Skocz do zawartości

Game Art : Newsy ze swiata Game-Dev'u & nowe gry


Hatred

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak sie wyjasniło kto odpowiada za okładkę, to napisze że Chris to spoko koleś znajacy sie na rzeczy. Art director w Epic Games juz mówi samo przez się. A, aparycje ma iście "gearsową", więc strach się bać :)

 

Reanimator: mój post o "pojechaniu" miał poprostu intrygować, co do ustawienie ludków nie nalezy się spierać, bo jak jest każdy widzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie jak Perna powiedzial postacie ingamowe :D ile? no tak jak bylo zanim znikneles, wszyscy po trochu :D a czas to cholera tam wie :D chlopaki przyspieszaja i zwalniaja :D mlody ile ci zajmuje hi poly co? takie od zera do konca low?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kubi no pochwal sie nie daj siem prosić, jako jeden z moich ulubionych rodzimych zbruszowców zrób wyjątek ;) poza tym bys cos czasem wrzucił chyba ze w wolym czasie dłubiesz ale tylko w nosie lub zajmujesz sie czym innym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jejku jak wyjdzie gra to sie podliczy ile jest postaci podzieli sie przez ilosc ludzi w teamie i ilosc latek produkcji i bedziemy wiedziec:P LEpiej przyznaj sie teraz bo potm moze byc cienko:P

ale tak na serio napewno ponizej miecha nie schodzicie ? nie?

Edytowane przez jacenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a branza reklamowa czyta i sie dziwi jak to mozliwe by spiac budzet. pozniej sie cofa do rozmow o zarobkach i rozumie :)

 

ale ode mnie to tez uwazam, ze tydzien na hi-poly pozniej low-poly i tekstury to mało czasu by stale tak pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w branzy rekalamowej pracuja nie artysci :P Tylko Game dev jest prawdziwym rajem dla artystow:P OStatnio mialem pare fuszek do reklam .Zasada jest taka zeby wygladalo w miare dorze i szybko szybko szybko ma to byc zrobione. W grach tez jest lipa w sumie po tym wzgledem zalezy od firmy

do jakiej sie trafi...

 

 

Ola-f tydzien na postac z textura to chyba na PS2 . NExgeny to minimum miech jak nie wiecej

 

PS: w reklamie to tak trzeba pracowac jak na tym filmiku:P

 

http://www.youtube.com/watch?v=VnyWfmx3RKc

Edytowane przez jacenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w sumie racje, jakby ludzi z reklamy przeniesc do np. polskiej zbrojeniówki to już Jan III Sobieski dysponowałby bombą atomową, ale fakt raj to nie jest. Nie ma na szczescie takiego cisnienia, tylko inny styl pracy. Bo np. nie wyobrazam sobie pracowac nad grą, gdzie tekstury powstawalyby w 100% w dziale graficznym. Polowa jak nie wiecej pracy mozna oskryptować i tylko wypuszczac pliki gotowe (np. do twarzy, odzieży, terenu itp.).

Dajmy na to caly teren (ziemie, skały itp.) call of juarez 2 mozna spokojnie wypuscic skryptem w tydzień. Do tego maly mod do edytora generujący roslinki i inne nieistotne detale i ten etap prac tez leci z automatu. Nie wiem ile powstawały tereny i grafika, ale pewnie nie tydzień czy dwa. Myślę, ze dobry skrypt i wyglądałyby na bardziej dopieszczone, zależy ile potrafi silnik graficzny gry.

 

Oczywiscie mozna game dev pozazdroscic jednej rzeczy - wszyscy wiedzą, ze to ma sie podobac graczom przez kilkadziesiąt godzin. Nastawienie i priorytety w pracy artystów są inne. W reklamie jest praca i miejsce dla artystów ale tylko jezeli są mega kozakami w rzemiośle. Bo jak zauwazyles nigdy nie ma czasu.

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacenty miech jak nie wiecej na postać to byłaby naprawde przyjemność, a co powiesz na robienie 4 -5 postaci na miech, tak zeby byly tip top na ile to tylko możliwe,? hp low textury wszystko jedna osoba musi zrobić, lub inny swierzy przykład postawienie w ciągu jednego dnia: futurystycznej postac hp polymodelingiem bez zbruszów zadnych, otexturowanie w duzej rozdziałce , upozowanie, oswietlnie wyrenderowanie i obróbka w ps, i to wszystko maxymalnie bardzo dobrej jakosci bo duza rozdziałka poczebna na następny dzień?

 

ja wole nic na ten temat nie mówic jedynie co to moge pozazdrosci ludziom pracującym w firmach komfortu pracy i tego ze mogą to robić z jakas w miare swobodą a nie w stresie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reanimator siedze na freelansie, jakbym w CI robił to niebyloby tak zle postacie ktore ostatnio widziałem mozna by pęczkami dla nich robić, te ktore ja robiłem nie są napewno takimi jak postacie z obrazków niedawych jacentego i Hatred z wątku guły bo to nie realne do wykonanie w takim czasie przez jedną osobę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacenty miech jak nie wiecej na postać to byłaby naprawde przyjemność, a co powiesz na robienie 4 -5 postaci na miech, tak zeby byly tip top na ile to tylko możliwe,? hp low textury wszystko jedna osoba musi zrobić, lub inny swierzy przykład postawienie w ciągu jednego dnia: futurystycznej postac hp polymodelingiem bez zbruszów zadnych, otexturowanie w duzej rozdziałce , upozowanie, oswietlnie wyrenderowanie i obróbka w ps, i to wszystko maxymalnie bardzo dobrej jakosci bo duza rozdziałka poczebna na następny dzień?

 

ja wole nic na ten temat nie mówic jedynie co to moge pozazdrosci ludziom pracującym w firmach komfortu pracy i tego ze mogą to robić z jakas w miare swobodą a nie w stresie ...

 

freelance ma swoje plusy ale ma tez minusy sam wiem jak jest bo robie ostatnio rzeczy w tydzien gdzie w innej firemce pracujac na stale robilbym 2 tygodnie jak nie wiecej .Pozatem wiesz 4,5 dni na postac to chyba standart w niejednej firmemce w polsce, troche sie orientuje bo ma tu i owdzie wtyki. No ale co z tego dla mnie juz dawno przestalo byc powodem do dumy ze cos szybko sie zrobi i dobrze jak nastepnym razem pracodawca ,zleceniodawca bedzie dazyl do tego zeby jeszcze szybciej i szybciej.

Frelance to glownie posrednicy na ktorych muszisz zapieprzac zeby im sie tez oplacilo .Pozatem chyba zadna firma z duzym projektem nie daje robic na zewnatrz pierwszoplanowych postaci..Chyba ze sie jest bardzo zaprzyjaznionym ze studiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dumny to ja nie jestem z tego i nie traktuje tego jako chwalenie sie bo nie ma czym , napisałem tylko jakie są realia i to że moge jedynie pozadrosci tym ktorzy pracują na miejscu mają dobre koncpty oraz pewnie od razu fachowe opinie co jest dobrze co zle co poprawic co zmienić a pozniej jeszcze kolejne poprawki i spasowanie jak juz projekt jest w jakies konkretnj fazie , mają wgląd w projekt i widzą co jak wygląda i czy to zrobili wspólgra z resztą , ja musze czesto sam sobie byc krytkiem , nie mając czesto zadych info czy wglądu w cokoliwek wyobrazac sobie jedynie czy to bedzie pasowac do reszty itd itp

z posrednikami nie mam doczynienia i raczej nie chciałbym bo to zdaje sie pijawki są niezle :D no moze nie wszyscy nie wiem zresztą

 

tak czy siak, czy w 4-5 dni mozna zrobic top postac jako jedna osoba jak te co dawals na skrinach? moze są takie zdolniachy ja takim nie jestem

 

 

ola-f no napewno inaczje sie patrzy, ja mimo kilku lat takiej zabawy jakos tak niebardzo na to patrze bo tjw zrobic cos naprawde bardzo dobrego w kilka dni jest dla mojej osoby nie realne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

don mario ale nikt nie mowi ze takie postacie maja byc robione w 4-5 dni .Ja jestem zwolenikiem dlugich terminow na postac .Bo prawda jest taka zeby zrobic fajan postac trzeba sporo sie nasiedziec i w sumie miec doswiadczenie ale luzik kiedys napisalem ze postacie to nie moja dzialka tylko mialem do czynienia z nimi troche .moze jak pocwicze zbrusha to bede sie dalej madrzyl..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze nie, robisz na swoim poziomie i majac zapewnione zarobki szukasz czegos co pokaze Twój skill. Ja nie neguje, ze czas jest wrogiem jakosci, ale prawdą jest ze po kilku latach mozna nauczyc sie zabiegów oszczedzajacych czas i pracowac na przygotowanych materialach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacenty - tam do tej wczesniejszej wypowiedzi, mnie sie zdazyło ze zrobilem postac " pierwszoplanową" i nie tylko do wiedzka, bardzo dobrze mi sie wtedy przez rok współpracowało mimo powaznych problmów zdrowotych ktore miałem, dzis nie jestem dumny z tych postaci i nawet nie zostałbym na ich podstawie przyjęty zeby robic 10-planowe postacie do W2, ale wtedy wystartowalem z pozycji niemal zerowej nie mając zadnego pojecia o normal mapach i hipoly, hp zdarzylo mi sie wczesniej dla siebie 3 sztuki zrobic jakies 8 lat temu w mx3.1, ponizej :D

 

kolog.jpg

 

skinolek.jpg

 

madl.jpg

 

takze wszytkiego uczyłem sie na bierząco będąc od razu na głębokiej wodzie, teraz możliwe ze wieksze studia nie bawia sie w freelace itp a tym bardziej zlecanie waznych elemntów jakims przypadkowym ludziom

 

jasne ze nikt nie mowi ze mają byc robione w takim czasie ale jesli masz takie zadanie do wykonania to nie ma wyjscia i odbędzie sie to wiekszym lub mniejszym kosztem jakosci, ja bym chcial miec normalny czas na wykonanie dobre koncepty jakies szkice dodaktowe info pełne, wglad w engin w jakies materiały z gry juz gotowe tak aby sie moc wstrzelic no i solidne prowadzenie czyli wytykanie co ma byc jak ma być zeby bylo gut, w koncu chyba pozcja leada czy tam kogos zarządzajace majacego wizje plastyczną całosci tego wymaga ,a nie zrob tak zeby bylo dobrze po czym okazuje sie ze jest zle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże studia nie bawią sie w outsource, bo jest za dużo wymagań poza samym wyglądem. Postaci powstają w określony sposób i ten sposób jest... dość złożony. Przez sprytne myki można zamiast jednej zrobić 10 i jeszcze od razu sie podskinują. Nie mam pojęcia jak możnaby to było wytłumaczyć freelancerowi, jak ludziom na miejscu jest ciężko i łapią dopiero po jakimś czasie.

A i prawdą jest, że postaci ewoluują w czasie trwania projektu i posyłanie kolejnych zmian jest kłopotliwe. Poza tym do outsourcu potrzeba osoby co by oceniała i wysyłała poprawki to zajmuje kupe czasu i praktycznie wyłącza dobrą osobę z prac. Ogólnie nie opłaca sie przy assetach wchodzących bezpośrednio do gry.

Okładke, obrazek dla marketingu, trailer to można zlecić - to jest zamknięta całość i nie łaczy sie z całym porypanym pipelinem gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hrydek z tymi mykami i robieniem 10 postaci wiem cos bo robiełem to i zdaje sobie sprawe ze nie jest to łatwa sprawa dopoki nie opanuje sie całego procesu jak to ma przebiegać,

a ogólnie dobrze ze napisałeś bo tylko utwierdza mnie to w przekonaniu że pora dać juz sobie spokuj z grafiką komputerową postaciami itp, robienie tego dla siebie do szuflady nie bawi mnie juz kompeletnie bo mi to do niczego nie potrzebne jest, moze gdbym mial wiecej wyobrazni i umijętnosci to jeszcze miała by jakis sens taka zabawa hobbystyczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doła to nie mam ale patrze na to jakos tak realnie od dłuzszego czasu, jakosc grafiki zmienia sie szybko, zbyt kosztowna, ryzykowna i czasochłonna jest dla firmy zabawa w takie cos, wolą miec ludzi na miejscu lub zlecać takie rzeczy miedzy firmami nie obawiajac sie juz o nic, lub może zlecać pojedynczym ludziom jakies malo istotne elemnty, tak jak napisał hrydek potrzebni są do tego dodatkowi ludzie zajmujący sie outsourcem czyli kolejny czas i piniądz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z drugiej strony masz CI ktore wiekszosc rzeczy z nowego tutola zrobila outsurcowo jak mniemam, oraz EA ktore coraz wiecej rzeczy outsurcuje, na twoim miejscu rozkminil bym cos w stylu massive black, lub podobnej firmy ktora jest w stanie zaoferowac ze zrobi szybko duza ilosc grafiki na zadanym poziomie, takie firmy maja praca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacenty - no troche hard corowa dałoby sie to przeskoczyć gdyby nie to ze firmie zajmie to wiecej czasu aby sprawdzic czy jest oki wsjo, nie ma stałego kontaktu, modele są troche bardziej skomplikowane niz kiedys, kazdy engin rządzi sie swoimi prawami , stylkistyka zobowiązuje , jesli nie ma podglądu jakis modeli czy fragmentów gry lub tego typu materiałów to robi sie w ciemno , mozna zrobic super duper a okaze sie ze nie pasuje bo to nie to a to wszystko wiąze sie z czasem, a jeszcze przy jakis nieopowiedzialnych ludziach z zew moze sie zwalic wiele spraw wiec firma albo dziala na miejscu albo zleca innej firmie a jakies tam bzdety malo istotne lecą do robienia,

 

Hatred - no o tym juz czytalem ze outsoruce przez ludzi ktorych wczesniej CI zwolniło, EA masiv spox gdyby nie to ze nie szprecham w ingliszu wogle, jedynie kumam kontekst tego co przeczytam czasem nie wpełni jesli jakies zawiłosci są ale na tyle ze pozwoliło mi sie to nauczyc tam czegos z działki 3d

 

 

plutko - z prozaicznej przyczyny , czyli problemów z zdrówkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze cos palne :O

 

Massive Black ma tez studio w Szanghaju, zamiast angielskiego moze warto w mandarynski zainwestowac? :)

 

Freelance to nielekki kawal chleba. Ten rynek bedzie sie rozwijal, ale z pewnoscia rzadzic nim beda wieksze firmy. Male firemki, czy pojedynczy ludzie zawsze beda traktowani najgorzej. Ale na pewno jest miejsce dla kogos, kto by zebral ludzi z regioniu i potrafil dostarczac terminowo solidne prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy narazie mam maly biznes na boku .Jak mi wypali to wtedy bede myslal co dalej
Bimberek ? :D też coś działam w tym kierunku :D

 

Co do problemów zdrowotnych jest pewien myk. Umawiasz się z pracodawcą tak, że zakładasz firmę i wystawiasz im fakturę. Pracodawca nic nie traci na tym, a Ty masz na legalu stałą pracę. U nas w robocie niektórzy tak pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę o dużych firmach. Niemniej dla mniejszych, startujących freelans może być jakimś rozwiązaniem. Jeśli chce się mieć światową jakość nie wchodzi to w grę. Uh. Nawet dokonania massive black widziałem - no i nie było to jakieś cudo świata.

 

Można jeszcze tak jak zrobiła jedna polska firma zlecać świeżo zwolnionym pracownikom. Znają technologie i to co dają jest gotowe do wrzucenia ;)

 

Jeśli chodzi o niestandardowe warunki zatrudnienia to jak ma się skilla to pracodawcy potrafią być bardzo elastyczni. Dobrych ludzi jest po prostu mało i można sie zatrudniać na bardzo fajnych warunkach.

 

Bimber to jest dobry temat i nigdy nie straci na aktualności. Tylko w bloku słabo z miejscem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności