o ogólne zasady. Łatwiej jest teraz odczytać zarówno co się dzieje na postaci i jaki ma ona charakter. Dużo lżejsze światło, nie wrzucam jej twarzy w cień zbytnio bo to zmieni charakter sceny. No właśnie, a co jeśli dowalimy uberostre cienie? No taka bardziej murderhobo która pożera dusze. A postać taka sama, tylko pogłębione cienie. Ale teraz zobacz jak kontrast zmieni postać: Jak przyjemne zdjęcie z wakacji chociaż to to samo co wyżej, tylko cienie rozjaśnione. 2. Estetyka linii. Linia linii nierówna, robiąc taki bardziej tradycyjny inking, powinieneś traktować to trochę jak kaligrafię. Z jednej strony chcesz pokazać formę, ale jednocześnie linie same w sobie mogą być ładne lub brzydkie. Możesz dosłownie poćwiczyć sobie tradycyjną kaligrafię. Są nawet stacjonarne kursy, jeśli nie przeszkadza Ci bycie tam jedyną osobą poniżej 70. roku życia 😛 Oczywiście to wszystko musisz jakoś zaadaptować do swojej wizji swoich prac, nie musisz rysować plamą jeśli wolisz linie, ale pewne rzeczy będą niezależne od stylu (jak nastrój spowodowany okreslonym światłem). Gif porównawczy: Edytowane 2 Grudzień 2022 przez SebastianSz 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 5 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2022 (edytowane) Ok. Wziołem tym razem bardziej pod uwagę nastrój. Ale zapomniałem o liniach. Że przy tej klockowej metodzie gładkie pociągnięcia też ważne są. Następnym razem więc. Może to powinno być mniej klockowe? Bardziej taki mishmasz klocka i linii tradycyjnej? Ok. jutro się bardziej przyłożę. Edytowane 5 Grudzień 2022 przez JonJoan 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianSz Napisano 5 Grudzień 2022 Share Napisano 5 Grudzień 2022 Ja bym jeszcze miejscami odpuścił detal, zobacz (babka w prawym dolnym rogu): Gif: Staraj się kombinować gdzie można sobie jeszcze bardziej odpuścić linię i cień, jednocześnie zachowując formę i czytelność: Czasem mniej znaczy więcej. Ja myślę o tym trochę jak o pauzie w muzyce czy w mówieniu - czasem większy efekt osiągniesz umiejętnie robiąc przerwy niż nonstop jednostajnie mówiąc czy grając. Jeszcze jedna rzeczy: rozkminiałem też co mi nie gra w postaciach u Ciebie, i doszedłem do wniosku, że problem jest z oczami. Strasznie taki nieobecny wyraz twarzy mają Twoje postacie, jakby zdrowo przyćpały coś. Wydaje mi się, że to sprawka właśnie tego, że zbyt dosłownie wyrysowujesz oczy, raczej próbowałbym rysować CIEŃ oczu, niż oczy jako takie. Zobacz jak bardzo nieostry jest detal na oczach u Sargenta, a jednocześnie są bardzo realistyczne, przekonujace i pełne życia (jak na zblazowanych artystokratów rzecz jasna :P) Cień od powieki, tęczówka, żrenica i rzęsy, czasem brwi i cień pod brwiami to praktycznie jedna masa. Szedłbym raczej w tym kierunku: Dobre oczy to dobry portret, jak coś z nimi jest nie tak to wszystko inne też się pewnie posypie. 4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 5 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2022 Te zacpane oczy są wynikiem raczej tego że mało miałem ćwiczeń z poszczególnych elementów głowy (nos, usta, uszy, itd). Wszystko wskazuje na to że trzeba bedzie zrobić sobie przynajmniej jutro takie ćwiczenie. Z uwzflędnieniem twoich dzisiejszych wskazówek. Tak że- jeszcze raz dzięki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 7 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2022 (edytowane) Ok. Starałem się bardziej tak bryłami malować. Zwłaszcza w przypadku tej starszej Pani na dole: W przypadku młodej u góry zastosowałem mieszaną metodę- klocek + klasyczny lineart Wrzucę może jeszcze trening oczu: Edytowane 7 Grudzień 2022 przez JonJoan 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 9 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2022 Ćwiczenia waloru na bazie fenomenalnej grafiki Przybysia. Nie wiem czy nie za daleko poszedłem? Wracam do dalszych szkiców. Tutaj chciałem tak trochę wyskoczyć do przodu. Sprawdzić się. Oryginał tutaj: https://www.artstation.com/artwork/LeYlWK Może sam master przez przypadek wejdzie na forum i doradzi. 🙂 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianSz Napisano 9 Grudzień 2022 Share Napisano 9 Grudzień 2022 Ołkidołki, więc tak: Jest moim zdaniem postęp, ale oczywiście się poprzypierdalam tu i tam 🙂 Najpierw gif porównawczy. Moja wersja: Przypatrz się uważnie mojej wersji (albo oryginałowi Przybysia) i zobacz, że rozrzut waloru na twarzy jest mniejszy niż u Ciebie. Nie ma w świetle takich gwałtownych przejść od ciemnego waloru do jasnego, tylko bardziej subtelnie się to wszystko odbywa. Zwróć uwagę, jak bardzo dodaje to realizmu i jednocześnie podbija przestrzenność. Przy tym nie chodzi o to, żeby wszystko rysować ciemne, albo zawsze w ograniczonym walorze, chodzi raczej o to, żeby wynikało to z materiału i tego jak odbija on światło. Rzeczy, które gwałtownie przechodzą z czerni w biel to raczej połyskliwe i metaliczne powierzchnie, ewentualnie mokre i śliskie. Górna kulka wygląda jak jakaś szklana czy coś, z grubsza. Oczywiście w takich przypadkach dzieje się więcej, niż tylko duże skoki waloru, ale to one odwalają dużo roboty. Pamiętaj też, że powierzchnia jest tym ciemniejsza im mniej prostopadła do źródła światła, niekoniecznie kiedy jest dalej, przy czym ta zmiana jest raczej wykładnicza niż liniowa. Czyli jeśli powierzchnia jest ustawiona pod kątem 90 to dostaje 100% światła (liczby zmyślone na oko, dla zilustrowania problemu) to jak będzie pod kątem 120 to dalej dostaje 95% światła, 150 stopni dostanie 80%, 175 stopni 50% światła, a przy 180 sru, spada do zera, bo powierzchnia odwraca się od światła w tym momencie. Wynikają z tego dwie rzeczy: 1. Przejścia waloru powinny być bardziej subtelne i nie skakać gwałtownie z bieli w ciemne szarości, bo nawet jeśli powierzchnia mocno odchyla się od swiatla (ale ciągle jest w jego kierunku zwrócona, tj nie jest odchylona powyżej 180 stopni) to dalej będzie łapać podobną ilość światła co powierzchnia bardziej naświetlona. 2. Jest moment na formie kiedy światło znika zupełnie, czyli tzw. terminator. Ustalenie tego terminatora na formie to 3/4 pokazania formy, reszta to detal dla realizmu. Kolejna sprawa to lepsze odpuszczanie detalu (wiem, w kółko o tym mówię:P) Oko - po co kreski na oczach jak Michael Jackson? Nie rysuj/maluj oka tylko samo światło i cień, nie patrząc co to za rzecz, czy to oko, nos czy rozjechany borsuk na drodze. Taki cytat, nie pamiętam skąd, może Ci pomoże: "Nikt nigdy nie namalował róży, co najwyżej światło, jakie róża odbija". Rzuć okiem na oryginał Przybysia w tym miejscu, u niego też ledwo co tam jest namalowane. Zobacz jak na tych zbliżeniach widać też te różnice w walorze, o których wspomniałem. U ciebie na nosie jest skok od praktycznie bieli do ciemnej szarości, w obrębie światła. U mnie jest to dużo bardziej zawężone pod względem waloru, z wyjątkiem akcentu w postaci bliku na nosie, bo nos zwykle jest trochę połyskliwy i często łapie tak światło. Ale reszta waloru to raczej delikatne przejścia, aż do terminatora. Pozdro! 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 9 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2022 Quote Oko - po co kreski na oczach jak Michael Jackson? To takie trochę oko faraona :). Dzięki raz jeszcze za wyczerpującą analizę. Będę miał zagwozdkę na jakiś czas. No. Ale sam tego chciałem. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex3d Napisano 10 Grudzień 2022 Share Napisano 10 Grudzień 2022 (edytowane) W dniu 28.11.2022 o 15:55, SebastianSz napisał: Po prostu poeksperymentuj w studiach, nic nie możesz stracić 🙂 Nie chodzi tu też o samego klockowego brusha, bardziej o wykorzystanie innych elementów niż linia. Można je połączyć, trochę linii, trochę plamy i żeby uniknąć takiego uncanny valley, zobacz: Mamy sobie Winstona: Narysujmy go linią: Samą linią wygląda dziwnie, i chociaż to jest przekalkowane ze zdjęcia to nawet podobieństwo jest bardzo takie se. A teraz samą plamą: Dużo atrakcyjniej i do tego podobniej, a wkład pracy prawie taki sam. Masz swój sposób rysowania i nie chcę tutaj kategorycznie mówić, że linia jest be, bo nie jest, ale może różnicując trochę grubość linii i dodając większe plamy tu i tam, mogłoby podbić Twoje prace. Myśl mniej o tym CO rysujesz, a więcej o tym jakiego kształtu abstrakcyjne plamy cienia i światła te rzeczy robią, nie przejmując się tym, czy jest to oko, nos, lufa karabinu czy tyłek Mirandy z Mass Effecta. No właśnie linia, ciekawy temat. Zygmunt Gloger człowiek orkiestra (XIX/XX w.) dokumentując staropolską kulturę, architekturę etc. posługuje się m.in. rysunkami z kreską w dość złożony sposób. Oddaje kreską światłocień. Jest sporo tych rysunków w jego książkach, nie tylko wykonanych przez niego. Szkoda, że dzisiaj tacy ludzie istnieją tylko w bibliotece. Jak dla mnie, jest to mistrzostwo. Władysław Jagiełło, z obrazu na drzwiach ołtarza kaplicy Jegiellońskiej w katedrze krakowskiej. Edytowane 10 Grudzień 2022 przez alex3d 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mortom Napisano 10 Grudzień 2022 Share Napisano 10 Grudzień 2022 @alex3d nom piękniutkie ilustracje. Co do tego że takich ludzi już nie ma to SPOKO, daj ludzkości jeszcze tylko jedną wojnę światową, a wrócimy, jak nie wysadzimy ziemi w powietrze, do węgla, kartki i łuku 😄 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 10 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 10 Grudzień 2022 5 hours ago, Mortom said: @alex3d nom piękniutkie ilustracje. Co do tego że takich ludzi już nie ma to SPOKO, daj ludzkości jeszcze tylko jedną wojnę światową, a wrócimy, jak nie wysadzimy ziemi w powietrze, do węgla, kartki i łuku 😄 Nawet nie wiem czy te na dole to nie są jakieś miedzioryty. Wygląda to na mega pracochłonne. W kazdym bądź razie. W czasach kiedy generatory obrazków rozwijajają się w dość szalonym tempie i człowiek się zastanawia czy jest sens uczyć się rysunku skoro za 5 lat może dojść do sytuacji gdzie generator stworzy ci dowolny, konkretny obraz- tego typu działa to raczej są już reliktem świetlanej przeszłości... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 10 Grudzień 2022 Share Napisano 10 Grudzień 2022 (edytowane) 4 hours ago, JonJoan said: W czasach kiedy generatory obrazków rozwijajają się w dość szalonym tempie i człowiek się zastanawia czy jest sens uczyć się rysunku skoro za 5 lat może dojść do sytuacji gdzie generator stworzy ci dowolny, konkretny obraz- tego typu działa to raczej są już reliktem świetlanej przeszłości... Nie ma po co sie uczyc czegokolwiek, bo moze sie okazac, ze ci sie w zyciu nie przyda cos czego sie nauczyles i tylko sobie glowe zasmieciles. Przeciez mozna wpisac prompt i za nas maszyna pomysli i zrobi. To po jaka cholere myslec w ogole? Relikty przeszlosci jakies - teraz przyszlosciowo i progresywnie mozna juz byc... nikim i nic nie umiec. Rewelka. Edytowane 10 Grudzień 2022 przez Nezumi 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex3d Napisano 10 Grudzień 2022 Share Napisano 10 Grudzień 2022 3 godziny temu, JonJoan napisał: Nawet nie wiem czy te na dole to nie są jakieś miedzioryty. Wygląda to na mega pracochłonne. W kazdym bądź razie. W czasach kiedy generatory obrazków rozwijajają się w dość szalonym tempie i człowiek się zastanawia czy jest sens uczyć się rysunku skoro za 5 lat może dojść do sytuacji gdzie generator stworzy ci dowolny, konkretny obraz- tego typu działa to raczej są już reliktem świetlanej przeszłości... Miedzioryt raczej nie, mieli obcykane techniki rysowania tuszem, nie tylko gęsim piórem, trzciną czy stalówką, ale nawet patyka podniesionego z ziemi można zaostrzyć scyzorykiem jak ołówek i staje się zajebistym narzędziem z milionem poziomów nacisku i tilt 0-90 stopni. Mieli lepszą wiedzę i wykształcenie niż to co dzisiaj jest dostępne. Porównanie naszych lekcji z Panią od plastyki w latach 90-tych, a te wszystkie akademie umiejętności w tamtych czasach to jednak inny świat. Nie ma zbyt wielu zbędnych kresek w tych rysunkach. Ale to tak na marginesie, o wymyślaniu koła na nowo i cofaniu się świata😀 Te wszystkie AI to kolejne narzędzie dla człowieka. To nie jest jakiś samoistny byt, który sam napisze i wyda kolejną wersję samego siebie. Określiłbym to raczej jako automatyzacja niż sztuczna inteligencja. Także z tą nauką to bym się nie poddawał. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 11 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2022 (edytowane) Quote Nie ma po co sie uczyc czegokolwiek, bo moze sie okazac, ze ci sie w zyciu nie przyda cos czego sie nauczyles i tylko sobie glowe zasmieciles. Ja akurat nie mówiłem o sobie. Nie da sie zaprzeczyć że uczyć się warto. Nawet japońskiego jeżeli nigdy do Japonii nie wyjedziesz. Chodziło mi o to żeby nie wchodzić już w takie ekstrema jak te bardzo ładnie wygladające szkice, ale pracochłonne strasznie i pewnie cięzkie do spieniężenia. A digital painting na poziomie pro zawsze się przyda. Chociażby przy malowaniu tekstur do modelu. Quote Także z tą nauką to bym się nie poddawał. Nie mam takiego zamiaru. W ten weekend akurat nic nie zrobiłem- bo, no cóż... Znowu zadanie testowe. Na szczęście pasujące do mojego trailera. Edytowane 16 Grudzień 2022 przez JonJoan 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 11 Grudzień 2022 Share Napisano 11 Grudzień 2022 @JonJoanGdybysmy wszyscy tak mysleli nie mielibysmy tak wspanialych artstow jak niedawno zmarly Kim Jung Gi czy Karl Kopinski. To nie sa relikty przeszlosci. Rownie dobrze mozna powiedziec ze przeciez teraz nie ma po co juz chodzic na silownie bo sila fizyczna nie odgrywa takiej roli jak wczesniej. Pewne rzeczy sa dobre dla nas bez wzgledu na to czy mozemy sie bez nich obejsc. Nie musimy cwiczyc fizycznie ale bez watpienia jest to dla nas dobre. Nie musimy czytac ksiazek ale niechybnie jest to zbawienne dla rozwoju intelektualnego. I w koncu - nie musimy rysowac, malowac, grac na instrumentach, tworzyc niczego. Wielu ludzi tak zyje - jak maszynki do przetwarzania pokarmu - bez swoich pasji, bez checi rozwoju, bez intelektualnych potrzeb. Takie kawalki miesa ktore tylko patrza jak w sobote zezrec cos z grila i wyzlopac piwo przy rechocie do durnych zartow. MOZNA tak zyc. Ale mozna tez zyc duzo lepiej, pelniej. Nie musimy tworzyc jedynie z mysla o spieniezaniu tego. Dokladnie jak mowisz - mozna sie uczyc Japonskiego dla siebie. Nie musimy od razu planowac przeprowadzki do Tokyo 😄 I spoko, to moglo tak brzmiec ale to nie byla osobista wycieczka. Bardziej refleksja nad tak zwanym ogolem. Podobnie jak teraz nie chce sie czepiac i robic z siebie grammar nazi ale jedynie wspomniec ze mozesz poprawic te tekstUUUUry 😉 I powodzenia! Szczerze. Bardzo fajne te twoje szkice! 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 14 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2022 Po tych parunastu ćwiczeniach czas wreszcie jakąś stronkę trzasnąć. Czy są postępy względem poprzednich? Zaraz zobaczymy po reakcjach. Mam nadzieję szczerych. max3D- owych. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianSz Napisano 14 Grudzień 2022 Share Napisano 14 Grudzień 2022 (edytowane) Kreska kreską, ale myślę, że warto by też przycisnąć trochę kompozycję i pracę kamery. Trochę gubię się w tym kto i do kogo mów na tej stronie - przydałby się jakiś establishing shot, żebyśmy wiedzieli kto gdzie jest, a potem trzymać się zasady 180 stopni (What is the 180-degree rule in filmmaking | Adobe). Bo tutaj mamy 5 postaci, raz są z lewej, raz z prawej, chyba jeszcze się obracają co chwila i do tego na dodatek mówią czasem zza kadru. No taki trochę chaos. IMO klarowność przekazu > wszystko inne w komiksie, bo jak czytelnik nie rozumie co widzi/czyta to wszystko jedno co to jest i jak dobrze jest narysowane. Nie wiem też, czy takie jednakowe kadry to dobra opcja. Takie strasznie statyczne się wszystko robi, nie czuć tych emocji. Można takimi kadrami oblecieć i cały komiks, w końcu Watchmeni mają wszystkie strony podzielone na 9 jednakowych kadrów (czasem łączonych w większe, ale zawsze ten sam layout) ale to spore wyzwanie. Polecam CI "Framed Ink", szczególnie pierwszą częśc, jeśli jeszcze nie masz. To najlepsza książka do kompozycji w ogóle, z dużym naciskiem na komiks, ale nie tylko. Jakbyś chciał inspiracji do rysowania takich komiksów z dużą dozą gadających głów, ale jednocześnie z dobrą kompozycją (i fajną akcją, ale nie fantasy), to przeczytaj "Criminal" duetu Ed Brubaker i Sean Phillips (i w ogóle inne ich komiksy). Tak na koniec, to dobrze by zrobił jakiś proofreading, bo angielski tu i tam się sypie (np. "are you tolerate it?", "hidious" [hideous], "take back her home" [zakładam, że chodziło o "take her back home" czyli "zabrać ją do domu", a nie "odzyskać jej dom"], przedimki) plus dziwne wg mnie przeskoki stylistyczne - z jednej strony ojciec, zakładam, że jakiś wysoko postawiony artystokrata patrząc po wyglądzie i wyrazie twarzy, a wali "you wanna be...", brakuje tylko słowa na "N" na końcu 😛 Matka podobnie wydaje się kimś ważnym, skoro mówi, że każe kogos wychłostać, a zaraz potem "JAKIM CUDEM TEN PARCHATY KALEKA WAM TAK WPIERDOLIŁ?!" 😄Rozumiem, że jest wkurzona w tej scenie, ale jakoś mi to nie pasuje do postaci. Edytowane 14 Grudzień 2022 przez SebastianSz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 15 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2022 No rzeczywiście kompozycyjnie lipa. Będę musiał przeczytać do końca "framed ink" bo połowę pierwszego tomu kiedyś tam przeczytałem. Wydaje mi się że postacie dobrze rozmieszczone ( chłopak jest przy bramie wejściowej, ojciec razem z czarodziejem przy wejściu do dworu a matka po srodku. Pilnowałem tego i mój błąd ze nie zamieściłem kadru gdzie cała rodzina byłaby pokazana na tle budynku- by rozwiać wątpliwości. kopozycja to w ogóle jest osobna sprawa w komiksie, bo nie dość że dbasz o kompo na poszczególnych obrazkach, to jeszcze liczy się kompo całej strony. Rozmieszczenie obrazków, dopasowanie ich względem siebie, itd. Tu problem jest jeszcze większy bo startuję komiks w klasycznym formacie zeszytowym, potem go zamieszczam na format kmórkowy (preferowane obrazki "pionowe") potem jeszcze na youtuba chcę, gdzie znowu będą preferowane bardziej "poziome" obrazki. Tutaj tak uparłem się na ten smartfonowy format i wyszło co wyszło. A trzeba to wszystko jakoś godzić. Tekst wstawiałem o 5 00 i nie poprawiłem- dlatego jest kaszaniasty. Ten akurat (z wyjątkiem końcówki) jest napiasany jeszcze przez kuzyna, który jest anglistą (który mieszkał kilka lat w UK) więc chyba ja coś skaszaniłem wklejając go o tak póxnej porze. Ok. Dzięki. Na razie wracam do ćwiczeń i nie wygłupiam się więcej. 🙂 Różni ludzie, jeden max: 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebastianSz Napisano 15 Grudzień 2022 Share Napisano 15 Grudzień 2022 (edytowane) No niestety, komiksowa kompozycja to trudny temat i w sumie bliżej mu do filmu niż do ilustracji. Warto postudiować jak sceny filmowe się komponuje, jakie typy ujęć itd. Tu masz fajnie to pokazane, ale to tylko wierzchołek góry lodowej bo trzeba te kadry z sensem w jakąś historię poskładać: Ultimate Guide to Types of Camera Shots and Angles in Film [50+ Types] (studiobinder.com) Ludki fajne, podoba mi się ten z torbą na 72. i te mięśniaki na 73 mają ciekawy vibe, trochę przypomina mi to prace Teda McKeevera 🙂 I tak w ogóle możesz sobie poczytać jego komiksy (np. Metropol) - uprzedzam, nie są dla każdego. Ale dla mnie jego Batman: Engines (poszukaj sobie Batman: Legends of the Dark Knight, numery 74-75) to był artystyczny przełom. Jak ten komiks czytałem pod koniec lat 90. to pierwszy raz uświadomiłem sobie, że to, że coś nie wygląda "tradycyjnie" ładnie, nie oznacza, że jest złe. Czasem właśnie warto dać się ponieść i odważnie stawiać mocne, zdecydowane linie (zobacz choćby jak gościu od "Framed Ink" rysuje), nawet jesli nie są super poprawne, grunt żeby były klarowne, ciekawe do oglądania i na jakiś sposób atrakcyjne. Edytowane 15 Grudzień 2022 przez SebastianSz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 20 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 20 Grudzień 2022 Musiałem przerwę zrobic małą przerwę, ale działam dalej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 24 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 24 Grudzień 2022 (edytowane) Wesołych świąt. 🙂 https://linktr.ee/stephanbored Edytowane 24 Grudzień 2022 przez JonJoan 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 24 Grudzień 2022 Share Napisano 24 Grudzień 2022 Tobie też wesołego weekendu. Obrazek też taki okolicznościowo świąteczny jak to zwykle przy świątecznej atmosferze i wigilijnym stole 🙂 Kto już komu strzelił z liścia bo o spięcia i sprzeczki nie pytam bo to chyba już dawno odhaczone z listy świątecznych obowiązków 😛 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 25 Grudzień 2022 Autor Share Napisano 25 Grudzień 2022 (edytowane) U mnie na szczęście liści nie ma. Ale to też dlatego że w pewnym momencie wcześniej odchodzę od stołu, by zająć się grafiką. Zamiast słuchać jak godzinami gadają o polityce- sugerując że jedna strona sceny politycznej jest be a druga słuszna. Nie życzę oczywiście nikomu takich świąt- bo to żadna przyjemność, jeno odbębnianie. Ok. jeszcze taka oto widokówka z wierszykiem: Edytowane 25 Grudzień 2022 przez JonJoan 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mortom Napisano 25 Grudzień 2022 Share Napisano 25 Grudzień 2022 (edytowane) Pewnie wypomnicie, że głodnemu tylko chleb na myśli ALE jak doszedłem do tego momentu: SOSY ZAWIESISTE I PIECZONE CIELCE to zamiast cielce przeczytałem I PIECZONE CYCE. Ehh... no cóż... rzekł banan do barana, po czym wsiadł do filiżanki i odleciał w sina dal, do szafy. 😜 Edytowane 25 Grudzień 2022 przez Mortom 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JonJoan Napisano 30 Styczeń 2023 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2023 (edytowane) https://www.skillshot.pl/jobs/30452-junior-grafik-3d-do-prostych-modeli-at-ncephalo-ga Piszę do was w sprawie tego skromnego ogłoszenia. Próbowałem znaleźć info natemat tej firmy ale nigdzie nie mają żadnej strony. Nie ma ich też w rejestrze firm KRS. Może ktoś z was o niej słyszał? Co o tym sądzicie? Chodzi o firmę NCephalo Games Niczego ostatnio nie wrzucam, bo cały mój czas idzie na szukanie roboty. Edytowane 30 Styczeń 2023 przez JonJoan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się