Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, przedstawiam wam moją pracę i.. ehh nie wiem co pisać :)

 

mojpokojwersjanocnabezfgfinishyh3.jpg

 

Scena jest poplamiona bo niestety komputer ejst zbyt słaby, żeby zrobić dobry render :(

Więc oceniajcie tak jakby tych plam nie było.

 

Soft - 3dsmax 7

Renderer - Mental Ray

 

Czas renderingu - około 4h

________________________________________________________

 

Wersja dzienna

 

mojpokojwersjadziennafinishkd3.jpg

  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pusto, oświetlenie leży (lewy górny róg - zaczyna się przepalenie a po prawej jest już za ciemno) miałeś zmienieć obraz w TV - nie zmieniałeś, grzejnik dalej wygląda jak stopiony plastik, shadery leżą. I niepotrzebny ten duży napis Patryk K "patry".

 

W skali od 1-10? 1+

 

Ale ty masz przecież dopiero 13 lat xD

Napisano

Tak, napis mogłeś sobie darować, szczególnie comic sansem ;] Robisz postępy, to widać. Pracuj nad materialami i oświetleniem, oglądaj dużo zdjęć i obserwuj otoczenie, niektóre rzeczy przychodzą z czasem:)

 

Aha, no i przedewszystkim, jeżeli pytasz się o rady to staraj się do nich stosować, obraz w tv jest faktycznie fatalny a i ten kaloryferek mogłeś wymodelować od nowa. Jeżeli zobaczysz że coś jest źle to nie mów sobie "a, zrobiłem już, nich zostanie" tylko rób aż będzie dobrze :)

 

Powodzenia w dalszej pracy

 

Pozdrawiam

Napisano

człowieku co ty w TV oglądasz ?! Tapety windowsa :p ;)

A tak na serio to wyłacz telewizor zmniejsz bump na podłodze i wogole wywal tą texturke bo psuje efekt całej sceny.

Ten napis Sux ! Naprawde wioska troszke ;)

Juz owiele lepiej poprawisz to i owo troszke przy renderku i bedzie spoko bo ciekawy viz sie zapowiada jak na początek :)

Napisano
Ciemniutko bo FG jest wyłączone.

I nic na to nie poradze :(

To go włącz :-)

 

Coś za coś. chcesz mieć lepszy render musisz dłużej poczekać.

Nielicz że komuś tutaj będzie się podobało coś co tobie się nie podoba.

 

Cieniutko.

Napisano
To go włącz :-)

 

Coś za coś. chcesz mieć lepszy render musisz dłużej poczekać.

Nielicz że komuś tutaj będzie się podobało coś co tobie się nie podoba.

 

Cieniutko.

 

Niestety na około 30h nie mogę kompa zostawić

Gość George82
Napisano

j.w.

 

a od siebie, to jeszcze ze na globus to bym mape polityczna polozyl...;)

 

Pozdrawiam

Napisano

modelowanie nawet ci wychodzi, podobają mi się modele, są bardzo ładne, modele chyba masz opanowane lecz światła nie do końca :)

Powiedz od jak dawna znasz 3ds max?

Napisano

A więc tak według mnie render masz opanowany dość dobrze w prorównaniu z moim ;) a w skali ogólnej no to wiadomo trzeba popracować. Modeling też dobry nawet bardzo dobry ale zawsze może jeszcze lepszy . Zapowiada się dobry wizualizator wnętrz w 3ds maxie a kto wie może i nie tylko wnętrz ;) Pozdrawiam.

Napisano

Ogólnie nie jest źle. POrównuję tutaj oczywiście Twoje pierwsze prace (zwłaszcza bitewną) z obecnym etapem. POwiem szczerze, że mnie zaskoczyłeś (pozytywnie). Ćwicz dalej.

 

Jeśli mam być szczery co do samego pokoju: shaderki są do poprawy: są plastikowe i mało realne. inna rzecz to oświetlenie. Nie wiem czemu ci tak komp zamula przy FG. Mi interior (test) schodzi w około 4-5h.

 

I tutaj moje pytanie: jaki masz sprzęt?

 

Póki co na razie wróć z tym do wipa (nie wiem czemu go już zakończyłeś) i dopracuj modele. Zapełnij czymś półki, popraw kaloryfer, dodaj jakieś rzeczy które normalnie masz na widoku (kable od słuchawek, komputer, jakieś czasopisma itp.). Ożywi to pokój i sprawi, że człowiek zupełnie inaczej na to spojrzy.

W międzyczasie rób testy z oświetleniem (ale bez materiałów - sam diffuse szary). Eksperymrnetuj z doborem GI i FG. Radiusami etc.

 

Chyba to oczywiste ale zapytam: czy pokój jest mierzony w cm? No i czy jest w skali 1:1?

 

Pozdrawiam

Napisano

Więc tak tweety

 

1) Dzięki za małą pochwałę :)

2) Też niewiem dlaczego FG tak wszystko wydłuża

3) Sprzęt: Duron 1GHz, 256 MB RAM, GeForce 4 MX 440, HDD 80 GB (tylko 3GB wolne:))

4) Oj do WIP'a nei chce mi się wracać :) Po prostu taki leń ze mnie jest.

Ale jak stworzyłem WIP'a to moje główne założenie to było zrobić super oświetlenie, a modeling robić na speeda, niestety komputer nie pozwala zrobić super oświetlenia i wyszło tak, jakby wszystko było na speeda.

5) Pokój był dokładnie mierzony, jak i wszystkie przedmioty które są w nim (oczywiście tylko te wymodelowane)

 

6) A tak z ciekawości - dlaczego pytałeś o mierzenie pokoju??

Napisano

spieszę z wyjaśnianiem:

sam kiedyś popełniłem taki bład: renderowałem interior. mierzony ot tak na oko. zgodnie z jakimś-tam tutkiem zaznaczyłem i wklepałem radiusy GI i FG. oczywiście pokój był bez śladu GI i FG. okzało się, że najdłuższa ściana miała jakieś 4km i wysokości 2,3 km zas radiusy podałem w cm. siłą faktu jakiekolwiek oddziałowanie GI i FG nie bylo widoczne (i trwało wieki).

 

Pozdrawiam

Napisano

troche pusto, mogłeś wymodelowac jeszcze coś na regale

render nienajlepszy ale skoro ale w sumie przy oświetleniu nocnym nie widać tak bardzo braku FG .... ale przydał by się :)

w shaderach najbardziej mnie denerwuje ten niebieski na regale ale może takie meble masz :P

ale musze cię pochwalić że przynajmniej nie bałeś się użyć marki i zachowałeś proporcje :)

Napisano
w shaderach najbardziej mnie denerwuje ten niebieski na regale ale może takie meble masz :P

ale musze cię pochwalić że przynajmniej nie bałeś się użyć marki i zachowałeś proporcje :)

 

Javor, tak takie meble mam :)

A co do marki to nierozumiem o co ci chodzi :)

 

Hkropinski - tylko jedno słowo - oczadziałeś?? :)))))

 

PS niedługo będzie wersja dzienna, i mam pytanie (a może nawet zrobię sondę) czy wersje dzienną zrobić z żaluzjami tak jak są w wersji nocnej czy zrobić "rozwinięte" żaluzje (jak bardzo świeci słońce to je "rozwijam" :)) ??

Napisano

zrezygnuj z żaluzji coby pocwiczyć najpierw rozkład GI. jak nauczysz się dobrze oświetlać pokój z directem z oknem wtedy skomplikuj sprawę i wrzuć żaluzje.

najpier uczysz się jeździć na rowerku dopiero potem wsiadasz do samochodu czyż nie?

Napisano

Yyy... ja nie oświetlam direct'em, tylko 2 światłami omni, jedno przy ooknie jako niebo, a drugie daleeeeeeeeeko od pokoju i bardzo intensywne jako słońce.

I ok, zrobie wersje gdzie żaluzje będą tak jak w wersji nocnej.

Napisano

nie rób słońca światłem omni, będziesz miał nienaturalnie ułożone cienie. Nie sugeruj się tym że słońce to kula ;] Jest ono na tyle wielkie że promienie padają na ziemię prawie pod kątem prostym, direct nadaje się więc lepiej do tego celu.

Napisano

Gdyby nie FG to by było super....no może ten telewizor ja bym wolał w nim np. screena z monster garage lub tvnu.... czegoś codziennego,ale ogólnie to spoko.;)/no kawałek szafki i parapetu przepalony ale to tak na marginesie/

Napisano

proporcje - szczególnie oparcia fotela

szafka pod globusem wygląda jakby lewitowała, co to jest to na podłodze korek ? ogólnie mi sie nie podoba i napis mógłby być trochę większy i bliżej środka, cień jeszcze dalej

Napisano
proporcje - szczególnie oparcia fotela

szafka pod globusem wygląda jakby lewitowała, co to jest to na podłodze korek ? ogólnie mi sie nie podoba i napis mógłby być trochę większy i bliżej środka, cień jeszcze dalej

 

Proporcje na 100% są dobr, bo sam wszystko mierzyłem.

Szafka pod globusem nie lewituje, bo to jest takie biurko wysuwane, i jest przestrzeń, żeby się nei "charatało".

Na podłodze jest wykładzina dywanowa :)

Napisano

Patry wydaje mi się że za wszelką cene chcesz sie wytłumaczyć że wszystko jest idealnie przez ciebie zrobione a wszystko zwalasz na sprzęt i soft, ale fakt faktem że realizmu tu nie ma wogóle, modele nie powalają, tak jak już wcześnij pisałem jakbyś zrobił więcej modeli to całkiem inaczej by to wyglądało że się starałeś a tak to zrobiłes raptem pare modeli i odrazu się zabierasz za finalne rendery,przyjmij krytyke jako wskazówki na przyszłość i bierz się za kolejne pracki :)

Napisano

patry chcąc byc szczery to moge powiedzieć tylko tyle że to niczego nie przypomina :) a jeszcze ten cudny napis. Modele, tekstury, shaderki, oświetlenie wszystko do poprawy a najlepiej zrobić od nowa :).

Napisano
Patry wydaje mi się że za wszelką cene chcesz sie wytłumaczyć że wszystko jest idealnie przez ciebie zrobione a wszystko zwalasz na sprzęt i soft (...)
i uwaza ze wiek jest ogranicznikiem [?] mozliwosci. [przeciez ma tylko 13 lat! straszne! (btw jeszcze 12 dni temu tez tyle mialem, i co? --.)]
Napisano

Obserwowałam WIPa i uważam, że robisz duże postepy.

 

Koledzy pewnie już powiedzieli co jest nie tak, ja tylko od siebie dodam że najbardziej razi mnie jakośc renderu, to znaczy babole (ciemne plamy na ścianach), bo to chyba najłatwiej ustawic;-)

Zdaje się że renderujesz mentalem i nie wiem czy tam jest color mapping - dobrze wychodzą dzienne z opcją exponential, bo nie ma przepaleń (a raczej mozesz je łatwo kontrolować)

 

Powodzenia

Napisano

weź sie za inną scenke bo chyba w tej już cudów nie wymodzisz i przeżuć się na inny render bo na tym coś Ci nie idzie

Napisano

Na inny render na pewno się nie przerzucę, bo uwielbiam mentala (po prostu brak mi umiejętności i tyle). Już nawet wiem, jakie błędy popełniłem w tej scenie i następna wizka na pewno będzie lepsza.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności