Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Noł problem. Imageshack słynie z tego że stawia swoje serwery na gameboyach mono. ;)

 

Morte- Dodam jeszcze bo nie pamiętam co ci pisałem w pm. :)

Po kilku godzinach poszukiwań dowiedziałem się że nie ma w Polsce cła na oprogramowanie. Nie jestem pewien czy VAT wyniesie 19% czy 22%, na stronie pixologic jest 19 jednak ludzie na forach piszą że naliczali im 22%. Może tyczy się to innego rodzaju programów. Jest jeszcze szansa że nie naliczą mi nic ale nie napalam się zbyt mocno żeby się nie przejechać. ;) Idę uczyć się zetki bez zetki. ;)

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Morte
Napisano

Monio- no informuj informuj, ciekawi mnie to:)

A tymczasem tu taki speedzior na rozgrzanie nadgarstka:

22751103.png

Napisano (edytowane)

Fajnie że zrobił się trochę ruch bo już myślałem że ludzie nie sculptują i wątek umarł.

 

Monio: Jak sobie załatwisz zbrusha to napisz orientacyjnie ile trzeba na niego wydać uwzględniając wszystkie formalności, dopłaty i podatki. Nie ma na zbrusha jakichś wersji studenckich czy czegoś podobnego?

 

Morte:Fajna buzia aczkolwiek trochę powtarzalna - spróbuj następną wyrzeźbić w jakimś innym stylu bo o ile pracki masz ciekawe (pan iniemamocny czy ta na dw4) to speedy trochę monotonne.BTW szkoda że nie skończyłeś tego potworasa - w przyszłym roku się uda:)

 

Przeróbka mojego ostatniego lucka:

Już go nie robię bo mnie wkurza...

satan.jpg

Edytowane przez Lucek
Gość Morte
Napisano

lucek: no masz rację ale to właściwie robiłem testując mikrofon:) Ale skoro mówisz ze wyglądają podobnie muszę się poprawić:)

Co do twojej nowej główki:

Kształt, nos, łuki brwiowe ok, poliki fajnie wyszły, usta poza trochę dwnymi kącikami też prezentują się dobrze. Podstawymi bolączkami są oczy, uszka i szyja. W przypadku oczy brakuje jakiś oczodołów, dolna powieka to właściwie tylko zgrubienie przy linii oka, uszy- tu czuć wyraźny brak loopów na uszy, poglucone i nieładne są. Szyja zdaje mi się za dłua i nie zdefiniowałeś kształtu z którego "wyrasta szyja i dalej głowa w związku z czym odbiór modelu jest bardzo dziwny.albo obetnij dół CTRL+SHIFT albo zarysuj jakieś mieśnie obojczyki.

 

No i speed z cube'a(+sphery an oczka) ode mnie:

16700393.png

Gość Morte
Napisano

No prawda, powieki i ząbki troszku miłości jeszcze wymagają, ale ogólnie miło mi się tego pana rzeźbiło.

Napisano
No co wy przecież to zęby a nie język..Mi się podoba tylko powieki bym trochę poprawił.

 

no tak teraz sobie przypomnialem ,ze ten pierwszy film o nosferatu z lat 30(?) zeszłego wieku, miał takie dziwne zęby, troche przypominały język, ale tak to jednak były jego żeby, całkiem fajny film, szczególnie jak pokazywali miasto kiedy nosferatu zaczal atakowac, szedzie były trumny jak na tamte czasy niezle to musiało wygląda, dzisiaj coś takiego w filmach to za mało

Gość Morte
Napisano

o! faktycznie setna!

Wygląda fajnie ale wydaje mi sie ze pan u stóp świętego jest za mały, patrząc choćby po proporcji ich głów.

Napisano

Bardzo dobrze ta rzeżba wyszła,lepiej niż poprzednia.Postać na dole mi też wydaje się ciutkę za mała,chyba że to ujęcie tak zniekształca...

Napisano

Proporcje pomiędzy rzeźbami skopane, nie mówiąc po prostu nie wykończeniu tej rzeźby, ale musiałem coś pokazać szefowi i skleciłem to.

Teraz się głowie jak to poustawiać w przestrzeni żeby wyglądało jak na starym zdjęciu. Ciężka robota ale satysfakcja będzie po skończeniu ogromna.

Gość Morte
Napisano

Nowy szybcior ode mnie, z bazy:

16673850.png

pozdrawiam!

Napisano

Śliczny jest. Masz już nieźle wyrobiony styl. :)

Przydałby się większy subdiv no i nad uchem mogłeś więcej popracować.

Nos trochę zbyt prosty i masywny, mógłby być węższy na wysokości oczu o połowę nawet. Jego przyłączenie do twarzy mi się trochę nie podoba, dokładniej ta ostra linia na wysokości oczu, w tym miejscu powinno być raczej płynne przejście do bryły twarzy.

 

PS. Zetka zamówiona i zapłacona. Teraz 2 tygodnie czekania z niecierpliwością na paczuchę. ;)

Napisano

Jest ciekawie ale sporo błędów.

Pierwszy który mnie najbardziej razi to usta, wyglądają jak doklejone w wałeczki z plasteliny. Wkomponuj je w twarz, głównie chodzi o kąciki ust które powinny być wewnątrz powierzchni twarzy a nie wystawać poza bryłe mordki. Górna linia ust jest krzywa i nie łączy się z resztą w sensowny sposób, te łuki powinny być mniej wklęsłe do środka. Parz na dużą ilość referek z boku i widoku 3/4, wyłapiesz te kształty.

Oczy są za blisko siebie, łuk brwiowy za mało wystaje. Te wygięcia nad oczami wyglądają nienaturalnie ale nie wiem co tutaj poradzić.

Nos odstaje od twarzy, połącz płynnym przejściem jego górną cześć z twarzą, no i też jest dosyć gruby u góry, zazwyczaj noski tam się zwężają i idą wgłąb twarzy.

Wygładziłbym całe czoło dosyć znacznie, na razie prezentuje się to jak poluzowany czepek. :)

Działaj dalej bo ma potencjał.

Gość Morte
Napisano

parę chwil dłuzej z poprzednim panem( wiem ze uszy były nie ruszone, ale jaki sens ruszac uszy na niskim subdiv?)

63587189.png

Napisano

Bardzo fajne Morte:) Strzelasz to z referek czy z głowy? Czemu wszystkie twoje postaci są takie zafrasowane? Czym robisz te krawędzie takie wąskie na małżowinie usznej?

 

Tutaj mój dzisiejszy modelik: Co powiecie o uszach?

screenshot006m.png

Napisano

Morte- Jest dużo lepiej. :) Nadal masywność nosa mi trochę nie pasuje ale to tylko moje widzimisię. Myślałeś coby tego pana teksturować? Potem jakaś kompozycja w PSie. To by było fajne. :)

 

Lucek91 - Uszy są fajne. Trochę za grubo przymocowane u dołu i ten dolny płatek mógłbyś troszeczkę niżej pociągnąć ale i w obecnej formie jest całkiem poprawnie.

Myślę że mógłbym wysunąć całą szczękę do przodu bo nie współgra z mocną górą twarzy. No i usteczka ma malutkie względem nochala. :)

Gość Morte
Napisano

@lucek no wychodzi coraz lepiej ale taktujesz ucho zbyt dwu wymiatowo, nie próbujesz jakoś go wygiąć, te łuki tam muszą lepiej współgrać, a całe ucho nie powinno być przyklejone do czaszki.

edit-> do poprzednich pytan: z głowy, taki nastrój mam to i sa zafrasowane;), całe ucho to trzy brushe- move, stadart i clay. i dużo machania. Jak pracujesz nad uchem to warto sobie ukryć resztę głowy.

@Monio- nie wiem, może, ale nie planowałem nic takiego.

chyba finito z tym panem:

24649521.png

Napisano

Teraz jest już wybitnie. Faktura skóry na klacie ma trochę za dużą skalę i intensywność, wygląda jakby żywił się wyłącznie w tanich kebabach. :D

Napisano

Ja tego nie widzę. Jak już zdecydowałeś się na takie alienowe fałdki to nos, poliki i łyki brwiowe zupełnie nie pasują do reszty, nie ich samo istnienie ale kształty. Też same fałdki przydałoby się wyrównać i dopieścić. Strasznie to takie 'randomowe' wszystko nie dostrzegam jakiejś myśli przewodniej.

Napisano

Mi się wydaje że samokrytykę wyrabia się głównie poprzez krytykę innych. U mnie tak było. Każdy jakoś zaczynał.

Trybal, ja proponuje poszukać jak wstawić obrazek z referką w zbrushu i robić szkice główek, całych postaci i też zwierząt.

Może to się wydawać dziwne ale wszystkie designy alienów i potworków wszelakich tak na prawdę są w przekazie oparte o pewne archetypy które w głowach uformowała nam mamusia natura. Dobry designer będzie, może i nawet podświadomie, grał tym i dla niego zrobienie postaci przekazującej jakiś klimat i odczucia za pomocą mimiki, kształtów nie będzie problemem.

 

 

To może ja wstawię coś. Jako ciekawostka. Raczej nie oczekuje krytyki bo sam wiem że ta praca jest ostro spaprana. ;)

 

716_Glowa1.jpg

 

Robione pół roku temu, 3 praca z zetki. Bazę zrobiłem z jakiś kilkudziesięciu Z-kulek, model ma jakieś 300k poly i to jest najniższy subdiv. Zupełnie nie potrafiłem się obsługiwać Zetką. ;)

Brak uszu, rynienki nosowej, brwi, krzywica wszystkich elementów mordy no i ich umieszczenie/ wielkość względem siebie. Jedyny plus to to że nie używałem żadnych referek tylko działałem na własne wyczucie.

Napisano

Taki koleś wygnieciony dzisiaj tylko po to żeby przetestować modny ostatnio temat rzeźbienia ucha:)

screenshot001raf.jpg

 

Podrzućcie jakiś temat do rzeźbienia bo strzelamy wciąż te łyse łby wszyscy i zjadamy własny ogon:) Już mnie to nudzi trochę a inspiracja nie przychodzi:(

Napisano

Masakrujesz. Nie ma się do czego przyczepić. :)

Pokarzesz więcej ujęć? Szyja i pacha są szczególnie interesujące. No i dłoń, twarz, rogi. W sumie to wszystko jest w tym modelu szczególnie interesujące. :D

Gość Morte
Napisano (edytowane)

gratki za artykulik! ale ojojoj jak dziwnie mieśnie żebrowe tu rozwiązałeś, nie uciekaja za bardzo do tyłu?

edit:-> ech...musiałem sprawdzić:) (nadal nie popcykałem tego do końca...Latissimus dorsi "wbiega" pod pachę, u ciebie widać miesnie miedzy zebrowe. Niby można tłumaczyć ze mityczny minotaur etc, jednak miałby problem z poruszaniem się bez tego miesnia... niemniej speed bardzo fajny

Edytowane przez Morte
Napisano
gratki za artykulik! ale ojojoj jak dziwnie mieśnie żebrowe tu rozwiązałeś, nie uciekaja za bardzo do tyłu?

edit:-> ech...musiałem sprawdzić:) (nadal nie popcykałem tego do końca...Latissimus dorsi "wbiega" pod pachę, u ciebie widać miesnie miedzy zebrowe. Niby można tłumaczyć ze mityczny minotaur etc, jednak miałby problem z poruszaniem się bez tego miesnia... niemniej speed bardzo fajny

 

Miałby problem jedynie podnieść się na drążku i takie tam :) chociaż racja, troszeczkę tego mięśnia tam brakuje (po polskiemu "najszerszy grzbietu"). A skoro już temat anatomii został dźgnięty, to dorzucę jeszcze od siebie że mięsień zębaty przedni, a właściwie te kilka wąskich mięśni na żebrach które się na niego składają - nie ma ich aż tyle, tzn. nie kończą się wraz z żebrami tak jak na sculpcie, ale gdzieś tak 8-9 żebro.

 

Ale właściwie nie powinienem się czepiać, bo speed boski i ja za Chiny ludowe nie wyrzeźbiłbym czegoś takiego :) Boski skill masz. Wolno zapytać ile zajęło ci to czasu?

Napisano

Heja fajnie że się podoba:)

Hatt3r-dzięki!Ukazać się ma w czerwcu.

Monio-dzięki bardzo!Nie pokaże więcej ujęć bo będzie widać że wcale nie jest taki fajny i Morte mnie zjedzie znowu;P

Morte-dzięki:)Faktycznie nie widać mu tych tam dużych z tyłu-motyli=)Niestety już za póżno na poprawki-poszłooo...Mogłem wcześniej tu wrzucić:(Ogólnie to chyba efekt tego że strasznie mu plecy na początku skopałem a że kazali wszystko nagrywać zmovie to mi się nie chciało wracać...

maczuga-Dzięki:)Z tymi zębatymi to racja.Skilla wcale nie mam-tylko dobrze ściemniam;)Zajęło koło 4 h bo tyle kazali.

Monio-jeszcze raz-ja zaczynałem z zetką gdzieś tak trochę ponad rok temu.Na początku intensywnie a potem już mniej bo mi się znudziło...

Pozdr.:)

Gość Morte
Napisano

Mafida zeby zaraz jechac- bardzo dobry sketch , pozwoliłem sobie tylko delikatnie zwrócić uwagę na pewne mankamenty...

A dla tych co rzadzie odwiedzja ZBC:

Nowe pluginy:

decimation master

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=071265

i 3d print expotrer

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=071266

oba do przygotowywania mesha pod drykowanie 3d.. wyglada na to ze rynek zabwkowo figurkowy coraz bardziej opiera się na wydrukach z zbrusha...Nowy skechbook kingslejna, barzdo fjane rzeczy wrzucał do poprzedniego tu widać ze z nowym bedzie robił tak samo- warto odwiedzac

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?p=569039#post569039

Napisano (edytowane)

E, no co Ty Morte,tak sobie jaja robie;)Mogłem wcześniej pokazać to bym to poprawił przed wysłaniem...

Dzięki za info o pluginach ten decimation master wygląda bardzo ciekawie,może się przydać chociażby do retopo:)Zaraz wypróbuje.

Edit:chciałem ci repa dać za pluginy ale nie mogie:)

Edytowane przez mafida
Napisano

Sorki za offtop ale jak przetestujecie tego pluga "decimation" to coś napiszcie np.: czy naprawdę aż taka magia jak na przykładach podanych na stronce ;p. Dzięki z góry.

Gość Morte
Napisano

jestem po szybkim teście, sorki ze bez screenów, ale musze powiedzieć ze troszku szczęka mi opadła... z mesha mające 1.6mln poly zeszło bez zauważalnej straty jakości do 300k- i to bawiac się tylko suwakiem % of decimation. Zły trochę jestem o jakby dali to przed DW4 to bym się tak nie natknął na crashe przy eksporcie i łaczeniu subtooli...

Eh.. Zbrush zrobił jeszcze jeden krok dalej w stosunku do mudboxa... żeby jeszcze tylko te wkurzające bugi poprawili to bym z czystym sumieniem mógł powiedzięc: Pixologic rules!

Napisano

jakby ktoś mógł walnąć test ze screenami i opisać wrażenia to byłbym wdzięczny bo mi się zainstalować nie chce ten plugin.

Gość Morte
Napisano

no ale masz na stronie pixologic screeny i można im wierzyć...

A co rozumies ze nie chce sie zainstalowac? kopiujesz do zStartup > zplugs i już...

Napisano (edytowane)

lucek.jpg

Inspiracja przyszła i otarła mi się o nogi:)

 

Morte: Skopiowałem a w zbrushu nic się zupełnie nie zmieniło:(

EDIT: Dobra już działa tylko sobie ściągnąłem nie całe archiwum.

Edytowane przez Lucek
Napisano

Bardzo fajny kotek:) tylko mogłeś inny materiał wrzucić bo na moim wypalonym lcd słabo go widać i musiałem rozjaśniać żeby stwierdzić że fajny:)

Napisano (edytowane)

Problem z pluginem już rozwiązałem. Czy u was też po przerobieniu modelu viewport się tnie? Kotek ma 1 300 000 poly i chodzi ładnie w viewporcie a po zamianie ma 600 000 i nie da się pracować właściwie.

Mafida: Wrzucę inny materiał przy następnym upie - popracuję nad nim jeszcze bo mi się podoba strasznie:)

Edytowane przez Lucek
Napisano

U mnie sie nic nie tnie po redukcji poly.

Kotek fajny ale tak jak Mafida powiedzial troche slabo widac z tym materialem ;-)

Napisano

Trochę nie rozumiem tego nowego pluginu, decimation master. A raczej tego jak oceniają bo użytkownicy. Przecież on zamienia siatkę na całkiem losowo ustawione triangle i quady a takiego miksu zbrush nie rozumie i takiego modelu nie można sensownie później w nim obrabiać. Rozumiem do renderowania ilustracji, eksportu do druku 3d ale w najmniejszym stopniu nie zastąpi to retopologi i wypalania normali przy gamearcie a tak niektórzy go odbierają. Dobrze że to zrobili ale czuje że niektórzy się nazbyt zachłysną pozorną funkcjonalnością tego plugina. Nie rozumiem zupełnie po co tam wstawili (średni swoją drogą) model EPICa jako pokazówkę. 50k poly? Chyba na PS4 i X1080 tylko na głównej postacie gier TPP. No i pociachajcie do tego sensownie teksturę. Odpowiedz brzmi NIE. ;)

Napisano

Nie no,retopo nie zastąpi ale teraz jak wyeksportuje do maksa pod retopologie,będę miał bardzo podobny model bez zamulania viewportu...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności