SWRSC Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 Light contest - interior Witam, zamieszczam moją bardzo starą pracę, jedną z pierwszych wizualizacji :) Scenka zapisana na max 7.5, spakowana rarem. Do oświetlenia macie interior z dwoma pokojami, w każym jedno okienko także może być ciekawie. Zapraszam do zabawy :) >>> Scena: http://rapidshare.de/files/15461663/brw_swrsc.rar.html >>> podgląd: MentalRay
mrkrzysiek Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 dzięki SWRSC'u będe miał na czym się teraz pobawić :)
hcpiter Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 Ha ! Hindus wielkie wejscie :D wrociłeś :D No no napisałeś sie ! Ja moge powiedzieć ze naprawde mądre słowa ! Pozdr ! SWRSC- Marcin sie zgodził :> ? ehehehe
demigod Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 SWRSC male pytanko ile to Ci sie liczylo w Menatalu :] czysta ciekawosc
SWRSC Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 huh, to jeszcze pracka na starym Duronie 1ghz, 320 sdramu. Całość wraz z przeliczeniem gi/fg renderowala sie w 4h 32min - ale nie mam pojęcia ja udalo mi sie taki czas uzyskac :D
maverick sheep Napisano 15 Marzec 2006 Napisano 15 Marzec 2006 hm SWRSC dalo by sie ta scenke gdziendziej umiescic bo rapidshare chyba mnie nie lubi i nie dam rady tego sciagnac :/
chveti Napisano 15 Marzec 2006 Napisano 15 Marzec 2006 Light contest - interior Witam, zamieszczam moją bardzo starą pracę, jedną z pierwszych wizualizacji :) Scenka zapisana na max 7.5, spakowana rarem. Do oświetlenia macie interior z dwoma pokojami, w każym jedno okienko także może być ciekawie. Zapraszam do zabawy :) >>> Scena: http://rapidshare.de/files/15461663/brw_swrsc.rar.html >>> podgląd: MentalRay Patrząc kiedyś na tę scenkę wątpiłem że coś z Ciebie będzie , myślałem że na takim poziomie zostaniesz.Wyrosłeś i ewoluowałeś ; )
MF Napisano 15 Marzec 2006 Napisano 15 Marzec 2006 SWRSC ... danke za scene :) Hehe... Chveti zabawny jestes... Jak mozna na podstawie jednego obrazka stwierdzic czy ktos zrobi jakis postep... Chociaz hmm... ja patrzac na Twoje pracki zaczym watpic ze cos z Ciebie bedzie :P...
maverick sheep Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 z varaya jestem troche noga wiec dla tego rzucam zebyscie cos doradzili .. nie wiem czy scenka jest zaapkceptowana bo marcin nic nie pisal albo nie doczytalem ale coz ... narazie tek na szybkiego bez rewelecji .. http://img211.imageshack.us/my.php?image=18lx1.jpg http://img211.imageshack.us/my.php?image=ust12et.jpg http://img508.imageshack.us/my.php?image=ust28xn.jpg w 2 oknach 2 v-ray plane light + direct
JunioR Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 ja mam taką malą uwage, po co robicie renderki bez textur/ shaderów przciez jak redner dacie z białym materiałem to i tak w scenie finalnej z texturami pewnie bedzie trzeba bedzie pozmieniac natęrzenie świateł itp. pozdrawiam pa pa :)
Hindus Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 może i tak ale już jest bliżej do finału bo odchyłki nie są aż tak duże.
maverick sheep Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 ano w sumie to nie ma wiekszego sensu bo jak gdzies ciemniej to sie w sumie wyciaga materialem ale cos czeba w zyciu robic i nikt mi nie skomentuje tej scenki ? tylko nie mowcie ze spicie :P
Hindus Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 znie znasz sie :P skoro ktoś nauczy się dobrze oświetlić scene bez shaderów to z shaderami potem nie będzie miał większych problemów. Jaśniej - pobaw sie color mapingiem czy jak tam jest - ale tak żeby nie było przepaleń a było jeszcze jaśniej.
SansSerif Napisano 18 Marzec 2006 Napisano 18 Marzec 2006 nie znasz sie :P skoro ktoś nauczy się dobrze oświetlić scene bez shaderów to z shaderami potem nie będzie miał większych problemów. i że niby tekstury nie przyciemniają sceny, a problem z jej rozjasnieniem nie istnieje bo zbyt mocne światła nie wypalają tekstur? :] a wnętrzach zawsze mają okno w które da się wstawić vraylighta i śródziemnomorskie słońce bo wszystkie wnętrza są od strony południowej? :]
demigod Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 SeansSerif zgadzam sie z toba :]heh kazdy by chcial miec srodziemnomorskie niebo :P :] :D
Marcin Napisano 19 Marzec 2006 Autor Napisano 19 Marzec 2006 chyba zaczne kasowac posty z renderami bez textur ale poważnie, wałkuje juz od kilku stron tego wątku ze to kompletnie zbyteczne pokazywać piękniutkie (albo i nie) rozkładanie cieni, pięknnnniutkie GI itp bez textur. powalczcie z tym co bedzie wam sprwaiac trudnosc ;] ze światłem a nie gi
demigod Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 dzis moze uda sie to zrobie tekstury hmm a co do Gi chem zeby wszystko stalo na zeimi :] i uwielabiam ladne Gi:D
maverick sheep Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 ano czyli mam to rozumiec za przyzwolenie na kolorki:) posyatam sie cos wrzucic wieczorkiem 4maxwell- czemu tam w dolnym lewym rogu twego renderka jest napisane 8 h ??:D a o sa jakies okreslone zasady tej scenki ?? tzn czy wolno cos kamerke ruszyc albo sos poprzesowac?? PS dobre GI to jest slodycz ;)
maverick sheep Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 male ale narazie muzdze nad podloga aha tylko nie piszcie ze te rozowe garnki nie wymiataja :D
SWRSC Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 no duzo nie sie powiedziec, czekamy na wiekszy :)
Marcin Napisano 22 Marzec 2006 Autor Napisano 22 Marzec 2006 model ma spodo bledów, polygony zachodzące na siebie w szafkach na pierwszym planie, zgrupowane obiekty (vray opornie to łyka, lepiej dac attach niz group) mi wyszlo takie cuś obie wersje praktycznie roznią sie tylko dodanym directlightem i kolorem świateł, Direct light beżowy a skylight lekko błękitny dla renderu bez directa i ciemneijszy błękit dla renderu z directem
Lis Napisano 22 Marzec 2006 Napisano 22 Marzec 2006 ale poważnie, wałkuje juz od kilku stron tego wątku ze to kompletnie zbyteczne pokazywać piękniutkie (albo i nie) rozkładanie cieni, pięknnnniutkie GI itp bez textur. No Marcin. Ty też za bardzo nie poszalałeś z shaderami/texturami :-)
Marcin Napisano 22 Marzec 2006 Autor Napisano 22 Marzec 2006 chodzi o kolor zrob jakies wnetrze, oświetl je a pozniej dodaj chociaz texture parkietu to sam zobaczysz jak sie oswietlenie nagle zmieni
MaGuu Napisano 22 Marzec 2006 Napisano 22 Marzec 2006 Marcin....jak udaje Ci się uzyskać tak którki czas przy takich ustawieniach...:/ Ile dajesz subsów w materiałach ile w światłach? o ile można wiedziec :) Dlaczego HSph Interp 120, 15 :O Mógłbyś wyjasnic po polskiemu co daje zwiększenie albo zwiększenie jednego czy drugiego? Z góry dzieki :]
Marcin Napisano 22 Marzec 2006 Autor Napisano 22 Marzec 2006 hsph to taki multiplier sampli, razem z mnożnikiem w qmc interpoltaion samples to jak sama nazwa mowi interpolacja sampli ;] czyli tak jak by ilośc sampli hsph ktora bedzie interpolowana (odsylam do helpa maxa) a co z materiałami ? nic, są najprostrze jak to tylko mozliwe, nie uzywam vraylightów, jesli uzywam gloossy to razem z interpolacją ustawioną po mojemu, to wszystko
MaGuu Napisano 22 Marzec 2006 Napisano 22 Marzec 2006 ech miało byc po polsku:P no ale nic to..dzięki - do reszty sam dojdę :)
Marcin Napisano 22 Marzec 2006 Autor Napisano 22 Marzec 2006 hsph - im wiecej tym wiecej punkcików ;] interpolation samples - takie coś co rozmywa GI, liczba = ile sampli z hsph bedzie rozmazanych, im wiecej tym efekt bardziej rozmazany, ale traci sie detal, im mniej tym wyostrzone GI (zależnie od min i max rate i clr,nrm,dist threshold i od calc pass interpolation)
mrkrzysiek Napisano 25 Marzec 2006 Napisano 25 Marzec 2006 takie tam moje wypociny P.S. Marcin darowałem sobie tego SkyLighta bo mi max'a wywalało
Marcin Napisano 25 Marzec 2006 Autor Napisano 25 Marzec 2006 mrkrzysiek - ale jakiego skylighta bo sie nie zapytalem, te światło z maxowych świateł czy te w ustawieniach vraya w zakladce evoirment ? wlasnie mnie ciekawilo czemu nie odpisujesz ;] co do tego renderu, efekt taki sobie przy czym czas stanowczo za dlugi biorąc pod uwage nawet rozdzielczosc jesli ktos ma problem z ustawieniami ktore podalem i ma jakies pytania to prosze pytac
demigod Napisano 25 Marzec 2006 Napisano 25 Marzec 2006 jak dla mnie wyapsik troche ciemno w szafkach ale mozena porawic :] ale Gi shading WYPAS SZCZEGOLNIE cienie od lampki i od doniczki po lewej stronie pokoju respect miodzio :] Gi jak najbardziej poprawne nic nie lata :] w powietrzu :P
SWRSC Napisano 25 Marzec 2006 Napisano 25 Marzec 2006 cienie od lampki i doniczki to przeciez nie GI shading...
mrkrzysiek Napisano 25 Marzec 2006 Napisano 25 Marzec 2006 Marcin ja myślałem że użyłeś tego z maxowych bo to on mi nie dawał cienia ale jak tego z enviroment użyłeś to luz powiedz tylko jaki Mult. mu dałeś
demigod Napisano 25 Marzec 2006 Napisano 25 Marzec 2006 sorki juz prostuje SWRSC masz racje chodzi mi o cienie od tych obiektow upsss
Marcin Napisano 25 Marzec 2006 Autor Napisano 25 Marzec 2006 multiplier jest rozny do roznych scen ;] ja w swojej uzylem bodajze 12 to jest latwo ocenic po wstepnym prepasie lightcache tak samo kolor, zalezy od materialow uzytych w scenie, a raczej ich kolorow i okreslenia efektu jaki bedzie dawal blending ps. ludzie nie uzywajcie HSV ;] to gwałt na kolorach
zdeno Napisano 26 Marzec 2006 Napisano 26 Marzec 2006 tak dla podkreślenia - maxowego skylighta nie powinno się używać z Vrayem. W instrukcji jest to wyraźnie napisane że może powodować gleby maxa.
Marcin Napisano 26 Marzec 2006 Autor Napisano 26 Marzec 2006 czas , cóż jest w ogóle nie istotny , przynajmniej nie powinien być istotny w tym topiku czemu nie ? czas to pieniądz, stworzylem ten wątek dla ludzi ktorzy na powaznie chcą sie zająć wizualizacją arch. a co za tym idzie i dla ludzi ktorzy w przyszłości będą za to zbierać jakąś tam kase jesli czas nie mial by byc istotny to co jest ? ja tam wole zrobic cos tak zebym mial czas sie wyspac, zjesc spalic cala paczke petów i sie przy tym nie stresować ze po 50 h mi inwestor powie ze jednak chce panele w innym kolorze, i nie powiem mu ze to nie mozliwe - w taki przypadku powiem "oczywiscie, bedzie mial pan to za 2h" tak sie zyskuje swoją ocene na rynku, szybko, niezawodnie, i ugodowo bez robienia problemow i narazania zleceniodawcow na straty jest to moze nie istotne dla ludzi ktorzy robią sobie scenki ot tak sobie, tylko nie wiem co to za przyjemnosc czekac przez taki czas na render ktory mozna zrobic 8 razy szybicej tez z cieniami itp. nizej zrobilem dzis na szybko jakies tam światło, renderowalo sie nie całą 1h na athlonie 2,5 z 1gb ramu czas jest istotny nawet dla zdrowia, wole zrobic kilka rzeczy wiecej niz siedziec i nic nie robic po co sie tak masturbować ? :/
Hindus Napisano 26 Marzec 2006 Napisano 26 Marzec 2006 lewitujące fotele :) jak sie mam czepiać to shadery są do poprawy a na czas renderingu napewno by to wpływało.
Marcin Napisano 26 Marzec 2006 Autor Napisano 26 Marzec 2006 a no zaraz to poprawie ;] bo widocznie za slabą interpolacje dalem dla reflection na tej podlodze
SWRSC Napisano 26 Marzec 2006 Napisano 26 Marzec 2006 zgadzam się z Marcinem, klienci często zmieniają koncepcje, więc czas renderu jak dla mnie odgrywa ogromną rolę. PS. wszystkie ostatnie wiz jakie pokazalem na forum to czasy okolo 1h na P4 d 3ghz dual core, 2gb dual ramu w 1500 na xxxx.
mrkrzysiek Napisano 26 Marzec 2006 Napisano 26 Marzec 2006 widzę że znowu się rozwodzicie nad problemem jakości i czasu dla mnie ważna jest jakość ale Marcin ma racje jak się pracuje nad projektem i w ciągu dnia na stepuje kilka razy zamiana kolorystyki tych paneli i tym podobne sprawy to wtedy trzeba jednak zrezygnować z niej na rzecz czasu i każdy to rozumnie ja bym proponował jednak w tym wątku pokazywać rendery z poprawnym cieniowanie a na waszych kompach to i tak potrwa max 2h więc może już nie poruszajcie więcej tego tematu bo to niema sensu P.S. Marcin to będzie nowa scenka do wątku bo zapowiada się ciekawie :D
MaGuu Napisano 26 Marzec 2006 Napisano 26 Marzec 2006 Marcin, ależ cholerniście wielki pogłoś był by w tym pokoju (?) :P i co z ustawieniami ? :)
Marcin Napisano 26 Marzec 2006 Autor Napisano 26 Marzec 2006 scena bedzie pod koniec maja, dopiero wtedy bede mogl pozwolic sobie na cokolwiek wiekszego co do ustawien są identyczne jak w renderze ktory pokazalem wczesniej
fotoas Napisano 27 Marzec 2006 Napisano 27 Marzec 2006 Hej to i jeszcze swoje grosze wcisne bo sie wysililem w koncu i przebrnalem przez ten watek. Mysle ze rozwodzicie sie tutaj o rzeczy ktore defacto nie maja ze soba nic wpolnego. Jeszcze nie sa takie czasy kiedy super fotorealistyczny rendering bedzie sie liczyl pol godziny w rozdzialce 2k. z moich obserwacji przyjmujac scene wnetrza z super matarialami w 2k zeby to wygladalo extra Vray potrzebuje nastu godzin, Maxwell cos dekowiecej pewnie( pomijajac jego ziarnistosc). Szybkosc zas jest jakims kompromisem bajkowego oszustwa jaki daje nam Vray i jego mieszane techniki:) i chwala mu za to bo niejeden robol vizualizator zbajerowal niejednego klienta na to. Maxwell jak widac ma tylko jeden kierunek dzialania - fotorealistyczna jakosc, Vray jest jak stara doswiadczona dziwka, dobrze sie sprawuje w kazdej sytuacji. Niech mi ktos pokaze super render zrobiony skanline, to go zaraz przelicze w qmc i porownamy jakosc rzeczywistego poprawnego GI.. zmierzam do wniosku iz jedno to jakosc efaktu, drugie to akosc poprawnosci fizycznej. Polaczenie jednego i drugiego to zawsze bedzie kompromis. Zdaje sie ze moze kiedys Maxwell bedzie mial w tej kwestii odmienne nieco zdanie. Narazie zamieniam sie w obserwatora, i nagle niespodziewanie zaczalem uzywac vray'a za namowa PENdzla, jzu mnei ze 2 lata meczy odkad pamietam. Moglem cos pomieszac bo jest 4 rano, jesli macie odmienne zdanie to od tego jest forum :) zdroweczko, Fotoas
demigod Napisano 27 Marzec 2006 Napisano 27 Marzec 2006 dzien dobryyy all witam Maricn chcailbym zobaczyc poprawiony ten rend tak jak mowisz i poprawne cienie oraz z mila checia bym zobaczyl ustawienia tej sceny i jak swiatla sa usytulowane bo tu chyba masz zgaduje tylko oswietlenie Gi envi.... pozdrawiam lets the power by with you and F9 :]
Marcin Napisano 27 Marzec 2006 Autor Napisano 27 Marzec 2006 http://img93.imageshack.us/my.php?image=house01vray5pa.jpg zapomnialem wogle o nim ;] ustawienia tak jak mowilem są identyczne jak na scenie poprzedniej, nic nie zmieniane świateł nie ma, jest tylko lekko błękitny skylight z multiplier 8 w zakladce vray evoirment
Hindus Napisano 27 Marzec 2006 Napisano 27 Marzec 2006 nie no rzeczywiscie - to chyba od tego rozmiaru - teraz lepiej sie to prezentuje chodz zeby nie słodzic za bardzo to powiem ze niebo jest za niebieskie ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się