Napisano 24 Czerwiec 200717 l hindus: dzieki :) Posiedzialem dluzej, zmienilem primary na qmc i troche podciągnąłem ustawienia wszystkiego. Rendertime wydłuzył sie niesamowicie (jak na moje przyzywyczajenia :) ) ale o wiele lepiej wyszly detale. Drugi render wrzucam do postu wyżej zeby mozna bylo sobie porownac.
Napisano 24 Czerwiec 200717 l szczerze ? nie widze roznicy :) srodek nadal ma "mgłe", ten z lepszymi ustawieniami ma wiecej szumu, ale pewnie o to chodzilo + lepszy szejding pod meblami ;) imo nie warto takim nakladem czasu
Napisano 24 Czerwiec 200717 l Klicek: Różnice widac w sumie jak sie przeskakuje z jednego obrazka na drugi w irfanview :) wyrazniejsze cienie i mniej plam na scianie. Ale masz zdecydowanie racje że dużo za dużo czasu to zajmuje, napewno jest miejsce na optymalizacje. Z drugiej strony, ostatnio troche sie wczytalem w teorie vray'a i wychodzi że przy stosowaniu odpowiednio ustawionego adaptive QMC dodanie np depth of field zwieksza czas renderu jedynie o pare procent. Narazie brak czasu na takie proby, ale obacze w przyszłosci. Yaro: obacze. a wlasnie, narazie to jest vrayLanczos, moze przez niego takie rozmycie. dzieki za komentarze. Mirach
Napisano 27 Czerwiec 200717 l Z podłoga jeszcze powalczę ;P adaptive subdivision ir+lc (0,9 0,8) irr map medium 60 15 lc 500 0,005 enviroment vraysky 0,06 exponential 1,4 1 1
Napisano 27 Czerwiec 200717 l i z color bleedingiem proponuje (sufit:)). a tak w ogole to za ciemno jak na pomieszczenie z cala sciana okien;) pozdr
Napisano 27 Czerwiec 200717 l A ja sie cieszyłem że tak ładnie xD Ale przy pierwszych renderkach chyba zawsze myśli się że jest lepiej niż jest rzeczywiście.
Napisano 28 Czerwiec 200717 l kazda pracka jest fajna...do czasu az sie skill nie podniesie, wtedy poprzednie zaczynaja sie mniej podobac:) pozdr
Napisano 28 Czerwiec 200717 l Autor weźcie już lepiej róbcie classroom ;] ta scena to pomyłka którą popełniłem dawno temu ;)
Napisano 28 Czerwiec 200717 l Marcin nie przesadzaj ! na twoich scena duza czesc forum nauczyla sie poprawnie renderenowac i wogole a scena do testow idealna :D Pozdrawiam
Napisano 28 Czerwiec 200717 l Marcin czyzby Ci sie juz wlasne "wypociny" przestaly podobac lol ;) a tak na powaznie to co za roznica jaka scenka, chodzi o dobry render i swiatlo wiec... scenka jak scenka, do tego sie nadaje;) choc moznaby juz cos nowego wrzucic, tak bardziej dla urozmaicenia. pozdr:* edit: Mirach a ja mam sentyment do kitczena, lubie ta scenke;)
Napisano 28 Czerwiec 200717 l Z-Brush - e.. to do mnie? Hehe :) Chyba tak :) Ale chodzi o classrooma? To przecież podawałem ustawienia i to, że renderowałem mentalem :) No cóż, podam linka na wszelki wypadek :) http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885&page=120 - post nr 1198
Napisano 29 Czerwiec 200717 l Wyłącz Affect background w opcjach color mapping'u. I podłoga jakby bez odbić;)
Napisano 29 Czerwiec 200717 l Sprawdź stronę wcześniej jak próbowałem robić odbicia xD Skąd mogę pobrać classrooma?
Napisano 29 Czerwiec 200717 l ptah: daj w odbiciach fresnel i gloss. I nie wiem czy nie powinienes troche color bleeding zmiejszych, bo przez te czerwone mebelki sciany zrobily sie liliowe.... ja piernicze, ale ja sie wyrażam :)
Napisano 29 Czerwiec 200717 l http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885&page=117 str 117 wątku jest odpowiedzia na twoje zmartwienia
Napisano 9 Lipiec 200717 l To ja też flasha sobie potestowałem :) Mental Ray 3.5 2 światła mr area spot, jedno zaraz za kamerką, drugie w lampie, GI off i włączona logarytmiczna kontrola ekspozycji :) A tutaj to samo, tylko światełko za kamerą przesunięte w lewo :) A tu sobie jeszcze zwiększyłem moc flasha :D Ale wrzucę już tylko miniaturkę, coby forum dużymi obrazkami nie zaśmiecać :D Czas wszystkich renderów (ale osobno :)) ~2min 40sek
Napisano 9 Lipiec 200717 l z kąd hyhy patry coś dziwny ten Twój flash bo sie w metalowych częściach lampa nie odbija na 2 chyba w złym miejscu światło ustawiłeś chyba że to jakaś "odpinana" lampa ;)
Napisano 9 Lipiec 200717 l mrkrzysiek: przyjrzyj się. są cienie. tylko z reguły przy lampie znajdują się dokładnie po drugiej stronie od oka obserwatora ;)
Napisano 9 Lipiec 200717 l mrkrzysiek - są, są :) pecet - sie nie odbija, bo zapomniałem włączyć widoczności tego światełka na renderze :/ A na 2 renderze to sobie tak dla jaj w lewo światło przesunąłem :P Przecież napisałem :) O, i takie pytanie jeśli można przy okazji :) Czy w takich scenach, gdzie jest tylko flash opłaca się włączać GI? Bo wydaje mi się, że przy takim zimnym, słabym świetle nie będzie widać GI... a przy ciepłym, słabym świetle już chyba opłaca się włączać GI, żeby klimacik fajny był?
Napisano 9 Lipiec 200717 l Jak dla mnie, to GI musi byc zawsze i wszedzie... Bez tego jest jeszcze trudniej osiagnac fotorealistyczny render...
Napisano 9 Lipiec 200717 l Nic w tym dziwnego. Fotorealizm zależy w dużej mierze od poprawności fizycznej renderera. A bez GI czy innego systemu "bouncingu" śiwatła to fotorealistycznie można renderować tylko czarne dziury ;)
Napisano 2 Sierpień 200717 l oo79 w jakiej rozdzialce to wyrenderowales? edit: o kurcze post z 10-07-07, 20:39, to mi chyba nie odpowiesz... ;)
Napisano 2 Sierpień 200717 l oo79 w jakiej rozdzialce to wyrenderowales? edit: o kurcze post z 10-07-07, 20:39, to mi chyba nie odpowiesz... ;) niepamietam ale chyba w zblizonej do tego co na forum. Sam byłem w szoku, ze tak wyszlo nice :P
Napisano 3 Sierpień 200717 l widze ze nowe procki juz prcuja :) calkiem ladnie super jakosc jak zawsze jaki czas i co ustawiles w QMC
Napisano 10 Sierpień 200717 l heheh szalejesz nowy kompy :] to jedziesz ustawiania kosmos pokaz jak ustawiles AA :] pewnie tez wysokie zgaduje > 5/15 > pozdrawiam :D
Napisano 10 Sierpień 200717 l oo79 oki dziex :* DUNE wg mnie bez sensu jest testowac swiatlo na pustej szarej/bialej scenie.Wrzucisz materialy i Ci sie wszystko pokaszani. pozdr
Napisano 10 Sierpień 200717 l NO HALO? Tadzio, to nie tak, jezeli clej bedzie do pupy, to jak niby z kolorami z texturami ma Ci sie wyrednerowac prawidlowo - lub na odwrot ? cleje sa najbardziej wymagajace, textury duzo maskuja. Wiec wydaje mi sie ze wlasnie swiatlo sie powinno testowac na clejach. Oczywiscie swiatlo klejowe po dodaniu materialow itp sie zmienia, w ogole kurcze temat rzeka ... :)
Napisano 10 Sierpień 200717 l Klicus respect for all Your knowledge, but I got some sugestion... Jasne masz racje. Ale jak sam powiedziales "swiatlo po dodaniu materialow sie zmieni". I po dodaniu ciemnych materialow (i nie mowie tu o texturach, bo faktycznie maskuja, tylko o np innych kolorach) czesto okazuje sie (przynajmniej mnie sie okazywalo jak tak robilem) ze trzeba duzo poprawiac (przynajmniej Br/Dark mlt w color mappingu, i czesto same sety swiatel) bo sie wszystko przyciemnia, color bleeding dopiero wtedy wylazi, GI sie zmienia i takie tam. Wiec taka metoda juz na wstepie sama w sobie narzuca sporo poprawek. Zreszta ja mam swoja metode, i kazdy ma swoja, lub wyrabia sobie swoja a i tak wazny jest efekt a nie sama metoda;) Temat rzeka:) pozdrawiam
Napisano 11 Sierpień 200717 l no tak, ale ... a z reszta ;) Dunde dlaczego atakujesz brut forcem interiory ?;)
Napisano 16 Sierpień 200717 l Cos przekombinowana ta scena szczegolnie te poduchy kolorowe. przy schodach wyglada jakby gi nie bylo :p
Napisano 16 Sierpień 200717 l no fajnie ze qmc qmc, ale wrzucacie ustawienia prosze grzecznie poraz pierwszy i ostatni *grozny* ;)
Napisano 16 Sierpień 200717 l zawsze sa jakies ustawienia, nosiow itp to ze qmc ma tylko sample to chyba oczywiste ;) po to jest ten watek zeby je podawac, mi te ustawienia sa nie potrzebne, bo jakos niewidze potrzeby katowania wnetrza silnikiem do exteriorow hehe, ale mam ten watek na oku ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto