Skocz do zawartości

Szybkie pytania nt. Softimage XSI


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Chciałbym aby ktoś przylepił ten topic.

Zakładam go w celu zadawania króciutkich pytań aby nie śmiecić i nie robić nowych tematów.

 

Mam obiekt a w nim obiekt a w nim następny obiekt etc.

 

Jak zaznaczyć/skasować/ukryć/odkryć wszystkie obiekty znajdujące się w tej strukturze ; mając zaznaczonego tylko parenta.

Mam problem bo podmieniam na scenie modele na nowsze a stare maja bogato rozbudowaną strukturę.

  • Odpowiedzi 501
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Jak zaznaczyć/skasować/ukryć/odkryć wszystkie obiekty znajdujące się w tej strukturze ; mając zaznaczonego tylko parenta.

Mam problem bo podmieniam na scenie modele na nowsze a stare maja bogato rozbudowaną strukturę.

 

Używaj prawego przycisku myszy do zaznaczania ew masz do tego schematic view

Napisano

Witam kolejny problem tym razem z teksturą.

Jak zrobić inna teksturę po jednej stronie polygona a inną po drugiej.

Klikam na obiekcie 7 i dodaje nodsa z teksturą potem grzebałem tam po wszystkich opcjach ale "jednostronnej" tekstury nie było.

 

Inny problem to to że XSI chyba rozmywa tekstury (antyaliasing?) mam w bmp żółtą linie w XSI jest gruba żółto zielonkawa na krawędziach.

Napisano

Front back działa ale nadal nie wiem jak to połączyć razem z obiektem jako

surfuace

.

Oddzielnie

podłączane

działają ale nie mogę ich razem połączyć.

Jest jakiś

node

który by je zmiksował ?

 

Difuse

nie działa chyba że je coś źle robie.

 

Kurde przypadkiem zrobiłem :P

Dwa

nody

z image trzeba

podpiąc

do tego

switcha

:D

Na

renderkach

wszystko ok tylko w podglądzie widać tylko 1

texturę

. Kurde nie mogę się przyzwyczaić że w podglądzie jest uproszczony wygląd obiektu.

Napisano

Ok wszystko gra tylko pojawił się problem.

Część wewnętrzną i zewnętrzną chce umieścić na jednej teksturze.

 

I tak ustawię projekcje tekstury na część zewnętrzną to jak mam zrobić środek?

 

Próbowałem zaznaczyć noda z teksturą do środka i zrobić nową projekcje .

Ale wtedy projekcja zewnętrzna się zmienia :(

 

Dla uproszczenia dałem dwie tekstury czarną i brązową.

Jak teraz przełączyć się na edycję "czarnej" ?

Napisano

Kolejne fajne pytanko :D

 

Mam rozłożoną siatkę 3 obiektów skrzydło ogonowe ster wysokości i trymer.

 

Wszystko poustawiałem sobie a teraz potrzebuję to na raz przeskalować/przesunąć etc.

Problem jest taki że na raz mogę mieć zaznaczoną projekcje tekstury tylko jednego obiektu.

 

Jak zaznaczyć kilka na raz ?

 

I jak zwiększyć dokładność muszki podczas skalowania , obecnie przeskakuje mi o zbyt duże wartości (teksturowanie)

Napisano

Nie mam odpowiedzi na powyzsze pytania Muminka - mam za to ... swoje pytanie. Dziwne moze troche :D

Przygotowuje sobie ambient occlusion pass. Normalnie wystarczy polaczyc noda "XSIAmbientOcclusion" do "surface" i wszystko gra. Jednak kiedy mam w scenie swiatlo emitujace fotony to musze dodatkowo dolaczyc material (w moim przypadku constant) do "photon".

Pytanie czy jest to jedyny sposob? W Tutorialach z DigitalTutors nie musieli tego robic, wystarczyl sam node xsiambientocclusion polaczony z surface (jesli nie dodaje materialu do "photons" to pojawia sie error "no photons stored after emitting").

Pytanie drugie - czy mozna ustawic tak dodatkowy pass zeby swiatlo tylko w nim nie emitowalo fotonow a w innych tak?

Napisano

Ja jak chce sobie policzyć AO w scenie ze światłem to robię sobie materiał dla całej sceny, który wygląda mniej więcej tak:

 

Phong -> AO(bright) -> surface

 

i wszystko mi ładnie liczy.

 

Aczkolwiek nie włączałem nigdy photonów, a przynajmniej tak mi się wydaję.

Napisano

siemka , zrobiłem sobie ten biped quide , potem z biped quide zrobilem Rig from biped quide :) tylko nie moge teraz usunać biped quide , ani rig quide nie wiem czemu..

Napisano

Cześć :>

 

ja tu widzę, że to XSi przygotowane do renderownia w kliku pass'ach. No to pytanie: jest jakiś soft do compositingu rekomendowany przez softimage do składania tego stuffu?

Napisano

@wizz - wybacz stary ze tak dlugo ale mecze sie z wizka pod XSI..

 

Co do twojego problemu - mnie wychodzi na to ze z explorera (hit "8" ;)) mozna to po prostu zaznaczyc i skasowac (po tym jak masz juz sworzony rig)...

 

@obywatel - jak masz cos powyzej wersji "foundation" to masz wbudowany "FX tree" [ z menu wybierz view/layouts/compositing] a jak nie to After Effects, Shake, Fusion - co tam chcesz w zasadzie ;)

Napisano

Witam.

 

Czy spotkaliście się z problemem obiektu nazwijmy to ducha.

 

Jest mogę go wyświetlić ale wszelkie próby modyfikacji usunięcia freeze kończą się wywaleniem XSI.

Obiekt nie jest skomplikowany to trochę spłaszczony cylinder.

Próbowałem już nawet merage sceny ale też nie pomogło problem przeszedł na nową.

Napisano

Nezumi - o jej :D myslisz ze na to nie wpadłem :) problem w tym ze sie nie da tak usunąć.. wogóle sie nie da :| ale juz ok wciepalem to na osobna warstwe i ukrylem zeby nie wadziło .. pozdro

Napisano

wizz - to byla taka rada z mojej strony jak te z infolinii: "a czy ma pan wlaczony komputer?" :D:D

 

wybacz - nie znam jeszcze tego softu az tak dobrze - walcze z syflex'em teraz :(

Napisano

Dobra zmeczylem cala scenke, zmeczylem AOpass, zmeczylem symulacje tkaniny i sobie renderuje od 6-7 godzin. I co sie okazuje - kazda klatka animacji ma odrobine inne oswietlenie (inna ekspozycje calosci tez bo raz jest ciemniej raz jasniej) :/ Wylaczylem zeby za kazda klatka odnawial obliczanie fotonow ale nie pomoglo. A moze wlasnie powinno to byc wlaczone (w scenie porusza sie kamera i 4 obiekty wiec raczej wlaczone...)? Co moze byc tego przyczyna? Raz jasniej, raz ciemniej - dziwaczne... Pomocy - deadline minal dawno temu :D

 

Eny ajdijas?

Napisano

Witam .

 

Mam problem z doczepieniem normalmapy.

 

Na obiek jest nałożony defultowy phong dodaje do niego noramal mape podłączoną pod bumpa. Nic obiekt znika z renderów.

 

Taka sama sytuacja ale zamiast normala podpinam BumpmapGenerator z teksturą z normalami. Nie ma problemu normale pojawiają się na obiekcie.

Ale jeden zgryz po podpięciu tekstury znikają :/

Napisano

Mam sobie otwarty obiekt. Jego obwód przekształciłem w krzywe (extract edges as curves) i teraz pytanie. Jak nadać im grubość i przekonwertować z powrotem do poly?

 

Color correction u mnie jest w nodes -> Image processing (xsi 6 adv)

Napisano

Wielkie dzieki streaker - tez skorzystam. O ile dojde do tego czemu tak dziwacznie mi sie renderuje wszystko :(

 

Pytanko jeszcze takie. Chce zrobic taki element interfejsu oznaczajacy obracanie. W tym celu chce znieksztalcic obiekt ("krzyzyk" ze strzalkami na kazdym ramieniu) aby "obejmowal" niewidoczna kule. Jak najlepiej to zrobic - probuje wrapem na razie ale moze ktos ma inny pomysl...

Napisano

Jak usunąć niepotrzebne projekcje tekstur ?

Mam ich dokładnie 3 a potrzebuję sie pozbyć 2 bo prawdopodobnie jakoś chrzanią eksport modelu.

Napisano

Gdzie znajduje się funkcja która przypisuje szkielet danemu modelowi?(szkielet już stworzylem ale nie wiem jak zrobić aby model poruszą sie wraz z nim)

Napisano
Króciutkie pytanko. Jak połączyć dwa punkty w jeden , tak aby ich złączenie pojawiło się na środku krawędzi na której leżą ?

 

modify/poly mesh/ weld point tool - zbinduj sobie najlepiej to taki maxowy target weld

a masowe łączenie puntkow to modify/poly mesh/ filter points

 

:)

Napisano
W scene root, jak rozwiniesz obiekt, to na dole tej listy powinny być projekcje textur (u mnie zwie się to texturę support) i można to normalnie kasować.

 

 

texture support to składowe texture projection prawdopodobnie.

Nadal nie mogę wykasować niepotrzebnych projekcji. Wszystkie texture suport odnoszą się do tej dobrej projekcji :/

Napisano

To ja już nie rozumie, czy ty chcesz wywalić uv'ke czy te helpery z projekcji ? Opja jeden nie ma dla mnie sensu, jeśli opcja druga, to zfreeze'uj obiekt i wtedy możesz spokojnie wywalić te helpery

Napisano

Nałożyć na to pass diffuse i ustawić w ps'ie w difference, scalić, do grayscali i odwrócić... choć za jakość takiego rozwiązania nie ręczę

 

...:::edit:::...

moje pytanie: czy da się do menu get -> material dołożyć dodatkowe pozysje (np. car paint, arch mat.), bo nie chce mi sie za każdym razem grzebać po katalogach ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności