Jump to content

BMW M4 Competition Coupe 2020


Recommended Posts

Cześć,

po latach braku czasu na swoje projekty, naszło mnie na zrobienie jakiegoś modelu auta. Postaram się pokazać każdy krok, może wyłapiecie jakieś błędy a może ktoś się dowie czegoś ciekawego. 
Na razie mam wstępną bazę auta. Specjalnie wybrałem tak trudną bryłę żeby się trochę pobawić i sprawdzić :). Bazuje na dziesiątkach zdjęć tak aby każda wypukłość czy niuans karoserii był odzwierciedlony. Na pewno będę jeszcze równał siatkę i poprawiał bazę tak aby późniejsza praca była przyjemnością 😉

 

Na koniec oczywiście jakieś renderki.

 

Screenshot_1.jpg

Screenshot_2.jpg

Screenshot_3.jpg

Screenshot_4.jpg

Screenshot_5.jpg

Screenshot_6.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Już widać, że będzie to porządny model 🙂 Sprawdzasz odbicia zebrą, czy czyms podobnym?
Przetłoczenie na drzwiach (na dole) chyba zbyt łagodne, żeby to sprawdzić najlepiej zrobić camera match do zdjęcia i zobaczyć czy linie między drzwiami a resztą karoserii się zgadzają, na blueprintach niestety takich rzeczy nie widać.

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, pecet napisał:

Już widać, że będzie to porządny model 🙂 Sprawdzasz odbicia zebrą, czy czyms podobnym?
Przetłoczenie na drzwiach (na dole) chyba zbyt łagodne, żeby to sprawdzić najlepiej zrobić camera match do zdjęcia i zobaczyć czy linie między drzwiami a resztą karoserii się zgadzają, na blueprintach niestety takich rzeczy nie widać.

Zebry nie używam, każdą linię sprawdzam pod bardzo dużym kontem czy jest równa. Na camera match wygląda to ciałkiem dobrze. Niektóre miejsca będę poprawiał dopiero po 1 zagęszczeniu.

Screenshot_12.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Sebazx6r napisał:

To na creasach tak wychodzi czy na smooth grupach?

Na smooth. poprawie kilka miejsc które już widzę. Przede wszystkim dół drzwi pod przetloczeniem.

Link to comment
Share on other sites

Te pinche łatwo poprawić po zagęszczeniu x1. Jak każdy niuans karoserii ma być odwzorowany, to polecam jednak jakąś zebre to weryfikacji powierzchni, często sam materiał ze specularem nie wystarczy jeżeli chce się iść w takie zaawansowane modelowanie. 

Link to comment
Share on other sites

Sorki mój błąd, smoothem wygładzam ale dodaje crease żeby wyostrzyć linie 😉 Nie pamiętam nazw, robię to już odruchowo. Po zagęszczeniu usuwam wszystkie creasy i dodaje chamfery. Co do zebry, też patrzyłem ale jakoś nie korzystam z tego, wolę poobracać 1000 razy 😉 
Na dziś taki mały postęp w postaci maski. Fajnie że światła ładnie siadły w bryle, z tym zawsze jest zabawa.

Screenshot_13.jpg

Screenshot_14.jpg

Screenshot_15.jpg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za dobre słowo 🙂 Męczę się z przednim zderzakiem, na pewno będę jeszcze go poprawiał ale na razie mam go dość. Jednak projektanci to mają teraz fantazje z tymi wszystkimi ostrymi przetłoczeniami które nagle magicznie się rozpływają albo wchodzą w płaską powierzchnię... 😛

 

 

Screenshot_16.jpg

Screenshot_17.jpg

Screenshot_18.jpg

Screenshot_19.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Projektantów znaczy się, przeczytałem kilka wypowiedzi wcześniej.

Powiem tak, pretensje miejscie  do inżynierów od pras mechanicznych i form wtryskowych. Wyzwolili fantazje konstruktorów poprawiając technologie tłoczenia blach i wtryskiwania elementów. 

P.S. Często jest tak ,że jest wstępny CAD potem leci na gline i potem spowrotem do CAD po skanowaniu.

Edited by Sebazx6r
  • kekw 1
Link to comment
Share on other sites

Bardzo dobry model, wszystko gładkie i płynne. Z ciekawosci zapytam: planujesz robic interior, jesli tak to czy masz do tego samochodu jakies szkice do wnetrza? Czy po prostu masz  jakis skan czy moze na samych zdjeciach sie opierasz? Zawsze mnie to zastanawialo jak zrobic dobry interior na podstawie samych zdjec na przyklad.Na moim przykladzie w passacie ktorym robie do interiora nie ma zadnych szkicow( chyba ze ja zle szukam 😄

Link to comment
Share on other sites

@Sebazx6r No niestety nie ma lekko. Co do procesu powstawania modelu, to jest jeszcze dużo modelowania w poligonach, jest to dużo szybsza metoda niż krzywe, projektant może sprawdzić wiele rozwiązań zanim usiądą do CAD modeli. 

@AkierekDzięki. Środek będzie tylko tyle żeby nie było pusto. Renderki będą tylko z zewnątrz. Co do wnętrza, nie spotkałem się z planami takowego. Pozostaje przeszukanie neta i pościąganie jak największej ilości zdjęć środka do referencji. 

Link to comment
Share on other sites

Taki mały progresik na dziś. Dużo czasu poświęciłem aby dobrze ustawić elementy w reflektorach i w ogóle wykminić jak to tam idzie wszystko. Do tego trochę grila i wlotów powietrza, które wziąłem z wersji 2022. Później czeka mnie zabawa z materiałami aby dobrze oddać świecące obramówki z matowymi elementami w środku 🙂

Screenshot_20.jpg

Screenshot_21.jpg

Screenshot_22.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy