Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Wyświetleń 2,2m
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Panowie czy spotkaliscie sie kiedys z taka akcja ze przy renderzeniu vrejowską cam dome max sie gniewa i wywala blad ?

w czym moze tkwic problem?

 

domeqy9.th.jpg

Napisano

Artur: mam dokładnie to samo przy renderze z tej kamery, ale nie mam pojęcia dlaczego, nigdy wcześniej z niej nie korzystałem. Co ona w ogóle daje?

Napisano

po kazdym formacie sprawdzam i to samo, nie wiem czy to moze krzak z grafiki czy co... tak sobie dumam.

a co daje... np rybie oko mozna rendernac

Napisano

Mam pytanie co trzeba podkrecic zeby niebylo tych plam na scianie z tylu?(V-ray)

Ma ktos jakis pomysl zeby poprawic ten render zeby wygladal lepieje?

render2.jpg

Napisano

to raczej przez to ze masz niskie ustawienia rendera, zalezy czym renderenujesz irr+LC ?

najlepiej podbij ich wartosci i powinno byc ok

Napisano

To co wyżej + "by wyglądało lepiej" postprodukcja czyni cuda, choć popracował bym najpierw nad materiałami i oświetleniem (bo modelu już ci sie pewnie nie chce ruszać :P)

Napisano

hcpiter Dzieki za pomoc:]

Fargate hehe juz mi sie z modelem niechce bawic...ma pare bledow ale jestem z niego zadowolony:]

Macie jakis tutorial do robienie postprodukcji?

Napisano

Najlepszym tutorialem do postprodukcji jest dobry monitor i wprawne oko. ;) Co do plam to podbij może Clr thresh, jeśli korzystasz z AQMC, irr i subdivs w lc.

Napisano

Fargate: a czym ja mam błyskać, noob przeca jestem. ;)

 

artur: Widzę zapowiada się dobrze, tylko chyba bateria i zlew nie mają materiału? Btw skąd wziąłeś tą paprotkę?

Napisano

Artur - ładnie, tylko niektóre materiały są zbyt wyraźnie kropkowane (metale i ten stół).

I przy renderze z oknem z boku pomieszczenie powinno być ciemniejsze z prawej strony, tam gdzie jest dalej od okna, a blisko okna jaśniejsze. Wstawiłeś area light do okna?

 

Trzeba iść z czasem, zmieniać się i dbać o swój wizerunek.

Dlatego po 8 latach postanowiłam zmienić mój avatar na coś bardziej nowoczesnego.

Dla porównania u góry z lewej stary.

blackeyedteapotshowgb4.jpg

Napisano

Ania z tego co wiem to jedziesz na blendku teraz a twoj avatar krzyczy maxem :) Jesli sie myle to popraw mnie.

Napisano

Ania: dzieki za linka :) wstyd ale nie znalem tej historii.

 

Sorry za nie na temat :)

Napisano

Aniu, fakt chromy są z ziarnem ale to do testow narazie wiec żyleta byc nie musi.

Co do swiatło to wizawi okna są drzwi i rozswietlony korytarz przez ktory fakt troche swiatla wpada ale po za tym to w poscie rozswietlilem.

W zasadzie dzis pierwsze testy tej kuchni wiec rewelacji nie ma ;)

 

Edit:

przyciela mi sie opcja poruszania -walk through na poziomie... jak to odchaczyc ?? zakladam ze jest jakis skrot ktory niechcacy wlaczylem?

Napisano

arturpx2: a co to za opcja walk-through? rozumiem ze chodzi o animacje przelotu kamery przez np pomieszczenie? myslalem ze takim terminem sie po prostu okresla cala ta animacje a nie ma zadnej opcji w maxie ktora by sie nazywala "walk through"...nie jestem na biezaco z animacja

 

a tu moj obecny wip

19288077bh0.jpg

Napisano

wtet8.jpg :)

 

a pracka to po za poduszkami i fruwajacymi troche nogami wyrka to kosa sliczniutki kocyk na bujanym ;) ale mapowanie chyba feee ;p

no swiatelko miażdży ;]

Napisano

Witam.

Ucze sie MR w 3dsm9. Modeling potraktowany dosyc luzno zeby cos bylo.

FG+AO czas 8h (?) na athlonie 2500 1gb.

Ustawienia FG:

 

Multipler = 3.0

Initial FG point density = 1.0

Rays per FG = 1500

Interpolate over ... = 150

Bounces = 3

 

Mile widziane wszelkie uwagi dotyczace wszystkiego poza modelingiem :)

Pozdrawiam

Napisano

polshai, zgaś te światła, kiedy Ci tak słońce na zewnątrz jarzy, bo do green peace zadzwonię i będziesz musiał dorobić 'zielonych' przykutych łańcuchami do łóżka, Ty nieoszczędny człowieku!!!

 

Ładnie;p

Napisano

touch, spoko, swiece tylko na czas renderingu, potem od razu wylaczam:)

patry, co prawda shading to chyba co innego, ale fakt, dziwnie malo cienia rzucaja obiekty

arturpx2, ladnie ale ujecie kamery cos nie gra, chyba camera correct trzeba zastosowac? i skrypt w portfolio do przegladania zdjec bym zmienil, moze efektowny ale ja mialem nawrot choroby morskiej po chwili przegladania:)

Napisano

nie no piony są i to wlasnie przez nie tak koślawo wyglada... chcialem jak najwiecej zlapac ;) folio hehe az taka tragedia?

Napisano

dla jasnosci, nie mowilem o zawartosci tylko o sposobie prezentacji...jesli o to chodzi to dla mnie tak, tragedia:)

Napisano

Jakoś nigdy kurcze nie potrafię dobrze doświetlić zamkniętego wnętrza, bez vraysky, ewentualnie hdr to kuleję. :/

1gotcopyforss9.jpg

 

2gotcopyforni2.jpg

Napisano

pressenter - free point light (1500cd - to juz do testow zeby nie bylo widac przeswietlen na obiektach ze tam jakies swiatlo jest - dajesz na srodku pomieszczenia lub w innym ciemnym miejscu - mozesz dac nawet kilka slabszych) + odznaczasz specular w advanced effects swiatla oraz pozostale rzeczy na default ( shadows nie vray light poprostu wszysko tak jak masz zaraz po wrzuceniu swiatla do sceny tylko zmieniasz te 2 parametry jasnosc i specular ).... jeszcze moze color mapping :) to druga metoda :P

Napisano

pressenter według mnie jest naprawde dobrze, wystarczyłoby tylko troche fotosklepa :P

Napisano

światło z lamp, przysznic kolor ramy okien, ogolnie chrom i mapowanie laminatów złe. tak to good...choć kolorystyka w ogole mi sie nie pdooba..render jest nudny

 

aha i światło z lamp bleee..

Napisano

Touch: ucz mnie mistrzu! :D Myślałem o matowym szkle, ale długo się renderzy. :P A reszta... mógłbyś po krótce opisać czego użyłeś? Operowałeś na warstwach?

Napisano

Hehe, nie ma przy tym dużo roboty;) Na początek sharpen, później powielasz warstwę, blending mode ustawiasz na screen i regulujesz otrzymany efekt suwakiem opacity. Niestety nie da się tutaj jednoznacznie ustalić jaki blending ustawiać. Czasem lepsze będzie overlay, a jeszcze innym razem na przykład lighten.

Blur'a tłumaczyć nie muszę chyba;)

Ostatnie co zrobiłem to dodałem New Addjustment Layer operujac na krzywych (Curves). Tutaj mam przygotowany już jeden plik ustawień, którego zwykle używam i później mi tu powtarzacie, że ja zieleń i żółć walę w postprodukcji;p Tym razem jednak ta warstwa ma blending ustawiony na screen, tak jak pierwsza z powielonych warst. I tutaj też efekt regulujesz suwakiem opacity.

 

Poniżej w załączniku plik z ustawieniami krzywych. Wystarczy rozpakować i skorzystać z opcji load, kiedy się będziecie bawić krzywymi.

 

Pozdr

Napisano

Witam

 

Takie oto poczatki testow do nowego interiora

model jeszcze nie skonczony i brakuje mapowania w paru miejscach. No ale jak testy to testy

042copytw1.jpg

040he1.jpg

 

Pierwszy prosto z maxa 2 po lekkim szopie, jakosc padla po kompresji + ustawienia były niskie tak zeby sie liczylo ponizej 30 min na jeden

 

tylko V-ray sky / sun + physical cam

 

Sahe

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.