patry Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 Witam, przedstawiam wam moją pracę i.. ehh nie wiem co pisać :) Scena jest poplamiona bo niestety komputer ejst zbyt słaby, żeby zrobić dobry render :( Więc oceniajcie tak jakby tych plam nie było. Soft - 3dsmax 7 Renderer - Mental Ray Czas renderingu - około 4h ________________________________________________________ Wersja dzienna
voyager Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 Pusto, oświetlenie leży (lewy górny róg - zaczyna się przepalenie a po prawej jest już za ciemno) miałeś zmienieć obraz w TV - nie zmieniałeś, grzejnik dalej wygląda jak stopiony plastik, shadery leżą. I niepotrzebny ten duży napis Patryk K "patry". W skali od 1-10? 1+ Ale ty masz przecież dopiero 13 lat xD
patry Napisano 1 Sierpień 2006 Autor Napisano 1 Sierpień 2006 Ciemniutko bo FG jest wyłączone. I nic na to nie poradze :(
Vorek Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 Tak, napis mogłeś sobie darować, szczególnie comic sansem ;] Robisz postępy, to widać. Pracuj nad materialami i oświetleniem, oglądaj dużo zdjęć i obserwuj otoczenie, niektóre rzeczy przychodzą z czasem:) Aha, no i przedewszystkim, jeżeli pytasz się o rady to staraj się do nich stosować, obraz w tv jest faktycznie fatalny a i ten kaloryferek mogłeś wymodelować od nowa. Jeżeli zobaczysz że coś jest źle to nie mów sobie "a, zrobiłem już, nich zostanie" tylko rób aż będzie dobrze :) Powodzenia w dalszej pracy Pozdrawiam
hcpiter Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 człowieku co ty w TV oglądasz ?! Tapety windowsa :p ;) A tak na serio to wyłacz telewizor zmniejsz bump na podłodze i wogole wywal tą texturke bo psuje efekt całej sceny. Ten napis Sux ! Naprawde wioska troszke ;) Juz owiele lepiej poprawisz to i owo troszke przy renderku i bedzie spoko bo ciekawy viz sie zapowiada jak na początek :)
Lis Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 Ciemniutko bo FG jest wyłączone. I nic na to nie poradze :( To go włącz :-) Coś za coś. chcesz mieć lepszy render musisz dłużej poczekać. Nielicz że komuś tutaj będzie się podobało coś co tobie się nie podoba. Cieniutko.
piotrek Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 Jeśli "K" to incjał, to czemu nie ma kropki? Nazwisko na końcu - pseudo pomiędzy imieniem i nazwiskiem. Okropna czcionka i kolor.
patry Napisano 1 Sierpień 2006 Autor Napisano 1 Sierpień 2006 To go włącz :-) Coś za coś. chcesz mieć lepszy render musisz dłużej poczekać. Nielicz że komuś tutaj będzie się podobało coś co tobie się nie podoba. Cieniutko. Niestety na około 30h nie mogę kompa zostawić
tigerjap Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 dobrze jest, nie wygląda realistycznie, ale nawet ladne. Modele mogą być chodziaż uchwyty popraw i zmień im kolor. Ile dni znasz maxa?
Master Kiełbaster Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 Bardzo ładnie, szczególnie że masz słaby kąp i 13 lat.
Georgas Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 render słabiutki ale jak nie reder to mogłeś chociaż wiecej modeli zrobić, a tak to strasznie pusto jest
Gość George82 Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 j.w. a od siebie, to jeszcze ze na globus to bym mape polityczna polozyl...;) Pozdrawiam
tigerjap Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 modelowanie nawet ci wychodzi, podobają mi się modele, są bardzo ładne, modele chyba masz opanowane lecz światła nie do końca :) Powiedz od jak dawna znasz 3ds max?
NV Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 A więc tak według mnie render masz opanowany dość dobrze w prorównaniu z moim ;) a w skali ogólnej no to wiadomo trzeba popracować. Modeling też dobry nawet bardzo dobry ale zawsze może jeszcze lepszy . Zapowiada się dobry wizualizator wnętrz w 3ds maxie a kto wie może i nie tylko wnętrz ;) Pozdrawiam.
tweety Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 Ogólnie nie jest źle. POrównuję tutaj oczywiście Twoje pierwsze prace (zwłaszcza bitewną) z obecnym etapem. POwiem szczerze, że mnie zaskoczyłeś (pozytywnie). Ćwicz dalej. Jeśli mam być szczery co do samego pokoju: shaderki są do poprawy: są plastikowe i mało realne. inna rzecz to oświetlenie. Nie wiem czemu ci tak komp zamula przy FG. Mi interior (test) schodzi w około 4-5h. I tutaj moje pytanie: jaki masz sprzęt? Póki co na razie wróć z tym do wipa (nie wiem czemu go już zakończyłeś) i dopracuj modele. Zapełnij czymś półki, popraw kaloryfer, dodaj jakieś rzeczy które normalnie masz na widoku (kable od słuchawek, komputer, jakieś czasopisma itp.). Ożywi to pokój i sprawi, że człowiek zupełnie inaczej na to spojrzy. W międzyczasie rób testy z oświetleniem (ale bez materiałów - sam diffuse szary). Eksperymrnetuj z doborem GI i FG. Radiusami etc. Chyba to oczywiste ale zapytam: czy pokój jest mierzony w cm? No i czy jest w skali 1:1? Pozdrawiam
patry Napisano 1 Sierpień 2006 Autor Napisano 1 Sierpień 2006 Więc tak tweety 1) Dzięki za małą pochwałę :) 2) Też niewiem dlaczego FG tak wszystko wydłuża 3) Sprzęt: Duron 1GHz, 256 MB RAM, GeForce 4 MX 440, HDD 80 GB (tylko 3GB wolne:)) 4) Oj do WIP'a nei chce mi się wracać :) Po prostu taki leń ze mnie jest. Ale jak stworzyłem WIP'a to moje główne założenie to było zrobić super oświetlenie, a modeling robić na speeda, niestety komputer nie pozwala zrobić super oświetlenia i wyszło tak, jakby wszystko było na speeda. 5) Pokój był dokładnie mierzony, jak i wszystkie przedmioty które są w nim (oczywiście tylko te wymodelowane) 6) A tak z ciekawości - dlaczego pytałeś o mierzenie pokoju??
tweety Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 spieszę z wyjaśnianiem: sam kiedyś popełniłem taki bład: renderowałem interior. mierzony ot tak na oko. zgodnie z jakimś-tam tutkiem zaznaczyłem i wklepałem radiusy GI i FG. oczywiście pokój był bez śladu GI i FG. okzało się, że najdłuższa ściana miała jakieś 4km i wysokości 2,3 km zas radiusy podałem w cm. siłą faktu jakiekolwiek oddziałowanie GI i FG nie bylo widoczne (i trwało wieki). Pozdrawiam
javor Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 troche pusto, mogłeś wymodelowac jeszcze coś na regale render nienajlepszy ale skoro ale w sumie przy oświetleniu nocnym nie widać tak bardzo braku FG .... ale przydał by się :) w shaderach najbardziej mnie denerwuje ten niebieski na regale ale może takie meble masz :P ale musze cię pochwalić że przynajmniej nie bałeś się użyć marki i zachowałeś proporcje :)
hkropinski Napisano 1 Sierpień 2006 Napisano 1 Sierpień 2006 naprawde fajna praca. ladny render ( mimo ze to mental:D ) i stonowane teksturki, zwłaszzca na ścianie. noo ijeszcze ciekawe oswietlenie... to jest to co ja lubię! pozdr
patry Napisano 2 Sierpień 2006 Autor Napisano 2 Sierpień 2006 w shaderach najbardziej mnie denerwuje ten niebieski na regale ale może takie meble masz :P ale musze cię pochwalić że przynajmniej nie bałeś się użyć marki i zachowałeś proporcje :) Javor, tak takie meble mam :) A co do marki to nierozumiem o co ci chodzi :) Hkropinski - tylko jedno słowo - oczadziałeś?? :))))) PS niedługo będzie wersja dzienna, i mam pytanie (a może nawet zrobię sondę) czy wersje dzienną zrobić z żaluzjami tak jak są w wersji nocnej czy zrobić "rozwinięte" żaluzje (jak bardzo świeci słońce to je "rozwijam" :)) ??
tweety Napisano 2 Sierpień 2006 Napisano 2 Sierpień 2006 zrezygnuj z żaluzji coby pocwiczyć najpierw rozkład GI. jak nauczysz się dobrze oświetlać pokój z directem z oknem wtedy skomplikuj sprawę i wrzuć żaluzje. najpier uczysz się jeździć na rowerku dopiero potem wsiadasz do samochodu czyż nie?
patry Napisano 3 Sierpień 2006 Autor Napisano 3 Sierpień 2006 Yyy... ja nie oświetlam direct'em, tylko 2 światłami omni, jedno przy ooknie jako niebo, a drugie daleeeeeeeeeko od pokoju i bardzo intensywne jako słońce. I ok, zrobie wersje gdzie żaluzje będą tak jak w wersji nocnej.
Vorek Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 nie rób słońca światłem omni, będziesz miał nienaturalnie ułożone cienie. Nie sugeruj się tym że słońce to kula ;] Jest ono na tyle wielkie że promienie padają na ziemię prawie pod kątem prostym, direct nadaje się więc lepiej do tego celu.
SWRSC Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 a poza tym omni jako słonce to strata photonów
javor Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 chodziło mi o miarke :P tylko "i" mi gdzieś wcieło :) a gdzie wersja dzienna ??
patry Napisano 3 Sierpień 2006 Autor Napisano 3 Sierpień 2006 Javor, proszę, oto wersja dzienna: Oczywiście proszę nie komentować plam, bo FG nie mogę włączyć.
NV Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 Gdyby nie FG to by było super....no może ten telewizor ja bym wolał w nim np. screena z monster garage lub tvnu.... czegoś codziennego,ale ogólnie to spoko.;)/no kawałek szafki i parapetu przepalony ale to tak na marginesie/
piksar Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 proporcje - szczególnie oparcia fotela szafka pod globusem wygląda jakby lewitowała, co to jest to na podłodze korek ? ogólnie mi sie nie podoba i napis mógłby być trochę większy i bliżej środka, cień jeszcze dalej
SWRSC Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 a ja ci patry mówie, przytnij FG fallofem, zabaczysz szybciej sie policzy
Master Kiełbaster Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 wszystkie teksturki zbyt mocno tillingowane. ta na telewizorze to już przesada... GI marnej jakości.
chveti Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 hehe masakra , bez fg to nie licz na realizm.
patry Napisano 3 Sierpień 2006 Autor Napisano 3 Sierpień 2006 proporcje - szczególnie oparcia fotela szafka pod globusem wygląda jakby lewitowała, co to jest to na podłodze korek ? ogólnie mi sie nie podoba i napis mógłby być trochę większy i bliżej środka, cień jeszcze dalej Proporcje na 100% są dobr, bo sam wszystko mierzyłem. Szafka pod globusem nie lewituje, bo to jest takie biurko wysuwane, i jest przestrzeń, żeby się nei "charatało". Na podłodze jest wykładzina dywanowa :)
Georgas Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 Patry wydaje mi się że za wszelką cene chcesz sie wytłumaczyć że wszystko jest idealnie przez ciebie zrobione a wszystko zwalasz na sprzęt i soft, ale fakt faktem że realizmu tu nie ma wogóle, modele nie powalają, tak jak już wcześnij pisałem jakbyś zrobił więcej modeli to całkiem inaczej by to wyglądało że się starałeś a tak to zrobiłes raptem pare modeli i odrazu się zabierasz za finalne rendery,przyjmij krytyke jako wskazówki na przyszłość i bierz się za kolejne pracki :)
max_1989 Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 patry chcąc byc szczery to moge powiedzieć tylko tyle że to niczego nie przypomina :) a jeszcze ten cudny napis. Modele, tekstury, shaderki, oświetlenie wszystko do poprawy a najlepiej zrobić od nowa :).
Kr3tz Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 Patry wydaje mi się że za wszelką cene chcesz sie wytłumaczyć że wszystko jest idealnie przez ciebie zrobione a wszystko zwalasz na sprzęt i soft (...) i uwaza ze wiek jest ogranicznikiem [?] mozliwosci. [przeciez ma tylko 13 lat! straszne! (btw jeszcze 12 dni temu tez tyle mialem, i co? --.)]
Wielka_Siostra Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 Obserwowałam WIPa i uważam, że robisz duże postepy. Koledzy pewnie już powiedzieli co jest nie tak, ja tylko od siebie dodam że najbardziej razi mnie jakośc renderu, to znaczy babole (ciemne plamy na ścianach), bo to chyba najłatwiej ustawic;-) Zdaje się że renderujesz mentalem i nie wiem czy tam jest color mapping - dobrze wychodzą dzienne z opcją exponential, bo nie ma przepaleń (a raczej mozesz je łatwo kontrolować) Powodzenia
SWRSC Napisano 3 Sierpień 2006 Napisano 3 Sierpień 2006 sisostra - nie mąćmu w głowie, w mentalu to sie inaczej ustawia :)
patry Napisano 4 Sierpień 2006 Autor Napisano 4 Sierpień 2006 Obserwowałam WIPa i uważam, że robisz duże postepy. Powodzenia Dzięki Wielka Siostro :)
cta Napisano 5 Sierpień 2006 Napisano 5 Sierpień 2006 weź sie za inną scenke bo chyba w tej już cudów nie wymodzisz i przeżuć się na inny render bo na tym coś Ci nie idzie
patry Napisano 5 Sierpień 2006 Autor Napisano 5 Sierpień 2006 Na inny render na pewno się nie przerzucę, bo uwielbiam mentala (po prostu brak mi umiejętności i tyle). Już nawet wiem, jakie błędy popełniłem w tej scenie i następna wizka na pewno będzie lepsza.
cta Napisano 6 Sierpień 2006 Napisano 6 Sierpień 2006 no to jak go tak uwielbiasz to dajcie sobie buzi i pracujcie =)
SWRSC Napisano 6 Sierpień 2006 Napisano 6 Sierpień 2006 na Twojego kompa to moze lepiej vray? nie liczy tak dlugo jak mental
patry Napisano 7 Sierpień 2006 Autor Napisano 7 Sierpień 2006 No może nie liczy tak długo jak mental, ale czy dobrze liczy??
weinert Napisano 7 Sierpień 2006 Napisano 7 Sierpień 2006 a czemu ma zle liczyc? ps gratuluje oryginalnego avatara
patry Napisano 7 Sierpień 2006 Autor Napisano 7 Sierpień 2006 Niewiem dlaczego, ale dla mnie jeśli coś jest szybkie to nie jest dobre :) PS dzięki, ale ty też masz niezłego avatara :)
weinert Napisano 7 Sierpień 2006 Napisano 7 Sierpień 2006 patry chyba nie zrozumiales srodka stylistycznego jakiego urzyłem http://www.wilkipedia.org -> ironia
Rekomendowane odpowiedzi