Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 142
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

świetne te palenisko...jakbyś dodał tam jeszcze do środka trochę żaru byłby miód.

Chyba że będzie się paliło ...jeśli tak, to nie mam uwag.

Napisano

pamiec wirtualną zwiekszasz tak>> prawym na mój komputer dajesz zakładka zaawansowane>> wydajność klikasz ustawienia klikasz zakładkezaawansowane masz tabele pamięc wirtualna klikasz zmień i ustawiasz ile chcesz najlepiej wielokrotność tak jak pamięc ci idzie czyli potegowanie 2 np. 256 ,512 ustaw maksymalny np na powinno styknąć 4096

Napisano

jeśli zrobisz dobrą teksturę na dach i glebę, to pokaż kiedyś jak robić taki uv, aby najładniej poszedł na takim bezkształtnym.. znaczy.. cukierkowo kształtym giętkim dachu :)

Napisano

kurczaki... pomysł fajny, ale straszzzznie to komputerowo wygląda :/

Za dużo starasz się upchać na jednej płaszczyźnie, tzn. z deski robisz od razu kamień, mech, stal i szkło ;) Postaraj się z deski zrobić deskę i nie upychaj żadnej zieleni na niej, a na pewno estetyka na tym nie ucierpi.

Moim zdaniem, najładniejszy jest płotek, bo... wygląda jak płotek :-)

Napisano

witam dzieki za komentarze :) pomysl z zarem w ognisku spodobal mi sie i rezultat mozna zobaczyc ponizej :) poprawilem jeszcze nieco beczke. nie za wiele ale nie mam za bardzo czasu ostatnio, no i nie trzeba bylo czekac 2 lat, wiec nie jest zle ;d. Nad swiatlem musze oczywiscie popracowac bo wyglad calosci mi sie nie podoba, i raczej nie jest to wina renderu czy tekstur lecz wlasnie swiatla, tak mi sie przynajmniej wydaje.

 

Chrupek - wlasnie ten komputerowy wyglad jest napewno zwiazany z oswietleniem, i po czesci moze z tym ze jest wiele szarych obszarow. jezeli ma ktos co do tego jakies wskazowki to poprosze bo napewno sie przydadza :P Natomiast nie rozumie dalszej czesci Twojego posta :P Niby rozwinales co miales na mysli ale chyba moj mozg kiepsko pracuje :) pozdro:)

 

test004.jpg

 

test006.jpg

Napisano (edytowane)

chodzi mi o to, że za dużo textur mieszasz ze sobą i za bardzo je "brudzisz"... zrób po prostu drewnianą chate z desek i nie maluj ich na zielono, bo deska to deska... ot co.

Edytowane przez Chrupek
Napisano

ognisko ladniejsze niz to co sie naprawde pali :) a beczka jak z starej winnicy w hiszpani ;)

 

moze kranik i niech winko albo bimberek kapie :) i zrobi kałuże ?

Napisano

1. Trzonek młotka przy drzwiach.. popraw. .bo gdzieś CI musiał złapać na move left D:

2. ognisko. tekstury fajne.. rzar przepiękny ale gdzie widziałeś takie ognisko ze w środku jest wypalone a u gury .. całe :D.. ja bym dał to jako pół wypalone.. jesli juz powielasz schemat wypalenia pojedyńczych drewienek.. (środek ogniska wypalony)

3. czekam na dalsze update :D

Napisano (edytowane)

witam z ogniskiem masz racje , co prawda jest mozliwosc zeby tak wygladalo ale mala :P Wiec pewnie troszke je zmienie.

 

Pojawil sie problem z ktorym walczylem dzis dosc dlugo ale bez wiekszych rezultatow. Otoz wywala mi maxa podczas renderowania, a konkretnie blad UNHANDLED EXTENSION. Przeszukalem internet i doszedlem do wniosku ze to przez ilosc trawy, wiec dalem wszystko na vray proxy, ale jedynie opoznilo to moment pojawienia sie errora , takze jak narazie nie jestem w stanie wyrenderowac calosci , nawet w rozdzielczosci 800x600. Skonczyly mi sie pomysly, ma ktos jakies rady co moge zrobic ? Scena ma ponad 200k poly, takze nie jest bardzo wymagajaca. Uzywam maxa 2009 64bit/ vista 64/4gb ram/ procek quad q6600 2,4, wydawalo mi sie ze ten komp powienien sobie poradzic z ta scenka, ale jak widac narazie mu nie idzie. Z gory dziekuje za wszelka pomoc ! pozdro !

