Skocz do zawartości

Postać 3D: Pan Karol;)/ skinshader


Maqs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, muszę stworzyć jakiś w miarę realistyczny shader skóry (przy okazji skończę Pana Karola ;) )

Bawię się nodami już jakiś tydzień i to jest pierwszy renderek, który już jakoś wygląda.

87b3c9cf588cd16c.jpg

http://images25.fotosik.pl/84/87b3c9cf588cd16c.jpg

 

Node'ow na razie nie pokazuje bo sa baaardzo nie czytelne i poplątane.

Aha oczywiscie blender jak cos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ogólnie fajnie ale nie pasują mi te zmarszczki nad ustami, są ustawione po skosie a powinny być pionowo. Poza tym dorób jakieś fałdy na szyji i niżej. I jeszcze oczy za bardzo lśnią i są troszke za ciemne moim zdaniem... Chociaż ja się nie znam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawiłam na szybcia to nad ustami (w PSie)(a pozwoliłam sobie;P)

Wydaje mi się, że zmarszczki i inne nierówności skóry skoncentrowałeś tylko na zaznaczonym przeze mnie obszarze...

87b3c9cf588cd16cuu0.jpg

z twarzy wygląda na faceta w starszym średnim wieku, z szyi na 30-latka...

pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za komenty.

Mam nową wersje shadera, chyba trochę gorzej wygląda (a może lepiej? ) ale jest teraz łatwiejszy w ustawieniu i szybciej sie renderuje, nie ma jeszcze "czerwonego sss" na uszach bo chciałem to zrobić shadow mapkami, ale wtedy było by konieczne używanie spota z buf shadow do oświetlenia modelu i na razie myślę jak to rozwiązać inaczej.

Model poprawie pod koniec, na razie wolę skupić się na shaderku, dzięki za sugestie.

05a03bfb341c99ad.jpg

http://images25.fotosik.pl/85/05a03bfb341c99ad.jpg

 

jeszcze jeden render na szybkiego zrobilem, teraz chyba za miekki :)

334cf766d71b51e8.jpg

http://images23.fotosik.pl/85/334cf766d71b51e8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2d0d074713bd0b8d.jpg

http://images29.fotosik.pl/86/2d0d074713bd0b8d.jpg

 

Poprawki: shader nie spłaszcza modelu, detal chamsko nie znika, łatwy do ustawienia kolor skóry, ustawia sie tylko jednym rampem w nodach, tylne sss działa już prawie dobrze.

 

Do poprawienia: czas renderu:/ renderuje sie 4-5 razy dłużej niż normalnie, nody już uproszczone, ale trzeba jeszcze bardziej uprościć np. siłę sss chcem aby ustawiało się jakąś krzywą czy coś w tym stylu, efekt "warstw" to chyba największy problem kompletnie nie mam pomysłu jak to rozwiązać, pewnie jeszcze masę innych rzeczy, ale na razie nic nie przychodzi mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pojechałeś ostro :D Piknie wyszlo... Nody dla mnie to czarna magia trzeba by zacząć je robic tylko kurde nawet nie wiem od czego :D

 

Model ekstra ale fakt brakuje tylko lekkich czerwonych zabarwień na uszach ale to pikus :d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komenty, mam pytanie czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie działa shader mist fast skin shader (nie wiem czy dobrze napisałem) chodzi mi o tego z mental ray'a, albo jeszcze lepiej jakby ktoś miał linka do papierów opisujących jego działanie, może być również tut oby obszerny:)

Nad tą poświatą pracuje, i chyba jest proste rozwiązanie, myśle ze ramp na jakimś materiale wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostatni render trwał godzine i 20 minut, nie jest drastycznie ( oryginalnie res była troche większa), ale biorąc pod uwagę jakiego użyłem oświetlenia (2 x spot z buf shadow typu classic+ ao próbkowanie ustawione na 4) nie jest za dobrze.

Po przeczytaniu kilku publikacji na temat różnych technik sss, oraz oblukaniu video tutoriali i diagramów na temat fast skin shadera w mental rayu mogę stwierdzić że działąją niemalże na identycznej zasadzie, u mnie brakuje jeszcze "middle layer scatter" jeżeli uda mi sie to zrobić (mam już pomysł) będzie trzeba robić dodatkową mapkę "epidermal map") która będzie symulowała wejście światła wewnątrz skóry odbicie sie od kości/krwi czy czegoś tam i rozproszenie co da nam efekt bardziej realistycznej skóry. W praktyce to ma wyglądać tak robimy diffuse mape czyli zwykłą teksture koloru, podłączamy ją do normalnego materiału i materiału z front sss (normalny meteriał czyli bez sss symuluje jakby blokadę światła czyli nie ma efektu ze światło wchodzi jedną stroną modelu a wychodzi drugą) a epidermal map podłączamy pod middle sss, mapka powinna wyglądać (tak myślę) tak że gdzie bardziej ukrwiona część ciała dajemy więcej czerwieni, a czym bliżej kości tym więcej jakiegoś innego koloru:), muszę jeszcze zrobić oddzielny węzeł na spec, mam pomysł żeby stworzyć dwa materiały phong jeden o dużej twardości drugi o sporo mniejszej, nałożyć je na siebie i wymieszać kilka razy z różnymi kolorami, powinno dać dobry efekt, ale jeszcze nie testowałem.

Ogólnie duuużo do zrobienia, ale może wyjdzie.

Dzięki za komenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, będę pierwszy. To pojechałeś. Wygląda delikatnie sztucznie, ale chyba nie da sie lepszego efektu osiągnąć. Świetne.

 

Edit:

 

Ta zmarszczka pozioma przez nos wygląda dziwnie, nie naturalnie. Nie wygląda na mimiczną zmarszczkę, tylko raczej na bliznę czy coś. Lepiej wyglądał bez niej, choć widać że model pociągnąłeś nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heja

 

ten render wyszedl na minus, wczesniejszy moim zdaniem lepszy, bardziej przekonujacy :) ale ten tez jest bardzo dobry wiec sam musisz wybrac hehe :), ale ciagnij go dalej z takich testow same dobre rzeczy wychodza :)

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toś mnie rozj**** tym renderem. Jedyne co mi się nie podoba to jakość tych pieprzyków, czy co to :P na brodzie i zmarszczki między ustami a nosem i przejście ich w resztę zmarszczek na głowie - jest tam chyba zbyt widoczna linia przejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nie wiem moze to wina oswietlenia ale jak dla mnie najlepiej wyglada render w poscie 14. (starzy ludzie nie sa generalnie tacy "żółci", choc nie przecze ostatnia wersja ma duzo lepsze zmarszczki.

 

Tak czy siak, podziwiam za wkład pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

Maqs - bardzo fajnie skóra wygląda . Wydaje mi sie , że nieco , jakby była przyjarana przez słońce - poparzona. Mam jakieś dziwne wrazenie, jakby ona była bardzo , bardzo cieniutką warstewką. Tak , czy siak - baaaardzo fajnie to wyglada :) Będę obserwować jak to sie potoczy :)

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada bardzo interesujaco. Widze ze koncepcja shadera ulegla jakiejs zmianie bo zmiana parametrow raczej nie dala by takich efektow. Co zmieniles? Zmapowales jakies dodatkowe kanaly? Troche speculara powinno jednak byc widac. Na pewno troche jest ale za malo, chyba ze to przez swiatelko. Przypomina mi ostatnia prace antropusa tylko brakuje speculara.

Naprawde wyglada jak poparzony, popraw teksturki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twarzup8.jpg

 

 

wiem ze to nie topik o modelu a tylko o shaderze, ale moze przez to nie wyglada jeszcze idealnie (choc bardzo blisko) :

 

Wydaje mi sie ze odleglość miedzy nosem a ustami jest za duza w proporcjach jest zwykle ze nos konczy sie na wysokosci konca uszu a tu chyba tak nie jest (chyba ze to tylko wina kamery)

 

troche przebarwien by sie przydalo tak mi sie tez wydaje - czlowiek w tym wieku (a jeszcze w Polsce :D) ma juz problemy z wątrobą.

 

a i brakuje cieni pod oczami, poza tym mezczyzni maja mniejsze oczy (znaczy sie węższe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności