Napisano 29 Luty 200421 l faktycznie nie zdefiniowalem pojecia \"prosta gierka\". Chodzilo mi o np. amatorska produkcje 3D, ktora moze nie miec tak topowej grafiki jak gry obecnie, ale troche slabsza, moze nie miec tylu efektow itd, itp, nie chodzilo mi o tetrisa. Quake 1 moglby byc, choc raczej dzisiaj od prostych gierek wymagalbym czegos wiecej(pod wzgledem graficznym rzecz jasna, gameplay i inne sprawy to oddzielna rzecz) :) Przecietny programista piszacy dzis swoj amatorski engine raczej bedzie od niego wiecej wymagal niz bylo w Q3, choc to tylko moja opinia :) Co do exportu modeli to jak sie nie chce pisac samemu plugina exportujacego (co jest dosyc proste) to mozna uzyc konwertera do md2 (q2), i napisac procedurke do odczytywania tegoz takze i w pascalu. Przypuszczam tez mozna by znalezc jakis kod do pascala, ktory wczytuje mdl (q1), exportery do tego tez zdaje sie jakies sa. Pozdrawiam
Napisano 29 Luty 200421 l No coz, jezeli sie chce w miare prosty jezyk a nie zna sie np. C++ to VB na poczatek wystarczy. Przeciez to co najbardziej pracochlonne i tak robi za nas dzisiaj karta graf. Piszac w VB mozna korzystac z DX-a i szybkosc tego DX-a wcale nie zmaleje przez to ze uzyjemy VB (tzn. szybkosc wykonywania operacji niskopoziomowych przez DX nie zmaleje). Pewnie ze bedzie to wolniejsze, ale samo uzycie C++ tez nie gwarantuje od razu wielkiej szybkosci, tutaj wieje zalezy od tego jak sie kod napisze. Zle napisana gra bedzie dzialac wolno niezaleznie od tego w jakim jezyku zostanie napisana. Co wiecej dobrze napisana gra w VB bedzie o wiele szybsza od zle napisanej w C++. Pozdrawiam
Napisano 29 Luty 200421 l ale dobrze napisana w c++ bedzie cokolwiek szybsza od dobrze napisanej w vb :D
Napisano 29 Luty 200421 l Tyle ze VB sie latwiej nauczyc, jezeli ktos nigdy nie mial z programowaniem do czynienia. W ten sposob szanse napisania gry przez osobe poczatkujaca w VB sa wieksze niz szanse napisania gry przez ta sama osobe w C++ :) Choc w sumie to pewnie niewazne, przeciez tutaj wszyscy wymiataja w C++ :) Pozdrawiam
Napisano 29 Luty 200421 l heh ja watpie czy ktos nauczylby sie NAWEt vb i od razu napisze jakakolwiek gre :)... wiec juz lepiej uczyc sie c plas plas :)... oh, ta ironia chyba nie byla potrzebna :)...
Napisano 29 Luty 200421 l :) Mozna sie uczyc czegokolwiek, to nie jest wazne. Natomiast nauka programowania \"bo sie chce napisac gre\" jest bezsensowna. Jezeli ktos to tak traktuje to sie zniecheci po 1-2 dniach, bo bedzie musial przejsc przez cala mase zagadnien ktore z sama gra nic wspolnego miec nie beda. Prawda jest taka ze najpierw trzeba sie nauczyc programowac, a dopiero potem zaczac sie uczyc programowac gry.
Napisano 1 Marzec 200421 l tragedia :) p.s. jest moze jakis program 3d ktory ma mozliwosc eksportowania obiektow do postaci plikow tekstowych?? pozdrawiam :)
Napisano 1 Marzec 200421 l No na przyklad 3d studio ma mozliwosc eksportowania do vrml\'a ktorego to modele zapisywane sa w postaci plikow tekstowych. chyba ze nie o to ci chodzi.
Napisano 1 Marzec 200421 l ze nie wspomne o formatach *.obj i *.asc (zgadnij od czego pochodzi nazwa tego drugiego :) )
Napisano 1 Marzec 200421 l Cytat zgadnij od czego pochodzi nazwa tego drugiego ano nie wiem :) chyba ze nie o to ci chodzi sanki a no wlasnie o to mi chodzi :) w ptzyblizeniu :D a mozecie mi powiedziec jak wyeksportowac ten plik do *.obj bo patrze w tym 3dmaxie i jakos nie widze :) moze slepy jestem ;-)
Napisano 2 Marzec 200421 l uzyj formatu asc masz mozliwosc normalnego exportowania do niego. I jest to plik calkowicie tekstowy. Przyszlo mi jeszcze do glowy ze mozesz uzyc jakiegos konwerterka typu Deep Exploration. Potrafi on odczytac np. format 3ds a potem zapisac w wielu roznych popularnych formatach. Ciekawa mozliwoscia jest tez automatyczne generowanie przez niego projektu do Visual C++ z kodem rysujacym siatke danego obiektu za pomoca polecen OpenGL. Pozdrawiam
Napisano 2 Marzec 200421 l Co do języka programowania to polecam nowego VC++ ze względu na kompatybilność i inne poprawki MS poza tym też z tego względu że jako jedyny ma biblioteki DirectX ze wszystkich C++. Co do VB nie byłbym tak pesymistycznie nastawiony ponieważ sporo aplikacji DirectX\'owych chodzi baardzo fajnie nawet jak są napisane w VB, a co do tego że jakiś język jest wolny to K**** mać kiedy się ludzie nauczycie że nie ma czegoś takiego jak wolny język !!!!, są tylko gówniane algorytmy, jak ktoś nie umie pisać programów to potem beczy że a bo pisałem w pascalu to to wolne jest dlatego. Pisz w tym czym umiesz najlepiej pisać, ja używam VC++ z prostego powodu. Mam orginał, mam go na uczelni, bawię sie OpenGL\'em znam ten język naprawdę nieźle, poza tym programuję też w delphi i pod delphi czasem jak potrzebuję zrobić coś w OGL też robię i wcale to nie chodzi wolno, wszystko zależy od algorytmu. Jeśli chcesz pisać gry wybierz też tak język żeby było do niego jak najwięcej materiałów pomocniczych typu kursy, helpy, faq, tutoriale itp, nie każdy jest alfa i omega i nie każdy lubie sie grzebać w MSDN\'ie Pozdrawiam Cozmo
Napisano 18 Maj 200618 l MeG napisał: hmm byloby conajmniej dziwne jak by ktos w vb gre pisal W czasie gdy chodziłem do liceum napisałem grę w VBasicu i była całkiem ciekawa, choć dwuwymiarowa, a grafika opierała się na rysunkach jpg. Jednakże najlepiej bawiłem się pisząc z kumplem grę w Pascalu w module graph (wciąż 2D) a przypominała nieco obsługę jednego z Simsów, który miał do dyspozycji drzewko, które go karmiło. Kilka błędów i 6 kartek A4 kodu, ale miła zabawa... Łatwiej mi szło w tych językach niż w Javie czy C++...
Napisano 20 Maj 200618 l witam!!! ja chciałem tylko dodać coś na temat C++.... Bardzo polecam strone http://www.warp.pl i w dziale download ściągnijcie wszystko co mozliwe...:) dlatego ze wiele sie nauczycie..... i o C++ i o 3d max,open GL i wszystkim innym podobnym do tego...:) Podkreslam tylko ze to jest idealne dla początkujących...z czasem moze to dla was być juz "daremne":) ale mimo wszystko jesli chcesz zacząc ....przygode z C++ 3d max.....itd zacznij od tego:) pozdro dla wszystkich.....
Napisano 25 Maj 200618 l Heh sciągnałem sobie tego WARP'a, faktycznie naprawde mi się spodobał... szczególnie, że pierwszy numer mam od razu: cytat z Diuny i wykład z maty :D (klasa mat-fiz-mat :)) Oni omawiają zagadnienia z programowania pod kątem Microsoft Visual C++, ale ten kompilator jest komercyjny, mógłby mi ktos poradzić jakiś darmowy kompilator, który by jakos strasznie nie odbiegał... bym mógł śledzić w miare dokładnie lekcje z tego magazynu?
Napisano 26 Maj 200618 l Niech mnie ktos poprawi jesli sie mysle ? ale czy przypadkiem VC++ nie ma wersji darmowej? Znaczy takiej zeby można było poćwiczyc? (tylko rejestracja chyba) Hmm co do twojego pytania trudne bo nie istnieje lebsze narzędzie do tego zagadnienia :D ale może darmowym jest dev C++ nie nazekaja na niego ? Osobiście uważam że te czasopisma sa dobre ale pisane dla bardzo wąskiej grupy gdyż język w jakim zostąły napisane jest conajmniej dziwny (nieprzystępnie opisane zagadnienia DX) Co do ksiazek może nawruce lepiej wydać pare groszy i kupic pożądną księgę :) Natomiast jeśli chodzi o warpa i OpenGL (który polecam bo prostszy a taki sam dobry jak DX) to warp nie daje rady mało strasznie o OGL wiec http://www.helion.pl a C++ Grębosz lub od zera do gier kodera (the best free book) :P Tak wiec połowa pracy w warpie jest zastąpiona lebszymi publikacjami co do warpa polecam artykuły 3dsmax i ogólnorozowjowe czyli rozwiazania chociażby SI czy jakis tam "x" założeń czy zagadnien pozdrawiam
Napisano 27 Maj 200618 l Jest coś takiego jak jak Visual Studio 2005 Express Edition. Zdaje sie że to jest to darmowe. Ściągnąłem, nawet zainstalowałem i ..... sie w tym pogubiłem. ;) Inaczej wygląda na papierku (helpy, tutoriale itd.) a inaczej po uruchomieniu. :/
Napisano 27 Maj 200618 l ok, poszukam jeszcze, póki co robiłem maxa z 1 numeru, tylko tak dla frajdy bo już te podstawy podstawowe przerobiłem, a z resztą chciałem poczekac aż się zaopatrze w software, żeby nie czytać po próżnicy... a, że przy okazji wciąż robie turtiale dołączone do maxa i jakąś książeczkę z flashem to aż tak mi się nie śpierzy.
Napisano 27 Maj 200618 l Tak to na 100% ta wersja. :) chyba ze ktos załapał sie na beta ale to już było a może w tym roku też będzie?
Napisano 28 Maj 200618 l Gdy zainstalowałem VC++ 2005 tez miałem niezłe problemy z kompilowaniem pod win32, w porównaniu z wcześniejszymi wersjami trochę inaczej ale po chwili idzie sie przyzwyczaić i później tworzenie programu jest bardzo proste. Visual studio, moim zdaniem, jest jednym z najlepszych IDE, ma niesamowitą ilość bardzo dobrych narzędzi do przeglądania kodu, debugowania, itd. Nie spotkałem sie z tak bardzo rozbudowanym IDE. Dev c++ jest dużo prostszy ale wcale nie jest dużo gorszy od visual studio. Przede wszystkim jest darmowy i chyba można na nim robić także komercyjne programy. Każdy projekt robiony w visual studio, bez problemu kompilował mi się w Dev c++. Jak nie macie visual studio to dev c++ wam w zupełności wystarczy. Zrobiłem sobie domek w 3D Max, potem program w c++ w którym wczytywał ten domek i można było chodzić po pomieszczeniach. Kompilowałem go na dev c++ i w visual studio, nie zauważyłem różnicy w prędkości wykonywania programu, być może był to zbyt prosty projekt. Ale myślę że dev w zupełności wystarczy do zrobienia prostej gry 3D. Można oczywiście ściągnąć najprostszego darmowego visual studio, ale jeżeli jesteście studentami (chyba tylko informatyki, nam dawali ale nie wiem jak inne kierunki) możecie z microsoftu za darmo dostać większość ich programów począwszy od windowsów do visual studio w najbogatszej wersji, ale także do celów naukowych i niekomercyjnych.
Napisano 28 Maj 200618 l mnie sie udalo w second handzie dostac oryginalny c++ builder i cala reszte, za okolo 2pln :) obok bylo kilka licencjonowanych wind (dedykowanych pod hp, tylko w dosc... egzotycznych-skandynawskich jezykach, np suomi), wiec jakby ktos potrzebowal... a tak serio co do programowania to polecam mlodziezy zapoznac sie z: http://www.threedy.com/site/forum/showthread.php?t=42134&goto=nextoldest to taki otrzezwiac
Napisano 14 Sierpień 200618 l SłUCHAJCIE. SZUKALEM JAKIEJS GRY CZY CZEGOS TAM I NATKNALEM SIE NA TEN TEMAT. BARDZO MNIE ZACIEKAWIL KIEDY TAK SOBIE GO CZYTAM I CZYTAM. JUż KIEDYS PROBOWALEM ROBIC ROZNE GIERKI NA GAME MARKERACH ALE WYSZLA LIPA. CHCIALBYM SIE POUCZYC C++ I ROBIC TAK JAK TAMTEN KTOś(SORRY NIE PAMIETAM IMIENIA A NIE CHCE MI SIE SZUKAC) KTORY ZROBIL SOBIE DOMEK W 3DSTUDIO MAX I ZROBIL COS TAM NA C++ I MOGL CHODZIC PO DOMKU. PROSZE POMOZCIE MI. 1. JAKIE PROGRAMY BEDą MI POTRZEBNE NA POCZąTEK ? 2. pOTRZEBUJE NAUCZYCIELA KTóRY CHCIAłBY MNIE NAUCZYć CZEGOś TAKIEGO OK ? PODAJę WIęC GG: 6122101
Napisano 14 Sierpień 200618 l zeby zrobic gre - to chyba programowac musisz umiec pierw - a pootem sobie troche grafiki zawsze mozna zrobic - wiec polecam stronke http://www.gamedev.pl/ [opapoap
Napisano 15 Sierpień 200618 l Cytat 2. pOTRZEBUJE NAUCZYCIELA KTóRY CHCIAłBY MNIE NAUCZYć CZEGOś TAKIEGO OK ? powiem ci kolego - ze nikt ci nie poswieci swojego czasu, takie realia... do wszystkiego musisz dojsc sam
Napisano 15 Sierpień 200618 l "2. pOTRZEBUJE NAUCZYCIELA KTóRY CHCIAłBY MNIE NAUCZYć CZEGOś TAKIEGO OK ?" a dutki u Ciebie jest? mnogo?
Napisano 15 Październik 200618 l takie same programy ca do robiena innych gier?? naprzyklad grafika Anime ale gra strategiczna naprzyklad cos podobne jak Dragon ball ale inne?
Napisano 15 Październik 200618 l ee to chyba jeszcze raz musisz napisac bo nic nei rozumiec co ty pisac
Napisano 15 Październik 200618 l Rasty napisał: 2. pOTRZEBUJE NAUCZYCIELA KTóRY CHCIAłBY MNIE NAUCZYć CZEGOś TAKIEGO OK ? Przez gg? Wiesz, nie nauczysz sie programowac przez kilka wieczorow.. Kup sobie "Symfonie C++" Grebosza - moze nie ideal ale jak na poczatek to chyba nie ma prosciej napisanej ksiazki, przerob wszystkie tomy. Jak Ci sie po tym programowanie nie znudzi, pokierujemy Cie dalej.
Napisano 2 Listopad 200618 l www.gamedev.pl www.devmaster.net www.gamedev.net I wiele wiele innych. Na warsztacie jest pełno ogłoszeń napisałbym grę;-) To nie jest łatwe. Najczęściej oprócz wiedzy trzeba mieć dobrą organizację , i przez to drugie projekty trafia szlag. Poza tym trzeba duuuzoooo czasu stracić na zaprojektowanie gry. Bez tego ani rusz.
Napisano 20 Grudzień 200618 l nie pamietam dokładnie, ale gdzies na tym forum już było o tym... nawet niedawno... i programy 3d mają takie rozszerzenie FBX jeśli sie nie myle w 3dMax i Maya
Napisano 20 Grudzień 200618 l o_O ¬¬ Moze w regulaminie dac notke o jakis minusach w reputacji za gravediggeryz?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto