Myśle ze brakuje tutaj takiego wątku, który byłby zbiorem trickow oraz cennych rad dotyczących modelowania, animacji i teksturowania w 3ds max. Więc wysilmy się trochę i niech każdy doda coś od siebie.
By MF:
1. W momencie gdy mamy zaznaczone np edge i klikniemy przytrzymujac ctrl na ikonie np polygonu, otrzymujemy convert selection to ... Warto przypisać to pod skróty ( ja mam ctrl + alt + 1,2,3,4,5 ).
2. Używajcie jak najwięcej skrótów, w celu przyspieszenia pracy.
3. Bardzo pomocny jest User view, w celu wykonywania bardziej dokladnych chamferow, cutow itp. Aby móc poruszać się rozsądnie w User view, trzeba przelaczyc sie w tryb Arc rotate subobject: http://img461.imageshack.us/img461/5493/untitled18vn.jpg
4. Niektóre obiekty można zbudować szybciej i prościej używając splainów jako baze pod model. Tutaj krótki tutorial :
- Teraz wystarczy przypisac wszystkie polygony do jednej smooth grupy. W efekcie otrzymujemy bardzo oszczedną siatke:
5. Używajcie symetry. Czesto ludzie zamiast tej funkcji używają mirrora z opcja reference, albo instance, co według mnie jest bardzo nie wygodne, ponieważ i tak trzeba zweldować połówki :)
6. Snap tools jest bardzo pomocne. Między innymi podczas modelowania bardziej technicznych rzeczy gdzie bardzo ważna jest precyzja. Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na ikone snap'u mamy dostęp do opcji.
1. Podczas pracy a szczególnie modelowania njalepiej jest ukryć wszystkie panele a przede wszystkim CommandPanel i przypisać do tego operacji skrót klawiszowy (ja mam dla Hide/Show CommandPanel CTRL+A)
Question
MF 470
3ds Max - Tips & Tricks
W WĄTKU NIE POSTUJEMY PYTAŃ!
---------
Witam.
Myśle ze brakuje tutaj takiego wątku, który byłby zbiorem trickow oraz cennych rad dotyczących modelowania, animacji i teksturowania w 3ds max. Więc wysilmy się trochę i niech każdy doda coś od siebie.
By MF:
1. W momencie gdy mamy zaznaczone np edge i klikniemy przytrzymujac ctrl na ikonie np polygonu, otrzymujemy convert selection to ... Warto przypisać to pod skróty ( ja mam ctrl + alt + 1,2,3,4,5 ).
http://www.evermotion.org/tutorials/video/tom/5.jpg
2. Używajcie jak najwięcej skrótów, w celu przyspieszenia pracy.
3. Bardzo pomocny jest User view, w celu wykonywania bardziej dokladnych chamferow, cutow itp. Aby móc poruszać się rozsądnie w User view, trzeba przelaczyc sie w tryb Arc rotate subobject: http://img461.imageshack.us/img461/5493/untitled18vn.jpg
4. Niektóre obiekty można zbudować szybciej i prościej używając splainów jako baze pod model. Tutaj krótki tutorial :
- Budujemy 2 prostokąty:
http://img220.imageshack.us/img220/4907/17fo5.jpg
- Konwertujemy je do editable splain i attach'ujemy jeden do drugiego:
http://img209.imageshack.us/img209/9480/22km1.jpg
- Filetujemy wszystkie vertexy:
http://img220.imageshack.us/img220/5846/39in.jpg
- Aby uprzestrzennić splaina używamy bevela:
http://img209.imageshack.us/img209/1378/43wl.jpg
- Chamferujemy górny polygon (po to aby móc używać loopa oraz mieć ładne przejscia przy podpisaniu wszystkich polygonów do jednego smooth group)
http://img231.imageshack.us/img231/379/50gn.jpg
- Zaznaczamy 2 edge:
http://img231.imageshack.us/img231/3672/64jq.jpg
- I używamy na nich loop selection:
http://img483.imageshack.us/img483/6935/74mm.jpg
- Chamferujemy kilkakrotnie zaznaczone edge, w celu uzyskania zaokrąglenia:
http://img231.imageshack.us/img231/4919/82tf.jpg
- Robimy to samo na dole:
http://img231.imageshack.us/img231/9528/96qk.jpg
- Teraz wystarczy przypisac wszystkie polygony do jednej smooth grupy. W efekcie otrzymujemy bardzo oszczedną siatke:
5. Używajcie symetry. Czesto ludzie zamiast tej funkcji używają mirrora z opcja reference, albo instance, co według mnie jest bardzo nie wygodne, ponieważ i tak trzeba zweldować połówki :)
6. Snap tools jest bardzo pomocne. Między innymi podczas modelowania bardziej technicznych rzeczy gdzie bardzo ważna jest precyzja. Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na ikone snap'u mamy dostęp do opcji.
Tutaj przykład użycia snap tools:
http://img530.imageshack.us/img530/4620/pivot19qq.jpg
(obracanie obiektu przy jednoczesnym wciśniętym Shifcie powoduje jego kopiowanie)
By Xeav:
1. Podczas pracy a szczególnie modelowania njalepiej jest ukryć wszystkie panele a przede wszystkim CommandPanel i przypisać do tego operacji skrót klawiszowy (ja mam dla Hide/Show CommandPanel CTRL+A)
Pozdrawiam, Tomek.
Edited by naeqLink to post
Share on other sites
Top Posters For This Question
6
4
4
4
Popular Days
May 21
7
May 19
5
May 23
4
Jan 24
4
Top Posters For This Question
Lis 6 posts
MF 4 posts
sly 4 posts
streaker 4 posts
Popular Days
May 21 2006
7 posts
May 19 2006
5 posts
May 23 2006
4 posts
Jan 24 2009
4 posts
119 answers to this question
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now