Muminek Napisano 23 Wrzesień 2007 Napisano 23 Wrzesień 2007 Witam. Chciałbym aby ktoś przylepił ten topic. Zakładam go w celu zadawania króciutkich pytań aby nie śmiecić i nie robić nowych tematów. Mam obiekt a w nim obiekt a w nim następny obiekt etc. Jak zaznaczyć/skasować/ukryć/odkryć wszystkie obiekty znajdujące się w tej strukturze ; mając zaznaczonego tylko parenta. Mam problem bo podmieniam na scenie modele na nowsze a stare maja bogato rozbudowaną strukturę.
tweety Napisano 23 Wrzesień 2007 Napisano 23 Wrzesień 2007 ok. wątek przyklejony. faktycznie czasami warto zadawać pytanka w jednym wątku :)
Source Napisano 23 Wrzesień 2007 Napisano 23 Wrzesień 2007 Jak zaznaczyć/skasować/ukryć/odkryć wszystkie obiekty znajdujące się w tej strukturze ; mając zaznaczonego tylko parenta. Mam problem bo podmieniam na scenie modele na nowsze a stare maja bogato rozbudowaną strukturę. Używaj prawego przycisku myszy do zaznaczania ew masz do tego schematic view
blood_brother Napisano 23 Wrzesień 2007 Napisano 23 Wrzesień 2007 Sorry za offtopic, ale taki wątek już był/jest, ba, nawet sam go założyłem.
Muminek Napisano 27 Wrzesień 2007 Autor Napisano 27 Wrzesień 2007 Witam kolejny problem tym razem z teksturą. Jak zrobić inna teksturę po jednej stronie polygona a inną po drugiej. Klikam na obiekcie 7 i dodaje nodsa z teksturą potem grzebałem tam po wszystkich opcjach ale "jednostronnej" tekstury nie było. Inny problem to to że XSI chyba rozmywa tekstury (antyaliasing?) mam w bmp żółtą linie w XSI jest gruba żółto zielonkawa na krawędziach.
xeav Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 Nodes> Switch> Front_back i połącz z innym nodem w diffuse
Muminek Napisano 27 Wrzesień 2007 Autor Napisano 27 Wrzesień 2007 Front back działa ale nadal nie wiem jak to połączyć razem z obiektem jako surfuace . Oddzielnie podłączane działają ale nie mogę ich razem połączyć. Jest jakiś node który by je zmiksował ? Difuse nie działa chyba że je coś źle robie. Kurde przypadkiem zrobiłem :P Dwa nody z image trzeba podpiąc do tego switcha :D Na renderkach wszystko ok tylko w podglądzie widać tylko 1 texturę . Kurde nie mogę się przyzwyczaić że w podglądzie jest uproszczony wygląd obiektu.
xeav Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 połącz tak jak na zdjęciu poniżej http://xeav.easyisp.pl/images/douleur/untitled-1.jpg
Muminek Napisano 1 Październik 2007 Autor Napisano 1 Październik 2007 Ok wszystko gra tylko pojawił się problem. Część wewnętrzną i zewnętrzną chce umieścić na jednej teksturze. I tak ustawię projekcje tekstury na część zewnętrzną to jak mam zrobić środek? Próbowałem zaznaczyć noda z teksturą do środka i zrobić nową projekcje . Ale wtedy projekcja zewnętrzna się zmienia :( Dla uproszczenia dałem dwie tekstury czarną i brązową. Jak teraz przełączyć się na edycję "czarnej" ?
Muminek Napisano 2 Październik 2007 Autor Napisano 2 Październik 2007 Kolejne fajne pytanko :D Mam rozłożoną siatkę 3 obiektów skrzydło ogonowe ster wysokości i trymer. Wszystko poustawiałem sobie a teraz potrzebuję to na raz przeskalować/przesunąć etc. Problem jest taki że na raz mogę mieć zaznaczoną projekcje tekstury tylko jednego obiektu. Jak zaznaczyć kilka na raz ? I jak zwiększyć dokładność muszki podczas skalowania , obecnie przeskakuje mi o zbyt duże wartości (teksturowanie)
Nezumi Napisano 16 Październik 2007 Napisano 16 Październik 2007 Nie mam odpowiedzi na powyzsze pytania Muminka - mam za to ... swoje pytanie. Dziwne moze troche :D Przygotowuje sobie ambient occlusion pass. Normalnie wystarczy polaczyc noda "XSIAmbientOcclusion" do "surface" i wszystko gra. Jednak kiedy mam w scenie swiatlo emitujace fotony to musze dodatkowo dolaczyc material (w moim przypadku constant) do "photon". Pytanie czy jest to jedyny sposob? W Tutorialach z DigitalTutors nie musieli tego robic, wystarczyl sam node xsiambientocclusion polaczony z surface (jesli nie dodaje materialu do "photons" to pojawia sie error "no photons stored after emitting"). Pytanie drugie - czy mozna ustawic tak dodatkowy pass zeby swiatlo tylko w nim nie emitowalo fotonow a w innych tak?
blood_brother Napisano 17 Październik 2007 Napisano 17 Październik 2007 Ja jak chce sobie policzyć AO w scenie ze światłem to robię sobie materiał dla całej sceny, który wygląda mniej więcej tak: Phong -> AO(bright) -> surface i wszystko mi ładnie liczy. Aczkolwiek nie włączałem nigdy photonów, a przynajmniej tak mi się wydaję.
wizz Napisano 17 Październik 2007 Napisano 17 Październik 2007 siemka , zrobiłem sobie ten biped quide , potem z biped quide zrobilem Rig from biped quide :) tylko nie moge teraz usunać biped quide , ani rig quide nie wiem czemu..
Obywatel Napisano 20 Październik 2007 Napisano 20 Październik 2007 Cześć :> ja tu widzę, że to XSi przygotowane do renderownia w kliku pass'ach. No to pytanie: jest jakiś soft do compositingu rekomendowany przez softimage do składania tego stuffu?
-=S3B=- Napisano 20 Październik 2007 Napisano 20 Październik 2007 Moze ten wbudowany w xsi? A jesli masz fnd to dowolny compositor.
Nezumi Napisano 20 Październik 2007 Napisano 20 Październik 2007 @wizz - wybacz stary ze tak dlugo ale mecze sie z wizka pod XSI.. Co do twojego problemu - mnie wychodzi na to ze z explorera (hit "8" ;)) mozna to po prostu zaznaczyc i skasowac (po tym jak masz juz sworzony rig)... @obywatel - jak masz cos powyzej wersji "foundation" to masz wbudowany "FX tree" [ z menu wybierz view/layouts/compositing] a jak nie to After Effects, Shake, Fusion - co tam chcesz w zasadzie ;)
Muminek Napisano 20 Październik 2007 Autor Napisano 20 Październik 2007 Witam. Czy spotkaliście się z problemem obiektu nazwijmy to ducha. Jest mogę go wyświetlić ale wszelkie próby modyfikacji usunięcia freeze kończą się wywaleniem XSI. Obiekt nie jest skomplikowany to trochę spłaszczony cylinder. Próbowałem już nawet merage sceny ale też nie pomogło problem przeszedł na nową.
Nezumi Napisano 21 Październik 2007 Napisano 21 Październik 2007 podeslij scenke to moze sie spotkam ;) Dotad XSI nie wywalilo mi sie ani razu (czego np maxowi nie moge zarzucic :D:D:D)
Muminek Napisano 21 Październik 2007 Autor Napisano 21 Październik 2007 A u mnie co jakiś czas się sypie :/
wizz Napisano 21 Październik 2007 Napisano 21 Październik 2007 Nezumi - o jej :D myslisz ze na to nie wpadłem :) problem w tym ze sie nie da tak usunąć.. wogóle sie nie da :| ale juz ok wciepalem to na osobna warstwe i ukrylem zeby nie wadziło .. pozdro
Nezumi Napisano 21 Październik 2007 Napisano 21 Październik 2007 wizz - to byla taka rada z mojej strony jak te z infolinii: "a czy ma pan wlaczony komputer?" :D:D wybacz - nie znam jeszcze tego softu az tak dobrze - walcze z syflex'em teraz :(
Nezumi Napisano 22 Październik 2007 Napisano 22 Październik 2007 Dobra zmeczylem cala scenke, zmeczylem AOpass, zmeczylem symulacje tkaniny i sobie renderuje od 6-7 godzin. I co sie okazuje - kazda klatka animacji ma odrobine inne oswietlenie (inna ekspozycje calosci tez bo raz jest ciemniej raz jasniej) :/ Wylaczylem zeby za kazda klatka odnawial obliczanie fotonow ale nie pomoglo. A moze wlasnie powinno to byc wlaczone (w scenie porusza sie kamera i 4 obiekty wiec raczej wlaczone...)? Co moze byc tego przyczyna? Raz jasniej, raz ciemniej - dziwaczne... Pomocy - deadline minal dawno temu :D Eny ajdijas?
Muminek Napisano 23 Październik 2007 Autor Napisano 23 Październik 2007 Witam . Mam problem z doczepieniem normalmapy. Na obiek jest nałożony defultowy phong dodaje do niego noramal mape podłączoną pod bumpa. Nic obiekt znika z renderów. Taka sama sytuacja ale zamiast normala podpinam BumpmapGenerator z teksturą z normalami. Nie ma problemu normale pojawiają się na obiekcie. Ale jeden zgryz po podpięciu tekstury znikają :/
flesz_gordon Napisano 23 Październik 2007 Napisano 23 Październik 2007 http://img215.imageshack.us/my.php?image=xsinormalintensityxf1.jpg pomin krok 3- jest niepotrzebny i do czego innego sluzy nie widzisz bo pewnie open GL nie masz ustawione pozdr
Muminek Napisano 23 Październik 2007 Autor Napisano 23 Październik 2007 Skąd wytrzasnąć color correction? Nazwy węzłów z menu różnią się od tego co się na drzewku pojawia :/ Niestety dalej nie działa .
blood_brother Napisano 23 Październik 2007 Napisano 23 Październik 2007 Mam sobie otwarty obiekt. Jego obwód przekształciłem w krzywe (extract edges as curves) i teraz pytanie. Jak nadać im grubość i przekonwertować z powrotem do poly? Color correction u mnie jest w nodes -> Image processing (xsi 6 adv)
Muminek Napisano 23 Październik 2007 Autor Napisano 23 Październik 2007 ok popiołem wszystko jak miało być i już wyświetla się mi normal mapa.Ale dalej jak dodam teksturę nie ma normalmapy :/
flesz_gordon Napisano 24 Październik 2007 Napisano 24 Październik 2007 Muminek- u mnie dziala oke zalaczam render tree http://img89.imageshack.us/my.php?image=normaleif1.jpg
Source Napisano 24 Październik 2007 Napisano 24 Październik 2007 Wizz - musisz zaznaczyć całe drzewo by usunąć bipeda. Naciskasz prawym przyciskiem na parenta.
Muminek Napisano 25 Październik 2007 Autor Napisano 25 Październik 2007 W jaki sposób wypalić normalmap w XSI ? Dorwałem się do tutka ale do wersji 3 w 5 w helpie nie mogę znaleźć opcji wymienionych w tutku .
blood_brother Napisano 25 Październik 2007 Napisano 25 Październik 2007 Czy jest w iksesaju jakieś narzędzie, bądź plugin do szybkiego mapowania, na zasadzie, ze pokazuje mu gdzie mają być krawędzie mapy i on to ładnie rozkłada?
streaker Napisano 27 Październik 2007 Napisano 27 Październik 2007 road kill - dość ładnie połączony z xsi skryptem albo contour stretch UVs (z tym, że polecam pierwszą opcję)
Nezumi Napisano 27 Październik 2007 Napisano 27 Październik 2007 Wielkie dzieki streaker - tez skorzystam. O ile dojde do tego czemu tak dziwacznie mi sie renderuje wszystko :( Pytanko jeszcze takie. Chce zrobic taki element interfejsu oznaczajacy obracanie. W tym celu chce znieksztalcic obiekt ("krzyzyk" ze strzalkami na kazdym ramieniu) aby "obejmowal" niewidoczna kule. Jak najlepiej to zrobic - probuje wrapem na razie ale moze ktos ma inny pomysl...
flesz_gordon Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 Nezumi- nie kumam jak chcesz zrobic kontrolera no to stworz nulla, wcisnij enter zeby opcje wyskoczyly i tam masz rozne tryby wyswietlania - np krzyzyk, okrag, cube, strzalki, kula ze strzalkami itp
streaker Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 flesz_gordon - tu chyba chodzi nie o kontroler w interface, ale modeling (przynajmniej tak ja to zrozumiałem) - jeśli tak to deform -> shrink wrap bardzo dobrze się spisuje. zrobiłem sobie nawet małego testa, plane na kuli: http://img98.imageshack.us/img98/9210/24356665pg7.jpg a jeśli nie chcesz wrapa, to zawsze pozostaje lattice (taki 3x3x1 powieniem wystarczyć)
Nezumi Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 Dzieki wielkie. Tak - chodzilo o modeling - jako ze nie jestem za dobry w tlumaczeniu to moglo to brzmiec niejasno.
Muminek Napisano 5 Listopad 2007 Autor Napisano 5 Listopad 2007 Jak usunąć niepotrzebne projekcje tekstur ? Mam ich dokładnie 3 a potrzebuję sie pozbyć 2 bo prawdopodobnie jakoś chrzanią eksport modelu.
blood_brother Napisano 5 Listopad 2007 Napisano 5 Listopad 2007 W scene root, jak rozwiniesz obiekt, to na dole tej listy powinny być projekcje textur (u mnie zwie się to texturę support) i można to normalnie kasować.
Muminek Napisano 9 Listopad 2007 Autor Napisano 9 Listopad 2007 Króciutkie pytanko. Jak połączyć dwa punkty w jeden , tak aby ich złączenie pojawiło się na środku krawędzi na której leżą ?
HuMfrey Napisano 9 Listopad 2007 Napisano 9 Listopad 2007 Weld Points To Target i wciskasz prawy klawisz myszki zamiast lewego
ptah Napisano 9 Listopad 2007 Napisano 9 Listopad 2007 Gdzie znajduje się funkcja która przypisuje szkielet danemu modelowi?(szkielet już stworzylem ale nie wiem jak zrobić aby model poruszą sie wraz z nim)
streaker Napisano 9 Listopad 2007 Napisano 9 Listopad 2007 animation -> deform -> envelope -> set envelope -> w szkielecie pokazujemy envelope_group
flesz_gordon Napisano 10 Listopad 2007 Napisano 10 Listopad 2007 Króciutkie pytanko. Jak połączyć dwa punkty w jeden , tak aby ich złączenie pojawiło się na środku krawędzi na której leżą ? modify/poly mesh/ weld point tool - zbinduj sobie najlepiej to taki maxowy target weld a masowe łączenie puntkow to modify/poly mesh/ filter points :)
Muminek Napisano 12 Listopad 2007 Autor Napisano 12 Listopad 2007 W scene root, jak rozwiniesz obiekt, to na dole tej listy powinny być projekcje textur (u mnie zwie się to texturę support) i można to normalnie kasować. texture support to składowe texture projection prawdopodobnie. Nadal nie mogę wykasować niepotrzebnych projekcji. Wszystkie texture suport odnoszą się do tej dobrej projekcji :/
streaker Napisano 12 Listopad 2007 Napisano 12 Listopad 2007 To ja już nie rozumie, czy ty chcesz wywalić uv'ke czy te helpery z projekcji ? Opja jeden nie ma dla mnie sensu, jeśli opcja druga, to zfreeze'uj obiekt i wtedy możesz spokojnie wywalić te helpery
blood_brother Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Jak wyrenderować obiekt i jego cień do alfy? Tzn, chodzi mi o takie coś, że obiekt i cień będą białe a reszta czarna:)
streaker Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Chyba będzie przeba na raty robić: zaznacz obiekt i Pass -> edit -> new pass -> white matte a potem jeszcze shadow i to wszystko razem w ps'ie złożyć
blood_brother Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 A da się jakoś cień z ao wypalić do alfy? Dla przykładu daje obrazek.
streaker Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Nałożyć na to pass diffuse i ustawić w ps'ie w difference, scalić, do grayscali i odwrócić... choć za jakość takiego rozwiązania nie ręczę ...:::edit:::... moje pytanie: czy da się do menu get -> material dołożyć dodatkowe pozysje (np. car paint, arch mat.), bo nie chce mi sie za każdym razem grzebać po katalogach ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się