Edytowane przez tamb
Napisano

na moje to nie komputer tymbardziej jego mozliwości.. a poprostu soft do renderingu... gdzies ci tam się przez ostatnio wprowadzoną modyfikacje w scenie (materiały) kotłuje i kumuluje swiatełko i dlatego robi to błędy.. w efekcie wywala do pulpitu.. .. spróbuj zmienic usunąć.. (ukryć w scenie) element który myślisz ze był ostatnio zmieniany.. i wyrenderuj.. jesli trybi to zmien go .. itp :D

 

 

jak ktos ma inne kąkretniejsze pomysly .. proszę pisac szybko zanim.. kolega.. moją metodą skasuje pół sceny :D hehe.. nie no .. ale nie kasuj niczego D: ukrywaj :D

Napisano

witam :) sprawdzilwme Twoj pomysl rudylew i wywonioskowalem ze to nie jest wina zadnego konkretnego modelu czy materialu, blad pojawial sie poprostu losowo gdy odpowiednio duza czesc sceny byla widoczna.Ograniczylem displace w scenie do jedynie 3 materialow, zmniejszylem rodzielczosc wszystkich teksturo ok 50%, co nie dalo zauwazalnego efektu;/ Znalazlem jeszcze na necie , ze modyfikacja niektorych parametrow z zakladki vray:system moze pomoc, zrobilem to i ku mojej nieokielznanej radosci udalo mi sie wyrenderowac calosc, w nieskiej rozdzielczosci i jakosci ale to zawsze jakis krok. Juz myslalem ze wszystko jest ok, ale ponowny render na tych samych ustawieniach, bez zadnych zmian w scenie skonczyl sie bledem po minucie.

W kazdym razie render ponizej, i kontynuluje robienie tej scenki, najwyzej do fnished works dam screena z viewporta;d pozdrawiam!:)

 

tett009.jpg

Napisano

Ładnie ci idzie. Modele mają miejscami trochę zbyt gładkie kanty, ale tekstury to nadrabiają.

 

Z tymi ustawieniami w System idziesz w dobrą stronę. Jeszcze czy zmniejszyłeś rozdzielczość w normalnych ustawieniach (tych od scanlina, nie od vraya) do 50x50? Renderujesz do bufora, czy prosto do jakiegoś pliku vray raw image? (lepiej do pliku, to bardzo pomaga, a bufora wyłączyć i tylko jakiś preview).

przeczytałeś troubleshoothing? http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/troubleshooting.htm

Napisano

Łał ładne ładne szkoda że nie możesz pokazać całości ... a myślałeś nad renderowaniem na innym kompie albo czy sam clay render da się wyrenderować ?

Napisano

Siekiera w powietrzu lata ? :D Textury poprostu cudne :) Mógłby mi ktoś powiedzieć jak zrobić taką trawkę, tyle że w blenderze.

Napisano

Ania , nie wiem dokladnie o co Ci chodzi z ta rozdzielczoscia w scanlinie, mozesz to sprecyzowac? A renderuje do bufora, wiec bede musial sprobowac twojej rady. Jak wylaczyc bufor ? I czy poprostu wystarczy w render output ustawic plik raw? troubleshoothing przejzalem , z tad tez te zmiany w v-ray system. Takie rzeczy jak przegranie cpu wykluczam bo sprawdzalem i nawjeiksza temperatura to 45 stopni, wiec nic niepokojacego. Ramow tez nie brakuje bo wywala blad kiedy jest jeszcze 1,5 - 2gb wolnego ramu. Ale nie wykluczam ze to moze byc wina ramu, jednak nie przez ich brak, lecz przez jakis sprzetowy blad.

