Jump to content

Podsumowanie minibitwy #4: Samolot


Tores
 Share

Wybieramy najlepszego konstruktora modeli latających!!!  

50 members have voted

  1. 1. Wybieramy najlepszego konstruktora modeli latających!!!

    • Lucas
      4
    • ognisty
      33
    • Ledyr
      2
    • Tores
      8
    • Woznkt
      3


Recommended Posts

Myślałem, że tradycyjnie ten wątek wstawi Hatred dlatego nic nie pisałem. Moderatora poproszę tylko o wstawienie sondy gdy już wszyscy zgłoszą swoje prace.

 

Tematem bitwy był model samolotu jaki powstał od zarania dziejów aż do II wojny światowej o następujących ograniczeniach: 1000 tri i textura 512x512 lub jej odpowiedniki + dodatkowe bajery w stylu normal,spec,bump,alpha. Dodatkowo samolot musi posiadać ruchome stery, chowające się koła i otwieraną kabinę jeżeli takie w oryginalnym modelu występowały. Wymagany jest render pokazujący, że te części są rzeczywiście ruchome.

 

Oczywiście zwycięzca wybiera temat następnej minibitwy.

Link to comment
Share on other sites

podumowanie minibitwy by qrt: minibitwa byla, ale sie skonczyla :o. coraz wiecej ludzi zaczyna sie opierdzielac, prawie nikt nie konczy pracy, jest coraz mniej uczestnikow, proces dynamicznego rozwoju low poly troche stracil na owej dynamice, a poza tym pada deszcz! (tak sobie mysle, ze w game arcie nie ma ani jednego aktywnego moda :\, maggem juz nawet na gg nie wlazi...moze 3ba powolac nowych? zglaszam 2 kandydatury: wie8, empeck)

Link to comment
Share on other sites

Podsumowanie mini bitwy by Trident: bez społecznego gadania i uzalania :), stawiam na Ognistego, kolejne miejsca dla Toresa, Lucasa i Ledyra... Ciekawe czy dobrze obstawiłem, gratuluje dotrwania do końca panowie... szkoda ze mi sie to nie zdażyło pzdr

Link to comment
Share on other sites

zglaszam 2 kandydatury: wie8, empack)

To jest tekst dnia, jestem naprawdę zdziwiony, tylko mała prośba - empeck. Poza tym zgadzam się z Kurtem, żaden mod od dawna tu nic nie napisał. Może czas na nowych?

 

Ars - empeck to ja, miło mi ;)

 

bitwa:

 

1. Tores

 

Model wygląda świetnie, texturka ładnie podkreśla bryłę, polycount wyglądna wyższy niż jest w rzeczywistości.

 

i trzy wyróżnienia ;)

 

ognisty

 

Trochę zdezelowany ten Łoś, ale gratulacje za cały ruchomy bałagan w 1k.

 

lucas

 

Jak na pierwszy model lowpoly (o ile dobrze pamiętam) to bardzo dobrze. Mój ulubiony samolot z WW2, przyczepię się tylko do śmigieł, niespecjalnie wyglądają zrobione z jednego trójkąta.

 

ledyr

 

mam wrażenie że zgubiłes proporcje samolotu, a konkretnie - rzuca się w oczy za gruby kadłub. Trochę postrzelałem do 109'tek i właśnie to mi się rzuciło w oczy. mógłbyś jeszcze dodać otarcia blachy i osmalenia na skrzydłach od działek. Poza tym - podoba się.

Link to comment
Share on other sites

A ja jakoś narazie nie wiem na kogo stawiać, bo w każdym modelu znajduję coś pozytywnego, jak i nieco negatywnego:) Chyba jednak najbardziej podoba mi się model Ognistego. Szkoda, że jakoś nie widzę Woznkta, bo jego model też bardzo mi się podoba, a może jednak poczekamy jeszcze chwilkę na niego?

Link to comment
Share on other sites

Ja się wacham między Lucasem a ognistym. Lucas ma poprawną texturę a ognisty lepszą jakościowo. Ledyr - niepotrzebnie wstawiłeś tą 14-tkę bo odwrócona wygląda fatalnie i dla mnie takie całkowicie odpadają.

Możemy poczekać jeszcze na innych ale niech o tym napiszą w swoich wątkach ile im to jeszcze czasu zajmie.

Link to comment
Share on other sites

gratuluje wszystkim ktorzy ukonczyli bitwe :) Szkoda ze jest was tylko 4ech.

Na samolotach sie nie znam, moge pisac tylko o wygladzie.

 

Tores - swietnie ten samolot wyglada - styl!

ale tekstury to moglbys zaoszczedzic naprawde sporo praktycznie bez straty jakosci.

Ognisty - brudna tekstura wyglada swietnie - ale moze zbyt brudna - czy to by polecialo? ja bym do tego nie wsiadl. No ale obiekt naprawde wyglada swietnie.

Ledyr - teksture masz bardzo zblurowana, a na to nalozone ostre czarne linie i inne elementy - bardzo to psuje IMHO. Ale nie jest zle. UV nawet spoko rozlozone - chyba najlepiej w tej bitwie :)

Lucas - Bardzo fajnie wyglada. Specular duzo tutaj daje.

Naprawde gwiazdki powinny byc tylko na jednym skrzydle? Zaoszczedzilbys mase tekstury gdyby nie to.

 

Kurt, skonczylbys kiedys model do bitwy ;)

Link to comment
Share on other sites

OSZUKAŁEM, OSZUKAŁEM, OSZUKAŁEM, OSZUKAŁEM, OSZUKAŁEM

 

Pokazuję tu ściemniony model, bo bawiłem się jeszcze z nim i dodałem sobie jeszcze jedną texturę, gdyż strasznie mnie denerwowało to odbicie oznakowania a drugi raz od początku wszystkiego nie chciało mi się robić.

 

Aktualnie 998 tris, textura oficjalna 512x512 (+bonusowa textura 512x512 dodana na chama!), do tego alpha i specular. Co nieco się tam rusza, ale nie wiem czy wszystko :P

top

pzl23bkaras164jk.jpg

 

bottom

pzl23bkaras174da.jpg

 

perpsektywa

pzl23bkaras189bc.jpg

 

tutaj widać że to i owo jest ruchome

pzl23bkaras198pe.jpg

 

zbliżenie na kabine i nity (to pewnie o to wam chodziło że podział blachy niewyraźny :P)

pzl23bkaras201we.jpg

 

textura właściwa

pzl23bkaras512texture2bv.jpg

 

No to tyle auto reklamy

W następnym poście podsumowanie

 

OSZUKAŁEM, OSZUKAŁEM, OSZUKAŁEM, OSZUKAŁEM, OSZUKAŁEM

Link to comment
Share on other sites

I podsumowanie ode mnie:

 

Lucas - w sumie spoko. Textura z jednej strony fajna, bo tak ładnei się to wszystko świeci, z drugiej strony troszeczkę mechanicznie pojachałeś, bo pomimo tego że cały samolot na siatce umieściłeś, to strasznie on monotonny (odpryski farby symetryczne na tem przykład).......a poza tym jakoś samolot mi nie podchodzi, wolę bardzije klasyczne konstrukcje.

 

Ognisty - hmmm, chyba też istotnie mój faworyt będzie. Ale z bródem jednak przegiąłeś. Za duże kontrasty na skrzydłach, straszne przebarwienia wyszły. Bardziej podoba mi się spód samolotu od góry, przez to włąśnei że bardziej stonowany mi się wydaje.

 

Ledyr - Dziwny ten model. Mam mieszanie uczucia. Isotnie blur rzuca się w oczy. A najlepszy fragment to kabina z oszkleniem - wypasik dla mnie. Poza tym z każdą bitwą widać postęp. Tak trzymać :]

 

Tores - A tu powiem że się troszeczkę zawiodłem. Model wypaśny jest, ale textura mi nie podchodzi. Po pierwsze że jest taka czysta (ale rozumiem założenie autora), po drugie sprawia wrażenie jakiegoś strasznego tillingu i oszczędności, a przecierz też właściwie cały model rozłozyłeś na siatce.

 

Woznkt - no fajnie fajnie, ale strasznie dałeś plamy. Żenuła po prostu :]

 

 

ps. taka mała niespodzianka - oto moja dodatkowa textura. Lenistwo pierwsza klasa. Użyłem z niej tylko fragmentów z oznakowaniem bu ha ha ha

pzl23bkaras512textureupggrade4.jpg

 

quiz: Znajdź 6 szczegółów różniących te dwie textury :D

Link to comment
Share on other sites

Ja widze:

- odwróconą 5

- polską szachownice na czymś w prawym górnym rogu

-kolejną na skrzydle

- N zamiaszt 112 (zresztą odwrócone :P)

- jeszcze jedną szachownice obok tej górnej

- a ta na dolnej części skrzydła (tej niebieskiej) jest odwrócone

 

hehehe. ;) Wygrałem coś ?

Link to comment
Share on other sites

zglaszam 2 kandydatury: wie8, empack)

 

To jest tekst dnia, jestem naprawdę zdziwiony, tylko mała prośba - empeck.

 

Empeck ja również ;)

Tak czy inaczej dzięki kurt za docenienie mojej osoby.

Link to comment
Share on other sites

hmm dzięki :) nie spodziewałem sie :>

 

a moja toplista wygląda tak: (tylko pierwsze 2 miejsca, coby sie nie narazic, hehe)

1. Lucas - ładny, schludny, samolotowy, poprostu ładnie (a model trudny, bo 2 silnikowy, i kto jak kto ale ja wiem ze to troche utrudniało zycie :>), no i kabinka miodzio :) - moj glos

2. Tores - ładna teksturka (tylko to bialoczarne mnie razi po oczach), ładny model ale brzydki samolot :) :p

Link to comment
Share on other sites

1. Po pierwsze gratuluje wszystkim ktorzy ukonczyli :)

 

moje podsumowanie:

Ognisty jak dla mnie zaprezentowal naprawde dobry poziom, szkoda ze jak widze zrezygnowales ze speculara (naprawde szybko sie to robi, jesli pracujesz na warstwac w psie), dodalo by to mysle bardziej metalicznego wygladu takowych elementow. texturka ma duzo detali, naprawde ladna, ale az prosi sie o albo lekkie wyostrzenie albo o bardziej zdecydowana kreske, mniej toonowa (widoac to szczegulnie na skrzydlach gdzie przetarcia sa dosc duze i widac az pociagniecia 2pix brushem) i jak dla mnie osiagnol bys wtedy wiekszy realizm

 

bardzo ladny i rowny model naprawde wielkie brawo, patrzac na progres nauczyles sie abrdzo duzo podczas malowania texturki :)

 

Lucas: wybrales bardzo trudny samolot jak na low poly (okragle 2 kadluby..) 40% straciles miejsca na nie mirrorowaniu niektorych elementow i slabym ich rozmieszczeniu co odbilo sie w slabej efektywnej rozdzielczosci texturki co na starcie dobija model :( , pobawil bym sie tez na twoim miejscu overlayowaniem jakis zabrudzen, przetarc bo texturka na modelu wyglada sterylnie troche, mysle ze nastepnym razem wiecj przylozysz sie do layoutowania i bedzie o wiele lepiej

 

Ledyr: straszny blur, kolorki bardzo toonowe co robi jakis niesmak bo wyglada jak bys kcial realizm osiagnac a ci nie wyszlo (chodz moge sie myslic) faktura metalu troche przypomina jak bys jakis obrazek zeskalowal W GORE co zblurowala ja i przez to osiagneles okropny efekt.. ale z kazdym modelem jest lepiej, pomysl nad detalami i nie robieniu tak blurowych textur

 

Tores: niewiem co ty tam zrobiles patrzac na te texturke to straszny hardcore... brak mi slow hehe :)

 

Woznkt: calkiem fajny model, brak mi w nim troche wariacji kolorw, jakis wariacji w saturacji: na calym modelu zielony jest ten sam, jesli chciales osiagnac realistyczna texturke to nie wyszla

 

dziekuje za uwage i mam nadzieje ze nikt sie nie obrazi po komentarzu moim, fajnie widac jak ludzie sie rozwijaja!

 

(niespodzianka zaniedlugo apropo naszych minibitw :) )

Link to comment
Share on other sites

Tores: niewiem co ty tam zrobiles patrzac na te texturke to straszny hardcore... brak mi slow hehe :)

Kończona na szybko, ale wydawało mi się, że to połączenie jest najatrakcyjniejsze. Brakło czasu na porysowanie lakieru, walnięcia rdzy oraz zrobieniu speculara. Ot, z fabryczki niedawno wyleciał a miał być po 15 walkach.

Link to comment
Share on other sites

wszyscy sie czepiacie blura a robiąc to coś (tekstura) nie uzylem go ani razu :D no ale cuz, wyszło lepiej niz ostatnim razem :D i to mnie cieszy...

hmm mysle Ognisty ze juz w zasadzie można ci pogratulować wygranej!

Link to comment
Share on other sites

Widzę, że losy bitwy są już raczej przesądzone, chociaż głosowała narazie połowa z tego co w poprzednich edycjach. Jednak po wynikach nasuwa mi się pewna wątpliwość, czym się kierowali głosujący. Osobiście nic nie mam do ognistego bo zrobił dobry model i ładnie pomalował go ale dziwi mnie fakt, że odwrócona kratownica białoczerwona większości nie przeszkadza. Gdybym to ja odpowiadał za grafikę w grze i dostał taki model zaraz bym go odrzucił. Rozumiem, że jakiemuś niemcowi czy chiczykowi by to nie przeszkadzało ale mi polakowi bardzo. Nie pisałem o odwróconych symbolach, logach i innych znakach graficznych w temacie bo wydawało mi się to oczywiste, że powinny wyglądać tak jak zostały zaprojektowane. Niestety większość poszła na łatwiznę i mamy galimatias. Chciałbym rozwiązać tą kwestię raz na zawsze i liczę na wasze opinie w tej sprawie. Dlatego też umieściłem nową sondę odnośnie tej sprawy.

 

Ognisty - wstaw może 6 trisów, tam gdzie masz odwrócone znaki polskie, narysuj gdzieś na teksturce logo bo trochę miejsca napewno na niej znajdziesz i zakryj je poprawną wersją z ładnym tonalnym przejściem za pomocą alphy i będzie po kłopocie.

Link to comment
Share on other sites

szczerze mowiac to niezbyt zwracalem na to uwage, ale skoro tak to nie ma problemu :)

znaki6kg.jpg

nadal rowny 1ktri i jedna 512

 

... ale drążąc temat tych szachownic, to mógłbym się czepiać, poznieważ poniekąd obie wersje (z lewego i prawego skrzydla) sa poprawne :D otóż są dwie wersje, stara, sprzed '89 i nowa (obecna) po '89, są one przestawione kolorystycznie, na odwrót poprostu :> (pomyslcie ile kasy poszlo na przemalowywanie samolotow hehe)

 

ps. wzialem sobie do serca slowa hatreda i dorzucilem pozakonkursowo speca i bumpa, do obadania TU

Link to comment
Share on other sites

Pewnie ze lepszy jest samolot bez odwroconych szchownic, ale po to ludzie daja progres w swoich watkach zeby mozna bylo zglaszac uwagi do modelu. Skoro nikt tam nie zwrocil to chyba blad nie jest tak widoczny (Ognisty skonczyl 1.04)?

W grze zobaczylaby to jeszcze mniejsza liczba osob - gracze sa mniej dociekliwi, a w akcji ciezej jest patrzec na detale. No chyba ze gra dla wyjadaczy jest.

A sam blad, po sprytnym podejsciu do sprawy, jest banalny do naprawienia, nawet zadnej alfy i dodatkowej grafiki na texturze nie trzeba...

Link to comment
Share on other sites

Guest Marioza

jak dla mnie ognisty dał czadu, fakt ze samolot wyglada jak po przejsciach ale najbardzej mi sie podoba, nie oznacza to ze reszta samolotów jest złych, geomtrycznie wszytskie są ok, jednak textury juz nie oddają do konca realizmu nawet takiego pseudo ;)

Link to comment
Share on other sites

Yon czy mógłbyś przedstawić ten sprytny patent? Proszeeeeeeeeeee!!!!!!

Czyzby sarkazm :/

Jesli nie to zrob kwadrat, zamapuj szachownica z testury i przesun na drugie skrzydlo (przykryj nim szachownice odbita lustrzanie).

problemy: brak AA wokol kwadratu* i jak bedziesz malowal za duzo po znaku to moze nie pasowac na 2ga strone.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, nie wiem czemu model Ognistego ma takie wzięcie, bo według mnie nie bije wcale na głowe pozostałych. Czy wystarczy dodać brud, rdze, plamy by textura była atrakcyjna? Sztuką jest by czysta textura robiła wrażenie. Przykryć brudem jest najłatwiej. Bez urazy ale wynik ankiety mocno mnie zdziwił. Ale wkońcu ja sie nie znam na samolotach. ;)

 

Edit: Eeee, pisze posta o 22 a wstrzeliwuje sie przed Hynola z 19:31, wtf...?

Link to comment
Share on other sites

apropos tematu, to niech ktos inny go wykmini bo ja primo nie bardzo mam pomysl, a secundo nie bardzo mam czas na nastepna bitwe, a imho nie wypada wymyslac i nic nie robic :| niech ktos, moze z 2 miejsca, wymysli

 

a co do brudu... taka moda na zuomowiska ;> jak ladnie wyglada to nie jest zle :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Marioza

według mnie model ognistego jest dobry nie ze wzgledu na same zabrudzenia tylko dlatego ze wygląda jakos bardziej realistycznie, np gdybym wstawił sobie te wszytkie samoloty do gta ( 1 z moich ulubionych gier testowych ;)) to tjw samolot ognistego byłoby dla mnie wizualnie bardzej przokonujący, podobnie zresztą gdybym ujzal te samoloty w jakies grze rts czy strategia ( nie znam sie na tego typu grach z widokiem izometrycznym), krótko mówiąc czułbym się dużo lepjej latając tym Łosiem, nie chodzi tu o sam brud, samolot ma dopracowaną texturę. Tak mniej więcej umotywuję oddanie głosu na model ognistego :D

Link to comment
Share on other sites

Yon - zero sakrazmu. Należysz do grupy tych ludzi którzy mają czasem rózne patenty których używacie na codzień, a zwykli smiertelnicy w zyciu by na to nie wpadli. Tak więc zawsze ciekaw jestem twoich wypowiedzi.

ps. tym razem mnie nie zaskoczyłeś bardzo, ale i tak dzięki :P

 

Ledyr - tak, tak, no nie wiem jak my się tym zwycięstwem podzielimy :D

Link to comment
Share on other sites

Ja jakbym miał wymyślić temat to dałbym jakąś maszynę ale do której trzeba wykorzystać normalmapy. Mogłaby być prosta aby ludzi nie zniechęcić na początku. Wkońcu niech te minibitwy uczą w większym zakresie niż tylko model+teksturka.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marioza

Tutek juz jest, Ziomuś zrobił, jest tam wszsytko omówione, a co do samej bitwy, to proponwalbym zwiekszenie limitu niezaleznie od tematu, zeby nie bylo to np 1000 trisów, równiez textury bylby ciekawsze w 1024x1024 niż 512x512 tak mi się wydaje,

Link to comment
Share on other sites

Tutek juz jest, Ziomuś zrobił, jest tam wszsytko omówione, a co do samej bitwy, to proponwalbym zwiekszenie limitu niezaleznie od tematu, zeby nie bylo to np 1000 trisów, równiez textury bylby ciekawsze w 1024x1024 niż 512x512 tak mi się wydaje,

 

Nie wiem czy w tym przypadku tak limit by przeszkadzał bo ludzie zaczną robić szczegóły w siatce a nie za pomocą normali. Co do tekstury to 1024x1024 byłaby dobra bo można dużo detali wyciągnąć.

 

Ja mogę wam zaproponować starą maszynkę do mięsa. Dużo dziurek, nie ma gładkich powierzchni więc efekt może być bardzo ciekawy.

Link to comment
Share on other sites

glos na ognistego - dobrze wyglada i juz

 

poozniej tores - fajny model tylko pokazales go z dupy na kaszaniastym tle i wali po oczach bezlitosnie - ale pozatym - wporzo

 

nastepnie lucas - duzy samolot - troche niefajnie ci sie texturka rozmywa - ten zielony szczegolnie - dziwnie to wyglada bo na texturce masz troche ziarna i poozniej to ziarno jest rozmyte na obiekcie i wyglada na poplamione...

 

woznkt - spx - wyglada troche jak model z papieru ale w sumie przyzwoicie... tylko jakos tak bez polotu...

 

ledyr - hmm - nie wiem - jakos tak nie bardzo - to 14 wali po oczach i to mocno dyskwalifikuje... ale pozatym kilka mocno widocnych innych burakow na texturce (np kolo tego krzyza na ogonie - znikaja ci rowki na blasze - to chyba mapowanie kuleje) - ale najgorsze w tym wszystkim (bo powyzsze to w sumie techniczne detale) ze jakos mi generalnie nie bardzo lezy nie ma w nim nic co by chociaz na chwile przyciagalo oko - moze to kolorystyka albo model... hmm... nie wiem...

 

pozdrawiam

 

gratuluje wygranemu i uczestnikom

 

pzorad

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy