Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Godzinę temu, OldMan napisał(a):

315332128_10166643227760696_419776812483

wiadomo ze jest sporo ograniczeń jeszcze (najwiekszą jest brak pełnej kontroli) ale rozwój tej technologii jest obiecujący z miesiąca na miesiąc (pytanie czy obiecujacy "dla grafików" to czas pokaże XD )

Co masz na myśli, że może to nie być obiecujące dla grafików?

Napisano (edytowane)

Prosta zabawa z AI. Cel: Zrobić jakieś fajne pomysły na elementy lub całości designu ludzi/potworów (Z na oko 100-200). W ramach ciekawostki dodam, że niektóre kobiety pochodzą z dokładnie tego samego prompta co potwory xd.  Wybrane rezultaty: 

chrome_BLePxVUYyd.png.64208f0b29279483a087683bbe9c74aa.pngchrome_fKlsb4DMPY.png.109a356c8c92a92ea014d268b2d69284.pngchrome_NGygBUJDD2.png.7801b53894dbe94a6beff46a278a6795.png

chrome_gAcZeFLbJW.png.377be788f84c8e0889293295646572be.pngchrome_JCv1NozUPi.png.a760fbe626485d2cc322f3b833bbcf3d.pngimage.png.2e2647f093315cae3842d346c4369315.png


...

meme.png.1bef2aeac9aa711f7f07e4ca5523a3d0.png


Przykładowy prompt: queen elizabuff, alien creature female asian, intricate detail, hdr, 8k, female dancer in tentacle dress:: rough cut emerald snakes:: laser-etched heart:: Female Witchdoctor Exorcist:: Female swimmer:: overweight dancer::3 Wholesome watercolor painting of Tom Holland as Spider-man by Rebecca Sugar, Hideaki Anno, Brian Kesinger, Peri, Peter Bagge, and mcbess. UHD, 8k:: product render of luxurious clothed miniature humanoid, complex colorful fabric design, in the style of Mini Rodini, film lighting, CG rendering, HD:: wood nymph and satyr wallpaper woodblock illustration with filigree leaves and vines:: cinematic shot of a grand wooden entrance with draping red flora leading into an otherwise quaint alpine medieval fantasy francoarabesque village market, winter morning, krenz cushart, ismail inceoglu, pino daeni, rich vibrant colours::1.2 baby doing a monologue with a microphone, standup comedy, on stage::

czy
girl from Alaska Innuit:: Female with big chubby legs, female with legs made out of stone, female dancer, female dancer with chubby legs, 8k, hdr, intricate detail, alien:: female dancer made out of thunderbolts:: freezing woman:: woman made out of coral reef turning into coral reef:: girl funning from police, iridescent, 8k, hdr:: girl from Alaska Innuit:: Female with big chubby legs, female with legs made out of stone, female dancer, female dancer with chubby legs, 8k, hdr, intricate detail, alien:: female dancer made out of thunderbolts:: freezing woman:: woman made out of coral reef turning into coral reef:: girl funning from police, iridescent, 8k, hdr::7 coral reef:: national geographic photo of the year of a feathered t-rex::4 Pirate cat with dreadlocks and eye patch, captains cabin in the background, 4k, ultra detailed:: a freak of nature super fast snail running in a speed of 1000 Miles on a street leaving a trail of colorful electric volts, hyper details, rich colors, photograph::9 full body of a party girl with seafoam green hair, wearing a tank top and cutoffs by Akihiko Yoshida in the style of Final Fantasy Tactics:: comic style, female superhero character concept in cyberpunk future by mike mignola, krenz cushar, alphonse mucha, superhero, dramatic light, cinematic composition, dynamic pose, medium full shot:: heavymetal 10000 eyes::11 -
 

Btw thumbnaile ze względu na limity wielkości

Edytowane przez anya_desdein
  • Like 3
Napisano
Godzinę temu, anya_desdein napisał:

Gobliny i inne zielono-niebieskie stworki : D chrome_64IHdq5HRD.thumb.png.6aeefa3ec1af315e82d43d7edc3ffe34.pngchrome_QeJo3YUPBn.png.4897f8f987f1077ae04f93e535d5ec71.pngchrome_3z98iYwT0n.thumb.png.6454b460da36ad5339f5fb5f00eff985.pngchrome_Vf19GZdflT.thumb.png.d4ed5bc96a0f81477fe7b6d3b42dec98.png

Kozak wygląda. txt2img czy img2img??? Jeśli to drugie to poka podstawki, ciekaw jestem ile AI namyślało, a ile było pierwotnie 😄 

  • +1 1
Napisano
W dniu 20.11.2022 o 13:56, OldMan napisał(a):

Redshift Diffusion - model

od autora:

Jest to precyzyjnie dostrojony model Stable Diffusion wytrenowany na dziełach sztuki 3D o wysokiej rozdzielczości. Użyj tokenu "redshift style" w swoich podpowiedziach, aby uzyskać efekt.

Używałem Cinema4D przez bardzo długi czas jako mojego oprogramowania do modelowania i zawsze lubiłem render redshift, z którym przyszedł. Dlatego byłem bardzo smutny, widząc złą bazę wyników SD związaną z jego tokenem. To jest moja próba naprawienia tego i pokazania mojej pasji do tego silnika renderującego.

download

dyskusja

 

Prompt and settings for Tony Stark:

(redshift style) robert downey jr as ironman

Negative prompt: glasses helmet

Steps: 40

Sampler: DPM2 Karras

CFG scale: 7

Seed: 908018284

Size: 512x704

sk7hcge3ody91.jpg?width=1080&crop=smart&

Prompt and settings for the Ford Mustang:

redshift style Ford Mustang

Steps: 20

Sampler: DPM2 Karras

CFG scale: 7

Seed: 579593863

Size: 704x512

w4b9byr3ody91.jpg?width=1080&crop=smart&

 

87phpb3dqiy91.png?width=960&crop=smart&a

 

teccm42eqiy91.png?width=960&crop=smart&a

 

7th0wslfqiy91.png?width=960&crop=smart&a

 

 

 

 

kurczę, to to jest już możliwe, a myślałem że to za 10 lat

2 godziny temu, RaVirr napisał(a):

Kozak wygląda. txt2img czy img2img??? Jeśli to drugie to poka podstawki, ciekaw jestem ile AI namyślało, a ile było pierwotnie 😄 

to jest AI?

Napisano

To ja jeszcze doleje trochę do tego ognicha, SD 2.0 właśnie sie pojawiło:

Ale przyznam, że trochę mi smutno że to się robi tak dobre... to koniec pewnej ery 😐 

  • Like 1
Napisano (edytowane)
6 hours ago, RaVirr said:

Kozak wygląda. txt2img czy img2img??? Jeśli to drugie to poka podstawki, ciekaw jestem ile AI namyślało, a ile było pierwotnie 😄 

Text to img

6 hours ago, michalo said:

Czyj to styl? Fajnie bo wygalają jak prace jednego artysty. 

Prompt: queen elizabuff, alien creature female asian, intricate detail, hdr, 8k, female dancer in tentacle dress:: rough cut emerald snakes:: laser-etched heart:: Female Witchdoctor Exorcist:: Female swimmer:: overweight dancer::3 Wholesome watercolor painting of Tom Holland as Spider-man by Rebecca Sugar, Hideaki Anno, Brian Kesinger, Peri, Peter Bagge, and mcbess. UHD, 8k:: product render of luxurious clothed miniature humanoid, complex colorful fabric design, in the style of Mini Rodini, film lighting, CG rendering, HD:: wood nymph and satyr wallpaper woodblock illustration with filigree leaves and vines:: cinematic shot of a grand wooden entrance with draping red flora leading into an otherwise quaint alpine medieval fantasy francoarabesque village market, winter morning, krenz cushart, ismail inceoglu, pino daeni, rich vibrant colours::1.2 baby doing a monologue with a microphone, standup comedy, on stage:: monarch butterfly:: winter morning dancing gorgeous gree goblin:: old male goblin witchdoctor dancer,in the style of Mini Rodini, film lighting, CG rendering, HD::6 Zeus Lucifer ancient sculpture, 3d::2 --v 4

Tzw multiprompt, mmashuję różne idee ze sobą, zmieniam wagi i patrzę, czy pomaga, czy szkodzi. Taki styl robi intricate detail, 8k i hdr w dużej mierze, reszta wyżej xd

Też MJ lubi overfittować i nie znamy datasetu, więc na razie traktuję jako ciekawostkę bardziej niż narzędzie. 


Inne był z tego prompta: King of Kings, alien creature male asian, intricate detail, hdr, 8k, female dancer in tentacle dress:: rough cut emerald snakes:: laser-etched heart:: Male Witchdoctor Exorcist::2 Female swimmer::2 overweight dancer::3 Wholesome watercolor painting of Tom Holland as Spider-man by Rebecca Sugar, Hideaki Anno, Brian Kesinger, Peri, Peter Bagge, and mcbess. UHD, 8k:: product render of luxurious clothed miniature humanoid, complex colorful fabric design, in the style of Mini Rodini, film lighting, CG rendering, HD:: wood nymph and satyr wallpaper woodblock illustration with filigree leaves and vines:: cinematic shot of a grand wooden entrance with draping red flora leading into an otherwise quaint alpine medieval fantasy francoarabesque village market, winter morning, krenz cushart, ismail inceoglu, pino daeni, rich vibrant colours::1.2 baby doing a monologue with a microphone, standup comedy, on stage:: monarch butterfly:: winter morning dancing gorgeous gree goblin:: old male goblin witchdoctor dancer,in the style of Mini Rodini, film lighting, CG rendering, HD::6 Zeus Lucifer ancient sculpture, 3d::2

No, ale obrazków dałam kilka i nie wiem, który jest z którego prompta (a było ich więcej). Do tego dobierałam je pod ten look, a sporo generacji miało bardziej ludzkie proporcje itd.

Edytowane przez anya_desdein
Napisano

No spoko wyglada nie da sie ukryc. AI sie uczy, ludzie nie. Ludzie sie ciesza ze Ai bedzie za nich robic a oni beda wpisywac co ma zrobic... Super. Jeszcze powinni seks lalki tak dopracowac zeby zamiast ludzi seks uprawialy wzajemnie ze soba zamiast nas. 👍🤦‍♂️

  • Like 2
  • kekw 3
Napisano (edytowane)
15 minutes ago, Nezumi said:

No spoko wyglada nie da sie ukryc. AI sie uczy, ludzie nie. Ludzie sie ciesza ze Ai bedzie za nich robic a oni beda wpisywac co ma zrobic... Super. Jeszcze powinni seks lalki tak dopracowac zeby zamiast ludzi seks uprawialy wzajemnie ze soba zamiast nas. 👍🤦‍♂️

W ogóle -> bronienie technologii zastępującej człowieka w kreatywnym tworzeniu i motywowanie tego tym, że się nie lubiło pracy, którą teraz technologia zastępuje.
Bo z takim myśleniem, to każdy jakiejś pracy nie lubi i niedługo wszystkie stanowiska zastąpi AI i ludzie będą się cieszyć : D

Rozumiem modelarzy, co się cieszą, że im koncept AI wypluje. Ja za to bym chciała instant 100% poprawny 3D model z rysunku (Ale właśnie dlatego ograniczam się do modelowanie części wykorzystywanych przeze mnie w projektach elektronicznych, a nie udaję grafika 3D).

Edytowane przez anya_desdein
  • Like 2
Napisano
1 godzinę temu, Nezumi napisał:

Super. Jeszcze powinni seks lalki tak dopracowac zeby zamiast ludzi seks uprawialy wzajemnie ze soba zamiast nas

Podobnie mi przyszło do głowy kiedy tak rozmyślam o entuzjastach AI 🙂

Ale już tak trochę jest. Ludzie wolą pornosy niż fizyczny kontakt. Sex lalki, które się ze sobą zabawiają to tylko kwestia czasu.

Ja tylko raczej pomyślałem o sex-robocie AI co zastępuje chłopa w łóżku, a on jeszcze sięz tego cieszy i chwali. 

 

1 godzinę temu, anya_desdein napisał:

Rozumiem modelarzy, co się cieszą, że im koncept AI wypluje

Ale to ma sens w niewielu dziedzinach. Bo sam modelarz sterem i okrętem nie często bywa. 

 

 

Ja w tym natłoku prac widzę tylko, takie mehh. Niby to fajne, czasem bardzo ciekawe i oryginalne i w ogóle super hiper  ale jak już ludzie srają tysiacami tych obrazków to staje się take nudne.. Efekt ma dla mnie odwrotny - wartość prac ludzi co robią to "tradycyjnie 2.0" wzrosła i to dużo. 

Można mówić, że takie same nudy  znajduję się na  artsttion od zawsze - prawda, w większości to gówno. 

 

Dodatkowo, rozumiem sens tego jako zastępstwo dla ludzi używających własnego skilla, a jeszcze bardziej jako fajny skrót dla nich - to samo co photo bashing więc no stress.

Jak ktoś akceptuje photobashing to i to zaakceptuje. Modelarze i rzeźbiarze 3d też używają wpytkę skrótów, jak mają możliwość.

 

Ale mianowanie siebie "promt artist" i robienie z siebie łolaboga wielkiego artysty sztuk mistycznicy to jakiś żart i żenada. Przecież tego samego nauczysz bystrzejszego 6-co latka i 60-latka. 

Nie ma w tym nic specjalnego.  To jak jazda samochodem, lub robienie kanapki. 

 

Będzie z tego niezłe tąpnięcie to pewne. Ale należy nam się - to samo digital zrobił z tradycyjną formą na wielu płaszczyznach, całkiem nie tak dawno. Pora na nas 😉 

 

  • Like 3
Napisano
9 minut temu, OldMan napisał:

MIDJOURNEY w trybie V4 to jest ABSOLUTNY GAME CHANGER dla ludzi którzy nie umieją nic, poniżej pare rzeczy jakie ostatnio zrobiłem ot tak wpisując pare prostych zdań , czasami to były dosłownie 4 słowa czyli co ma byc na obrazki i styl

słitaśne lwy w lesie 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Słitaśne lwy w lesie to twój opis dla MJ? Rozumuje po polszczemu? 😉

Btw, obrazki się nie uloadują. 

Napisano
25 minutes ago, michalo said:

Ja tylko raczej pomyślałem o sex-robocie AI co zastępuje chłopa w łóżku, a on jeszcze sięz tego cieszy i chwali. 

Dokladnie o czyms takim pomyslalem. Zone mu chedozy robot a ten sie patrzy na to i zacheca robota zeby szybciej ruszal tylkiem, robi zdjecia i z duma pokazuje na mediach spolecznosciowych jaki z niego fachowiec bo to on kazal robotowi przyspieszyc... 🤦‍♂️

12 minutes ago, OldMan said:

ABSOLUTNY GAME CHANGER dla ludzi którzy nie umieją nic

Bardzo trafne podsumowanie calego AI.

  • kekw 5
Napisano
30 minutes ago, OldMan said:

poniżej rzeczy jakie ostatnio zrobiłem

Nie zrobiles niczego z tego co pokazujesz. Jak chcesz pokazac co zrobiles ty to mozesz najwyzej wkleic prompty.

Napisano
34 minuty temu, OldMan napisał:

dziękuję w imieniu programistów 😂 i artystów którzy bez swojej wiedzy udostepniali swoje prace do obliczeń 😆

 

patrząc po promptach to nie jest SD tylko MJ

A, nie wiedziałem, że img2img jest tylko w SD (?). 
Co do łap to w sumie też nie wiem o co chodzi, nawet jak wrzuciłem własną prackę i przeorałem na małym denoisie do z rąk robił zmutowane robaki xD

Napisano
Godzinę temu, OldMan napisał:

patrząc na niektóre prace nie ogarniam o co chodzi z tymi dłońmi, AI potrafi wygenerować usta, oczy, swietne włosy, liscie, samochody , domy, futrzane zwierzęta, cycki, penisy, swietne chmury, trawe, itp itd

Może dla tego, że dłoń, stopa to takie raczej skomplikowane w sztuce tematy. IMO tak samo trudno wyrzeźbić fajną dłoń/stopę jak całą postać. 

AI gubi się w pozach i palcach obok siebie.

 

 Usta są solo, oczy też. Palce zawsze przemieszane, powyginane - mają swój włąsny rytm. 

AI ma mało I więc się w tym gubi.

 

Potrzeba nie lada skilla, żeby poprawić to obrazki ale jak zwykle, na pierwszy rzut oka miazga. 

 

Napisano
52 minutes ago, RaVirr said:

A, nie wiedziałem, że img2img jest tylko w SD (?). 
Co do łap to w sumie też nie wiem o co chodzi, nawet jak wrzuciłem własną prackę i przeorałem na małym denoisie do z rąk robił zmutowane robaki xD

Jest img to img w MJ

Napisano
2 hours ago, OldMan said:

nie udawaj głupiego 😉, to wątek od AI wiec kazdy wie o co chodzi, "zrobiłem" w sensie wygenerowałem 

Jedyne co zrobiles to wpisales co chcesz. Generowales nie ty, tylko soft. Nie zrobiles niczego poza wpisaniem kilku slow. Stwierdzam tylko fakt.

Napisano

Ciekawe kiedy jacyś wielcy artyści zaczną pozywać te wszystkie firmy, które stworzyły generatory AI. Ciekawe jak to wygląda prawnie, bo jednak AI uczy się na pracach, które są objęte prawami autorskimi i na ich bazie tworzy swoje "dzieła". 

Druga sprawa, jak to wygląda w sytuacji użycia takich grafik do gier i ogólnie projektów komercyjnych, bo AI nie zapewni nam praw autorskich (według prawa) do tych "dzieł". W jaki sposób takie "dzieła" sprzedamy klientom (na pewno nie na umowę o dzieło z przeniesieniem praw autorskich majątkowych). 

Ogólnie "śliski" temat.

😉 

Napisano

mam pytanie, ile prób było żeby uzyskać ten końcowy efekt? jak dla mnie to świetnie wygląda!

wg mnie to są prawa autorskie jak do kodu 

może to śmieszne, ale to poeta i wiersz napisał, to mu obrazek zrobił się 🙂

Napisano
8 minut temu, jakubziom napisał:

wg mnie to są prawa autorskie jak do kodu 

że prawa do promptów? XD

 

IMO całe to AI i sposób w jaki pracuje spełnia definicję plagaitu

Cytat

pojęcie z zakresu prawa autorskiego oznaczające skopiowanie cudzego utworu (lub jego części) wraz z przypisaniem sobie prawa do autorstwa poprzez ukrycie pochodzenia splagiatowanego utworu[1]. Może być nim obraz, grafika, fotografia, piosenka, wiersz, praca magisterska, praca doktorska, publikacja naukowa, jak również gra komputerowa. 

 

Program ai nie inspiruje się przecież innymi pracami. Nie pytał o zdanie autorów i nawet niemżliwe jest do nich dotrzeć.

 

Więc jak można sobie przypisywać to, co stworzy taki generator? To tak jakby  mówić, że stworzyło się model w programie daz - gdzie wszystko już jest stworzone 😉 

  • +1 3
Napisano (edytowane)

Ja mówię o sytuacji np. gdy klient chce prawa autorskie do prac stworzonych przeze "mnie". Czyli przez AI. Nie ma szans. 

Tak samo wygląda sytuacja ze sprzedażą gry np. inwestorowi, albo wydawcy. Nie ma szans sprzedać swojej własnej gry, bo wymagane są pełne prawa do wszystkiego. (Kodu i grafik.)

