Napisano 1 Sierpień 20222 l Cześć, po latach braku czasu na swoje projekty, naszło mnie na zrobienie jakiegoś modelu auta. Postaram się pokazać każdy krok, może wyłapiecie jakieś błędy a może ktoś się dowie czegoś ciekawego. Na razie mam wstępną bazę auta. Specjalnie wybrałem tak trudną bryłę żeby się trochę pobawić i sprawdzić :). Bazuje na dziesiątkach zdjęć tak aby każda wypukłość czy niuans karoserii był odzwierciedlony. Na pewno będę jeszcze równał siatkę i poprawiał bazę tak aby późniejsza praca była przyjemnością 😉 Na koniec oczywiście jakieś renderki.
Napisano 1 Sierpień 20222 l Fajnie to wygląda na początek. Ja bym zagęścił troche siatkę. Pozdro. Zarpaszam do mnie!
Napisano 3 Sierpień 20222 l Autor No dobra, siatka poprawiona, wyrównana. Można zagęścić o 1, i pociąć na elementy.
Napisano 3 Sierpień 20222 l Już widać, że będzie to porządny model 🙂 Sprawdzasz odbicia zebrą, czy czyms podobnym? Przetłoczenie na drzwiach (na dole) chyba zbyt łagodne, żeby to sprawdzić najlepiej zrobić camera match do zdjęcia i zobaczyć czy linie między drzwiami a resztą karoserii się zgadzają, na blueprintach niestety takich rzeczy nie widać.
Napisano 3 Sierpień 20222 l Autor 24 minuty temu, pecet napisał: Już widać, że będzie to porządny model 🙂 Sprawdzasz odbicia zebrą, czy czyms podobnym? Przetłoczenie na drzwiach (na dole) chyba zbyt łagodne, żeby to sprawdzić najlepiej zrobić camera match do zdjęcia i zobaczyć czy linie między drzwiami a resztą karoserii się zgadzają, na blueprintach niestety takich rzeczy nie widać. Zebry nie używam, każdą linię sprawdzam pod bardzo dużym kontem czy jest równa. Na camera match wygląda to ciałkiem dobrze. Niektóre miejsca będę poprawiał dopiero po 1 zagęszczeniu.
Napisano 3 Sierpień 20222 l Autor 1 godzinę temu, Sebazx6r napisał: To na creasach tak wychodzi czy na smooth grupach? Na smooth. poprawie kilka miejsc które już widzę. Przede wszystkim dół drzwi pod przetloczeniem.
Napisano 3 Sierpień 20222 l no wlasnie na smooth groupach nie ma tych pinczy co sie robia gdy uzywa sie creasow. W mayce tego nie ma.
Napisano 3 Sierpień 20222 l Te pinche łatwo poprawić po zagęszczeniu x1. Jak każdy niuans karoserii ma być odwzorowany, to polecam jednak jakąś zebre to weryfikacji powierzchni, często sam materiał ze specularem nie wystarczy jeżeli chce się iść w takie zaawansowane modelowanie.
Napisano 4 Sierpień 20222 l Autor Sorki mój błąd, smoothem wygładzam ale dodaje crease żeby wyostrzyć linie 😉 Nie pamiętam nazw, robię to już odruchowo. Po zagęszczeniu usuwam wszystkie creasy i dodaje chamfery. Co do zebry, też patrzyłem ale jakoś nie korzystam z tego, wolę poobracać 1000 razy 😉 Na dziś taki mały postęp w postaci maski. Fajnie że światła ładnie siadły w bryle, z tym zawsze jest zabawa.
Napisano 4 Sierpień 20222 l Idzie super. Czekam na następne screeny. Edytowane 4 Sierpień 20222 l przez triget
Napisano 5 Sierpień 20222 l Autor Dzięki za dobre słowo 🙂 Męczę się z przednim zderzakiem, na pewno będę jeszcze go poprawiał ale na razie mam go dość. Jednak projektanci to mają teraz fantazje z tymi wszystkimi ostrymi przetłoczeniami które nagle magicznie się rozpływają albo wchodzą w płaską powierzchnię... 😛
Napisano 5 Sierpień 20222 l Fajnie sobie poczynają w tych CAD'owskich softach, tylko potem zrób człowieku z tego poligony, tak aby światło ładnie się rozchodziło.
Napisano 6 Sierpień 20222 l A gdzi W dniu 5.08.2022 o 11:28, triget napisał: Fajnie sobie poczynają w tych CAD'owskich softach, tylko potem zrób człowieku z tego poligony, tak aby światło ładnie się rozchodziło. jakich CAD? tu nie ma CAD xD
Napisano 6 Sierpień 20222 l 1 godzinę temu, Sebazx6r napisał: A gdzi jakich CAD? tu nie ma CAD xD Nawiązuje do konstruktorów i inventora 😉 chyba mnie nie zrozumiałeś @Sebazx6r Edytowane 6 Sierpień 20222 l przez triget
Napisano 6 Sierpień 20222 l Projektantów znaczy się, przeczytałem kilka wypowiedzi wcześniej. Powiem tak, pretensje miejscie do inżynierów od pras mechanicznych i form wtryskowych. Wyzwolili fantazje konstruktorów poprawiając technologie tłoczenia blach i wtryskiwania elementów. P.S. Często jest tak ,że jest wstępny CAD potem leci na gline i potem spowrotem do CAD po skanowaniu. Edytowane 6 Sierpień 20222 l przez Sebazx6r
Napisano 7 Sierpień 20222 l Bardzo dobry model, wszystko gładkie i płynne. Z ciekawosci zapytam: planujesz robic interior, jesli tak to czy masz do tego samochodu jakies szkice do wnetrza? Czy po prostu masz jakis skan czy moze na samych zdjeciach sie opierasz? Zawsze mnie to zastanawialo jak zrobic dobry interior na podstawie samych zdjec na przyklad.Na moim przykladzie w passacie ktorym robie do interiora nie ma zadnych szkicow( chyba ze ja zle szukam 😄 )
Napisano 8 Sierpień 20222 l Autor @Sebazx6r No niestety nie ma lekko. Co do procesu powstawania modelu, to jest jeszcze dużo modelowania w poligonach, jest to dużo szybsza metoda niż krzywe, projektant może sprawdzić wiele rozwiązań zanim usiądą do CAD modeli. @AkierekDzięki. Środek będzie tylko tyle żeby nie było pusto. Renderki będą tylko z zewnątrz. Co do wnętrza, nie spotkałem się z planami takowego. Pozostaje przeszukanie neta i pościąganie jak największej ilości zdjęć środka do referencji.
Napisano 10 Sierpień 20222 l Autor Taki mały progresik na dziś. Dużo czasu poświęciłem aby dobrze ustawić elementy w reflektorach i w ogóle wykminić jak to tam idzie wszystko. Do tego trochę grila i wlotów powietrza, które wziąłem z wersji 2022. Później czeka mnie zabawa z materiałami aby dobrze oddać świecące obramówki z matowymi elementami w środku 🙂
Napisano 11 Sierpień 20222 l No modle piękne już wygląda, sitaka te czysta i nie przesadzona bardzo ładnie 🙂
Napisano 12 Sierpień 20222 l Autor Dzięki, staram się żeby siatka była równa, po zagęszczeniu i wycięciu elementów również równam. Te równanie siatki jest o tyle istotne że można na takiej siatce pod dużym kątem ładnie ją równać jeśli jest coś krzywo. Nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem próbne renderki światła, plus test lakieru z którego ostatecznie jestem zadowolony. Niestety teraz przerwa na 2 tygodnie...
Napisano 30 Sierpień 20222 l Autor No dobra po krótkiej przerwie lecimy dalej. Oponka gotowa, teraz czas na felgę i zacisk. @Sebazx6r ja do dziś nie lubię robić, ale trzeba niestety. Czym szybciej tym lepiej, póki są chęci 😉
Napisano 30 Sierpień 20222 l Widze ze nie bawisz sie w ciagly mesh tylko lecisz "nalewke" ładna integracja. a nGony ci nie przeszkadzaja?
Napisano 30 Sierpień 20222 l Autor Godzinę temu, Sebazx6r napisał: Widze ze nie bawisz sie w ciagly mesh tylko lecisz "nalewke" ładna integracja. a nGony ci nie przeszkadzaja? Kiedyś wszystko robiłem z jednego mesha żeby wszędzie było idealne wybolenie itd. Ale po latach zleceń stwierdziłem że szkoda czasu i zabawy w to. Gdzie się da i nie widać robię z wielu elementów nachodzących na siebie. Tak jak tu boki opony osobno na smooth, a sam bieżnik każdy pas osobno wymodelowany na płasko bez żadnego wygładzenia tylko praca na większej gęstości, potem bend 360 i dopasowanie. Komp się tak nie męczy, praca idzie szybciej, łatwiej coś poprawić jak by co 😉
Napisano 30 Sierpień 20222 l 1 hour ago, maciek.m said: Kiedyś wszystko robiłem z jednego mesha żeby wszędzie było idealne wybolenie itd. Ale po latach zleceń stwierdziłem że szkoda czasu i zabawy w to. Gdzie się da i nie widać robię z wielu elementów nachodzących na siebie. Tak jak tu boki opony osobno na smooth, a sam bieżnik każdy pas osobno wymodelowany na płasko bez żadnego wygładzenia tylko praca na większej gęstości, potem bend 360 i dopasowanie. Komp się tak nie męczy, praca idzie szybciej, łatwiej coś poprawić jak by co 😉 No i prawidłowo, nie ma co się bawić purystów w imię wyższej idei, najlepszy efekt najmniejszym kosztem to jest prawdziwa droga 🙂
Napisano 31 Sierpień 20222 l Opona wygląda syto. Teksturkę (normal mapę) sam rysowałeś? Mógłbyś mi pokazać jak wygląda? Może bym się czegoś nauczył :P
Napisano 31 Sierpień 20222 l Autor 2 godziny temu, triget napisał: Opona wygląda syto. Teksturkę (normal mapę) sam rysowałeś? Mógłbyś mi pokazać jak wygląda? Może bym się czegoś nauczył 😛 Wpisz w google "sidewall texture" i zajrzyj do grafik 😉 Potem kilka godzin zabawy w 3d, testy materiału i gotowe. Grafikę ściągnąłem z google i lekko przerobiłem, jednak najlepszy efekt będzie jak wymodeluje się wszystkie napisy i grafiki 😉
Napisano 31 Sierpień 20222 l 1 minutę temu, maciek.m napisał: Wpisz w google "sidewall texture" i zajrzyj do grafik 😉 Potem kilka godzin zabawy w 3d, testy materiału i gotowe. Grafikę ściągnąłem z google i lekko przerobiłem, jednak najlepszy efekt będzie jak wymodeluje się wszystkie napisy i grafiki 😉 A displacement? Też można użyć, ale to zwiększy czas renderowania.
Napisano 31 Sierpień 20222 l Autor 2 godziny temu, triget napisał: A displacement? Też można użyć, ale to zwiększy czas renderowania. Bump wystarczy do takiego czegoś. Ja w tym renderze bumpa mam na 70. Ale przy zbliżeniu będzie widać słaba jakość, chyba że narysujesz sam napisy w rozdzielczości 6 albo 8tys pix.
Napisano 1 Wrzesień 20222 l Ehhh... wygląda super 😄 Dziadek 3ds max jednak daje radę. PS. Niebieski kolor psuje oczy!
Napisano 5 Wrzesień 20222 l Autor 7 godzin temu, michal1 napisał: Ile lat już modelujesz? Będzie ze 12 😉
Napisano 5 Wrzesień 20222 l Autor Pododawałem małe smaczki z przodu, czujniki, logo M plus różne inne wstawki. Myślę że sam przód jest gotowy, czas na środkową część auta. Do tego 2 próbne renderki na szybko żeby zobaczyć jak zachowują się materiały i refleksy 😉
Napisano 5 Wrzesień 20222 l Damn model z viewportu jest już tak ładny, że można na tapetę wrzucać 🙂 Geometria super wygląda
Napisano 5 Wrzesień 20222 l Podziwiam za cierpliwość i precyzję, mnie to ch** strzela przy milion razy prostszych rzeczach, a tu jak widzę takie perfekcyjne gładkie powierzchnie w samym viewporcie to aż czacha dymi 😱
Napisano 5 Wrzesień 20222 l Rewelacja. Ta siatke z felgi to bym chetnie rozkminial na wiekszym zblizeniu bo ostre narozniki pod subdiv sprawiaja mi problemy czasem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto