Skocz do zawartości

Scena 3D: Domostwo Baggins'a


Rekomendowane odpowiedzi

Gość George82
Napisano

Szukalem inspiracji w necie i trafilem na grafiki John'a Howe'a... Jego konceptu bede sie trzymal, a od was oczekuje mobilizacji i konstruktywnej krytyki....:)

Chatke dzielnego hobbita chce przeniesc do 3d, mam nadzieje, ze wyjdzie mi to w miare dobrze.

 

Glowna czesc domu mam praktycznie zakonczona, zabieram sie za "pierdolki", na razie mam zyrandola...;) Zerdzie bede zlobione ornamentami, ale to zrobie na displace...

 

Materialy i oswietlenie wylacznie testowe, a wiec na tym sie nie skupiajcie...

 

3ds, Rhino, vray

 

koniec gadania:

 

hobbit10jk6.jpg

  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Brązy zbyt ciepłe. Miniaturka wyrażnie powinna cię ukierunkować na bardziej zimne kolory niż są one teraz. :)

I drzwi zrób zielone (jak na mini), wprowadzą (razem z tym co się dzieje za drzwiami) ciekawą odskocznie od wszechogarniającego brązu wnętrza. :)

 

EDIT:

Nie doceniłeś chyba hobbickich układaczy podłóg, myślę, że jednak zrobiliby to dokładniej i bardziej równo. ;)

Aha, jeżeli używasz jakiejś nowszej wersji vray'a, to rendery rób za pomocą kamery vray'a. :)

I pobaw się w niej distortion, napewno będzie to ciekawy bajer dodający scence realizmu.

 

 

pozdrawiam

Napisano

Jeśli nie oceniać materiałów i oświetlenia, to co jest przeznaczone pod krytykę? Chyba nie modele... :)

Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Tymaczasem - powodzenia :)

Napisano

O żesz ty, też od dawna już chciałem zrobić coś związanego z hobbitonem, tylko pernamentny brak czasu i wrodzone lenistwo skutecznie mi to jak na razie uniemożliwiają :P Będę cie obserwował... :)

Napisano

Chciałem powiedzieć że materiały są inne niż na referce, ale doczytałem żeby ich nie komentować. Właściwie to niewiele jak narazie jest w tej scenie, więc trudno się do czegokolwiek przyczepić. Zapowiada się ładnie.

Gość George82
Napisano

Dzieki wszystkim za odzew i zainteresowanie, updejta planuje na weekend...

Bede sie staral was nie zawiesc! :)

 

RA: Dostosuje sie do porad drzwi beda zielone, ale to na koniec. Jezeli chodzi o kafelki, to troche sie nad tym zastanawialem wczesniej i doszedlem do wniosku, ze zrobie takie, gdyz byly eksploatowane latami...:) Jeszcze pomysle, moze je wyprostuje...

 

Piotrek: Przeciez modele sa fikusne i baaaardzo zaawansowane... :) A tak serio, to glownie chodzilo mi o ocene konceptu i wstepnej kolorystyki poki co...:)

 

Jeszcze raz dzieki, pozdrawiam!

Gość George82
Napisano

Ostatnio nie mam niestety wiele czasu na odpalanie maxa, wiec niestety bedzie powolutku...:/

 

Mały update, ale zawsze update... :)

 

hobbit62qv0.jpg

 

btw. Wie ktos moze w jaki sposob w miare szybko i sprawnie wymodelowac koszule, ktore beda wisiec na wieszakach?

 

Pozdrawiam!

Gość George82
Napisano

Pobawiłem sie troche cloth'em (nie reactorowym), i wyszlo cos takiego:

 

hobbit63fk8.jpg

 

W ten sposob zrobiona koszula może zostac, czy kombinowac od nowa? (haki beda potem...) ;)

 

P.S. (Sorry za jakosc, ale nie chcialo mi sie czekac...;))

 

Pozdrawiam!

Gość George82
Napisano

Powiesiłem druga koszule na haku i mimo tego, ze ustawilem material na kaszmir/jedwab pogiela mi sie jak ciezka skora, albo welna...:/ czekałem na to 500 klatek, az przestanie sie hustac.... ;) Nic, to jeszcze bede to meczyl

 

Kadr poprawiony:

 

hobbit64ik3.jpg

 

Jezeli macie jakies sugestie odnoscie tych ubran, to bylbym wdzieczny. Niedlugo zaczne glupiec...;]

 

btw. Serwer max3d cos za czesto siada...:/

 

Pozdrawiam!

Napisano

koszula zbyt sztywna, nie ma żadnych fałd. (można ręcznie dorobić kilka jeśli reactor nie robi tego co się chce), ewentualnie też zgięcia po prasowaniu (na rękawach)

 

reszta sceny wygląda przyzwoicie, czekam na materiały.

Gość George82
Napisano

Poprawilem propocje (w ktoryms momencie mi sie rozjechaly), przestawilem minimalnie kamerke, no i poprawilem te nieszczesne koszule. Mysle, ze w ten sposob ułozone juz zostana... (no chyba, ze bardzo wam nie leza...;])

 

hobbit67bb6.jpg

 

Powoli zaczne juz sie brac za zagracanie pomieszczonka.

P.S Sorry, za ziarno (cierpliwosc, to nie moja cnota...;])

 

dzieki, za zainteresowanie i pozdrawiam!

Napisano

Scena coraz lepsza :-) jednak tak jak mówiłem na GG > na oryginalnej miniaturce jest 11 (a może 13 ;) rzędów płytek na posadzce.. no i chyba nie we wszystkich rzędach płytki maja jednakową szerokość ....

Widać że próbowałeś jakoś "uniedoskonalić" te płytki...

 

....sorry... czepiam się ;)

Gość George82
Napisano

graphi1: Na miniaturce jedynie sie wzoruje, nie robie kopii... ;)

Gość George82
Napisano

streaker: mi tez sie to ziarno podoba...;) Kadr juz mam zmieniony, a update'a wrzuce gdy pomieszczenie bede mial jeszcze bardziej zagracone niz mam w tej chwili, zebyscie mieli co komentowac...

 

pozdrawiam!

Gość Raffaello
Napisano

no, koszule zdecydowanie bardziej realistyczne

 

koncept mi sie podoba, ciekawy jestem jak go zakonczysz, czekam na dalsze zagracanie

pozdrawiam

Gość George82
Napisano

deshu: Na finalnym na pewno nie bedzie ziarna. Na razie jest, bo nie lubie dlugo czekac na rendery...

 

Kolejny update:

 

hobbit85yj8.jpg

 

Dodałem pare gratów, niewiele juz zostalo. Jutro powinienem skonczyc z modelowaniem (na ew. poprawki przewiduje 2/3 dni), potem zajme sie tym, czego najbardziej sie boje - oswietleniem, materialami i renderem.

 

Pozdrawiam!

Gość Raffaello
Napisano

wiesz, tak przygladam sie i jednak najbardziej mi sie rzucaja w oczy te nie rowne kafelki, chyba przesadziles z ich nierownosciami, tak jak juz ktos pisal nie doceniasz Hobbitow! ja bym jeszcze nad tym popracowal.

pozdrowionka

Gość George82
Napisano

Rafaello: Pisałem juz wczesniej, ze chodzilo mi o ich dlugotrwala eksploatacje, a nie brak zdolnosci ukladaczy...;] Ale pomysle nad tym... thx

streaker: dzieki... ;]

Napisano

jak dla mnie to kafelki zupełnie odpadają. nie pamiętam jak było w książce ja bym w tym miejscu widział deski :D

a w clothFX to chyba nie puściłeś symulacji do liczenia? jest tam przycisk simulate local i wszystko fajnie policzy "w miejscu"

koszule robiłeś za pomocą garment makera? jak wymodelujesz koszulę ręcznie to będą powstawać "prostokątne fałdy" garment robi podziały "chaotyczne" dzięki czemu można osiągnąć naprawdę super efekty. oczywiście przy odpowiednim poziomie ilości podziałów powierzchni

Gość George82
Napisano

Bacry: Robie scenke na podstawie grafiki John'a Howe'a (z tego co sie doczytalem byl on jednym z tworcow concept artow do LOTR), u niego jest terakota - u mnie tez bedzie...;) Zrobie je tylko jakies takie bardziej wyslizgane i minimalnie pomniejsze. Jezeli chodzi o koszule, sa one na garmencie zatachowane do haków, puszcze je jeszcze raz, pokombinuje z faktura materialu po prostu...

 

pozdrawiam

Napisano

Update:

 

hobbit110jo7.jpg

 

Troche mnie ponioslo z kontrastem, ale co tam...:)

 

Modelowanie mam juz zakonczone (przynajmniej tak mi sie wydaje...;))

Teraz zabieram sie za malowanie displejsów, materialy, swiatło, render i różne takie...;]

 

btw. Wie ktos jak podkręcić efekty "bokehowe" w vrayphisicalcamera? Jak dla mnie to kolumna po lewej za slabo zblurowana wyszla... Z gory dzieki. :)

 

Pozdrawiam!

Napisano

hehe, dzieki wiec...;]

 

Co do ustawien to jest standarcik dla 1.5 RC2 tzn. vraysun i vraysky w enviroment, QMC(10) + LC(1000sampli, 0,001), color mapping exponential z darkiem podbitym na 2,5, saturacja na 0,6 i contrast base na 0,6, rqmc sampler 0,005

Renderowane z vrejowskiej kamerki na ISO 200, migawki teraz nie pamietam...:/ brzoskwiniowy w white balansie, slonce bez zmian.

 

To sa ustawienia tego ostatniego rendera, poprzednie to wariacje powyzszego...:)

 

Pozdro!

Gość George82
Napisano

po dlugiej przerwie, przesiadlem sie na nowego maxa i mentala... Ciagnac to, czy wrocic do vray'a? Jak myslita??

 

hobbit110mr01jw9.jpg

 

edit:

 

i jeszcze jedno pytanko, jak np. z tego:

 

da51lgec3.jpg

 

zrobic ladnego displace'a?

 

Pozdrawiam

Napisano

moze nie w pore sie odezwe ale zamiast tych kafelkow dac drewniana podloge?

olej Mr wracaj do KINGA .

z tego obrazka displace`a zrobisz chyba pluginem do szkapy .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności