Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zostaję górnikiem roku ale daję taką poradę.

 

Jeżeli pobierasz tekstury z internetu np. producent płytek, może zaistnieć problem, że w przeglądarce obrazów barwy wyświetlone są inaczej a w 3ds Max i całym vRay włącznie oraz przeglądarce internetowej barwy są inne. To nie jest wina profilu barw dla monitora.

 

Otwórz Ps albo inny edytor i upewnij się czy jest tryb RGB. Jeśli jest CMYK - trzeba przekonwertować do RGB. 3ds Max i vRay prawidłowo tolerują tryb RGB.

  • Odpowiedzi 119
  • Wyświetleń 173,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wiem, że wielu z Was już wie o tej magicznej funkcji jaką jest Object Paint w palecie Graphite Modeling Tools.

Ostatnio zorientowałem się, że malować można też proxami, co znacznie usprawnia pracę przy modelowaniu randomowej zieleni (krzewy, trawa, lasy itd).

Gdyby zamienić geometrię na proxa jedno-, dziesięcio- czy stufaceowego, to można użyć funkcji Object Paint zamiast Multiscattera czy Vrayscattera!

Cieszę się normalnie jak dziecko:)

Pozdrawiam

Napisano

Kolejną fajną rzeczą jest kalkulator - gdy wpisujemy w jakimkolwiek okienku jakąś wartość liczbową, po wciśnięciu kombinacji klawiszy ctrl + n pojawia się nam okno Numerical Expression Evaluator, w którym możemy wykonywać obliczenia i po wszystkim wkleić wynik do naszego okienka.

 

+

 

denerwowało mnie, że do ustawienia widoków są przypisane skróty jakby tylko do jednej strony (np left, do right już musiałem w menu widoku wchodzić, do front było - do back nie i tak dalej)

Bardzo fajny okazał się skrót "v", który otwiera przy kursorze mini-menu widoków. Można albo szybciutko kliknąć myszką, albo użyć dalszych skrótów, które wtedy już działają - np. po wciśnięciu "v", klawisz "r" zamiast włączenia narzędzia skalowania ustawia w aktywnym oknie widokowym widok "right". Może się komuś przyda :)

Edytowane przez Miłosz3ds

Napisano

Nie wiem czy było już to ,jak było to usunąć

Opcja której bardzo często używam to

 

Orbit SubObjekt + Alt obiekt w viewport obraca się wolniej , to jak zmiana dpi na myszce

Napisano

Również przydatna opcja, w ostatnich dniach miałem przyjemność jej używać - "Play Selected".

 

Odtwarza animację tylko i wyłącznie dla zaznaczonych obiektów, czyli nie musimy co chwilę czy to izolować obiektów, czy ukrywać czy bawić się warstwami żeby bez żadnego spowolnienia spowodowanego zbędnymi w danym momencie obiektami.

 

Klikamy na chwilkę przycisk "play", rozwija się pasek i wybieramy przycisk "play" w kwadraciku.

Napisano

Jak importowac film.avi do 3ds maxa? Napisze co robilem

 

1. Wstawilem plane i jako material dalem ten film w avi i material wrzucilem na plane ( nie dziala mam poprosty plane siwy )

2. View->View background i tam dalem Files wybralem filmik i wyskakuje bład "No drive to handle files" ( cos takiego )

3. Render->Enviroment wybieram None i wskazuje filmik a potem w View->View Background i zaznaczam Enviroment wybieram np front i ok i nic sie nie dzieje...

 

Jakies pomysly?

Napisano

Nie wiem, czy komuś może się przydać, ale wrzucam.

 

Jak bawicie się za pomocą paint object i stawiacie modele nawet bardzo powoli i blisko siebie to pamiętajcie aby dać sobie jakiś dystans minimalny, podczas zabawy przeszkadzał mi on i wstawiłem tam 0 (zamienił mi max to na 0.0010), i jak już się zapewne domyślacie ... myszka mi trochę zjechała, Maksiu poddał się po wygenerowaniu po minucie około 60kk poly ^^

 

Pozdrawiam.

Napisano

Nie wiem, czy komuś może się przydać, ale wrzucam.

 

Jak bawicie się za pomocą paint object i stawiacie modele nawet bardzo powoli i blisko siebie to pamiętajcie aby dać sobie jakiś dystans minimalny, podczas zabawy przeszkadzał mi on i wstawiłem tam 0 (zamienił mi max to na 0.0010), i jak już się zapewne domyślacie ... myszka mi trochę zjechała, Maksiu poddał się po wygenerowaniu po minucie około 60kk poly ^^

 

Pozdrawiam.

Napisano

Editable poly - gdy mam zaznaczony jeden dowolny edge, zaznaczając kolejny trzymając SHIFT zaznacza wszystkie po obwodzie (ring).

Napisano

Dzięki za radę :D Przyda się :)

Napisano
Nie wiem czy było już to ,jak było to usunąć

Opcja której bardzo często używam to

 

Orbit SubObjekt + Alt obiekt w viewport obraca się wolniej , to jak zmiana dpi na myszce

 

ogolnie ALT oraz CTRL spowalniaja/przyspieszaja niektore funkcje/zachowania etc.

 

Przyblizajac widok scrollem + alt - mniejszy skok / +ctrl - wiekszy

Zmieniajac parametry suwakiek drag+alt - mniejszy skok / +ctrl - wiekszy skok

 

itd ;)

Napisano

USUWANIE KRAWEDZI Z VERTEXEM

Nie wszyscy wiedza ale można usuwać edge razem z vertexem nie tracąc geometrii Ctrl+Backspace (albo Alt)

 

GRUPOWANIE

Ja mam skrót do grupowania pod Shift+PPM - to dla mnie podstawa w pracy!

 

CENTER PIVOT

Pod Shift+PPM mam też skrypt centrujący pivot - bardzo przydatne...praktycznie przy każdym modelu.

Napisano
USUWANIE KRAWEDZI Z VERTEXEM

Nie wszyscy wiedza ale można usuwać edge razem z vertexem nie tracąc geometrii Ctrl+Backspace (albo Alt)

 

W tym wypadku warto również pamiętać, że jak wykorzystujecie LOOP MODE do zaznaczania pętli to zamiast używać REMOVE z prawego panelu można wykorzystać REMOVE z sekcji LOOPS znajdującej się na karcie MODELING wstążki. Pierwsze Remove usuwa jedynie krawędzie bez vertexów zaś druga - na wstążce - usuwa i jedno i drugie.

Napisano

Ustawianie własnych zestawów przycisków. Jak już wiele razy wspominaliście, można ustawić swoje własne skróty klawiszowe. A co ze skrótami do najczęściej używanych modyfikatorów? W panelu bocznym MODIFY można ustawić sobie zestaw "ikon" z najczęściej używanymi modyfikatorami [np. Bend, TS, Tapper itd]. Jak to zrobić? Krok po kroku:

 

1. Klikamy na zakładkę MODIFY po prawej stronie ekranu.

2. Patrząc od góry mamy: NAZWĘ PLIKU, oraz MODIFER LIST, następnie okienko z białą obwódka.

3. Pod tym okienkiem znajdują się następujące ikonki: PIN STACK, SHOW END RESULT...,MAKE UNIQUE, REMOVE MODIFIER AND STACK, oraz CONFIGURE MODIFIER SETS

4. Klikamy CONFIGURE MODIFIER SETS [ostatnia ikonka po prawej stronie]

5. Z okna które nam się wyświetli wybieramy pierwszą opcję z góry - CONFIGURE MODIFIER SETS -

6. Następnie w zakładce SETS - wpisujemy docelowo np. swoje imię - JANUSZ :)

7. Zakładka total butons określa liczbę ikonek/skrótów pod które przyporządkujemy sobie modyfikatory

8. Zapełniamy utworzone okienka poprzez wybór modyfikatora z listy po lewej stronie i PRZECIĄGNIĘCIA go na któryś z klawiszy po stronie prawej. Robimy to na zasadzie chwyć/upuść

9. Po zapełnieniu wszystkich "komórek" klikamy - save

10. Aby wyświetlić naszą listę komórek z modyfikatorami w panelu MODIFY klikamy raz jeszcze IKONKĘ - CONFIGURE MODIFIER SETS -

11. Wybieramy zestaw o nazwie - JANUSZ

12. Następnie raz jeszcze klikamy na ikonkę - CONFIGURE MODIFIER SETS - i z opcji wybieramy SHOW BUTTON SETS.

 

Gotowe!

 

Pamiętajcie, że do momentu gdy nie odhaczycie swojego zestawu, oraz opcji SHOW BUTTON SETS - skróty do waszych modyfikatorów nie będą widoczne.

 

Opisałem cały proces bardzo dokładnie, ponieważ sam straciłem na tym sporo czasu i nerwów. Rozumiem, że nie jest to nic nowego, starzy wyjadacze tylko uśmiechną się pod wąsem, ale dla świerzaków takich jak ja, jest to funkcja bardzo przydatna, ułatwiająca i przyśpieszająca pracę, a o której ciężko się dowiedzieć z tutoriali. Najczęściej osoby nagrywające filmy mają to po prostu włączone i... tyle. Często to co oczywiste dla jednych, dla innych może być bardzo zawiłe.

 

Modyfikatory dla początkujących: Edit Poly, Turbo Smooth, Symmetry, Shell, Bend, Tapper, Bevel, Extrude, Push

 

Mam nadzieję, że pomogłem. Cześć!

Napisano

Slate Material Editor spowalnia pracę, zmiana parametrów powoduje lag? [np. przy użyciu Quicksilver Renderer + fraktalnych map, Falloff map itd.]

Okno Material Editor -> Options -> [odznacz] Enable Global Rendering.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Szkoda, że wątek umarł , więc postaram się go wskrzesić. Od jakiegoś czasu walczę ze skrótami do 3ds max (2016), dokładnie UV mapping. W customize user interface ->Group-> Unwrap UVW przypisanie skrótów klawiszowych jest dość ciężkie z powodu innego nazewnictwa niż są np UV Editor. Niektóre z nich :

LSCM solve - Quick Peel

LSCM reset - Reset Peel

LSCM Interactive - Peel Mode

CONTACT GEOM. POLYGONS - SHRINK XY SELECTION

EXPAND GEOM.POLYGONS - GROW XY SELECTION

GEOM ELEMENT - SELECT BY ELEMENT XY TOGGLE

CONVERT EDGE SELECTION TO SEAMS - EDGE SEL.PELT SEAM(ADD)

EDIT SEAMS - (PELT EDIT SEAMS)

POINT TO POINT SEAMS - POINT TO POINT EDGE SELECTION

SELECT BY ELEMENT UV TOGGLE - TV ELEMET MODE

 

Plus, polecam bardzo dobry dodatek który był kiedyś płatny (autor od jakiegoś czasu udostępnił za darmo) http://rapidmxs.com/?page_id=367

Napisano

Architektura Wnętrz Wizualizacje. Ciemne wnętrze bez okien.

 

Teraz mała rada dla tych, którzy potrzebują jaśniejszych scen w pomieszczeniach bez okien.

Kiedy brakuje ci światła, a sztuczne światło już jest na granicy prześwietlenia.

Istnieje możliwość włączenia przepuszczania światła przez sufit.

Jest to prosty trik, a światło z zewnątrz (np. światło nieba) może doświetlać zamknięte pomieszczenie:

 

- zaznacz obiekt 3d, który jest sufitem,

- wciśnij na nim Prawy Klawisz Myszy,

- z meni które się pojawi wybierz Object Properties...

- w oknie, które się pojawi odznacz opcję Cast Shadows (rzucanie cieni przez ten obiekt)

- uwaga: gdyby opcja nie była aktywna należny wcisnąć w Rendering Control przycisk By Layer (zmieni się w By Object)

 

Od teraz światło wpada do środka przez sufit, a my nie musimy prześwietlać sceny przy źródle sztucznego światła (np. lamp).

Niestety nie jest to rozwiązanie w 100% realistyczne, bo przecież światło nie wpada nam w mieszkaniach przez sufit, ale daje ono dość fajne efekty widnych Renderów w zamkniętych pomieszczeniach.

 

Życzę wam powodzenie w waszych jak najpiękniejszych wizualizacjach.

Zapraszam do podziękowania tych, którym pomogłem. Miłego dnia.

Edytowane przez Edu Art House Korepetycje

Napisano

Jeśli komuś z jakiegoś powodu nie odpowiada nowa kamera w V-Ray 3.6 to może stworzyć stary VRayPhysicalCamera wpisując w listener:

vrayCreateVRayPhysicalCamera()

  • KLICEK unpinned this temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności