Camel Napisano 7 Czerwiec 2012 Napisano 7 Czerwiec 2012 Zostaję górnikiem roku ale daję taką poradę. Jeżeli pobierasz tekstury z internetu np. producent płytek, może zaistnieć problem, że w przeglądarce obrazów barwy wyświetlone są inaczej a w 3ds Max i całym vRay włącznie oraz przeglądarce internetowej barwy są inne. To nie jest wina profilu barw dla monitora. Otwórz Ps albo inny edytor i upewnij się czy jest tryb RGB. Jeśli jest CMYK - trzeba przekonwertować do RGB. 3ds Max i vRay prawidłowo tolerują tryb RGB.
dimaxion Napisano 3 Lipiec 2012 Napisano 3 Lipiec 2012 Wiem, że wielu z Was już wie o tej magicznej funkcji jaką jest Object Paint w palecie Graphite Modeling Tools. Ostatnio zorientowałem się, że malować można też proxami, co znacznie usprawnia pracę przy modelowaniu randomowej zieleni (krzewy, trawa, lasy itd). Gdyby zamienić geometrię na proxa jedno-, dziesięcio- czy stufaceowego, to można użyć funkcji Object Paint zamiast Multiscattera czy Vrayscattera! Cieszę się normalnie jak dziecko:) Pozdrawiam
Miłosz3ds Napisano 5 Lipiec 2012 Napisano 5 Lipiec 2012 Jeżeli kogoś denerwował brak helpa na dysku - po wciśnięciu f1 łączenie się z helpem online - można doinstalować sobie ze strony Autodesku: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=9861583&linkID=10809867
Miłosz3ds Napisano 5 Sierpień 2012 Napisano 5 Sierpień 2012 (edytowane) Kolejną fajną rzeczą jest kalkulator - gdy wpisujemy w jakimkolwiek okienku jakąś wartość liczbową, po wciśnięciu kombinacji klawiszy ctrl + n pojawia się nam okno Numerical Expression Evaluator, w którym możemy wykonywać obliczenia i po wszystkim wkleić wynik do naszego okienka. + denerwowało mnie, że do ustawienia widoków są przypisane skróty jakby tylko do jednej strony (np left, do right już musiałem w menu widoku wchodzić, do front było - do back nie i tak dalej) Bardzo fajny okazał się skrót "v", który otwiera przy kursorze mini-menu widoków. Można albo szybciutko kliknąć myszką, albo użyć dalszych skrótów, które wtedy już działają - np. po wciśnięciu "v", klawisz "r" zamiast włączenia narzędzia skalowania ustawia w aktywnym oknie widokowym widok "right". Może się komuś przyda :) Edytowane 6 Sierpień 2012 przez Miłosz3ds 1 1
makej Napisano 19 Sierpień 2012 Napisano 19 Sierpień 2012 Nie wiem czy było już to ,jak było to usunąć Opcja której bardzo często używam to Orbit SubObjekt + Alt obiekt w viewport obraca się wolniej , to jak zmiana dpi na myszce
Miłosz3ds Napisano 26 Wrzesień 2012 Napisano 26 Wrzesień 2012 Również przydatna opcja, w ostatnich dniach miałem przyjemność jej używać - "Play Selected". Odtwarza animację tylko i wyłącznie dla zaznaczonych obiektów, czyli nie musimy co chwilę czy to izolować obiektów, czy ukrywać czy bawić się warstwami żeby bez żadnego spowolnienia spowodowanego zbędnymi w danym momencie obiektami. Klikamy na chwilkę przycisk "play", rozwija się pasek i wybieramy przycisk "play" w kwadraciku.
dimaxion Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 Teraz na to wpadłem... podwójne szybkie kliknięcie na edge działa jak loop
jopa Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 Jak importowac film.avi do 3ds maxa? Napisze co robilem 1. Wstawilem plane i jako material dalem ten film w avi i material wrzucilem na plane ( nie dziala mam poprosty plane siwy ) 2. View->View background i tam dalem Files wybralem filmik i wyskakuje bład "No drive to handle files" ( cos takiego ) 3. Render->Enviroment wybieram None i wskazuje filmik a potem w View->View Background i zaznaczam Enviroment wybieram np front i ok i nic sie nie dzieje... Jakies pomysly?
Zernat Napisano 4 Kwiecień 2013 Napisano 4 Kwiecień 2013 Nie wiem, czy komuś może się przydać, ale wrzucam. Jak bawicie się za pomocą paint object i stawiacie modele nawet bardzo powoli i blisko siebie to pamiętajcie aby dać sobie jakiś dystans minimalny, podczas zabawy przeszkadzał mi on i wstawiłem tam 0 (zamienił mi max to na 0.0010), i jak już się zapewne domyślacie ... myszka mi trochę zjechała, Maksiu poddał się po wygenerowaniu po minucie około 60kk poly ^^ Pozdrawiam.
Zernat Napisano 4 Kwiecień 2013 Napisano 4 Kwiecień 2013 Nie wiem, czy komuś może się przydać, ale wrzucam. Jak bawicie się za pomocą paint object i stawiacie modele nawet bardzo powoli i blisko siebie to pamiętajcie aby dać sobie jakiś dystans minimalny, podczas zabawy przeszkadzał mi on i wstawiłem tam 0 (zamienił mi max to na 0.0010), i jak już się zapewne domyślacie ... myszka mi trochę zjechała, Maksiu poddał się po wygenerowaniu po minucie około 60kk poly ^^ Pozdrawiam.
PurePixel Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 Editable poly - gdy mam zaznaczony jeden dowolny edge, zaznaczając kolejny trzymając SHIFT zaznacza wszystkie po obwodzie (ring).
Drathir Napisano 8 Wrzesień 2014 Napisano 8 Wrzesień 2014 Nie wiem czy było już to ,jak było to usunąć Opcja której bardzo często używam to Orbit SubObjekt + Alt obiekt w viewport obraca się wolniej , to jak zmiana dpi na myszce ogolnie ALT oraz CTRL spowalniaja/przyspieszaja niektore funkcje/zachowania etc. Przyblizajac widok scrollem + alt - mniejszy skok / +ctrl - wiekszy Zmieniajac parametry suwakiek drag+alt - mniejszy skok / +ctrl - wiekszy skok itd ;) 1
qad417 Napisano 2 Październik 2014 Napisano 2 Październik 2014 USUWANIE KRAWEDZI Z VERTEXEM Nie wszyscy wiedza ale można usuwać edge razem z vertexem nie tracąc geometrii Ctrl+Backspace (albo Alt) GRUPOWANIE Ja mam skrót do grupowania pod Shift+PPM - to dla mnie podstawa w pracy! CENTER PIVOT Pod Shift+PPM mam też skrypt centrujący pivot - bardzo przydatne...praktycznie przy każdym modelu.
plabuz Napisano 14 Grudzień 2014 Napisano 14 Grudzień 2014 USUWANIE KRAWEDZI Z VERTEXEM Nie wszyscy wiedza ale można usuwać edge razem z vertexem nie tracąc geometrii Ctrl+Backspace (albo Alt) W tym wypadku warto również pamiętać, że jak wykorzystujecie LOOP MODE do zaznaczania pętli to zamiast używać REMOVE z prawego panelu można wykorzystać REMOVE z sekcji LOOPS znajdującej się na karcie MODELING wstążki. Pierwsze Remove usuwa jedynie krawędzie bez vertexów zaś druga - na wstążce - usuwa i jedno i drugie.
gigant84 Napisano 17 Maj 2015 Napisano 17 Maj 2015 Ustawianie własnych zestawów przycisków. Jak już wiele razy wspominaliście, można ustawić swoje własne skróty klawiszowe. A co ze skrótami do najczęściej używanych modyfikatorów? W panelu bocznym MODIFY można ustawić sobie zestaw "ikon" z najczęściej używanymi modyfikatorami [np. Bend, TS, Tapper itd]. Jak to zrobić? Krok po kroku: 1. Klikamy na zakładkę MODIFY po prawej stronie ekranu. 2. Patrząc od góry mamy: NAZWĘ PLIKU, oraz MODIFER LIST, następnie okienko z białą obwódka. 3. Pod tym okienkiem znajdują się następujące ikonki: PIN STACK, SHOW END RESULT...,MAKE UNIQUE, REMOVE MODIFIER AND STACK, oraz CONFIGURE MODIFIER SETS 4. Klikamy CONFIGURE MODIFIER SETS [ostatnia ikonka po prawej stronie] 5. Z okna które nam się wyświetli wybieramy pierwszą opcję z góry - CONFIGURE MODIFIER SETS - 6. Następnie w zakładce SETS - wpisujemy docelowo np. swoje imię - JANUSZ :) 7. Zakładka total butons określa liczbę ikonek/skrótów pod które przyporządkujemy sobie modyfikatory 8. Zapełniamy utworzone okienka poprzez wybór modyfikatora z listy po lewej stronie i PRZECIĄGNIĘCIA go na któryś z klawiszy po stronie prawej. Robimy to na zasadzie chwyć/upuść 9. Po zapełnieniu wszystkich "komórek" klikamy - save 10. Aby wyświetlić naszą listę komórek z modyfikatorami w panelu MODIFY klikamy raz jeszcze IKONKĘ - CONFIGURE MODIFIER SETS - 11. Wybieramy zestaw o nazwie - JANUSZ 12. Następnie raz jeszcze klikamy na ikonkę - CONFIGURE MODIFIER SETS - i z opcji wybieramy SHOW BUTTON SETS. Gotowe! Pamiętajcie, że do momentu gdy nie odhaczycie swojego zestawu, oraz opcji SHOW BUTTON SETS - skróty do waszych modyfikatorów nie będą widoczne. Opisałem cały proces bardzo dokładnie, ponieważ sam straciłem na tym sporo czasu i nerwów. Rozumiem, że nie jest to nic nowego, starzy wyjadacze tylko uśmiechną się pod wąsem, ale dla świerzaków takich jak ja, jest to funkcja bardzo przydatna, ułatwiająca i przyśpieszająca pracę, a o której ciężko się dowiedzieć z tutoriali. Najczęściej osoby nagrywające filmy mają to po prostu włączone i... tyle. Często to co oczywiste dla jednych, dla innych może być bardzo zawiłe. Modyfikatory dla początkujących: Edit Poly, Turbo Smooth, Symmetry, Shell, Bend, Tapper, Bevel, Extrude, Push Mam nadzieję, że pomogłem. Cześć!
sly Napisano 5 Listopad 2016 Napisano 5 Listopad 2016 Slate Material Editor spowalnia pracę, zmiana parametrów powoduje lag? [np. przy użyciu Quicksilver Renderer + fraktalnych map, Falloff map itd.] Okno Material Editor -> Options -> [odznacz] Enable Global Rendering. Pozdrawiam.
m198891 Napisano 8 Sierpień 2017 Napisano 8 Sierpień 2017 Szkoda, że wątek umarł , więc postaram się go wskrzesić. Od jakiegoś czasu walczę ze skrótami do 3ds max (2016), dokładnie UV mapping. W customize user interface ->Group-> Unwrap UVW przypisanie skrótów klawiszowych jest dość ciężkie z powodu innego nazewnictwa niż są np UV Editor. Niektóre z nich : LSCM solve - Quick Peel LSCM reset - Reset Peel LSCM Interactive - Peel Mode CONTACT GEOM. POLYGONS - SHRINK XY SELECTION EXPAND GEOM.POLYGONS - GROW XY SELECTION GEOM ELEMENT - SELECT BY ELEMENT XY TOGGLE CONVERT EDGE SELECTION TO SEAMS - EDGE SEL.PELT SEAM(ADD) EDIT SEAMS - (PELT EDIT SEAMS) POINT TO POINT SEAMS - POINT TO POINT EDGE SELECTION SELECT BY ELEMENT UV TOGGLE - TV ELEMET MODE Plus, polecam bardzo dobry dodatek który był kiedyś płatny (autor od jakiegoś czasu udostępnił za darmo) http://rapidmxs.com/?page_id=367
Edu Art House Korepetycje Napisano 13 Wrzesień 2017 Napisano 13 Wrzesień 2017 (edytowane) Architektura Wnętrz Wizualizacje. Ciemne wnętrze bez okien. Teraz mała rada dla tych, którzy potrzebują jaśniejszych scen w pomieszczeniach bez okien. Kiedy brakuje ci światła, a sztuczne światło już jest na granicy prześwietlenia. Istnieje możliwość włączenia przepuszczania światła przez sufit. Jest to prosty trik, a światło z zewnątrz (np. światło nieba) może doświetlać zamknięte pomieszczenie: - zaznacz obiekt 3d, który jest sufitem, - wciśnij na nim Prawy Klawisz Myszy, - z meni które się pojawi wybierz Object Properties... - w oknie, które się pojawi odznacz opcję Cast Shadows (rzucanie cieni przez ten obiekt) - uwaga: gdyby opcja nie była aktywna należny wcisnąć w Rendering Control przycisk By Layer (zmieni się w By Object) Od teraz światło wpada do środka przez sufit, a my nie musimy prześwietlać sceny przy źródle sztucznego światła (np. lamp). Niestety nie jest to rozwiązanie w 100% realistyczne, bo przecież światło nie wpada nam w mieszkaniach przez sufit, ale daje ono dość fajne efekty widnych Renderów w zamkniętych pomieszczeniach. Życzę wam powodzenie w waszych jak najpiękniejszych wizualizacjach. Zapraszam do podziękowania tych, którym pomogłem. Miłego dnia. Edytowane 13 Wrzesień 2017 przez Edu Art House Korepetycje
svizze Napisano 13 Lipiec 2018 Napisano 13 Lipiec 2018 Jeśli komuś z jakiegoś powodu nie odpowiada nowa kamera w V-Ray 3.6 to może stworzyć stary VRayPhysicalCamera wpisując w listener: vrayCreateVRayPhysicalCamera()
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się