 

Oleksiak, nie mam aktualnie mozliwosci renderowac na innym kompie wiec tego nie sprawdze, a clay render to dobry pomysl, dziwne ze nie probowalem , moze wyjdzie na to ze to wina jakiegos materialu :P dzieki za wskazowke:)

 

Rogal, tak siekiera lata w powietrzu:P byl tam tez pieniek ale go wywalilem, zrobie nowy albo wogole z niego zrezygnuje . co nie znaczy ze zostaiwe latajaca siekiere:P

 

Co do trawki, to niestety nie powiem ci jak zrobic taka w blenderze, bo nigdy nie uzywalem tego programu, ale moge powiedziec jak zrobila tą. A zrobilem ja bardzo prosto, przy pomocy plugina advenced painter. Zrobilem 4 ronego koloru materialy trawy i poprostu "malowalem" trawke po podlozu. Ale ogolnie nie polecam tego sposobu, bo jest to bardzo nieoszczedna geometria (kazdy źdźbeł(?) trawy to cone+bend). Dlatego polecam te tutki:

http://www.peterguthrie.net/blog/2009/03/vray-grass-tutorial-part-1/

 

http://www.peterguthrie.net/blog/2009/04/vray-grass-tutorial-part-2/

 

pozdrawiam!:)

Napisano

Zakładka Common, tam też jest rozdzielczość. Vray tego nie używa ale jest to w pamięci mimo to, dlatego zmniejszyć na jakąś bardzo małą wartość.

Renderujesz do pliku włączając opcję "Render to V-Ray raw image file" w zakładce VR frame buffer.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vfb_index.html

 

Czemu te trawki robisz cone? nie lepiej jakieś coś o przekroju typu V albo duże delta? Nic dziwnego że ci render tego nie pociąga.

Napisano

full wypasik tekstury miodzik trzymaja klimat do gotica 4 by były na najwyższym poziomie ;)

bardzo fajnie wygląda ognisko kijki ponadpalane w dobrych miejscach

Napisano

W ustawieniach rendera masz takie coś: w [global switches] masz opcje "Override mtl" dajesz jakiś materiał i masz taki na każdym przedmiocie, a materiałki w scenie się nie kasują - może nie znasz.

 

Powodzenia.

Napisano

witam nie bylo mnie chwile, ale nie znaczy ze nic nie robilem :) walczylem z vrayem, caly czas go wywalalo, i juz w desperacji... zainstalowalem maxa 32 bity i co sie okazalo? wszystko smiga bezproblemowo! dziwi mnie to ale nie wnikam, wazne ze dziala :) Oto nadszedl czas na studnie :) jak narazie tak to wyglada , pozdrawiam:)

tett011.jpg

Napisano

na zyczenie siatka:P Modeling nie powala, ale stawiam w tym projekcie glownie na tekstury :P ulozenie lini jest zle bo nieco zmienilem pare rzeczy i tak zostalo:P bede ja robil od nowa. CO byscie jeszcze dodali do studni? Od poczatku myslalem zeby zrobic ja z zadaszeniem , ale w sumie teraz nie jestem do konca pewny , co sadzicie ?:) pozdro!

 

studnia_wire.jpg

Napisano

Dla mnie może bez zadaszenia, zasłaniałoby za wiele, chyba ze jakieś niepełne, naderwane, dziurawe. Świetny pomysł z wiaderkiem ale jednak chamferki:) Kurcze czemu chcesz robić ją od nowa? Na studni posadź spragnionego gołębia może, dobierającego się do wiadra. Może lekki chamfer na metalu wieku studni? Zapasowe wiaderko obok leżące? z urwanym sznurem lub rozbite trochę np.

 

A mam do Ciebie prośbę... Jakiś krótki tutorial jak zrobić taki żar w ognisku jaki pojawił się na wcześniejszych stronach? Bardzo bym chciał abyś mnie naumiał bo był świetny :)

 

Wielkie pozdro.

Napisano

Ok, zrobilem zadaszenie, nie jest za duze, wiec w sumie nieczego nie zaslania :)

Godzil wiaderko to nie chamferki :P kazda, deska osobno, ale z daleka tego nie widac :P Nad golebiem pomysle, a rzeczy typu drugie wiadro lub inne detale napewno dodam :)

 

test013.jpg

 

A co do zaru, to nie jest to nic specjalnego, prosty material blend . Obrazek powinien wszystko wyjasnic :) jedynie co dodam od siebie to za trzeba kombinowac z moca i kolorem swiatla , ale najwazniejsze to ustawic dobrze krzywą maski, tak zeby switelko bylo po bokach mniej nasycone a w srodku bardziej. Oczywiscie wszystko zalezy od tego co chce sie osiagnac :) Dodatkowo, juz w photoshopie pomalowalem miekkim brushem obszary zaru pomaranczowym kolorem i zmienilem krycie na overlay czy tez screen , nie pamietam juz dokladnie. To chyba wszystko , pozdrawiam :)

 

ognisko_tut.jpg

Napisano

Niesamowita! Idealna super! Gratuluje! Co do wiaderka to w sumie nie jasno napisałem - nie chodziło mi ze jest z chamferków - to ze kazda decha osobno widac dobrze, chodzilo mi ze mu BRAKOWAŁO chamferków, jesli jednak pozostanie w cieniu jak teraz to pal licho ;)

 

Bardzo dzięki za tutek z żarem!

 

Będę tu zaglądał...

 

Pozdrawiam

Napisano

okej witam wszystkich, maly update .

racja z tym ogniskiem, faktycznie za duze :P

wytykajcie bledy prosze bo ja juz stracilem dystans do tej pracy . joł

 

test014.jpg

Napisano

niesledzilem twojego watku od poczatku wiec teraz napisze to co mysle o tym ;P

 

jest bardzo fajnie, ale to zielone na domku jest za zielone ;P za jasne ;P za tym domkiem cos ma sie pojawic w przyszlosci ? bardzo fajna drawa ;) i ognisko rowniez ;) i wogole xD studnia to tekstura ?

Napisano

dzieki, tez myslalem nad tym mchem i racja , jest zbyt jaskrawy, mysle ze powinien miec taki sam kolor jak trawa :) Co do studni, nie bardzo rozumie :P Pytasz czy to plane z tekstura ?;d jezeli tak to wow, czemu ?:P Chyba ze chodzi Ci o same kamienie , sa wymodelowane, mozesz wszystko zobaczyc na 13 stronie :)

Napisano

Drewno na opał krzywo pocięte (łatwiej się piłuje prosto), i te końcówki trochę zbyt gadkie i zbyt idealne, przyciemniłabym je trochę.

 

Z tym mchem to co wyżej.

 

Światło jeszcze będziesz robił?

Napisano

no a do pieca wrzuca sie plasterki drewna :P

heaven , dom jest wbudowany w gorke , narazie tego poprostu nie renderuje bo nie ma tekstury :)

Ania, masz racje z tym drewnem, ogolnie cale mi sie nie podoba, nie tylko koncowki, wiec pewnie zrobie je od nowa. Co do swiatla to jestem kompletnym amatorem, wiele juz prob ze swiatlem w tej scenie zrobilem i wszystko wychodzilo bardzo kiczowato. To akutalnie najlepsze co udalo mi sie uzyskac , brakuje jedynie slonca ktore postaram sie dodac w kolejnym apdejcie:)

Napisano (edytowane)

Świetny model! :D Brakuje tylko wydeptania od domku od ogniska, na około ognista (trawa pieczona niechętnie rośnie :) ), jakieś zróżnicowanie kamieni na studni i piasek/kamienie/grudy na dachu chyba, że ta górka grzecznie leży :)

Super, że dzielisz się wiedzą, chwali się :)

 

btw nie zapomnij też o duperelach w tle, jakieś słupki, wozy, kamyczki, garnki, papierki, blaszki, różne drobne przedmioty, które zawsze zapodzieją się na około gospodarstwa. W tamtych czasach musiało być to nagminne, a w dodatku uwiarygodni i wzbogaci to scenę :)

Edytowane przez prrrszalony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności