Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hindus: dzieki :)

 

Posiedzialem dluzej, zmienilem primary na qmc i troche podciągnąłem ustawienia wszystkiego. Rendertime wydłuzył sie niesamowicie (jak na moje przyzywyczajenia :) ) ale o wiele lepiej wyszly detale. Drugi render wrzucam do postu wyżej zeby mozna bylo sobie porownac.

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

szczerze ? nie widze roznicy :) srodek nadal ma "mgłe", ten z lepszymi ustawieniami ma wiecej szumu, ale pewnie o to chodzilo + lepszy szejding pod meblami ;) imo nie warto takim nakladem czasu

Napisano

Klicek: Różnice widac w sumie jak sie przeskakuje z jednego obrazka na drugi w irfanview :) wyrazniejsze cienie i mniej plam na scianie. Ale masz zdecydowanie racje że dużo za dużo czasu to zajmuje, napewno jest miejsce na optymalizacje.

Z drugiej strony, ostatnio troche sie wczytalem w teorie vray'a i wychodzi że przy stosowaniu odpowiednio ustawionego adaptive QMC dodanie np depth of field zwieksza czas renderu jedynie o pare procent. Narazie brak czasu na takie proby, ale obacze w przyszłosci.

Yaro: obacze. a wlasnie, narazie to jest vrayLanczos, moze przez niego takie rozmycie.

 

dzieki za komentarze.

Mirach

Napisano

Z podłoga jeszcze powalczę ;P

room2rk7.jpg

adaptive subdivision

ir+lc (0,9 0,8)

irr map medium 60 15

lc 500 0,005

enviroment vraysky 0,06

exponential 1,4 1 1

Napisano

A ja sie cieszyłem że tak ładnie xD Ale przy pierwszych renderkach chyba zawsze myśli się że jest lepiej niż jest rzeczywiście.

Napisano

Marcin czyzby Ci sie juz wlasne "wypociny" przestaly podobac lol ;)

a tak na powaznie to co za roznica jaka scenka, chodzi o dobry render i swiatlo wiec... scenka jak scenka, do tego sie nadaje;)

choc moznaby juz cos nowego wrzucic, tak bardziej dla urozmaicenia.

pozdr:*

 

edit: Mirach a ja mam sentyment do kitczena, lubie ta scenke;)

Napisano

ptah: daj w odbiciach fresnel i gloss. I nie wiem czy nie powinienes troche color bleeding zmiejszych, bo przez te czerwone mebelki sciany zrobily sie liliowe.... ja piernicze, ale ja sie wyrażam :)

Gość George82
Napisano

Ziarno bo tescik, a ze tescik flash'a to znad kamerki....;]

Pozdro!

Napisano

To ja też flasha sobie potestowałem :)

Mental Ray 3.5

2 światła mr area spot, jedno zaraz za kamerką, drugie w lampie, GI off i włączona logarytmiczna kontrola ekspozycji :)

768ec92037d99d89.jpg

 

A tutaj to samo, tylko światełko za kamerą przesunięte w lewo :)

0a3f2f225b9af761.jpg

 

A tu sobie jeszcze zwiększyłem moc flasha :D Ale wrzucę już tylko miniaturkę, coby forum dużymi obrazkami nie zaśmiecać :D

54683caa26a51fe9m.jpg

Czas wszystkich renderów (ale osobno :)) ~2min 40sek

Napisano
z kąd
hyhy

 

patry coś dziwny ten Twój flash bo sie w metalowych częściach lampa nie odbija

na 2 chyba w złym miejscu światło ustawiłeś chyba że to jakaś "odpinana" lampa ;)

Napisano

mrkrzysiek - są, są :)

pecet - sie nie odbija, bo zapomniałem włączyć widoczności tego światełka na renderze :/

A na 2 renderze to sobie tak dla jaj w lewo światło przesunąłem :P Przecież napisałem :)

 

O, i takie pytanie jeśli można przy okazji :) Czy w takich scenach, gdzie jest tylko flash opłaca się włączać GI? Bo wydaje mi się, że przy takim zimnym, słabym świetle nie będzie widać GI... a przy ciepłym, słabym świetle już chyba opłaca się włączać GI, żeby klimacik fajny był?

Gość George82
Napisano

Jak dla mnie, to GI musi byc zawsze i wszedzie... Bez tego jest jeszcze trudniej osiagnac fotorealistyczny render...

Napisano

Nic w tym dziwnego. Fotorealizm zależy w dużej mierze od poprawności fizycznej renderera. A bez GI czy innego systemu "bouncingu" śiwatła to fotorealistycznie można renderować tylko czarne dziury ;)

Napisano
oo79 w jakiej rozdzialce to wyrenderowales?

 

edit: o kurcze post z 10-07-07, 20:39, to mi chyba nie odpowiesz... ;)

 

niepamietam ale chyba w zblizonej do tego co na forum.

Sam byłem w szoku, ze tak wyszlo nice :P

Napisano

NO HALO? Tadzio, to nie tak, jezeli clej bedzie do pupy, to jak niby z kolorami z texturami ma Ci sie wyrednerowac prawidlowo - lub na odwrot ? cleje sa najbardziej wymagajace, textury duzo maskuja. Wiec wydaje mi sie ze wlasnie swiatlo sie powinno testowac na clejach. Oczywiscie swiatlo klejowe po dodaniu materialow itp sie zmienia, w ogole kurcze temat rzeka ... :)

Napisano

Klicus respect for all Your knowledge, but I got some sugestion...

Jasne masz racje. Ale jak sam powiedziales "swiatlo po dodaniu materialow sie zmieni".

I po dodaniu ciemnych materialow (i nie mowie tu o texturach, bo faktycznie maskuja, tylko o np innych kolorach) czesto okazuje sie (przynajmniej mnie sie okazywalo jak tak robilem) ze trzeba duzo poprawiac (przynajmniej Br/Dark mlt w color mappingu, i czesto same sety swiatel) bo sie wszystko przyciemnia, color bleeding dopiero wtedy wylazi, GI sie zmienia i takie tam. Wiec taka metoda juz na wstepie sama w sobie narzuca sporo poprawek.

Zreszta ja mam swoja metode, i kazdy ma swoja, lub wyrabia sobie swoja a i tak wazny jest efekt a nie sama metoda;)

Temat rzeka:)

pozdrawiam

Napisano

zawsze sa jakies ustawienia, nosiow itp to ze qmc ma tylko sample to chyba oczywiste ;) po to jest ten watek zeby je podawac, mi te ustawienia sa nie potrzebne, bo jakos niewidze potrzeby katowania wnetrza silnikiem do exteriorow hehe, ale mam ten watek na oku ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności