Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moze to tak wygladac. "O prosze, pojawil sie cloth brush w Blenderze i natychmiast w ZBrushu tez! Musi ze ukradli!"
Ale watpie, zeby to nie bylo planowane od dawna. Trzeba pamietac, ze ZBrush nie mial nighy zadnej symulacji. Napisanie tego od zera pod program, ktory tego nie mial i nigdy nie byl pisany z mysla o czyms takim, integracja z micro poly i reszta narzedzi, testy... To wymaga wiecej czasu niz "o zobaczylem na Twitterze jak koles cos takiego zrobil do totalnie innego softu - dodajmy to do ZBrusha tez!".
Pierwsza wzmianka o cloth brushu w Blenderze pojawila sie praktycznie na poczatku lutego. Watpie, zeby nie mieli tego w planie i rzucili sie na temat piszac to wszystko i testujac przez ostatnie 6 miesiecy. Jezeli tak to bylo to tym wiekszy respekt 😄
Tak czy siak - spoko, ze to dodaja, bo jest szansa ze bedzie bardziej przewidywalne i oferowalo wieksza kontrole. A przede wszystkim dzialalo na gestych siatkach.

Z innych rzeczy - retopo z uzyciem Zmodelera wyglada spoko. I nie mam pojecia co pokazuja jako "Speed improvements" 😄 Co to za znikajace objekty? A potem, ze niby szybciej bede piorkiem machal? Nie wiem co chcieli pokazac tam ale "speed improvement" jest zawsze spoko.

  • Like 1
Napisano

Też mi się wydaje, że taka funkcjonalność nie jest wykonalna w tak krótkim czasie. Musieli to mieć w planach już wcześniej.  "speed improvement" - nie pokazali czasem, że szybciej działa pędzel po prostu? (nie laguje go)

Napisano
41 minutes ago, brain said:

nie pokazali czasem, że szybciej działa pędzel po prostu? (nie laguje go)

To co pokazuja w 1:51... Nie wiem o co chodzi mowiac szczerze. Znika jakis element,,, What? 🙂 To drugie moze chodzic o brush.

Napisano

Instancje nanomesha to mój pomysł 😄 Przynajmniej tak sobie wmawiam, bo proponowałem im to kiedyś w tickecie

 

Ogólnie już widzę te miliony crashy w tych symulacjach.. Wolał bym update typu - rok pracowaliśmy nad poprawą wydajności i stabilności. Nie ma ficzerów ale bugów też nie ma.

Ta symulacja clotha, ale to dziwnie wygląda na tej babce. Może nadaje się na poduchę, ale na sukience już widać, że nie do końca może być z tego użytek. Czas pokaże, mam nadzieję, że niedługi.

Fajnie, że zmodelera poprawili trochę i to retopo nieźle wygląda. 

 

Kurde, gizmo jeszcze nie ogarnąłem do końca.. zsphere-sketch też, ja pierdziu a tu kolejna wersja 😛

  • Like 1
Napisano

Wow, zapowiada się ciekawy update:) Symulacja ubrań może nie będzie jakaś super do robienia ubrania od zera, ale do obróbek marvelousowych ciuszków może być bardzo przydatna:)

  • KLICEK featured this temat
Napisano
3 hours ago, brain said:

Chodzi Ci o boolean?

Wyglada jak boolean ale te sa bardzo szybkie.. nigdy nie mialem jakiejs sytuacji ze mi liczyl dlugo booleana czy cos...

Co do ciuszkow to mozna fajna baze bedzie szybko zrobic. Ja sie ciesze bo za Marvelousa nie chce placic  a miec to od razu w sofcie w ktorym w wiekszosci pracuje bedzie super. Ciekawe kiedy wyjdzie - 2020 byl chyba w listopadzie 2019 jesli sie nie myle.. To jeszcze lekka reka ponad 3 mieszki.

Napisano
Teraz, milek napisał:

Save as an image, load as a 3d model. Co to za czary? xd

Dodali to w CoreMini. Zapisujesz plik jako specjalna wersja gif czy tam png, którą normalnie wstawiasz na stronę jako obraz, i tak go czyta przeglądarka ale zbrush czyta jako model 3d.

Raczej bezużyteczne no ale cóż.

  • Like 1
Napisano

@Nezumi dobra, dobra, wszyscy i tak wiemy, że w pixologic cały rok nic nie robią a potem tydzień przed prezentacją nowej wersji mają crunch i na szybko coś ulepią i ludzie będą zachwyceni 🙂

Swoją drogą jak w blendku pojawił się cloth brush to było dużo głosów że cały pomysł jest zupełnie bez sensu, po co to komu i dlaczego a teraz 🙂 

asdasd.jpg.a701c39ee8ab5226046d70f5d1ff008d.jpg

@michalo zgadzam się, ze wydajność i stabilność powinna być najważniejsza zwłaszcza, że i tak konkurencji nie mają więc nie muszą na siłę nowe ficzersy pakować. Ja z zbrusha korzystam okazjonalnie więc tym bardziej często pcham łapy tam gdzie gdzie nie powinienem i potem jak mi wywali w twarz to się zastanawiam " it's a bug or a feature?" 🙂

  • Like 1
Napisano
5 hours ago, Destroyer said:

Swoją drogą jak w blendku pojawił się cloth brush to było dużo głosów że cały pomysł jest zupełnie bez sensu, po co to komu i dlaczego a teraz

Eeee tam, wszyscy sie podniecili i o niczym innym nie gadali. Do dzisiaj ludzie sie jaraja, ze kulke mozna pomarszczyc. Sam sie jaralem dopoki nie sprobowalem jak to dziala na prawdziwym projekcie...
Mam taka niepopularna pewnie, prywatna teorie, ze Pablo Dobarro robi te ficzery w wiekszosci pod swoj workflow (czyli robienie low poly laleczek mangowych). Dopoki robisz cos low poly i nie starasz sie osiagnac realizmu wszyskto pieknie dziala. Troche wiecej siatki i pose brush sie krztusi a cloth brush jest nie do uzycia. A w ZBrushu mam prawie pewnosc, ze to bedzie dobrze dzialac na sporej ilosci poly pomijajac juz integracje z micro poly itd.

Napisano
1 hour ago, Nezumi said:

Pablo Dobarro robi te ficzery w wiekszosci pod swoj workflow

To nie teoria a fakt autentyczny 🙂 A co do low/mid poly to tez prawda bo blender nie dźwignie tego co zbrush więc nie ma co nawet rozmyślać, robisz to na co pozwala i tyle 🙂

Napisano

W jakim sensie nie dźwignie? Sculpt?

Wyeksportowałem do niego 42 mln. toola i śmigał lepiej niż zbrush 😛

Mam wielką nadzieję, że wydajność ostro pójdzie w górę.

  • Like 1
Napisano

Serio? Albo coś się zmieniło bo minęło już trochę czasu od momentu gdy coś w blenderze próbowałem rzeźbić albo coś źle robiłem bo trochę mi stękał, a może to była wina jakiegoś eksperymentalnego buildu bo nie ściągałem ze strony głównej tylko gdzieś tam po forach czy czymś takim grzebałem bo coś tam nowego chciałem pomacać wtedy . Hmm tak czy inaczej będzie trzeba to zbadać znowu 🙂

Napisano

Ja mam tylko oficjalne buildy, 282a teraz zainstalowane. Też byłem pod wrażeniem, ale już dawno słyszałem, że blender i nawet 3d coat biją zbrusha na głowę pod względem wydajnościowym.

Ale jakoś nie wyobrażam sobie w blenderze pocięcia modelu do druku w jakiś bardziej skomplkowany sposób - może to brak znajomości programu. Ale nawigacja i interface jest dużo gorszy. Co by nie mówić w zbrushu właściwie wszystko jest pod ręką. Można tak sobie zoptymalizować ui pod workflow, że sam sculpt można robić z wyłączonymi menusami.

Ogólnie chciałem tam model wyrenderować bez zabawy w decimation więc sprawdziłęm ile mi zajmie import w blenderze - dłuuugo. Szybciej ten sam model importował toolbag 😛

 

Napisano

Tak na pierwsze oko to te toole do marszczenia siatek są zajebiste! Ja bardzo dużo tkanin z palca robię i marszczę rysując, albo używając specjalnych alpha które sobie zrobiłem. Generalnie nie zawsze trafia się taki projekt gdzie masz czas i możliwości zrobić cały ciuch od podstaw w Marvelousie. Ja te ZBrushowe narzędzia odbieram jako świetną rzecz do zrobienia takiego szybkiego draftu który potem dopiłujesz kilkoma szybkimi pociągnięciami. Więc trochę mnie śmieszy że ludzie narzekają, że te symulacje są biedne. Mi się wydaje że ludzie w dzisiejszych czasach za bardzo podchodzą do narzędzi z oczekiwaniem guzika "Make Art". Ja bym bardziej szukał plusów niż narzekał bo te updatey są ciągle za darmo a jak doskonale wiemy nie ma na rynku innego developera który tak szanuje artystów. 

No wprost nie mogę się doczekać kiedy zacznę tego używać! Piszecie o Blenderze, ja jeszcze tych narzędzi marszczących nie miałem okazji przetestować ale śmiem twierdzić że  w ZBrush będzie to działało płynniej na gęstszych siatkach. 

Widać że Pixologic coś więcej z tą dynamiką eksperymentuje bo będzie jeszcze FiberMesh with Dynamics, Unweld All With Dynamics, to się zawsze wszystko gdzieś wykorzysta 🙂 

Cieszy mnie bardzo rozwój ZModelera bo używam go już tak gęsto i często że modeling w zewnętrznych programach zamarł u mnie po za kilkoma sporadycznymi operacjami których mi brakuje w ZBrush. Retopo jakieś ciekawsze! Może o wiele wygodniejsze będzie, bardzo mnie to cieszy!  

Poprawa szybkości bardzo fajnie że pilnują tego. Pamiętajmy że nie pokazali wszystkiego 🙂

  • Like 1
Napisano

Ten make art button. Tak myślałem, że w ten sposób będzie działał Marvelous. I bardzo się zawiodłem.

Pomimo, że robienie wykrojów mam poniekąd opanowane bo pracowałem w podobnej branży, to sama symulacja, opanowanie jej żeby rezultaty były ładne wymaga resculpta w zbrushu.

Lub totalnej przeróbki.

Inaczej jest po prostu brzydko, powtarzalnie i ogólnie.. MD jest charakterystyczny. Jak DAZ i inne generatory.

Głównie chodzi o rękawy, mikro zmarszczki (bardzo falują), żeby tkanina wyglądała na coś innego niż prześcieradło.. itd.

Słowem MD wymaga ogrom wprawy i pracy. Nic nie przyspieszy jeśli się go nie pozna i nie umie poprawić w ZB.

 

Dla tego wolę wszystko ręcznie rysować lub wspomagać się MD wtedy kiedy ma sens. (prześcieradło :P)

 

Zbrush na pewno pomoże w jakiś płachtach itp. Ale rękawa się w nim nie zrobi. Jednak to dobry początek bo otwiera drogę do fajnych efektów w bruszach. 

Do niedawna dałbym sobie rękę uciąć, że ZBruish nie ogarnie żadnej symulacji i że pixole to już przestarzała technologia. A tu takie coś.

  • Like 1
Napisano
12 hours ago, gryzon said:

ale śmiem twierdzić że  w ZBrush będzie to działało płynniej na gęstszych siatkach. 

Dalbym sobie reke i noge uciac ze tak. I to nie dlatego ze slepo wierze Pixologic, tylko dlatego ze poprobowalem tego Blenderowego cloth brusha 😄
Pixologic robi narzedzia z mysla o roznych artystach i roznych zastosowaniach, pracuje przy tym caly team. Blender ma jednego kolesia, ktory pojawil sie w zasadzie przypadkiem, robi narzedzie pod swoj osobisty workflow i nikt mu nie moze podskoczyc bo jak sie obrazi i sobie pojdzie to Blender zostanie na lodzie. Wiec pozostaje tylko klaskac brawo na wszystko co kolo wrzuci.
Pierwsza rzecz na prezentacji ZBrusha - widac kolizje materialu z innymi obiektami, pozniej ubranie przesuwa sie po modelu, material bierze pod uwage istnienie jakiejs masy pod spodem. Niby oczywiste, ze bez tego brush do robienia ubran jest bez sensu, nie? A blenderowy brush tego nie ma. Ludzie sie jaraja animacja marszczenia kulki ale jakby jeden z drugim chociaz sprobowal zrobic cos z tym brushem to by sie predko przekonal jakie sa ograniczenia. Gdzie sa te wszystkie zajebiste prace wykonane za pomoca tego super cloth brusha w Blenderze? Pol roku jest ten brush i jedyne co widzialem to laleczki Dobarro i poduszka u Andrew Price'a. Sam chcialem kurtke tym zrobic... Skonczylo sie na recznym modelowaniu w ZBrushu.

Zmodeler tez spoko, coraz wiecej w nim robie bo mi sie nie chce skakac pomiedzy programami 😄 No i to retopo faktycznie moze byc spoko, bo jednak normalniejsze i nie bede musial sie martwic o wydajnosc w zetce.

  • Like 1
Napisano

Dokładnie jest tutaj kolizja widoczna. Nawet jak ta poduszka opada na ziemię i materiał koliduje i marszczy się. Tak samo ta szmata opadająca na logo ZB. Nie mogę się doczekać kiedy zacznę się tym bawić. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności