Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Cze艣膰,

po latach braku czasu na swoje projekty, nasz艂o mnie na zrobienie jakiego艣 modelu auta. Postaram si臋 pokaza膰 ka偶dy krok, mo偶e wy艂apiecie jakie艣 b艂臋dy a mo偶e kto艣 si臋 dowie czego艣 ciekawego.聽
Na razie mam wst臋pn膮 baz臋 auta. Specjalnie wybra艂em tak trudn膮 bry艂臋 偶eby si臋 troch臋 pobawi膰 i sprawdzi膰 :). Bazuje na dziesi膮tkach zdj臋膰 tak aby ka偶da wypuk艂o艣膰 czy niuans karoserii by艂 odzwierciedlony. Na pewno b臋d臋 jeszcze r贸wna艂 siatk臋 i poprawia艂 baz臋 tak aby p贸藕niejsza praca by艂a przyjemno艣ci膮 馃槈

Na koniec oczywi艣cie jakie艣 renderki.

Screenshot_1.jpg

Screenshot_2.jpg

Screenshot_3.jpg

Screenshot_4.jpg

Screenshot_5.jpg

Screenshot_6.jpg

  • Odpowiedzi 115
  • Wy艣wietle艅 6,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Kolejne uj臋cia z fabryki zrobione, ale zostawi臋 to na tydzie艅 albo 2 bo ju偶 nie widz臋 co poprawi膰 czy zmieni膰... Na razie pokombinuje ze zbli偶eniami w jakiej艣 ponurej pogodzie 馃槈

  • Studio ogarni臋te, refleksy poprawione, lakier te偶 lekko zmodyfikowany. Render na lepszych ustawieniach, niestety mocno musia艂em skompresowa膰 偶eby w 2mb si臋 zmie艣ci膰. Teraz to ju偶, na pewno za zad

  • No dobra rendery gotowe, 3 scenerie, 3 typy uj臋膰, 3 kolory lakieru. Ka偶de uj臋cie by艂o d艂ugo ustawiane 偶eby co艣 sob膮 reprezentowa艂o.聽 1. Studio - tylko jedno uj臋cie (inne mi nie le偶a艂y) stara艂em d

Posted Images

Napisano

Fajnie to wygl膮da na pocz膮tek. Ja bym zag臋艣ci艂 troche siatk臋. Pozdro. Zarpaszam do mnie!

Napisano
  • Autor

No dobra, siatka poprawiona, wyr贸wnana. Mo偶na zag臋艣ci膰 o 1, i poci膮膰 na elementy.

Screenshot_9.jpg

Screenshot_10.jpg

Screenshot_11.jpg

Screenshot_7.jpg

Screenshot_8.jpg

Napisano

Ju偶 wida膰, 偶e b臋dzie to porz膮dny model 馃檪聽Sprawdzasz odbicia zebr膮, czy czyms podobnym?
Przet艂oczenie na drzwiach (na dole) chyba zbyt 艂agodne, 偶eby to sprawdzi膰 najlepiej zrobi膰 camera match do zdj臋cia i zobaczy膰 czy linie mi臋dzy drzwiami a reszt膮 karoserii si臋 zgadzaj膮, na blueprintach niestety takich rzeczy nie wida膰.

Napisano
  • Autor
24 minuty temu, pecet napisa艂:

Ju偶 wida膰, 偶e b臋dzie to porz膮dny model 馃檪聽Sprawdzasz odbicia zebr膮, czy czyms podobnym?
Przet艂oczenie na drzwiach (na dole) chyba zbyt 艂agodne, 偶eby to sprawdzi膰 najlepiej zrobi膰 camera match do zdj臋cia i zobaczy膰 czy linie mi臋dzy drzwiami a reszt膮 karoserii si臋 zgadzaj膮, na blueprintach niestety takich rzeczy nie wida膰.

Zebry nie u偶ywam, ka偶d膮 lini臋 sprawdzam pod bardzo du偶ym kontem czy jest r贸wna. Na camera match wygl膮da to cia艂kiem dobrze. Niekt贸re miejsca b臋d臋 poprawia艂 dopiero po 1 zag臋szczeniu.

Screenshot_12.jpg

Napisano
  • Autor
1 godzin臋 temu, Sebazx6r napisa艂:

To na creasach tak wychodzi czy na smooth grupach?

Na smooth. poprawie kilka miejsc kt贸re ju偶 widz臋. Przede wszystkim d贸艂 drzwi pod przetloczeniem.

Napisano

Te pinche 艂atwo poprawi膰 po zag臋szczeniu x1. Jak ka偶dy niuans karoserii ma by膰 odwzorowany, to polecam jednak jak膮艣 zebre to weryfikacji powierzchni, cz臋sto sam materia艂 ze specularem nie wystarczy je偶eli chce si臋 i艣膰 w takie zaawansowane modelowanie.聽

Napisano
  • Autor

Sorki m贸j b艂膮d, smoothem wyg艂adzam ale dodaje crease 偶eby wyostrzy膰 linie 馃槈聽Nie pami臋tam nazw, robi臋 to ju偶 odruchowo. Po zag臋szczeniu usuwam wszystkie creasy i dodaje chamfery. Co do zebry, te偶 patrzy艂em ale jako艣 nie korzystam z tego, wol臋 poobraca膰 1000 razy 馃槈
Na dzi艣 taki ma艂y post臋p w postaci maski. Fajnie 偶e 艣wiat艂a 艂adnie siad艂y w bryle, z tym zawsze jest zabawa.

Screenshot_13.jpg

Screenshot_14.jpg

Screenshot_15.jpg

Napisano

Idzie super. Czekam na nast臋pne screeny.

Edytowane przez triget

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki za dobre s艂owo 馃檪聽M臋cz臋 si臋 z przednim zderzakiem, na pewno b臋d臋 jeszcze go poprawia艂 ale na razie mam go do艣膰. Jednak projektanci to maj膮 teraz fantazje z tymi wszystkimi ostrymi przet艂oczeniami kt贸re nagle magicznie si臋 rozp艂ywaj膮 albo wchodz膮 w p艂ask膮 powierzchni臋... 馃槢

Screenshot_16.jpg

Screenshot_17.jpg

Screenshot_18.jpg

Screenshot_19.jpg

Napisano

Fajnie sobie poczynaj膮 w tych CAD'owskich softach, tylko potem zr贸b cz艂owieku z tego poligony, tak aby 艣wiat艂o 艂adnie si臋 rozchodzi艂o.

Napisano

A gdzi

W dniu 5.08.2022 o 11:28, triget napisa艂:

Fajnie sobie poczynaj膮 w tych CAD'owskich softach, tylko potem zr贸b cz艂owieku z tego poligony, tak aby 艣wiat艂o 艂adnie si臋 rozchodzi艂o.

jakich CAD? tu nie ma CAD xD

Napisano
1 godzin臋 temu, Sebazx6r napisa艂:

A gdzi

jakich CAD? tu nie ma CAD xD

Nawi膮zuje do konstruktor贸w i inventora 馃槈聽 chyba mnie nie zrozumia艂e艣 @Sebazx6r

Edytowane przez triget

Napisano

Projektant贸w znaczy si臋, przeczyta艂em kilka wypowiedzi wcze艣niej.

Powiem tak, pretensje miejscie聽 do in偶ynier贸w od pras mechanicznych i form wtryskowych. Wyzwolili fantazje konstruktor贸w poprawiaj膮c technologie t艂oczenia blach i wtryskiwania element贸w.聽

P.S. Cz臋sto jest tak ,偶e jest wst臋pny CAD potem leci na gline i potem spowrotem do CAD po skanowaniu.

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

Bardzo dobry model, wszystko g艂adkie i p艂ynne. Z ciekawosci zapytam: planujesz robic interior, jesli tak to czy masz do tego samochodu jakies szkice do wnetrza? Czy po prostu masz聽 jakis skan czy moze na samych zdjeciach sie opierasz? Zawsze mnie to zastanawialo jak zrobic dobry interior na podstawie samych zdjec na przyklad.Na moim przykladzie w passacie ktorym robie do interiora nie ma zadnych szkicow( chyba ze ja zle szukam 馃槃 )聽

Napisano
  • Autor

@Sebazx6r聽No niestety nie ma lekko. Co do procesu powstawania modelu, to jest jeszcze du偶o modelowania w poligonach, jest to du偶o szybsza metoda ni偶 krzywe, projektant mo偶e sprawdzi膰 wiele rozwi膮za艅 zanim usi膮d膮 do CAD modeli.聽

@AkierekDzi臋ki. 艢rodek b臋dzie tylko tyle 偶eby nie by艂o pusto. Renderki b臋d膮 tylko z zewn膮trz. Co do wn臋trza, nie spotka艂em si臋 z planami takowego. Pozostaje przeszukanie neta i po艣ci膮ganie jak najwi臋kszej ilo艣ci zdj臋膰 艣rodka do referencji.聽

Napisano
  • Autor

Taki ma艂y progresik na dzi艣. Du偶o czasu po艣wi臋ci艂em aby dobrze ustawi膰 elementy w reflektorach i w og贸le wykmini膰 jak to tam idzie wszystko. Do tego troch臋 grila i wlot贸w powietrza, kt贸re wzi膮艂em z wersji 2022. P贸藕niej czeka mnie zabawa z materia艂ami aby dobrze odda膰 艣wiec膮ce obram贸wki z matowymi elementami w 艣rodku 馃檪

Screenshot_20.jpg

Screenshot_21.jpg

Screenshot_22.jpg

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki, staram si臋 偶eby siatka by艂a r贸wna, po zag臋szczeniu i wyci臋ciu element贸w r贸wnie偶 r贸wnam. Te r贸wnanie siatki jest o tyle istotne 偶e mo偶na na takiej siatce pod du偶ym k膮tem 艂adnie j膮 r贸wna膰 je艣li jest co艣 krzywo.

Nie mog艂em si臋 powstrzyma膰 i zrobi艂em pr贸bne renderki 艣wiat艂a, plus test lakieru z kt贸rego ostatecznie jestem zadowolony. Niestety teraz przerwa na 2 tygodnie...

1.jpg

2.jpg

Napisano
  • Autor

No dobra po kr贸tkiej przerwie lecimy dalej. Oponka gotowa, teraz czas na felg臋 i zacisk.

@Sebazx6r聽ja do dzi艣 nie lubi臋 robi膰, ale trzeba niestety. Czym szybciej tym lepiej, p贸ki s膮 ch臋ci聽馃槈

Screenshot_23.jpg

Screenshot_24.jpg

Screenshot_25.jpg

3.jpg

Napisano
  • Autor
Godzin臋 temu, Sebazx6r napisa艂:

Widze ze nie bawisz sie w ciagly mesh tylko lecisz "nalewke" 艂adna integracja.聽

a nGony ci nie przeszkadzaja?

Kiedy艣 wszystko robi艂em z jednego mesha 偶eby wsz臋dzie by艂o idealne wybolenie itd. Ale po latach zlece艅 stwierdzi艂em 偶e szkoda czasu i zabawy w to. Gdzie si臋 da i nie wida膰 robi臋 z wielu element贸w nachodz膮cych na siebie. Tak jak tu boki opony osobno na smooth, a sam bie偶nik ka偶dy pas osobno wymodelowany na p艂asko bez 偶adnego wyg艂adzenia tylko praca na wi臋kszej g臋sto艣ci, potem bend 360 i dopasowanie. Komp si臋 tak nie m臋czy, praca idzie szybciej, 艂atwiej co艣 poprawi膰 jak by co 馃槈

Napisano
1 hour ago, maciek.m said:

Kiedy艣 wszystko robi艂em z jednego mesha 偶eby wsz臋dzie by艂o idealne wybolenie itd. Ale po latach zlece艅 stwierdzi艂em 偶e szkoda czasu i zabawy w to. Gdzie si臋 da i nie wida膰 robi臋 z wielu element贸w nachodz膮cych na siebie. Tak jak tu boki opony osobno na smooth, a sam bie偶nik ka偶dy pas osobno wymodelowany na p艂asko bez 偶adnego wyg艂adzenia tylko praca na wi臋kszej g臋sto艣ci, potem bend 360 i dopasowanie. Komp si臋 tak nie m臋czy, praca idzie szybciej, 艂atwiej co艣 poprawi膰 jak by co 馃槈

No i prawid艂owo, nie ma co si臋 bawi膰 puryst贸w w imi臋 wy偶szej idei, najlepszy efekt najmniejszym kosztem to jest prawdziwa droga 馃檪

Napisano

Opona wygl膮da syto. Teksturk臋 (normal map臋) sam rysowa艂e艣? M贸g艂by艣 mi pokaza膰 jak wygl膮da? Mo偶e bym si臋 czego艣 nauczy艂 :P

Napisano
  • Autor
2 godziny temu, triget napisa艂:

Opona wygl膮da syto. Teksturk臋 (normal map臋) sam rysowa艂e艣? M贸g艂by艣 mi pokaza膰 jak wygl膮da? Mo偶e bym si臋 czego艣 nauczy艂 馃槢

Wpisz w google "sidewall texture" i zajrzyj do grafik 馃槈聽Potem kilka godzin zabawy w 3d, testy materia艂u i gotowe. Grafik臋 艣ci膮gn膮艂em z google i lekko przerobi艂em, jednak najlepszy efekt b臋dzie jak wymodeluje si臋 wszystkie napisy i grafiki 馃槈

Napisano
1 minut臋 temu, maciek.m napisa艂:

Wpisz w google "sidewall texture" i zajrzyj do grafik 馃槈聽Potem kilka godzin zabawy w 3d, testy materia艂u i gotowe. Grafik臋 艣ci膮gn膮艂em z google i lekko przerobi艂em, jednak najlepszy efekt b臋dzie jak wymodeluje si臋 wszystkie napisy i grafiki 馃槈

A displacement? Te偶 mo偶na u偶y膰, ale to zwi臋kszy czas renderowania.

Napisano
  • Autor
2 godziny temu, triget napisa艂:

A displacement? Te偶 mo偶na u偶y膰, ale to zwi臋kszy czas renderowania.

Bump wystarczy do takiego czego艣. Ja w tym renderze bumpa mam na 70. Ale przy zbli偶eniu b臋dzie wida膰 s艂aba jako艣膰, chyba 偶e narysujesz sam napisy w rozdzielczo艣ci 6 albo 8tys pix.

Napisano

Ehhh... wygl膮da super 馃槃聽Dziadek 3ds max jednak daje rad臋.聽
PS.聽Niebieski kolor psuje oczy!聽

Napisano
  • Autor

Pododawa艂em ma艂e smaczki z przodu, czujniki, logo M plus r贸偶ne inne wstawki. My艣l臋 偶e sam prz贸d jest gotowy, czas na 艣rodkow膮 cz臋艣膰 auta.聽

Do tego 2 pr贸bne renderki na szybko 偶eby zobaczy膰 jak zachowuj膮 si臋 materia艂y i refleksy 馃槈

4.jpg

5.jpg

Screenshot_31.jpg

Screenshot_32.jpg

Screenshot_33.jpg

Screenshot_34.jpg

Screenshot_35.jpg

Napisano

Podziwiam za cierpliwo艣膰 i precyzj臋, mnie to ch** strzela przy milion razy prostszych rzeczach, a tu jak widz臋 takie perfekcyjne g艂adkie powierzchnie w samym viewporcie to a偶 czacha dymi 馃槺

Napisano

Rewelacja. Ta siatke z felgi to bym chetnie rozkminial na wiekszym zblizeniu bo ostre narozniki pod subdiv sprawiaja mi problemy czasem.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci