SWRSC Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 Sub Surface Scattering contest Witam, założyłem temat, w którym będziemy umieszczać swoje wypociny dotyczące Sub Surface Scatteringu - imo ładny efekt, można się chwalić :) Oczywiście tak jak w poprzdnich - zamieszczamy ustawienia renderów i materiałów. Moja pracka: kokony, moze sss mało widoczne ale bez tego efekt bylby gorszy. Pozniej uploaduje inny render. MentalRay 3.4 GI on, caustic on, default swiatełko mr_areaSpot energy: 50000 photons: 500000 caustic photons: 500000 HDRI [material settings] MentalRay material surface: misss_physical material: 0. 0. 0. 1 transmission: 0. 0.5 0.25 1. ior: 1.1 absorption coeff: 0.001 0.001 0.00213 scattering coeff: 0.657 0.786 0.9 scale conversion: 10 scattering anisotropy: 0.75 depth: 10 max samples: 10 max photons: 4000 max radius: 20
tweety Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 very nice! :) imo mniejszy reflect od HDRI i byłby ideał. dobry pomysł z tym contestem. Pozdrawiam [+] jaki czas renderu?
SWRSC Napisano 26 Styczeń 2006 Autor Napisano 26 Styczeń 2006 na moim duronie 1ghz - 18h w 1024x768, brechtam...
tweety Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 gratuluję cierpliwości. mnie po 3h szlag trafia :D
Vorek Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 bardzo dobry pomysł na contest, a renderek świetny, dofa bym jednak zostawił na postprodukcję, myślę że czas byłby wtedy dwukrotnie mniejszy :) Pozdrawiam
SWRSC Napisano 26 Styczeń 2006 Autor Napisano 26 Styczeń 2006 Kolejny renderek, tym razem sss bardziej widoczne :) MentalRay 3.4 GI on, caustic on, radius: 0,7cm swiatełko mr_areaOmni energy: 30000 photons: 50000 caustic photons: 50000 HDRI [material settings] MentalRay material surface: misss_physical material: DGS transmission: zielony, czerwony, niebieski ior: 1.3 absorption coeff: 0.001 0.001 0.00213 scattering coeff: 0.657 0.786 0.9 scale conversion: 10 scattering anisotropy: 0.75 depth: 11 max samples: 10 max photons: 1000 max radius: 40
tweety Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 bardzo ładnie :) to jest mrAreaSpot? nie mrAreaOmni?
SWRSC Napisano 26 Styczeń 2006 Autor Napisano 26 Styczeń 2006 Tak, to jest omni, juz poprawione :) Render time jakies 1h, troszke poprawione kontrasty w PS. Walcie jakies swoje renderki!
polka dot Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 klicek mistrzu - tak to już jest z sss, najdłuższy z materiałów :D
KLICEK Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 ale tylko na pionkach i kamieniach czy zawsze ? :)
masater Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 SWRSC: ale powiedz mi takie coś: po co w tych scenach włanczać GI, skoro SSS jest liczone chyba na photonach tych od caustyki.
kannu Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 serwus :) świetne :)), ja bym chetnie jakies z vraya zobaczyl :) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
jaras Napisano 27 Styczeń 2006 Napisano 27 Styczeń 2006 SWRSC u mnie to się liczyło 15 minut - tło z tą trawą jest oczywiście jako bacground w osobnej warstwie - sam model ludzika się liczył z SSS w mentalu z materiałem SSS fast skin + texturki i bumpik a światło jest z cieniami mentalowymi i załączone mam Automatically Calculate energy and photons , tylko mult zwiększyłem do 3.4 (SSS widać na palcach i spodzie ramienia) ;)
SWRSC Napisano 27 Styczeń 2006 Autor Napisano 27 Styczeń 2006 Masater: Kiedy wykorzystujesz materiał sss_physic musisz włączyć GI i kaustyke, dlatego że materiał ten jest "fizycznie poprawny", wymaga fotonów zarówno kaustycznych jak i tych od GI. Jaras: Materiał SSS_fast_Skin liczy się szybciej, gdyż nie jest on "fizycznie poprawny", nie wymaga fotonów do powstania efektu scatteringu. Sam efekt w tym materiale polega jedynie na obliczeniu promieni wychodzących z kamery/perspektywy oraz promieni wychodzących z swiatła. Zresztą jak się spojrzy na ustawienia tego materiału to widać to dokładnie - ustawienia głębokości scattera wewnętrznego i tego na powierzchni. PS. Ładnie Ci to wyszło :)
SWRSC Napisano 27 Styczeń 2006 Autor Napisano 27 Styczeń 2006 MentalRay SSS Fast Skin Material, delikatnie tuningowany :) oczywiście bez fotonów, zwykłe mr_areaSpot
KLICEK Napisano 27 Styczeń 2006 Napisano 27 Styczeń 2006 Tweety chyba bardziej wazne jest ustawienie swiatel w scenie jezeli chodzi o sss niz o sam material ;]
SWRSC Napisano 27 Styczeń 2006 Autor Napisano 27 Styczeń 2006 Standardowy SSS Fast Skin material, zmienione tylko: Number of samples: 128 ------------------------------------------- Epidermal (top) layer scatter weight: 0.5 Epidermal (top) layer scatter radius: 4cm Subdermal layer scatter weight: 1.5 Subdermal layer scatter radius: 20cm Back surface (through) scatter weight: 2 Back surface (through) scatter radius: 20cm Back surface (through) scatter deph: 20cm ------------------------------------------- Scatter indirec illumination: zaznaczone Scale conversion factor: 0,2 Scatter Bias: 0,01 ------------------------------------------- W materiałach sss niepoprawnych fizycznie Mentala ustawienie pozycji światła odgrywa najważniejszą rolę, nie potrzebne jest zadne GI i kaustyka, najłądniejsze efekty uzyskamy ustawiając światło za obiektem, a kamere przed. Pozdrawiam
tweety Napisano 27 Styczeń 2006 Napisano 27 Styczeń 2006 Klicek: na serio to nie wiem: nie poświęciłem temu zagadnieniu dostatecznie dużo czasu więc SSS znam tylko z przykładów Pattona i opowiadań mojej babci ;] SWRSC: dzięki :)
Gordy Napisano 27 Styczeń 2006 Napisano 27 Styczeń 2006 XSI + 10 sekund roboty: Zadnych photonów i innych badziew.
Gość User190 Napisano 27 Styczeń 2006 Napisano 27 Styczeń 2006 Jakby ktoś chciał postudiowac podstawy SSS w Brazilu: 3S in Brazil PS> Tutek ma już troszkę :)
Tomek Kosiorek Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 kulki z "fizycznym" sss.ustawienia w edycji podam
kannu Napisano 20 Luty 2006 Napisano 20 Luty 2006 serwusik :) coś wątek zdechł, - a tak sie fajnie zaczynało robić :) wrzuccie cos :) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
SWRSC Napisano 21 Luty 2006 Autor Napisano 21 Luty 2006 Jeśli ktoś ma problemy z rozgryzieniem ustawień materiału z Mentala ten diagram może się wydać bardzo pomocny:
SWRSC Napisano 21 Luty 2006 Autor Napisano 21 Luty 2006 Vorek: :):) źródłem jest F1, w dziale MR materials będzie odnośnik do specyfikacji MentalRaya, tam znadziesz o wiele więcej informacji niż w zwykłym helpie maxa - każdy shader opisany bardzo szczegolowo :) Pozdrawiam
Jonasz_Real Napisano 23 Luty 2006 Napisano 23 Luty 2006 Czesc, bardzo fajny watek. M@ti mam problemy z twoim videotutkiem, a zatem po upływie 1 m.: 30 sekundy filmik zacina sie. Obraz sie zamraza, i leci twój głosik. Więc lipa :( Da sie coś zrobic :) Pozdrawiam wszystkich.
SSn4k3 Napisano 4 Marzec 2006 Napisano 4 Marzec 2006 Kurcze, Tomek Kosiorek podal ustawienia, chcialem zobaczyc jak sie prezentuje sss (beginner:)) i wyszlo mi cos takiego. chociaz kolory z transmission zmienilem to wszystko jest... jednokolorowe. (ustawienia identyczne dalem jak u Tomka) Co moze byc przyczyna takiego efektu?
SWRSC Napisano 5 Marzec 2006 Autor Napisano 5 Marzec 2006 ustaw większą głębię przenikania zeby efekt był bardziej widoczny
Gość User190 Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 Jonasz_Real> zrobię reupload, może coś się skopało w drodze na serwer, bo już któraś osoba mi to pisze. Dzisiaj w nocy postaram się wysłać pliczek raz jeszcze.
Vorek Napisano 18 Marzec 2006 Napisano 18 Marzec 2006 Vorka zmagania z physical sss w mentalu cz. 1 ;] jutro wrzucę ustawienia Pozdrawiam
SWRSC Napisano 20 Marzec 2006 Autor Napisano 20 Marzec 2006 Gargolek, model z tutorialow maxa. Materiał SSS Fast Skin, podkrecilem jedynie głębokości i kolory
maverick sheep Napisano 7 Kwiecień 2006 Napisano 7 Kwiecień 2006 moje wypociny po zabawie sss w v-rayu 1.47.03 bez rewelacji ale na razie nie mam czsu na dalsza zabawe :/ jakies propozycje co zmienic zeby bylo lepiej ?
DZIDOK Napisano 10 Kwiecień 2006 Napisano 10 Kwiecień 2006 Dajcei wiecej z V-raya Ja Tesh bym sie co nauczyl :D:D:D:D
kannu Napisano 10 Kwiecień 2006 Napisano 10 Kwiecień 2006 serwusik :) vorek - bardzo fajne ! :) - jeszcze tylko knot by sie przydał w środlu :) SWRSC - też całkiem przyjemne :) pozdrawiam i życze powodzenia :)
DZIDOK Napisano 11 Kwiecień 2006 Napisano 11 Kwiecień 2006 hehe ja ce wiecej z v-raya::) ustawien Podzielcie sie :P:P:
eco Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 DZIDOK a moze bys sobie poeksperymentowal w domu -poczytal manuala do v-ray'a itp to wiecej Ci to da niz gotowe ustawienia ktore przeciez zaleza od sceny i tego co masz zamiar osiagnac :D
patry Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 Ja podobnie jak SWRSC też pobawiłem się gargolkiem :) 2 światła mr_area_spot z decay na inverse square Materiał - Fast SSS Skin Unscaterred diffuse weight = 0,8 Epidermal (top) layer scatter weight = 0,6 Kolory wszędzie na biało, tylko w back surface (through) scatter color na niebieski, a reszta standard PS dlaczego ten wątek nie jest przyklejony tak jak np. light contest??
hcpiter Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 fajne macie te swoje sss xD ale patry cos mi sie wydaje ze zle oswietliłes obiekt do tych testow ;)
patry Napisano 21 Październik 2006 Napisano 21 Październik 2006 Ok, pobawiłem się jeszcze z tym gargolkiem :* I ustawienia materiału (światła, takie same jak w poprzednim renderze) Na czerwono zaznaczyłem to co zmieniałem, a reszta to default PS przyklejcie ten temat!!! :)
patry Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 Wszystko to samo, tylko kolorki pozmieniane :* PS błagam, przyklejcie ten temat :)
Hindus Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 tymczasowo przyklejony :) Pozdrawiam.
SWRSC Napisano 22 Październik 2006 Autor Napisano 22 Październik 2006 MR 3.4 Fast skin (podrasowane tylko głębokości scattera) 1x mr_AreaOmni Glare
polon Napisano 23 Październik 2006 Napisano 23 Październik 2006 wątek ok, rendery spox, ale gdyby do postow byly dodawane takie rzeczy jak: - czas renderu - screen z widocznym ustawieniem zródła światla
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się