maciek.m Posted August 1, 2022 Share Posted August 1, 2022 Cześć, po latach braku czasu na swoje projekty, naszło mnie na zrobienie jakiegoś modelu auta. Postaram się pokazać każdy krok, może wyłapiecie jakieś błędy a może ktoś się dowie czegoś ciekawego. Na razie mam wstępną bazę auta. Specjalnie wybrałem tak trudną bryłę żeby się trochę pobawić i sprawdzić :). Bazuje na dziesiątkach zdjęć tak aby każda wypukłość czy niuans karoserii był odzwierciedlony. Na pewno będę jeszcze równał siatkę i poprawiał bazę tak aby późniejsza praca była przyjemnością 😉 Na koniec oczywiście jakieś renderki. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted August 1, 2022 Share Posted August 1, 2022 Fajnie to wygląda na początek. Ja bym zagęścił troche siatkę. Pozdro. Zarpaszam do mnie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArnoldSzczesliwy Posted August 1, 2022 Share Posted August 1, 2022 dobrze idzie dawaj dalej ziomek Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 3, 2022 Author Share Posted August 3, 2022 No dobra, siatka poprawiona, wyrównana. Można zagęścić o 1, i pociąć na elementy. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecet Posted August 3, 2022 Share Posted August 3, 2022 Już widać, że będzie to porządny model 🙂 Sprawdzasz odbicia zebrą, czy czyms podobnym? Przetłoczenie na drzwiach (na dole) chyba zbyt łagodne, żeby to sprawdzić najlepiej zrobić camera match do zdjęcia i zobaczyć czy linie między drzwiami a resztą karoserii się zgadzają, na blueprintach niestety takich rzeczy nie widać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 3, 2022 Author Share Posted August 3, 2022 24 minuty temu, pecet napisał: Już widać, że będzie to porządny model 🙂 Sprawdzasz odbicia zebrą, czy czyms podobnym? Przetłoczenie na drzwiach (na dole) chyba zbyt łagodne, żeby to sprawdzić najlepiej zrobić camera match do zdjęcia i zobaczyć czy linie między drzwiami a resztą karoserii się zgadzają, na blueprintach niestety takich rzeczy nie widać. Zebry nie używam, każdą linię sprawdzam pod bardzo dużym kontem czy jest równa. Na camera match wygląda to ciałkiem dobrze. Niektóre miejsca będę poprawiał dopiero po 1 zagęszczeniu. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted August 3, 2022 Share Posted August 3, 2022 To na creasach tak wychodzi czy na smooth grupach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 3, 2022 Author Share Posted August 3, 2022 1 godzinę temu, Sebazx6r napisał: To na creasach tak wychodzi czy na smooth grupach? Na smooth. poprawie kilka miejsc które już widzę. Przede wszystkim dół drzwi pod przetloczeniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted August 3, 2022 Share Posted August 3, 2022 no wlasnie na smooth groupach nie ma tych pinczy co sie robia gdy uzywa sie creasow. W mayce tego nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecet Posted August 3, 2022 Share Posted August 3, 2022 Te pinche łatwo poprawić po zagęszczeniu x1. Jak każdy niuans karoserii ma być odwzorowany, to polecam jednak jakąś zebre to weryfikacji powierzchni, często sam materiał ze specularem nie wystarczy jeżeli chce się iść w takie zaawansowane modelowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 4, 2022 Author Share Posted August 4, 2022 Sorki mój błąd, smoothem wygładzam ale dodaje crease żeby wyostrzyć linie 😉 Nie pamiętam nazw, robię to już odruchowo. Po zagęszczeniu usuwam wszystkie creasy i dodaje chamfery. Co do zebry, też patrzyłem ale jakoś nie korzystam z tego, wolę poobracać 1000 razy 😉 Na dziś taki mały postęp w postaci maski. Fajnie że światła ładnie siadły w bryle, z tym zawsze jest zabawa. 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
triget Posted August 4, 2022 Share Posted August 4, 2022 (edited) Idzie super. Czekam na następne screeny. Edited August 4, 2022 by triget 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted August 4, 2022 Share Posted August 4, 2022 Gładziutka siateczka 🙂 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 5, 2022 Author Share Posted August 5, 2022 Dzięki za dobre słowo 🙂 Męczę się z przednim zderzakiem, na pewno będę jeszcze go poprawiał ale na razie mam go dość. Jednak projektanci to mają teraz fantazje z tymi wszystkimi ostrymi przetłoczeniami które nagle magicznie się rozpływają albo wchodzą w płaską powierzchnię... 😛 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
triget Posted August 5, 2022 Share Posted August 5, 2022 Fajnie sobie poczynają w tych CAD'owskich softach, tylko potem zrób człowieku z tego poligony, tak aby światło ładnie się rozchodziło. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArnoldSzczesliwy Posted August 6, 2022 Share Posted August 6, 2022 super dawaj dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted August 6, 2022 Share Posted August 6, 2022 A gdzi W dniu 5.08.2022 o 11:28, triget napisał: Fajnie sobie poczynają w tych CAD'owskich softach, tylko potem zrób człowieku z tego poligony, tak aby światło ładnie się rozchodziło. jakich CAD? tu nie ma CAD xD Link to comment Share on other sites More sharing options...
triget Posted August 6, 2022 Share Posted August 6, 2022 (edited) 1 godzinę temu, Sebazx6r napisał: A gdzi jakich CAD? tu nie ma CAD xD Nawiązuje do konstruktorów i inventora 😉 chyba mnie nie zrozumiałeś @Sebazx6r Edited August 6, 2022 by triget 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted August 6, 2022 Share Posted August 6, 2022 (edited) Projektantów znaczy się, przeczytałem kilka wypowiedzi wcześniej. Powiem tak, pretensje miejscie do inżynierów od pras mechanicznych i form wtryskowych. Wyzwolili fantazje konstruktorów poprawiając technologie tłoczenia blach i wtryskiwania elementów. P.S. Często jest tak ,że jest wstępny CAD potem leci na gline i potem spowrotem do CAD po skanowaniu. Edited August 6, 2022 by Sebazx6r 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akierek Posted August 7, 2022 Share Posted August 7, 2022 Bardzo dobry model, wszystko gładkie i płynne. Z ciekawosci zapytam: planujesz robic interior, jesli tak to czy masz do tego samochodu jakies szkice do wnetrza? Czy po prostu masz jakis skan czy moze na samych zdjeciach sie opierasz? Zawsze mnie to zastanawialo jak zrobic dobry interior na podstawie samych zdjec na przyklad.Na moim przykladzie w passacie ktorym robie do interiora nie ma zadnych szkicow( chyba ze ja zle szukam 😄 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 8, 2022 Author Share Posted August 8, 2022 @Sebazx6r No niestety nie ma lekko. Co do procesu powstawania modelu, to jest jeszcze dużo modelowania w poligonach, jest to dużo szybsza metoda niż krzywe, projektant może sprawdzić wiele rozwiązań zanim usiądą do CAD modeli. @AkierekDzięki. Środek będzie tylko tyle żeby nie było pusto. Renderki będą tylko z zewnątrz. Co do wnętrza, nie spotkałem się z planami takowego. Pozostaje przeszukanie neta i pościąganie jak największej ilości zdjęć środka do referencji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted August 8, 2022 Share Posted August 8, 2022 W folio trzeba walnąć car exterior modeler i temat srodka z glowy xD.... 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 10, 2022 Author Share Posted August 10, 2022 Taki mały progresik na dziś. Dużo czasu poświęciłem aby dobrze ustawić elementy w reflektorach i w ogóle wykminić jak to tam idzie wszystko. Do tego trochę grila i wlotów powietrza, które wziąłem z wersji 2022. Później czeka mnie zabawa z materiałami aby dobrze oddać świecące obramówki z matowymi elementami w środku 🙂 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mortom Posted August 11, 2022 Share Posted August 11, 2022 Zacnie ci to idzie mój drogi! 👍 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Destroyer Posted August 11, 2022 Share Posted August 11, 2022 No modle piękne już wygląda, sitaka te czysta i nie przesadzona bardzo ładnie 🙂 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 12, 2022 Author Share Posted August 12, 2022 Dzięki, staram się żeby siatka była równa, po zagęszczeniu i wycięciu elementów również równam. Te równanie siatki jest o tyle istotne że można na takiej siatce pod dużym kątem ładnie ją równać jeśli jest coś krzywo. Nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem próbne renderki światła, plus test lakieru z którego ostatecznie jestem zadowolony. Niestety teraz przerwa na 2 tygodnie... 8 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted August 12, 2022 Share Posted August 12, 2022 qrde jak aja nie lubilem robic lamp xD 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted August 12, 2022 Share Posted August 12, 2022 Kurde myślałem, że to foto. Najs! 1 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArnoldSzczesliwy Posted August 13, 2022 Share Posted August 13, 2022 no i oto chodzi, dobrze lecisz z tematem 😄 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 30, 2022 Author Share Posted August 30, 2022 No dobra po krótkiej przerwie lecimy dalej. Oponka gotowa, teraz czas na felgę i zacisk. @Sebazx6r ja do dziś nie lubię robić, ale trzeba niestety. Czym szybciej tym lepiej, póki są chęci 😉 6 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted August 30, 2022 Share Posted August 30, 2022 Widze ze nie bawisz sie w ciagly mesh tylko lecisz "nalewke" ładna integracja. a nGony ci nie przeszkadzaja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 30, 2022 Author Share Posted August 30, 2022 Godzinę temu, Sebazx6r napisał: Widze ze nie bawisz sie w ciagly mesh tylko lecisz "nalewke" ładna integracja. a nGony ci nie przeszkadzaja? Kiedyś wszystko robiłem z jednego mesha żeby wszędzie było idealne wybolenie itd. Ale po latach zleceń stwierdziłem że szkoda czasu i zabawy w to. Gdzie się da i nie widać robię z wielu elementów nachodzących na siebie. Tak jak tu boki opony osobno na smooth, a sam bieżnik każdy pas osobno wymodelowany na płasko bez żadnego wygładzenia tylko praca na większej gęstości, potem bend 360 i dopasowanie. Komp się tak nie męczy, praca idzie szybciej, łatwiej coś poprawić jak by co 😉 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Destroyer Posted August 30, 2022 Share Posted August 30, 2022 1 hour ago, maciek.m said: Kiedyś wszystko robiłem z jednego mesha żeby wszędzie było idealne wybolenie itd. Ale po latach zleceń stwierdziłem że szkoda czasu i zabawy w to. Gdzie się da i nie widać robię z wielu elementów nachodzących na siebie. Tak jak tu boki opony osobno na smooth, a sam bieżnik każdy pas osobno wymodelowany na płasko bez żadnego wygładzenia tylko praca na większej gęstości, potem bend 360 i dopasowanie. Komp się tak nie męczy, praca idzie szybciej, łatwiej coś poprawić jak by co 😉 No i prawidłowo, nie ma co się bawić purystów w imię wyższej idei, najlepszy efekt najmniejszym kosztem to jest prawdziwa droga 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted August 30, 2022 Share Posted August 30, 2022 ano xD Floating geomtry tez fajne daje rade xD nie tylko w gamedevie Link to comment Share on other sites More sharing options...
triget Posted August 31, 2022 Share Posted August 31, 2022 Opona wygląda syto. Teksturkę (normal mapę) sam rysowałeś? Mógłbyś mi pokazać jak wygląda? Może bym się czegoś nauczył :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 31, 2022 Author Share Posted August 31, 2022 2 godziny temu, triget napisał: Opona wygląda syto. Teksturkę (normal mapę) sam rysowałeś? Mógłbyś mi pokazać jak wygląda? Może bym się czegoś nauczył 😛 Wpisz w google "sidewall texture" i zajrzyj do grafik 😉 Potem kilka godzin zabawy w 3d, testy materiału i gotowe. Grafikę ściągnąłem z google i lekko przerobiłem, jednak najlepszy efekt będzie jak wymodeluje się wszystkie napisy i grafiki 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
triget Posted August 31, 2022 Share Posted August 31, 2022 1 minutę temu, maciek.m napisał: Wpisz w google "sidewall texture" i zajrzyj do grafik 😉 Potem kilka godzin zabawy w 3d, testy materiału i gotowe. Grafikę ściągnąłem z google i lekko przerobiłem, jednak najlepszy efekt będzie jak wymodeluje się wszystkie napisy i grafiki 😉 A displacement? Też można użyć, ale to zwiększy czas renderowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 31, 2022 Author Share Posted August 31, 2022 2 godziny temu, triget napisał: A displacement? Też można użyć, ale to zwiększy czas renderowania. Bump wystarczy do takiego czegoś. Ja w tym renderze bumpa mam na 70. Ale przy zbliżeniu będzie widać słaba jakość, chyba że narysujesz sam napisy w rozdzielczości 6 albo 8tys pix. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted August 31, 2022 Author Share Posted August 31, 2022 koło gotowe 😉 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Destroyer Posted August 31, 2022 Share Posted August 31, 2022 Super wygląda, miło popatrzeć 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
triget Posted September 1, 2022 Share Posted September 1, 2022 Ehhh... wygląda super 😄 Dziadek 3ds max jednak daje radę. PS. Niebieski kolor psuje oczy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted September 4, 2022 Share Posted September 4, 2022 Ile lat już modelujesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted September 5, 2022 Author Share Posted September 5, 2022 7 godzin temu, michal1 napisał: Ile lat już modelujesz? Będzie ze 12 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek.m Posted September 5, 2022 Author Share Posted September 5, 2022 Pododawałem małe smaczki z przodu, czujniki, logo M plus różne inne wstawki. Myślę że sam przód jest gotowy, czas na środkową część auta. Do tego 2 próbne renderki na szybko żeby zobaczyć jak zachowują się materiały i refleksy 😉 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Destroyer Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 Damn model z viewportu jest już tak ładny, że można na tapetę wrzucać 🙂 Geometria super wygląda Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLICEK Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 piekne 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZiN Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 Podziwiam za cierpliwość i precyzję, mnie to ch** strzela przy milion razy prostszych rzeczach, a tu jak widzę takie perfekcyjne gładkie powierzchnie w samym viewporcie to aż czacha dymi 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nezumi Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 Rewelacja. Ta siatke z felgi to bym chetnie rozkminial na wiekszym zblizeniu bo ostre narozniki pod subdiv sprawiaja mi problemy czasem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted September 6, 2022 Share Posted September 6, 2022 Te oponki bardzo ładny materiał mają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal1 Posted September 6, 2022 Share Posted September 6, 2022 Ten model to dla klienta czy dla ciebie czy na sell? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now