Skocz do zawartości

mini bitwa?


Hatred

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 243
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

very strange indeed, mr. watson :D

 

jak nie wrzuci sam - moze trzeba za niego to zrobic - moze sie nie obrazi?? moze cos mu sie stalo?? a moze jeszcze wyczesal super wypasiona texturka i sie czai do ostatniej minuty :D

 

nie wiem...

 

poz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

według mnie sprawa z obrazkami w wątku sonda powinna wygladac tak: kazdy biorący udzial wrzuca ostateczną wersję( to juz jest wiadome), ci ktorzy brali udzial w bitwie a w oznaczonym czasie nie umiescili obrazka z roznych powodow, nie mogą byc w jakis sposob dyskwalifikowani lub cos w tym stylu, czyli 1 z osób ( moze pomyslodawca bitwy lub ewentualnie ktos inny) powinna w osobnych postach wrzucic ostani skrin lub kilka danego autora ( najlepjej taki ktory zblizony jest najbardzij do ukonczonej pracy), nie istotne na jakim etapie jest model i czy pracka jest ukonczona , według mnie nie ma wtym nic złego poniewaz ktokolwiek zakładając wątke o tytule "minibitwa..." zgłosil chęc wziecia udzialu w bitwie czyli wszystko jest ok, dalej to juz wola głosujących i przy okazji mają wgląd we wszsytkie prace jakie sie pojawily w bitwie, wydaje mi sie ze to jest rozsądna i uczciwa propozycja wobec wszsytkich, moge jeszcze dodac ze jesli autor obudzi sie po czasie i stwierdzi ze jednak nie chcial aby jego praca byla w takim wątku zamieszczona to ma prawo zgłosic to i wtedy dany post z obrazkiem będzie usunięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, że jeden post pod drugim, ale tyczy się innego tematu (no i oczywiście chcę podnieść pozycje wątku :D)..

 

Odnośnie następnej minibitwy..

Myśle, że teraz by nie było zbyt monotonnie powinniśmy zrobić coś nieorganicznego.. Nasuwają mi się jedynie:

- jakiś samochód

- broń biała

- broń palna przyszłości

 

What do you think about it?

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz nie ma sensu przedluzac, czas konczyc glosowanie bo reszta musi sie odegrac :D

 

 

sorki za offtopa ale nie ma sensu zakladac nowego tematu,wiec napisze tutaj:

o co chodzi z iloscią tych tekstór, czym sie różni 1024x1024 od 2x 512x512 (oczywiscie to są teksturki a nie bump mapy czy cos) albo jeszcze jedno czy jesli do modelu e grze doda sie bump mape, speclura, normal mape itp. to czy to obciąża silnik tak bardzo jak mi sie wydaje czy nie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.

 

Jak moge miec sugestie co do nastepnej bitwy to (mimo ze podobna bitwa juz byla) proponowalbym :

 

"maszyny wojenne"

 

Dowolny styl, epoka, rodzaj gry do ktorej obiekt moglby byc uzyty itp - czyli kazdy znalazlby cos dla siebie (zarowno jesli chodzi o gust jak i stopien trudnosci). Czyli wszystko od czolgow, poprzez mysliwce rodem ze Star Warsow, katapulty, armaty, statki, na sprzetach rodem z Warhammera konczac.

Co do limitow. Proponuje texture 512x512 (albo rownowartosc. np. 4x256x256). Polycount jakos do 2000. Tyle ze tutaj 'DO' mialoby wiele wieksze znaczenie niz w przypadku postaci - jak ktos zrobi 500 to tez spoko (wiele zalezy od obiektu), wazne zeby poligony ktorych uzyl byly dobrze wykorzystane.

 

Oczywiscie to tylko sugestia. Jak moja propozycja sie nie podoba to sie nie obraze jak ktos wymysli cos innego :)

 

aaaa. i przed startem fajnie byloby dopracowac strone organizacyjna (moze daloby sie zalatwic subtopic?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha!

Fajny temat, jak tylko znajdę chwilkę to wystartuję :> Może tym razem uda mi się zdobyć więcej niż 5% głosów ;)

Mam już nawet pomysła na model, ale chcę się jeszcze zastanowić jakie teksturki można by mu było dać, żeby nie było jak poprzednio że model skończony i dopiero tekstury wymyślam.

 

Mam nadzieję że frekwencja znowu będzie wysoka :]

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mysle ze moze na ferie zimowe co? :D zawsze troche wiecej tego wolnego czasu....moze niekonieczenie 2 tygodnie, a np pierwszy tydzien ferii....

 

btw - temacik cudo jak dla mnie - mam nadzieje ze tym razem skoncze model i sprubuje te textury chociaz jako takie zrobic...no nic - czekam na decyzje 'szefow'

 

cheers

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, ja się dzisiaj rano nudziłem (odwołali mi ćwiczenia a na sam wykład iść się nie chciało :P) To sobie concept zmajstrowałem ;)

Mi też podobnie jak empeckowi nie chciałoby się czołgu robić, więc podszedłem do tematu z takiej strony ;)

 

konceptkopia2ac.jpg

 

Ze startem można jeszcze chwilę poczekać, podobno sprawa załatwiania podforum jest w toku. Jednak ja bym nie czekał za długo, a ktoś mądrze mówił że bez sensu ustawiać pod wolne dni bo jedni maja wolne inni nie... Jak ktoś akurat nie ma czasu to nie startuje i tyle. Sam niedługo zaczynam sesję i z czasem będzie krucho, no ale nauka nauką a walczyć trzeba :P

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

empeck - ja tez wole postacie, dlatego zaproponowalem cos innego ;) tak zeby porobic cos dla odmiany.

Zreszta zawsze mozesz zrobic jakiegos humaidalnego robota ;) albo jakas bestie z armatami na grzbiecie :)

 

Jakby bitwa wystartowala jakos pod koniec tego, na poczatku przyszlego tygodnia, to dla mnie byloby idealnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze chcial bym pogratulowac zwyciezcy :) temacik jak najbardziej fajny a i polycount tez elegancki, mysle tak zeby przelduzyc czas bitwy do 2 tygodni skoro wszystko poszlo w gore o 2 i 4 razy :) co wy na to

 

Empeck heh ziomka arcik tio prawie character :) mozna zawsze sprobowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, męczę texturkę statku kosmicznego 2048x2048 ze spektakularem ;) i normalem, no i mam dość pojazdów ;) tylko dlatego nie statuję bo toto mnie męczy i bojowych rzeczy mam dość (choć temat bardzo fajny i limity też do rzeczy), dlatego też tą lalę robiłem by odreagować. Ale mogę w jury gościnnie wystąpić ;)

 

ziomuś - koncept smakowity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no no, myślę że spokojnie przejdzie - w końcu jest to maszyna bojowa jakby nie patrzeć...

 

yon napisał że robimy 2000 tris + 512 mapki (nie napisał ile ich można użyć więc pewnie to się nie zmienia od poprzedniej bitwy - dowolna ilość).

 

Hatred - nom, ja się zgadzam że 2 tyg powinny być - większe szanse że wszyscy skończą :)

 

Empeck -> thx :)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez sadze ze dowolna ilosc map to dobry pomysl :)

 

kurt: koncept fajny! znalezione w sieci, czy cos swojego/kogos znajomego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dowolna ilosc map? znaczy sie ze 512x512 texturka, a dla tych co kca 512x512 spec/normal/itd,, ale zeby mozel byl na max 512x512 jednej z kazdego rodzaju (coby bylo dobrze porownywac modele, zeby ktos nie wyskoczyl ze jego model ma 10x512x512..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ograniczeniem ilosci kanalow bedzie czas :) poza tym, np. obiekt ktory swietnie wyglada tylko dzieki jakims ekstra szpanerskim specularom wcale nie musi byc oceniony wyzej niz porzadnie wykonany z samym kolorem.

 

a wogole jak ta bitwa bedzie oceniana? sonda? empeck jako żyri ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano niegdy nic nie ,mowilem zeby nie dawali ludzie specow ani tym podobnych, nawet sugerowalem tym co bardziej do modelowania sie kca pokazac zeby sobie normale zrobili :)

 

jak kcecie, sonda albo empeck i ktos tam jeszcze :) hihi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, ilość "szpanerskich" kanałów wcale nie gwarantuje sukcesu ;) Najlepszym dowodem jest mój wynik w zeszłej bitwie ;) A chyba jako jedyny użyłem spectacularów ;)

No i tym razem też chętnie bym tych kanałów różnych poużywał z tego względu że jestem straszna noga z tych map :P

A na czymś trzeba ćwiczyć ;)

 

edit -> moim zdaniem wóż bojowy to wóz bojowy - byleby był wojskowy to będzie maszyna bojowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziomuś- Speculary etc. pokazują ząbki w środowisku z dynamicznym oświetleniem etc., na potrzeby stillka game-artowego lepiej takie rzeczy majtnąć na color map, masz pełną kontrolę bez babrania z ustawianiem światła pod konkretny układ kamery etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotham -> wiem że spec i normale najlepiej sprawdzają się przy dynamicznym ośiwetleniu, ale na stilkach nawet z wyłączonym światłem potrafią conieco zdziałać...

 

żeby nie być gołosłownym poniżej przykład z mojego modelu - bez ustawionych świateł, ujęcie ze specularem i bez.

 

gothamexample3ro.jpg

 

tymi mapkami można się naprawdę fanie pobawić i osiągnąć jako takie rozrużnienie materiałów :)

 

edit -> oczywiście jak ktoś jest mega masta z teksturingu ;) to podobne efekty osiągnie na samej teksturze, i może się okazać że ręcznie teksturowany model z samym diffuse wygląda lepiej niż z normalami, specularami i czym tam jeszcze... Ale nie widze powodu dlaczego nie powinno się tymi mapami posiłkować jeżeli jest taka możliwość...

 

edit2 ;) -> ja na przykład dałem ciała i za rzuciłem za mocny specular na sukienkę - teraz jak na to patrzę wygląda kiczowato :] Ale imho specular na włosach (może też powinienem trochę zmniejszyć) i nożu powinien być i dużo dobrego daje teksturze (to chyba jej najmocniejsze punkty ;))

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe właśnie podałeś bardzo sprawny kontrprzykład :). Ze względu na braki w bryle specular rozlał się płasko, a najładniejszy rozbłysk umiejscowił się mało korzystnie przy rękojeści. Rysując je mógłbyś nadać ostrość ostrzu, zgrabnie podkreślić bryłę i dodać widowiskowy rozbłysk w najdogodniejszym miejscu.

 

Idąc dalej... Korzystając z mapek specular rozbłyski powstawały by tylko od strony światła, pojawiają się problemy z doświetlaniem z każdej strony etc.... ;)

 

Na potrzeby stillka to naprawdę utrudnia tylko sprawę :).

 

Pozdrawiam,

 

EDIT- Pozerkaj może na jakieś bronie prezentowane przez Maggema na forum- dobrze na nich widać o co mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe :D

braki w bryle? Gotham to ostrze ma mniej poly niż zwykły box :) rozbłysk znalazł się tam bo tak jest ustawiona kamera...

 

no ale widzę że ani ja Ciebie nie przekonam ani ty mnie - ale dzięki za porady, doceniam je - zważając na twoje większe odemnie doświadczenie.

 

Mimo to zostanę przy swoim i będę stosował speculary, chociażby żeby poćwiczyć je (jak napisałem na początku)

 

proponuję EOT bo się straszny offtopic robi :)

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe :D

braki w bryle? Gotham to ostrze ma mniej poly niż zwykły box :)

 

Wiem, ale chodzi o to aby wyglądało jak hi poly ;).

 

rozbłysk znalazł się tam bo tak jest ustawiona kamera...

 

O tym właśnie mówiłem, nie ustawisz tak kamery by rozbłysk ładnie się ułożył i naramienniku i na włosach i na ostrzu ;).

 

Mimo to zostanę przy swoim i będę stosował speculary, chociażby żeby poćwiczyć je (jak napisałem na początku)

 

Nie mam nic przeciwko :]. ;)

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności