Skocz do zawartości

Teczka 2D: Detale wykończenie, szlif.


Rekomendowane odpowiedzi

Poprzednia wersja bardziej mnie poruszyla. Zwyczajny las taki zielony zywy, a na pierwszym planie zwloki legionsty i ta krew barwiaca lesny strumyk. Jednym slowem CZAD! :) To jest ciemne mogla by to bys fajna scena do horroru np o wilkolakach. Przeciez wilki juz masz....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 381
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Manidło pod hasłem" Teraz Polska" :) Troszki kiczowaty ten landszafcik, ale co tam. Ważne, że to rycerzyki:) Tu jest jeszcze spooooooro roboty. No, ale jak się zmniejszy do formatu znaczka pocztowego, to może co z tego będzie. :D (Przy tablecie zatracam gest łapy...niedobrze. Czas wrócić do kartek.

Pozdrawiam wszystkich. PS. " Przychodzi moment, że nie wiem, co dalej. Dwa wyjścia: albo odpocząć, albo zamieścić na forum:)"

 

turniejrs5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiekhc- ja dumaju shchto kolorem przewodnim winna być tu czerwień....i biel J, mam gdzieś i wersję bajkową ;) THX

PAINbringer- dzięki J

 

giorgione- tygryski lubią, bądź co niektóre „lubieją”, ale zrobić takie maskotki nie jest łatwo dla nich , jak wiesz. Ja tu po przerwie widzę masę niedoróbek i brak szlifu. ....oj J pozdrawiam

 

Tortur- owszem tak jest, ale zważ, że nie są to zjawiska problematyczne w tej pracy. Owszem to należy zrobić, wiemy wszyscy. Tylko dlaczego dawać na forum coś , co jest oczywiste i jasne? Pokazuję to, co sprawia mi problem. Dzięki ;) Pozdrawiam świat komiksu. J

 

mrkrzysiek- czerwony jest naszym ;)

 

Master Kiełbaster- Mam zapas. Kupujesz do 3D? ;)

 

Jonasz_Real- One tam są, ale skryte przed cenzosami J PS” Nie te czasy...a szkoda, bo

chopaki mieli by ciekawiej :D „

 

WWWoj- Oni walczą o świcie! Tak, jak co niektórzy z kacem, albo z czasem ;) Pozdrawiam J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ee... jeżeli bym mógł... bo pracka zajefajna i w ogóle, ale (wiem że to się wyda głupie) robisz cięciwy dla drugiego i trzeciego łucznika od prawej? (reszty nie ma sensu vide głębia ostrości, ale szczególnie przy drugim mi brakuje, choćby lekutko zarysowanej) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą cięciwą u 2 z prawej, to trafiona uwaga. Faktycznie jakieś tam lekkie odbicie światełka jest potrzebne. No i tam ładny kierunek się zrobi! Dzięki Shin :)

Avenger. To dobre spostrzeżenie, ale ja modziłem już z mocniejszym światłem. Zabija mi ono całość pracy, robi się jarmark i wysuwakowałem takie. Może powinienem to inaczej z tym światłem rozwiązać? Nie wiem jak. Blur coby zmiękczyć kontrast odpada. Rozjaśnienie postaci nie ma sensu. Niestety zbyt wielki kontrast zabija prackę. Musi tak zostać. Mimo to dzięki ;) Hej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Witam. pracuję na tablecie od niedawna. Mam problem z wykończeniem pracek. kiedy robię zblizenia i pracuję nad szczegółem, po powiększeniu okazuje się ,że jest do bani i nie proporcjonalnie. jak sobie z tym radzicie?"

 

Od niedawna:|?No to żeś mnie chłopie rozłożył na łopatki:)hehe(w miłym kontekście tegoż słowa znaczeniu:)

Praca z łucznikami jest na prawdę ładna!!

I Ty jeszcze śmiesz skromnie pisać "...na tablecie pracuję od niedawna..."

Czlowieku jesteś na dobrej drodze ażeby stać sie drugim Malczewskim:)

Pytanie mam do Ciebie ,czy Ty przypadkiem również jesteś sympatykiem Crew'a Moolins'a:>?

A co do Twego problemu czy sprawdzałes może ustawienia samego tabletu w panelu sterowania i dostosowałeś do photoshopa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duzo palisz te obrazki, malo to sie kupy wszystko trzyma i wstawiasz teksturki tam gdzie sa one najmneij interesujace (trawa w ostatnim).

generalnie powinienes popracowac naprawde nad anatomia postaci jesli chcesz je rysowac, a jesli to bedzie zatrudne, poszukaj odpowiedniej pozy lub popros kolege o fote. lepsze to niz zrobic cos brzydkiego ;)

proponuje ci naszkicowac se troszke wpierw albo na plamach albo na kreskach a dopiero potem bawic sie w malowanie detali. no i zapomnij o dodge/burn lub takim uzyciu czerni jak teraz bo z przejaranych nioe przejrzystch prac nie wyjdziesz zadaleko.

zastanow sie tez jeszcze co chcesz pokazac konkretnie i dopasuj jakis lepszy kard + pamietaj o perspektywie, w ostatniej pracce smierdzi to mocno bo ogniki schodza gdzies w dol a horyzont jest gdzies o wiele wyzej.

jeszcze jedna rada, photoshop ma dosc rozbudowany system brushy postaraj sie z tym pokombinwoac bo mozna naprawde ciekawe rzeczy wydobyc. i pracuj nad kolorem ,bo brakuje tu typowo 3d maksowych pojec jak indirect lighting ambient lighting fog czy GI .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow ta krytyka zalatuje mi tu zazdroscią ;).

Nie wydaje mi sie zeby trzeba tu było kogos uczyc rysowac postacie buhaha :D :o :D.

Z tego co wiem to autor tych tu pracek ma długoletnie doświadczenie i jest uznanym w świecie artystą. Sam mam jeden z jego obrazów :). Oczywiście reprodukcje bo na oryginał mnie niestety nie stać :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WWWoj - watpie zeby tutaj kto kolwiek musial czego kolwiek komus zazdroscic, wymiana zdania spostrzezenia itp moze tym razem lekko na wyrost, bo postacie sa bardzo fajne i ciezko tu w sumie oblukac anatomie bo malo co widac jemu chodzilo chyba o same "bryly" tych postaci nie wazne jak bardzo jestes ceniony i tak uczysz sie przez cale zycie ;)

 

Ja osobiscie do pracek w zasadzie nic nie mam, oprocz tego ze np. na ostatnim obrazku kolesiowi reka wyrasta odrazu z ramiennika jakby nie mial nigdzie lokcia i zdecydowanie lepsza wersja bez sniegu ktory wprowadza straszne zamiesznie , jezeli to bylo zaloezeniem to ok :)

 

na 2d sie nie znam wiec jak cos nie bijcie mocno ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a już myślałem że z tego jakiś dyskurs filozoficzny o aspektach czystotechnicznych wyjdzie,a tu nic :(. Szkoda . . .

Widziałem pracki i jednego Pana (Cpt.Obvious'a) jak i drugiego Pana (Lacedemon'a) w sumie mistrzowie "klasyki". I jeszcze raz szkoda . . . bo mógłby się człowiek paru hottrick'ów lub innych ciekawostek dowiedzieć.

 

A co do ostatniego Twojego pikczera Panie Lace, ""chcę powiedzieć tak, wydaje mi się że człowiek to nie maszynka do "tłuczenia obrazków" - musisz odpocząć ;)). Trochę go wymęczyłeś, pierwszy plan jest mniej czytelny niż drugi, (szczególnie pierwszy legionista od lewej strony, rozumiem że to jeszcze wersja prorobocza ;]), czy ten obywatel po prawej stronie trzyma na pasku tą tarczę ??

 

 

Pozdrawiam

PS. Photoshop to bardzo zajefajniste narzędzie szkoda tylko że jak na razie nie do końca poznane przeze mnie . . . ale wszystko jeszcze przede mną do 60 jeszcze trochę mi zostało ;).

 

/* Nie rzucać kamieniami przed 18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można sie zastanawiać czy w rzeczywistości coś by wyglądało tak czy troche inaczej, naramiennik mogł sie np obsunąć ;), w tym cały urok i realizm. Wierne pokazywanie postaci było dobre w starożytnym Egipcie. Najwazniejsze, że oddany jest niesamowity klimat, który sprawia wrazenie rzeczywistości. Dla mnie to rewelacja, z obserwacji tych prac naprawde sporo sie ucze, dzieki ;).

Wersja bez efektu sniegu bardziej mi sie podoba jest w niej jakis taki monumentalny spokoj. Chociaż sam snieg tez wypas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj oj oj - ale tych promieni slonecznych w kurzu nie mozesz tak robic - one musza miec jeden punkt zbiegu! A przepalenie znaczy tyle ze jasnosci sa za mocne i zeraja detale ktorych nie powinny. Jak sobie fotke za bardzo rozjasnisz i kontrast podciagniesz to zobaczysz o co chodzi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj oj oj - ale tych promieni slonecznych w kurzu nie mozesz tak robic - one musza miec jeden punkt zbiegu! A przepalenie znaczy tyle ze jasnosci sa za mocne i zeraja detale ktorych nie powinny. Jak sobie fotke za bardzo rozjasnisz i kontrast podciagniesz to zobaczysz o co chodzi ;]
sugerujesz zeby usunac 2 promienie z lewej ??? Wiesz mi tak jest Dobrze.Niesamowity klima t POZDRAWIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugerujesz zeby usunac 2 promienie z lewej ??? Wiesz mi tak jest Dobrze.Niesamowity klima t POZDRAWIA

 

klimat moze i fajny ale jezeli lecedemon leci reale no to reale, promienie powinny byc rownolegle wzgledem siebie i tyle- tak jest i nie ma bata

 

cos mi z linia horyzontu nie pasi:/ L.h przechodzi przez brzuch rycerzyka, wiec okolo~80-90 cm bo jeszcze ugiety w kolanach jest. A zatem tulow rycerzykow z tylu ktorych wzrost siega~180 cm powinnien wychodzi nad linia horyzontu- linia horyzontu tez powinna przecinac ich mniej wiecej w polowie tym bardziej ze sie nie czyta ze znajduja sie w jakiejs dolinie czy cos:/ No ale to tak tylko aby cos sie przyczepic, co do kolorowania , brushow itp sie nie wypowiem bo nie robie na tablecie- niech inni sie czepiaja:]

 

Tak czy siak zajebiscie ci to wychodzi- te rycerzyki przechodzace przez gore mnie rozj...aly- great!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepalone w sensie wyglada jak pociagniete dodgem i burnem, przeszkadza mi troche czern w cieniu i biel na rozswietleniach.

1 wersja jest fajniejsza i ten niebieski co sie wkrada moglby lepiej zadzialac coby go wiecej i gdzieniegdzie uzyc, wogole pracka lepsza niz poprzednie. ale ten dym/kurz nie bardzo pasuje tutaj bardziej splaszcza niz dodaje glebi.

 

http://www.upcomingepics.com/kingdom_of_heaven/images/koh_mainpic.jpg

 

rzuc okiem na ten screenik z kingdom of heaven, mozna naprawde wiecej wydobyc z pracki bawiac sie perspektywa powietrzna i sposobem w jaki elementy sa oswietlane (kolor nieba, slonce i odbicia swiatla od innych pobliskich miejsc, np ziemi/wody whatsoever).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. w końcu mam chwilkę na pogawędkę ;)

Cpt.Obvious. Ja wsio rozumiem. Na wstępie dzięki za właściwe uwagi. Jednak z tym przepalaniem się nie do końca zgadzam z racji:

-czysto technicznych

-pojęciowych

-estetycznych

 

a) warto rozjaśnić monitor, co do czerni

 

b) przepalanie

 

Przepalanie rozumiem troszkę inaczej. Według mnie to złe ustawienie hierarhii walorów krańcowych (max. walory- czernie, max.. walory-biele)

Na chłopski rozum: nie ustawiaj tych samych wartości w kilku miejscach, bo nie ma logiki historii obrazu ( tzw. drogi oka), czyli: może być biel, lub czerń, ale tylko w jednym punkcie! ( tu ad. właściwości techniczne).

 

C) estetyka

 

Ja uwielbiam pracować w sosach. To moja estetyka. Tu szukam swego klimatu. Ożywiam obraz kontrastem. Wiem, że to jednak gubi te szlachetne tony i z tym muszę sobie poradzić.

 

Co do foty, to super. Dzięki za podpowiedź. :) Jednakże takie klimaty kuszą do oszukiwania... PS. Zajebiście podoba mi się ta pracka z wilkami ;) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) o tym nie musisz mi wspominac ;)

b)tu sie zgodze, mimo ze mam troszke inny tok myslenia na ten temat, to czesciowo sie on pokrywa z tym co napisales

c)wole napoli od bolognese ;)

foty kusza owszem. dla mnie jednak czasami to podstawowe zrodlo informacji ktorej podczas pracy szukam. praca w produkcji to nieustanne oszukiwanie mimo wszystko, choc tez wymaga sporo kreatywnosci, tylko w ciut innym kierunku. no i wlasnie co do tych sosow, gubie tam u ciebie te smaczki/kielbaski na ktore poprostu lubie patrzec. u mullinsa tez jest troche sosu, ale podany w inny sposob, ot napoli :)

reszta pozostaje kwestia gustu ale wymiana paru zdan zawsze wychodzi na dobre.

serwus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka:) To się rozumiemy:) Sorry, ale ja jeszcze nie mam takiej praktyki , jak Ty i popęniam głupe błędy. Uczę się cały czas z nadzieją, że następna pracka będzie lepsza. ....ale nie będzie :D..., jak mawiał Herbert ...

 

Pozdrowionka. Ps" ...odezwę się do Ciebie "

 

Edit: ...dlaczego ja zawsze piszę na forum, jak rzęsami dźwigam parapet? Mullins ma swe sosy, aja chcę produkować swe.... ot różnica. Poza tym walczę z tą wirtualnością, bo kocham materię. Troszkę w niej zrobiłem. Stąd te manipulacje tonami, światłem etc. To zaczyna mnie zadziwiać...., poznaję to dopiero...:) Myślę, że z czasem (jak popracuję nad wadami) podskoczę do elyty...heheh :) Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie bardzo podoba to przepalenie tutaj.kojarzy sie z grą "knights of temple".tam tez światła były ostre(punktowe) a miejsca zacienione prawie czarne.Czasami ,jak tutaj za pomoca takiego myku można zwiększyć głębie, wyostrzyć pracke nie stosując miejscowego "sharpena".szczególnie te ostre refleksy wyglądają dobrze na wszelkiego rodzaju metalach.jeśli nie mamy do czynienia z rozproszonym źródłem światła, to poco robić te miękkie przejścia ... LEt THE HELL ALIVE!! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

O jej! ja potwornie lubię " Knights of the temple"! No właśnie! Tam są takie ciemne klimaty, zwłascza w KT II. To jest mój klimat, ten mrok, tajemnica. Uwielbiam te mgły niewiadomej. Wolę jednak walkę clean, ale w mroku jest coś ponadto.

Tak naprawdę, to mam zboczenia po oleju. Tego tu za ptaka nie zrobię, ale staram się udawać. Z czasem...może, co z tego wyjdzie. I niewątpliwie taka akcja na tablecie uczy myślenia i zamierzam przełożyć to na płótno :)

...jednak jestem klasykiem i tęsknię za zapachem farby :D

THX. Dzięki Wam za korektę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności