Skocz do zawartości

Scena 3D: Wybrzeże portowe


mkk3a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym wszystkich zaprosić do minibitwy. Concept art jest następujący:

 

ToddPickensConcept03.jpg

 

 

Alfabetyczna lista uczestników:

- busiu

- ironteeth

- JunioR

- KacperSpala

- Marcin_ps

- max_1989

- mkk3a

- topos

- tweety

 

Wątek został przez przypadek usunięty, wiec jak kogos pominąłem to dajcie znać.

 

Streszczenie poprzednich utraconych postów:

- będą co najmniej 2 miesiące czasu

- domalówki są dozwolone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 233
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

jakoś dzisiaj nie miałem weny do modelowania, pobawiłem się nieco kolorkami i shaderem wody, nad kolorystyką cały czas myślę i nie jest to wersja ostateczna, raczej taki mały eksperyment.

 

test2.jpg

 

a to jeszcze z lekką desaturacją i bardziej wyodrębnionym pierwszym planem, chyba lepiej

 

test3.jpg

 

A reszta jak ? śpi ? Co z wami ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniu, z tym niebem to dlatego że w wodziej jest z rendera a niebo właściwe było robione już w shopie, ale powiem Ci że mi się tak podoba, kolorki ładnie grają, szczególnie że to zachód słońca więc nieco cieplejsze barwy mogą się odbijać w wodzie. Poza tym, stawiam w tej pracy na plastykę, nie na realizm :) Tak czy inaczej dzięki za zwrócenie uwagi.

 

Matti Render - mental, woda to teścik :) Ustawienia wrzucę jutro, chociaż nie ma tu żadnej rewelacji, direct (pomarańczowy), skylight (błękitny), 2x zielone omni pod pomostem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie kolor nieba winien być taki jak w "złotej godzinie" :]

ale nieźle ci to idzie. shaderek wody przyjemny ale fajnie by było jakby zmarszczki były też globalnie (nie tylko przy palikach i puszce).

zachody złońca mają to do siebie, że woda wspaniale faluje (coś jakby płynne złoto). widać wtedy śliczne refleksy na wodzie.

 

ogólnie całkiem nieźle :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzednie wersje były lepsze. tutaj mozna by to przy porządkować do wschodu słońca (i to takiego chłodniejszego), ale nie jest już tak ciekawie ze wzgl. kolorystycznych.

 

Pozdrawiam

 

[edit]

 

ewentualnie cosik takiego:

 

7a255ea0cf867ffa.jpg

 

zmieniony kolor nieba (niebieski - nie wyszedł za bardzo) powinien ładnie kontrastować z barwą wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe pytanie tylko: co z resztą uczestników ? ja wiem że szybko ruszyłem, mam ku temu swoje powody, hehe :) ale pozostali mogli by już też coś pokazać, do roboty ! ;]

 

tweety - nie, nie, tak nie chcę, za duże nasycenie kolorów, chciałbym scenkę utrzymać w łagodniejszej tonacji. Ale to się zobaczy już przyfinale dokłądnie, jak dojdą wszystkie modele, volumy itd. narazie to taki bardzo wstępny koncept.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domalówki ? raczej nie, nie licząc tego pierwszego slupka(tekstura) nieba i miasta. Ale w zasadzie wszystkie kolory, kontrasty, "mgiełka" na moscie itp. były robione w shopie, rendera jako takiego pokazać nie mogę bo renderowałem osobno pierwszy plan, osobno most i 2 alpha mapy, potem to wszytko łączyłem, widać to nawet na krawędziach obiektów (najbardziej na słupkach w wodzie :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Vorek za ciepłe słowa ;]

pokaze jeszcze most bo wczesniej te moje box`y naprawde kijowo wyglądały i ogolnie trzeba podgonić bitwe.

1zmostemcopyfu5.jpg

 

p.s ktos wspomniał o texturowaniu w photoshopie :] no i moje pytanko: jak texturować w Photoshopie? moze jakis mały kursik?

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nielot hehe te texturki to nic nadzwyczajnego w sumie, texturka w diffuse i texturka w displejsie, co do tabliczki to blend, mask (bo napisy były z opacity), textura rdzy tez z lekkim displejsem. Dodatkowo "pobazgrałem" w Zbrushu po kołkach drewnianych co mozna zobaczyc na tych bez textur :]

Lis jaki dokładny :p dobra przesune mostek :]

chveti wielkie dzieki :]

Moze niedługo dodam kolejny apdejt, a ogólnie gdzie są wszyscy?! tweety i reszta do roboty!! ;]

paa

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, ja tez zyje i nawet zacząłem cos modelować. zdecydowałem sie na styl cartoonowy, jako ze poza torcikiem urodzinowym, to nie mam zadnej pracki w tym stylu. nie wiem czy sie uda, ale licze na Waszą pomoc :)

 

Vorek - porownałem Twoje renderki z conceptem. prawie wszystko idealnie pasuje. jak to zrobiles? ja juz sie tyle meczyłem i ciagle nie moglem jakos fajnie i sensownie ustawić kadru. moze pare screenow z viewportów?

 

no to takie wstepne wypociny:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vorek - porownałem Twoje renderki z conceptem. prawie wszystko idealnie pasuje. jak to zrobiles? ja juz sie tyle meczyłem i ciagle nie moglem jakos fajnie i sensownie ustawić kadru. moze pare screenow z viewportów?

 

nie Ty pierwszy o to pytasz ;]

 

W sumie to ustawiłem to wszytko "na czuja" starałem się wyczuć ogniskową jaką mam ustawić w kamerze itp. Sprawa w tym przypadku jest o tyle skomplikowana że concept nagina trochę zasad perspektywy (albo mi się wydaje) więc ustawiłem wstępnie pomost i kamerę, dodałem kilka klocków jako most a potem, obracałem, skalowałem, przesuwałem aż wyszło ;]

 

Najwięcej problemów było z mostem, ze złapaniem perspektywy, w sumie dalej nie jest do końca tak jak ma być :)

 

To Co pisze Kacper jest jakąś metodą , nawet chciałem tak zrobić ale jakoś się nie przekonałem :)

 

Wrzucam ustawienia z viewportów, może się komuś przydadzą

 

http://www.octavo.webd.pl/max3d/nabrzeze/top.jpg

http://www.octavo.webd.pl/max3d/nabrzeze/lewo.jpg

http://www.octavo.webd.pl/max3d/nabrzeze/kamera.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mogłeś się tak Vorek nie męczyć i zrobić wodę w ZB. :)

Co nie umniejsza faktu, że efekt jest super duper.

Fajna bitewka, jestem ciekaw mentalowców i kto uzyska poziom dzisiejszych filmów z takich stajni jak IL&M. ;)

 

 

pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha, w koncu sie uporałem z ustawieniem kamery. oczywiscie juz wczesniej wpadłem na to co mowił KacperSala - aby ustawic concept jako background. kluczem do sukcesu okazał sie FOV. o dziwo użyłem kompletnie innej ogniskowej niż Vorek (ja 62mm, on 35).

 

nie mam jueszcze pojecia jak zrobic wode. kamera jest bardzo blisko wody i bump-mapping nie za bardzo sie sprawdza w tej sytuacji. probowalem v-ray-displacementem, ale 2 minuty to jednak za mało na osiągniecie sukcesu. moze cos poprobuje w zbrushu (ale czarno to widze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No super ci idzie Vorek naprawde kawał dobrej roboty !

Czekam na wiecej ! a wogole to mental ? Super te twoje renderki !

mkk3a Perspektywa dalej nie tak jak na referce ale jest juz znacznie lepiej

junior Bardzo fajny klocek ci wyszedł xD

Powodzenia wszystkim !

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności