Jump to content

Teczka 2D: masz)rum (]


Recommended Posts

Część wszystkim ;]

Tak oglądam sobie wasze teczki od długiego czasu no i mnie wciągnęło.

Stwierdziłem że też chcę mieć taką, ale to niestety wymaga dużo czasu i pracy. No ale mam nadzieje że wasze fachowe rady coś mi w tym pomogą.

Zapraszam do temperamentnej krytyki mych ówczesnych i przyszłych poczynań (ale to ładnie sformułowałem ;] może literacką tekę założę)

 

Tak myślę że wrzucę na początek trochę chronologicznie, a pożniej jak już nie będę miał co nowego to się będzie grzebać.

Takie moje początki znajomości z Photoshopem i volito2

 

1. Pierwsze podejście, może ktoś zna gościa ;]

vivi.jpg

 

2. tak próbuje co tu się da zrobić

halw.jpg

 

3. kurcze no spodobał mi się ten szkic ale nikt nie wie o co mi chodzi

hrjpnw.jpg

 

4. referka szybka

 

 

5. takiego jakby własnego mustanga chciałem zrobić ;]

must2w.jpg

 

6. wymyśliłem sobie że porobię koncepty takiego panceża wspomaganego zwiększającego zręczność i dającego parę innych bonusów jak chodzenie po ścianach, taki projekt do wyimaginowanej giery coś w stylu Metal Gear Solid

głównie chodziło mi o to żeby poćwiczyć kreskę

cyb.jpg

 

7. a z tym gościem nie wiem co zrobić żeby wyglądał dobrze

consw.jpg

Edited by masz)rum
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 229
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No lecę dalej z koksem bo się okienko skończyło ;]

 

8. cisnę koncept dalej, poza z referki, apropos strona fajna ze zdjęciami anatomii, może komuś się przyda jak nie był jeszcze http://www.characterdesigns.com/index.php?sitepage=photosets

cnc2w.jpg

 

9. o kolejny mustang po drodze, tym razem patrzyłem na plakat i dłubałem

mustw.jpg

 

10. obróbka starego szkicu ołówkiem, może jeszcze dokończe kiedyś...

2005162086481776899_rs.jpg

 

11. miałem zamiar uzyskać efekt jakby rybiego oka stąd taka śmieszna perspektywa

way2w.jpg

Edited by masz)rum
Link to post
Share on other sites

No masz już rum i swój styl :D

Widziałam Twoją prackę na concepcie arcie;)

Eleonora-Shelby Gt 500 jest śliczna, choć jak dla mnie wydłużona już troszkę za bardzo, ale to już kwesta perspektywy...

Zapału Ci nie brakuje, ostatni jest debeściarski, ale chyba ma wodogłowie-coś oczy trza chyba przesunąć wyżej- sama też studiuję proporszyns...

generalnie ukazałeś się z wykopem na forum, więc przypuszczam że rozwiniesz skrzydła z prędkością światła i dasz popalić nie jednemu staremu wydze i wymiataczowi na tym forum;)

powodzenia i pozdrawiam! :)

Link to post
Share on other sites

maroński: dzięki miło cię tu widzieć, a może jakaś korekta, co byś proponował, co poćwiczyć, za co się zabrać żeby było lepiej, to by bardzo pomogło myślę (tak do wszystkich) ;]

tomzar: thx, ze stopą to zauważyłem ale już mi się nie chciało

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

WWWoj: dziękoowa

 

Wrzucam jeszcze coś takiego, na razie WIP, wywaliłem kolor postaci bo muszę zacząć od początku ale nie wiem czy warto o ciągnąć może coś nowego zacznę siekać ;]

2001517295821469498_rs.jpg

PS: Jak zupdejtować załącznik do wątku???

Link to post
Share on other sites

maciekG: dobrze słyszeć miłe słówko od ludzi od ludzi których się obserwuje długi czas i napędzają ambicje, thx, ale coś tak konstruktywnie też można pojechać, a wiem że jest po czym, feel free ;]

Batmans: Wszystko tu to Adobe Photoshop CS2 i tablecik Wacom Volito2 ;] Witam na Maksie ;]

Link to post
Share on other sites

to ja sobie pozwole konstruktywniej troszke (mam nadzieje, ze cos pomoze). jesli chodzi o furke to uwazaj na perspektywe- przod jest ok ale przednia szyba zaczyna sie sypac... ta czesc, ktora jest dalej od obserwatora powinna byc sporo wyzej. poza tym uwazalbym na cieniowanie samochodu tak w kratke- momentalnie zaczyna wygladac na nieco zniszczony :) chyba fajniej jest jak go cieniujesz plama, taka totalna grafika.

 

w ogole najbardziej podobaja mi sie twoje graficzki... 3 jest ekstra, w 6 sa super fragmenty, w 12 tak samo. mniej mi sie podoba jak kolorujesz te graficzne szkice. ja bym chyba wolal zebys sukcesywnie zamalowywal te stuprocentowe czernie szkicu, potraktowal je bardziej jako wskazowki niz elementy ostatecznego efektu. ja tez czesto zaczynam od lineranego rysowania i z mojego skromnego doswiadczenia wiem, ze jak sie troche wyluzujesz i zamazesz szkic to czesto wychodza rozne fajne nieoczekiwane efekty (troche tak jak 12 zaczales jechac kolorkiem) :)

 

pozdrowki :)

Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo, na takie komenty liczyłem ;] bo sam nie wiem co robie dobrze a co źle, mi tam się może coś podobać ale nigdy nie ocenie obiektywnie skoro jestem autorem i wiem co tu chciałem zrobić ;P

 

hmmm, robię teraz kosmodromicznynie megaastralny zegarek mocy i w zasadzie wydaje mi się że już kończę (oprócz skrajnego dołu gdzie jeszcze trzeba wyryć detal) ale za długo trochę siedziałem no i wiecie, sam nie wiem co tu jest dobrze a co źle, co poprawić a co zostawić w spokoju,

jak macie opcje i chcecie się podzielić to proszę ;]

Pozdrawiam!

 

a no i obrazek, bym zapomniał...

tmflfin.jpg

jakoś tak nieostro to tutaj wygląda, nie wiem czemu

Edited by masz)rum
Link to post
Share on other sites

nie potrafię odnaleźć się w paru momentach - ale to może być po prostu moje złudzenie - ogólnie to mnóstwo pracy w to włożyłeś pewnie ... Ja bym poległ tutaj chyba :)

 

Wydaje mi się, że można by conieco poprawić. Spróbowałbym przyciemnić nieco części, które są niżej, bardziej wewnątrz zegara, gdyż robi się moim zdaniem mały zonk ze wskazówką lecącą na godzinę 6. koniec prawie dotyka zewnętrznego pierścienia (który w zamierzeniu ma być wyżej) a kiedy patrzę na wysokość trzpienia (mógłby być grubszy), który podtrzymuje tę wskazówkę to mam wrażenie, że coś jest nie tak. Dodanie głębi do mechanizmu powinno naprawić to złudzenie.

 

Wybrałeś też dość niefortunne kąty niektórych wskazówek ... Wydaje się, że nie leżą na tej samej płaszczyźnie co cyferblat. Jest też lekka niekonsekwencja w perspektywie okręgów i małych okręgów (looknij na kółeczko wewnętrznej górnej wskazówki, która styka się okrążkiem z głownym trybikiem - to jeszcze możesz poprawić).

 

Mógłbyś też ciut to wyostrzyć. Wiem, że pisałeś, że jakoś nieostro - może to kwestia jakiegoś stratnego skryptu na serwerze hostingowym, ale jeśli nie - to warto wydobyć z tego sharpness.

 

Ogólnie - wrażenie pozytywne - mnóstwo pracy i bardzo trudny temat, a sposób w jaki chcesz pokazać tak perspektywicznie trudny (okręgi z różnym punktem zbiegu przekątnych) obiekt na pewno nie ułatwia pracy :) ... Dla mnie impressive :)

 

IMO jeszcze próbowałbym naprawić co można + dodać jeszcze coś innego ... Dorobiłbym nieco kadru i wczepiłbym tam jakąś historyjkę. Może szybkę na zewnątrz i odbitą w niej twarz dziecka, albo wspinaczkę krasnali jakichś :D ... Coś co ciut odwróci uwagę od krytycznego spojrzenia na perspektywę, a jednocześnie może również pomóc w jej odbiorze (te krasnale dyndające na linach mogłby być niezłe - liny przechylone nieco w stronę patrzącego) ...

 

EDIT : Za dużo gadania ... sorry, a w zasadzie wpadłem, żeby nawiązać do pierwszego rysunku w poście :D ...

 

To ten stworek ?! avatar-291209.gif

Link to post
Share on other sites

=D tak to ten gość!

Faktycznie masz racje z tymi wskazówkami i koołeczkami, zauważyłem dopiero jak napisałeś . Pierwotna koncepcja była taka że miała być z tego karuzela z ludzikami ale zapomniałem o tym i skupiłem się na zegarku ;P ale z krasnalami to motyw zapodałeś niezły, nie wpadł bym na to. Ogromne dzięki man!!! a mam jeszcze jeden dylemat z której mańki dodać kadru???

Link to post
Share on other sites

IMO - ciut góra, ciut dól i ciut lewy bok :)

 

EDIT : żeby sobie pomóc w wynalezieniu błędów, zrób sobie dużo większy kadr (może być pusty) i dołóż shape'ami kółka w shopie pod te koła zegarowej konstrukcji ... Trochę roboty, ale na prostych formach na pewno zauważysz dużo więcej ...

 

Co do tego kadru, to koryguję ... zamiast ciut dół, dałbym dużo więcej dół :)

Link to post
Share on other sites

ok znalazłem czas żeby podłubać, i oto co wyszło

posłuchałem śię dobrych rad kolegi Siegmara, powiększyłem kadr i popoprawiałem tu i tam, zastanawiałem się też nad krasnalami ale nie bardzo wiedziałem jak je tam wrypać więc wrzuciłem trochę infrastruktury, myślę że jeszcze dojdzie parę bajerów w międzyczasie, no i doł doszlifować trzeba...

korekta plizzzzz masterzy ;P

2003126156504132951_rs.jpg

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy