Skocz do zawartości

BMW M4 Competition Coupe 2020


maciek.m

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

po latach braku czasu na swoje projekty, naszło mnie na zrobienie jakiegoś modelu auta. Postaram się pokazać każdy krok, może wyłapiecie jakieś błędy a może ktoś się dowie czegoś ciekawego. 
Na razie mam wstępną bazę auta. Specjalnie wybrałem tak trudną bryłę żeby się trochę pobawić i sprawdzić :). Bazuje na dziesiątkach zdjęć tak aby każda wypukłość czy niuans karoserii był odzwierciedlony. Na pewno będę jeszcze równał siatkę i poprawiał bazę tak aby późniejsza praca była przyjemnością 😉

 

Na koniec oczywiście jakieś renderki.

 

Screenshot_1.jpg

Screenshot_2.jpg

Screenshot_3.jpg

Screenshot_4.jpg

Screenshot_5.jpg

Screenshot_6.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już widać, że będzie to porządny model 🙂 Sprawdzasz odbicia zebrą, czy czyms podobnym?
Przetłoczenie na drzwiach (na dole) chyba zbyt łagodne, żeby to sprawdzić najlepiej zrobić camera match do zdjęcia i zobaczyć czy linie między drzwiami a resztą karoserii się zgadzają, na blueprintach niestety takich rzeczy nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, pecet napisał:

Już widać, że będzie to porządny model 🙂 Sprawdzasz odbicia zebrą, czy czyms podobnym?
Przetłoczenie na drzwiach (na dole) chyba zbyt łagodne, żeby to sprawdzić najlepiej zrobić camera match do zdjęcia i zobaczyć czy linie między drzwiami a resztą karoserii się zgadzają, na blueprintach niestety takich rzeczy nie widać.

Zebry nie używam, każdą linię sprawdzam pod bardzo dużym kontem czy jest równa. Na camera match wygląda to ciałkiem dobrze. Niektóre miejsca będę poprawiał dopiero po 1 zagęszczeniu.

Screenshot_12.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pinche łatwo poprawić po zagęszczeniu x1. Jak każdy niuans karoserii ma być odwzorowany, to polecam jednak jakąś zebre to weryfikacji powierzchni, często sam materiał ze specularem nie wystarczy jeżeli chce się iść w takie zaawansowane modelowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki mój błąd, smoothem wygładzam ale dodaje crease żeby wyostrzyć linie 😉 Nie pamiętam nazw, robię to już odruchowo. Po zagęszczeniu usuwam wszystkie creasy i dodaje chamfery. Co do zebry, też patrzyłem ale jakoś nie korzystam z tego, wolę poobracać 1000 razy 😉 
Na dziś taki mały postęp w postaci maski. Fajnie że światła ładnie siadły w bryle, z tym zawsze jest zabawa.

Screenshot_13.jpg

Screenshot_14.jpg

Screenshot_15.jpg

  • Like 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobre słowo 🙂 Męczę się z przednim zderzakiem, na pewno będę jeszcze go poprawiał ale na razie mam go dość. Jednak projektanci to mają teraz fantazje z tymi wszystkimi ostrymi przetłoczeniami które nagle magicznie się rozpływają albo wchodzą w płaską powierzchnię... 😛

 

 

Screenshot_16.jpg

Screenshot_17.jpg

Screenshot_18.jpg

Screenshot_19.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projektantów znaczy się, przeczytałem kilka wypowiedzi wcześniej.

Powiem tak, pretensje miejscie  do inżynierów od pras mechanicznych i form wtryskowych. Wyzwolili fantazje konstruktorów poprawiając technologie tłoczenia blach i wtryskiwania elementów. 

P.S. Często jest tak ,że jest wstępny CAD potem leci na gline i potem spowrotem do CAD po skanowaniu.

Edytowane przez Sebazx6r
  • kekw 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry model, wszystko gładkie i płynne. Z ciekawosci zapytam: planujesz robic interior, jesli tak to czy masz do tego samochodu jakies szkice do wnetrza? Czy po prostu masz  jakis skan czy moze na samych zdjeciach sie opierasz? Zawsze mnie to zastanawialo jak zrobic dobry interior na podstawie samych zdjec na przyklad.Na moim przykladzie w passacie ktorym robie do interiora nie ma zadnych szkicow( chyba ze ja zle szukam 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sebazx6r No niestety nie ma lekko. Co do procesu powstawania modelu, to jest jeszcze dużo modelowania w poligonach, jest to dużo szybsza metoda niż krzywe, projektant może sprawdzić wiele rozwiązań zanim usiądą do CAD modeli. 

@AkierekDzięki. Środek będzie tylko tyle żeby nie było pusto. Renderki będą tylko z zewnątrz. Co do wnętrza, nie spotkałem się z planami takowego. Pozostaje przeszukanie neta i pościąganie jak największej ilości zdjęć środka do referencji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mały progresik na dziś. Dużo czasu poświęciłem aby dobrze ustawić elementy w reflektorach i w ogóle wykminić jak to tam idzie wszystko. Do tego trochę grila i wlotów powietrza, które wziąłem z wersji 2022. Później czeka mnie zabawa z materiałami aby dobrze oddać świecące obramówki z matowymi elementami w środku 🙂

Screenshot_20.jpg

Screenshot_21.jpg

Screenshot_22.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, staram się żeby siatka była równa, po zagęszczeniu i wycięciu elementów również równam. Te równanie siatki jest o tyle istotne że można na takiej siatce pod dużym kątem ładnie ją równać jeśli jest coś krzywo.

Nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem próbne renderki światła, plus test lakieru z którego ostatecznie jestem zadowolony. Niestety teraz przerwa na 2 tygodnie...

1.jpg

2.jpg

  • Like 8
  • bogactwo 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Sebazx6r napisał:

Widze ze nie bawisz sie w ciagly mesh tylko lecisz "nalewke" ładna integracja. 

a nGony ci nie przeszkadzaja?

Kiedyś wszystko robiłem z jednego mesha żeby wszędzie było idealne wybolenie itd. Ale po latach zleceń stwierdziłem że szkoda czasu i zabawy w to. Gdzie się da i nie widać robię z wielu elementów nachodzących na siebie. Tak jak tu boki opony osobno na smooth, a sam bieżnik każdy pas osobno wymodelowany na płasko bez żadnego wygładzenia tylko praca na większej gęstości, potem bend 360 i dopasowanie. Komp się tak nie męczy, praca idzie szybciej, łatwiej coś poprawić jak by co 😉

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, maciek.m said:

Kiedyś wszystko robiłem z jednego mesha żeby wszędzie było idealne wybolenie itd. Ale po latach zleceń stwierdziłem że szkoda czasu i zabawy w to. Gdzie się da i nie widać robię z wielu elementów nachodzących na siebie. Tak jak tu boki opony osobno na smooth, a sam bieżnik każdy pas osobno wymodelowany na płasko bez żadnego wygładzenia tylko praca na większej gęstości, potem bend 360 i dopasowanie. Komp się tak nie męczy, praca idzie szybciej, łatwiej coś poprawić jak by co 😉

No i prawidłowo, nie ma co się bawić purystów w imię wyższej idei, najlepszy efekt najmniejszym kosztem to jest prawdziwa droga 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, triget napisał:

Opona wygląda syto. Teksturkę (normal mapę) sam rysowałeś? Mógłbyś mi pokazać jak wygląda? Może bym się czegoś nauczył 😛

Wpisz w google "sidewall texture" i zajrzyj do grafik 😉 Potem kilka godzin zabawy w 3d, testy materiału i gotowe. Grafikę ściągnąłem z google i lekko przerobiłem, jednak najlepszy efekt będzie jak wymodeluje się wszystkie napisy i grafiki 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maciek.m napisał:

Wpisz w google "sidewall texture" i zajrzyj do grafik 😉 Potem kilka godzin zabawy w 3d, testy materiału i gotowe. Grafikę ściągnąłem z google i lekko przerobiłem, jednak najlepszy efekt będzie jak wymodeluje się wszystkie napisy i grafiki 😉

A displacement? Też można użyć, ale to zwiększy czas renderowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, triget napisał:

A displacement? Też można użyć, ale to zwiększy czas renderowania.

Bump wystarczy do takiego czegoś. Ja w tym renderze bumpa mam na 70. Ale przy zbliżeniu będzie widać słaba jakość, chyba że narysujesz sam napisy w rozdzielczości 6 albo 8tys pix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pododawałem małe smaczki z przodu, czujniki, logo M plus różne inne wstawki. Myślę że sam przód jest gotowy, czas na środkową część auta. 

Do tego 2 próbne renderki na szybko żeby zobaczyć jak zachowują się materiały i refleksy 😉

 

4.jpg

5.jpg

Screenshot_31.jpg

Screenshot_32.jpg

Screenshot_33.jpg

Screenshot_34.jpg

Screenshot_35.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności