Napisano 23 Wrzesień 200717 l Witam. Chciałbym aby ktoś przylepił ten topic. Zakładam go w celu zadawania króciutkich pytań aby nie śmiecić i nie robić nowych tematów. Mam obiekt a w nim obiekt a w nim następny obiekt etc. Jak zaznaczyć/skasować/ukryć/odkryć wszystkie obiekty znajdujące się w tej strukturze ; mając zaznaczonego tylko parenta. Mam problem bo podmieniam na scenie modele na nowsze a stare maja bogato rozbudowaną strukturę.
Napisano 23 Wrzesień 200717 l ok. wątek przyklejony. faktycznie czasami warto zadawać pytanka w jednym wątku :)
Napisano 23 Wrzesień 200717 l Jak zaznaczyć/skasować/ukryć/odkryć wszystkie obiekty znajdujące się w tej strukturze ; mając zaznaczonego tylko parenta. Mam problem bo podmieniam na scenie modele na nowsze a stare maja bogato rozbudowaną strukturę. Używaj prawego przycisku myszy do zaznaczania ew masz do tego schematic view
Napisano 23 Wrzesień 200717 l Sorry za offtopic, ale taki wątek już był/jest, ba, nawet sam go założyłem.
Napisano 27 Wrzesień 200717 l Autor Witam kolejny problem tym razem z teksturą. Jak zrobić inna teksturę po jednej stronie polygona a inną po drugiej. Klikam na obiekcie 7 i dodaje nodsa z teksturą potem grzebałem tam po wszystkich opcjach ale "jednostronnej" tekstury nie było. Inny problem to to że XSI chyba rozmywa tekstury (antyaliasing?) mam w bmp żółtą linie w XSI jest gruba żółto zielonkawa na krawędziach.
Napisano 27 Wrzesień 200717 l Autor Front back działa ale nadal nie wiem jak to połączyć razem z obiektem jako surfuace . Oddzielnie podłączane działają ale nie mogę ich razem połączyć. Jest jakiś node który by je zmiksował ? Difuse nie działa chyba że je coś źle robie. Kurde przypadkiem zrobiłem :P Dwa nody z image trzeba podpiąc do tego switcha :D Na renderkach wszystko ok tylko w podglądzie widać tylko 1 texturę . Kurde nie mogę się przyzwyczaić że w podglądzie jest uproszczony wygląd obiektu.
Napisano 27 Wrzesień 200717 l połącz tak jak na zdjęciu poniżej http://xeav.easyisp.pl/images/douleur/untitled-1.jpg
Napisano 1 Październik 200717 l Autor Ok wszystko gra tylko pojawił się problem. Część wewnętrzną i zewnętrzną chce umieścić na jednej teksturze. I tak ustawię projekcje tekstury na część zewnętrzną to jak mam zrobić środek? Próbowałem zaznaczyć noda z teksturą do środka i zrobić nową projekcje . Ale wtedy projekcja zewnętrzna się zmienia :( Dla uproszczenia dałem dwie tekstury czarną i brązową. Jak teraz przełączyć się na edycję "czarnej" ?
Napisano 2 Październik 200717 l Autor Kolejne fajne pytanko :D Mam rozłożoną siatkę 3 obiektów skrzydło ogonowe ster wysokości i trymer. Wszystko poustawiałem sobie a teraz potrzebuję to na raz przeskalować/przesunąć etc. Problem jest taki że na raz mogę mieć zaznaczoną projekcje tekstury tylko jednego obiektu. Jak zaznaczyć kilka na raz ? I jak zwiększyć dokładność muszki podczas skalowania , obecnie przeskakuje mi o zbyt duże wartości (teksturowanie)
Napisano 16 Październik 200717 l Nie mam odpowiedzi na powyzsze pytania Muminka - mam za to ... swoje pytanie. Dziwne moze troche :D Przygotowuje sobie ambient occlusion pass. Normalnie wystarczy polaczyc noda "XSIAmbientOcclusion" do "surface" i wszystko gra. Jednak kiedy mam w scenie swiatlo emitujace fotony to musze dodatkowo dolaczyc material (w moim przypadku constant) do "photon". Pytanie czy jest to jedyny sposob? W Tutorialach z DigitalTutors nie musieli tego robic, wystarczyl sam node xsiambientocclusion polaczony z surface (jesli nie dodaje materialu do "photons" to pojawia sie error "no photons stored after emitting"). Pytanie drugie - czy mozna ustawic tak dodatkowy pass zeby swiatlo tylko w nim nie emitowalo fotonow a w innych tak?
Napisano 17 Październik 200717 l Ja jak chce sobie policzyć AO w scenie ze światłem to robię sobie materiał dla całej sceny, który wygląda mniej więcej tak: Phong -> AO(bright) -> surface i wszystko mi ładnie liczy. Aczkolwiek nie włączałem nigdy photonów, a przynajmniej tak mi się wydaję.
Napisano 17 Październik 200717 l siemka , zrobiłem sobie ten biped quide , potem z biped quide zrobilem Rig from biped quide :) tylko nie moge teraz usunać biped quide , ani rig quide nie wiem czemu..
Napisano 20 Październik 200717 l Cześć :> ja tu widzę, że to XSi przygotowane do renderownia w kliku pass'ach. No to pytanie: jest jakiś soft do compositingu rekomendowany przez softimage do składania tego stuffu?
Napisano 20 Październik 200717 l @wizz - wybacz stary ze tak dlugo ale mecze sie z wizka pod XSI.. Co do twojego problemu - mnie wychodzi na to ze z explorera (hit "8" ;)) mozna to po prostu zaznaczyc i skasowac (po tym jak masz juz sworzony rig)... @obywatel - jak masz cos powyzej wersji "foundation" to masz wbudowany "FX tree" [ z menu wybierz view/layouts/compositing] a jak nie to After Effects, Shake, Fusion - co tam chcesz w zasadzie ;)
Napisano 20 Październik 200717 l Autor Witam. Czy spotkaliście się z problemem obiektu nazwijmy to ducha. Jest mogę go wyświetlić ale wszelkie próby modyfikacji usunięcia freeze kończą się wywaleniem XSI. Obiekt nie jest skomplikowany to trochę spłaszczony cylinder. Próbowałem już nawet merage sceny ale też nie pomogło problem przeszedł na nową.
Napisano 21 Październik 200717 l podeslij scenke to moze sie spotkam ;) Dotad XSI nie wywalilo mi sie ani razu (czego np maxowi nie moge zarzucic :D:D:D)
Napisano 21 Październik 200717 l Nezumi - o jej :D myslisz ze na to nie wpadłem :) problem w tym ze sie nie da tak usunąć.. wogóle sie nie da :| ale juz ok wciepalem to na osobna warstwe i ukrylem zeby nie wadziło .. pozdro
Napisano 21 Październik 200717 l wizz - to byla taka rada z mojej strony jak te z infolinii: "a czy ma pan wlaczony komputer?" :D:D wybacz - nie znam jeszcze tego softu az tak dobrze - walcze z syflex'em teraz :(
Napisano 22 Październik 200717 l Dobra zmeczylem cala scenke, zmeczylem AOpass, zmeczylem symulacje tkaniny i sobie renderuje od 6-7 godzin. I co sie okazuje - kazda klatka animacji ma odrobine inne oswietlenie (inna ekspozycje calosci tez bo raz jest ciemniej raz jasniej) :/ Wylaczylem zeby za kazda klatka odnawial obliczanie fotonow ale nie pomoglo. A moze wlasnie powinno to byc wlaczone (w scenie porusza sie kamera i 4 obiekty wiec raczej wlaczone...)? Co moze byc tego przyczyna? Raz jasniej, raz ciemniej - dziwaczne... Pomocy - deadline minal dawno temu :D Eny ajdijas?
Napisano 23 Październik 200717 l Autor Witam . Mam problem z doczepieniem normalmapy. Na obiek jest nałożony defultowy phong dodaje do niego noramal mape podłączoną pod bumpa. Nic obiekt znika z renderów. Taka sama sytuacja ale zamiast normala podpinam BumpmapGenerator z teksturą z normalami. Nie ma problemu normale pojawiają się na obiekcie. Ale jeden zgryz po podpięciu tekstury znikają :/
Napisano 23 Październik 200717 l http://img215.imageshack.us/my.php?image=xsinormalintensityxf1.jpg pomin krok 3- jest niepotrzebny i do czego innego sluzy nie widzisz bo pewnie open GL nie masz ustawione pozdr
Napisano 23 Październik 200717 l Autor Skąd wytrzasnąć color correction? Nazwy węzłów z menu różnią się od tego co się na drzewku pojawia :/ Niestety dalej nie działa .
Napisano 23 Październik 200717 l Mam sobie otwarty obiekt. Jego obwód przekształciłem w krzywe (extract edges as curves) i teraz pytanie. Jak nadać im grubość i przekonwertować z powrotem do poly? Color correction u mnie jest w nodes -> Image processing (xsi 6 adv)
Napisano 23 Październik 200717 l Autor ok popiołem wszystko jak miało być i już wyświetla się mi normal mapa.Ale dalej jak dodam teksturę nie ma normalmapy :/
Napisano 24 Październik 200717 l Muminek- u mnie dziala oke zalaczam render tree http://img89.imageshack.us/my.php?image=normaleif1.jpg
Napisano 24 Październik 200717 l Wizz - musisz zaznaczyć całe drzewo by usunąć bipeda. Naciskasz prawym przyciskiem na parenta.
Napisano 25 Październik 200717 l Autor W jaki sposób wypalić normalmap w XSI ? Dorwałem się do tutka ale do wersji 3 w 5 w helpie nie mogę znaleźć opcji wymienionych w tutku .
Napisano 25 Październik 200717 l Czy jest w iksesaju jakieś narzędzie, bądź plugin do szybkiego mapowania, na zasadzie, ze pokazuje mu gdzie mają być krawędzie mapy i on to ładnie rozkłada?
Napisano 27 Październik 200717 l road kill - dość ładnie połączony z xsi skryptem albo contour stretch UVs (z tym, że polecam pierwszą opcję)
Napisano 27 Październik 200717 l Wielkie dzieki streaker - tez skorzystam. O ile dojde do tego czemu tak dziwacznie mi sie renderuje wszystko :( Pytanko jeszcze takie. Chce zrobic taki element interfejsu oznaczajacy obracanie. W tym celu chce znieksztalcic obiekt ("krzyzyk" ze strzalkami na kazdym ramieniu) aby "obejmowal" niewidoczna kule. Jak najlepiej to zrobic - probuje wrapem na razie ale moze ktos ma inny pomysl...
Napisano 28 Październik 200717 l Nezumi- nie kumam jak chcesz zrobic kontrolera no to stworz nulla, wcisnij enter zeby opcje wyskoczyly i tam masz rozne tryby wyswietlania - np krzyzyk, okrag, cube, strzalki, kula ze strzalkami itp
Napisano 28 Październik 200717 l flesz_gordon - tu chyba chodzi nie o kontroler w interface, ale modeling (przynajmniej tak ja to zrozumiałem) - jeśli tak to deform -> shrink wrap bardzo dobrze się spisuje. zrobiłem sobie nawet małego testa, plane na kuli: http://img98.imageshack.us/img98/9210/24356665pg7.jpg a jeśli nie chcesz wrapa, to zawsze pozostaje lattice (taki 3x3x1 powieniem wystarczyć)
Napisano 28 Październik 200717 l Dzieki wielkie. Tak - chodzilo o modeling - jako ze nie jestem za dobry w tlumaczeniu to moglo to brzmiec niejasno.
Napisano 5 Listopad 200717 l Autor Jak usunąć niepotrzebne projekcje tekstur ? Mam ich dokładnie 3 a potrzebuję sie pozbyć 2 bo prawdopodobnie jakoś chrzanią eksport modelu.
Napisano 5 Listopad 200717 l W scene root, jak rozwiniesz obiekt, to na dole tej listy powinny być projekcje textur (u mnie zwie się to texturę support) i można to normalnie kasować.
Napisano 9 Listopad 200717 l Autor Króciutkie pytanko. Jak połączyć dwa punkty w jeden , tak aby ich złączenie pojawiło się na środku krawędzi na której leżą ?
Napisano 9 Listopad 200717 l Gdzie znajduje się funkcja która przypisuje szkielet danemu modelowi?(szkielet już stworzylem ale nie wiem jak zrobić aby model poruszą sie wraz z nim)
Napisano 9 Listopad 200717 l animation -> deform -> envelope -> set envelope -> w szkielecie pokazujemy envelope_group
Napisano 10 Listopad 200717 l Króciutkie pytanko. Jak połączyć dwa punkty w jeden , tak aby ich złączenie pojawiło się na środku krawędzi na której leżą ? modify/poly mesh/ weld point tool - zbinduj sobie najlepiej to taki maxowy target weld a masowe łączenie puntkow to modify/poly mesh/ filter points :)
Napisano 12 Listopad 200717 l Autor W scene root, jak rozwiniesz obiekt, to na dole tej listy powinny być projekcje textur (u mnie zwie się to texturę support) i można to normalnie kasować. texture support to składowe texture projection prawdopodobnie. Nadal nie mogę wykasować niepotrzebnych projekcji. Wszystkie texture suport odnoszą się do tej dobrej projekcji :/
Napisano 12 Listopad 200717 l To ja już nie rozumie, czy ty chcesz wywalić uv'ke czy te helpery z projekcji ? Opja jeden nie ma dla mnie sensu, jeśli opcja druga, to zfreeze'uj obiekt i wtedy możesz spokojnie wywalić te helpery
Napisano 16 Listopad 200717 l Jak wyrenderować obiekt i jego cień do alfy? Tzn, chodzi mi o takie coś, że obiekt i cień będą białe a reszta czarna:)
Napisano 16 Listopad 200717 l Chyba będzie przeba na raty robić: zaznacz obiekt i Pass -> edit -> new pass -> white matte a potem jeszcze shadow i to wszystko razem w ps'ie złożyć
Napisano 16 Listopad 200717 l Nałożyć na to pass diffuse i ustawić w ps'ie w difference, scalić, do grayscali i odwrócić... choć za jakość takiego rozwiązania nie ręczę ...:::edit:::... moje pytanie: czy da się do menu get -> material dołożyć dodatkowe pozysje (np. car paint, arch mat.), bo nie chce mi sie za każdym razem grzebać po katalogach ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto