Napisano 29 Marzec 200519 l pierwsze próby robienia efektów specjalnych a'la Star Wars :) jak zdobędę kamerę to zrobię coświekszego (czyli pewnie nei zrobię :P) http://trzcianka.eu.org/artofmagic/distro/blasters1.avi oczywiście proszę o obiektywną i konstruktywną krytykę :D pozdrawiam all of you :)
Napisano 29 Marzec 200519 l jezusienku, o mało se ręki nie uciałes ;) Miecz troche się trzęsie, ale ogolnie pozytywnie - tez bede musial sie w cos takiego pobawic jak znajde czas.
Napisano 29 Marzec 200519 l Autor właśnie nie wiem czym to trzęsienie jest spowodowane, chyba słaba jakośc renderu...nie wiem :/ a jeśli chodzi o rękę, to tylko tak wyglada, tak jak to że zaraz sie przewrócę :P wszystko było pod kontrolą, a kumpel chce mi pozyczyckamerę cyfrową to spróbuję pojjedynek jakiś zrobić :) pozdro
Napisano 29 Marzec 200519 l Dla mnie bomba. W jakim programie dodałeś ten miecz? Co do miecza to czy aby nie swieci troche za duzo? Jakos tak za bardzo sie wyroznia w otoczeniu.
Napisano 29 Marzec 200519 l Ka21k miecze swietlne mozna zrobic bezposrednio w maxie :) (w epizodzie 13 SW fajnie wygladaly nawet ) albo w fotoszopie ;) ale to bardziej toporna metoda :)
Napisano 30 Marzec 200519 l dorób jeszcze audio i Lucas może się schować :D Niech moc będzie z Wami ;-)
Napisano 30 Marzec 200519 l Autor robiłem w maxie- spline i na tym glow z object motyin blur. jesli chodzi o pociski, to spline o trzech pkt. jako trasa pocisku, chamfer cylinder jako pocisk, i path constrain, potem ustawiacie tylko %along path, tak, zeby ładnie pasowało zderzenie, i dorabiacie lense effect flare. to było w tytku epizodu 13, pomysł na pociski mój :P pozdrawiam
Napisano 30 Marzec 200519 l Kiedys chlopcy z nudow grali w kapsle, oblewali sasiadowi klamki gnojowka, albo spychali na ulice opony z gorki. Teraz robi sie miecze swietlne... ;) Fajnie to wyszlo:)
Napisano 30 Marzec 200519 l Autor chwilkę temu na serwer dostała siętroszkeulepszona wersja :) poprawiłem flary i zanimowałem wypalenie w płocie które powstaje po jednym ze strzałów (wcześniej było nieruchome a kamera sie ruszała :P) dzieki wszystkm za przychylną ocenke Ps. jutro dogram coś aparatem kumpla- bo mój brat wywiózł swój do łodzi - a na niedługo mam załatwioną kamerę :D
Napisano 30 Marzec 200519 l O kurde, naprwadę świetne :)) Jak będe miał kamerkę to też coś podobnego postaram się zrobić
Napisano 30 Marzec 200519 l Bardzo fajnie ci to wyszło... chyba wrzucę sobie do autostartu :) Ale teraz na serio... Cholera podoba mi się. Planowałem coś takiego z znajomymi w zeszłe wakacje no ale nic z tego nie wyszło... Może w te zrobię sam coś podobnego. Dla maniaka SW to satysfakcja :)
Napisano 30 Marzec 200519 l naprawde milo sie to oglada spodziewalem sie no lekko moowiac plagiatu a tu wyapas no mimo tech dragn tej maszynki:) p.s. z tego co sie orientuje to Rycerze jedai(nie wiem jak sie pisze bo nie fan) ale oni nie chodza w koszuli i ich ogrady sa pustyniami:P:P:P:P:P:P:P PZD...fajna pracka
Napisano 30 Marzec 200519 l Autor dzięki za komentarze :D ogród oczywiście wymodelowany całkowicie, tak jak ja, tylko miecz świetlny i pociski prawdziwe :D
Napisano 30 Marzec 200519 l to było w tytku epizodu 13 Jest jakiś taki tutorial czy o co chodzi ? Ta wypalona dziura w płocie troche za bardzo plywa. Lepiej chyba bylo by bez niej, bo wyglada bardziej na plame na obiektywie kamery.
Napisano 30 Marzec 200519 l Autor dwa tutoriale linki do których znalazłem na forum maxa w tym samym dziale: http://sfx.internetdsl.pl/efekty/miecz_swietlny/miecz_swietlny.html a z tego korzystałem, efekty daje piękne(moim zdaniem), przy minimum wysiłku: http://www.filmsite.art.pl/fs.php?page=teksty/lightsabre.html jedyny jego mankament to animacja poklatkowa, ale to trwa naprawdę szybko i sprawnie (30 minut animacja samego miecza przy 280 klatkach) :D
Napisano 16 Kwiecień 200519 l hey u mnie oszustwo !!! .. nic sie nie rusza , tylko sie uśmiechasz z najnowocześniejszą wersją sekatora...
Napisano 16 Kwiecień 200519 l Autor poczekaj aż się wczyta całość, albo kliknij prawym, i zapisz element docelowy jako :) powinno być ok :D pozdrawiwm, dzięki za przychylne komentarze, właśnie zykujemy siedo czegośduzego (kilka kamer cyfrowych, i ładnych paru wykwalifikowanych szermierzy :D - i love it! :D )
Napisano 19 Maj 200519 l wczoraj wpadłem na pomysł z kolegą żeby zrobić sobię walkę mieczami świetlnymi, tylkio że nie wiem jak?? Czy jeżeli ktoś mógłby mi powiedzieć jakie programy muszę mieć. Mam 3ds max 7 tylko nie zabardzo się w nim łapię. Jeszcze przydałaby się mała instrukcja. Mam kamerę cyfrową więc z obrazem raczej nie będzie problemu. Jezeli ktoś byłby tak miły to niech pisze na [email protected] lub gg:3906596
Napisano 20 Maj 200519 l Autor widze że mój wątek znów odkopany. to ja napiszę tylko dwie rzeczy: 1. mam już nagraną półminutową walkę z kumplem na miecze świetlne, właśnei ją zmontowałem i robie efekty. jak to skończę robimy juz jakiś dłuższy krótkometrażowy filmik z bitwami itd :D 2. komunikat w zwiazku z tysiacami noobow piszących do mnie jak zrobić miecze swietlne: JEŚLI NIGDY NIE ROBIŁEŚ CZEGOKOLWIEK PODOBNEGO, TO NAJPIERW NAUCZ SIĘ W MIARĘ POŻĄDZIE OBSŁUGIWAĆ JAKIŚ PROGRAM GRAFICZNY A POTEM DOPIERO KOMBINUJ JAK ROBIĆFILMY. NIE OD RAZU RZYM ZBUDOWANO, A TY NIE OD RAZU GWIEZDNE WOJNY ZROBISZ...
Napisano 20 Maj 200519 l http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs152/index.html tam jest tutek jak sie robi miecz swietlny, http://www.3dkingdom.org/index.php?module=My_eGallery&do=getit&plugin=download&pid=1109 a tu jest model miecza jakby ktos chcial....
Napisano 10 Czerwiec 200519 l Siemka. Niech moc (mocz) będzie z wami wszystkimi. Potrzebuję pomocy bo nie wiem jak zrobić krótką animację z udziałem mnie i miecza (w photoshopie). Oglądałem masę tutków ale nic z tego. Photoshop nie chce mi otworzyć pliku wmf. A jak już coś otworzy to widać tylko jeden obrazek. Jak miecz zrobić wiem ale nie idzie mi to na aniamcjii. Pomocyyyy.
Napisano 14 Lipiec 200519 l Witam wszystkich, byćmoże trochę późno włączam się do dyskusji, ale dopiero w tej chwili zdałem sobie sprawę, że przeszukałem prawdopodobnie wszystkie tutoriale dotyczące tego tematu i nadal wiem tyle samo co zanim zacząłem. Powyżej podane są dwa linki do tutoriali dotyczących tworzenia mieczy. Drugi link jest zerwany, natomiast przyjrzyjmy się bliżej pierwszemu. Robię rdzeń miecza w Maxie, motion blur, wrzucam go do Affter Effects, używam potrójnego glowa i wszystko gra i buczy dopóki nie przyjdzie mi tego miecza schować za czymś. Zarówno w tutorialu jak i w filmiku miecz nie jest niczym zasłonięty! Można by np. przemalować w Affter Effects gotowy saber w odpowiednich miejscach czarnym brushem, albo eraserem, tylko że wtedy miejsca w których to przemaluję zostają do końca filmiku! Czyli jeśli w punkcie X na początku filmiku ręka zasłania saber, to zamalowuję to miejsce powyższym brushem i w tej klatce sprawa jest załatwiona, ale jeśli po 5ciu sekundach saber znowu pojawi się w punkcie X, ale już nie będzie zasłonięty przez rękę, to i tak znowu zniknie dokładnie w tych samych miejscach co na pierwszej klatce. Czy ktoś może mi cosik doradzić w tej sprawie? Wystarczy mi np. informacja jak przypisać brusha do jednej jedynej klatki, żeby w następnej już go nie było w tym ani w żadnym innym miejscu. PS. Widziałem już w tym temacie właśnie takie zamalowanie przez Shakara (zdjęcie nr 3), ale nigdzie nie ma opisu jak to zrobić, a sam Shakar, jeśli dobrze zerknąłem, nie loguje się już od pewnego czasu. Zresztą to jest tylko jedna klatka, więc nie wiadomo, czy nie zrobił tego tak jak opisałem powyżej bez troski o następne klatki. PS2. Żeby nie zostać posądzonym o "noobostwo" w sprawie lightsabrów, wyjaśnie, że zajmowałem się tą sprawą jakieś 3 lata temu i robiłem to klatka po klatce w Ulead Photo Expressie i zajmowało to tygodnie przy znikomym efekcie (smugi rysowane ręcznie albo po prostu ich brak). W tej chwili szukam lepszego sposobu. Proszę również o nieodsyłanie mnie do tutoriali takich jak ten Ryana Webera, gdzie tworzy on jedną klatkę i cały trik polega na oznaczeniu całego miejsca sabra prostokątem w dwóch wymiarach ręcznie!, bo pomimo tego, że saber wychodzi mu bardzo ładny (na jednej klatce) to dla mnie oznacza to powrót do epoki sprzed trzech lat, gdzie siedziałem tygodniami przed kompem, żeby zrobić 2 minuty walki. Wystarczy mi informacja dotycząca zamalowania sabera tak jak opisałem powyżej, żeby brush nie zostawał do końca filmiku w tym samym miejscu. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Napisano 18 Lipiec 200519 l fajowe :D ja tez jkiedys robilem taki filmik tylko ze w PS ale tobie wyszlo lepiwej :D
Napisano 19 Lipiec 200519 l Ło fajna jazda . Niestety ty jeszcze jesteś zainspirowany robieniem mieczy świetlnych . Ja mam zrobić ze 20 takich ujęć do filmu , i mi się nie chce że aż strach , ale gdy jusz skończe ( czyli w tym tygodniu ) to dam linka z tym filmem . Narazie jeśli chcecie obejrzeć kilka naszych filmów wejdźcnie na http://www.scoty.info
Napisano 19 Lipiec 200519 l DavQUit to chyba w dziale pomoc powinienes umiescic tego poscika...ZADEN BRUSH ANI GUMKA...PROSTE JAK BUDOWA CEPA 1 i GLOWNA FUNKCJA W AE to - MASKA!!! nic wiecej nie bende mowil bo to nima sensu...
Napisano 20 Lipiec 200519 l Mam pytanie do pana (albo pani ( nie wiem i nie wnikam)) miśkakp. Jeżeli zrobiłeś film z mieczem w photoshopie to powiedz jak bo ja próbowałem ale photoshop nie chce mi otworzyć żadnych plików filmowych typu avi, mpg itd a nie mam programu, który przerabia te formaty na flm. Potrzebuję pomocy. Miecze potrafię robić i wychodzą świetne, lecz niestety narazie tylko na zdjęciu. Pozdro all.
Napisano 27 Lipiec 200519 l Cofam poprzedni post bo jum wiem co potrebuje. Ino jak zasłonic miecz znajdujacy sie za moim ciałem?? Podobno trzeba go jakos zamalowac ale jak i czym. Proszę o radę.
Napisano 27 Lipiec 200519 l uklon z usmiechem na koncu najfajniejszy :) pro ale te błyski sie znaczy lens niepotrzebny ale est cool
Napisano 14 Październik 200519 l mort -> bys mogl napisac jakie ustawienia dawales w blurze i glowie zeby uzyskac taki efekt ? :) z gory dzieki
Napisano 14 Październik 200519 l Człowieku, odkopujesz watek z przed 3 miesiący z pytaniem, na które juz masz odpowiedz. Dałem ci link do tutoriala, w którym tworzenie mieczy jest tak szczegółowo wyjaśnione, że juz chyba nie da się dokładniej tego wytłumaczyć. Po za tym po ci jego ustawienia?! Ustawiasz różne wartości prze blurze i glowie tak długo, dopoki nie uzyskasz odpowiedniego efektu. Zwykle dla każdego filmiku trzeba kilka parametrów zmienic, bo ty nagrywałeś swoje "Gwiezdne Wojny" w innych warunkach niz mort.
Napisano 2 Czerwiec 200717 l DavQUit to chyba w dziale pomoc powinienes umiescic tego poscika...ZADEN BRUSH ANI GUMKA...PROSTE JAK BUDOWA CEPA 1 i GLOWNA FUNKCJA W AE to - MASKA!!! nic wiecej nie bende mowil bo to nima sensu... Witam wszystkich ponownie. Pozwolę sobie nieco odkopać ten temat. Dziękuję userowi "Super_Oko" za tą prostą, ale niezwykle istotną odpowiedź - film do którego robiłem te lightsabry co prawda jest już dość stary, bo wyszedł pod koniec 2005 roku, niemniej jednak link do fragmentu walki podaję poniżej: http://video.google.pl/videoplay?docid=-1414294593835922080 Jeszcze taka uwaga - jeśli ktoś zamierza oglądać całość filmu "Reszta jest Bezużyteczna", to odradzam oglądanie tego filmiku, ponieważ odkrywa sporą część fabuły filmu.. W oryginale "RjB" walka ta ma framerate 25kl/sek, ale na video.google jest jak jest..
Napisano 14 Czerwiec 200717 l mm chyba masz kiepską kamerę. Choreografia walki nawet fajna; ale miecze takie "sztuczne" mogles sie troche bardziej nameczyć... to to chyba było do tego bez statywu krecone :/ Ale pozatym muza o.k, walka tez niczego sobie
Napisano 15 Czerwiec 200717 l Autor ROTFL!! :D Dawidku nie łatwiej było na gg zapytać niż odkopać wątek sprzed raptem paru lat? co do technik: osobiście nie lubię tego robić maską w AE bo za dużo pieprzenia się z punktami, jeśli już to spline+motion blur + 2x glow (jeden większy zielony i mniejszy biały na nim. jeśli chcesz dla glowa zrobić maskę robisz przed splajnem przeźroczystego plane i wtedy glowa nie renderuje. apropos ukłonu - niechący wyszedł a uśmiech jest bo walka na miecze to dla mnie czysta radość :P pozdro!
Napisano 18 Czerwiec 200717 l ROTFL!! :D nie łatwiej było na gg zapytać niż odkopać wątek sprzed raptem paru lat? Toż przecież o nic nie pytam tym razem, tylko wklejam walkę która już od dawna jest zrobiona.. ;) mm chyba masz kiepską kamerę. Choreografia walki nawet fajna; ale miecze takie "sztuczne" mogles sie troche bardziej nameczyć... to to chyba było do tego bez statywu krecone :/ Ale pozatym muza o.k, walka tez niczego sobie Kamera niezbyt dobra, bo tylko 640x480 i 25 klatek na sekundę, resztę ucięło video.google.com. Jeśli chodzi o wielkości glowa itd. to to oczywiście można by zmienić, bo wszystko było robione maskami, natomiast jeśli chodzi o sam obszar miecza, to to raczej nie jest do zmiany, bo specjalnie kręcilismy na jasnych kijach i rdzeń miecza rysowany był dokładnie na smudze kija. Co do namęczania.. Musiałem przerobić około 1500 klatek na maski, jeśli były same miecze to ok - 12 punktów do postawienia, ale jak coś je przesłaniało to bywało i ponad 100 punktów na klatkę żeby równo wyciąć co należy, przez co wycinanie zajęło mi razem z montażem około 200 godzin (nie mylić przypadkiem z 8mioma dniami :)).. Co do statywu - nie wiem czy nawet niektóre ujęcia nie są ze statywu, ale raczej nie chciałem go używać, bo to w końcu walka, a uważam lekkie ruchy kamerą przy walce szkodzą mniej niż kamera całkowicie statyczna.
Napisano 19 Czerwiec 200717 l Wohohoho 200h... Po 2 latach sprostuje moja wypowiedz. Z tymi maskami to nie chodzilo o rysowania samego miecza haha 12punktow na 1 mieczyk ;D tylko o 1 z metod przeslaniania danego elementu przez inny. To w PSie by samo narysowanie tego mniej zajelo niz w ten sposob co zrobiles. Nie lepiej bylo postawic linie i przesuwac 1 punkt tylko?? Do tego dodac MB i jakiegos glowa, efekt pewnie by byl znacznie lepszy, a z 200 godzin by sie zrobilo 4 godziny. ŁaŁa Łi Ła gratuluje wytrwalosci.
Napisano 21 Czerwiec 200717 l Wohohoho 200h... Po 2 latach sprostuje moja wypowiedz. Z tymi maskami to nie chodzilo o rysowania samego miecza haha 12punktow na 1 mieczyk ;D tylko o 1 z metod przeslaniania danego elementu przez inny. To w PSie by samo narysowanie tego mniej zajelo niz w ten sposob co zrobiles. Nie lepiej bylo postawic linie i przesuwac 1 punkt tylko?? Do tego dodac MB i jakiegos glowa, efekt pewnie by byl znacznie lepszy, a z 200 godzin by sie zrobilo 4 godziny. ŁaŁa Łi Ła gratuluje wytrwalosci. Ja też początkowo nie planowałem rysowania miecza maskami, lecz właśnie chodziło mi o to przesłanianie. Niemniej w 4h godziny nigdy się tego nie zrobi, bo właśnie główny problem to nie były mieczyki, ale te przesłonięcia, najgorsze chyba było jak się miecze strzasnęły za plecami Adlera (tego w koszuli), bo trzeba go było w całości wyciąć przez kilkanaście klatek wraz ze wszystkimi zagięciami koszuli, a to grubo ponad 1000 punktów.. Anyway, w Broken Allegiance nie takie ilości wycinali maskami.. :) Zaś co do samych mieczy - chciałem to początkowo zrobić tak, że te smugi tworzą się automatycznie (stawiam linię, daję MB, a smugi wyliczają się same), ale było to niemożliwe z powodu pozostających, dość znacznych smug z kijów, więc te wyliczone smugi musiały by zawsze się pokrywać z tymi które zostawiały kije, bo inaczej wiadomo jak by to wyglądało :) Jak ktoś chce zobaczyć jak duże smugi zostawały, to poniżej daję link do filmiku z rocznicy DIFP - w 35tej sekundzie zaczynają się ujęcia z tej walki niepomalowane jeszcze: http://video.google.pl/videoplay?docid=-8331412093449867607&q=davquit&total=2&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto