Maqs Napisano 19 Wrzesień 2007 Napisano 19 Wrzesień 2007 Witam, muszę stworzyć jakiś w miarę realistyczny shader skóry (przy okazji skończę Pana Karola ;) ) Bawię się nodami już jakiś tydzień i to jest pierwszy renderek, który już jakoś wygląda. http://images25.fotosik.pl/84/87b3c9cf588cd16c.jpg Node'ow na razie nie pokazuje bo sa baaardzo nie czytelne i poplątane. Aha oczywiscie blender jak cos.
deha21 Napisano 20 Wrzesień 2007 Napisano 20 Wrzesień 2007 Ogólnie fajnie ale nie pasują mi te zmarszczki nad ustami, są ustawione po skosie a powinny być pionowo. Poza tym dorób jakieś fałdy na szyji i niżej. I jeszcze oczy za bardzo lśnią i są troszke za ciemne moim zdaniem... Chociaż ja się nie znam :P
Ania Napisano 20 Wrzesień 2007 Napisano 20 Wrzesień 2007 bardzo dobry shader, teraz tylko jeszcze dodaj czerwonawe sss na uszy.
Gomez Napisano 20 Wrzesień 2007 Napisano 20 Wrzesień 2007 Bardzo fajnie. Moglbys zarzucic jakies ustawienia swiatel, gi i shader bez tekstur?
KLICEK Napisano 20 Wrzesień 2007 Napisano 20 Wrzesień 2007 No szader udzjdzie, ale splaszcza strasznie model, ale to raczej Twoj lajt setup
purple Napisano 20 Wrzesień 2007 Napisano 20 Wrzesień 2007 poprawiłam na szybcia to nad ustami (w PSie)(a pozwoliłam sobie;P) Wydaje mi się, że zmarszczki i inne nierówności skóry skoncentrowałeś tylko na zaznaczonym przeze mnie obszarze... z twarzy wygląda na faceta w starszym średnim wieku, z szyi na 30-latka... pozdrawiam:)
NV Napisano 20 Wrzesień 2007 Napisano 20 Wrzesień 2007 "z twarzy wygląda na faceta w starszym średnim wieku, z szyi na 30-latka... pozdrawiam:)" Dokładnie :] A tak to shader skóry niesamowity :) zmarszczki też super.
Leru Napisano 20 Wrzesień 2007 Napisano 20 Wrzesień 2007 Nvidia -> a pewnie tyłeczek ma jeszcze zgrabniejszy. Jak to mówią z tyłu liceum, z przodu muzeum ;)
Maqs Napisano 21 Wrzesień 2007 Autor Napisano 21 Wrzesień 2007 Witam, dzięki za komenty. Mam nową wersje shadera, chyba trochę gorzej wygląda (a może lepiej? ) ale jest teraz łatwiejszy w ustawieniu i szybciej sie renderuje, nie ma jeszcze "czerwonego sss" na uszach bo chciałem to zrobić shadow mapkami, ale wtedy było by konieczne używanie spota z buf shadow do oświetlenia modelu i na razie myślę jak to rozwiązać inaczej. Model poprawie pod koniec, na razie wolę skupić się na shaderku, dzięki za sugestie. http://images25.fotosik.pl/85/05a03bfb341c99ad.jpg jeszcze jeden render na szybkiego zrobilem, teraz chyba za miekki :) http://images23.fotosik.pl/85/334cf766d71b51e8.jpg
Maqs Napisano 22 Wrzesień 2007 Autor Napisano 22 Wrzesień 2007 http://images29.fotosik.pl/86/2d0d074713bd0b8d.jpg Poprawki: shader nie spłaszcza modelu, detal chamsko nie znika, łatwy do ustawienia kolor skóry, ustawia sie tylko jednym rampem w nodach, tylne sss działa już prawie dobrze. Do poprawienia: czas renderu:/ renderuje sie 4-5 razy dłużej niż normalnie, nody już uproszczone, ale trzeba jeszcze bardziej uprościć np. siłę sss chcem aby ustawiało się jakąś krzywą czy coś w tym stylu, efekt "warstw" to chyba największy problem kompletnie nie mam pomysłu jak to rozwiązać, pewnie jeszcze masę innych rzeczy, ale na razie nic nie przychodzi mi do głowy.
KLICEK Napisano 23 Wrzesień 2007 Napisano 23 Wrzesień 2007 bardzo dobre ! jeszcze tylko od directa lekkie czerwone poswiaty na brzegach i bedzie jak zywy ;d
Innos Napisano 23 Wrzesień 2007 Napisano 23 Wrzesień 2007 no to pojechałeś ostro :D Piknie wyszlo... Nody dla mnie to czarna magia trzeba by zacząć je robic tylko kurde nawet nie wiem od czego :D Model ekstra ale fakt brakuje tylko lekkich czerwonych zabarwień na uszach ale to pikus :d
Maqs Napisano 23 Wrzesień 2007 Autor Napisano 23 Wrzesień 2007 Dzięki za komenty, mam pytanie czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa shader mist fast skin shader (nie wiem czy dobrze napisałem) chodzi mi o tego z mental ray'a, albo jeszcze lepiej jakby ktoś miał linka do papierów opisujących jego działanie, może być również tut oby obszerny:) Nad tą poświatą pracuje, i chyba jest proste rozwiązanie, myśle ze ramp na jakimś materiale wystarczy.
Levus Napisano 24 Wrzesień 2007 Napisano 24 Wrzesień 2007 Rewelka! Maqsie, jakie sa czasy renderingów? I na czym?
kubi Napisano 24 Wrzesień 2007 Napisano 24 Wrzesień 2007 No to Maqs dałeś po całości, świetnie wygląda.
Maqs Napisano 24 Wrzesień 2007 Autor Napisano 24 Wrzesień 2007 Witam. Ostatni render trwał godzine i 20 minut, nie jest drastycznie ( oryginalnie res była troche większa), ale biorąc pod uwagę jakiego użyłem oświetlenia (2 x spot z buf shadow typu classic+ ao próbkowanie ustawione na 4) nie jest za dobrze. Po przeczytaniu kilku publikacji na temat różnych technik sss, oraz oblukaniu video tutoriali i diagramów na temat fast skin shadera w mental rayu mogę stwierdzić że działąją niemalże na identycznej zasadzie, u mnie brakuje jeszcze "middle layer scatter" jeżeli uda mi sie to zrobić (mam już pomysł) będzie trzeba robić dodatkową mapkę "epidermal map") która będzie symulowała wejście światła wewnątrz skóry odbicie sie od kości/krwi czy czegoś tam i rozproszenie co da nam efekt bardziej realistycznej skóry. W praktyce to ma wyglądać tak robimy diffuse mape czyli zwykłą teksture koloru, podłączamy ją do normalnego materiału i materiału z front sss (normalny meteriał czyli bez sss symuluje jakby blokadę światła czyli nie ma efektu ze światło wchodzi jedną stroną modelu a wychodzi drugą) a epidermal map podłączamy pod middle sss, mapka powinna wyglądać (tak myślę) tak że gdzie bardziej ukrwiona część ciała dajemy więcej czerwieni, a czym bliżej kości tym więcej jakiegoś innego koloru:), muszę jeszcze zrobić oddzielny węzeł na spec, mam pomysł żeby stworzyć dwa materiały phong jeden o dużej twardości drugi o sporo mniejszej, nałożyć je na siebie i wymieszać kilka razy z różnymi kolorami, powinno dać dobry efekt, ale jeszcze nie testowałem. Ogólnie duuużo do zrobienia, ale może wyjdzie. Dzięki za komenty
Maqs Napisano 17 Listopad 2007 Autor Napisano 17 Listopad 2007 Update... http://images31.fotosik.pl/48/0c7d010c4ddc6db3.jpg
kubi Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Ha, będę pierwszy. To pojechałeś. Wygląda delikatnie sztucznie, ale chyba nie da sie lepszego efektu osiągnąć. Świetne. Edit: Ta zmarszczka pozioma przez nos wygląda dziwnie, nie naturalnie. Nie wygląda na mimiczną zmarszczkę, tylko raczej na bliznę czy coś. Lepiej wyglądał bez niej, choć widać że model pociągnąłeś nieźle.
KLICEK Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 heja ten render wyszedl na minus, wczesniejszy moim zdaniem lepszy, bardziej przekonujacy :) ale ten tez jest bardzo dobry wiec sam musisz wybrac hehe :), ale ciagnij go dalej z takich testow same dobre rzeczy wychodza :) powodzenia
Gomez Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Bardzo fajnie, dawaj wiecej :) Zastanawiam sie czy nie powinno byc wiecej speculara w niektorych miejscach. U facetow skora bardziej sie przetluszcza, tzn. kobiety dbaja zeby tego nie bylo widac. Tak tylko glosno mysle :)
Oleksiak Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Toś mnie rozj**** tym renderem. Jedyne co mi się nie podoba to jakość tych pieprzyków, czy co to :P na brodzie i zmarszczki między ustami a nosem i przejście ich w resztę zmarszczek na głowie - jest tam chyba zbyt widoczna linia przejścia.
Maqs Napisano 30 Listopad 2007 Autor Napisano 30 Listopad 2007 Dzieki za komenty. Trochę sie dziś pobawiłem i wyszło tak. http://www.maqs.yoyo.pl/pictures/oldm.jpg Nie wiem czy lepiej, ale chyba mniej sucho:D, render trwał nie całe 6 min. w troche wiekszej res. Edit: nie zwracajcie uwagi na te niebieskie na ustach, powstało przez przypadek;)
R.A Napisano 30 Listopad 2007 Napisano 30 Listopad 2007 Świetnie, teraz pomóż przy shaderze dla nieco młodszego pokolenia: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=626130#post626130
Gomez Napisano 30 Listopad 2007 Napisano 30 Listopad 2007 Dla mnie wyglada lepiej. Bedziesz jeszcze cos dzialac przy nim - jakas poza czy cos, czy zostanie tylko oteksturowany model?
Pionier Napisano 30 Listopad 2007 Napisano 30 Listopad 2007 teraz pomóż przy shaderze dla nieco młodszego pokolenia: [/url] lol, wciaz troche wysuszony ten dziadek, ale to juz moze popraw w PS? anyway, wyglada bardzo dobrze imo. czolem pionier
Loki Napisano 30 Listopad 2007 Napisano 30 Listopad 2007 hmm nie wiem moze to wina oswietlenia ale jak dla mnie najlepiej wyglada render w poscie 14. (starzy ludzie nie sa generalnie tacy "żółci", choc nie przecze ostatnia wersja ma duzo lepsze zmarszczki. Tak czy siak, podziwiam za wkład pracy :)
Maqs Napisano 1 Grudzień 2007 Autor Napisano 1 Grudzień 2007 Jeszcze test samego shadera na innym modelu. (troche zmieniłem ustawienia) http://www.maqs.yoyo.pl/pictures/WOMEN2.jpg
Maqs Napisano 20 Grudzień 2007 Autor Napisano 20 Grudzień 2007 Witam, w wolnych chwilach dalej sie babram w nodach:) oto efekt. (jeżeli obrazek sie nie wyświetla kliknijcie w link) http://images33.fotosik.pl/84/2882a4bf44b8bb8f.jpg chyba lepsze niż poprzednie, na razie tak zostanie biorę sie teraz za owłosienie.
kannu Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 serwus :) Maqs - bardzo fajnie skóra wygląda . Wydaje mi sie , że nieco , jakby była przyjarana przez słońce - poparzona. Mam jakieś dziwne wrazenie, jakby ona była bardzo , bardzo cieniutką warstewką. Tak , czy siak - baaaardzo fajnie to wyglada :) Będę obserwować jak to sie potoczy :) pozdrawiam i życze powodzenia :)
Gomez Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 Wyglada bardzo interesujaco. Widze ze koncepcja shadera ulegla jakiejs zmianie bo zmiana parametrow raczej nie dala by takich efektow. Co zmieniles? Zmapowales jakies dodatkowe kanaly? Troche speculara powinno jednak byc widac. Na pewno troche jest ale za malo, chyba ze to przez swiatelko. Przypomina mi ostatnia prace antropusa tylko brakuje speculara. Naprawde wyglada jak poparzony, popraw teksturki :)
Loki Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 wiem ze to nie topik o modelu a tylko o shaderze, ale moze przez to nie wyglada jeszcze idealnie (choc bardzo blisko) : Wydaje mi sie ze odleglość miedzy nosem a ustami jest za duza w proporcjach jest zwykle ze nos konczy sie na wysokosci konca uszu a tu chyba tak nie jest (chyba ze to tylko wina kamery) troche przebarwien by sie przydalo tak mi sie tez wydaje - czlowiek w tym wieku (a jeszcze w Polsce :D) ma juz problemy z wątrobą. a i brakuje cieni pod oczami, poza tym mezczyzni maja mniejsze oczy (znaczy sie węższe)
Maqs Napisano 21 Grudzień 2007 Autor Napisano 21 Grudzień 2007 Loki Gomez Kannu--> Dzięki, poprawie na pewno.
keraj37 Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 super: widac profesjonalizm. Jak bys sie podzielil linkami do tutkow o takim shaderze skina to bylbym ja i pewnie kilku jeszcze userow bardzo widzeczny:)
floo Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 robi wrażenie!!! :D zrobić dobry model starszego człowieczka, to nie lada wyczyn... ;) GRATULUJE skilla!! :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się