Wątpię, żeby ktoś kto inwestuje masę $ chciałby na takie coś pójść. 

Ludzie myślą, że sobie mogą zrobić wszystko w generatorze (AI) i mogą sobie to sprzedawać i używać komercyjnie jak chcą, tak jakby to oni stworzyli i mieli do tego całość praw autorskich majątkowych.

Edytowane przez brain
Napisano
2 godziny temu, OldMan napisał:

AI moze ci namalować np choinkę swiateczną w stylu malarza który nigdy nie malował choinek swiatecznych , to nie jest plagiat tylko inspiracja , to spora róznica

a to ciekawe, wytłumacz proces "inspirowania" się przez AI XD 

Bo to chyba z inspiracją nie ma nic wspólnego.

  • +1 2
Napisano

Nie ma co się łudzić i bawić w luddystów, AI na bank jakoś zmieni branżę artystyczną. Ta technologia jest imponująca, co tu dużo mówić. Pewnie istotniejszy będzie teraz skill w worldbuildingu, ogólnym art direction i zarządzaniu projektem niż w robieniu tylko ładnych obrazków, bo jednak AI nie wygeneruje jakiejś spójnej i treściwej narracji świata do gry czy filmu.

Niemniej kwestia praw autorskich jest niejasna i pewnie dopóki się nie ustabilizuje, to większe firmy będą ostrożne w otwartym korzystaniu z AI. Rynek grafik na koszulki z Fiverra czy inne podobne pewnie za to znikną.

Nasuwa się też pytanie na ile branża rozrywkowa (mam tu na myśli gry, filmy, komiksy i ogólnie popkulturę) faktycznie się zmieni, bo moim zdaniem nie do końca zależy to od samej branży, a bardziej od jej konsumentów.

Filmy czy gry nie są nikomu niezbędne, a ich produkcja nie jest cywilizacyjnym złem koniecznym, jak w przypadku innych dziedzin. Samochody wyparły konie, bo transport jest niezbędny i wydajniejsza technologia naturalnie wypiera tą gorszą. Ale ludzie oglądają filmy i grają w gry bo mają na to ochotę, choć wcale nie muszą, jeśli coś im nie pasuje. Przecież od dawna można nakręcić film z deepfakiem aktorów, ale ludzie wolą, póki co, prawdziwych. Branża rozrywkowa robi to, za co konsumenci chcą płacić, jak ci będą psioczyć na AI to nie będą korzystać (albo będą się z tym kryli). Oczywiście firmy będą ciąć koszty i wydajność AI na pewno zmieni realia finansowe choćby z tego względu.

Co by się nie stało, AI nie będzie jakimś uwolnieniem zwykłych ludzi od paskudnego elitaryzmu tych zadufanych artystów, to stało się już 15-20 temu, z upowszechnieniem Photoshopa i internetu. Zakładam, że większość z nas na tym forum to freelancerzy samoucy/pół-piwniczaki, którzy swoje umiejętności zawdzięczają głównie tutorialom z netu i sidżipirsom, ciężko więc tu mówić o jakiejś elitarnej grupie trzymającej prosty lud z dala od wiedzy tajemnej. Raczej efektem będzie jeszcze większy zalew tumblrowo-deviantartowej chujni. Nie wiem z czego się cieszyć, nawet jeśli sama technologia AI to coś naprawdę godnego podziwu i spore osiągnięcie w IT.

  • Like 7
Napisano (edytowane)

Ano takie uzycie AI zamiast wyszukiwarki obrazkow albo zamiast content aware jest zajebiste i mam nadzieje ze bedzie w softach dodane bezposrednio. W jakiejs sensownej formie bo to co pokazali na prezentacji Adobe to jest bardziej zasmiecanie softu bzdetami niz dodawanie z glowa potrzebnnych narzedzi. Chyba jedna-dwie rzeczy maja tam sens a reszta to zeby... wzbudzic westchnienie zachwytu u jakichs producentow ulotek?... Jak pokazali "AI generated shadow" ktory jest po prostu czarnym ksztaltem z przezroczystoscia i dziewczynke niby to w cieniu przerobilo na czarna to smiechlem 😄 Zenada. A potem jeszcze wlaczyli animacje tego cienia. Bo przeciez wiadomo ze od teraz bedziemy animowac w Photoshopie 🤦‍♂️ Nadal wrzucaja do shopka wszystko co sie da - dlatego olalem ten soft. Juz byla obrobka filmow, 3D.. Jak dodali modul do wysylania modeli 3D do druku z Photoshopa to wymieklem 😄 I teraz jest to samo - poczyscili te bezsensy zeby miec miejsce na nowe smieci.

Anyways, dla AI na pewno jest miejsce. Nie uwazam zeby bylo to generowanie gotowych prac bo to dla graficznych Januszy ale komponenty jak najbardziej, zmiany nad ktorymi mamy kontrole i decydujemy co ma byc a nie akceptujemy jedna z opcji stworzonych bez naszego udzialu.

Edytowane przez Nezumi
Napisano
5 hours ago, KLICEK said:

hop co posta napisal 😄 jak wroce jutro i bede w miare zywy to przeczytam 😄 stary o takie forum nic nie robilem 😄

nooo, to trzeba na spokojnie usiąść i przemyśleć 😄 

b6biYSc.jpg

  • kekw 3
Napisano

Z ToS MidJourney (Terms of Service - Midjourney Documentation (gitbook.io)):

"By using the Services, you grant to Midjourney, its successors, and assigns a perpetual, worldwide, non-exclusive, sublicensable no-charge, royalty-free, irrevocable copyright license to reproduce, prepare Derivative Works of, publicly display, publicly perform, sublicense, and distribute text, and image prompts you input into the Services, or Assets produced by the service at your direction. This license survives termination of this Agreement by any party, for any reason."

Czyli Midjourney ma pełne prawo robić co chce z tym co wyprodukujesz na ich AI, włącznie z samym tekstowym promptem, bez żadnych zobowiązań finansowych wobec Ciebie.

Idąc dalej:

"Subject to the above license, you own all Assets you create with the Services. This does not apply if you fall under the exceptions below."

Nie precyzują czy to oni przekazują Ci licencję (i jaką, i na co), ale powiedzmy, że skoro "own" to zalóżmy, że jesteś właścicielem praw autorskich w takim samym stopniu jakbyś namalował coś na kartce czy w Photoshopie. Zresztą przekazujesz im powyższą licencję na wszystko już na samym starcie, więc chyba jesteś tym autorem. Tylko, że jeśli tak, to jakim cudem akapit dalej:

"If you are not a Paid Member, Midjourney grants you a license to the Assets under the Creative Commons Noncommercial 4.0 Attribution International License (the “Asset License”)."

Jakim sposobem mogą mi udzielić tylko niekomercyjnej licencji, skoro to ja niby jestem autorem ("you own all Assets you create with the Services")? To kto w takim razie ma pierwotnie prawo do prac z AI? Jeśli ja, to jak mogą mi dać lub nie dać jakiejś licencji skoro nie są właścicielami pracy?

Nie jestem prawnikiem, i może czegoś tu nie kumam, ale to trochę słaba sytuacja dla AI-artystów, i to tylko wynikająca z niekorzystnych ToS, nawet nie wchodząć w kwestię tego, że autorstwo prac z AI nie jest uregulowana prawnie, a stwarza masę problemów w kwestii definicji samego autora. Coś jak z surogatkami - kto jest matką? Kobieta co donosiła ciążę, dawczyni komórki jajowej, czy kobieta, która "zamówiła" dziecko i je adoptuje?

Sorry, ale Adobe nie rości sobie praw do tego co robię w Photoshopie, więc mówienie, że AI to tylko narzędzie jak każdy inny program, trochę gryzie się z Terms of Service tej usługi, przynajmniej jeśli chodzi o MidJourney, ale zakładam, że w innych jest podobnie. Bo czemu te firmy miałby nie zachować sobie licencji i praw do efektów ich AI? Bo niby co im zrobi taki "AI-artist"? Przestanie używać, jak jedyne co potrafi to prompt napisać?

 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

To właśnie mam na myśli, mówiąc o niejasnościach w kwestii praw autorskich. Dla amatorów nie ma to znaczenia, ale dla profesjonalistów już tak, bo generalnie musisz udzielić licencji/przenieść prawa autorskie swojemu klientowi na to co im sprzedajesz. Jeśli jest jakaś wątpliwość co do tego, czy masz w ogóle pełnię praw do tych prac, to jest to spory problem, tak jakbyś chciał sprzedać samochód, który nie jest Twój. Dotyczy to głównie prac raczej w całości z AI, wykorzystanie go tylko częściowo, do jakichś elementów czy kompozycji, to raczej nie jest problem.

Dodatkowo, nawet jeśli prawa autorskie osobiste w przypadku AI będą finalnie należały do osoby, która napisała prompt, Terms of Service tych usług wymuszają na userach udzielenie właścicielom AI licencji na wykorzystanie prac (jak MJ), albo w przypadku Stable Diffusion, przeniesienie prac do domeny publicznej (tutaj fragment z ToS Stable Diffusion, "Affirmer" to "user", definiują to wcześniej w ToS):

"2. Waiver. To the greatest extent permitted by, but not in contravention of, applicable law, Affirmer hereby overtly, fully, permanently, irrevocably and unconditionally waives, abandons, and surrenders all of Affirmer's Copyright and Related Rights and associated claims and causes of action, whether now known or unknown (including existing as well as future claims and causes of action), in the Work (i) in all territories worldwide, (ii) for the maximum duration provided by applicable law or treaty (including future time extensions), (iii) in any current or future medium and for any number of copies, and (iv) for any purpose whatsoever, including without limitation commercial, advertising or promotional purposes (the "Waiver"). Affirmer makes the Waiver for the benefit of each member of the public at large and to the detriment of Affirmer's heirs and successors, fully intending that such Waiver shall not be subject to revocation, rescission, cancellation, termination, or any other legal or equitable action to disrupt the quiet enjoyment of the Work by the public as contemplated by Affirmer's express Statement of Purpose."

6 hours ago, OldMan said:

w przypadku fotografii tez ktos moze powiedziec (idąc tym samym torem rozumowania) ze przeciez to nie człowiek jest autorem zdjecia tylko aparat , człowiek tylko nacisnął spust, oczywiscie fotografia to szeroka dziedzina i czasami mówimy o sytuacji gdy zdjecie jest spontaniczne a czasami gdy kosztuje mase pracy ze strony twórcy, ale w tym przypadku stwierdzono ze niezaleznie od sytuacji ten kto naciska spust jest autorem zdjecia i basta.

Co do analogii fotograficznej - fakt, podobny problem rozwiązany na korzyść użytkownika. Ale, to czy ustawodawcy określą, kto jest autorem, nie zmieni faktu, że sama usługa AI jest własnością firm i to na ile pozwolą oni userom wykorzystywać komerycjnie efekty tego AI, to wyłącznie ich widzimisie, które może zmienić się w każdej chwili. Producent aparatu nie decyduje co mogę ze zdjęciami zrobić.

6 hours ago, OldMan said:

Myslalem tez o pewnej sytuacji, jesli ktos ogląda galerie AI z promptami i widzi cos co mu sie podoba a potem kopiuje te prompty i robi nową nieco inną ilustracje to co wtedy? jak to wogole traktować. Im wiecej o tym mysle tym głowa mi bardziej puchnie i nie wiem naprawde jakie rozwiązanie powinno byc przyjęte prawnie zeby było sprawiedliwe.

W ToS Midjourney jest to wprost napisane, że inni mogą wykorzystywać Twoje prompty i prace:

"Please note: Midjourney is an open community which allows others to use and remix your images and prompts whenever they are posted in a public setting. By default, your images are publically viewable and remixable. As described above, you grant Midjourney a license to allow this."

Jeśli nie chcesz by były "posted in a public setting" czyli publiczne to musisz być płatnym użytkownikiem MJ, ale jednocześnie:

"If you are subject to a corporate license, or bought a privacy add-on to your subscription, we agree to make best efforts not to publish any Assets you make in any situation where “Private mode” is engaged in the Services."

Czyli niczego nie gwarantują, po prostu postarają się, co oznacza, że niczego nie muszą.

W Stable Diffusion i tak przekazujesz wszystko do domeny publicznej, więc każdy może sobie robić co chce.

Na chwilę obecną, według mnie, kwestia praw autorskich jest raczej niekorzystna dla użytkowników, jeśli liczą na zarobkowe wykorzystanie AI na dużą skalę. Jak wspominałem, nie jestem prawnikiem i być może źle coś rozumiem z tych ToS, ale nie wygląda to jakoś różowo.

Edytowane przez SebastianSz
Napisano

Moim zdaniem AI jest pewną rewolucją, która doprowadzi do tego, że taki zwykły ilustrator przejdzie do lamusa. Np. zarabiający na youtube rysowaniem tych prac. 

Tak jak była ta dyskusja kiedyś na innym wątku, że concept to jednak wymaga wielu iteracji; ale tu jest pytanie - czy AI tego też nie będzie potrafić? Tylko lekkie zmiany wprowadzane przez autora?

I czy i tak musisz to umieć żeby wytworzyć przyzwoity obraz przy pomocy tego narzędzia? Czy może teraz ilustracji/concept artu będzie uczyć się w inny sposób? Np. poprzez pisanie? 

I czy niewykształcone oko dostrzeże te wszystkie szczegóły? Może to teraz jest sprawdzanie tych obrazów i nauka tego? A może znikną concept artyści i teraz to jest vis-dev -> 3d 

Napisano
41 minut temu, jakubziom napisał:

Tak jak była ta dyskusja kiedyś na innym wątku, że concept to jednak wymaga wielu iteracji; ale tu jest pytanie - czy AI tego też nie będzie potrafić? Tylko lekkie zmiany wprowadzane przez autora?

Raczej na odwrót, concepciarz zrobi pierwsze 2,3 szkice, AI dorobi 10 iteracji na podstawie tych szkiców na małym odszumianiu, mocno w obrębie początkowej pracy- wtedy obierze się kierunek, w którą stronę iść i znowu człowiek będzie ręcznie ogarniał kolejne koncepty w konkretnym stylu. Imo coś takiego jest/będzie duuuużo bardziej przewidywalne, spójne i (chyba) nie będzie omawianego problemu z prawami autorskimi jak w przypadku txt2img.. Przynajmniej jeśli chodzi o SD bo ich TOS wydaje się dość przejrzysty, bez wielkich haczyków.

  • Like 2
Napisano
3 hours ago, jakubziom said:

Moim zdaniem AI jest pewną rewolucją, która doprowadzi do tego, że taki zwykły ilustrator przejdzie do lamusa.

Takie gadanie jak to, ze aparat fotograficzny zabije malarzy. Albo druk 3D rzezbiarzy tradycyjnych a modelarzy skanery 3D. I jakos zadna z tych rewolucji nikogo nie zabila.

Sa wielbiciele McDonalda co im wystarczy hamburger i sa smakosze o bardziej wybrednym podniebieniu. Jednemu wystarczy wyplujka z AI a sa ludzie co cenia sobie ten ludzki czynnik. Jeden nie ma problemu z kupnem butow marki "Adidos" i dzinsow "Lewis" a inny woli oryginaly. I tu to samo - jeden zaplaci 5 groszy za obrazeczek z AI udajacy czyjs styl a ktos inny zaplaci tworcy tego stylu za oryginalna robote. Miejsca starczy dla wszystkich.

Napisano (edytowane)

Imo to wszystko o czym piszesz było na zasadzie:
overcome.jpg

Wciąż za sterami tego wszystkiego stoją ludzie, a nawet na tak (z pozoru błahej) sprawie jak opis dzieła trzeba się "znać". Ktoś wrzucił dzisiaj na discorda, pa na to:
IMG20221126075615.jpg

Nawet wśród prompt artystów zawsze znajdą się mało, bardziej i mocno utalentowani xD 

Edytowane przez RaVirr
  • kekw 2
Napisano

Rynek masowy to nie jest jedyny rynek. Nie to, że się całkowicie nie zgadzam z tym co mówisz, ale:

1. Konie to dzisiaj nadal niezły biznes, może już nie jako zaprzęgi, ale w celach rozrywkowych. Co druga bogatsza laska w okolicach Warszawy (i pewnie większości dużych miast) jeźdźi konno i ludzie robią na tym sporą kasę. Memy o koniarach nie biorą się znikąd, taki rynek jak najbardziej istnieje.

2. Żaglowce - owszem, wielkich żaglowców już raczej nie ma, ale znowu, mniejsze jachty jak najbardziej są popularne i rynek "żagli" jak najbardziej dalej istnieje, choć znowu raczej w sferze rekreacji niż transportu. Niemniej dalej można się tu odnaleźć.

3. Kompaktowe aparaty cyfrowe dalej istnieją, po prostu masz go w komórce, nie wiem jaki rynek to zmieniło. Profesjonalne zdjęcia i tak robi się dobrym sprzętem, więc również telefony raczej rozpowszechniły tylko zdjęcia niż zabiły jakiś rynek.

4. Render 3D w wizualizacjach. Fakt, 3D wypchnęło rysunek z architektury, ale sam tradycyjny rysunek dalej ma się dobrze w edukacji artystycznej, w sztukach pięknych i, póki co, w koncept arcie i ilustracji.

5. Animatroniki i praktyczne efekty w filmach dalej są używane.

6. O symulowaniu tkanin nic nie wiem, więc się nie wypowiem.

7. Nie zastąpiła, bo utrwalanie rzeczywistości nigdy, przed fotografią, nie było powszechne. Przeciętnego człowieka nie było stać na jakikolwiek obraz przed drugą połową XX wieku, ciężko więc mówić o tym, że fotografia coś wyparła z masowego rynku. No, może gazetowe ilustracje, chociaż one też dalej istnieją.

Polemizuję trochę dla sportu, bo poniekąd się z Tobą zgadzam. Chodzi mi natomiast o to, że rozmawiamy o branży rozrywkowej, która ma swoją specyfikę i rynki w niej są różne, a turbomasowe korpo to nie jedyne miejsce gdzie są pieniądze. Konno już nikt może nie jeździ do pracy, ale rozrywka to nie konieczność. Są ludzie co słuchają dwustuletniej opery w teatrze i są ludzie co słuchają autotunowanego popu na głośniku z telefonu w autobusie. Nie ma reguły, i to i to może być dochodowe.

Napisano (edytowane)

Ta, tylko to są już fikoły umysłowe bo należy rozgraniczyć naukę od sztuki, której dzieła zostały brutalnie skradzione od twórców, wykorzystane bez ich wiedzy i obecnie, na bazie tejże sztuki, sprzedawane jest narzędzie- za pieniądze, które płyną wyłącznie do twórców tego narzędzia (mówię o MJ)... i (chyba) o to jest największy ból dupy 😉 Może jestem ignorantem, ale absolutnie nie martwię się o to, że na rynek weszło AI i wszystkich zmiecie z planszy- a przeciwnie, niektórzy dzięki temu będą mieli w ogóle szanse na rozwój (jak w przypadku SD, tutaj wchodzą tylko wymagania sprzętowe, które są jednak dość znaczne), może nawet (paradoksalnie) więcej ludzi znajdzie przez to robotę.

Zaznaczę po raz kolejny- ja nie jestem przeciwnikiem, wręcz się jaram możliwościami i tym, w jaki sposób już teraz tego używam. To narzędzie istnieje, nie przestanie istnieć i czy będziemy płakać, turlać się czy wyzywać to raczej niewiele się zmieni 🙂 Generalnie nie chce mi się za bardzo o tym dyskutować bo ludzie podchodzą do tematu (moim zdaniem) zbyt emocjonalnie, jedni drugich dyskredytują itd. 

Kolejny raz, jeśli branża artystyczna ma taki problem to powinna zbiorowo wystosować kroki prawne i tyle.

Edytowane przez RaVirr
Napisano (edytowane)
12 hours ago, OldMan said:

Chcesz mi powiedziec że samochody nie zastąpiły zaprzęgów konnych ? 😂

Chcesz mi powiedziec że okręty o napędzie mechanicznym nie zastąpiły żaglowców? 😅

Chcesz mi powiedzieć że smartfony nie zastąpiły w fotografii domowej lustrzanek i kompaktów? 😆

Chcesz mi powiedzieć że rendering 3D nie zastąpił ilustracji w wizualizacji architektonicznej? 😇

Chcesz mi powiedziec że animacja 3D nie zastąpiła tradycyjnej animatroniki 🤭

Chcesz mi powiedziec ze np. symulacja tkanin w 3D (Marvelous Designer) nie zastąpiła tradycyjnego modelowania tkanin 3D 😋

Chcesz mi powiedzieć że fotografia nie zastąpiła na dużą skalę innych sposobów utrwalania rzeczywistości 😂

 

Chce ci powiedziec ze

- nadal konie sa w uzyciu w wielu miejscach. Prosta przyczyna - do wielu miejsc nie wjedziesz samochodem, nie bedziesz dzipem naganial stada krow 😄. Sporo dyscyplin sportowych uzywa koni. Pomine juz fakt, ze wciaz istnieja policyjne oddzialy na koniach do kontrolowania tlumow, uzywa sie koni w osrodkach hipoterapii ze nie wspomne juz o zwyklej jezdzie rekreacyjnej. Tu gdzie mieszkam nie jest niczym dziwnym zobaczyc jezdzca na koniu normalnie na ulicy. Swiat sie nie konczy ani na Polsce ani na duzych miastach.

- wielkie zaglowce jak galeony czy karawele zniknely z uzycia ale przeciez lodzie zaglowe sa w powszechnym uzyciu - nawet pomijajac sporty z nimi zwiazane. Niezliczona ilosc jachtow... Zaglowki nie widziales? 😄  Ledwie pare miesiecy temu byl duzy zlot zaglowcow w Gdansku. Wejdz sobie na balticsail.pl to zobaczysz na filmiku chociaz...

- co to jest "fotografia domowa"? Selfie, zdjecia posilkow i dick pics? Nie tyle zastapily co po prostu wszyscy nagle dostali aparaty fotograficzne w zestawie z telefonem. Zadnemu profesjonalnemu fotografowi to pracy nie odbiera, nikt kto chocby hobbystycznie traktuje fotografie serio nie bedzie uzywal do tego telefonu z jego kilkumilimetrowa optyka godna jedynie pozalowania.

- zobacz sobie wymagania na studia architektoniczne. Masz na egzaminie renderowanie wizek czy tez moze rysunek odreczny? Podpowiem - nie ma renderowania 😄

- animacja 3D w duzej mierze zastapila animatronike. Co nie znaczy ze animatronika zniknela. Co wiecej staje sie swego rodzaju elitarnym rozwiazaniem, smaczkiem ktorym mozna zareklamowac film. Nikt sie nie podnieca kolejnym uzyciem CG. Ale jak mowa o praktucznych efektach to zaczyna byc ciekawie. Przyklad: film The Predator z 2018 mial wylacznie CG predatory. Przeszedl bez echa. W ostatnim filmie o predatorach "Prey" wrocono do praktycznych efektow wymieszanych z CG. Ludzie krytykowali wylacznie ta czesc CG... Za efekty odpowiadal legendarny juz Alec Gillis. Studio Amalgamated Dynamics, Inc. robiace efekty praktyczne ma sie dobrze a sam Alec wlasnie niedawno oglosil ze otwiera swoje studio... Wiec chyba CG nie do konca zabilo animatronike. Poza tym w parkach rozrywki chociazby - ciezko zastapic praktycznego tyranozaura tym wyswietlonym na ekranie 😄 Animatronika nie zniknela.

- Nie, MD nie zastapil wszedzie tradycyjnego rzezbienia tkanin. Wiele osob go uzywa, sam pare razy go uzylem ale to nie znaczy ze jest jedynym rozwiazaniem. Jak umiesz rzezbic ubranie w zetce to zanim ktos odpali MD i poustawia wszystko ty skonczysz robote 😄 Bo nie wszystko jest pod gierki - jak robisz miniaturki to nie bedziesz odpalal MD zeby plaszcz w nim dlubac do postaci co ma finalnie kilka centymetrow.

Teraz zobaczylem ze @SebastianSz napisal to samo w zasadzie 😄 Ale jak juz napisalem to wysle.

Jedno tylko dodam. Z wieksza doza szacunku wypowiadalbym sie na twoim miejscu o tych wszystkich "lesnych dziadkach" malujacych, bo bez ich pracy nie moglbys sobie nawet tego misia czy kufelka wygenerowac. Uzywasz narzedzia ktore jest niczym bez tych prawdziwych artystow. W swoich prompcikach wpisujecie na stylu jakiego artysty sie oprzec w tym generowaniu. Wiec moze troszke wiecej pokory bo bez prawdziwych artystow to narzedzie by nie powstalo. Nie wspomne juz o smutnym w sumie fakcie ze nazywasz lesnymi dziadkami ludzi ktorzy sami sobie moga stworzyc cos, a ty jarasz sie klikaniem w przycisk "generuj" az cos mniej wiecej podobnego do tego co chciales ci wypluje...

I tez nie jestem calkowitym przeciwnikiem AI. Wczoraj znowu uzylem AI do wygenerowania szybkiego tla. Bo podobnie jak do podtarcia sobie tylka nie potrzebuje recznie zdobionego aksamitu - podobnie do niektorych zastosowan wystarczy mi AI. Skonczyc szybko robote i miec wiecej czasu na szkolenie wlasnych umiejetnosci.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Silne jest copium w tym wątku 😛 Z jednej strony jedni przykrywają swoją panikę, mówiąc, że znajdzie się dla nich miejsce mimo wszystko, z drugiej inni robią to samo, udając zachwyt nową technologią i jak to niby ułatwi im ona pracę.

Pożyjemy, zobaczymy. Póki co AI art widuję praktycznie wyłącznie w dyskusjach na jego temat. To, co jest popularne na IG czy Twitterze i jakimi hasztagami się tam jarają i co sobie w bio wpisują ma mały realny wpływ na cokolwiek. Cięzko mi kategorycznie stwierdzić jak AI zmieni branżę i czy będzie to rewolucja czy ewolucja czy coś innego bo zepsuła mi się szklana kula 😞

Koniec końców chodzi tylko o pieniądze, sztuka jako taka i tak się obroni bo to nie jest tylko biznes. W najgorszym przypadku trzeba się będzie przebranżowić, zrewidować stawki albo pouczyć nowych rzeczy, nic nowego w dzisiejszym świecie, to nie PRL i praca do emerytury w jednym zakładzie.

  • Like 3
Napisano
39 minutes ago, OldMan said:

Widziałem dziś profile w roznych sklepach np Adobe Stock, w których 80% zawartosci to AI, na artstation tez juz coraz wiecej tego jest chociaz w tym drugim przypadku to troche bezsensu (no chyba ze zawartosc AI to tylko czesc czyjejs pracy)

Wiadomo, że stockowe rzeczy będą pewnie robione z AI od teraz, bo w sumie czemu nie? Jakby mi były potrzebne jakieś, bo ja wiem, modele/tekstury kamieni czy trawy to oczywiste jest, że wybiorę takie coś zrobione w AI za grosze/darmo niż inne, jesli różnicy nie widać. Zresztą już tak robię.

Problem z AI i bardziej treściwymi rzeczami, jak design postaci czy storytellingowe ilustracje jest taki sam jak z proceduralnie generowanym contentem w grach - co z tego, że mam kwintylion planet, skoro to wszystko jest pozbawione treści i się szybko nudzi?

Gdyby ktoś napisał AI do pisania książek (pewnie już jest/robi się) i to AI generowałoby milion książek z każdego gatunku dziennie, to naprawdę ludzie by to czytali? Jasne, scenariusze do reklam tamponów pewnie mogłyby być z AI, ale powieść? Po co miałbym to czytać? A przecież literatura, szczególnie beletrystyka, ma dokładnie takie same wymierne ramy co sztuka wizualna, i można je matematycznie odtworzyć - trzy akty, wprowadzenie, zawiązanie akcji, konflikt, punkt kulminacyjny etc. Ale gdyby to było takie linearne, że lepsza technologia w sztuce zastępuje gorszą, to nie byłoby książek, bo są komiksy, nie byłoby komiksów bo są filmy, filmów by nie było, bo są gry, a gry byłyby tylko ultrarealistyczne i w VR. Ale jakoś tak nie jest.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Juz wszystko dawno zostalo powiedziane. Teraz biore udzial w dyskusji dla zabawy, to jedyne miejsce gdzie sie udzielam poza moze forum Affinity 😄

Realia maja w dupie nasze dyskusje. Zarowno te wieszczace mega rozwoj i zmiany jak i te przeciwne. Z pewnoscia realia maja gleboko gdzies czym sie jara Twitter w tym miesiacu.

To z czym nie umiem sie tu przebic to wymiar ludzki tworzenia. Wiecznie sprowadza sie dyskusje na temat "produkcji". Wielu zdaje sie traktowac tworzenie jedynie jako pewien sposob na zarabianie kasy a nie wewnetrzna potrzebe. Wspomnienie o "artyzmie" kwituje sie czesto sarkastycznym prychaniem jakby to bylo cos wstydliwego albo wrecz urojonego, ze ktos czuje sie artysta i traktuje tworzenie jako cos wiecej niz tylko "produkcje".

Patrzac na to co wypluwaja z siebie wielkie studia filmowe i studia robiace gry AAAA+ widac wyraznie ze wiekszosc ludzi pracujacych w tych studiach od dawna nie czuje sie artystami a zostali zredukowani do robotow na tasmie niemal z automatu powtarzajacych codziennie swoje zadania. Smutne to.

Z dedykacja dla wszystkich wylacznie "produkujacych":

 

 

Edytowane przez Nezumi
  • Like 3
Napisano
1 hour ago, OldMan said:

jesli chodzi o stocki to podejrzewam ze za jakis czas portale tego typu bedą sprzedawały w duzej mierze wygenerowaną przez siebie zawartosc (bo po co mają komus odpalać procent ze sprzedazy skoro mogą takie same lub podobne wygenerowac )

Pewnie te bardziej premium będą wymagały jakiegoś wkładu ludzkiego, więc może pojawi się praca w retuszu takich stocków z AI i przygotowaniu ich do sprzedaży, tak jak pojawiła się, wraz z upowszechnieniem fotografii i Photoshopa cała branża retuszu zdjęć.

1 hour ago, OldMan said:

Jesli chodzi o rozrywkę to ludzie lubią różnorodnosc.

Bo w sumie branża rozrywkowa to przemysł zajmujący się tylko zabijaniem nudy. Jak się ludziom produkty z AI będą nudziły z jakiegoś powodu i nie będą ich kupować, to nikt nie będzie ich robił. 

Zobacz na bliźniaczy problem w branży muzycznej - automaty perkusyjne, samplery, autotune, playback etc. są od dziesięcioleci i właściwie nic nie musisz umieć, żeby szybko i tanio zrobić w swoim pokoju, od A do Z, profesjonalnie brzmiącą muzykę z dowolnego gatunku. Ale jednocześnie nie wszyscy słuchają tylko mumble rapu i popu z Eski, nawet jeśli są w mniejszości. Jak ktoś chce grać na prawdziwej perkusji albo śpiewać bez autotuna, to jest na to popyt, bo zwyczajnie są ludzie, którzy to lubią.

  • Like 1
Napisano

Pomyslalem ze wrzuce - akurat wczoraj sluchalem sobie tego. Troszeczke o AI ale duzo wiecej o tym jak te wszystkie "produkcje" zabijaja kreatywnosc, zabijaja w ludziach ktorzy tam pracuja artyste, jak przerabiaja ich na niemych wyrobnikow produkujacych kolejne gowno ktorego nawet juz sie nie chce ogladac ani w ktore nie chce sie grac. Ten pan to ujmuje duzo delikatniej i z wiekszym taktem 😉 . Warto posluchac - jesli jeszcze gdzies tam tli sie ta artystyczna iskierka. Moze warto ja rozdmuchac, zeby znowu zaplonela i zebysmy sie nie wstydzili z podniesiona glowa powiedziec ze tak, jestesmy artystami. Zamiast chichotac jak jakies miniony na sam dzwiek tego slowa i zapierdalac jak w fabryce, bo dalismy sobie wmowic, ze jestesmy tylko bezimiennymi trybikami w jakiejs wielkiej maszynce "industry" i jak nie bedziemy siedziec cicho to nas podmienia na kogos innego bo nic nie znaczymy.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności