Napisano 7 Czerwiec 201212 l Zostaję górnikiem roku ale daję taką poradę. Jeżeli pobierasz tekstury z internetu np. producent płytek, może zaistnieć problem, że w przeglądarce obrazów barwy wyświetlone są inaczej a w 3ds Max i całym vRay włącznie oraz przeglądarce internetowej barwy są inne. To nie jest wina profilu barw dla monitora. Otwórz Ps albo inny edytor i upewnij się czy jest tryb RGB. Jeśli jest CMYK - trzeba przekonwertować do RGB. 3ds Max i vRay prawidłowo tolerują tryb RGB.
Napisano 3 Lipiec 201212 l Wiem, że wielu z Was już wie o tej magicznej funkcji jaką jest Object Paint w palecie Graphite Modeling Tools. Ostatnio zorientowałem się, że malować można też proxami, co znacznie usprawnia pracę przy modelowaniu randomowej zieleni (krzewy, trawa, lasy itd). Gdyby zamienić geometrię na proxa jedno-, dziesięcio- czy stufaceowego, to można użyć funkcji Object Paint zamiast Multiscattera czy Vrayscattera! Cieszę się normalnie jak dziecko:) Pozdrawiam
Napisano 5 Lipiec 201212 l Jeżeli kogoś denerwował brak helpa na dysku - po wciśnięciu f1 łączenie się z helpem online - można doinstalować sobie ze strony Autodesku: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=9861583&linkID=10809867
Napisano 5 Sierpień 201212 l Kolejną fajną rzeczą jest kalkulator - gdy wpisujemy w jakimkolwiek okienku jakąś wartość liczbową, po wciśnięciu kombinacji klawiszy ctrl + n pojawia się nam okno Numerical Expression Evaluator, w którym możemy wykonywać obliczenia i po wszystkim wkleić wynik do naszego okienka. + denerwowało mnie, że do ustawienia widoków są przypisane skróty jakby tylko do jednej strony (np left, do right już musiałem w menu widoku wchodzić, do front było - do back nie i tak dalej) Bardzo fajny okazał się skrót "v", który otwiera przy kursorze mini-menu widoków. Można albo szybciutko kliknąć myszką, albo użyć dalszych skrótów, które wtedy już działają - np. po wciśnięciu "v", klawisz "r" zamiast włączenia narzędzia skalowania ustawia w aktywnym oknie widokowym widok "right". Może się komuś przyda :) Edytowane 6 Sierpień 201212 l przez Miłosz3ds
Napisano 19 Sierpień 201212 l Nie wiem czy było już to ,jak było to usunąć Opcja której bardzo często używam to Orbit SubObjekt + Alt obiekt w viewport obraca się wolniej , to jak zmiana dpi na myszce
Napisano 26 Wrzesień 201212 l Również przydatna opcja, w ostatnich dniach miałem przyjemność jej używać - "Play Selected". Odtwarza animację tylko i wyłącznie dla zaznaczonych obiektów, czyli nie musimy co chwilę czy to izolować obiektów, czy ukrywać czy bawić się warstwami żeby bez żadnego spowolnienia spowodowanego zbędnymi w danym momencie obiektami. Klikamy na chwilkę przycisk "play", rozwija się pasek i wybieramy przycisk "play" w kwadraciku.
Napisano 12 Grudzień 201212 l Teraz na to wpadłem... podwójne szybkie kliknięcie na edge działa jak loop
Napisano 5 Marzec 201312 l Jak importowac film.avi do 3ds maxa? Napisze co robilem 1. Wstawilem plane i jako material dalem ten film w avi i material wrzucilem na plane ( nie dziala mam poprosty plane siwy ) 2. View->View background i tam dalem Files wybralem filmik i wyskakuje bład "No drive to handle files" ( cos takiego ) 3. Render->Enviroment wybieram None i wskazuje filmik a potem w View->View Background i zaznaczam Enviroment wybieram np front i ok i nic sie nie dzieje... Jakies pomysly?
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Nie wiem, czy komuś może się przydać, ale wrzucam. Jak bawicie się za pomocą paint object i stawiacie modele nawet bardzo powoli i blisko siebie to pamiętajcie aby dać sobie jakiś dystans minimalny, podczas zabawy przeszkadzał mi on i wstawiłem tam 0 (zamienił mi max to na 0.0010), i jak już się zapewne domyślacie ... myszka mi trochę zjechała, Maksiu poddał się po wygenerowaniu po minucie około 60kk poly ^^ Pozdrawiam.
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Nie wiem, czy komuś może się przydać, ale wrzucam. Jak bawicie się za pomocą paint object i stawiacie modele nawet bardzo powoli i blisko siebie to pamiętajcie aby dać sobie jakiś dystans minimalny, podczas zabawy przeszkadzał mi on i wstawiłem tam 0 (zamienił mi max to na 0.0010), i jak już się zapewne domyślacie ... myszka mi trochę zjechała, Maksiu poddał się po wygenerowaniu po minucie około 60kk poly ^^ Pozdrawiam.
Napisano 5 Listopad 201311 l Editable poly - gdy mam zaznaczony jeden dowolny edge, zaznaczając kolejny trzymając SHIFT zaznacza wszystkie po obwodzie (ring).
Napisano 8 Wrzesień 201410 l Nie wiem czy było już to ,jak było to usunąć Opcja której bardzo często używam to Orbit SubObjekt + Alt obiekt w viewport obraca się wolniej , to jak zmiana dpi na myszce ogolnie ALT oraz CTRL spowalniaja/przyspieszaja niektore funkcje/zachowania etc. Przyblizajac widok scrollem + alt - mniejszy skok / +ctrl - wiekszy Zmieniajac parametry suwakiek drag+alt - mniejszy skok / +ctrl - wiekszy skok itd ;)
Napisano 2 Październik 201410 l USUWANIE KRAWEDZI Z VERTEXEM Nie wszyscy wiedza ale można usuwać edge razem z vertexem nie tracąc geometrii Ctrl+Backspace (albo Alt) GRUPOWANIE Ja mam skrót do grupowania pod Shift+PPM - to dla mnie podstawa w pracy! CENTER PIVOT Pod Shift+PPM mam też skrypt centrujący pivot - bardzo przydatne...praktycznie przy każdym modelu.
Napisano 14 Grudzień 201410 l USUWANIE KRAWEDZI Z VERTEXEM Nie wszyscy wiedza ale można usuwać edge razem z vertexem nie tracąc geometrii Ctrl+Backspace (albo Alt) W tym wypadku warto również pamiętać, że jak wykorzystujecie LOOP MODE do zaznaczania pętli to zamiast używać REMOVE z prawego panelu można wykorzystać REMOVE z sekcji LOOPS znajdującej się na karcie MODELING wstążki. Pierwsze Remove usuwa jedynie krawędzie bez vertexów zaś druga - na wstążce - usuwa i jedno i drugie.
Napisano 17 Maj 20159 l Ustawianie własnych zestawów przycisków. Jak już wiele razy wspominaliście, można ustawić swoje własne skróty klawiszowe. A co ze skrótami do najczęściej używanych modyfikatorów? W panelu bocznym MODIFY można ustawić sobie zestaw "ikon" z najczęściej używanymi modyfikatorami [np. Bend, TS, Tapper itd]. Jak to zrobić? Krok po kroku: 1. Klikamy na zakładkę MODIFY po prawej stronie ekranu. 2. Patrząc od góry mamy: NAZWĘ PLIKU, oraz MODIFER LIST, następnie okienko z białą obwódka. 3. Pod tym okienkiem znajdują się następujące ikonki: PIN STACK, SHOW END RESULT...,MAKE UNIQUE, REMOVE MODIFIER AND STACK, oraz CONFIGURE MODIFIER SETS 4. Klikamy CONFIGURE MODIFIER SETS [ostatnia ikonka po prawej stronie] 5. Z okna które nam się wyświetli wybieramy pierwszą opcję z góry - CONFIGURE MODIFIER SETS - 6. Następnie w zakładce SETS - wpisujemy docelowo np. swoje imię - JANUSZ :) 7. Zakładka total butons określa liczbę ikonek/skrótów pod które przyporządkujemy sobie modyfikatory 8. Zapełniamy utworzone okienka poprzez wybór modyfikatora z listy po lewej stronie i PRZECIĄGNIĘCIA go na któryś z klawiszy po stronie prawej. Robimy to na zasadzie chwyć/upuść 9. Po zapełnieniu wszystkich "komórek" klikamy - save 10. Aby wyświetlić naszą listę komórek z modyfikatorami w panelu MODIFY klikamy raz jeszcze IKONKĘ - CONFIGURE MODIFIER SETS - 11. Wybieramy zestaw o nazwie - JANUSZ 12. Następnie raz jeszcze klikamy na ikonkę - CONFIGURE MODIFIER SETS - i z opcji wybieramy SHOW BUTTON SETS. Gotowe! Pamiętajcie, że do momentu gdy nie odhaczycie swojego zestawu, oraz opcji SHOW BUTTON SETS - skróty do waszych modyfikatorów nie będą widoczne. Opisałem cały proces bardzo dokładnie, ponieważ sam straciłem na tym sporo czasu i nerwów. Rozumiem, że nie jest to nic nowego, starzy wyjadacze tylko uśmiechną się pod wąsem, ale dla świerzaków takich jak ja, jest to funkcja bardzo przydatna, ułatwiająca i przyśpieszająca pracę, a o której ciężko się dowiedzieć z tutoriali. Najczęściej osoby nagrywające filmy mają to po prostu włączone i... tyle. Często to co oczywiste dla jednych, dla innych może być bardzo zawiłe. Modyfikatory dla początkujących: Edit Poly, Turbo Smooth, Symmetry, Shell, Bend, Tapper, Bevel, Extrude, Push Mam nadzieję, że pomogłem. Cześć!
Napisano 5 Listopad 20168 l Slate Material Editor spowalnia pracę, zmiana parametrów powoduje lag? [np. przy użyciu Quicksilver Renderer + fraktalnych map, Falloff map itd.] Okno Material Editor -> Options -> [odznacz] Enable Global Rendering. Pozdrawiam.
Napisano 8 Sierpień 20177 l Szkoda, że wątek umarł , więc postaram się go wskrzesić. Od jakiegoś czasu walczę ze skrótami do 3ds max (2016), dokładnie UV mapping. W customize user interface ->Group-> Unwrap UVW przypisanie skrótów klawiszowych jest dość ciężkie z powodu innego nazewnictwa niż są np UV Editor. Niektóre z nich : LSCM solve - Quick Peel LSCM reset - Reset Peel LSCM Interactive - Peel Mode CONTACT GEOM. POLYGONS - SHRINK XY SELECTION EXPAND GEOM.POLYGONS - GROW XY SELECTION GEOM ELEMENT - SELECT BY ELEMENT XY TOGGLE CONVERT EDGE SELECTION TO SEAMS - EDGE SEL.PELT SEAM(ADD) EDIT SEAMS - (PELT EDIT SEAMS) POINT TO POINT SEAMS - POINT TO POINT EDGE SELECTION SELECT BY ELEMENT UV TOGGLE - TV ELEMET MODE Plus, polecam bardzo dobry dodatek który był kiedyś płatny (autor od jakiegoś czasu udostępnił za darmo) http://rapidmxs.com/?page_id=367
Napisano 13 Wrzesień 20177 l Architektura Wnętrz Wizualizacje. Ciemne wnętrze bez okien. Teraz mała rada dla tych, którzy potrzebują jaśniejszych scen w pomieszczeniach bez okien. Kiedy brakuje ci światła, a sztuczne światło już jest na granicy prześwietlenia. Istnieje możliwość włączenia przepuszczania światła przez sufit. Jest to prosty trik, a światło z zewnątrz (np. światło nieba) może doświetlać zamknięte pomieszczenie: - zaznacz obiekt 3d, który jest sufitem, - wciśnij na nim Prawy Klawisz Myszy, - z meni które się pojawi wybierz Object Properties... - w oknie, które się pojawi odznacz opcję Cast Shadows (rzucanie cieni przez ten obiekt) - uwaga: gdyby opcja nie była aktywna należny wcisnąć w Rendering Control przycisk By Layer (zmieni się w By Object) Od teraz światło wpada do środka przez sufit, a my nie musimy prześwietlać sceny przy źródle sztucznego światła (np. lamp). Niestety nie jest to rozwiązanie w 100% realistyczne, bo przecież światło nie wpada nam w mieszkaniach przez sufit, ale daje ono dość fajne efekty widnych Renderów w zamkniętych pomieszczeniach. Życzę wam powodzenie w waszych jak najpiękniejszych wizualizacjach. Zapraszam do podziękowania tych, którym pomogłem. Miłego dnia. Edytowane 13 Wrzesień 20177 l przez Edu Art House Korepetycje
Napisano 13 Lipiec 20186 l Jeśli komuś z jakiegoś powodu nie odpowiada nowa kamera w V-Ray 3.6 to może stworzyć stary VRayPhysicalCamera wpisując w listener: vrayCreateVRayPhysicalCamera()
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto