arturprx2 Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Panowie czy spotkaliscie sie kiedys z taka akcja ze przy renderzeniu vrejowską cam dome max sie gniewa i wywala blad ? w czym moze tkwic problem?
pressenter Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Artur: mam dokładnie to samo przy renderze z tej kamery, ale nie mam pojęcia dlaczego, nigdy wcześniej z niej nie korzystałem. Co ona w ogóle daje?
arturprx2 Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 po kazdym formacie sprawdzam i to samo, nie wiem czy to moze krzak z grafiki czy co... tak sobie dumam. a co daje... np rybie oko mozna rendernac
Mylek Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 Mam pytanie co trzeba podkrecic zeby niebylo tych plam na scianie z tylu?(V-ray) Ma ktos jakis pomysl zeby poprawic ten render zeby wygladal lepieje?
hcpiter Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 to raczej przez to ze masz niskie ustawienia rendera, zalezy czym renderenujesz irr+LC ? najlepiej podbij ich wartosci i powinno byc ok
Fargate Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 To co wyżej + "by wyglądało lepiej" postprodukcja czyni cuda, choć popracował bym najpierw nad materiałami i oświetleniem (bo modelu już ci sie pewnie nie chce ruszać :P)
Mylek Napisano 5 Kwiecień 2008 Napisano 5 Kwiecień 2008 hcpiter Dzieki za pomoc:] Fargate hehe juz mi sie z modelem niechce bawic...ma pare bledow ale jestem z niego zadowolony:] Macie jakis tutorial do robienie postprodukcji?
pressenter Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Najlepszym tutorialem do postprodukcji jest dobry monitor i wprawne oko. ;) Co do plam to podbij może Clr thresh, jeśli korzystasz z AQMC, irr i subdivs w lc.
Touch Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Color threshold? A co ma piernik do wiatraka?
pressenter Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Piszę jakie parametry ja podbijam, aby render wyglądał dobrze. ;)
Bacry Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 color treshold jest ważny jak się kolor difiuse zmienia (czyli jakaś mapka. Example 5: Texture antialiasing http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_image_sampler.htm
voyager Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Dla takich plam pomoże podbicie HSph. subdivs lub min/max rate
pressenter Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Fargate: a czym ja mam błyskać, noob przeca jestem. ;) artur: Widzę zapowiada się dobrze, tylko chyba bateria i zlew nie mają materiału? Btw skąd wziąłeś tą paprotkę?
Ania Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Artur - ładnie, tylko niektóre materiały są zbyt wyraźnie kropkowane (metale i ten stół). I przy renderze z oknem z boku pomieszczenie powinno być ciemniejsze z prawej strony, tam gdzie jest dalej od okna, a blisko okna jaśniejsze. Wstawiłeś area light do okna? Trzeba iść z czasem, zmieniać się i dbać o swój wizerunek. Dlatego po 8 latach postanowiłam zmienić mój avatar na coś bardziej nowoczesnego. Dla porównania u góry z lewej stary.
Gość ant-3d Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Ania z tego co wiem to jedziesz na blendku teraz a twoj avatar krzyczy maxem :) Jesli sie myle to popraw mnie.
Ania Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Czajnik jest starszy od maxa. (rok 1974, a max jest z 1990) A małpy w avatarze nie chcę, tym bardziej że lubię herbatę. History of The Teapot: http://www.sjbaker.org/wiki/index.php?title=The_History_of_The_Teapot
pressenter Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Ania: Gratuluję Making of w It's art mag.
Gość ant-3d Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Ania: dzieki za linka :) wstyd ale nie znalem tej historii. Sorry za nie na temat :)
arturprx2 Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Aniu, fakt chromy są z ziarnem ale to do testow narazie wiec żyleta byc nie musi. Co do swiatło to wizawi okna są drzwi i rozswietlony korytarz przez ktory fakt troche swiatla wpada ale po za tym to w poscie rozswietlilem. W zasadzie dzis pierwsze testy tej kuchni wiec rewelacji nie ma ;) Edit: przyciela mi sie opcja poruszania -walk through na poziomie... jak to odchaczyc ?? zakladam ze jest jakis skrot ktory niechcacy wlaczylem?
viz.k Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 arturpx2: a co to za opcja walk-through? rozumiem ze chodzi o animacje przelotu kamery przez np pomieszczenie? myslalem ze takim terminem sie po prostu okresla cala ta animacje a nie ma zadnej opcji w maxie ktora by sie nazywala "walk through"...nie jestem na biezaco z animacja a tu moj obecny wip
arturprx2 Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 :) a pracka to po za poduszkami i fruwajacymi troche nogami wyrka to kosa sliczniutki kocyk na bujanym ;) ale mapowanie chyba feee ;p no swiatelko miażdży ;]
patry Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 polshai - super! Zasłony wyczesane! :) Ale shading... hehe ;)
rzulu Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Witam. Ucze sie MR w 3dsm9. Modeling potraktowany dosyc luzno zeby cos bylo. FG+AO czas 8h (?) na athlonie 2500 1gb. Ustawienia FG: Multipler = 3.0 Initial FG point density = 1.0 Rays per FG = 1500 Interpolate over ... = 150 Bounces = 3 Mile widziane wszelkie uwagi dotyczace wszystkiego poza modelingiem :) Pozdrawiam
Touch Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 polshai, zgaś te światła, kiedy Ci tak słońce na zewnątrz jarzy, bo do green peace zadzwonię i będziesz musiał dorobić 'zielonych' przykutych łańcuchami do łóżka, Ty nieoszczędny człowieku!!! Ładnie;p
arturprx2 Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 mentala nie czaje wiec nie pomoge a tu na dobranac kolejny test, nie bic za ziarno ;P
viz.k Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 touch, spoko, swiece tylko na czas renderingu, potem od razu wylaczam:) patry, co prawda shading to chyba co innego, ale fakt, dziwnie malo cienia rzucaja obiekty arturpx2, ladnie ale ujecie kamery cos nie gra, chyba camera correct trzeba zastosowac? i skrypt w portfolio do przegladania zdjec bym zmienil, moze efektowny ale ja mialem nawrot choroby morskiej po chwili przegladania:)
arturprx2 Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 nie no piony są i to wlasnie przez nie tak koślawo wyglada... chcialem jak najwiecej zlapac ;) folio hehe az taka tragedia?
viz.k Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 dla jasnosci, nie mowilem o zawartosci tylko o sposobie prezentacji...jesli o to chodzi to dla mnie tak, tragedia:)
pressenter Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Jakoś nigdy kurcze nie potrafię dobrze doświetlić zamkniętego wnętrza, bez vraysky, ewentualnie hdr to kuleję. :/
Marcin_ps Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 pressenter - free point light (1500cd - to juz do testow zeby nie bylo widac przeswietlen na obiektach ze tam jakies swiatlo jest - dajesz na srodku pomieszczenia lub w innym ciemnym miejscu - mozesz dac nawet kilka slabszych) + odznaczasz specular w advanced effects swiatla oraz pozostale rzeczy na default ( shadows nie vray light poprostu wszysko tak jak masz zaraz po wrzuceniu swiatla do sceny tylko zmieniasz te 2 parametry jasnosc i specular ).... jeszcze moze color mapping :) to druga metoda :P
chudy Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 pressenter według mnie jest naprawde dobrze, wystarczyłoby tylko troche fotosklepa :P
!Ewert Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 światło z lamp, przysznic kolor ramy okien, ogolnie chrom i mapowanie laminatów złe. tak to good...choć kolorystyka w ogole mi sie nie pdooba..render jest nudny aha i światło z lamp bleee..
pressenter Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Touch: ucz mnie mistrzu! :D Myślałem o matowym szkle, ale długo się renderzy. :P A reszta... mógłbyś po krótce opisać czego użyłeś? Operowałeś na warstwach?
Touch Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Hehe, nie ma przy tym dużo roboty;) Na początek sharpen, później powielasz warstwę, blending mode ustawiasz na screen i regulujesz otrzymany efekt suwakiem opacity. Niestety nie da się tutaj jednoznacznie ustalić jaki blending ustawiać. Czasem lepsze będzie overlay, a jeszcze innym razem na przykład lighten. Blur'a tłumaczyć nie muszę chyba;) Ostatnie co zrobiłem to dodałem New Addjustment Layer operujac na krzywych (Curves). Tutaj mam przygotowany już jeden plik ustawień, którego zwykle używam i później mi tu powtarzacie, że ja zieleń i żółć walę w postprodukcji;p Tym razem jednak ta warstwa ma blending ustawiony na screen, tak jak pierwsza z powielonych warst. I tutaj też efekt regulujesz suwakiem opacity. Poniżej w załączniku plik z ustawieniami krzywych. Wystarczy rozpakować i skorzystać z opcji load, kiedy się będziecie bawić krzywymi. Pozdr 2
Gość Sahe Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Witam Takie oto poczatki testow do nowego interiora model jeszcze nie skonczony i brakuje mapowania w paru miejscach. No ale jak testy to testy Pierwszy prosto z maxa 2 po lekkim szopie, jakosc padla po kompresji + ustawienia były niskie tak zeby sie liczylo ponizej 30 min na jeden tylko V-ray sky / sun + physical cam Sahe
grzegerz Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Touch elegancko:) Sahe bardzo ładnie, ale roslinka nie ładna
Rekomendowane odpowiedzi