maciek.m Posted August 1, 2022 Posted August 1, 2022 Cześć, po latach braku czasu na swoje projekty, naszło mnie na zrobienie jakiegoś modelu auta. Postaram się pokazać każdy krok, może wyłapiecie jakieś błędy a może ktoś się dowie czegoś ciekawego. Na razie mam wstępną bazę auta. Specjalnie wybrałem tak trudną bryłę żeby się trochę pobawić i sprawdzić :). Bazuje na dziesiątkach zdjęć tak aby każda wypukłość czy niuans karoserii był odzwierciedlony. Na pewno będę jeszcze równał siatkę i poprawiał bazę tak aby późniejsza praca była przyjemnością 😉 Na koniec oczywiście jakieś renderki. 3
michal1 Posted August 1, 2022 Posted August 1, 2022 Fajnie to wygląda na początek. Ja bym zagęścił troche siatkę. Pozdro. Zarpaszam do mnie!
maciek.m Posted August 3, 2022 Author Posted August 3, 2022 No dobra, siatka poprawiona, wyrównana. Można zagęścić o 1, i pociąć na elementy. 1
pecet Posted August 3, 2022 Posted August 3, 2022 Już widać, że będzie to porządny model 🙂 Sprawdzasz odbicia zebrą, czy czyms podobnym? Przetłoczenie na drzwiach (na dole) chyba zbyt łagodne, żeby to sprawdzić najlepiej zrobić camera match do zdjęcia i zobaczyć czy linie między drzwiami a resztą karoserii się zgadzają, na blueprintach niestety takich rzeczy nie widać.
maciek.m Posted August 3, 2022 Author Posted August 3, 2022 24 minuty temu, pecet napisał: Już widać, że będzie to porządny model 🙂 Sprawdzasz odbicia zebrą, czy czyms podobnym? Przetłoczenie na drzwiach (na dole) chyba zbyt łagodne, żeby to sprawdzić najlepiej zrobić camera match do zdjęcia i zobaczyć czy linie między drzwiami a resztą karoserii się zgadzają, na blueprintach niestety takich rzeczy nie widać. Zebry nie używam, każdą linię sprawdzam pod bardzo dużym kontem czy jest równa. Na camera match wygląda to ciałkiem dobrze. Niektóre miejsca będę poprawiał dopiero po 1 zagęszczeniu. 2
Sebazx6r Posted August 3, 2022 Posted August 3, 2022 To na creasach tak wychodzi czy na smooth grupach?
maciek.m Posted August 3, 2022 Author Posted August 3, 2022 1 godzinę temu, Sebazx6r napisał: To na creasach tak wychodzi czy na smooth grupach? Na smooth. poprawie kilka miejsc które już widzę. Przede wszystkim dół drzwi pod przetloczeniem.
Sebazx6r Posted August 3, 2022 Posted August 3, 2022 no wlasnie na smooth groupach nie ma tych pinczy co sie robia gdy uzywa sie creasow. W mayce tego nie ma.
pecet Posted August 3, 2022 Posted August 3, 2022 Te pinche łatwo poprawić po zagęszczeniu x1. Jak każdy niuans karoserii ma być odwzorowany, to polecam jednak jakąś zebre to weryfikacji powierzchni, często sam materiał ze specularem nie wystarczy jeżeli chce się iść w takie zaawansowane modelowanie.
maciek.m Posted August 4, 2022 Author Posted August 4, 2022 Sorki mój błąd, smoothem wygładzam ale dodaje crease żeby wyostrzyć linie 😉 Nie pamiętam nazw, robię to już odruchowo. Po zagęszczeniu usuwam wszystkie creasy i dodaje chamfery. Co do zebry, też patrzyłem ale jakoś nie korzystam z tego, wolę poobracać 1000 razy 😉 Na dziś taki mały postęp w postaci maski. Fajnie że światła ładnie siadły w bryle, z tym zawsze jest zabawa. 9
triget Posted August 4, 2022 Posted August 4, 2022 (edited) Idzie super. Czekam na następne screeny. Edited August 4, 2022 by triget 1
maciek.m Posted August 5, 2022 Author Posted August 5, 2022 Dzięki za dobre słowo 🙂 Męczę się z przednim zderzakiem, na pewno będę jeszcze go poprawiał ale na razie mam go dość. Jednak projektanci to mają teraz fantazje z tymi wszystkimi ostrymi przetłoczeniami które nagle magicznie się rozpływają albo wchodzą w płaską powierzchnię... 😛 5
triget Posted August 5, 2022 Posted August 5, 2022 Fajnie sobie poczynają w tych CAD'owskich softach, tylko potem zrób człowieku z tego poligony, tak aby światło ładnie się rozchodziło. 1 1
Sebazx6r Posted August 6, 2022 Posted August 6, 2022 A gdzi W dniu 5.08.2022 o 11:28, triget napisał: Fajnie sobie poczynają w tych CAD'owskich softach, tylko potem zrób człowieku z tego poligony, tak aby światło ładnie się rozchodziło. jakich CAD? tu nie ma CAD xD
triget Posted August 6, 2022 Posted August 6, 2022 (edited) 1 godzinę temu, Sebazx6r napisał: A gdzi jakich CAD? tu nie ma CAD xD Nawiązuje do konstruktorów i inventora 😉 chyba mnie nie zrozumiałeś @Sebazx6r Edited August 6, 2022 by triget 1
Sebazx6r Posted August 6, 2022 Posted August 6, 2022 (edited) Projektantów znaczy się, przeczytałem kilka wypowiedzi wcześniej. Powiem tak, pretensje miejscie do inżynierów od pras mechanicznych i form wtryskowych. Wyzwolili fantazje konstruktorów poprawiając technologie tłoczenia blach i wtryskiwania elementów. P.S. Często jest tak ,że jest wstępny CAD potem leci na gline i potem spowrotem do CAD po skanowaniu. Edited August 6, 2022 by Sebazx6r 1
Akierek Posted August 7, 2022 Posted August 7, 2022 Bardzo dobry model, wszystko gładkie i płynne. Z ciekawosci zapytam: planujesz robic interior, jesli tak to czy masz do tego samochodu jakies szkice do wnetrza? Czy po prostu masz jakis skan czy moze na samych zdjeciach sie opierasz? Zawsze mnie to zastanawialo jak zrobic dobry interior na podstawie samych zdjec na przyklad.Na moim przykladzie w passacie ktorym robie do interiora nie ma zadnych szkicow( chyba ze ja zle szukam 😄 )
maciek.m Posted August 8, 2022 Author Posted August 8, 2022 @Sebazx6r No niestety nie ma lekko. Co do procesu powstawania modelu, to jest jeszcze dużo modelowania w poligonach, jest to dużo szybsza metoda niż krzywe, projektant może sprawdzić wiele rozwiązań zanim usiądą do CAD modeli. @AkierekDzięki. Środek będzie tylko tyle żeby nie było pusto. Renderki będą tylko z zewnątrz. Co do wnętrza, nie spotkałem się z planami takowego. Pozostaje przeszukanie neta i pościąganie jak największej ilości zdjęć środka do referencji.
Sebazx6r Posted August 8, 2022 Posted August 8, 2022 W folio trzeba walnąć car exterior modeler i temat srodka z glowy xD.... 3
maciek.m Posted August 10, 2022 Author Posted August 10, 2022 Taki mały progresik na dziś. Dużo czasu poświęciłem aby dobrze ustawić elementy w reflektorach i w ogóle wykminić jak to tam idzie wszystko. Do tego trochę grila i wlotów powietrza, które wziąłem z wersji 2022. Później czeka mnie zabawa z materiałami aby dobrze oddać świecące obramówki z matowymi elementami w środku 🙂 3
Destroyer Posted August 11, 2022 Posted August 11, 2022 No modle piękne już wygląda, sitaka te czysta i nie przesadzona bardzo ładnie 🙂 1
maciek.m Posted August 12, 2022 Author Posted August 12, 2022 Dzięki, staram się żeby siatka była równa, po zagęszczeniu i wycięciu elementów również równam. Te równanie siatki jest o tyle istotne że można na takiej siatce pod dużym kątem ładnie ją równać jeśli jest coś krzywo. Nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem próbne renderki światła, plus test lakieru z którego ostatecznie jestem zadowolony. Niestety teraz przerwa na 2 tygodnie... 8 2
ArnoldSzczesliwy Posted August 13, 2022 Posted August 13, 2022 no i oto chodzi, dobrze lecisz z tematem 😄 1 1
maciek.m Posted August 30, 2022 Author Posted August 30, 2022 No dobra po krótkiej przerwie lecimy dalej. Oponka gotowa, teraz czas na felgę i zacisk. @Sebazx6r ja do dziś nie lubię robić, ale trzeba niestety. Czym szybciej tym lepiej, póki są chęci 😉 6 1
Sebazx6r Posted August 30, 2022 Posted August 30, 2022 Widze ze nie bawisz sie w ciagly mesh tylko lecisz "nalewke" ładna integracja. a nGony ci nie przeszkadzaja?
maciek.m Posted August 30, 2022 Author Posted August 30, 2022 Godzinę temu, Sebazx6r napisał: Widze ze nie bawisz sie w ciagly mesh tylko lecisz "nalewke" ładna integracja. a nGony ci nie przeszkadzaja? Kiedyś wszystko robiłem z jednego mesha żeby wszędzie było idealne wybolenie itd. Ale po latach zleceń stwierdziłem że szkoda czasu i zabawy w to. Gdzie się da i nie widać robię z wielu elementów nachodzących na siebie. Tak jak tu boki opony osobno na smooth, a sam bieżnik każdy pas osobno wymodelowany na płasko bez żadnego wygładzenia tylko praca na większej gęstości, potem bend 360 i dopasowanie. Komp się tak nie męczy, praca idzie szybciej, łatwiej coś poprawić jak by co 😉 3
Destroyer Posted August 30, 2022 Posted August 30, 2022 1 hour ago, maciek.m said: Kiedyś wszystko robiłem z jednego mesha żeby wszędzie było idealne wybolenie itd. Ale po latach zleceń stwierdziłem że szkoda czasu i zabawy w to. Gdzie się da i nie widać robię z wielu elementów nachodzących na siebie. Tak jak tu boki opony osobno na smooth, a sam bieżnik każdy pas osobno wymodelowany na płasko bez żadnego wygładzenia tylko praca na większej gęstości, potem bend 360 i dopasowanie. Komp się tak nie męczy, praca idzie szybciej, łatwiej coś poprawić jak by co 😉 No i prawidłowo, nie ma co się bawić purystów w imię wyższej idei, najlepszy efekt najmniejszym kosztem to jest prawdziwa droga 🙂
Sebazx6r Posted August 30, 2022 Posted August 30, 2022 ano xD Floating geomtry tez fajne daje rade xD nie tylko w gamedevie
triget Posted August 31, 2022 Posted August 31, 2022 Opona wygląda syto. Teksturkę (normal mapę) sam rysowałeś? Mógłbyś mi pokazać jak wygląda? Może bym się czegoś nauczył :P
maciek.m Posted August 31, 2022 Author Posted August 31, 2022 2 godziny temu, triget napisał: Opona wygląda syto. Teksturkę (normal mapę) sam rysowałeś? Mógłbyś mi pokazać jak wygląda? Może bym się czegoś nauczył 😛 Wpisz w google "sidewall texture" i zajrzyj do grafik 😉 Potem kilka godzin zabawy w 3d, testy materiału i gotowe. Grafikę ściągnąłem z google i lekko przerobiłem, jednak najlepszy efekt będzie jak wymodeluje się wszystkie napisy i grafiki 😉
triget Posted August 31, 2022 Posted August 31, 2022 1 minutę temu, maciek.m napisał: Wpisz w google "sidewall texture" i zajrzyj do grafik 😉 Potem kilka godzin zabawy w 3d, testy materiału i gotowe. Grafikę ściągnąłem z google i lekko przerobiłem, jednak najlepszy efekt będzie jak wymodeluje się wszystkie napisy i grafiki 😉 A displacement? Też można użyć, ale to zwiększy czas renderowania.
maciek.m Posted August 31, 2022 Author Posted August 31, 2022 2 godziny temu, triget napisał: A displacement? Też można użyć, ale to zwiększy czas renderowania. Bump wystarczy do takiego czegoś. Ja w tym renderze bumpa mam na 70. Ale przy zbliżeniu będzie widać słaba jakość, chyba że narysujesz sam napisy w rozdzielczości 6 albo 8tys pix.
triget Posted September 1, 2022 Posted September 1, 2022 Ehhh... wygląda super 😄 Dziadek 3ds max jednak daje radę. PS. Niebieski kolor psuje oczy!
maciek.m Posted September 5, 2022 Author Posted September 5, 2022 7 godzin temu, michal1 napisał: Ile lat już modelujesz? Będzie ze 12 😉
maciek.m Posted September 5, 2022 Author Posted September 5, 2022 Pododawałem małe smaczki z przodu, czujniki, logo M plus różne inne wstawki. Myślę że sam przód jest gotowy, czas na środkową część auta. Do tego 2 próbne renderki na szybko żeby zobaczyć jak zachowują się materiały i refleksy 😉 7
Destroyer Posted September 5, 2022 Posted September 5, 2022 Damn model z viewportu jest już tak ładny, że można na tapetę wrzucać 🙂 Geometria super wygląda
ZiN Posted September 5, 2022 Posted September 5, 2022 Podziwiam za cierpliwość i precyzję, mnie to ch** strzela przy milion razy prostszych rzeczach, a tu jak widzę takie perfekcyjne gładkie powierzchnie w samym viewporcie to aż czacha dymi 😱
Nezumi Posted September 5, 2022 Posted September 5, 2022 Rewelacja. Ta siatke z felgi to bym chetnie rozkminial na wiekszym zblizeniu bo ostre narozniki pod subdiv sprawiaja mi problemy czasem.
michal1 Posted September 6, 2022 Posted September 6, 2022 Ten model to dla klienta czy dla ciebie czy na sell?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now